Ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής δύναμης

7/3/19 | 1 σχόλια | 2 απαντήσεις | 398 εμφανίσεις
 ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ “Καθημερινή”

Η Ελλάδα είναι παραδοσιακά μια μεγάλη ναυτική δύναμη. Οποιος έχει διαβάσει καλά την ελληνική Ιστορία το καταλαβαίνει εύκολα, δεν χρειάζονται εξηγήσεις. Σημαντικοί διανοούμενοι όμως έχουν επίσης επισημάνει ότι όποτε οι επαναλαμβανόμενες οικονομικές κρίσεις είχαν αντίκτυπο στις στρατιωτικές ναυτικές δαπάνες, η χώρα γνώρισε περιπέτειες.

Τι συμβαίνει τώρα; Το ελληνικό Ναυτικό έχει μείνει πολύ πίσω λόγω της οικονομικής κρίσης. Μπορεί βέβαια να φέρει εις πέρας την αποστολή του, αλλά χρειάζεται επειγόντως ένα γενναίο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και δημιουργίας μιας νέας γενιάς μόνιμων επαγγελματικών στελεχών. Οι λεπτομέρειες είναι γνωστές σε όσους οφείλουν και θέλουν να έχουν εικόνα. Και προφανώς δεν είναι κρατικό μυστικό στην εποχή που τα πάντα μαθαίνονται μέσω ανοικτών πηγών.

Συμβαίνει ωστόσο και κάτι ακόμη στις μέρες μας. Βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο γεωπολιτικό παιχνίδι στην Ανατολική Μεσόγειο με επίκεντρο τα ενεργειακά κοιτάσματα. Αδιαμφισβήτητα, η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι απούσα. Χρειάζεται να προστατεύσει τα δικά της ζωτικά συμφέροντα και να προβάλει ταυτόχρονα την επιρροή της στην ευρύτερη περιοχή. Η Τουρκία το κάνει και το διαφημίζει με κάθε τρόπο. Εχει μάλιστα αποκτήσει αυτοπεποίθηση στον τομέα της ναυτικής ισχύος. Μην ξεχνάμε πως ήδη από το 2008 άρχισε να στέλνει πολεμικά σκάφη για αβλαβείς αλλά σημειολογικά φορτισμένες διελεύσεις στις Κυκλάδες και στα παράλια της Αττικής.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις αναζήτησαν πολλαπλασιαστές ισχύος στις συνεργασίες με την Αίγυπτο και το Ισραήλ. Είναι πολύ θετικό ότι αυτό εντάθηκε τα τελευταία χρόνια. Οσο όμως και να βοηθάει, δεν λύνει το πρόβλημα.

Το ζήτημα είναι επείγον. Λύσεις υπάρχουν και χρειάζεται να αναζητηθούν με τη μέγιστη πολιτική συναίνεση. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί να στηρίξουν το αίτημα για να αποδοθούν τα κέρδη από τα διακρατηθέντα ομόλογα στην Ελλάδα προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του στόλου. Οι ευρωπαϊκές χώρες «άρμεξαν» την Ελλάδα την εποχή των παχειών αγελάδων και ορισμένες επιδόθηκαν συστηματικά στο «λάδωμα». Είναι, συνεπώς, αναγκαίο να βρουν τρόπους να τη στηρίξουν τώρα. Είναι όμως και πρακτικό. Γιατί η Ελλάδα, πέρα από τα δικά της συμφέροντα, είναι μια χώρα πρώτης γραμμής και για την ασφάλεια της Ευρώπης.

“Καθημερινή”

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 1 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    θ.Γ. says:

    άλλες εκ των ουκ άνευ υποδομές: επίγεια ραντάρ πέρα του ορίζοντα σε Κρήτη/Κύπρο, δυνατότητα ζεύξης όλων των πλοίων με αεροπορία, δυνατότητα δορυφορικής εικόνας, ανεπάνδρωτα αεροσκάφη για δημιουργία μάχημης αεροπορίας ναυτικού, παράδοση στην Κύπρο αποσυρόμενου υλικού μας , κοινή διοίκηση ναυτικών Ελλάδος/Κύπρου, βελτιστοποίηση τακτικών/επέκταση ναυστάθμων Κρήτης/Κύπρου. Διερεύνηση μεταχειρισμένου/δοκιμασμένου πολεμικού υλικού. Τα πρώτα έσοδα από φυσικό αέριο να πάνε στο στήσιμο αξιοπρεπούς στρατεύματος.

    • 1.1
      Χρίστος says:

      Φαίνεται πως είστε μέρος των ευρισκομένων σε δύσκολη θέση και ενδιαφέρεστε.
      Αυτά όμως που παραθέσατε δεν είναι κοστοβόρα αλλά μάλλον οργανωτικά ή όχι;

      • 1.1.1
        θ.Γ. says:

        Για να έχουν αντίκρυσμα οι μελλοντικές αδειοδοτήσεις, θα πρέπει να μην υπάρξει αδυναμία υπεράσπισης θαλασσίων συνόρων και εγκαταστάσεων, και η χώρα να μην βρεθεί αδύναμη στρατιωτικώς. Ουέ αν βρεθούμε σε στρατιωτική αδυναμία. Εδώ που φτάσαμε, τα υποθαλάσσια αποθέματα (όσα εικάζονται ότι υπάρχουν) είναι η μόνη ελπίδα για να ξελασπώσουμε σε εύρος δεκαετιών.

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    21/5/19 | (6 σχόλια)
    Με την ανοχή που δείχνει η ελληνική πολιτεία σε φαινόμενα βίας και καταστροφής δημόσιας περιουσίας ή προσβολής θεσμών, υπάρχουν τρείς, τουλάχιστον, σοβαροί κίνδυνοι: -Ο ένας είναι να αγανακτήσει η ελληνική κοινωνία και να ανεχθεί, αν δεν επιδιώξει, ένα αυταρχικό ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας