Οι εξαγωγές φέρνουν κέρδη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Πτώση της εμπιστοσύνης μετά την απόφαση για Brexit στη Βρετανία
Οι εξαγωγές φέρνουν κέρδη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Περισσότερο από το 50% της προστιθέμενης αξίας της ευρωπαϊκής οικονομίας αντιπροσωπεύουν σήμερα οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ετήσια αναφορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι υπεύθυνες για το 67% του συνόλου της απασχόλησης. Ο ρυθμός ανάπτυξης αυτών των επιχειρήσεων έχει υπερδιπλασιαστεί στο 3,3%, ενώ και η απασχόληση σε αυτές παρουσιάζει αυξητικές τάσεις.
Σύμφωνα με έρευνα της UPS που διεξήχθη στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2016, οι ευρωπαϊκές μικρές επιχειρήσεις ολοένα περισσότερο στρέφονται προς τις εξαγωγές με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας τους. Εξαίρεση αποτελεί το Ηνωμένο Βασίλειο, με την εμπιστοσύνη στις εξαγωγές να μειώνεται σημαντικά την περίοδο μετά το δημοψήφισμα του Ιουνίου σχετικά με τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το επακόλουθο Brexit.
Η ευρωπαϊκή έρευνα για τις εξαγωγές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs – ΜμΕ) περιλαμβάνει στοιχεία από 12.815 ιδιοκτήτες και υπεύθυνους SMEs από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων εξάγουν και σημειώνουν άνω του μετρίου αύξηση εσόδων. Σύμφωνα με την 4η ετήσια έρευνα, οι μικρομεσαίες που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα αναπτύσσονται πιο γρήγορα από άλλες εταιρείες.
Ένας παράγοντας που επηρεάζει ξεκάθαρα τα αποτελέσματα της έρευνας του 2016 είναι η ψήφος για αποχώρηση από την ΕΕ στο δημοψήφισμα του Ιουνίου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι απαντήσεις συλλέχθηκαν πριν και μετά την ψηφοφορία. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σημαντική πτώση στην εμπιστοσύνη των εγχώριων SMEs για τις εξαγωγές στο τρίτο εξάμηνο του έτους. Πριν τη ψηφοφορία, το 36% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου προέβλεπαν μια αύξηση στις εξαγωγές, όμως το ποσοστό έπεσε στο 20% μετά το δημοψήφισμα.
Αντίθετα, σε όλες τις άλλες αγορές στις οποίες διεξήχθη η έρευνα οι προσδοκίες κινήθηκαν διαφορετικά. Οι εταιρείες που περίμεναν αύξηση στις εξαγωγές ανήλθαν από 26% σε 33% στο τρίτο τρίμηνο. Η αύξηση των εξαγωγών σε όλες τις αγορές έχει επηρεάσει τη θέση του Ηνωμένου Βασιλείου στην κατάταξη στις πιο εξαγωγικά προσανατολισμένες αγορές. Ενώ στην προηγούμενη έρευνα κατείχε τη 2η θέση μετά τη Γερμανία, εφέτος βρίσκεται στην 6η θέση.
«Στον κλάδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι εξαγωγείς σημειώνουν μεγαλύτερη αύξηση κερδοφορίας και είναι περισσότερο σίγουροι για τις μελλοντικές επιδόσεις» δήλωσε σχετικά ο κ. Νάντο Τσεζαρόνε, πρόεδρος της UPS Ευρώπης. «Η εφετινή έρευνα έδειξε ότι πάνω από τις μισές μικρές επιχειρήσεις που εξάγουν σημείωσαν μια αύξηση στα κέρδη τους την τελευταία τριετία. Αντίθετα, μόνο το 31% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων που δεν εξάγουν σημείωσαν αντίστοιχη αύξηση».
Το ποσοστό των SMEs που εξάγουν έχει αυξηθεί συνολικά και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε αρκετές περιπτώσεις. Αυτές καταγράφουν θετικές προβλέψεις με την πλειοψηφία των εταιρειών σε όλες τις αγορές να προβλέπουν ότι οι εξαγωγές είτε θα παραμείνουν σταθερές είτε θα αυξηθούν. Εκείνες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι περισσότερο πιθανό να εξάγουν βρίσκονται στη Γερμανία.
Επίσης, κατά τα ευρήματα της έρευνας, η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει η σημαντικότερη αγορά για τις εξαγορές των ευρωπαϊκών SMEs, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στη δεύτερη θέση. Το ποσοστό των εταιρειών που εξάγουν αλλού μεγαλώνει σε όλες τις αγορές εκτός της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Δείκτης εξαγωγικής ετοιμότητας
Για πρώτη φορά στην ετήσια έρευνα της UPS, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που δεν εξάγουν ρωτήθηκαν για τη θέση τους ως προς την εξαγωγική δραστηριότητα και τις επιχειρηματικές τους προτεραιότητες στο άμεσο μέλλον. Τα αποτελέσματα αυτά συνδυάστηκαν για να δημιουργηθεί μια κλίμακα με τίτλο «Δείκτης εξαγωγικής ετοιμότητας». Αποτελεί ένα δείγμα για την ετοιμότητα των ευρωπαϊκών SMEs να κάνουν τη μετάβαση προς την εξαγωγική δραστηριότητα.
Σύμφωνα με τον δείκτη, τα τρία βασικότερα ζητήματα στα οποία πρέπει να δουλέψουν οι εταιρείες για να ξεκινήσουν τις εξαγωγές είναι η εκμετάλλευση του διαδικτυακού εμπορίου, οι τρόποι ανάπτυξης σε μη γνώριμες αγορές και η απόκτηση πληροφοριών για την εκάστοτε αγορά. Οι SMEs στη Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ισπανία αναδεικνύονται ως οι πιο έτοιμες για εξαγωγές. «Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε αξιόπιστα τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις πολυπλοκότητες του διεθνούς εμπορίου» είπε ο κ. Τσεζαρόνε. «Οι πελάτες μας έχουν πρόσβαση σε ειδικούς εκτελωνιστές που κάνουν εύκολη όλη τη διαδικασία των εξαγωγών» συμπλήρωσε.
Σχετικά με την έρευνα της UPS
Η έρευνα του 2016 συμπεριέλαβε στοιχεία από 12.815 ιδιοκτήτες και διευθυντές πωλήσεων, μάρκετινγκ και εκτελεστικούς και εμπορικούς διευθυντές SMEs, στο διάστημα 14 Ιουνίου με 24 Αυγούστου 2016. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν σε Βέλγιο (1.111), Γαλλία (1.250), Γερμανία (1.249), Ιταλία (1.667), Ολλανδία (1.999), Πολωνία (1.790), Ισπανία (1.247) and Ηνωμένο Βασίλειο (2.502). Το 2016 ήταν η πρώτη χρονιά που συμπεριλήφθηκε στην έρευνα η Ισπανία.
Οι επιχειρηματικοί αναλυτές Dun & Bradstreet επέλεξαν τις εταιρείες που πήραν μέρος στην έρευνα από τους κλάδους βιομηχανίας, αυτοκινητοβιομηχανίας, λιανικό εμπόριο, high-tech και υπηρεσίες υγείας.
tovima.gr
spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα