Uber: Τι απαντά το Ελιζέ για την εμπλοκή Μακρόν στο σκάνδαλο

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Ο Εμανουέλ Μακρόν «φυσικά ήταν σε επαφές», όταν ήταν υπουργός Οικονομικών με εταίριες υπηρεσιών, διευκρινίζει το Ελιζέ μετά τις αποκαλύψεις των Uber Files

Μια πρώτη αντίδραση υπήρξε σήμερα το πρωί από το Μέγαρο των Ηλυσίων Πεδίων αναφορικά με δημοσιεύματα πολλών ευρωπαϊκών εφημερίδων για τον τρόπο λειτουργίας της Uber και για το αν ο Εμανουέλ Μακρόν παρείχε διευκολύνσεις στην εταιρεία κατά την περίοδο 2014-2016 που ήταν στο υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με «απάντηση επί της αρχής» που έδωσε η προεδρία της Δημοκρατίας σε ερωτήσεις της εφημερίδας Le Monde, η οποία έφερε στη δημοσιότητα το θέμα στη Γαλλία, ο Εμανουέλ Μακρόν ως υπουργός «φυσικά ήταν εκείνη την εποχή σε επαφές με τις εμπλεκόμενες εταιρείες στις βαθιές αλλαγές του τομέα των μεταφορικών υπηρεσιών, διευκολύνοντας στην άρση κάποιων διοικητικών ή ρυθμιστικών εμποδίων».

 

Βασιζόμενη στις μαρτυρίες διαφόρων προσώπων και σε ντοκουμέντα, συμπεριλαμβανομένων πολλών SMS που είχαν ανταλλαχθεί, η Le Monde συμπέρανε πως είχε συναφθεί μυστική «συμφωνία» ανάμεσα στην Uber και τον κ. Μακρόν.

Η εφημερίδα κάνει λόγο για συναντήσεις στο γραφείο του υπουργού και για πολλές συζητήσεις (σε κατ’ ιδίαν ραντεβού, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικών κλήσεων, μέσω SMS) ανάμεσα στην Uber και τον Εμανουέλ Μακρόν ή συμβούλους του, βασιζόμενη κυρίως στους απολογισμούς αυτών των επαφών, που συντάχθηκαν από τον λομπίστα Μαρκ Μακγκάν.

Επισήμανε πρακτικές προορισμένες να βοηθήσουν την Uber να εδραιώσει τη θέση της στη Γαλλία: για παράδειγμα, υπήρχε υπόδειξη η εταιρεία να στέλνει έτοιμες τροπολογίες, «με το κλειδί στο χέρι», σε βουλευτές.

Ερωτηθείσα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, η γαλλική θυγατρική της Uber επιβεβαίωσε ότι υπήρξαν συναντήσεις με τον κ. Μακρόν. «Aφορούσαν τον τομέα ευθύνης του ως υπουργού Οικονομίας και Πληροφορικής», καθ’ ύλην αρμόδιου για τη δραστηριότητά της.

Η γαλλική θυγατρική της Uber επισήμανε την αναστολή της υπηρεσίας Uber Pop, που προσέφερε από τον Φεβρουάριο του 2014 ως το 2015 κι επέτρεπε σε χρήστες να καλούν ιδιώτες οδηγούς, όχι κατόχους άδειας ταξί ή δικούς της εργαζόμενους. Η αναστολή της υπηρεσίας «δεν ακολουθήθηκε από πιο ευνοϊκή ρύθμιση», όπως θα υπεδείκνυε η ιδέα πως είχε συναφθεί μυστικό «deal», επέμεινε η γαλλική θυγατρική της Uber.

Το Ελιζέ, από την πλευρά του, διαβεβαίωσε το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο κ. Μακρόν, ως υπουργός Οικονομίας, «φυσικά» είχε επαφές «με διάφορες εταιρείες οι οποίες εμπλέκονταν σε βαθιές αλλαγές σε τομείς των υπηρεσιών που συνέβησαν τα χρόνια που αναφέρονται», τις οποίες «διευκόλυνε αίροντας διοικητικά και ρυθμιστικά προσκόμματα».

Το ζήτημα έχει ήδη λάβει πολιτικές διαστάσεις στη Γαλλία με την αντιπολίτευση να θεωρεί προβληματικές τις τότε δραστηριότητες Μακρόν, ενώ εκ παραλλήλου η γαλλική Εθνοσυνέλευση τοποθετείται σήμερα επί της πρότασης μομφής που κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα τα κόμματα της αριστεράς και που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν θα υπερψηφιστεί.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα