ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΘΥΕΛΛΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1826

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
 ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ
spot_img

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. τι ωραία που τα λέτε, από την αρχή μέχρι το τέλος.!
    Το ‘εθνος-κράτος” της (διπλωματικά και ιδεολογικά) κατασκευασμένης Greece μόνο ως προτεκτοράτο μπορεί να υπάρχει. Μόνο η Ελλάδα της Ρωμιοσύνης μπορεί να υπερβεί την άθλια (ψυχική-πνευματική-οργανωτική) μιζέρια μας.

  2. Ποια η διαφορά τού εθνικού κράτους από το “έθνος κράτος”; Νομίζω ότι το δεύτερο είναι κατά λέξη μετάφραση από τα αγγλικά/γαλλικά και δεν βγάζει νόημα στα ελληνικά (δύο ουσιαστικά μαζί;..). Με πάσαν επιφύλαξη, νομίζω ότι ο όρος έθνος-κράτος χρησιμοποιείται μετά το 2010, με αφορμή την σειρά, που ήθελαν να προβάλουν στον ΣΚΑΪ, “1821, η γέννηση ενός έθνους”. Λόγω απολύτως δικαιολογημένων διαμαρτυριών, οι υπεύθυνη δέχτηκαν να αλλάξουν τον τίτλο και να τον κάμουν “”1821, η γέννηση ενός έθνους-κράτους”. Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με.

    Κατά τ’ άλλα, το άρθρο είναι εξαιρετικό.

  3. 1.-Το εξαιρετικό άρθρο πραγματεύεται το παρελθόν και τα όποια ιστορικά στοιχεία αναφέρονται σαυτό, πρέπει να επιβεβαιωθούν από πηγές ,άγνωστες μέχρι τώρα.
    2.-Η επανάσταση σίγουρα δεν ήταν ”κεραυνός εν αιθρία”, αφού είναι ιστορικώς επιβεβαιωμένη η μασονικής τακτικής Φιλική Εταιρεία ,αλλά πολύ νωρίς υπεισήλθαν, λόγω της ”καρκινοπάθειας” της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι τρείς Μεγάλες τότε Δυνάμεις -Αυτοκρατορίες, οι οποίες -όπως κάθε φορά -δημιούργησαν ”φωληές πρακτόρων” τους , που συνέβαλαν και στους τρις εμφυλίους πολέμους μέχρι το 1826 και στους οποίους- μη το ξεχνάμε- πρωτοστάτησαν οι ”άφθαρτοι” οπλισμένοι ,με επικεφαλής τους ”άχαστους” Κολοκοτρώνη ,Μιαούλη ,Μακρυγιάννη κλπ.
    Ακόμα θεωρούνται ”προδότες” οι πολύγλωσσοι και μορφωμένοι ο Φαναριώτης Μαυροκορδάτος , ο Ηπειρώτης Κωλέττης, ο Δημήτριος Υψηλάντης και ο αδελφός του Καποδίστρια Αυγουστίνος, επειδή ήθελαν με την τόση διασπορά των Ελλήνων στα Βαλκάνια και την καθ’ημάς Ανατολή την ανασύσταση της τελευταίας Ελληνικής Αυτοκρατορίας-όπως ο Ρήγας Βελκεστινλής-, για την οποίαν όμως ”ανατρίχιαζαν” και οι τρεις Μεγάλες Δυνάμεις ,που μετά το Ναβαρίνο μας ήθελαν μια μικρή Ελλάδα και τελικά το κατάφεραν το 1922 , όταν όλες βοήθησαν τον Κεμάλ για να εκδιώξει -με ένα μπόγο στο χέρι- όλους σχεδόν τους Έλληνες από την Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη ,αφού προηγουμένως τους έδιωξαν και από την Βόρεια Θράκη-Ανατολική Ρωμυλία.
    3.-Για να τελειώνουμε το ενδιαφέρον-δυστυχώς για λίγους πια -σημερινό θέμα του άρθρου ,φρονούμε πως δεν μας παίρνει ο χρόνος για να βγούμε στο ξέφωτο των ιδεών της αρχικής δημιουργίας του νεολληνικού κράτους.
    Ένα μας μένει και θα πρέπει να επιμείνουμε σαυτό.
    Το σημερινό κράτος μας δεν μπορεί να είναι ουδέτερο έναντι της ελληνορθόδοξης ταυτότητος των Ελλήνων ,που -εδώ που τα λέμε- καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να την ξεχάσουν εδώ και 45 χρόνια , γιατί οι Έλληνες που επαναστάτησαν το 1821 δεν πολέμησαν για να δημιουργήσουν γενικώς και αορίστως ένα κράτος. Επαναστάτησαν για να δημιουργήσουν ένα ελληνορθόδοξο κράτος.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.

  4. Εγώ αντιθέτως θεωρώ ότι μόνο το έθνος-κράτος μπορεί να δώσει μια βιώσιμη πρόταση, αρκεί να αποκτήσει την αστική τάξη την οποία δεν είχε έως τώρα ή μάλλον είχε για λίγο διάστημα, από τους βαλκανικούς πολέμους έως και την μικρασιατική καταστροφή.
    Βεβαίως ο Σαββίδης θα έπραττε καλώς εάν δεν απηύθυνε αόριστο αφορισμό στο ελλαδικό κράτος και στον συντηρητισμό του.
    Είναι σαφές ότι κατά την επανάσταση συγκρούστηκε η επιθυμία και προθυμία ενός περιορισμένου τμήματος του Ελληνισμού, κυρίως στην δυτική και νότια σημερινή Ελλάδα για αποτίναξη του τουρκικού ζυγού, με τα οράματα για ανασύσταση της ρωμέικης αυτοκρατορίας. Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνούμε, ότι το τελευταίο όραμα δεν απέτυχε λόγω της απροθυμίας των επαναστατημένων και μαχόμενων οπλαρχηγών. Θα μπορούσε το νεοϊδρυθέν κράτος να λέγεται κάπως πιο προσδιοριστικά (π.χ. Βασίλειο της νότιας Ελλάδας) οπότε και δεν θα τίθονταν ζήτημα της μεγάλης ιδέας. Το γεγονός ότι στην τσαρική αυλή ή στο Φανάρι θέλησαν να εκμεταλλευτούν την πρωτοβουλία της επανάστασης στην νότια Ελλάδα για να προβάλλουν σε αυτό τα δικά των οράματα δεν βαρύνει το κράτος αυτό και την επανάσταση.
    Και φυσικά, το γεγονός ότι το εν λόγω εγχείρημα απέτυχε παταγωδώς με το κίνημα του Αλέξανδρου Υψηλάντη δεν ενθαρρύνει καθόλου για αντίστοιχες βλέψεις σήμερα.

  5. “Το ελληνικό έθνος κράτος έδωσε ό,τι μπορούσε. Σήμερα πρέπει να το υπερβούμε. Το πώς είναι μια μεγάλη συζήτηση”:
    ΠΑΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ-ΣΚΟΠΙΩΝ-ΑΛΒΑΝΙΑΣ, ΝΑ ΞΑΝΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ: Θα μπορούσαμε να διερευνήσουμε με Κύπρο/Βουλγαρία/Σκόπια δυνατότητα ομοσπονδοποίησης μαζί τους (κάτι σαν ανασύσταση βυζαντίου) για να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί αποτελεσματικώς περί τα μέσα του τρέχοντος αιώνος το αυξανόμενο τουρκικό δημογραφικό/οικονομικό/στρατιωτικό δυναμικό. Να πάμε όλοι μαζί σε κοινό κράτος, με περισσότερους πόρους, μεγαλύτερο στράτευμα, προσδοκώμενη εκβιομηχάνηση λόγω ευρύτερης εσωτερικής αγοράς, και με συνεπαγόμενη επαύξηση δημογραφίας. Το νέο κράτος θα έχει νέα πρωτεύουσα “Νέα Κωσταντινούπολη” εντός ελληνοβουλγαρική θράκης, με δυναμική προσέλκυσης διεθνούς πληθυσμού προς δημιουργία δημογραφικής/στρατιωτικής πίεσης προς Ανατολική Θράκη με προσδοκία επανάκτησής της εντός του αιώνος. Οι βούλγαροι+σκοπιανοί είναι κατά ένα ποσοστό εκσλαβισμένοι έλληνες, οι αλβανοί παρομοίως. Θα μπορούσαμε ίσως να τους προσεταιριστούμε στο πλαίσιο της ελληνορθόδοξης παράδοσης της περιοχής. Προοπτική εξελληνισμού τους μετά πάροδο αιώνων. Και όλοι μαζί για τον κοινό σκοπό, της επανάκτησης Α.Θράκης/Κωσταντινούπολης!

Leave a Reply to Μαρία Μαγγιώρου Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα