Ένα Νέο- Παλιό Όραμα: Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Της  Μαρίας Ν. Παπαδοπούλου, Δικηγόρου

Στην ανθρώπινη ιστορία τα προεθνικά, προμοντέρνα κράτη ήταν ο κανόνας . Χαρακτηρίζονταν από τον πολυφυλετισμό και την πολυεθνική ταυτότητα των άλλοτε αυτοκρατοριών  .

Τα σύγχρονα εθνικά κράτη, που στην ουσία έλκουν την δημιουργία τους από τα τέλη του 18ου αιώνα με αρχές του 19ου αιώνα, αποτελούν την εξαίρεση στην ανθρώπινη ιστορική διαδρομή κι αποτελούν πρόσφατη μορφή κοινωνικοπολιτικού σχηματισμού..

Η δε πολυδιαφημισμένη “παγκοσμιοποίηση” στην ουσία επιδιώκει να τα καταργήσει, μεταβάλλοντας τα σε μια παρένθεση μέσα στην ιστορία…

*

Την Μεσολιθική Εποχή, περί το  5.000πΧ στα Βαλκάνια και στον Αιγαιοπελαγίτικο χώρο οι μελέτες αναφέρουν ότι  πληθυσμός δεν υπερέβαινε τις 250.000.Με την έλευση των Ελληνικών φύλων, που η μαζικότητα των μετακινήσεων τους εντοπίζεται  περίπου μεταξύ του  1800-1500 πΧ στην εποχή του Χαλκού  , ο πληθυσμός στον ίδιο χώρο ανήλθε στα 2.000.000.Από αυτούς μόνον την εποχή του Τρωικού πολέμου (1250-1198 πΧ) το 1.000.000 κατοικούσαν στο χώρο της σημερινής ηπειρωτικής Ελλάδας.

Μετά τους Σκοτεινούς Αιώνες (1.200-800 πΧ) ο πολιτισμός (τέχνες, επιστήμες, φιλοσοφία, παιδεία, πολίτευμα) στην περιοχή γνώρισε αιφνίδια ανάπτυξη κι άνθηση που κορυφώθηκε μεταξύ  6ου και 5ου πΧ αιώνα με τους Έλληνες μόνον στον Αιγαιοπελαγίτικο χώρο να αριθμούν πλέον περί τα 3.000.000 από το σύνολο των 5.000.000 ατόμων που κατοικούσαν σε όλη την Βαλκανική, συμπεριλαμβανομένων σε αυτούς και των Ελλήνων της ενδοχώρας.

Με τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου στα Ελληνιστικά χρόνια (326-30 πΧ)  τα άτομα που στα 200 πΧ αναγνώριζαν τους εαυτούς τους ως Έλληνες , ειδικά στην Μικρασία  ανέρχονταν στα 6.000.000 . Ο δε Ελληνισμός , δηλαδή η Ελληνική παράδοση που συνδέεται με την γλώσσα, την θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμα και την θεώρηση του ατόμου απέναντι στο Σύμπαν και στην Πολιτεία εξαπλώθηκε μέχρι την Κεντρική Ασία (Δυναστεία Σελευκιδών)

και την Αίγυπτο (Δυναστεία Πτολεμαίων), με τα πνευματικά του κέντρα (Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Πέργαμος, Έφεσος κλπ) να εντοπίζονταν πλέον εκτός του σύγχρονου Ελλαδικού χώρου.

O βωμός του Δία στην Πέργαμο, ένα από τα εφτά θαύματα του κόσμου (αναπαράσταση του βωμού στο Μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο)

Σε όλα τα παραπάνω χρονικά στάδια  ένα ήταν από τα βασικά χαρακτηριστικά του Ελληνικού  πληθυσμού , ο Αποικισμός.

Ο πρώτος Ελληνικός αποικισμός αφορά την περίοδο 11ου έως και το τέλος του  9ου αιώνα και διακρίνεται στον Ιωνικό, τον Δωρικό , τον Αιολικό και τον Αρκαδικό  που οδήγησαν άπαντες  στην εξάπλωση των Ελλήνων σε όλο τον Ελλαδικό χώρο, στα νησιά του Αρχιπελάγους , την Κρήτη , τα Δωδεκάνησα και όλη την Μικρασία.

Ο δεύτερος Ελληνικός αποικισμός που σημειώνεται μεταξύ 8ου έως και 6ου πΧ αιώνα , οδηγεί στην εξάπλωση των Ελλήνων στις εκατέρωθεν ακτές του   Εύξεινου Πόντου , στην Κάτω Ιταλία κι ευρύτερα στον χώρο της Μεσογείου και παραλιών Β..Αφρικης.

Ελληνικές αποικίες μετά τον πρώτο και δεύτερο αποικισμό

Σκοπός του Ελληνικού αποικισμού ήταν ανέκαθεν η ανεύρεση χερσαίων και θαλάσσιων εμπορικών δρόμων  και πλουτοπαραγωγικών πηγών .Ο αποικισμός γίνονταν συγκροτημένα με αρχηγό της ομάδας τον οικιστή. Όπου εγκαθίσταντο οι αποικιστές εφάρμοζαν το πολίτευμα της μητροπολιτικής πατρίδας με την οποία παρέμεναν ενωμένοι.

Στα Ρωμαϊκά χρόνια η μεν Ρώμη επικράτησε διοικητικά στον Ελλαδικό χώρο ο μεν Ελληνικός πολιτισμός επικυριάρχησε επί της Ρώμης,ενώ οι μετακινήσεις Ελληνικών πληθυσμών εντός της Ρωμαΐκης επικρατείας συνεχίζονταν , πάντα για τους ίδιους σκοπούς (εμποριο-φυσικοι πόροι).

Μετά την διαίρεση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας σε Δυτική κι Ανατολική (395μχλΧ) ο Ελληνισμός έφτασε πληθυσμιακά στο απόγειο του μεταξύ 400-650 μΧ , οπότε οι δηλώνοντες Ελληνικής καταγωγής ανήλθαν στα 20.000.000 εντός της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας- Ρωμανίας (σσ: Βυζάντιο) που καταμετρούσε συνολικά με τις υπόλοιπες, ,ελληνόφωνες,  εθνότητες στο εσωτερικό της περί τα 26-30.000.000 πληθυσμού την εποχή του Ηρακλείου (600-650 μΧ). Το φαινόμενο του αποικισμού συνεχίστηκε με την μορφή των Ελληνικών παροικιών,που στα επόμενα χρόνια είχαν επεκταθεί από την Ρωσία μέχρι την Βόρεια την Κεντρική και Νότια Ευρώπη .Οι Ελληνικές παροικίες ήταν πολυάριθμες κι ακμάζουσες.

Η περιφέρεια της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας την εποχή Ιουστινιανού

Η πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Δυτικούς Σταυροφόρους (1204-1261 μΧ) , βρήκε την   Ρωμανία στο εσωτερικό της , με μειωμένο το Ελληνικό στοιχείο περίπου στα 9.000.000 άτομα από τα 12.000.000 άτομα που καταμετρούνται το 1025 μΧ έτος θανάτου του Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου. Η μείωση αυτή , από τα χρόνια του Ηρακλείου (7ος αιώνας μΧ) μέχρι τον 13ο αιώνα ήταν αποτέλεσμα τόσο των επιδρομών που δέχθηκε στο διαδραμον διάστημα  η Ρωμανία, οι οποίες περιόρισαν τα σύνορα της γεωγραφικής της επικράτειας, όσο και των διαφόρων θανατηφόρων  πανδημιων, λοιμών κλπΣε συνδυασμό δε, με την Αλωση της Ρωμανίας από τους Δυτικούς , οδήγησαν σε βίαιες και μαζικές μετακινήσεις των Ελλήνων εκτός συνόρων της, κυρίως προς Ιταλία , προς το Βασίλειο των Αψβούργων, αλλά και προς την Τσαρική Ρωσία.

1204-1261 μΧ. Αλωση της Πόλης από τους Φραγκολατίνους-Δ’Σταυροφορία

Το φαινόμενο επιτάθηκε ακόμα περισσότερο στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την Δυτική Άλωση της Πόλης  κι έτσι όταν πλέον φτάσαμε στα 1453 στην δεύτερη Άλωση της  από τους Σελτζούκους -Τούρκους   ο εντός Ρωμανίας καθαρά  Ελληνικής καταγωγής πληθυσμός ανέρχονταν μόλις περί τα 2.000.000. Όλος ο υπόλοιπος Ελληνικός πληθυσμός  βρίσκονταν πλέον εκτός οθωμανικών συνόρων.

Οι Οθωμανοί Ρωμιοί απομειώθηκαν σταδιακά εντός Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα 1.500.000 με 1.700.000 άτομα.  Ήταν Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί που ανήκαν στο Rum Millet , στο Ελληνικό δηλαδή Βιλαέτι και μιλούσαν την Ελληνική γλώσσα, ενώ χαρακτηρίζονταν από τα ίδια ήθη κι έθιμα και παραδόσεις. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών  συγκεντρώθηκαν στην ανατολική Θράκη  και κυρίως γύρω από την Κωνσταντινούπολη και τη δυτική, κεντρική και βορειοανατολική Ανατολία, ιδιαίτερα στην Σμύρνη , την  Καππαδοκία και το βιλαέτι του Ερζερούμ , στον Πόντο, στην Μαιωτιδα ,στην Κριμαία, στην Μολδοβλαχία και στον Οθωμανικό και Ρωσικό Καύκασο.Οι υπόλοιποι βρίσκονταν σε διάσπαρτες παροικίες σε όλη την Ευρώπη . Η Ελληνική παροικία στο Λονδίνο επί παραδείγματι χρονολογείται βάσει επισήμων στοιχείων απο τον 15ο αιώνα κι αποτέλεσε μια ακμάζουσα κοινότητα .

Στα 1800 μΧ   οι Έλληνες πλέον εντός του Οθωμανικού τότε, νυν πλέον Ελλαδικού χώρου αριθμούσαν 2.250.000 άτομα. https://www.statista.com/statistics/1014317/total-population-greece-1821-2020/


Φτάνοντας στα 1821 ο πληθυσμός Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας και των νησιών που επαναστάτησαν ανέχονταν  μόλις σε 938.000 άτομα. Οι υπόλοιποι βρίσκονται έξω και βοηθούσαν με κάθε τρόπο και με όλα τα δυνατά μέσα  την ευόδωση του σκοπού.Χωρις την συνδρομή τους δεν ξέρουμε ποια θα ήταν η κατάληξη της Ελληνικής Επανάστασης.Στα 1834 στην πρώτη απογραφή του Βασιλείου της Ελλάδος ο   πληθυσμός που δήλωνε Ελληνικός, ύστερα και από τις απώλειες και των πολέμων της Επανάστασης , ανέρχονταν στα 693.500 άτομα.

1821 , Χάρτης Επαναστατημένων Περιοχών

Άρχισε να προσαυξάνεται και πάλι μετα την προσάρτηση των Επτανήσων , της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας, της Ηπείρου, των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, της Θράκης ,της Κρήτης και με τις ανταλλαγές των πληθυσμών της Συνθήκης της Λωζάνης Ιανουαρίου/1923, οπότε πλέον στα 1928, μετά την ενσωμάτωση και των Ελλήνων προσφύγων του Πόντου και της Μικράς Ασίας, αριθμούσε περί τα 6.200.000 άτομα . https://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_history_of_modern_Greece*

Στο απόγειο μας οι Έλληνες φτάσαμε εντός του σύγχρονου Ελλαδικού χώρου περίπου στα 11.234.000 άτομα  το 2004 !Έκτοτε μέχρι και σήμερα απομειωνόμαστε και πάλι γιατί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού μας συνεχίζουμε να το στέλνουμε έξω !

Η Ελληνική διασπορά βρίσκεται διασκορπισμένη σε όλο τον πλανήτη, σε όλα τα Βαλκάνια, στην Ευρώπη , στην Αφρική, στην Κεντρική Ασία, την Νότια Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία και στις ΗΠΑ. Στις ΗΠΑ μόνον ζουν  3.000.000 εξ’αυτων.

Τώρα γιατί τα γράφω όλα αυτά  ….

1- Γιατί αποδεδειγμένα από την αρχή της διαδρομής του Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΌΣ ΕΊΝΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΆ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΌΣ, προορισμένος να αναπτυχθεί σε όλον τον πλανήτη. Τον Έλληνα τον στενεύουν τα γεωγραφικά όρια.

2-  Γιατί τα ιστορικά πνευματικά κέντρα του Ελληνισμού διαχρονικά και κατά το μεγαλύτερο μέρος της Ελληνικής ιστορίας  στην πλειοψηφία τους   δεν εντοπίζονταν στην σύγχρονη Ελλαδική επικράτεια , αλλά στην Μικρά Ασία .Ας μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες ανήκουν στην Καυκάσια φυλή.. Οι αρχαίοι κλασικοί  χρόνοι(480-323 π.Χ) υπήρξαν μια φωτεινή αναλαμπή της Ελληνικής ιστορίας, ανάμεσα σε πολλές άλλες.

3- Γιατί στα γονιδιακά χαρακτηριστικά του Έλληνα  συγκαταλέγεται η μετακίνηση με την αναζήτηση  εμπορικών δρόμων και πλουτοπαραγωγικών πηγών, με την δημιουργία αποικιών και Ελληνικών παροικιών.

4- Γιατί  με τον αποικισμό αυτό οι Έλληνες επικοινώνησαν τον πολιτισμό τους και μεταλαμπάδεψαν το Ελληνικό πνεύμα σε όλο τον κόσμο εμπνέοντας άλλους λαούς και διαδραματίζοντας αναμφίβολα καθοριστικό ρόλο στην ανθρώπινη ιστορία.

5- Γιατί από την δημιουργία του νεότερου Ελληνικού κράτους ένα μεγάλο τμήμα του Ελληνικού λαού και δη (το τονίζω αυτό) του υποδουλωμένου ως τότε στην Οθωμανική αυτοκρατορία πληθυσμού, εγκλωβίστηκε μέσα στα στενά γεωγραφικά όρια του σύγχρονου Ελλαδικού χώρου κι απεμπόλισε σε μεγάλο  βαθμό την ιστορική του διαδρομή και την ελευθερία του, υιοθετώντας ξένα προς αυτό πολιτειακά πρότυπα και συστήματα (βλ. ελέω θεού μοναρχία, βασιλευομένη μοναρχία,. βασιλευομένη δημοκρατία, προεδρευόμενη κοινοβουλευτική  δημοκρατία κλπ) που δεν στηρίζονταν στις δικές του πολιτειακές συλλήψεις, πεποιθήσεις και παραδόσεις.

Το μέρος αυτό του Ελληνικού πληθυσμού ακόμα κι όταν βρίσκονται υπό τον οθωμανικό ζυγό , μέσα από τις Ελληνικές κοινότητες (που ενείχαν κατά κάποιον τρόπο ρόλο της άλλοτε Εκκλησίας του Δήμου) αποφάσιζε για τα κοινά, συνεχίζοντας   τον αμιγώς ελληνικό τρόπο θεώρησης των πραγμάτων, που προϋπέθετε τον πολίτη ενεργό συμμέτοχο στα ζητήματα και στις αποφάσεις που αφορούσαν την κοινότητα.

Αυτή η παράδοση χάθηκε βίαια, με την δημιουργία του Ελλαδικού κράτους. Την αντικατέστησαν οι ξένοι βασιλείς, οι ξένοι αντιβασιλείς, οι ξένοι μυστικοσύμβουλοι, πράκτορες κι αλλογενείς αξιωματούχοι που   κατέστησαν τον Ελλαδικό λαό άβουλο κι αμέτοχο των αποφάσεων που τον αφορούσαν, καθώς κι ένας θίασος ντόπιων

Όθωνος και Αμαλία

σφουγγοκωλάριων τους στους οποίους τα ξένα διευθυντήρια μοίραζαν ρόλους εντολοδόχων τους. Κι έτσι έκτοτε και μέχρι τις μέρες μας σόι πάει πλέον το βασίλειο, βαδίζοντας με ξένες νοοτροπίες κι εκτελώντας αλλότριες εντολές…

Τα φαινόμενα της διαφθοράς, του ανεπαρκούς  κι ενδοτικού στις ξένες επιταγές πολιτικού προσωπικού , της αναξιοκρατίας, του κατακερματισμού των κοινωνικών αξιών, του δημοσίου χρέους , της διαρκούς φτωχοποίησης του Ελλαδικού πληθυσμού κλπ είναι όλα εισαγόμενα,  ευθέως αλληλένδετα προς τις πιο πάνω βαθιά ριζωμένες παθογένειες επί των οποίων δομήθηκε και λειτουργεί από της ιδρύσεως του το σύγχρονο Ελληνικό κράτος και τελούν σε άμεση αιτιώδη συνάφεια προς αυτές.


Το κράτος αυτό έχει μεταβληθεί σε φυλακή κι αποτεφρωτήριο των Ελληνικών ψυχών που ζουν μέσα σε αυτό. Η σκλαβιά άλλαξε πρόσωπο και μαζί άλλαξε ταυτότητα ο δυνάστης.Ο εγκλωβισμένος σε αυτό Ελληνικός πληθυσμός ασφυκτιά μέσα στα συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια που τον έχουν μαντρώσει κι αργοσβήνει μέρα την μέρα.

Οι έννοιες έχουν διαστρεβλωθεί.

Ο ρόλος τον Ελλαδιτών σε αυτό που ονομάζεται Δύση είναι κυριολεκτικά αμελητέος  κι αναλώνεται στις έννοιες “παρακολούθημα” κι “ουραγός”.Ο τόπος μας , είναι ένα μόνο τμήμα αυτού που διαφεντεύαμε  κάποτε κι οι σύγχρονοι Έλληνες μένουμε σε αυτόν ως τοποτηρητές άλλων .

Υπό αυτές τις συνθήκες λογικό είναι μέρος του Ελλαδικού πληθυσμού να βλέπει μπροστά του  ένα ζοφερό μέλλον, να  σκέφτεται με όρους υποχωρητικότητας , ξορκίζοντας το ενδεχόμενο ενός πολέμου με την Τουρκία  και να φοβάται μήπως χάσει το τελευταίο εδαφικό  αποκούμπι που του απένειμε από το άλλοτε μεγαλείο του.

Αυτό που φταίει είναι ότι χάσαμε την ταυτότητα μας . Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να φροντίσουμε να την ξαναβρούμε , ορίζοντας δυναμικά εμείς την μοίρα μας.

Το πρώτο που πρέπει να θυμηθούμε είναι ότι Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΌΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΌΣ.

Η κεκτημένη έως τώρα εδαφική επικράτεια ( βλ Ελλάδα), μόνον ως το Μητροπολιτικό του κέντρο μπορεί να εκληφθεί κι αυτό προσωρινά ώσπου ο Ελληνισμός να ανακτήσει την άλλοτε δύναμη του και τα πνευματικά και διοικητικά του κέντρα.

Ο εντός των τειχών Ελλαδικός πληθυσμός πρέπει να οργανωθεί και να ενώσει τις δυνάμεις του με τον Ελληνισμό εκτός των τειχών. Ο συντονισμός πρέπει να γίνει  στα πλαίσια λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος και στα πρότυπα που  συνέλαβε και  υλοποίησε στο παρελθόν η Ελληνική διάνοια. Οι κοινότητες της Ελληνικής διασποράς πρέπει να συμμετέχουν ενεργά , με την ψήφο τους, στα τεκταινόμενα της Μητρόπολης και στην λήψη αποφάσεων που αφορούν την πορεία και το σύνολο όλου του Ελληνισμού.

Ελληνοαμερικάνοι εθελοντές στους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913)

Ψήφος στην ομογένεια συνεπάγεται την κατάρρευση, μέσα σε σύντομο χρόνο, του υπάρχοντος σάπιου εγχώριου κομματικού συστήματος που νέμεται την Ελλαδίτσα σαν τσιφλίκι του, κληρονομικό δικαιώματι, από ιδρύσεως του σύγχρονου Ελλαδικού κράτους. Μόνον έτσι, μέσα από αυτήν την αναμόχλευση, θα απελευθερωθούν δυνάμεις από το παλιό και θα ενωθούν με το καινούργιο , ωθώντας στην δημιουργία ενός εντελώς νέου σχήματος.

Μόνον έτσι θα μπορέσει να αναδειχθεί μια πεφωτισμένη ηγεσία , που σήμερα θάβεται κάτω από την λάσπη των παθογενειών οι οποίες  επουδενί θα της επιτρέψουν να αναδυθεί και να παράξει έργο.

Καθε τι το νέο και δημιουργικό στραγγαλίζεται και θυσιάζεται για να βρει χώρο να υπάρξει το παλιό, ανήμπορο και αποσαθρωμένο.

Η πολιτειακή οργάνωση της ίδιας της Μητρόπολης πρέπει να αλλάξει, ακολουθώντας τα αποκεντρωμένα πρότυπα και μάλιστα αυτά να εντοπίζονται πλέον σε πλανητικό επίπεδο, συμπεριλαμβάνοντας στο σύνολο της την Ελληνική διασπορά.

Ένα νέο είδος κρατικής δομής. με εθνικά ωστόσο χαρακτηριστικά. πρέπει να συγκροτηθεί που οι πολίτες της να καταλαμβάνουν όλο το παγκόσμιο γεωγραφικό φάσμα που δραστηριοποιείται ο Ελληνισμός .

Χρειαζόμαστε ένα Πανελλήνιο Ανώτερο Συμβούλιο -κι όχι Πανελλαδικό- που θα αγκαλιάζει όλους τους Έλληνες, πολλαπλασιάζοντας την δυναμική τους.Ένα κοινό Συμβούλιο που θα  δίνει τις γενικότερες κατευθύνσεις , θα θέτει τους στόχους  και θα ελέγχει την υλοποίηση τους από τα διάφορα κέντρα του Ελληνισμού ανά τον κόσμο, συντονίζοντας τις ενέργειες και τις στοχεύσεις όλου του Ελληνισμού .

Σήμερα συζητάμε αποσπασματικά,  για μεμονωμένες προσπάθειες πχ του Ελληνικού λόμπι της Αμερικής , της Γερμανίας κλπ.

Όλες αυτές οι προσπάθειες πρέπει να λειτουργούν συντονισμένα με  την Μητρόπολη κι αντίστροφα, , αλληλοσυμπληρώνοντας η μία την άλλη , κάτω από ένα  οργανωτικό, πατριωτικό κέντρο που στόχο του θα έχει την προώθηση των ευρύτερων πολιτικών , καθώς και πολιτισμικών παραδόσεων και της  οικονομικής προόδου του απανταχού Ελληνισμού σε όλο τον πλανήτη  και σε όλους τους τομείς με προεξάρχουσες τις νέες τεχνολογίες, την ναυτιλία, την άμυνα, το διάστημα.

Η Μητρόπολη πρέπει να αποδεχθεί τον ρόλο της πρώτης τη τάξει μεταξύ ίσων.

Σήμερα παρουσιάζεται το φαινόμενο της ασυνεννοησίας, με την Μητρόπολη να λειτουργεί αυθαίρετα κι ενίοτε ανταγωνιστικά , κλαδεύοντας κι ακυρώνοντας προσπάθειες της Ελληνικής ομογένειας.

Μια Ελλάδα, εντός συνόρων, στην προσπάθεια της να διαφεντεύσει μόνη αυτή τα γεωγραφικά σύνορα, τον πληθυσμό και την ζωή εντός του Ελλαδικού χώρου , αρνείται να δώσει ρόλο και συμμετοχή στα κοινά, σε μία Ελλάδα εκτός συνόρων.

Χρειαζόμαστε τα καλύτερα μυαλά μας, που τώρα βρίσκονται στο εξωτερικό να επικοινωνήσουν με τον υπόλοιπο Ελληνισμό  τις γνώσεις, την πείρα , τις διασυνδέσεις,την εμπειρία τους και να μετατραπούν σε ενεργούς Πρεσβευτές μας στις χώρες που σήμερα εγκαταβιούν.

Απαιτείται η Μητρόπολη να γίνει ένας Φάρος Πολιτιστικών Αξιών για  τους λαούς που κατοικούν σε αυτόν τον πλανήτη κατά τρόπον που να συγκεντρωθούν εδώ τα παραρτήματα όλων ή του μεγαλύτερου μέρους των διεθνών Οργανισμών, διεθνών Πανεπιστημίων κι Ερευνητικών προγραμμάτων.

Η Μητρόπολη δηλαδή να μετατραπεί σε Ιερό Τόπο για όλον τον πλανήτη.

Χρειαζόμαστε θέληση, ενότητα, αποφασιστικότητα, στόχο, πίστη στον σκοπό και νέο όραμα ώστε ο Οικουμενικός Ελληνισμός να ανοίξει για ακόμα μια φορά τα φτερά του και να πετάξει ψηλά, εκεί όπου ανήκει.

Οι ιδέες που γεννήθηκαν από τον Ελληνικό νου προορίζονταν πάντα να μιλήσουν, να καταλάβουν και να εμπνεύσουν τις καρδιές όλων των ανθρώπων της οικουμένης, ανεξαρτήτως φυλής και θρησκεύματος.

Αυτά πρέπει να τα υλοποιήσουμε όλοι μαζί και πάλι, για ακόμα μια φορά,  αντί να ασχολούμαστε με τους βαρβάρους  και μοιραία αυτοί να μας τραβούν μαζί τους όλο και πιο πίσω.

Αν μείνουμε στο Ελλαδικό κράτος, προσπαθώντας να το συμμαζέψουμε, η άποψη μου είναι ότι μοιραία αργά ή γρήγορα θα σβήσουμε σαν κεράκι και θα χαθούμε.

Τα στρεβλά δεν διορθώνονται, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τα διαγράψεις.Τα μπαλωμένα ρούχα πάντα μπαλωμένα παραμένουν..Επιβάλλεται να ξαναπιάσουμε το νήμα από την αρχή.

Ο Ελληνισμός συνολικά, ενώνοντας τις δυνάμεις του πρέπει να συντονιστεί και να οργανωθεί σε ένα εντελώς νέο ξεκίνημα , εναρμονισμένο απόλυτα προς τις δικές του πολιτισμικές παραδόσεις.

Όλοι οι Έλληνες πρέπει, οφείλουμε να συμμετέχουμε στα κοινά και στην συνδιαμόρφωση των αποφάσεων που αφορούν το μέλλον μας  . Κανείς δεν περισσεύει, κανείς δεν εξαιρείται

*Σήμερα περίπου   7.000.000 Έλληνες ζουν εκτός συνόρων σε 140 χώρες κι είναι δηλωμένοι Έλληνες, μιλούν την Ελληνική γλώσσα , έχουν την ίδια θρησκεία και τα ίδια ήθη κι έθιμα με όσους ζουν εντός Ελλαδικού χώρου. https://www.hellenicparliament.gr/Diethneis-Drastiriotites/Diethnes-Perivallon/Ellinismos-tis-Diasporas/Δηλαδή ένα ποσοστό Ελλήνων  που αναλογεί στο 70% του εγχώριου πληθυσμού κι έχει Ελληνική συνείδηση κι αυτοπροσδιορισμό, ζει εκτός Ελλαδικού χώρου!

Μ.Π.

spot_img

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Οι λαοί οργανώνονται πολιτικά για να επιβιώσουν και να βελτιώσουν την ζωή των, όχι για να πουλάνε εξυπνάδες σε άλλους λαούς

  2. Αν εξαιρέσουμε τα είκοσι εκατομμύρια του βυζαντίου που μου ακούγονται υπερβολικά και την “την έλευση των Ελληνικών φύλων” που αντίθεται στο ντόπιο της ελληνική φυλής, όλα τα άλλα μ’ ακούγονται λογικά.
    ΥΓ. Καλύτερο οι “σκοτεινοί χρόνοι ” να αναφέρονται ως “γεωμετρική εποχή”

  3. @Θ.Γ.
    Τα στοιχεία τα αντλήθηκαν από το βιβλίο “A History of the Byzantine State and Society” του Treadgold, Warren . Stanford University έκδοση 1997

    Ωστόσο κάποια πληθυσμιακά στοιχεία που εν πολλοίς συμπίπτουν όσον αφορά τους Βυζαντινούς χρόνους , εμφανίζονται διαδικτυακά κι εδώ :
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Byzantine_Empire

  4. Έχετε δίκιο ! Στην ιστορία του ο Ελληνικός λαός πουλούσε εξυπνάδες στους άλλους λαούς περί Δημοκρατίας, Ελευθερίας, Παιδείας κλπ.
    Πολύ εξυπνακηδες βρε παιδί μου αυτοί οι Έλληνες !
    Σας ευχαριστούμε που μας το υποδειξατε !

  5. Ενδιαφέροντα όλα αυτά. Ποια όμως η ιδεολογία αυτης της κινητοποίησης; Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα ελληνο-χριστιανική σύνθεση;

  6. Αγαπητή Μαρία Παπαδοπούλου,
    Θέλω να σας ευχαριστήσω για τις επισημάνσεις και την ιστορική
    παρουσίαση του άρθρου σας.
    Κάποιες παρατηρήσεις:
    1. Θα πρέπει να διακρίνουμε τη διαφορά των εννοιών «αποικισμός» και
    «μετανάστευση». Η πρώτη αφορά μετακίνηση ανθρώπων από μιά κρατική
    υπόσταση σε έναν άλλο χώρο ο οποίος καθίσταται ιδιόκτητος των
    αποικιζόντων, ενώ η δεύτερη είναι μεταφορά ανθρώπων από μία κρατική
    οντότητα σε μία άλλη με καθορισμένους κανόνες.
    Ο «αποικισμός» εμπεριέχει και τήν έννοια της δημιουργίας νέας πολιτείας
    στον νέο χώρο εγκατάστασης. Αντίθετα, η «μετανάστευση» είναι απλά
    μετεγκατάσταση πολιτών οι οποίοι καθίστανται υπήκοοι του κράτους
    προορισμού.
    – Επομένως θα πρέπει να διακρίνουμε τον αποικισμό του αρχαίου ελληνικού
    κόσμου, από τα σύγχρονα μεταναστευτικά ρεύματα στο νεώτερο ελληνικό
    κράτος.
    – Για τα σύγχρονα ελληνικά μεταναστευτικά ρεύματα θεωρώ ενδιαφέροντα
    τα δύο παρακάτω βιβλία:
    — Ἀλέξιος Κρίκος,
    Ἡ θέσις τοῦ Ἐλληνισμοῦ ἐν Ἀμερικῇ,
    Ἑλληνισμός – Ἀμερικανική κοινωνία – Κατεύθυνσις αὐτοῡ,
    Τύποις ἀδελφών Μπλαζουδάκη,
    Αθῆναι, 1915,
    Τοποθεσία:
    https://anemi.lib.uoc.gr/metadata/a/b/6/metadata-26-0000043.tkl
    — Αλεξίου Κρίκου
    Μελέτες, Β’
    Περιεχόμενα:
    -. Τὰ Οἰκονομικὰ τῶν Ἀγροτῶν.
    -. Περί Βελτιώσεως τῶν Ὅρων τῆς Ζωῆς τῶν Ὀρεσιβίων.
    -. Ἡ Μετανάστευσις.
    Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, συνέπειαι.
    –. Ἀνακοίνωσις ἐν τῇ Ἀκαδημίᾳ Ἀθηνῶν
    –. Συνεδρία τῆς 2 Μαρτίου 1950
    -. Ἡ Συνταξιοδότησις τῶν Ἀγροτῶν.
    Ὥς μέτρον διὰ τήν πρόληψιν τῆς πλήρους αὐτοδιαλύσεως
    τοῦ ἀγροτικοῦ στοιχείου τῶν ἀγόνων περιοχῶν τῆς χώρας.
    –. Ἀθῆναι 1960
    Αθήνα 1991 (Ανατύπωση Κληρονόμων Α. Κρίκου)
    Τοποθεσία:
    https://disk.yandex.com/i/05WzFijTVHE8bA
    2. Στο απόσπασμα:
    εγκλωβίστηκε μέσα στα στενά γεωγραφικά όρια του σύγχρονου
    Ελλαδικού χώρου κι απεμπόλισε σε μεγάλο βαθμό την ιστορική του διαδρομή
    και την ελευθερία του, υιοθετώντας ξένα προς αυτό πολιτειακά πρότυπα και
    συστήματα (βλ. ελέω θεού μοναρχία, βασιλευομένη μοναρχία,.
    βασιλευομένη δημοκρατία, προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία κλπ)
    που δεν στηρίζονταν στις δικές του πολιτειακές συλλήψεις, πεποιθήσεις
    και παραδόσεις.

    – Θεωρώ ότι η απεμπόληση όσων αναφέρονται παραπάνω οφείλεται στον τρόπο που
    ιδρύθηκε το νεοελληνικό κράτος. Η ιδρυτική του πράξη ήταν πράξη υποτέλειας
    στις «εγγυήτριες δυνάμεις». Αυτή η υποτέλεια που ξεκίνησε από τότε,
    πήρε διαχρονικά διάφορες μορφές «προστασίας» οι οποίες καθόριζαν και
    τον πολιτειακό του χαρακτήρα.
    Από το 1944 και μετά το Ελληνικό κράτος βρίσκεται κάτω από την
    Αγγλοαμερικανική κυριαρχία. (Τυπικά μέσω συνθηκών ένταξης στο
    ΝΑΤΟ, καθώς και μέσω των άρθρων 27,28 του τρέχοντος Συντάγματος).
    – Επομένως κάτω από καθεστώς υποτέλειας, δέν είναι δυνατόν να υπάρχει
    αυτοφυής πολιτειακή σύλληψη στη νεοελληνική πολιτεία.
    – Ο απόδημος Ελληνισμός, δέν αποτελείται από έποικους αλλά κυρίως από
    έλληνες μετανάστες οι οποίοι ουσιαστικά αγωνίζονται να διατηρήσουν
    κάποια στοιχεία της εθνικής τους ταυτότητας στά κράτη υποδοχής τους.
    Θεωρώ ότι οι απόδημοι έλληνες δέν μπορούν να συνεισφέρουν
    στη πολιτειακή ανάπλαση του νεοελληνικού κράτους, όντες υπό τη κυριαρχία
    των πολιτειακών προτύπων των κρατών υποδοχής τους. Αντίθετα, οι έλληνες
    που ζούν κάτω από το καθεστώς του νεοελληνικού κράτους έχουν καλλίτερες
    προϋποθέσεις για την υπέρβαση του καθεστώτος που ζούν.

  7. @Γ. Γεωργιάδης
    Ναι . Νομίζω πως αυτό λέω. Άλλωστε μέσα στα προσδιοριστικά χαρακτηριστικά ενός έθνους υπάγεται και η θρησκεία.

  8. @Φερωνυμοσ

    Δεν νομίζω ότι αναφερθηκα στην πολιτειακή ανάπλαση του νεοελληνικού κράτους.

    Για όλους τους λόγους που αναφέρατε στο σχόλιο σας, τόνισα ότι
    “Τα στρεβλά δεν διορθώνονται, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τα διαγράψεις.Τα μπαλωμένα ρούχα πάντα μπαλωμένα παραμένουν..Επιβάλλεται να ξαναπιάσουμε το νήμα από την αρχή. ”

    Κατά την άποψη μου το νέο ξεκίνημα πρέπει να αναφέρεται σε ένα οικουμενικό -εθνικό κράτος στις δομές του οποίου ενεργός συνδιαμορφωτης του οποίου να είναι όλος ο Ελληνισμός.

    Ο Ελλαδικός χώρος, αφού προς το παρόν αποτελεί την μόνη σταθερή μας βάση και σημείο αναφοράς θα μπορούσε να επιτελέσει μόνον ρόλο Μητρόπολης.
    Χρειαζόμαστε ομωςως νέες κρατικές οργανωτικές δομές που να υπερβαίνουν τα στενά γεωγραφικά όρια και να επιτρέπουν σε όλους την συμμετοχή.

    Εσείς καλά κάνατε και διαχωρίσστε τις έννοιες αποικισμός και μετανάστευση. Εγώ αντί της δεύτερης χρησιμοποίησα τον όρο παροικία .
    Σκοπός μου ήταν να τονίσω το γεγονός της μετακίνησης εκτός συνόρων των Ελλήνων κι όχι τις επιμέρους αιτίες.. Οι λόγοι της μετακίνησης μπορεί να είναι πολλοί κι ετερόκλητοι,δοσμένοι από την προσωπική ιστορία και τα κίνητρα του καθενός. Σημασία για εμένα έχει οτι ,για τους δικούς του λόγους ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων αυτη την στιγμή βρίσκονται εκτός συνόρων και πως θα συντονιστούν με τους εντός.
    Σημασία για εμένα έχει οτι ο Έλληνας αποζητούσε κι αποζητά πάντα τους ανοιχτούς ορίζοντες κι όχι τα κλειστά σύνορα. Σε αυτή την σημειολογία της συμπεριφοράς και των επιλογών του Έλληνα ήθελα να επικέντρωσε.

    Κατά βάση σε πολλά από αυτά που αναφερθήκατε δεν διαφωνώ μαζί σας. Στο μόνον που αμφιβάλλω είναι στις πιθανότητες που δίνετε στους μαντρωμενους εντός συνόρων κι απολύτως ελεγχόμενους από έξωθεν παράγοντες να κάνουν μόνοι τους την υπέρβαση .Δεν βλέπω πως θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο.

  9. @ΜΑΡΙΑ Ν.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ,

    το ύφος της απάντησής σας με υπορεώνει να γίνω περισσότερο σαφής.
    Για την ακρίβεια δεν τα δώσαμε, λες και αναζητούσαμε αγορά για εξαγωγές, αλλά τα πήραν από εμάς, είτε επειδή τους επιβλήθηκε, είτε επειδή οι ίδιοι οι λαοί και οι εξουσιαστές των έκριναν την χρήση των. Ασφαλώς και επιχειρήθηκε, στα πλαίσια του εκάστοτε ιστορικού μας πολιτικού και κατ’ επέκταση του πολιτιστικού αναστήματος, να ασκηθεί πολιτική επιρροή με ορισμένα από αυτά τα στοιχεία, αλλά ήταν πάντα η πολιτική επιρροή ο λόγος και όχι κάποια αυθαίρετη απόφαση αυτόκλειτης εξαγωγής μεγαλείου.
    Δεν γνωρίζω τώρα τον λόγο για τον οποίο πιστεύετε εσείς ότι υπάρχει κάποιο νόημα να επιχειρηθεί κάτι τέτοιο. Ελπίζετε μήπως ότι μέσα από την πολιτιστική επιρροή θα επέλθει και κάποιου είδους πολιτικού αναστήματος; Τότε φοβούμε ότι δεν ξέρετε γιατί πράγμα μιλάτε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,750ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
23,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα