Ο Μητσοτάκης αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες διαμαρτυρίες της Ελλάδας από την κρίση στην ευρωζώνη

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Δεκάδες χιλιάδες βγήκαν στους δρόμους σε όλη τη χώρα για να διαμαρτυρηθούν για τη χειρότερη καταστροφή στα τρένα της χώρας.

Νεκταρία Σταμούλη 8 Μαρτίου 2023

ΑΘΗΝΑ — Στις μεγαλύτερες μαζικές διαδηλώσεις από την κρίση της ευρωζώνης, οι Έλληνες έχουν βγει στους δρόμους σε περίπου 75 πόλεις και κωμοπόλεις για να διαμαρτυρηθούν για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας, εντείνοντας την πίεση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ενόψει των επικείμενων εκλογών.

Το κύμα της οργής του κοινού προκάλεσε μια σύγκρουση τρένων στις 28 Φεβρουαρίου απο την οποία σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι και προκλήθηκαν σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση του κράτους. Πολιτικά, το χρονοδιάγραμμα είναι ευαίσθητο καθώς το κυβερνών κεντροδεξιό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, που βρίσκεται ήδη υπό έντονο έλεγχο για ένα σκάνδαλο κατασκοπείας, θα αντιμετωπίσει εκλογές τους επόμενους μήνες, πιθανότατα τον Μάιο.

Στην Αθήνα, περισσότεροι από 60.000 άνθρωποι πραγματοποίησαν πορεία, φωνάζοντας «δολοφόνοι» και αντικυβερνητικά συνθήματα. Τα πανό έγραφαν «Κάλεσέ με όταν φτάσεις», μια φράση που λένε οι γονείς στα παιδιά τους πριν φύγουν για ταξίδι, η οποία ταυτίστηκε στενά με αυτόν τον γύρο συγκεντρώσεων, καθώς τα περισσότερα θύματα ήταν φοιτητές. Οι διαμαρτυρίες οργανώθηκαν από εργατικά συνδικάτα και φοιτητικούς συλλόγους, ενώ οι απεργίες σταμάτησαν τα πλοία προς τα νησιά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα.

Αρκετά καφέ και καταστήματα παρέμειναν κλειστά με την ταμπέλα «Είμαστε όλοι στο τρένο σήμερα» αναρτημένη στην είσοδό τους. Ομάδα διαδηλωτών συγκρούστηκε με την αστυνομία, η οποία εκτόξευσε δακρυγόνα.

Περίπου 20.000 άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη, γεγονός που οδήγησε επίσης σε συμπλοκές. Μέλη των οικογενειών που έχασαν τα παιδιά τους συγκεντρώθηκαν έξω από το νοσοκομείο της πόλης της Λάρισας, όπου μεταφέρθηκαν θύματα την περασμένη εβδομάδα.

Μετά το δυστύχημα, ένας σταθμάρχης φυλακίστηκε και κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια, ενώ εκκρεμεί η δίκη, και ο υπουργός Μεταφορών και τα ανώτερα στελέχη των σιδηροδρόμων παραιτήθηκαν. Οι ελληνικές αρχές είχαν λάβει προειδοποιήσεις σε πολλές περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της ΕΕ.

«Αυτό είναι κάτι περισσότερο από μια σύγκρουση τρένου και ένα τραγικό σιδηροδρομικό ατύχημα. Μια ολόκληρη γενιά έχει την αίσθηση ότι η χώρα έχει εκτροχιαστεί», δήλωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος, εκπρόσωπος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Σύριζα.

Σε συνέντευξη Τύπου, ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γεώργιος Γεραπετρίτης, αναγνώρισε τα μεγάλα λάθη που έγιναν το βράδυ του δυστυχήματος, το οποίο χαρακτήρισε «πρωτοφανή εθνική τραγωδία, που μας έχει σημαδέψει όλους».

Είπε ότι η κυβέρνηση θα επιταχύνει την εφαρμογή μιας σύμβασης για αυτόματες λειτουργίες και σηματοδότηση στον σιδηρόδρομο και μια σειρά μέτρων για τη βελτίωση της ασφάλειας.

Επιδεινώνοντας, απλώς, τις προκλήσεις για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επισκέφθηκε τη χώρα την Τετάρτη προειδοποίησε ότι η χώρα αντιμετωπίζει «πολύ σοβαρές απειλές για το κράτος δικαίου και τα θεμελιώδη δικαιώματα».

Η Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών (LIBE) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία ολοκλήρωσε την αποστολή της στην Αθήνα, επικαλέστηκε ανεπαρκή ρεπορτάζ, απειλές κατά δημοσιογράφων, μεταναστευτικές πολιτικές, αργή και αναποτελεσματική δικαιοσύνη καθώς και αστυνομική βία.

«Οι έλεγχοι και οι ισορροπίες, απαραίτητες για μια ισχυρή δημοκρατία, υφίστανται μεγάλη πίεση», δήλωσε η πρόεδρος της αντιπροσωπείας Sophie in ‘t Veld.

«Η ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης από έναν μικρό αριθμό ολιγαρχών επηρεάζει αρνητικά τον πλουραλισμό των μέσων ενημέρωσης, με αποτέλεσμα τη δραματική υπο-αναφορά για ορισμένα θέματα. Στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, μια κοινή δήλωση ελληνικών δημοσιογραφικών ενώσεων ανέδειξε επίσης αυτό το πρόβλημα».

Κυβερνητικά στελέχη αρνήθηκαν να συναντήσουν την αντιπροσωπεία, επικαλούμενοι το πένθος για τα θύματα του τρένου, ενώ το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, το οποίο συνδέεται με τη Νέα Δημοκρατία, αποχώρησε από την αντιπροσωπεία.

«Το ΕΛΚ έχει μια κακή συνήθεια, η οποία είναι ότι κάθε φορά που οποιοδήποτε θέμα του δημιουργεί προβλήματα, τρέχουν μακριά», είπε στο POLITICO ο Ιράτξε Γκαρθία, ηγέτης των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Το έχουν κάνει με αυτή την αποστολή στην Ελλάδα ή το κάνουν, για παράδειγμα, με επείγοντα ζητήματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Ο Eddy Wax συνέβαλε στο ρεπορτάζ.

politico.eu

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα