ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Για να μην έχουμε ψευδαισθήσεις, βρισκόμαστε σε πόλεμο με την Τουρκία απο το 1974. Θα έλεγα απο το 1912-13, αλλά θα το θεωρούσατε υπερβολή. Τον ζούμε, τον πόλεμο στην καθημερινότητά μας, περισσότερο τον ζούν στις Ένοπλες Δυνάμεις. Είναι πόλεμος, ανεξαρτήτως αν περιλαμβάνεται, ως ορισμός, στα ακαδημαϊκά βιβλία.
Ο πόλεμος, σήμερα, δεν έχει, και δεν θα έχει, τα χαρακτηριστικά ούτε του Μαραθώνα, ούτε της Σαλαμίνας, ούτε του 1922, ούτε του 1940.
Οι δύο πιλότοι έπεσαν σ αυτόν τον πόλεμο. Ασκούνταν σε επικίνδυνες αποστολές. Η αβεβαιότητα και η τυχαιότητα στις αποστολές αυτές είναι μεγάλη. Το γνώριζαν οι ίδιοι και το γνωρίζουν οι συνάδελφοί τους που συνεχίζουν.
Γι αυτό η καθημερινή τους προσπάθεια είναι τεράστια προσφορά στην ιστορική πορεία αυτού του έθνους που έτυχε σήμερα να ζει σε μια απο τις πιο παρακμιακές περιόδους της ιστορίας του.
Αλλά είναι αποφασισμένο να επιβιώσει.
Στην Ελληνική Τραγωδία, απο την εποχή των Αχαιών ως σήμερα, δικαίως αυτοί οι πολίτες θεωρούνται ήρωες.
Σ αυτόν τον μακρύ κατάλογο προστίθενται και οι δύο πιλότοι.
Θα δακρύσουμε πάνω απο τον τάφο τους αλλά θα σφίξουμε και τα δόντια. Το τίμημα της ελευθερίας είναι βαρύ.
Στην ιστορία αυτού του έθνους, η ανθρώπινη ζωή έχει απόλυτη αξία. Την έχει, όμως, συνδυασμένη με την ελευθερία.
Η απειλή είναι υπαρκτή και ο μόνος τρόπος να την αποφύγουμε είναι η αποφασιστικότητα, η ετοιμότητα και η ενθάρρυνση των ανθρώπων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ότι η κοινωνία αναγνωρίζει το έργο τους, τους τιμά, τους σέβεται και η καθημερινή τους προσπάθεια κρίνεται δίκαια σε όλα τα επίπεδα απο την πολιτεία.
Αυτήν την δίκαιη κρίση ας την φροντίσει η πολιτεία. Και η κοινωνία.
Θα τιμήσουμε τους ήρωές μας με το κεφάλι ψηλά. Όπως θα ήθελαν και οι ίδιοι.
Π.ΣΑΒ
spot_img

45 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριε Σαββίδη,

    Σέβομαι την μνήμη των πιλότων που έχασαν την ζωή των εν ώρα καθήκοντος (όχι σε πόλεμο), αλλά δεν καταλαβαίνω πώς ακριβώς ορίζετε το “ήρωας” και το “ηρωικό”. Είμαστε μία χώρα που δεν στερείται ηρώων, πραγματικών ηρώων, ώστε να χρειάζεται να κατασκευάζομε και γιαλατζί. Αν όσοι πεθαίνουν σ’ ένα ατύχημα (μηχανική βλάβη) είναι “ήρωες”, τότε τί ήταν π.χ. ο Λεωνίδας, ο καλόγερος Σαμουήλ, ο Αυξεντίου και άλλοι ων ουκ έστι αριθμός; Έτσι που πάμε, σε λίγο, αν τροχονόμος χτυπηθεί νύκτα εν ώρα υπηρεσίας από διερχόμενο όχημα που δεν τον είδε, θα έχομε και τον ήρωα τροχονόμο;

    • Δέν έκαναν βόλτες και έπεσαν απο μια τεχνική βλάβη. Ασκούνταν σε δύσκολες ασκήσεις για να μην έρθει ο Ερντογάν ένα βράδυ. Για να μας προστατέψουν, δηλαδή. Και στην προσπάθεια αυτή έχασαν την ζωή τους. Είναι θύματα ενός πολέμου. Ο ήρωας της εποχής του Ηρακλή ήταν εικόνα μιας εποχής που παρήλθε. Σε μια κοινωνία απόλυτης εξατομίκευσης όποιος χάνει την ζωή του για κάτι καλό για το σύνολο μιας κοινωνίας έχει τα χαρακτηριστικά του ήρωα.

      • Ναι, ασκήσεις έκαναν, αλλά το ατύχημα δεν δικαιολογεί την λέξη “ηρωισμός”. Η εποχή τού Αυξεντίου δεν είναι εποχή τού Ηρακλή. Αν βέβαια έχουν όλα τόσο υποβιβασθεί, αν οι αξίες έχουν εντελώς μηδενιστεί, τότε καταντούμε (διότι περί κατάντιας πρόκειται) να θεωρούμε το ατύχημα ηρωισμό. Τι να πω;

        α) Έκαναν την δουλειά τους. Αυτοί επέλεξαν ελευθέρα την βουλήσει εικάζω, την δουλειά αυτή, εν γνώσει των κινδύνων της.

        β) Θύματα … πολέμου; Ε όχι, κ. Σαββίδη, όχι θύματα πολέμου. Μην προβάλλομε τα πραγματικά θύματα πολέμου, που ανδραγάθησαν το ’40 στην Πίνδο και το 1955-59 στην Κύπρο. Ήρωας ο 18χρονος Καραολής, που πήγε στην αγχόνη αγωνιζόμενος για την λευτεριά τής πατρίδας του, ναι. Έχομε ήρωες, όπως έγραψα, και μάλιστα πολλούς. Δεν χρειαζόμαστε να κατασκευάζομε νέους.

        • Ο πόλεμος άλλαξε μορφή. Ο τίτλος του σχολίου μιλά για πόλεμο στον οποίο βρισκόμαστε. Για να καταλήξω στο συμπέρασμα ανέπτυξα ένα σύντομο σκεπτικό. Αν το παρετε υπόψη, δικαιολογειται ο χαρακτηρισμός. Στην εποχή του Αυξεντίου ο πόλεμος γινόταν με άλλον τρόπο. Σήμερα γίνεται διαφορετικά.

          • Ακόμη και για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα θα έλεγα ότι έκαμε μία ηρωική πράξη. Πόλεμο έχομε και με την Αλβανία; Βέβαια, ισχύει το … εμπόλεμο, αλλά οι Αλβανοί δεν το έκαμαν γι αυτό.

  2. @Επισκέπτης.
    Ορθή η επισήμανσή σας! Θα πρέπει να ξαναδούμε τους ορισμούς των εννοιών που χρησιμοποιούμε για να αποφύγουμε την πνευματική κατάπτωση.

  3. Ας σιωπήσουμε όταν ακόμη είναι άταφα τα παλληκάρια και δεν είναι προς θάνατον να τα χαρακτηρίζουμε ήρωες πολέμου -έστω ακήρυκτου-και να κλίνουμε το κεφάλι μας- αν μη τι άλλο-στην νεανική ”κουτουράδα” τους να ρισκάρουν καθημερινά την ζωή τους στους ελληνικούς αιθέρες για όλους μας που κατοικούμε στην γη μας ,αν και πολλοί Έλληνες κινούνται μεταξύ γης και νεφών.
    ΕΔΩ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΚΑΕΣ ΠΟΥ ΣΩΖΟΥΝ ΓΚΟΛ .
    ΘΑ ”ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΛΌΓΗΣΟΥΜΕ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ;;;.
    ”ΟΤΙ ΑΠΙΑΣΤΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ” ΕΙΝΑΙ ΗΡΩΪΣΜΟΣ ,ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΘ’ΥΠΕΡΒΟΛΗΝ.

  4. Ναλμπάντη,

    Αν κάποιος βυζαντινολογεί, είσαι εσύ και μάλιστα γράφοντας ανοησίες.

    “ΕΔΩ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΚΑΕΣ ΠΟΥ ΣΩΖΟΥΝ ΓΚΟΛ ”

    Αν βλάκες τού φυράματός σου τούς λένε έτσι, δεν θα πει και ότι είναι.

    “”ΟΤΙ ΑΠΙΑΣΤΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ”

    Πού είδες στην περίπτωση αυτή το … ΑΠΙΑΣΤΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ”;

    Σού είπα και το επαναλαμβάνω μετά λόγου γνώσεως: ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ, ενώ το θέμα είναι σοβαρό. Χαρακτηρίζοντας τον οιονδήποτε ήρωα με τόση ευκολία, υποβιβάζομε την έννοια τού ηρωισμού και αδικούμε τούς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΗΡΩΕΣ.

  5. @Επισκέπτης,

    για να μην λες ότι διαφωνώ μονίμως με αυτά τα οποία γράφεις. Σήμερα συμφωνώ απόλυτα.
    Διάβασα δε αλλού ότι θα αποδοθεί στους δυο πιλότους και ο βαθμός του αντιπτεράρχου. Δεν αντιλαμβάνομαι κι εγώ σε τί εξυπηρετεί μια τέτοια κίνηση.

    @Anixneuseis,

    σίγουρα η εκπαίδευση και η εξάσκηση κυρίως των πιλότων αντιστοιχεί σε κάποιου είδους περιβάλλοντος ακύρηχτου πολέμου, αλλά ας έχουμε υπόψη ότι μια πραγματική σύγκρουση με την τουρκία θα επιφέρει πολλαπλάσιες απώλειες. Ο κόσμος οφείλει να προετοιμαστεί για αυτό, κάτι το οποίο σίγουρα δεν συμβαίνει με την συγκεκριμένη διαχείριση του παρόντος θέματος (όπως εξάλλου και του θέματος το οποίο είχε ανακύψει με τους δυο στρατιώτες στον Έβρο οι οποίοι συνελήφθησαν από τους τούρκους και αντιμετωπίστηκαν στην επιστροφή ως ήρωες) .

    • Δεν είπα εγώ, βρε, πως διαφωνείς μαζί μου μονίμως. Αντιθέτως μάλιστα. Αλλά καλοπίστως συζητώντας, όλα βρίσκονται. Θα τούς αποδοθεί ο βαθμός τού αντιπτεράρχου;(!) Για ποιον λόγο, ρε παιδιά, ούτε σ’ αυτούς που σκοτώνονταν στην Αλβανία δεν γίνονταν κάτι τέτοιο, Α, ξέρεις, έρχονται εκλογές, φίλε κι εκμεταλλεύονται οι άθλιοι ως και τούς νεκρούς!

  6. Αγαπητέ κ Σαββίδη επειδή εμπλακήκατε και εσείς στον διάλογο με τον κ.Επισκέπτη
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΤΟΝ ”ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ” ,για τα αδικαιολόγητα σχόλια του εις βάρος μου και σε περιπτώσεις που δεν αναφέρομαι σαυτόν , όπως το σημερινό σχόλιό μου. Είναι μοναδικός στους χιλιάδες αναγνώστες σας.

  7. Νομίζω η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Κλισέ αλλά…
    Πετάνε με γερόντια σκάφη. Δεν γνωρίζουμε (ή μήπως όχι- αν και ο στρατός χρησιμοποιεί για την συντήρηση υπεργολάβους ή πραγματικούς δικούς του συντηρητές). Δεν γνωρίζουμε επίσης, γιατί μακράν νυχτωμένους μας κρατάνε, τι αερομαχίες ή ο,τι τέλος πάντων γίνεται τόσα χρόνια στο Αιγαίο. Δεν με πειράζει να τους λέμε ήρωες. Σίγουρα δεν μιλάμε για Κολοκοτρωνηδες και Καραισκακιδες. Αλλά καθεις ΕΦ ω εταχθει. Δλδ επειδή διάλεξαν την δουλειά δεν είναι ήρωες;;; Δλδ με αυτό το σκεφτικό οι πυροσβέστες δεν είναι ήρωες;;; Διάλεξαν την δουλειά, αλλά πέφτουν μες τη φωτιά για να μας βγάλουν. Έτσι δεν είναι;;;
    Έχει κανείς μας επιδείξει αυταπάρνηση, έστω κατά την διάρκεια της εργασίας του;;; Γιατί να μην έχουμε μικρούς και αφανείς ήρωες στην ζωή μας. Νομίζω αρκετοί από μας έχουμε γνωρίσει κάποιους…

    • “Δλδ επειδή διάλεξαν την δουλειά δεν είναι ήρωες;;; “

      Όχι. Δεν είναι ήρωες επειδή δεν έκαμαν τίποτε ηρωικό.

  8. @Suspicious,

    πώς μένουν μικροί και αφανείς όταν επί ημέρες προβάλλονται από τα μέσα ως τέτοιοι;

  9. Συμμαθητής του στον επικήδειο του νεκρού Μάριου σήμερα στην εκκλησία ” Η Πατρίδα- πόσοι προφέρουν αυτήν την γλυκιά λέξη ( ΔΙΚΟ ΜΟΥ )- σε κατατάσσει στους ήρωες που θυσιάστηκαν για την ελευθερία”.
    Και μερικοί μικρόψυχοι αμφισβητούμε σκεφτόμαστε και διατυπώνουμε ΟΡΘΟΛΙΓΙΣΤΙΚΑ με ζυγαριά Φαρμακείου, αν αυτή η λέξη αποδίδει την κυριολεκτική πραγματικότητα ,ενώ βιώνουμε καθημερινώς το ”εγερτήριο σάλπισμα” των νεών μας και μόνον ακούγοντας την λέξη ΜΕΓΑΛΕ για να τα κάνουν όλα ”λίμπα”. Αυτούς ”τους πάμε πολλοί”.
    ΦΤΟΥ ΜΑΣ .

  10. Ο βαθμός του Αντιπτεράρχου θεωρώ ότι δίδεται ως μια ελάχιστη ανταπόδοση από την πολιτεία, με τη μορφή μιας αξιοπρεπούς σύνταξης χηρείας στη σύζυγο, ξερω γω.

    Εδώ κάνανε αξιωματικούς τους ολυμπιονίκες να πούμε και να μην ξεκινήσουμε τώρα την κουβέντα ποιοι και σε ποιο βαθμό ανέβηκαν 100% τίμια στο βάθρο.

    Πράγματι είναι εμπόλεμη η κατάσταση, απλά είναι ακήρυχτος ο διαρκής αυτός πόλεμος με θύματα συνήθως από τη δική μας πλευρά. Κάτι που είναι ιδιαίτερα στενάχωρο.

  11. @Banned_Member,

    εάν η πολιτεία θεωρεί, ότι οι συντάξεις οι οποίες παραχωρεί δεν είναι αξιοπρεπείς, στο χέρι της είναι να τις αυξήσει. Ίσως όμως ακριβώς επειδή δεν ήταν η πολιτεία εκείνη αλλά η ηγεσία του στρατεύματος έγινε με αυτόν τον τρόπο. Εδώ δεν βοηθούν και οι συμψηφισμοί με τους ολυμπιονίκες.

  12. Δεν είναι η πρώτη φορά , που οι νεκροί σε διατεταγμένη υπηρεσία στρατιωτικοί και λοιποί ένστολοι μεταθανατίως λαμβάνουν τον καταληκτικό βαθμό του βαθμού που έφεραν (οι αξιωματικοί του Αντιστρατήγου ,Αντιπτεράρχου και Αντιναυάρχου) και οι υπαξιωματικοί (τους καταληκτικούς βαθμούς) , γιατί αν ζούσαν ήταν ενδεχόμενο να πάρουν αν ζούσαν και φυσικά μαζί με τις συνταξιοδοτικές αποδοχές .
    Τρεις φορές χαλάλι τους και ως παραδείγματα αυτοθυσίας ,όταν μάλιστα συνταξιοδοτούνταν με πλήρη σύνταξη από τα 35 τους γυναίκες και όχι μόνον ”στα ωραία εκείνα χρόνια ”,που όλοι ξέρουμε.
    ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΙΣΜΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ ,ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΕΤΟΥΝ .
    ” ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ -ΜΑ ΤΟ ΝΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΡΤΥ ΡΕΦΕΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΑΙ -ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΑΙ, ΑΔΕΛΦΕ.”
    Υ.Γ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΈΧΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΠΑΡΙΣΤΑΤΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΕΎΧΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΗΔΕΊΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΕΡΝΤΟΓΆμ.
    Το κράτος μας σοβαρεύεται και τιμά τους ορκισμένους να αποθάνουν για την Πατρίδα. Ξαναγυρνάμε και εδώ στην ”κανονικότητα”

  13. Ας το τελειώσουμε με τον κ.Λούμπεν .
    Δεν ονομάτισα τους μικρόψυχους .Εσείς πως αναγνωρίσατε τον εαυτό σας;;;,
    Μην είστε τόσο εύθικτος.
    Εγώ πάντως δεν θίγομαι επειδή με αποκαλέσατε πατριδοκάπηλο γιατί τιμώ τους νεκρούς ”ένστολους’.

  14. @Σ.Α.Ν.
    όπως δήλωσα νωρίτερα, ταυτίζομαι εν προκειμένω με τις απόψεις του σχολιαστή Επισκέπτης, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι υιοθετώ και τους χαρακτηρισμούς τους οποίους ενίοτε αποδίδει σε άλλους σχολιαστές.

    Συνεπώς, και θεωρώντας ότι οι σχολιασμοί σας γίνονται στην βάση των σχολίων και όχι των σχολιαστών, είναι εύλογο να εκτιμήσω ότι το συγκεκριμένο σχόλιο απευθυνόταν ή τουλάχιστο αφορούσε και εμένα. Πράγμα το οποίο επιβεβαιώνεται δυστυχώς και από το καταληκτικό σχόλιο στο οποίο δηλώνεται εμμέσως ότι ο ορισμός πατριδοκάπηλος σας αποδόθηκε εκ μέρους μου επειδή τιμάται τους νεκρούς ένστολους. Θα αποφύγω να σας ακολουθήσω σε αυτόν τον λεκτικό ανταγωνισμό επίδειξης (υπερ)πατριωτισμού επειδή δεν επιθυμώ σε αυτο το άκρως σημαντικό ζήτημα να εκτραχυνθεί ασκόπως η συζήτηση με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα καταστεί δυνατόν να προχωρήσουμε αλλά και να περιοριστούμε στην ουσία της υπόθεσης.

    Κατά τα άλλα να υπενθυμίσω ότι ο βαθμός του αντιπτεράρχου αντιστοιχεί σε εκείνον του αντιστρατήγου. Δεν γνωρίζω την πλήρη αντιστοιχία για τους άλλους βαθμούς, θα με ενδιέφερε ωστόσο να δούμε κατά πόσο δικαιολογείται ο συλλογισμός σας περί καταληκτικού βαθμού στην συγκεκριμένη περίπτωση.

  15. Η ουσία του άρθρου είναι ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο με την Τουρκία.
    Υπό άλλες συνθήκες ο τραγικός θάνατος δύο νέων παιδιών, στρατιωτικών βέβαια, δεν θα επέσυρε προβληματισμούς αξιολογικής κατάταξης. Αλλά πλέον δεν είμαστε νορμάλ έθνος: οι προβεβλημένοι διανοούμενοί της χώρας μας κατά πλειοψηφία μισούν την εθνική τους ταυτότητα -και αυτό διαποτίζει ολόκληρον τον δημόσιο βίο (την παιδεία, την πολιτική, τον πολιτισμό, την δημοσιογραφία κλπ). Σε ποιαν άλλη χώρα άραγε οι “ρήτορες” λένε τόσο ξεδιάντροπα ότι μισούν το έθνος τους; Συνεπώς οι πεσόντες, όπως και αν χαρακτηριστούν, πρέπει να τιμώνται, ώστε έστω και διά του θανάτου τους να ενισχύουν την εθνική ομοψυχία και την εθνική εγρήγορση του λαού.
    Ο πόλεμος μπορεί να χαρακτηριστεί υβριδικός, μοντέρνος, ψυχολογικός, διπλωματικός, οικονομικός, προπαγανδιστικός ή ό,τι άλλο, αλλά ναι, είναι πόλεμος. Και δυστυχώς δεν πολεμάμε μόνον με την Τουρκία, αλλά και με τα Σκόπια (τουλάχιστον). Δεν θα βαρεθώ να το υποστηρίζω: από τα Σκόπια θα βρούμε τεράστιο μπελά.
    Η Τουρκία ή θα επιτεθεί με την πρώτη ευκαιρία (πιθανότατο σενάριο) ή θα διαλυθεί σε επιμέρους κράτη (λίαν απίθανο).
    Συμπέρασμα: παλλαϊκή άμυνα ΤΩΡΑ. Γυναίκες και άντρες όλοι μέχρι μίας ηλικίας να εκπαιδεύονται και να επανεκπαιδεύονται στον χειρισμό οπλικών συστημάτων, ο καθένας σε κάποιο πόστο, σύμφωνα με τις δεξιότητες του, συστηματικά (π.χ. μία φορά τον χρόνο ή ανά δύο χρόνια, αναλόγως των αναγκών). Και απαραίτητως πρέπει να στηθεί πολύ γερός μηχανισμός τάχιστης επιστράτευσης, ώστε με ένα απλό τηλεφωνικό μήνυμα, ο καθένας να ξέρει πού, πότε και πώς θα μεταβεί στο έμπεδο.
    Είμαστε σε πόλεμο. Η επανάπαυση που επιδεικνύουμε, καθώς αφηνόμαστε αποκλειστικώς στους επαγγελματίες ενόπλους, θα μας καταστρέψει.

  16. @Α.Δ.Δ.

    η ουσία του άρθρου είναι ότι επειδή είμαστε σε ένα είδος πολέμου με την τουρκία, οι δυο πιλότοι οφείλουν να θεωρηθούν ήρωες. Όσον αφορά την τεχνική διάσταση αυτής της θέσης νομίζω ότι ο χρήστης Επισκέπτης έδωσε ήδη μια πλήρη απάντηση. Υπάρχει ωστόσο και η γενικότερη πολιτική διάσταση στην οποία θα ήθελα να σταθώ λίγο. Φοβούμαι ότι με την συγκεκριμένη διαχείριση του ζητήματος δίνουμε μια εικόνα στους γείτονες, η οποία τους ανήγει την όρεξη να διεκδικήσουν ολόκληρο το Αιγαίο και όχι μόνο το ανατολικό του τμήμα.

  17. Γιατί να ‘παραπονεθώ” για εσάς κ. Λούμπεν ;;; Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε σε κάτι ,αλλά δεν ανταλλάσσουμε προσωπικούς απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς ,ούτε ύβρεις και όσα άλλα ”εν τη ρύμη” του πληκτρολογίου γράφει ο καθημερνός αναγνώστης των σχολίων μου κ.Επισκέπτης .
    Και είναι ο μόνος που ”εκρήγνυται” .Και να ήταν έφηβος και νιος πάει και έρχεται . Έχει τα χρονάκια του .
    Αλλά ξαναγράψαμε το διαδίκτυο δεν λογοκρίνεται .
    Δεν τον κατονόμασατε αλλά ευχαριστώ για τον υπαινιγμό σας.
    Υ.Γ Όσο για τους καταληκτικούς βαθμούς με τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα που δίνονται σε όσους χάνουν την ζωή τους ”εν υπηρεσία και κατά την εκτέλεση του καθήκοντος ” -νομίζω πως έγινε με νόμο ,στον οποίον βασίζονται οι αποφάσεις και τα διατάγματα της απονομής των καταληκτικών βαθμών, γιατί ”δυνάμει” οι φονευθέντες μπορούσαν να τους είχαν καταλάβει εάν ζούσαν .
    Ποιος θα μπορούσε να αντιλέξει στην Βουλή , που ”τα πανθ’ορά”;;;.Να είστε καλά

    • “Αλλά ξαναγράψαμε το διαδίκτυο δεν λογοκρίνεται .”

      Μια χαρά λογοκρίνεται, απόδειξη ότι σε έχουν αποκλείσει δύο φορές κι έχουν διαγράψει τα σχόλιά σου.

      Όποιος διαβάσει το σχόλιό μου February 2, 2023 At 10:23 am καταλαβαίνει γιατί απάντησα έτσι. Και πάψε πια να συμπεριφέρεσαι σαν μπέμπης εδώ μέσα!

  18. Προς Λούμπεν:

    Πάντως ο τίτλος του άρθρου και η πρώτη παράγραφος σε πόλεμο αναφέρονται. Και ναι, υπάρχει μία “γενικότερη πολιτική διάσταση” στην διαχείριση του ζητήματος των νεκρών αεροπόρων, γιατί όντως μπορεί να βγάζει προς τους Τούρκους μία εικόνα ηττοπάθειας. Ωστόσο η όρεξη του τουρκικού κράτους για κατάκτηση είναι τόσο μεγάλη, ούτως ή άλλως, οπότε η διαχείριση του τραγικού γεγονότος της πτώσης του αεροπλάνου είναι ήσσονος σημασίας. Όπως και να αντιμετωπίσουμε τους δύο πιλότους, είτε ως ήρωες είτε ως άτυχους, οι Τούρκοι θα συνεχίσουν να διεκδικούν όχι μόνον όλο το Αιγαίο, αλλά ως και την Θεσσαλονίκη ακόμα.

    Η ουσία του δικού μου σχολίου όμως ήταν άλλη: δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια ως έθνος να στηρίζουμε την άμυνά μας αποκλειστικώς στα μόνιμα, επαγγελματικά στελέχη του στρατεύματος. Πρέπει να αναβαθμιστεί και ο ρόλος του κληρωτού. Τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει αυτή η αναβάθμιση, ευχαρίστως τον συζητάμε. Πάντως στον πόλεμο δεν πολεμούν μόνον οι βαθμοφόροι.

    • Δεν θέλω να συνεχίσω να γράφω σ’ ένα θέμα, το οποίο με άλλα σχόλια ξεκίνησε από μένα και πού έχει “ξεφύγει”. Όμως, σχετικά με τον επαγγελματικό στρατό, θα κάμω την εξής παρατήρηση, για όσους νομίζουν ότι είναι αρκετός: Οι Ισραηλινοί, οι οποίοι έχουν ασφαλώς μελετήσει τα θέματα αυτά καλύτερα παντός άλλου, έχουν ΕΠΟΠ, αλλά διατηρούν την τριετή στράτευση για τούς άνδρες και την διετή για τις γυναίκες. Γιατί;

  19. @Α.Δ.Δ.

    “Η Τουρκία ή θα επιτεθεί με την πρώτη ευκαιρία (πιθανότατο σενάριο) ή θα διαλυθεί σε επιμέρους κράτη (λίαν απίθανο).”

    Ενδιαφέρον. Σχεδόν όλοι θεωρούν πιθανό το β’ και απίθανο το α’.

    “Συμπέρασμα: παλλαϊκή άμυνα ΤΩΡΑ. Γυναίκες και άντρες όλοι μέχρι μίας ηλικίας να εκπαιδεύονται και να επανεκπαιδεύονται στον χειρισμό οπλικών συστημάτων, ο καθένας σε κάποιο πόστο, σύμφωνα με τις δεξιότητες του, συστηματικά (π.χ. μία φορά τον χρόνο ή ανά δύο χρόνια, αναλόγως των αναγκών). Και απαραίτητως πρέπει να στηθεί πολύ γερός μηχανισμός τάχιστης επιστράτευσης, ώστε με ένα απλό τηλεφωνικό μήνυμα, ο καθένας να ξέρει πού, πότε και πώς θα μεταβεί στο έμπεδο.”

    Δεν είμασταν ούτε ποτέ θα είμαστε Ισραήλ. Ο μόνος τρόπος για να πεισθεί η ελληναρία για κάτι τέτοιο, είναι άμα πέσει κανα φράγκο στην τσέπη. Δηλ για κάθε ώρα εκπαίδευσης, να πέφτει και κανα 50ευρο. Ακόμα και τότε βέβαια θα υπάρχει ένα ποσοστό (άγνωστο πόσο μεγάλο), το οποίο θα λουφάρει/θα την κοπανάει κ.ο.κ. Sorry, αλλά έτσι είναι.

    “Είμαστε σε πόλεμο. Η επανάπαυση που επιδεικνύουμε, καθώς αφηνόμαστε αποκλειστικώς στους επαγγελματίες ενόπλους, θα μας καταστρέψει.”

    Λάθος. Οι σύγχρονοι πόλεμοι δεν στηρίζονται σε οπλίτες, αλλά σε τεχνολογία. Επίσης, οι σοβαρές χώρες κατήργησαν την υποχρεωτική στράτευση μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Σοβαρότητα και επαγγελματισμό χρειαζόμαστε, όχι τη λούφα & παραλλαγή που ζήσαμε στο πετσί μας για 18 μήνες.

  20. Banned_Member:

    Σωστά όλα αυτά περί λούφας και παραλλαγής κλπ. Αναμφιβόλως οι Έλληνες θα επιδείξουν άρνηση ή αδιαφορία σε πρακτικές επιστράτευσης (οι οποίες βέβαια υπάρχουν και είναι θεσμοθετημένες, δεν είναι δική μου έμπνευση -απλώς το μέτρο βρίσκεται σε ατονία). Κάποιες μάλιστα μερίδες του πολιτικού κόσμου θα μιλήσουν για “στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας”, “εκφασισμό” και λοιπά ηχηρά παρόμοια.
    Να μην μας πτοούν οι υστερικές αντιδράσεις των απανταχού λουφαδόρων ή επιχορηγούμενων “δημοκρατών”.
    Το ζητούμενο είναι να δώσουμε ένα εγερτήριο σάλπισμα στο κράτος και στον λαό. Προσωπικά δυστυχώς άλλο βήμα δεν διαθέτω, παρά μόνον τον χώρο που δημοκρατικώς μας παρέχει ο κ. Σαββίδης στις Ανιχνεύσεις. Οι πολίτες είμαστε καταδικασμένοι σε σιωπή. Γιαυτό γράφω εδώ, σαν να ρίχνω ένα γράμμα σε μπουκάλι στο πέλαγος.

    Ειδικά για το τελευταίο: “Οι σύγχρονοι πόλεμοι δεν στηρίζονται σε οπλίτες, αλλά σε τεχνολογία.”

    Με την έννοια της επανεκπαίδευσης και της περιοδικής επιστράτευσης δεν εννοούσα Καλλιόπη, καψιμί, ασκήσεις ενόπλου, σκοπιές και λοιπές βλακείες. Εννοούσα εκπαίδευση σε επιστημονικές, τεχνικές και τεχνολογικές εφαρμογές αμυντικής σημασίας, αναλόγως των δεξιοτήτων του κάθε κληρωτού. Για παράδειγμα, ένας μηχανολόγος θα μπορεί να μάθει πολύ καλά τα μηχανολογικά στοιχεία ενός οπλικού συστήματος, ώστε την κρίσιμη στιγμή να αντιλαμβάνεται τις εντολές από τον αρμόδιο αξιωματικό και να συμβάλει στην χρήση, την συντήρηση ή την επιδιόρθωση του όπλου. Αυτό το όπλο και τις αναβαθμίσεις του θα πρέπει να τις κάνει κτήμα του για μία ζωή. Παρομοίως ένας μηχανικός Η/Υ θα πρέπει να κατέχει καλά τα ηλεκτρονικά των οπλικών συστημάτων ή ένας ιατρός ή νοσηλευτής θα πρέπει να μάθει πώς θα ενταχθεί επικουρικά μέσα σε μία ομάδα στρατιωτικών ιατρών κ.ο.κ.
    Άρα για σοβαρότητα μιλάω, όχι για διακοπές στο χακί.
    Βέβαια ο πόλεμος στην Ουκρανία μέχρι στιγμής αποδεικνύει ότι και ο απλός ο φαντάρος με το καρυοφύλλι ναι μεν δεν αρκεί για την νίκη, αλλά καλό είναι να υπάρχει.

    • “Αναμφιβόλως οι Έλληνες θα επιδείξουν άρνηση ή αδιαφορία σε πρακτικές επιστράτευσης”

      Και πώς να μην επιδείξουν όταν το ίδιο το κράτος τούς προτρέπει να το κάμουν; Στην επιστράτευση τού 1974, υπήρξαν πολλοί που δεν παρουσιάστηκαν. Μετά την μεταπολίτευση και με διάταγμα τού Καραμανλή, “οι μη παρουσιασθέντες εθεωρήθησαν ως μηδέποτε κληθέντες”(!), δηλαδή, αντί να τούς περάσει από στρατοδικείο, τούς έδωσε άφεση αμαρτιών. Έτσι, και δικαιολογημένα, όσοι παρουσιάστηκαν, υπηρέτησαν, παράτησαν τις δουλειές των γι αυτό, υπέστησαν οικονομική ζημία κλπ., θεώρησαν τον εαυτό τους κορόιδο. Αν ξαναγίνει επιστράτευση, ποιο κορόιδο θα πάει;

      • Επισκέπτης:

        “Και πώς να μην επιδείξουν όταν το ίδιο το κράτος τούς προτρέπει να το κάμουν;”

        Μόνο τους προτρέπει άραγε ή τους επιβραβεύει κιόλας; Να μην αρχίσουμε να λέμε για γνωστούς υπουργούς που δεν στρατεύτηκαν ποτέ… Έστω και ως καντηλανάφτες στον Λυκαβηττό. Ούτε καν αυτό.

  21. @Α.Δ.Δ.

    Τα σύγχρονα οπλικά συστήματα απαιτούν χρόνο και εξειδίκευση. Δεν είναι για φαντάρους όπως εμείς αυτά. Ακόμα και ο θεσμός του ΔΕΑ, γελοίος είναι. Όταν πήγα εγώ τουλάχιστον.

    Υπάρχει ανεργία, άρα πεδίο δόξης λαμπρό για κατάργηση αυτής της ΑΣΤΕΙΟΤΗΤΑΣ/ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑΣ που λέγεται ΘΗΤΕΙΑ και προσλήψεις μονίμων.

    Θέλουμε μικρότερο στράτευμα ΣΟΒΑΡΟ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ που θα πηγαίνει σε ασκήσεις στον Καναδά, στην Ινδονησία και όπου αλλού στο διάολο απαιτηθεί.

    Δε θέλουμε καρογκιοζιλίκια με στρατόπεδα για τα ενοίκια, τα σουβλατζίδικα και τις καφετέριες. Πτέρυγα μάχης στον Πύργο Ηλείας; Σοβαρά τώρα;

    Να πληρώσει ο στρατός (δηλ όλοι εμείς) για όποια ειδικότητα χρειάζεται. Από κουρέα και σιδερά, μέχρι γιατρό & Μηχανικό Η/Υ. Έχουν καλομάθει με τους φαντάρους, να πούμε.

    ΟΥΣΤ ΡΕ, ΟΥΣΤ!!

    • Αν είναι “ΑΣΤΕΙΟΤΗΤΑ/ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ” που λέγεται ΘΗΤΕΙΑ, τότε γιατί δεν την καταργούν οι Ισραηλινοί και να αρκεστούν σε ΕΠΟΠ; Λες να είναι κορόιδα και να μην ξέρουν τι κάνουν, ή εσύ έχεις μελετήσει περισσότερο το θέμα;

    • Banned_Member:
      Καλά, εγώ δεν μίλησα για σουβλατζίδικα και καφετέριες. Και φυσικά συμφωνώ ότι τα στρατόπεδα εγκαταστάθηκαν ανά τόπους με σκοπό την… τόνωση της τοπικής οικονομίας. Ναι, όλα αυτά είναι γελοία και πρέπει να αλλάξουν.
      Κατά τα άλλα, εντάξει, να πληρώσουμε για την πλήρη στελέχωση του στρατεύματος με εξειδικευμένο προσωπικό. Συμφωνώ. Λεφτά όμως πού θα βρούμε; Είμαστε πτωχευμένο κράτος, αλλά έστω…

      Προσέξτε όμως μήπως με την πλήρη απαξίωση της θητείας, στο τέλος μας φορτώσουν καμιά ξένη εταιρεία μισθοφόρων στην θέση των Ελλήνων οπλιτών, μονίμων ή κληρωτών. Αυτή είναι η παγκόσμια τάση, όπως βλέπουμε και στον πόλεμο της Ουκρανίας. Αλλά εδώ είναι Ελλάδα. Ισχύουν άλλα πράγματα. Ξέρουμε πώς διαλύθηκε το ύστερο Βυζάντιο, εξαιτίας της υπερστελέχωσης του στρατεύματος με ξένους μισθοφόρους. Άλλες εποχές βέβαια, αλλά η ιστορία διδάσκει.

  22. @Επισκέπτης

    Διότι είναι σε μόνιμο καθεστώς πολέμου. Εκεί πάνε και οι γυναίκες στρατό. Μην συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια.

    • Αντιφάσκεις. Ακριβώς επειδή είναι σε μόνιμο καθεστώς πολέμου, έκριναν απαραίτητους τούς κληρωτούς. Το έγραψα και παραπάνω. Τρία χρόνια θητεία για τούς άνδρες, δύο για τις γυναίκες. Όμως, γιατί να μην αρκεσθούν στην τεχνολογία, την οποία γνωρίζουν ασφαλώς καλά και σε μόνιμους χειριστές; Αυτά που προτείνεις, ίσως είναι καλά για το Λουξεμβούργο, αλλά όχι και για την Ελλάδα, η οποία επίσης ευρίσκεται υπό συνεχή απειλή. Αλλά ένα είναι σίγουρο: Έχεις δίκιο στο ότι οι Έλληνες δεν είναι Ισραηλινοί, ούτε και θα γίνουν ποτέ. Θυμούμαι όταν ήμασταν παιδιά -πάνε πολλά χρόνια από τότε- που θεωρούνταν ντροπή να μην πάει κανείς στον στρατό. Όταν θέλαμε να θυμώσομε ένα άλλο παιδί, τού λέγαμε εν χορώ “δεν θα πας φαντάρος, δεν θα πας φαντάρος, και το παιδί θύμωνε, έκλαιγε, πετούσε πέτρες κ.ο.κ. Σήμερα, θεωρείται μάγκας κι έξυπνος όποιος την σκαπουλάρει από την θητεία. Αντιθέτως, στο Ισραήλ κόπτονται για να υπηρετήσουν κι αν τούς βγάλουν μη ικανούς, βάζουν μέσο για να τούς πάρουν! Οι πολιτικοί τους έχουν όλοι υπηρετήσει και μάλιστα σε δύσκολες μονάδες και σχεδόν όλοι οι πρωθυπουργοί των προέρχονται από το στράτευμα. Τελείως άλλη νοοτροπία, αλλά δες τα αποτελέσματα: Κανείς δεν τούς κουνιέται και ούτε τρέχουν σαν παιδάκια να κάνουν παράπονα στούς καφενέδες τού ΟΗΕ, τής ΕΕ, ή τού ΝΑΤΟ, αυτό δηλαδή που κάνομε εμείς, αλλά αντιμετωπίζουν με αντίποινα κάθε πρόκληση. Εμείς αντιθέτως, κάνομε ό,τι δεν κάνουν αυτοί, μάς έχουν πια πάρει χαμπάρι πόσο ψοφοδεείς και χαλέδες είμαστε και μάς κοροϊδεύουν όχι μόνον οι Τουρκαλάδες, αλλά ακόμη και οι Αλβανοί και οι Σκοπιανοί. Δυστυχώς!

  23. Αγαπητε κ. Σαββίδη , επειδή ο κ. Επισκέπτης παρακολουθεί τα πάντα στις Ανιχνεύσεις και σημείωσε ότι κάποτε με λογοκρίνατε διακόπτοντας τον σχολιασμό μου σε άρθρα των Ανιχνεύσεων – ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ να επιβάλλετε και σαυτόν το ίδιο μέτρο , γιατί αλλιώς νομίζει ο ίδιος -και νομίζουν όλοι οι άλλοι- ότι τον επιβραβεύετε .
    Θέλει να κατεβούμε στο Κουτσογεωργικό, Γιαννοπουλικο ,Πολακικό ύφος , για να δικαιολογήσει την έλλειψη επιχειρημάτων στο διάλογο .
    Γράφει αλλά δεν αντέχει στον αντίλογο , παρεξηγείται εύκολα και μετά δεν ξέρει τι λέει και τι γράφει. Μάλλον θα ήταν θαμώνας των πράσινων καφενείων της 10ετίας του 1980.
    Υ.Γ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ Κ. ΣΑΒΒΙΔΗ.

  24. @Επισκέπτης

    Δεν βρισκόμαστε στους Βαλκανικούς πολέμους. Τώρα παίζουν drones, αργότερα laser κλπ.

    H μάζα που πάει ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ στρατό στο Ελλαδιστάν, ΠΟΙΟΤΙΚΑ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ είναι κάτι όπως τα αναλώσιμα στο Canon που έχω στο σπίτι. ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ.

    Στα Ίμια που είδα live, θα έλεγα το ίδιο για το 70% των αξιωματικών. Με εξαίρεση κάποιους λίγους, που ήταν ψυχολογικά πανέτοιμοι, οι υπόλοιποι είχαν ασπρίσει.

    Ξέρεις γιατί; Διότι δεν πήγαν για να πολεμήσουν, αλλά για τη σιγουριά του κωλο-Δημοσίου. Για το άνετο και χαλαρό χρήμα. Για να παίζουν σφαλιάρες με τον Δόκιμο και να αράζουν στο 1ο Γραφείο, αντί να είναι μέσα στο άρμα.

    Εσύ περίμενε τώρα να σε σώσει ο φαντάρος.

    • Δεν βρισκόμαστε στους Βαλκανικούς Πολέμους, ούτε στον πόλεμο τού ’40 και την Κατοχή, από απόψεως νοοτροπίας και ηθικού. Αυτό είναι κυρίως και όχι ο οπλισμός, ο οποίος αλλάζει παντού. Γι αυτό συμβαίνουν όσα συμβαίνουν όπως τα γράφεις. Υπεύθυνη για το κατάντημά μας αυτό είναι η πολιτική ηγεσία. Γίναμε μαλθακοί, φιλοτομαριστές, μάθαμε ότι το χρήμα είναι το παν, και όλα τ’ άλλα τρίχες. Γιατί να είναι πρόθυμοι οι αξιωματικοί, όταν είναι απρόθυμη η πολιτική τους ηγεσία;

  25. Λίγες φορές ,κατά τις οποίες οι 1350 και αναγνώστες πέραν των 44 σχολιαστών , διάβασαν σχόλια ,που ”έριξαν την μπάλα σε όλα τα σημεία των κερκίδων” και ”άνοιξαν άσχετα θέματα”.
    Να θυμίσουμε την καταληκτική φράση του άρθρου του κ. Σαββίδη.
    ”Θα τιμήσουμε τους ήρωες με την κεφαλή ψηλά , όπως θα ήθελαν και οι ίδιοι;;;”.
    Δώσαμε απαντήσεις στην ερωτηματική πρότασή του , όπως ,
    -”Άριστα έπραξε η πολιτειακή , πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, που παρέστη και στις δύο κηδείες των ηρώων με προφανέστατο σκοπό να τονώσει το ηθικό των νυν και των μελλοντικών συναδέλφων τους , που φλέγονται από το μεγαλύτερο- μετά το θρησκευτικό – πατριωτικό συναίσθημα” ;;;.
    -”Συμφωνούμε με την χορήγηση από την σημερινή κυβέρνηση των τιμητικών προαγωγών και συντάξεων στους νεαρούς ήρωες ;;;
    -ΑΝ ΟΧΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΤΥΧΟΝ ΑΠΕΥΚΤΑΙΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ;;;.
    Υ.Γ. ”Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ” δεν εξαρτούσαν την στάση τους εν πολέμω από τους πολιτικούς , οι περισσότεροι από τους οποίους τους αγνοούσαν και μερικοί τους πρόδιναν κιόλας -ας μην αναφέρουμε περιπτώσεις-.
    ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα