Οταν η εφημερίδα Αυγή διασώθηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και ο όρος του τότε Πρωθυπουργού στον βασιλέα Παύλο αναφορικά με τις εκτελέσεις των κομμουνιστών
Tη δεκαετία του ’90 προς το τέλος της δεύτερης θητείας του Κωνσταντίνου Καραμανλή στην Προεδρία της Δημοκρατίας, ο ιστορικός εκδότης της εφημερίδας «Αυγή» Λευτέρης Βουτσάς αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα που καθιστούσαν ανέφικτη τη συνέχιση του φύλλου. Ο Συνασπισμός, βλέπετε, όπως αναφέρει ο ΒΗΜΑτοδότης δεν είχε καταφέρει να πιάσει το όριο του 3% και να εισέλθει στη Βουλή, η τεχνολογική εξέλιξη απαιτούσε κεφάλαια για τη μετάβαση από το χειρόγραφο στον υπολογιστή, τα τυπογραφεία γίνονταν όλο και πιο απαιτητικά ενώ και το κοινό της εφημερίδας λιγόστευε λόγω των σοβαρών εσωκομματικών συγκρούσεων.
Η σωτηρία του εντύπου
Ο Καραμανλής τα μάθαινε όλα αυτά και ήθελε να βοηθήσει όμως ο Βουτσάς δεν σήκωνε το ακουστικό να τον καλέσει. Δυο -τρεις μήνες αργότερα, όταν του είπαν ότι ο εκδότης κινδύνευε να προφυλακιστεί, παρενέβη χωρίς να του πει – ως συνήθως- σώζοντας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή το έντυπο.
Ο βασιλιάς Παύλος και οι εκτελέσεις κομμουνιστών
Μετά τον θάνατο του (23 Απρίλιου 1998) αναδείχθηκε από τον Γιάννη Μαρίνο στο «Βήμα», αποκαλύπτει ο ΒΗΜΑτοδότης, ότι ο Βουτσάς του είχε εκμυστηρευτεί πως ο Καραμανλής είχε θέσει ως όρο στο Βασιλιά Παύλο το 1955 για την ανάληψη της πρωθυπουργίας, να σταματήσουν οι εκτελέσεις των κομμουνιστών. Η σχέση τους είχε σφυρηλατηθεί δια πυρός και σιδήρου και διέπονταν από αμοιβαιότητα και μέτρο όλα τα χρόνια. Οι καιροί άλλαξαν «κι οι νύχτες μεγάλωσαν, έγιναν περισσότερες από τις μέρες και διαρκούν περισσότερο».
https://www.tovima.gr/2024/06/27/politics/aygi-i-diasosi-apo-ton-konstantino-karamanli-o-oros-ston-vasilea-paylo/
Τι μας βγάζει ο λεγόμενος ιστορικός του μέλλοντος για τον μισητό Πατριάρχη της Δεξιάς (για όλη την 10ετία του 1980 , ”παρατσούκλι” που του έμεινε μαζί με την ”αγάπη ” όλων των Πασοκοαριστερών) αείμνηστο Μακεδόνα -το καμάρι όλων των Βορειοελλαδιτών -Κωνσταντίνο Καραμανλή ;;;.
Στην Ελλάδα -που δεν παραδεχόμαστε τους καλύτερους σε όλους τους τομείς όσο ζουν-τους τιμάμε μετά από 40 και άνω χρόνια από την ενεργό προσφορά τους προς την Πατρίδα και τους Έλληνες .
ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΩΣΥΝΕΣ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ .
Τώρα προηγούνται οι πολλοί Αρχηγίσκοι της Κεντροαριστεράς, η οποία δεν δικαιώθηκε όταν κυβέρνησε – γιατί διχάζει και δεν ενώνει τους Έλληνες και ούτε πιστεύει ότι ”ανήκουμε στην Δύση” από το 1822 ,στην ΑΝΤΑΝΤ από το 1915 ,στο ΝΑΤΟ από το 1952 και στην Ε.Ε από το 1979.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ .
Όχι δεδομένοι ,αλλά και όχι με το ένα πόδι μέσα και με το άλλο έξω από την Δύση, η οποία όταν διχαζόμαστε είναι γεγονός ότι δεν μας φέρνεται καλά και εκμεταλλεύεται την φαγωμάρα μας και τους εξουσιομανείς πρωθυπουργούς και πολιτικούς Αρχηγούς μας.
Οἱ πολιτικές ἀντιπαραθέσεις σέ μία δημοκρατία δέν εἶναι διχασμός, εἶναι οἱ τάσεις καί οἱ ἀπόψεις τῶν διαφόρων ὑπαρκτῶν ρευμάτων τοῦ λαοῦ, τοῦ ῾Ελληνικοῦ ἐν προκειμένω. Καί ὁ Κ. Καραμανλής διέπρεψε στήν πολιτική του πορεία καί ἀγαπήθηκε ἀπό τήν μερίδα τοῦ λαοῦ πού ἐκπροσωποῦσε ὡς πολιτικός. Σέ μία ἐποχή διεθνῶν καί μεγάλων ἰδεολογικῶν ἀντιπαραθέσεων. Ἕνα ἄρθρο τονίζει τήν προσωπική του ἐξέλιξη
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Αριστερά – ΤΟ ΒΗΜΑ
ἡ ὁποία τόν ἔφερε νά ἀγαπηθεῖ ὡς ἐκλεγμένος Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας μας.
Οι σκέψεις και οι θεωρίες είναι καλές ,αλλά όταν υπάρχουν και πράξεις η επίκλησή τους είναι καταχνιά για να σκεπαστούν-ξεχαστούν τα γεγονότα .
Η Δημοκρατία είναι ο ευγενής και με λογικά επιχειρήματα διάλογος επί κομματικών αντιθέσεων ,αλλά στην Ελλάδα μας , που από το 1822 καθιέρωσε το Δημοκρατικό Πολίτευμα πολιτικοί -γνωστοί από την Ιστορία-μάς δίχασαν εθνικά και με εμφυλίους πολέμους μέχρι το 1949 . Δεν είναι λίγοι -και εγώ-που πιστεύουν ότι από το 1985 βρισκόμαστε σε ακήρυκτο εμφύλιο πόλεμο , ο οποίος συνδαυλίζεται από το 2012 .
Τον Μάρτιο του 1985 η Αριστερά δεν ήταν αυτή που εξαπάτησε τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας Καραμανλή και η Αριστερά δεν ήταν που με αλχημίες στην ψηφοφορία της Βουλής εξέλεξε Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον αείμνηστο Σαρτζετάκη -τον νεαρό Πρωτοδίκη -ανακριτή στην υπόθεση Λαμπράκη το 1963 , χωρίς έκτοτε να ζητήσει συγγνώμη για όλα αυτά;;;.
ΠΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-λοιπόν- ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΕΊ ΩΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ 1974 ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΚΚΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ”ΗΡΑΞΑΤΟ ΧΕΙΡΩΝ ΑΔΙΚΩΝ” ΓΙΑ ΝΑ ΑΙΜΑΤΟΚΥΛΙΣΘΕΙ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1944-49 ;;;.
Υ.Γ Τα έγραψα για να τα διαβάσουν και να τα μάθουν οι νέοι που δεν έζησαν την 40ετία 1955-1995 , κατά την οποία μεσουρανούσε ο Καραμανλής .
Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε.
Ποῦ εἶναι οἱ ´ ΚΑΛΩΣΥΝΕΣ ´ πού ἀναφέρατε πρίν;
¨ ΠΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-λοιπόν- ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΕΊ ΩΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ¨
μάθετε νά διαβάζετε σωστά
¨ τήν προσωπική του ἐξέλιξη ἡ ὁποία τόν ἔφερε νά ἀγαπηθεῖ ὡς ἐκλεγμένος Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας μας. ¨ Σέ αὐτή τήν προσωπική του πορεία ἀναφέρεται τό ἄρθρο.
¨ Η Δημοκρατία είναι ο ευγενής και με λογικά επιχειρήματα διάλογος επί κομματικών αντιθέσεων ,αλλά στην Ελλάδα μας , που από το 1822 καθιέρωσε το Δημοκρατικό Πολίτευμα ¨
Νά ξεχάσουμε ὅτι ἡ Δημοκρατία δημιουργήθηκε στήν ἀρχαία ῾Ελλάδα καί εἶναι τρόπος σκέψης καί λήψης ἀποφάσεων τῶν κοινοτήτων;
Δημοκρατίες στην αρχαία Ελλάδα: Γένεση και εξέλιξη (Ε) | Mathesis
᾿Αγνοεῖτε ἤ θέλετε νά ἀγνοεῖτε τίς ὑπαρκτές ἀνισότητες καί τούς ἀγῶνες πού χρειάσθηκαν γιά τήν ἐπιθυμητή ἰσότητα τόσο ἀπό τούς ἐμφορούμενους μέ κομμουνιστικές ἰδέες ὅσο καί ἀπό τούς δημοκρατικῶν πεποιθήσεων δυτικούς.
᾿Αγνοεῖτε ἐπίσης ὅτι ὁ Χριστιανισμός μία θρησκεία ἰσότητος εἶναι, ἰσότητος πρός τήν ἀθανασία.
᾿Αγνοεῖτε ὅτι ὑπάρχει πορεία ἰσότητος ἀπό τήν ἀρχαία ῾Ελλάδα.
¨ Δεν είναι λίγοι -και εγώ-που πιστεύουν ότι από το 1985 βρισκόμαστε σε ακήρυκτο εμφύλιο πόλεμο ¨.
Τό 1985 περίπου εἶχε ἤδη ἀλλάξει ὁ κόσμος πρός μία ἰσότητα, μετά ἀπό ἀγῶνες δεκαετιῶν ἤ καί πολύ περισσότερο, ἦρθε καί ἡ ἀνάπτυξη τῆς τεχνολογίας πρός διευκόλυνση τῶν ἀνθρώπων, ἔληξε ὁ ψυχρός πόλεμος καί ψάχνουν νά βροῦν οἱ ἰδεολογίες νέους ὁραματισμούς. Στήν ῾Ελλάδα ἀπό τό 1985 περίπου παρακολουθοῦμε ἕνα νέο λάιφσταϊλ κατά τό κοινῶς λεγόμενο, αὐτό ἀποκαλεῖτε ἐμφύλιο;
Διαβάζω πάλι την τελευταία φράση του σχολίου σας ”ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Αριστερά -ΤΟ ΒΗΜΑ, η οποία τον έφερε να αγαπηθεί ως εκλεγμένος Πρόεδρος της Δημοκρατίας μας”. Αν κάνετε συντακτική ανάλυση στην Αριστερά θα καταλήξετε και τέλος πάντων μια ασάφεια την είχε η διατύπωση σας.
Δηλαδή, εν τέλει διαφωνούμε -βριζόμαστε . διχαζόμαστε στην Βουλή ,στα καφενεία και στο διαδίκτυο για το λάϊφ στάϊλ ;;;.
Μήπως και το δημοψήφισμα το 2015 και η αναστάτωση για την Συμφωνία των Πρεσπών έγινε για το λαϊφ στάϊλ ;;;.
Η Δημοκρατία του Περικλή σε τι μοιάζει με την Δημοκρατία μας από το 1822;;;.
Προσωπικά προτιμώ την Δημοκρατία του Περικλή , παρ’ότι αυτή κατεδίκασε σε θάνατο για τις ιδέες του τον Σωκράτη .
Υ.Γ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΑΘΩΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥΣ.
῾Η φράση πού ἀναφέρετε εἶναι:
Ἕνα ἄρθρο τονίζει τήν προσωπική του ἐξέλιξη
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Αριστερά – ΤΟ ΒΗΜΑ
ἡ ὁποία τόν ἔφερε νά ἀγαπηθεῖ ὡς ἐκλεγμένος Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας μας.
Τό ἄρθρο ´ Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Αριστερά – ΤΟ ΒΗΜΑ ´ πού πρέπει νά ἀντιγράψετε γιά νά τό ἀναζητήσετε στό διαδίκτυο. Δέν ἐμφανίζεται ὁ σύνδεσμος ὅπως παλιότερα στήν σελίδα αὐτή.
Δέν δικάσθηκε ἀπό τό δικαστήριο ὁ Σωκράτης γιατί ἦταν ἔνοχος ἀλλά γιά τίς θρησκευτικές του πεποιθήσεις, τίς ὁποῖες ὑπερασπίσθηκε καί δέν δέχθηκε νά ἀλλάξει. Καί γνωρίζουμε τήν διδασκαλία του ἐπειδή ὁ Πλάτων τήν κατέγραψε καί τήν πέρασε στήν αἰωνιότητα. Μαθητής τοῦ Πλάτωνα γνωστός ὁ ᾿Αριστοτέλης πού ἐκπαίδευσε τόν Μεγαλέξανδρο ὥστε νά ἐκπληρώσει τό γνωστό ἔργο του. Γιατί δέν ἀναζητοῦν τό ἔργο του ἐκεῖ πού εἶναι;
῾Η Δημοκρατία τοῦ Κλεισθένους ἀλλά καί ὅλη ἡ ὁμάδα φιλόσοφοι, καλλιτέχνες, πολιτικοί καί πολίτες, πού ἐρεύνησαν τήν ἀνθρώπινη φύση ἐκείνη τήν μοναδική περίοδο καί ἔθεσαν τούς κανόνες τῆς Δημοκρατίας, δέν τήν προώρησαν γιά ἀνθρώπους τέλειους, πού θά εἶχαν μία γνώμη καί καμμία ἀντιπαράθεση, ἀλλά ἐπειδή οἱ ἄνθρωποι εἶναι διαφορετικοί, ἡ συμμετοχή θά τούς ἐνεργοποιούσε, θά τούς μόρφωνε, θά τούς ὡρίμαζε καί θά τούς καθιστοῦσε ὑπεύθυνους.
Σε ποιους Θεούς πίστευε ο Σωκράτης ,αλλά και αν συμβαίνει αυτό -το ανιστόρητο- έπρεπε να καταδικασθεί για την ελευθερία της γνώμης του με καθεστώς Δημοκρατίας;;;
Διάβασα κι διαβάζω αρχαίους φιλοσόφους -και τους προσωκρατικούς-ιδιαίτερα τον Μακεδόνα Αριστοτέλη , που δια βραχέων περιγράφει σαφώς τα πάντα.
Από την προσωπική του εξέλιξη ισχυρίζεστε ότι αγαπήθηκε ο Καραμανλής .Τότε γιατί βάλατε στην πρόταση και την Αριστερά και προέκυψε η ασάφεια. LAPSUS ,πάμε παρακάτω.
¨ Σε ποιους Θεούς πίστευε ο Σωκράτης ,αλλά και αν συμβαίνει αυτό -το ανιστόρητο- έπρεπε να καταδικασθεί για την ελευθερία της γνώμης του με καθεστώς Δημοκρατίας;;;¨
Διαβάστε ἀπό τήν Βικιπαίδεια τό ἄρθρο πού ἐπισυνάπτω.
Σωκράτης – Βικιπαίδεια
Ποιό καθεστώς δημοκρατίας; Περίοδος πολιτικῶν ἀναταραχῶν ἦταν, μετά τόν Περικλῆ. Ὅ,τι ἔμεινε καί διασώθηκε ἦταν ἀπό τούς φιλοσόφους καί ἀπό τούς μελετητές τῆς περιόδου αὐτῆς, μελετητές τῶν μνημείων καί ὅλων τῶν τομέων.
Καί γιατί οἱ ἀριστεροί στήν σύγχρονη ἐποχή καταδικάζονταν σέ ἐξορία, δέν μετροῦσε ἡ ἐλευθερία τῆς γνώμης τους;
Μέσα στίς θρησκευτικές πεποιθήσεις τοῦ Σωκράτη ἦταν καί τό περίφημο δαιμόνιον, ἡ ἐσωτερική φωνή πού ἄκουγε καί τόν ἀπέτρεπε ἀπό τό κακό.
Μόλις τό 1912 περίπου ὁ Κάρλ Γιούνγκ ῾Ελβετός γιατρός καί ψυχαναλυτής μίλησε γιά ἀτομικό καί συλλογικό ἀσυνείδητο, πού τά ἐρευνοῦσε ὡς σύνδεση πού ὑπάρχει μεταξύ παρόντος καί παρελθόντος στήν ἀτομική ἱστορία τοῦ καθενός καί στήν ἱστορία τῶν προγόνων μας καί ἐναντιώθηκε μέ τόν Φρόυντ πού τά θεωροῦσε αὐτά ψευδαισθήσεις.
Δέν ἰσχυρίζομαι ἐγώ ὅτι ἀγαπήθηκε λόγω τῆς προσωπικῆς του ἐξέλιξης ὁ Καραμανλής, μετά τήν αὐτοεξορία του. Παρέθεσα ἕνα ἄρθρο πού ἀναφέρεται σχετικά, ἀλλά ἐπειδή εἶναι τῆς ἐποχῆς μας θέμα, τό ἔχω παρακολουθήσει.
Δέν ἀνέμειξα ἐγώ τήν ἀριστερά, περί Καραμανλῆ καί ἀριστερᾶς εἶναι τό θέμα στό ὁποῖο σχολιάζουμε.
¨ Διάβασα κι διαβάζω αρχαίους φιλοσόφους ¨, καί νά διαβάζετε.