Το βαθύ κομματικό κράτος στην Ελλάδα

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
της Άννας Κωνσταντινίδη Ιστορικού- Διεθνολόγου
Το βαθύ κομματικό κράτος στην Ελλάδα, το πώς διαρθρώνεται και τα αποτελέσματα που αποφέρει στο ελλαδικό κατεστημένο, θεωρώ, ότι δεν έχουν ερευνηθεί στο εύρος και στο βάθος που αναλογούν σε μία κοινωνία, όπως είναι η δική μας…
Και παρά τη διδασκαλία στις Νομικές Σχολές των μαθημάτων της Πολιτικής και Συνταγματικής Ιστορίας, όπως και στα τμήματα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων, αλλά και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (τουλάχιστον μέχρι πολύ πρόσφατα των γενικών χαρακτηριστικών της Πολιτειολογίας), δυστυχώς ο Έλληνας και για να ακριβολογούμε ο Σύγχρονος Έλληνας που δεν είναι επιφορτισμένος με την Ιστορία του πρόσφατου παρελθόντος του, δεν μπορεί ακόμα και αυτός, να αποτάξει το κομματικό από πάνω του και όλα, ακόμα και η πατριωτική συνείδηση εντρυφούν σε αυτά τα μονοπάτια που όχι μόνο διχάζουν έναν λαό με την Ιστορία αυτή που έχει, αλλά δεν μας αφήνει να τρέξουμε μπροστά για την ίδια τη χώρα μας…
Τα κόμματα αντιπροσωπεύουν και εκπροσωπούν την ελεύθερη βούληση, σκέψη και δράση και ως εκ τούτου το Πολίτευμα της Δημοκρατίας… Δυστυχώς, στην Ελλάδα, η οποία γέννησε τη Δημοκρατία και τους Θεσμούς, είναι πολύ σκληρό αυτό που θα γράψω, αλλά συνεχίζουν να εκπροσωπούν ένα κακό Κράτος, αυτό της πελατειακής σχέσης, του προσωπικού όφελους, της πρόσκαιρης κοινωνικής “ευδαιμονίας” (;;;;;) και κυρίως του διχασμού…
Ο θεσμός των πολιτικών κομμάτων είναι σχετικά πρόσφατος και χρονολογείται στις αρχές του 19ου…. Και όσον αφορά την Ελλάδα, δυστυχώς έτσι όπως οργανώθηκαν, αντιπροσώπευαν την φατριακή όσμωση των τοπικών κοινωνιών με τους Κοτσαμπάσηδες και τους προεστούς να αρνούνται, για να μην χάσουν τα συμφέροντά τους, την μετεξέλιξη της ελλαδικής κοινωνίας στα ευρωπαϊκά πρότυπα… Ο κομματισμός στην Ελλάδα, όπως έδειξε η Ιστορία της, κοινωνιολογικά εξελίχθηκε υπό το πρίσμα ενός συνονθυλεύματος τοπικών χαρακτηριστικών, ιστορικής Παράδοσης (στη βάση και μόνο ότι τα κόμματα αντιπροσώπευαν τον ιδεολογικό πλουραλισμό, μία συνθήκη που μας άφησε η αρχαία Ελλάδα, με τη μόνη διαφορά ότι οι πρόγονοί μας δεν ήταν ενταγμένοι σε κουτάκια διχασμού, όπως οι Νεοέλληνες σχημάτισαν τα κόμματά τους, αλλά ανέβαιναν στην Πνύκα και εξέφραζαν τις ιδέες τους, επιδιώκοντας να αναμορφώσουν την κοινωνία), πελατειακών συμφερόντων, με ελάχιστα ψήγματα ευρωπαϊκής, πολιτειακής κουλτούρας…
Οι Κοτσαμπάσηδες και προεστοί, λαμβάνοντας τη θέση του ηγέτη/άρχοντα (πιο σωστός όρος) , θεώρησαν ότι είχαν το καθήκον, μια και έπεσε η Βασιλεύουσα, να διοικήσουν το λαό (των τοπικών κοινωνιών)… Για το λόγο αυτό, ακόμα και όταν τα τρία κόμματα, το Αγγλικό, Γαλλικό και Ρωσικό εισχώρησαν στην ελλαδικη κοινωνία, και παρά το γεγονός ότι αντιπροσώπευαν τα συμφέροντα των τριών Μεγάλων Δυνάμεων στο ελλαδικό κατεστημένο, ωστόσο ακόμα και αυτά, από τους Έλληνες πολιτικούς εκπροσώπους έδειχναν ότι το τοπικιστικό στοιχείο και ο φατριανισμός που ενυπήρχε στο ελληνικό κατεστημένο, ταυτόχρονα με την Πτώση της Κων/πολης, δεν μπορούσε να μην υφίσταται μέσα σε αυτά και να μην είναι ισχυρή παράμετρος για την “επιβίωσή” τους στην Ελλάδα… Η Ελλάδα το 1824 και 1825, προτού οργανωθεί σε πολιτειακή οντότητα (όπως είχα αναφέρει και σε άλλη ανάρτηση με παρόμοιο περιεχόμενο πριν 2 μήνες) είχε ήδη δύο Εμφυλίους…
Δυστυχώς, τα κόμματα στην Ελλάδα αναπτύχθηκαν στη βάση της φατρίας, και τα χειρότερα αποτελέσματα στο πώς εξελίχθηκαν, εξαιτίας αυτού του κακού χαρακτηριστικού, το βιώσαμε όλον τον 20ο αιώνα και δυστυχώς, ενώ η εξέλιξη της Κοινωνιών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, στην Ελλάδα το κακό κομματικό κατεστημένο, το βαθύ κομματικό κράτος δεν αλλάζει…
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, εχουμε ξεχάσει να συμπεριφερόμαστε, όπως οι πρόγονοί μας που με ελεύθερο πνεύμα εξέφραζαν τις ιδέες τους, αλλά δυστυχώς είμαστε βαθειά κομματικοποιημένα όντα, χωρίς ίχνος πολιτικής συνείδησης…. Αν κάνεις κρίση στην ΝΔ είσαι Συριζαίος και αν αντιταχθείς σε υποτιθέμενα, κοινωνικά δικαιώματα, είσαι στυγνός, νεοφιλελεύθερος που επιδιώκει να απομυζήσει το λαό…
Στην Ελλάδα, εξαιτίας του βαθέος κομματικού κράτους, έχουμε μάθει να δίνουμε λευκές επιταγές και συγχωροχάρτια σε οποιοδήποτε εξυπηρετεί το προσωπικό μας συμφέρον και όχι το συμφέρον της Πατρίδας μας…. Γιατί;;;;… Γιατί πολύ απλά τα 400 χρόνια υπό Οθωμανική Διοίκηση ήταν πάρα πολλά με αποτέλεσμα να πάψουμε να σκεφτόμαστε στη βάση του όλου και να συμπεριφερόμαστε με γνώμονα τις καταστάσεις που δημιουργούσαν τα τοπικά, πελατειακά συμφέροντα…
Προσωπικά, δεν με αφορά, παρόλο που ψηφίζω συγκεκριμένο κομματικό σχηματισμό, ποιο πολιτικό κόμμα είναι στην εξουσία, ακόμα κι αν τη διακυβέρνηση του Κράτους μου την περίοδο που ασκώ την κριτική μου την ασκεί το πολιτικό κόμμα που ψηφίζω… Όπως λχ στα κάγκελα είμαι με τη Συμφωνία των Πρεσπών που εκχωρήθηκε το ιστορικό όνομα και η ιστορική παράδοση της Πατρίδας μου και που σκίζαμε Μνημόνια και βαρούσαμε νταούλια μέχρι που το τελευταίο Μνημόνιο που υπογράφηκε από τους ζουρνατζήδες ήταν το πιο επαχθες εξ όλων, το ίδιο στα κάγκελα είμαι που υπήρξε η συνάντηση Μητσοτάκη και Κατοχικού στην κουζίνα του ξενοδοχείου (και μάλιστα για να ευθυμήσουμε και λίγο, σε σημείο που βρίσκονται τα πιάτα, λίγο προτού βγουν στο λεγόμενο πάσο και από εκεί στο εστιατόριο)…
Εμένα ως Ελληνίδα δεν με ενδιαφέρει ποιος κάνει τι και πού ιδεολογικά ανήκει, αρκεί αυτό που πράττει να είναι επωφελές για την ίδια την Πατρίδα μου… Και δεν είναι αυτό που γράφω ιδεαλισμός, γιατί τότε δεν θα υπήρχαν ούτε ο Αβέρωφ που με το καταπίστευμα που άφησε στο Ελληνικό Κράτος αγοράστηκε το νικηφόρο καράβι των Βαλκανικών Πολέμων, ούτε ο Μπενάκης και ο Τοσίτσας και τόσοι άλλοι, αλλά ούτε και ο Μεγάλος Ιάκωβος Τσούνης…
Και όταν το κομματικό πάει να υποσκελίσει το εθνικό, απλά πρέπει να θυμόμαστε τον Μεγάλο αυτό Έλληνα, τον Ιάκωβο Τσούνη που είπε “Δίχως Πατρίδα δεν υπάρχει ούτε πλούτος ούτε δόξα”…
Προσωπικά δεν δίνω λευκή επιταγή σε κανένα πρόσωπο, παρά μόνο σε όσους πρόσφεραν με πράξεις στην Πατρίδα…
“μη παρακαλώ σας, μη λησμονάτε, τη Χώρα μου”… Οδυσσέας Ελύτης
“όποιος συλλογάται ελεύθερα, συλλογάται καλά ” Ρήγας Φεραίος
ΥΓ. Δεν θα δεχθώ σχόλιο ξανά στα γραφόμενά μου, σχολίασες με πολύ υποκειμενικό τρόπο το τάδε ή το δεινά πολιτικό πρόσωπο… Την άποψη παρωπιδικών ανθρώπων, απλά δεν την δέχομαι… Όσοι βάζουν το κομματικό πάνω από το εθνικό δεν έχουν θέση στο προφίλ μου… Όπως επίσης δεν δέχομαι κριτική για άτομα που υπηρέτησαν και υπηρετούν το Θεσμό των ΕΔ, που είναι και ο μόνος θεσμός που ακόμα προσφέρει στο Ελληνικό Έθνος…
https://www.facebook.com/profile.php?id=100036336007675
spot_img

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον κ. Κωνσταντινίδη αν μας περιγράφατε εν συντομία και τα κοινωνικά αίτια του κομματισμού στην Ελλάδα. Τις φταίει? Είναι η θεωρία των κοτζαμπάσηδων ή πάει πιο πίσω η γενεσιουργός αιτία? Αυτό είναι το ζητούμενο στις ανιχνεύσεις.

  2. Συμφωνώ με το άρθρο. Πάντα πίστευα πως τα κόμματα είναι η κατάρα τής Ελλάδος. Ο καθηγητής Κοντογιώργης (και όχι μόνο) έχει δώσει αγώνα κατά τής κομματαρχίας.

    Αρχές τής προηγουμένης δεκαετίας, όταν χρεοκοπήσαμε και άρχισαν τα τύμπανα των περικοπών μισθών και συντάξεων, φάνηκε σαν να ξύπνησαν οι Έλληνες και είδαν ότι οι συμμορίες που τους κυβερνούν δεν διαφέρουν σε τίποτε ουσιαστικό μεταξύ των και το μόνο που τις ενδιαφέρει είναι η καρέκλα και τα εξ αυτής απορρέοντα αγαθά και κάπως αποστασιοποιήθηκαν. Δεν πέρασαν παρά μερικά χρόνια και ξανά τα ίδια. Κομματικός φανατισμός και διχόνοια, άνευ τής οποίας φαίνεται ότι δεν μπορούμε να ζήσομε.

    Η προσκόλληση των Ελλήνων στα κόμματα φαίνεται και από κάτι γελοίες προτάσεις που γίνονται κατά καιρούς και που βλέπουν σαν λύση στα προβλήματά μας την δημιουργία “ενός νέου πατριωτικού φορέα”, δηλαδή ενός καινούριου κόμματος πάλι, το οποίο, για να εκλεγεί, προφανώς πρέπει να μετέλθει τις μεθόδους των άλλων κόμματων (να τάξει, να ρουσφετολογήσει κλπ).

    Την κατάρα των κομμάτων έχουν κατά καιρούς επισημάνει πολλοί και από παλιά. Ας θυμηθούμε τι έγραφε ο Ροΐδης γι αυτά.

  3. Γράφει ωραία η Άννα Κωνσταντινίδη, είναι γεγονός.

    Θυμάμαι πρόσφατα την έβλεπα live σε μια εκπομπή στις στις Ανιχνεύσεις wev tv… τσέκαρα σε κάποια φάση το πλήθος. 114 άτομα… κάτι τέτοιο.

    Ψάχνετε όλοι τώρα γιατί υπάρχει κομματοκρατία και τα λοιπά ωραία στην Ελλαδάουα. Έχει το background/επίπεδο η ελληναρία για κάτι παραπάνω από Κωνσταντίνου & Ελένης στον ΑΝΤ1 για 15000ή φορά τα τελευταία 15 χρόνια;

    I don’t think so.

  4. ΔΙΚΑΙΟ,ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ Η επιβολη απο τον ισχυρο σιωπης,υπακουης στον αδυναμο σημβαινει συχνα αν και θεωρητικα νομικα δεν επιτρεπεται π.χ. 1..ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΑΦΟ ΤΗΣ γράφτηκε η λέξη «ΣΙΩΠΗ»…«Το οικογενειακό της περιβάλλον ήταν πολύ αυταρχικό και έτσι πλάστηκε ως ο εύθραυστος χαρακτήρας που την ξέρουμε, που πολλές φορές η μόνη διέξοδος ήταν ο θάνατος.
    Το 1882 μετακόμισαν προσωρινά στην Αθήνα, όπου Η Πηνελόπη, παρά την θέλησή της, παντρεύτηκε τον Στέφανο Δέλτα το 1895. Ο Σ. Δέλτα, ήταν ένας πλούσιος Φαναριώτης έμπορος βαμβακιού, και μαζί του απέκτησε 3 κόρες: Σοφία (μετέπειτα Μαυροκορδάτου), την Βιργινία (μετέπειτα Ζάννα) και την Αλεξάνδρα (μετέπειτα Παπαδοπούλου). Ο γάμος της, ήταν η λύτρωσή της από το οικογενειακό της περιβάλλον αλλά και ο δρόμος για την πνευματική της ανάπτυξη.
    2 .«Μάλιστα, όπως προκύπτει από μηνύματα που έστελνε η Καρολάιν σε άτομο στο οποίο εμπιστεύονταν και εκμυστηρευόταν διάφορα προσωπικά της προβλήματα, είχε διατυπώσει την επιθυμία της να τον εγκαταλείψει και να μετακομίσει στο πατρικό της σπίτι στην Αλόννησο με το παιδί τους»…Κλειδί η ψυχολόγος
    «Η ίδια η ψυχολόγος σε συνέντευξή της είχε αναφερθεί στην πολύ όμορφη σχέση που είχε το νεαρό ζευγάρι. Αραγε έλεγε ψέματα;
    Αν ένα ζευγάρι έχει πρόβλημα, η γυναίκα το εμπιστεύεται. Τόσους μήνες που έβλεπα την Καρολάιν θα μου έλεγε αν είχε κάποιο θέμα. Στον ψυχολόγο ξεδιπλώνεις την ψυχή σου. Και αν δεν το κάνεις στη αρχή, αυτό θα φανεί. Λέω σε όλους ότι η κοπέλα δεν είχε πρόβλημα και όλοι αναρωτιούνται. Η κοπέλα αυτή ήταν τόσο αυθόρμητη, ένα παιδί γελαστό. Ενα γλυκύτατο παιδί, που στην ηλικία αυτή αν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα θα μου το έλεγε. Αυτό και μόνο. Ερχονταν μήνες. Αφού το μωρό το έφερναν με το καρότσι στο ιατρείο. Δεν ερχόταν ποτέ μόνη της. Δεν ερχόταν ποτέ μόνος του. Πάντα οι τρεις τους. Ηταν πολύ δεμένοι. Τα συζητούσαμε όλα. Η Καρολάιν αισθανόταν πάρα πολύ καλά. Είχε τη Λυδία που μεγάλωνε, είχε τον Μπάμπη δίπλα της, θα ερχόταν η ώρα που θα έπρεπε να διαχειριστεί τις σπουδές της και οπότε πάλι θα τα βάζαμε σε ένα πρόγραμμα» δήλωσε και πρόσθεσε ότι η 20χρονη μητέρα την αντιμετώπιζε ως φίλης της. »« ΑΛΛΑ…Ήθελε απεγνωσμένα να ξεφύγει «Όπως φαίνεται η Καρολάιν τον τελευταίο καιρό πριν την στυγερή δολοφονία της, προσπαθούσε απεγνωσμένα να φύγει από το σπίτι. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι την τελευταία βραδιά πριν από το στυγερό έγκλημα έψαχνε ξενοδοχείο στην Αθήνα για να φύγει από το σπίτι.
    Οι καυγάδες μεταξύ του ζευγαριού φαίνεται να ήταν έντονοι το τελευταίο διάστημα. Η Καρολάιν, φέρεται να είχε ενημερώσει τον σύζυγο πως ήθελε να τον χωρίσει και ήταν αποφασισμένη να φύγει μαζί με το παιδί γι αυτό και έψαχνε για ξενοδοχεία στο κινητό της.»
    Μάλιστα, όπως προκύπτει από μηνύματα που έστελνε η Καρολάιν σε άτομο στο οποίο εμπιστεύονταν και εκμυστηρευόταν διάφορα προσωπικά της προβλήματα, είχε διατυπώσει την επιθυμία της να τον εγκαταλείψει και να μετακομίσει στο πατρικό της σπίτι στην Αλόννησο με το παιδί τους..https://www.facebook

  5. Στήν Κωνσταντινούπολη ἦταν πολύ ζωντανή καί ἐπίκαιρη ἡ πνευματική ἰσότητα λόγω τοῦ Χριστιανισμοῦ, πού ὑπερέβαινε τάξεις.
    ¨Ὁ ἄνθρωπος εἶναι αὐτός πού κληρονομεῖ τήν αἰωνιότητα καί ὄχι ἡ τάξη¨, ἀναφέρει ὁ Μπερντγιάγιεφ στό βιβλίο του ΄΄Ὁ χριστιανισμός καί ἡ πάλη τῶν τάξεων ¨, πού ἀφιερώνει στόν Μάρξ, δάσκαλο τῆς νιότης του καί τώρα ἰδεολογικό του ἀντίπαλο καί στό ὁποῖο ἀναλύει μέ τήν ὀπτική του, τάξεις καί κόμματα. Οἱ τάξεις ὑπάρχουν ἀπό τήν ἀρχαιότητα. Καί ἔγιναν καί γίνονται ἀγῶνες γιά τήν ἰσότητα.
    ᾿Αριστοκράτης, ἀστός, ἐργάτης, ἡ κατάταξη κατά τόν Μπερντγιάγιεφ.
    Στούς ἀριστοκράτες ξεχωρίζει τούς διανοούμενους. Οἱ διακρίσεις τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ καί κάποιων ἐπώνυμων ἀνθρώπων ἔχουν νά κάνουν μέ τήν ὑπέρβαση τῆς καταγωγῆς τους καί τούς ἀγῶνες γιά ἰσότητα, καί στήν Ἐκκλησία τοῦ Δήμου, καί οἱ ἀγῶνες τοῦ Μεγαλέξανδρου καί οἱ Πατέρες στήν Ἐκκλησία καί ἡ ἴδια ἡ Ἐκκλησία μέ τήν ἰσότητα πού καθιέρωσε. Πνευματική ἰσότητα γιατί ἡ οἰκονομική ἰσότητα εἶναι ἐφήμερη.
    Σάν λαός, μᾶλλον ἀνήκουμε σέ ἀριστοκρατικό εἶδος, λόγω τῶν πνευματικῶν μας πολιτιστικῶν ἐπιτευγμάτων. Ὁπωσδήποτε διακρίνονται διάφορες τάσεις, παραγωγικές ἤ μή, πού μποροῦν, μέ τήν κατάλληλη παιδεία, νά ΄θεραπεύσουν΄ τά ἀρνητικά τους. Στό βιβλίο πού ἀναφέρω, διακρίνονται οἱ ἀριστοκράτες σέ διανοούμενους πού ἐργάζονται γιά κοινωνικό σκοπό καί σέ ἀριστοκράτες πού κερδοφοροῦν λόγω καταγωγῆς. Τί θέλουμε νά εἴμαστε;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα