ΠΡΕΣΠΕΣ: πολλά τα αρνητικά, ουδέν το θετικόν.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
16 ΙΟΥΝ 2019 Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων

Στις 17 Ιουνίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Οι κ.κ. Τσίπρας και Κοτζιάς παρεχώρησαν όνομα, ταυτότητα, εθνότητα και γλώσσα σε ένα πολυεθνικό κράτος εις βάρος της ιστορίας του Μακεδονικού Ελληνισμού.

Οι αρνητικές συνέπειες είναι πολλές:

  1. Αποθρασύνθηκαν τα Σκόπια. Οι γείτονες εξέλαβαν την υπογραφή της Συμφωνίας ως διάθεση ελληνικής υποχώρησης και παραβιάζουν συνεχώς τα συμφωνηθέντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το διαφημιστικό φιλμάκι για την προσέλκυση τουριστών, στο οποίο η χώρα προβάλλεται ως αιώνια «Μακεδονία» (Macedonia timeless). Όπως είχαμε προβλέψει ο γεωγραφικός προσδιορισμός «Βόρεια» είναι πιθανόν να εγκαταλειφθεί.

  2. Αποθρασύνθηκαν και άλλοι γειτονικοί λαοί, κυρίως η Τουρκία. Όταν υποχωρείς μπροστά σε ένα μικρό και αδύναμο κράτος, τότε ανοίγει η όρεξη των ισχυροτέρων κρατών. Βεβαίως η επιθετικότητα της Τουρκίας οφείλεται κυρίως στον εγγενή εθνικισμό που διακρίνει όλες τις πολιτικές παρατάξεις, ισλαμικής ή κεμαλικής ιδεολογίας, όμως ενισχύεται όταν η Ελλάς υποχωρεί.

  3. Κατέστη πιο αδύναμη η διεθνής θέση της χώρας μας. Οι υποστηρικτές της Συμφωνίας την χαρακτήριζαν ως μέσο αναβαθμίσεως του κύρους της Ελλάδος, αλλά διαψεύδονται. Είδαμε προ μηνός την Γερμανίδα Καγκελλάριο Μέρκελ και τον Γάλλο Πρόεδρο Μακρόν να συγκαλούν διεθνή διάσκεψη για το μέλλον των Δυτικών Βαλκανίων χωρίς να προσκαλούν την Ελλάδα. Εκλήθησαν όμως τα Σκόπια, η Αλβανία και άλλες χώρες. Διεξάγονται συζητήσεις για αλλαγές συνόρων στην περιοχή μας (πχ μεταξύ Σερβίας και Κοσσόβου), αλλά η Ελλάς ούτε μετέχει ούτε ερωτάται.

  4. Η Ελληνική πλευρά έχει δεσμευθεί να αλλάξει τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας και άλλων μαθημάτων. Η προβλεπόμενη Μεικτή Επιτροπή για θέματα Εκπαιδεύσεως, Ιστορίας και Αρχαιολογίας άρχισε να εργάζεται από τον Σεπτέμβριο του 2018, δηλαδή τέσσερις μήνες πριν από την κύρωση της Συμφωνίας στη Βουλή των Ελλήνων. Προ της Συμφωνίας η επίσημη ελληνική θέση ήταν ότι αγωνιζόμαστε να εξαλείψουμε τις αλυτρωτικές αναφορές από τα σχολικά εγχειρίδια των Σκοπίων. Δυστυχώς οι κ.κ. Τσίπρας και Κοτζιάς αναγνωρίζουν μέσω της Συμφωνίας ότι και τα ελληνικά σχολικά βιβλία είναι … αλυτρωτικά. Τι αλλαγές θα γίνουν; Δεν έχουμε ακόμη πληροφορηθεί.

  5. Η Συμφωνία τυπικά και τελείως επιφανειακά υποχρεώνει τους βόρειος γείτονές μας να μην σφετερίζονται την αρχαία ελληνική κληρονομιά. Αφήνει όμως ακάλυπτη τις άλλες εξ ίσου σημαντικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επίσημη αδιαφορία της αποχωρούσης κυβερνήσεως για τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο. Ουσιαστικά τούς απέκοψαν από την ελληνική ιστορία, στην οποία ανήκουν ως Έλληνες Θεσσαλονικείς ιεραπόστολοι του 9ου αιώνος. Ο Σκοπιανός Πρωθυπουργός Ζάεφ διαρκώς τούς αποκαλεί «πατέρες του Μακεδονικού Έθνους», ενώ η Υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας Ζαχαρίεβα τούς θεωρεί Βουλγάρους.

Ενός κακού μύρια έπονται!

Άρθρο στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Σάββατο 15 – Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

spot_img

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η καταστροφή που επήλθε απο την Συμφωνία των Πρεσπών είναι τεραστίων διαστάσεων. Ανοίγει τον δρόμο για την αυτοακύρωση της ελληνικής εθνικής συνείδησης συνολικά,ως εξέλιξη του διαφαινόμενης εξώθησης των Ελλήνων να αποποιηθούν το σύνολο της μακεδονικής κληρονομιάς (αρχαίας, βυζαντινής και νεότερης) ως τμήμα της ιστορίας τους. Η νεότερη γενιά Ελλήνων σύντομα θα εθιστεί μέσω της μαζικής κουλτούρας και της δημοσιογραφίας στην συνεχή αναφορά “Μακεδόνων” αθλητών, τραγουδιστών, ηθοποιών, πολιτικών κλπ. Συγχρόνως ο όρος Μακεδόνας με την σημασία του Έλληνα θα υποκατασταθεί τεχνηέντως από τον “Βορειοελλαδίτη”. Επιπλέον θα πυκνώσουν οι αμφισβητήσεις της ελληνικότητας των αρχαίων Μακεδόνων από δήθεν έγκριτους ιστορικούς. Ως αποτέλεσμα τον προαναφερθέντων θα επιταθεί η σύγχυση μέσα στην ελληνική κοινωνία περί της κυριότητας της μακεδονικής κληρονομιάς. Από εκεί και πέρα η διαγραφή του αρχαίας Μακεδονίας από την ελληνική επίσημη ιστοριογραφία (σχολικά βιβλία, πανεπιστημιακά συγγράμματα, ντοκιμαντέρ κλπ) απέχει μόνο ένα βήμα.
    Άνευ μακεδονικής ιστορίας, άρα και ελληνιστικής περιόδου, η ιστορική συνέχεια του ελληνισμού θα προβληθεί ως διαρρηχθείσα, το δε ελληνικό έθνος θα παρουσιαστεί επισήμως ως ρομαντικό κατασκεύασμα του 19ου αιώνα. Η επίσημη και θεσμική καθιέρωση αυτών των ιδεολογημάτων με την σειρά τους θα επιτρέψουν την κοινωνική συναίνεση της πλήρους αποεθνικοποίησης του ελληνικού κράτους, δηλαδή την επίτευξη του απώτερου στόχου της παγκοσμιοποίησης.

    • Δέν ἀναφέρομαι εἰδικά στό ἄρθρο, ἀλλά μέ ἀφορμή τό σχόλιο πού διάβασα, τοῦ ἤ τῆς Α.Δ.Δ. σχετικά μέ τήν ἑλληνική ἐθνική συνείδηση, θέλω νά τονίσω ὅτι ἡ ἱστορία τῆς Μακεδονίας δέν μπορεῖ νά διαβαστεῖ ἀνεξάρτητα ἀπό τίς προηγούμενες ἱστορικές περιόδους τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Ὁποιαδήποτε ἀκύρωση κάποιας ἀπό τίς γνωστές ἱστορικές περιόδους τοῦ Ἑλληνισμοῦ, δημιουργεῖ χάσμα γιά τήν ἱστορική, ὀντολογική καί πολιτισμική συνέχεια. Εἶναι σάν νά σοῦ ἀκυρώνουν τούς γονεῖς, τό μυαλό καί περιμένουν νά συνεχίσεις. Δέν μπορεῖ δηλαδή νά ξεχαστεῖ ὁ Μινωϊκός πολιτισμός, ὁ Μυκηναϊκός πολιτισμός, ὁ Ἀθηναϊκός πολιτισμός, πού δέν ἀφορᾶ μόνο αὐτές τίς πόλεις, ἀλλά μία ὀντολογική συνέχεια καί διασπορά τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Δέν εἶναι τυχαῖο πού ὁ Φίλιππος ὁ Β΄ἐπέλεξε γιά δάσκαλο τοῦ γιοῦ του Ἀλεξάνδρου (τοῦ γνωστοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου), τόν Ἀριστοτέλη. Δέν ἔφθασε ἡ ἀνθρωπότητα σέ μία δυνατή καί ὅλο καί μεγαλύτερη ἰσότητα σέ μία στιγμή, καί λέω δυνατή, γιατί ἐνῶ ἔχουν γίνει τά βήματα γιά νά εἶναι δυνατή, ἀκυρώνοντας ἤ ἀλλοιώνοντας τά προηγούμενα βήματα ἀκυρώνουν καί τήν ἰσότητα. Ἡ ἰσότητα δέν σημαίνει ὅτι γεννηθήκαμε ὅλοι ἴδιοι, οὔτε ὄτι πρέπει νά ἀφεθοῦμε νά ξεχάσουμε τά βήματα. Ἡ ἔννοια τοῦ θεοῦ σημαίνει καί σηματοδοτεῖ τήν ὀντολογική συνέχεια. Οἱ Ἕλληνες δέν ΄κατασκεύασαν΄ ἀνθρώπους, προχώρησαν μέ τή δική τους γλώσσα, ἔφτιαξαν πολιτισμό, πόλεις, ἀγωνίσθηκαν γιά τήν ζωή καί τόν ἄνθρωπο καί ἡ ἴδια ἡ ζωή τούς κάλεσε νά διαδώσουν αὐτόν τόν πολιτισμό. Τά χαρίσματα τῶν Ἑλλήνων οὔτε χαρίζονται οὔτε τροποποιοῦνται, ἄν δέν εἶναι σέ αὐτή, σέ κάποια ἄλλη ἱστορική περίοδο θά τά ξαναβροῦν.

  2. Αναμφιβόλως όπως ορθώς επισημαίνετε “η ιστορία της Μακεδονίας δεν μπορεί να διαβαστεί ανεξάρτητα από τις προηγούμενες ιστορικές περιόδους του Ελληνικού πολιτισμού”.
    Δυστυχώς το εθνομηδενιστικό πνεύμα που επελαύνει στις εκδόσεις, στα πανεπιστήμια, στον Τύπο, στην τέχνη κλπ μέσα στην ίδια την Ελλάδα αμφισβητεί αυτήν την οντολογική συνέχεια, λειτουργώντας εν τέλει ως Δούρειος ίππος της σκοπιανής προπαγάνδας. Εκεί κρύβεται και ο μεγάλος κίνδυνος κατά την γνώμη μου για την εθνική μας επιβίωση, στην αυτοαμφισβήτηση του ιστορικού μας βάθους και ειδικότερα της σχέσης μας με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
    Και ναι μεν η ιστορική προσφορά του αρχαίου ελληνισμού στην ανθρωπότητα δεν θα πάψει να αναγνωρίζεται παγκοσμίως στο διηνεκές, αλλά πολύ φοβάμαι ότι αν δεν ανατρέψουμε τώρα την κυριαρχία του εθνομηδενιστικού ιδεολογήματος, δεδομένων και των γενικότερων προβλημάτων (δημογραφικό, επεκτατισμός Τουρκίας, οικονομική καταστροφή κλπ) σε λιγότερο από δύο γενιές θα αντιμετωπίσουμε την οριστική μας έκλειψη ως έθνος.

    • Οἱ λέξεις πού χρησιμοποιήσατε, ‘αυτοακύρωση’ καί ‘αυτοαμφισβήτηση’, μπορεῖ νά δείχνουν κάτι σημαντικό. Τήν ἔλλειψη οὐσιαστικῆς ἔρευνας καί παιδείας, στά θέματα Ἑλληνικῆς ἱστορίας καί Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσας μέ τήν τεράστια σημασία καί τό βὰθος της, θέματα πού ἀφοροῦν ὄχι μόνο τήν ὕπαρξή μας καί τήν ἐπιβίωσή μας, ἀλλά ἀφοροῦν ὀντολογικά καί ἄλλους λαούς. Ὅταν λέμε Ἕλληνες τί σημαίνει στή δική μας γλώσσα;
      Ἀλλά δέν ἔχει μελετηθεῖ καθόλου καί ἡ ἔννοια τῆς δημοκρατίας, στή χώρα πού γέννησε τήν δημοκρατία.
      Μόνο ἡ σοβαρή παιδεία μπορεῖ νά γεννήσει ἐλπίδες γιά τό μέλλον.

      • Πολύ εύστοχα τα γραφόμενά σας. Η σοβαρή Παιδεία είναι προϋπόθεση για την εθνική μας επιβίωση. Δυστυχώς για την ώρα απέχουμε παρασάγγας ως κοινωνία από την μετοχή στην ουσία του ελληνικού πολιτισμού.
        Πάντως ας τονιστεί ότι μέγα εμπόδιο στην καλλιέργεια των ελληνικών γραμμάτων και στην αναγέννηση του ελληνικού πνεύματος αποτελεί εκτός των άλλων και η πολιτικώς αναγνωρισμένη αποδοχή της ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης, δηλαδή της κατάργησης των εθνών, με όποιο πρόσημο κι αν αυτή εμφανίζεται (κοσμοπολίτικο, φιλελεύθερο ή διεθνιστικό). Γι’αυτό σήμερα προέχει η αποκαθήλωση των φορέων εθνομηδενιστικών ιδεολογημάτων κάθε προέλευσης και η συστηματική απόκρουση της προπαγάνδας τους.

        • Ἀπέχουμε πολύ ὡς κοινωνία ἀπό τήν οὐσία τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Ἀπέχει καί ἡ παγκοσμιοποίηση ἀπό τήν οὐσιαστική της ἔννοια. Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ἐργάσθηκε γιά τήν οὐσιαστική παγκοσμιοποίηση, πού δέν εἶναι μία ἐξουσιαστική ἔννοια. Πόσες μελέτες καί ἔρευνες ἔχουν γίνει ἀπό ἐθνικό δημόσιο φορέα γιά τίς περίφημες Ἀλεξάνδρειες; Τί σημαίνει γνώση τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ;

Leave a Reply to Α.Δ.Δ. Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,800ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα