Εθνομηδενισμός: 1ο βήμα: Δικτατορία στη νοηματοδότηση, 2ο βήμα: άλωση παιδείας, 3ο βήμα: απόσπαση της Μακεδονίας από την ελληνική Ιστορία.

20/4/19 | 3 σχόλια | 1 απαντήσεις | 642 εμφανίσεις

Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.

Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 17 Απριλίου 2019

Κατά την διάρκεια της μεταπολίτευσης είχαμε δύο κομματικούς στρατούς να αντιπαλεύουν και να εναλλάσσονται στην εξουσία. Με τον όρο εξουσία συνήθως εννοούμε την διαχείριση του κρατικού μηχανισμού, την θεώρηση του κράτους ως λάφυρο. Ο ένας από τους δύο στρατούς άλλαξε ηγεσία και χρώμα, αλλά το μοτίβο παρέμεινε περίπου το ίδιο.

Συμπληρωματικά με τον ορισμό αυτό υπάρχει μία βαθύτερη και ασφαλώς ουσιαστικότερη εκδοχή της εξουσίας: αυτή που ελέγχει την σκέψη μας. Γίνεται μέσω της διαμόρφωσης των κοινωνικοπολιτικών στερεοτύπων και με τον χρωματισμό των εννοιών. Το ονομάζω δικτατορία στη νοηματοδότηση των πολιτικών όρων.

Την ώρα που τα «κόμματα εξουσίας» εφορμούσαν στην λεία, κάποιοι άλλοι ενοχοποιούσαν συστηματικά μία αλυσίδα εννοιών όπως: πατρίδα, σημαία, έθνος, πίστη, παράδοση, αξίες, οικογένεια, συντηρητικός, δεξιός, φιλελεύθερος, ελληνισμός, Ορθοδοξία, εκκλησία, ιερέας, κρυφό σχολειό, ελεύθερη οικονομία, επιχειρηματικότητα, αριστεία.

Ταυτόχρονα με τη δαιμονοποίηση αυτή, προέβαιναν και σε εξιδανίκευση άλλων εννοιών όπως: προοδευτικός, συνδικαλισμός, πορεία, απεργία, κατάληψη, αγώνας κλπ. Κυρίως όμως, εδραίωναν το αξίωμα ταύτισης της αριστεράς με τον ανθρωπισμό και την ηθική, σε ανυπέρβλητο μάλιστα βαθμό. Το αξίωμα αυτό κατέστη ιερό δόγμα.

Άνθρωποι αυτής της νομενκλατούρας προσέγγισαν και κατέλαβαν θέσεις κλειδιά στον χώρο της παιδείας, του τύπου και της πολιτικής, οριζόντια μάλιστα σε όλο το φάσμα. Όταν ένιωσαν δυνατοί, πριν από περίπου 20 χρόνια, ανέβασαν στροφές και έκαναν το δεύτερο βήμα.

Επίθεση στην Εκκλησία με στόχο τον θρησκευτικό αποχρωματισμό των Ελλήνων, άλωση της παιδείας με τα 150 σχολικά εγχειρίδια και ριζική αναθεώρηση της ύλης, αλλά και του πνεύματος των κειμένων, συκοφάντηση της Επανάστασης του 1821 με ανάδειξη οικονομικίστικων λόγων για την έναρξή της, αμφισβήτηση της γενοκτονίας των Ποντίων, έμμεση άρνηση ευθυνών στους Τούρκους για τη Μικρασιατική Καταστροφή κοκ. Σε πολιτικό επίπεδο υποστηρίχθηκε η παράδοση της Κύπρου στην τουρκική σφαίρα επιρροής μέσω του Σχεδίου Ανάν.

Όλα αυτά απετέλεσαν το υπόβαθρο για να προχωρήσουν στο τρίτο βήμα, δηλαδή ουσιαστικά την αποκοπή της Μακεδονίας από την ελληνική Ιστορία. Πλέον, το όνομα αυτό σε διεθνές επίπεδο το μονοπωλούν Σλάβοι, ενώ οι Έλληνες, οι πραγματικοί Μακεδόνες, καθίστανται απλώς ο «πληθυσμός της βόρειας περιοχής» της Ελλάδας. Εξ ου και η συχνή του όρου «βόρεια Ελλάδα» αντί των όρων Μακεδονία, Θράκη και Ηπείρος.

Τα αναρίθμητα ψεύδη περί «ιστορικού» δικαιώματος χρήσης ή κτήσης του όρου «Μακεδόνας» και «Μακεδονία» από Σλάβους, κατάφεραν να επιπλεύσουν στην δημόσια σφαίρα ακριβώς λόγω της απονεύρωσης των Ελλήνων τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και της γενικευμένης απροθυμίας όλων των πολιτικών δυνάμεων να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό του εθνομηδενισμού.

Η αποκατάσταση των ενοχοποιημένων εννοιών δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν οι πολιτικές δυνάμεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: στις κατεξοχήν εθνομηδενιστικές, στις αδιάφορες στον εθνομηδενισμό και σε όσες λειτουργούν ως όχημα απαξίωσης της φιλοπατρίας.

Και οι τρεις κατηγορίες συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στην επιδείνωση του φαινομένου.

Ανδρέας Σταλίδης.

Υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Ελεύθερη Πατρίδα.

Πηγή – http://www.antibaro.gr/article/23038

Category: Προτεινόμενα άρθρα

( 3 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    Διαβασαμε και στην ΕΣΤΙΑ το αρθρο του εκ Θεσ/νικης ορμωμενου κ. Ανδρεα Σταλιδη , αλλα τωρα που δημοσιευθηκε στις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ θα το σχολιασουμε.
    Κατ’αρχας του ευχομαστε να εκλεγεί ευρωβουλευτης , πραγμα αδυνατον με την σημερινη συγχιση των Ελλαδιτων ψηφοφορων , αλλα για τις αποψεις του στο αρθρο εχουμε να υπογραμμισουμε τα εξης.
    1 Στις Πολυκομματικες Δημοκρατιες υπαρχουν κομματα ,τα οποια εναλλασσονται -και πρεπει – στην εξουσια .
    Αυτο συνεβαινε και προ της Μεταπολιτευσεως στην Ελλαδα ,πλην τοτε δεν υπηρχε τοσο εντονη η αισθηση οτι τα κυβερνητικα -κομματα εξουσιας τα γραφει ο κ. Σταλιδης- εφορμουσαν στην κρατικη λεια , ισως ,η, μαλλον γιατι τοτε μεσουρανουσε ο Μακεδονικος -Δωρικος Καραμανλισμος , που δεν ευνοουσε το κομματικο κρατος , γιαυτο και το κρατος τοτε διεθετε υπαλληλικη ιεραρχια με Γενικους διευθυντες- αξιους και διακομματικους υπαλληλους καριερας- και Ιεραρχια Εκκλησιας ,Δικαιοσυνη και Στρατο , που δυσκολα ”υπεκυπταν” στις κομματικες πιεσεις.
    Το κομματικο κρατος- με τα συμπαρομαρτουντα επακολουθησαντα -μπηκε δυνατα μετα τις εκλογες του 1981 , οταν ο λαος ηλθε στην εξουσια και με τον πρωτο νομο του κατηργησε τους προανεφερθεντες Γεικους Διευθυντες και τοποθετησε σε ολες τις βαθμιδες της υπαλληλικης ιεραρχιας κομματικους ”πολιτοφυλακες” ,-τους και πρασινοφρουρους και αφισσοκολλητες αποκληθεντες- , τους οποιους και διωρισε ως δημοσιους υπαλληλους και οι οποιοι με αυτην την ιδιοτητα εξασφαλισαν την μονιμοτητα στο Δημοσιο για μια 35ετια και ως μονιμοι δημοσιοι υπαλληλοι κληρονομουνταν απο τις επομενες βραχυβιες κυβερνησεις , του αλλου κομματος εξουσιας ,του οποιου σημειωτεον οι κυβερνητικες θητειες του μεχρι το 2009 ηταν απο το 1990-93 και απο το 2004-2009 και σαυτες τις θητειες του λειτουργουσε με τον ”κομματικο στρατο” του προηγουμενου κομματος εξουσιας-ηγουν του ΠΑΣΟΚ και των αλλων ”Δημοκρατικων Δυναμεων”- και με τους συμβασιουχους , που ”τολμησε” να μονιμοποιησει ως υπουργος Εσωτερικων της τοτε κυβερνησεως ,μεσω ΑΣΕΠ, ο σημερινος Προεδρος της Δημοκρατιας το 2005 , γιαυτο και τον ”καταρρωνται” ολοι της αλλης πλευρας ,παρ’οτι η πλειοψηφια των τοτε μονιμοποιηθεντων ειχαν προσληφθει απο την τελευταια κυβερνηση του κ. Σημιτη .
    2. Προφανως ο κ. αρθρογραφος δεν εζησε την προσπαθεια αποτροπης της αποιστορικοποιησεως και αποθρησκειοποιησεως των Ελληνων στην πρωτη 10ετια του 2000, οταν δραστηριοποιηθηκαν πανελλαδικως για το αντιθετο και ο μακαριστος Αρχιεπισκοπος Χριστοδουλος και ο τοτε Αρχηγος της Αξιωματικης Αντιπολιτευσεως και μετεπειτα πρωθυπουργος κ. Κωστας Καραμανλης , -με προσωπικη του υπογραφη για την μη καταργηση του θρησκευματος απο τις ταυτοτητες και με την εθνοθρηκευτικη μουσικη και τα εθνεγερτηρια ασματα για τον Μ.Αλεξανδρο , τον Μαυρο καβαλλαρη, την Αγια Σοφια , την Σμυρνη και την Πατμο του λησμονηθεντος απο τοτε -δυστυχως απο ολους τους Ελληνες- κ. Σταματη Σπανουδακη.
    3 Δεν ηταν και δεν ειναι και ουτε θα εινα ολοι ιδιοι για ολα τα θεματα που εθιξε ο κ. Σταλιδης ,ο οποιος πρεπει με Αριστοτελικη φιλοσοφια και λογικη να επαναφερει την ορθη σημασια των λεξεων και των σημερινων πολιτικων εννοιων και ως δικαιος να μη ”φορτωνει ” τα κομματα εξουσιας με το ιδιο βαρος και την ιδια ευθυνη για την απο 20ετιας γενικη παρακμη, που μαζι με τον ιδιον προβληματιζει πια και ολους τους συνελληνες και φυσικα δεν πρεπει να ξεχναμε -ο ιδιος και ολοι μας- οτι, εχουμε και 5ετια σχεδον ΣυριζΑνΕλ ,με πεντε-εξη αλλους προθυμους ,που συμφωνησαν , υπογραψαν και ψηφισαν και για την Μακεδονια μας και το καλο μας.

  2. 2

    Αγαπητέ κ. Σ.Α.Ν.,

    ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!

    Ασφαλώς και ΔΕΝ είναι «όλοι ίδιοι για όλα τα θέματα» που έθιξα.

    Ίσα ίσα, αυτό ακριβώς λέω στο άρθρο: ότι την ώρα που οι δύο κομματικοί στρατοί, κάποιοι άλλοι (μπορείτε να καταλάβετε ποιους εννοώ) προέβαιναν σε όλα όσα γράφω, δηλαδή στη δαιμονοποίηση των όρων από τη μία, και στη δημιουργία του συγκεκριμένου δόγματος (ότι αριστερά = ανθρωπισμός) από την άλλη πλευρά.

    Αυτό είναι το κεντρικό σημείο του άρθρου, η ανάδειξη δηλαδή του φαινομένου του εθνομηδενισμού.

    Όσο για το δεύτερο σημείο, θα πω ότι η φράση «Επίθεση στην Εκκλησία με στόχο τον θρησκευτικό αποχρωματισμό των Ελλήνων», είχε και μία συνέχεια, την οποία έκοψα λόγω χώρου. Εκεί έλεγα περίπου ότι από τα 10-15 αιτήματα που είχαν δημοσιοποιηθεί ως το επόμενο στάδιο του αντικληρικαλισμού, μόνο το πρώτο υλοποιήθηκε, δηλαδή η αφαίρεση της αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες. Τα υπόλοιπα έμειναν πίσω και έκτοτε έρχονται αργά αργά. Αυτό συνέβη λόγω των αντιδράσεων του Χριστόδουλου.

    Μάλιστα, η αφαίρεση της αναγραφής του θρησκεύματος, συμπληρώνω τώρα, ήταν μία τρύπα στο νερό, διότι για παράδειγμα όταν κανείς τελεί πολιτικό γάμο, στο σχετικό έγγραφο των Δήμων μία από τις πρώτες ερωτήσεις είναι το θρήσκευμα των μελλόνυμφων! Και το ρωτούν και το αρχειοθετούν λοιπόν.

    Ευχαριστώ για το σχόλιό σας και πάλι.

    Ανδρέας.

    • 2.1
      τό πνεύμα τού aspic says:

      Ώστε, λοιπόν, αγαπητέ κ.

      Ανδρέα Σταλίδη,

      μπορέσατε καί τό ευχαριστηθήκατε, παρά τήν πρό τών οφθαλμών σας
      ξεδιπλωμένη γενοκτονία τών τόνων τής γλώσσας μας ή
      σάς τυφλώνει κι εσάς η ψηφοθηρία;

      ΥΓ
      σέ πρώτην ευκαιρία, ό λεγάμενος
      θά σάς εξηγήσει πώς είστε χασομέρης,
      έτσι πού εσείς χρονοτριβείτε τονίζοντας…

  3. 3

    Αγοπητέ κύριε, απλά εστίασα στο περιχόμενο. Δεν γνωρίζω τις απόψεις του άλλου κυρίου για τη γλώσσα. Εγώ πάντως δεν έχω γράψει ποτέ μου στο ατονικό σύστημα με ελληνικούς χαρακτήρες. Επίσης, τόσα χρόνια στο διαδικτυακό κουρμπέτι, έχω μάθει να εστιάζω στο περιεχόμενο. Ακόμη και χαρακτηρισμούς να περιέχει κανείς, τους προσπερνώ υπέρ της ουσίας.

    Σας ευχαριστώ κι εσάς.

    Ανδρέας.

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    21/5/19 | (6 σχόλια)
    Με την ανοχή που δείχνει η ελληνική πολιτεία σε φαινόμενα βίας και καταστροφής δημόσιας περιουσίας ή προσβολής θεσμών, υπάρχουν τρείς, τουλάχιστον, σοβαροί κίνδυνοι: -Ο ένας είναι να αγανακτήσει η ελληνική κοινωνία και να ανεχθεί, αν δεν επιδιώξει, ένα αυταρχικό ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας