Γιατί η Ελλάδα γιορτάζει την έναρξη κι όχι τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου;

22/9/19 | 2 | 0 | 178 εμφανίσεις

Υπάρχει ένας κύκλος κλασικών απαντήσεων που δίνουν οι ιστορικοί: Αμέσως μετά την απελευθέρωση ακολούθησαν τα Δεκεμβριανά, η Βάρκιζα, ο ακήρυκτος και, τελικά, ο ίδιος ο εμφύλιος πόλεμος. Η χώρα δεν χάρηκε την απελευθέρωση, δεν ξημέρωσαν καλύτερες μέρες…

Σε αντίθεση με την κατάσταση που διαμορφώθηκε μετά την απελευθέρωση, η 28η Οκτωβρίου συμβόλιζε την πλήρη σύμπνοια και ενότητα. Επομένως, δεν πρέπει να εκπλήσσει η ανακήρυξή της σ’ εθνική επέτειο…

Η ημερομηνία σηματοδοτούσε την έναρξη της ελληνικής νίκης (επί του ιταλικού φασισμού). Μια νίκη, μάλιστα, που υπερέβαινε τα εθνικά όρια, καθώς εντασσόταν στο πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο πλαίσιο του αντιφασιστικού αγώνα. Μπορούσε να συμβολίζει καλύτερα τον αγώνα για λευτεριά, ανεξαρτησία και δημοκρατία. Ανεξαρτήτως του διαφορετικού περιεχομένου που προσλάμβανε η μέρα στους εσωτερικούς πολιτικούς ανταγωνισμούς και της εργαλειακής χρήσης της…

perierga.gr – Γιατί η Ελλάδα γιορτάζει την έναρξη κι όχι τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου;

Η ελληνική συνήθεια

Μαζί μ’ αυτές έχουν δοθεί και δίδονται κατά καιρούς κι ορισμένες άλλες συμπληρωματικές απαντήσεις.

Όπως για παράδειγμα: Η νίκη επί του ιταλικού φασισμού ήταν «ελληνικό έργο» το 1940-41. Σε αντίθεση με τη συντριβή του ναζισμού το 1945, όπου η Ελλάδα δεν συμμετείχε άμεσα και στρατιωτικά.

Το ΟΧΙ είχε και «εσωτερικές» διαστάσεις, καθώς συμπύκνωνε την πανεθνική στάση απέναντι στους εισβολείς, αλλά και προς το δικτατορικό μεταξικό καθεστώς. Η αντίσταση στον φασισμό ήταν ταυτοχρόνως και θέληση για δημοκρατική πορεία της χώρας.

Η Ελλάδα έχει παράδοση στην ανακήρυξη εθνικών επετείων στο ξεκίνημα κι όχι στο τέλος των γεγονότων που τις συγκροτούν. Λόγου χάρη η 25η Μαρτίου 1821, η 3η Σεπτεμβρίου 1843 (εθνική γιορτή κι αυτή τον 19ο αιώνα) κ.ά.

Ισως, όμως, η πληρέστερη βρίσκεται στην ιστορικότητα της επετείου. Πώς δηλαδή άρχισε να γιορτάζεται, πώς καθιερώθηκε και συνδέθηκε ως συνέχεια της 25ης Μαρτίου, με την Αντίσταση στους κατακτητές και τους διαχρονικούς αγώνες για ελευθερία. Θεσπίστηκε μ’ ένα από τα πρώτα κυβερνητικά διατάγματα μία βδομάδα μετά την έλευση της κυβέρνησης Παπανδρέου (24 Οκτωβρίου 1944). Δεν επιβλήθηκε με τον νόμο εκείνον, αλλά αυτός ήρθε για να επικυρώσει μια επετειακή «παράδοση» που είχε ήδη δημιουργηθεί.

https://www.pronews.gr/istoria/806470_giati-i-ellada-giortazei-tin-enarxi-ki-ohi-ti-lixi-toy-v-pagkosmioy-polemoy

Category: Ειδησεις

( 2 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    Ποιοι κανουν μονιμως αυτην την ερωτηση για την Εθνικη επετειο της 28ης Οκτωβριου 1940;;;.
    Μα οσοι δεν θελουν να ακουν οτι το ΟΧΙ το ειπε -ο αναδειχθεις απο την Ελληνικη Βουλη ως πρωθυπουργος το 1936 με 241 ψηφους βουλευτων-αειμνηστος Ιωαννης Μεταξας ,ασχετως αν αυτο το ΟΧΙ το υπεστηριξε με γραμμα του απο της Φυλακες της Κερκυρας και ο Γεν.Γραμματεας του ΚΚΕ Ζαχαριαδης και ετρεξαν να πολεμησουν και οι κομμουνιστες με το χαμογελο στα χειλη.
    Αλλα να το ξαναθυμισουμε . Η Ιστορια δεν θεσμοθετειται και ουτε ξαναγραφεται .

  2. 2
    αφ' τό λογιστήριο says:

    Ό βάρβαρος κάθε είδους, π.χ.
    λεηλάτης, μαδερφάκερ, ferdinand de saussure* etc,

    φτάνει μέχρι τό πώς θά κερδίσει τό game του, πού
    τό στήνει όπως καί η mafia τά δικά της project,
    όταν
    προϋπόθεση τού κατ’ αλήθειαν βίου είναι
    η απόφαση γιά αγώνα,
    λόγος πρός Εορτήν αληθώς, δηλαδή…

    βλέπε
    Πατήρ Πάντων [ανθρωπίων, νά εννοούμε σσ ] Πόλεμος/Πτόλεμος…

    *
    αυτός(“πατήρ τής σύγχρονης γλωσσολογίας”, τρομάρα τους όλων, μακαρίτης πιά)
    καί οί παραφιάδες του
    γνωρίζουν ότι αγγλικά, “γαλλικά”, γερμανικά κι όλα τ’ άλλα δέν είναι γλώσσες
    -μία η γλώσσα τ’ ανθρώπου!…-
    παρά μόνον κώδικες σημάτων μέ οργάνωση λίγο ανώτερη από τά τράφικ λάϊτς
    καί τό αποκρύπτουν…

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    11/11/19 | (1 σχόλια)
    Εδώ και καιρό με προβληματίζει η απουσία οποιασδήποτε σοβαρής κοινωνιολογικής ανάλυσης της ροπής της ελληνικής κοινωνίας προς τη βία και, μάλιστα, την ένοπλη βία. Είναι θέμα αδυναμίας των κοινωνιολόγων μας, αδιαφορίας η εξοικείωσης με ένα θέμα που ταλανίζει την ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας