Τί συμβαίνει στη Γαλλία;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου

Ο αποκεφαλισμός καθηγητή ιστορίας ο οποίος κατά τη διάρκεια του μαθήματός του για την “ελευθερία της έκφρασης” είχε δείξει σκίτσα του Μωάμεθ,  που είχαν δημοσιευτεί στο γαλλικό περιοδικό Charlie Hebdo, αφενός προκάλεσε αποτροπιασμό για την αγριότητα του εγκλήματος, αφετέρου όμως εύλογα δημιούργησε  προβληματισμούς: Με ποιό δικαίωμα νομιμοποιείται ένας καθηγητής να προσβάλλει τη θρησκευτικότητα των μαθητών του, μερικοί από τους οποίους είναι μουσουλμάνοι; Στα πλαίσια μιας δημοκρατίας δεν υπάρχουν όρια στην “ελευθερία της έκφρασης”, όπως και σε κάθε μορφή ελευθερίας που αμφισβητεί τα όρια της ελευθερίας του άλλου, που προσβάλλει την προσωπικότητα του άλλου;  Μπορεί μια προηγμένη κοινωνία, όπως θέλει να χαρακτηρίζεται η γαλλική, να γελοιοποιεί τη διαφορετικότητα; Αλλά και κατά την έναρξη της δίκης των συνεργών της τρομοκρατικής επίθεσης στο Charlie Hebdo πριν ένα μήνα, το περιοδικό αναδημοσίευσε τα σκίτσα του Μωάμεθ που είχαν προσβάλλει τους ισλαμιστές με αποτέλεσμα να σημειωθεί ένα νέο συμβάν με δύο τραυματίες στα παλαιά γραφεία του  Charlie Hebdo. Προς τί η αναδημοσίευση; Γιατί όλα αυτά “νομιμοποιούνται” στη συνείδηση της πλειοψηφίας των Γάλλων πολιτών που μαζικά διαμαρτύρονται; Ποιές είναι οι επιπτώσεις τους στη ζωή εκατομμυρίων γάλλων μουσουλμάνων πολιτών;

“Καλεσμένοι στα πλατώ των τηλεοπτικών ειδήσεων, γράφει ο Ένζο Τραβέρσο, οι ιμάμηδες και οι επικεφαλής διαφόρων κοινοτικών οργανώσεων δεν σταματούσαν να επαναλαμβάνουν τις πιο απόλυτες καταδίκες των επιθέσεων, να υπογραμμίζουν ότι τέτοιες τρομοκρατικές πράξεις ήσαν εντελώς ξένες με τη δική τους θεώρηση και πρακτική του Ισλάμ….αλλά οι δημοσιογράφοι τους ζητούσαν επιπλέον να επιδοκιμάσουν τις γελοιογραφίες του Charlie Hebdo ή να προσχωρήσουν στο νέο σλόγκαν της δημοκρατίας: “Je suis Charlie”. Έπρεπε να καταδικάσουν τις επιθέσεις ως μουσουλμάνοι και, ταυτόχρονα, να απαρνηθούν το Ισλάμ ως γάλλοι πολίτες…Επομένως, ένας μουσουλμάνος που αναγνωρίζει σε ένα σκιτσογράφο το δικαίωμα να δημοσιεύει βλάσφημες εικόνες, δηλώνοντας όμως ταυτόχρονα ότι τις θεωρεί απρεπείς και προσβλητικές, θεωρείται αμέσως ύποπτος. Ως μουσουλμάνος θα είναι πάντα ένοχος για κάτι”. Γιαυτό αν το  Charlie Hebdo είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας, τότε οι μουσουλμάνοι αποκλείονται από αυτήν.

Πώς διαμορφώθηκαν αυτές οι αντιλήψεις στη γαλλική κοινωνία; “Στη Γαλλία, μας λέει πάλι ο Ένζο Τραβέρσο, η προσπάθεια της εκκοσμίκευσης, δηλαδή της χειραφέτησης έναντι της θρησκείας, μπλέκεται με την ιστορία της αποικιοκρατίας, καθώς η Τρίτη Δημοκρατία (1870 – 1940) μαχόταν υπέρ της εκκοσμίκευσης την ίδια στιγμή που οικοδομούσε την αποικιακή της αυτοκρατορία,. Αυτό σημαίνει ότι, επί Τρίτης Δημοκρατίας, ο πολίτης αντιπαρατίθεται στον ιθαγενή, που δεν διαθέτει τα ίδια δικαιώματα. Με άλλα λόγια, η Δημοκρατία γεννήθηκε όχι μόνο πολεμώντας ενάντια σε εσωτερικούς εχθρούς αλλά και καθορίζοντας νομικά σύνορα και πολιτικές ιεραρχίες απέναντι στους αποικισμένους υπηκόους της. Στις αρχές του 20ου αιώνα, η Τρίτη Δημοκρατία υποστήριζε την εκκοσμίκευση για να κατανικήσει μια σειρά από αντιδραστικές απειλές, ενώ σήμερα τη χρησιμοποιεί σαν όπλο αποκλεισμού απέναντι σε μειονότητες, τα δικαιώματα των οποίων αρνείται”. Γιαυτό η αποικιακή μήτρα προσφέρει την πολιτισμική βάση πάνω στην οποία μπολιάζεται η νέα ισλαμοφοβία, που οξύνεται περαιτέρω από την οικονομική και κοινωνική κρίση.

Θα πρέπει όμως να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω για να αντιληφθούμε τη φύση του προβλήματος. Το Νέο Αντικαπιταλιστικό Κόμμα της Γαλλίας (ΝΡΑ) συμπεριέλαβε στα ψηφοδέλτιά του μια νεαρή αγωνίστρια με μαντήλα. Το ΝΡΑ έγινε στόχος μιας πραγματικής εκστρατείας μίσους από τα μίντια που άρχισαν να καταγγέλλουν τον “ισλαμοαριστερισμό” αυτού του κόμματος. Η ίδια η κοπέλα, μαροκινής καταγωγής, φορώντας τη μαντήλα και διεκδικώντας το δικαίωμά της να τη φοράει, διακήρυσσε τον φεμινισμό της και τον αντικαπιταλισμό της. Γιαυτό, όπως μας λέει  η Σαντάλ Μουφ, “Το ερώτημα το οποίο θα πρέπει να εξετάσουμε είναι μήπως άλλοι πολιτισμοί δίνουν διαφορετικές απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα”. Διότι όπως συνεχίζει η ίδια “Η υπεράσπιση ενός μοντέλου που διαφέρει από το δυτικό δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως έκφραση οπισθοδρομικών αντιλήψεων. Θα πρέπει δηλαδή να απαντήσουμε στο ερώτημα της ύπαρξης μη δυτικών διαφωτισμών, της ύπαρξης κι άλλων μορφών νεωτερικότητας πέρα από εκείνη που προσπαθεί να επιβάλλει η Δύση”. Διότι ένας στους τέσσερεις Γάλους έχει ξένη καταγωγή και προφανώς δεν μπορούν όλοι να ομογενοποιηθούν με τους Γάλλους. Μάλιστα, όσον αφορά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, όπως σημειώνει η ίδια στο βιβλίο της “Επί του πολιτικού”, “θα πρέπει να έλθουμε σε ρήξη με την πολύ βαθιά ριζωμένη πεποίθηση των δυτικών δημοκρατιών ότι αποτελούν την ενσάρκωση της “αρίστης πολιτείας” και ότι έχουν το “εκπολιτιστικό” καθήκον να την εξαπλώσουν σε όλη την οικουμένη”

Τί έπραξε η Γαλλία για να γεφυρώσει το χάσμα με μετανάστες του Μαγρέμπ που “κουβάλησε” στη χώρα για να καλύψουν τις ελλείψεις του εργατικού δυναμικού στην ανασυγκρότηση της χώρας μετά τον πόλεμο; Όχι μόνον κατασκεύασε κοινωνικά, εθνοτικά γκέτο και θρησκευτικά γκέτο, αλλά έρχονται τώρα και ισχυρίζονται, ότι αν οι γκετοποιημένοι πληθυσμοί δεν αφομοιώθηκαν το φταίξιμο είναι δικό τους. Η κατάσταση των μετααποικιακών μεταναστών είναι τέτοια ώστε, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Δημογραφικών Μελετών και του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικής και Οικονομικών Μελετών, η δεύτερη γενιά νιώθει λιγότερο ενσωματωμένη από την πρώτη, πράγμα που αποτελεί αντιστροφή μιας ιστορικής τάσης, κάτι το πρωτοφανές. Διότι η πρώτη γενιά είχε εργασία αφού γιαυτό τους μετέφεραν στη Γαλλία ενώ η δεύτερη γενιά βουλιάζει στην ανεργία και ζει στο περιθώριο.

Το πρόβλημα θα πρέπει να το δούμε και σε ένα γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας του καπιταλισμού για να αντιληφθούμε τις ρίζες του. Η ύπαρξη εφεδρικού στρατού ανέργων για να συμπιέζει τα ημερομίσθια των εργαζόμενων και να είναι διαθέσιμος για τις επεκτάσεις του κεφαλαίου οποτεδήποτε το αποφασίσει, αποτελεί πρωταρχική ανάγκη του καπιταλισμού. Μάλιστα αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμά του η αξιοποίηση του χρώματος,, του φύλου και της φυλής για φθηνότερη εργασία που προέρχεται κυρίως από τις τάξεις του εφεδρικού στρατού. Αυτό συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη, κατ’ εξοχήν όμως στη Γαλλία λόγω των μετααποικιακών μεταναστών των γαλλικών αποικιών του Μαγρέμπ. Γιαυτό δεν επιδιώχθηκε, ούτε πρόκειται να επιδιωχθεί η ενσωμάτωσή τους και η κατάσταση θα διαιωνίζεται.

Οι τρομοκρατικές επιθέσεις είναι το τίμημα για όλα αυτά με φορέα τη θρησκεία. Όμως το κεφάλαιο, η κινητήρια μηχανή του καπιταλισμού, δεν ενδιαφέρεται γι αυτά παρά μόνον για την αναπαραγωγή του. Πρόσθετα, οι επιθέσεις δίνουν κάθε φορά τη δυνατότητα στον πρόεδρο Μακρόν να προτάσσει την ασφάλεια έναντι της ευημερίας που χάνεται διότι αδυνατεί να τη διασφαλίσει με την πολιτική του, αποπροσανατολίζοντας έτσι τους Γάλλους από τα κοινωνικά προβλήματα που επιδεινώνονται.

Μακροδημόπουλος  Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

24-10-2020

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, εκφράζουν τις απόψεις των συντκατών τους και όχι, κατ ανάγκην της σύνταξης.

 

 

spot_img

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έκπληξη ,μη αναμενόμενη, το σημερινό σας ”Κυριακάτικο” άρθρο στις αγαπητές Ανιχνεύσεις μας ,αγαπητέ κ.Μακροδημόπουλε.
    Έκπληξη γιατί ”αποδεχθήκατε” τον στυγερό 18χρονο μουσουλμάνο με Γαλλική υπηκοότητα και Τσετσένικη -βάρβαρη- καταγωγή και ”πετροβολήσατε” τους Γάλλους δασκάλους και δημοσιογράφους ,γιατί προκάλεσαν τον φανατικό μουσουλμάνο ,που έκοψε -σαν της κότας- το κεφάλι του ”φανατικού”- κατ’εσάς- Γάλλου δασκάλου.
    Τέτοιο επιχείρημα σαν το απαράδεκτο για όλες τις γυναίκες ,-ιδίως τις φεμινίστριες- ότι δεν φταίει ο βιαστής ,αλλά η ημίγυμνη γυναίκα που τον προκάλεσε, έπρεπε να μη το χρησιμοποιήσετε ,για να συνεχίσετε ότι έτσι ετοιμάζεται η Γαλλία να εξελιχθεί σε ρατσιστική χώρα ,την οποίαν μπορεί να μιμηθούν και άλλες χώρες ,που ασπάζονται τον καταραμένο καπιταλισμό ,που υποδουλώνει όλους τους ανθρώπους.
    ΟΜΩΣ, δεν πρέπει ο κάθε Γάλλος πολίτης ,όπως ο νεαρός Τσετσενικής καταγωγής, να τηρεί συνεχώς το Γαλλικό Σύνταγμα και τους Γαλλικούς νόμους και αν θίγεται και προσβάλλεται να καταφεύγει στην Δικαιοσύνη ,αντί να αυτοδικεί και με τέτοιο τρόπο;;;.
    Και αν αυτό γίνεται όπως στην Πατρίδα μας επί 17 Νοέμβρη-που συνεχίζεται με λάιτ μέχρι τώρα ”συλλογικότητες” να αποδίδουμε και ευθύνες στον καπιταλισμό και στην ρατσιστική Γαλλία ,Ελλάδα κλπ;;;.
    Στην Γαλλία ,αγαπητέ φίλε ,ίσχυσε για μια 4ετία μόνο το Λαικό Μέτωπο Μιτεράν και ΚΚ ,κατόπιν εξέλεξαν Δεξιό πρωθυπουργό και μη αμφιβάλλετε ότι και ο κ.Μακρόν είναι ”κρυφοδεξιός” και αν το γυρίσει στον δικαιωματικό σοσιαλισμό θα αισθανθεί κοντύτερα τα χνώτα της Ντεγκωλικής πια κ.Λεπέν.
    Η Γαλλία ενσωμάτωσε τους περισσοτέρους -στην Ευρώπη-έγχρωμους πάσης θρησκείας, αλλά πρώτη αυτή -θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες -(τρομάζω στην ιδέα της Ελληνικής πραγματικότητος σε τυχόν Ελληνοτουρκική σύρραξη) θα πρέπει να πειθαναγκάσουν όλους τους ”καυμένους” μεταναστοπρόσφυγες να δεχθούν τους πολιτισμούς και το Συνταγματικά πλαίσια με τα ευρωπαικά κεκτημένα των κρατών στα οποία θα ζήσουν και θα ευημερίσουν .
    Σε αντίθετη περίπτωση -επειδή κατά το παρελθόν το Ισλάμ επεκτάθηκε μέχρι την Βιέννη και μέχρι τις στέπες της Ρωσίας-και αυτό ξέρει να κάνει καλά με τα γιαταγάνια-να προετοιμασθούμε -πρώτοι εμείς- για το μακραίωνο ιστορικό πεπρωμένο μας για να ξαναγίνουμε το προπύργιο κατά της Ασίας και του Ισλάμ ,που και τώρα μας απειλεί και τότε όλα θα παιχθούν, διότι η Ιστορία δεν ξαναγράφεται ,αλλά πάντοτε επαναλαμβάνεται ως φάρσα ,ή, ως τραγωδία ,όπως με την Συμφωνία των Πρεσπών.
    Καλή εβδομάδα.

  2. Δεν απιδεχομαι τον 18χρονο εγκληματια. Θεματα πολιτικης βαζω που φθανουν στο σημειο να οδηγουν νεους στο εγκλημα. Οι προηγουμενες επιθεσεις δεν εγιναν απο Τσετσενο στην καταγωγη. Το Μαγρεμπ πρωτοστατει σε αυτα, παθδια των γαλλικων γκετο. Ισως παιζει ρολο και η αποικιοκρατικη κληρονομια. Διαβαστε το βιβλιο “Της γης οι κολασμενοι” του Φανς Φανον, Γαλλου πολιτη, που γεννηθηκε στην γαλλικη αποικια της Μαρτινικας, εζησε και εργαστηκε ως νευρολογος στην Αλγερια, για να παρετε μια εικονα των εγκληματων της Γαλλιας στην Αλγερια, δηλαδη μολις 60 χρονισ πριν. Για να μη παμε στην Ινδοκινα. Εχετε πολυ μονοπλευρες ευαισθησιες!

  3. Το αποδεχθήκατε το έβαλα εντός παρενθέσεως .
    Έλα μου όμως ότι όλα τα παιδιά του Μάγρεμπ δεν ”σφάζουν στο γόνατο” -όπως ο συγκεκριμένος τους άλλους Γάλλους ,ίσως γιατί ξέφυγαν από τον εκδικητικό Ισλάμ και μάλλον ασπάσθηκαν τον Χριστιανισμό που εντέλλεται την αγάπη και προς τους εχθρούς μας.
    Για τα άλλα αίτια που αναφέρατε και τα οποία δεν θα σταματήσουν , εάν όλοι αυτοί συνεχίσουν να είναι φανατικοί μουσουλμάνοι ,ή, ότι άλλο , ”βρείτε τα” με τις φεμινίστριες που θέλουν επιμόνως να προκαλούν ,αλλά να μη δέχονται ούτε τις λεγόμενες σεξουαλικές παρενοχλήσεις.
    Σε κάθε περίπτωση αυτή η εγκληματική σκληρότητα πρέπει να τους καταστήσει κοινωνικά αποσυνάγωγους και από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους, που δυστυχώς δεν φανερώθηκε ακόμη και αυτό είναι πολύ ανησυχητικό.

  4. Καποια μερα ισως θα πρεπει να καθησουμε και να μετρησουμε πισα εγκληματα εκαναν οι ανθρωποι στο ονομα του Ισλαμ ή του Χριστιανισμου με την αποικιοκρατια, το δουλεμποριο, την Ιερη Εξεταση και παεθ λεγοντας. Ολες οι θρησκειες επαγγελλονται το καλο. Οι ανθρωποι και μαλιστα η καθε μορφης εξουσια καπηλευεται τη θρησκεια για να πετυχει τους στοχους της. Ας μη ξεχναμε οτι ο Μαρξ τοποθετει τη θρησκεια, την καθε θρησκεια στο εποικοδομημα του συστηματος.

Leave a Reply to Μακροδημοπουλος Δημητρης Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα