Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025
Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος καταγγέλλει το νέο “πρόγραμμα” της Cepal Hellas σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, το οποίο παρουσιάζεται ως «καινοτόμο πρόγραμμα επιβράβευσης» (συνημμένο).
Πρόκειται για μια επικοινωνιακή απάτη που επιχειρεί να μετατρέψει σε υποτιθέμενη κοινωνική πολιτική μια πρακτική η οποία όχι μόνο δεν ανακουφίζει τους οφειλέτες, αλλά τους μεταχειρίζεται ως προϊόντα μάρκετινγκ και τους υποχρεώνει να δίνουν τα χρήματά τους σε συγκεκριμένες εταιρείες, με την ελπίδα να ελαφρύνουν, έστω και λίγο, το χρέος τους.
Για να το πούμε πιο απλά: Οι οφειλέτες μετατρέπονται σε ζωντανές ροές εσόδων. Πωλούνται, διακινούνται και “αξιοποιούνται” από εταιρείες που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να τους ανακουφίζουν και όχι να τους εμπορεύονται.
Το πρόγραμμα ισχυρίζεται ότι μειώνει την οφειλή μέσω επιστροφής 10% των καθημερινών αγορών. Στην πραγματικότητα:
- Μετατρέπει την κατανάλωση βασικών αγαθών σε εργαλείο αποπληρωμής.
- Προτρέπει τα νοικοκυριά να ξοδεύουν περισσότερα, για να «κερδίσουν» ελάχιστα.
- Παραπλανεί τους πολίτες αποκρύπτοντας ότι το όφελος αυτό εξαϋλώνεται από τους τόκους και τις προσαυξήσεις που οι ίδιες εταιρείες συνεχίζουν να επιβάλλουν.
- Δεν περιλαμβάνει καμία πραγματική λύση: κανένα κούρεμα, καμία διαγραφή τόκων, καμία μείωση βάρους, μόνο marketing.
Η Cepal Hellas, με τη στήριξη προφανώς της κυβέρνησης που μεταχειρίζεται τους Έλληνες πολίτες ως προϊόντα και υποτελείς της, επιχειρεί να εμφανιστεί ως σύμμαχος των οφειλετών και να καλλιεργήσει κοινωνικό προφίλ, την ίδια στιγμή που το σύνολο σχεδόν των funds απαιτούν εξωπραγματικές οφειλές, απορρίπτουν βιώσιμες ρυθμίσεις, και ασκούν πιέσεις σε οικογένειες, ευάλωτους πολίτες και υπερήλικες.
Αυτό το πρόγραμμα είναι εμπαιγμός. Η προσπάθεια μετακύλισης της ευθύνης στους δανειολήπτες, με το μήνυμα “αγόρασε από εδώ για να μειώσεις το δάνειό σου”, είναι όχι μόνο ανήθικη, αλλά και βαθιά προσβλητική για χιλιάδες οικογένειες που παλεύουν για την επιβίωσή τους.
Τέτοια φαινόμενα εμπορευματοποίησης των δανειοληπτών είναι επικίνδυνα, για αυτό απαιτούμε:
- Άμεση διερεύνηση της πρακτικής από τις αρμόδιες αρχές και παρέμβαση της Δικαιοσύνης.
- Νομοθετική θωράκιση των καταναλωτών, ώστε οι εταιρείες να μη μεταχειρίζονται τους οφειλέτες ως εμπορεύσιμες λίστες marketing.
- Παρέμβαση της Πολιτείας και των εποπτικών αρχών για πρακτικές που θίγουν την αξιοπρέπεια των καταναλωτών και τα προσωπικά τους δεδομένα (GDPR).
- Διαφάνεια και δημόσια λογοδοσία από τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων.
Οι πολίτες χρειάζονται δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια και πραγματικές λύσεις στα χρέη τους και όχι πόντους στα σουπερ μάρκετ. Για αυτό και ο Σύλλογός μας καλεί όλους τους πολίτες να σταθούν δίπλα στον αγώνα μας για:
- διαφάνεια στη διαχείριση των δανείων,
- υποχρεωτική δημοσιοποίηση των τιμών εξαγοράς από τα funds,
- ασφαλή και αξιόπιστη δικαστική προστασία.
Για περισσότερες πληροφορίες και για συμμετοχή στη συλλογή υπογραφών υπέρ της διαφάνειας:
www.danioliptes.gr/online-petition-disclose-funds
Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος


