Τα βήματα που έχει κάνει το Βατικανό προς την Ορθοδοξία

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Εδώ και πολλές δεκαετίες οι λιγοστοί Έλληνες καθολικοί καθώς και οι ξένοι πιστοί που αποφάσισαν να εγκατασταθούν στη χώρα μας, δεν γιορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους ομόθρησκούς τους. Φέτος, δηλαδή, δεν γιόρτασαν την Κυριακή 21 Απριλίου, που έπεφτε το καθολικό Πάσχα, αλλά γιορτάζουν την Κυριακή 28 Απριλίου, μαζί με τις ορθόδοξες Εκκλησίες.

Είναι μια πράξη αβρότητας, καλής θέλησης και σεβασμού προς το πλειοψηφικό χριστιανικό δόγμα της χώρας. Δείχνει τη βούληση των καθολικών να υπογραμμίζουν τα κοινά στοιχεία με τους ορθόδοξους μέσα στους κόλπους του χριστιανισμού. Όπως επίσης το γεγονός ότι οι καθολικοί της Ελλάδας προφέρουν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας το Σύμβολο της Πίστεως στην αυθεντική εκδοχή του, χωρίς δηλαδή το περιβόητο filioque. Εξ άλλου, ήδη από την εποχή του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’, το filioque είχε αναγνωριστεί από ειδική θεολογική επιτροπή του Βατικανού ως αυθαίρετη «προσθήκη» που «δεν έχει θεολογική βάση» και «προκαλεί σύγχυση» σε ο,τι αφορά το ήδη πολύπλοκο θέμα της «ομοουσίου και αδιαιρέτου Αγίας Τριάδος».

Η Καθολική Εκκλησία, με άλλα λόγια, αποδέχτηκε ότι το σωστό Σύμβολο της Πίστεως είναι το ορθόδοξο, εκείνο χωρίς το filioque, αλλά αποφάσισε να μην προκαλέσει σύγχυση στους πιστούς των καθολικών χωρών, αλλάζοντας την παράδοση. Γι’ αυτό το λόγο, το Σύμβολο με το filioque εξακολουθεί να προφέρεται, παρότι είναι δογματικώς λανθασμένο. Ο ίδιος ο Πάπας εξ άλλου άλλες φορές το έχει προφέρει με την προσθήκη και άλλες όχι.

Αλλά και στη Ρώμη, την πρωτεύουσα του καθολικισμού, οι σχέσεις ανάμεσα στις διάφορες χριστιανικές Εκκλησίες είναι υποδειγματικές. Η ιταλική καθολική Εκκλησία και ο βικάριος επίσκοπος Ρώμης έχουν μάλιστα προσφέρει καθολικούς ναούς σε όλα τα χριστιανικά δόγματα, προκειμένου να εκκλησιάζονται οι πιστοί τους.

Η συνεργασία αυτή ευνόησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, στο οποίο υπάγεται η Μητρόπολη Ιταλίας και Μάλτας. Κυρίως βοήθησε τις μικρές αλλά αρχαιότατες χριστιανικές Εκκλησίες της Ανατολής (όπως οι Χαλδαίοι, οι Ασσύριοι, οι Μελκίτες κ.α.) που κινδυνεύουν να αφανιστούν μπροστά στην λαίλαπα του ισλαμιστικού εξτρεμισμού και της συστηματικής λεηλασίας από μέρους των τουρκικών αρχών.

Οικουμενικός διάλογος

‘Όλα αυτά βεβαίως είναι αποτέλεσμα του οικουμενικού διαλόγου ανάμεσα στους ορθοδόξους και τους καθολικούς, που ξεκίνησε ήδη στη δεκαετία του 1960 και έχει κάνει μέχρι τώρα σημαντικά βήματα στο δρόμο της κοινωνίας μεταξύ των δυο Εκκλησιών. Η ελλαδική Εκκλησία άργησε πολύ να συμμετάσχει σε αυτό το διάλογο. Λίγο εξ αιτίας της μακράς αντιπαράθεσης με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, λίγο εξ αιτίας της παραδοσιακής δυσπιστίας προς τους καθολικούς.

Το αποτέλεσμα είναι πως όχι μόνον οι Έλληνες πιστοί αλλά και πολλοί ιερείς και ιεράρχες αγνοούν αυτά τα θετικά βήματα που σημειώθηκαν στο διάλογο. Συχνά τους ακούς να επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια αναφορικά με τους «σχισματικούς» και «αιρετικούς» της Ρώμης, λες και το σχίσμα του 1054 συνέβη χθες. Κάποιοι Ελλαδίτες ιεράρχες επικαλούνται τον κίνδυνο της «προσάρτησης», της «αφομοίωσης» της Ορθοδοξίας από τη μεγαλύτερη χριστιανική Εκκλησία, την Καθολική.

Το Βατικανό, όμως, έχει αποδείξει έμπρακτα όχι μόνον ότι εγκατέλειψε αυτά τα σχέδια, αλλά και ότι είναι σε θέση να αποδεχτεί τις βάσιμες δογματικές επισημάνσεις των ορθοδόξων και να δεχτεί κριτική στις εκκλησιολογικές διαφορές, αναφορικά με τη μορφή του Πάπα. Στην ελλαδική Εκκλησία, όμως, όλα αυτά φαντάζουν μακρινά και αδιάφορα. Η Ελλάδα είναι χώρα με συντριπτική πλειονότητα ορθοδόξων, άρα τι μας κόφτει για ό,τι συμβαίνει στον εκτός συνόρων χριστιανικό κόσμο;

Τα φλέγοντα θέματα είναι η μισθοδοσία (των όχι πάντα άξιων) ιερέων και η κατήχηση στα δημόσια σχολεία. Μέσα σε αυτό το κλίμα-περιβάλλον ανατριχιάζει κανείς όταν σκέφτεται τι θα συνέβαινε εάν

για την συνέχεια slpress.gr/koinonia/ta-vimata-poy-echei-kanei-to-vatikano-pros-tin-orthodoxia/

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μάς πρίξανε τά ούμπαλα δέκα αιώνες καί βάλε, αυτοί οί αντίχριστοι λεηλάτες,
    Δεληολάνη μας·
    δέεν… τό πρόσεξες; βαποράκι τού ψεύδους τους σέ κάνανε!…

    «Η Καθολική Εκκλησία, με άλλα λόγια,
    αποδέχτηκε ότι το σωστό Σύμβολο της Πίστεως είναι το ορθόδοξο,
    εκείνο χωρίς το filioque, αλλά
    αποφάσισε να μην προκαλέσει σύγχυση στους πιστούς των καθολικών χωρών,
    αλλάζοντας την παράδοση.», όμως

    ποιά «Εκκλησία» καί ποιά «παράδοση», ποιανού

    μ’ αυτά πού γράφεις Δημητράκη, τρομάρα σου;

    «Εκκλησία»
    η σατανική συμμορία τών μεγαλόσχημων αντίχριστων ψευταράδων τού βατικανού, πού
    αποκρύπτει τό απρόκλητο κι ηθελημένο μαύρο της χάλι αιώνων από τούς λαούς
    -πού δέν τήν έχουν σχολάσει γιά νά σωθούν;

    Άν ό κατόλικος
    δέν θέλει ν’ αληθεύει κατά Χριστόν, αλλά νά πορεύεται κατά Καρντινάλε
    (δέν παίζει μόνο Κλαούντια, παίζει καί Κολομπίνα, γιά νά διασκεδάζει τή μπλήξη της, έ;!),
    τότε

    είναι τά βήματά του “αβρότητας” αιώνων
    πρός τό συνειδητά αρεσκόμενο στό ψευδές, καββαλικεμένο βατικανό τού μαμωνά
    πού τόν στέλνουν αδιάβαστο,
    ακυρωμένο, ώς

    ψευδοχριστιανό – βοά η ιστορία…

Leave a Reply to τό πνεύμα τού aspic Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα