Κωνσταντινούπολη: Διευκρινίσεις για το φορτηγό που «εισήλθε στην Αγία Σοφία»

Η Γενική Διεύθυνση Βακουφίων εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις αναρτήσεις που ισχυρίζονταν ότι «ένα φορτηγό εισήλθε στην Αγία Σοφία».

Μετά από δημόσιες αναφορές ότι «φορτηγά μεγάλου όγκου εισέρχονταν στην Αγία Σοφία», αξιωματούχοι της Γενικής Διεύθυνσης Βακουφίων εξέδωσαν δήλωση δηλώνοντας ότι αυτοί οι ισχυρισμοί διαστρεβλώνουν την αλήθεια.

Εξήγησαν λεπτομερώς ότι η διαδικασία δεν είχε σκοπό να προκαλέσει κάποια βλάβη. Αντιθέτως, επρόκειτο για μια ελεγχόμενη, σταδιακή προσπάθεια αποκατάστασης που διεξήχθη σύμφωνα με επιστημονικές εκθέσεις, στατιστικές αναλύσεις και τις αποφάσεις του Συμβουλίου Διατήρησης.

Οι εργασίες αποκατάστασης που πραγματοποιούνται στο Ναό (που μετράπηκε σε τζαμί) της Αγίας Σοφίας , το οποίο στέκει εδώ και σχεδόν 15 αιώνες, έχουν γίνει δημοφιλές θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Φωτογραφίες με φορτηγά μέσα στο τζαμί στις κοινές εικόνες προκάλεσαν γρήγορα αντιδράσεις.

Υποστηρίχθηκε ότι «ένα φορτηγό εισήχθη στην Αγία Σοφία» και ότι «οι ιστορικοί χώροι της Αγίας Σοφίας καταστράφηκαν». Ωστόσο, η αλήθεια αποδείχθηκε αρκετά διαφορετική.

Σε ανακοίνωσή της σχετικά με τις φωτογραφίες του ιστορικού κτίσματος, η Γενική Διεύθυνση Ιδρυμάτων δήλωσε ότι στόχος της είναι να παραδώσει την Αγία Σοφία στις μελλοντικές γενιές με τον πιο ακριβή και αξιόπιστο τρόπο.

Δεν υπάρχει ζημιά στην ιστορική κατασκευή

Η δεύτερη φάση των εργασιών αποκατάστασης, η οποία ξεκίνησε το 2023, επικεντρώνεται στην αντισεισμική ασφάλεια της Αγίας Σοφίας. Η μολύβδινη επίστρωση στο εξωτερικό του κύριου τρούλου ανανεώθηκε και η Επιστημονική Επιτροπή και το Συμβούλιο Συντήρησης αποφάσισαν να καλύψουν τον τρούλο με μια προσωρινή μεταλλική κατασκευή για να προστατεύσουν τη δομή από τις εποχιακές καιρικές συνθήκες και να αποτρέψουν ζημιές στα ψηφιδωτά στο εσωτερικό.

Χαλύβδινες κατασκευές και μηχανήματα κατασκευής υπό έλεγχο

Το σχέδιο, επίσης με την έγκριση της Επιστημονικής Επιτροπής, προέβλεπε την κατασκευή τεσσάρων κύριων κιόνων ύψους 43,5 μέτρων μέσα στο τζαμί για να στηρίξουν την προσωρινή μεταλλική κατασκευή, διασφαλίζοντας ότι δεν θα παρεμπόδιζαν τη λατρεία. Διαπιστώθηκε ότι η χρήση κατασκευαστικού εξοπλισμού ήταν απαραίτητη για τη μετακίνηση των χαλύβδινων υλικών που στήριζαν αυτούς τους κίονες και το σύστημα των 43,5 μέτρων, και δημιουργήθηκε μια περιορισμένη διαδρομή πρόσβασης από τη δυτική πλευρά του κτιρίου.

Φωτογραφίες από «φορτηγό στην Αγία Σοφία» κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το έδαφος προστατεύεται με ειδική πλατφόρμα

Τονίστηκε ότι τα οχήματα, τα οποία αναφέρθηκαν δημόσια ως «φορτηγά που εισήχθησαν στην Αγία Σοφία», δεν εισήχθησαν τυχαία ή με τρόπο που θα μπορούσε να βλάψει τον ιστορικό χώρο. Αντίθετα, κινήθηκαν ελεγχόμενα σε ειδική πλατφόρμα που κατασκευάστηκε μετά από περίπου ένα χρόνο προπαρασκευαστικών εργασιών.

Στο πλαίσιο των εργασιών, διεξήχθησαν στατικοί υπολογισμοί όλων των πιθανών σταθερών και κινητών φορτίων, δοκιμές κατηγορίας εδάφους, δοκιμές φόρτισης εδάφους και σαρώσεις γεωραντάρ.

Η φέρουσα ικανότητα του εδάφους υπολογίστηκε σε 25 τόνους ανά τετραγωνικό μέτρο και κατασκευάστηκε ένα σύστημα ικανό να υποστηρίξει 30 τόνους ανά τετραγωνικό μέτρο για προστασία. Το μεγαλύτερο όχημα που χρησιμοποιήθηκε ζύγιζε 45 τόνους, αλλά αυτό το βάρος ανά τετραγωνικό μέτρο φέρεται να ήταν μόνο 6 τόνοι. Το ειδικά προετοιμασμένο έδαφος σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει με ασφάλεια αυτό το φορτίο.

Ελεγχόμενη προετοιμασία για τη δυτική αυλή και το τμήμα προσευχής

Προκατασκευασμένα σκυρόδεμα, ξύλινα στοιχεία και χαλύβδινες πλατφόρμες εγκαταστάθηκαν κατά μήκος ολόκληρης της διαδρομής από την είσοδο της δυτικής αυλής του τζαμιού μέχρι την αίθουσα προσευχής.

Αυτό προστάτευσε τα μαρμάρινα δάπεδα. Τα υπάρχοντα μαρμάρινα δάπεδα στην αίθουσα προσευχής καταγράφηκαν και επιθεωρήθηκαν, ενώ στο εσωτερικό τους διεξήχθησαν σάρωση γεωραντάρ και δοκιμές ταξινόμησης εδάφους.

«Χρησιμοποιούνται συσκευές απορρόφησης καπνού»

Στη συνέχεια, εγκαταστάθηκε ένα πολυστρωματικό προσωρινό σύστημα δαπέδου στην περιοχή όπου θα κινούνταν τα μηχανήματα εργασίας, διασφαλίζοντας ότι το φορτίο απλώθηκε και το μάρμαρο δεν υπέστη ζημιές: ένα διαπερατό από ατμούς κάλυμμα, τσόχα, άμμος, κόντρα πλακέ 18 mm, ξύλινο πλαίσιο 10×10 cm, σανίδα XPS ανάμεσα στα πλαίσια, ηχοαπορροφητικό στρώμα στο πλαίσιο και διαμαντένια επένδυση στο πάνω στρώμα για την πλήρη προστασία του δαπέδου.

Οι συσκευές απορρόφησης καπνού χρησιμοποιούνται επίσης για την πρόληψη της εξάπλωσης των καυσαερίων από τα μηχανήματα κατασκευών.

Οι αρχές τόνισαν ότι καμία από τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στην Αγία Σοφία δεν προκάλεσε καμία ζημιά στο ιστορικό οικοδόμημα και ότι όλες οι πρακτικές πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις διεθνείς αρχές διατήρησης, τις επιστημονικές εκθέσεις και τις αποφάσεις των επιτροπών εμπειρογνωμόνων.

Το Κέντρο για την Καταπολέμηση της Παραπληροφόρησης κοινοποίησε επίσης μια δήλωση σχετικά με το θέμα.

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ  – Echedoros.blog

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα