Κατὰ Στίβενς/Γιουσούφ Ισλάμ υποστηρίζει ότι το Ισλάμ δεν απαγορεύει τη μουσική, ισχυρίζεται ότι αστειευόταν για το αν ήθελε νεκρό τον Σαλμάν Ρούσντι

 

5 Οκτωβρίου 2025, 15:00 – Ρόμπερτ Σπένσερ

Όσον αφορά την απαγόρευση της μουσικής την οποία προηγουμένως τηρούσε, ο Κατ Στίβενς/Γιουσούφ Ισλάμ λέει τώρα: «Χρειάστηκε χρόνος για να συνειδητοποιήσω ότι πολλά απ’ όσα μου είπαν στην αρχή, όταν έγινα μουσουλμάνος, δεν ήταν ακριβώς σωστά. Ξέρετε, το Ισλάμ δεν απαγορεύει τίποτα που είναι υγιές και ηθικώς καλό.»

Αυτό δίνει την εντύπωση ότι τώρα πιστεύει πως το Ισλάμ δεν απαγορεύει τη μουσική, αλλά στην πραγματικότητα δεν το λέει ρητώς, και υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα προς την αντίθετη κατεύθυνση.

«Αφηγείται ο ‘Ιμπράχιμ μπιν Χουσάιν ότι ο Αγγελιοφόρος του Θεού (σ.α.β.) είπε: ‘Σ’ αυτή την Ούμμα θα γίνει κατάρρευση της γης, μεταμόρφωση και Κάθφ.’ Κάποιος από τους μουσουλμάνους είπε: ‘Ω Αγγελιοφόρε του Θεού! Πότε θα συμβεί αυτό;’ Εκείνος είπε: ‘Όταν διαδοθούν τραγουδισμένα δούλες, μουσική και κατανάλωση μεθυστικών ποτών.’» (Τζάμι ατ-Τιρμιδί 2212)

«Αφηγείται απ’ τον Άμπου Μάλικ Ασ’αρί ότι ο Αγγελιοφόρος του Θεού (ﷺ) είπε: ‘Άνθρωποι της κοινότητάς μου θα πίνουν κρασί, αποκαλώντας το με άλλο όνομα, και θα παίζονται μουσικά όργανα γι’ αυτούς και τραγουδίστριες (θα τραγουδούν γι’ αυτούς). Ο Θεός θα κάνει τη γη να τους καταπιεί, και θα τους μετατρέψει σε μαϊμούδες και χοίρους.’» (Σουνάν Ιμπν Ματζάχ 4020)

«Αφηγείται η Αΐσα: Ο Άμπου Μπακρ ήρθε στο σπίτι μου ενώ δύο μικρά κορίτσια των Ανσάρ τραγουδούσαν δίπλα μου ιστορίες των Ανσάρ περί της Ημέρας του Μουάθ. Και δεν ήταν επαγγελματίες τραγουδίστριες. Ο Άμπου Μπακρ είπε με διαμαρτυρία, ‘Μουσικά όργανα του Σατανά στο σπίτι του Αγγελιοφόρου του Θεού (ﷺ)!’ Έγινε αυτό ανήμερα της ʿΙντ και ο Αγγελιοφόρος του Θεού (ﷺ) είπε, ‘Ω Άμπου Μπακρ! Υπάρχει μια ʿΙντ για κάθε έθνος και αυτή είναι η δική μας ʿΙντ.’» (Σαχίχ αλ‑Βουχάρι 952)

Αλλά αν πράγματι πιστεύει ότι το Ισλάμ απαγορεύει τη μουσική, γιατί παίζει μουσική τώρα; Ενδέχεται να το κάνει για σκοπούς νταούαχ. Είναι πολύ πιο πιθανόν να προσελκύσει ανθρώπους προς το Ισλάμ παίζοντας μουσική, παρά επιμένοντας ότι αυτή είναι απαγορευμένη.

Ο Στίβενς/Ισλάμ εξάλλου δεν είναι απολύτως ειλικρινής όσον αφορά τις δηλώσεις του για τον Σαλμάν Ρούσντι. Όπως υπενθύμισε η Washington Post το 2021, όταν ο Κατ Στίβενς επανεμφανίστηκε μετά από δεκαετίες σιωπής ως νέος μουσουλμάνος, υποστήριξε με ενθουσιασμό τη θανατική fatwa κατά του Σαλμάν Ρούσντι για φερόμενη βλασφημία κατά του Μωάμεθ, του προφήτη του Ισλάμ. Το 1989, «μετά την επίσημη στοχοθέτηση του Ρούσντι εξαιτίας της απεικόνισης του προφήτη Μωάμεθ στο μυθιστόρημά του ‘Οι Σατανικοί Στίχοι’, ο Στίβενς είχε χωρίς περιστροφές επιβεβαιώσει ότι το Κοράνι ορίζει τον θάνατο ως τιμωρία για τη βλασφημία.» Δεν επρόκειτο μόνο για επιβεβαίωση ότι η ποινή του θανάτου για βλασφημία ήταν πράγματι διδασκαλία του Ισλάμ.

Σε εκπομπή του BBC όπου αντιμετωπίστηκε, «ερωτήθηκε ευθέως ο Στίβενς αν ο Ρούσντι άξιζε να πεθάνει. ‘Ναι, ναι,’ απάντησε, χωρίς πολλή διστακτικότητα. Αν ο Ρούσντι, που ήταν σημαδεμένος άνδρας, ερχόταν σε αυτόν για βοήθεια, πώς θα αντιδρούσε; Με αυτό που στη συνέχεια υποστήριξε ότι δεν ήταν παρά μια άστοχη προσπάθεια ξηρού χιούμορ, ένας σοβαροφανής Στίβενς είπε, ‘Ίσως να καλέσω κάποιον που μπορεί να του κάνει μεγαλύτερη ζημιά απ’ όση θα ήθελε. Θα προσπαθούσα να τηλεφωνήσω στον Αγιατολάχ Χομεϊνί και να του πω ακριβώς πού βρίσκεται αυτός ο άνθρωπος.’ Όταν ρωτήθηκε αν θα συμμετείχε στην καύση ομοιώματος του συγγραφέα, απάντησε ότι θα ελπίζε αντίθετα να ήταν ‘το πραγματικό πράγμα.’»

Όσον αφορά την απαγόρευση της μουσικής που προηγουμένως τήρησε, ο Cat Stevens / Yusuf Islam λέει τώρα: «Μου πήρε καιρό να συνειδητοποιήσω ότι πολλά από όσα μου είχαν πει στην αρχή, όταν έγινα μουσουλμάνος, δεν ήταν ακριβώς σωστά. Ξέρετε, το Ισλάμ δεν απαγορεύει τίποτα που είναι υγιές και ηθικώς καλό.»

Αυτό δίνει την εντύπωση ότι τώρα θεωρεί πως το Ισλάμ δεν απαγορεύει τη μουσική, αλλά στην πραγματικότητα δεν το λέει ρητά, και υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις προς την αντίθετη κατεύθυνση.

«Αφηγείται ο ‘Ιμπράν μπιν Χουσάιν ότι ο Αγγελιοφόρος του Θεού (σ.α.β.) είπε: ‘Σε αυτή την Ούμμα θα υπάρξει κατάρρευση της γης, μεταμόρφωση και Κάθφ.’ Κάποιος από τους μουσουλμάνους είπε: ‘Ω Αγγελιοφόρε του Θεού! Πότε θα συμβεί αυτό;’ Εκείνος είπε: ‘Όταν διαδοθούν τραγουδισμένες δούλες, μουσική και κατανάλωση μεθυστικών ποτών.’» (Jami at‑Tirmidhi 2212)

«Αφηγείται από τον Άμπου Μάλικ Ασ’αρί ότι ο Αγγελιοφόρος του Θεού (ﷺ) είπε: ‘Άνθρωποι της κοινότητάς μου θα πίνουν κρασί, αποκαλώντας το με άλλο όνομα, και θα παίζονται μουσικά όργανα γι’ αυτούς, και τραγουδίστριες (θα τραγουδούν για αυτούς). Ο Θεός θα κάνει τη γη να τους καταπιεί, και θα τους μετατρέψει σε μαϊμούδες και χοίρους.’» (Sunan Ibn Majah 4020)

«Αφηγείται η Αΐσα: Ο Άμπου Μπακρ ήρθε στο σπίτι μου ενώ δύο μικρές κοπέλες από τους Ανσάρ τραγουδούσαν δίπλα μου ιστορίες των Ανσάρ για την Ημέρα του Μουάθ. Και δεν ήταν επαγγελματίες τραγουδίστριες. Ο Άμπου Μπακρ είπε διαμαρτυρόμενος: ‘Μουσικά όργανα του Σατανά στο σπίτι του Αγγελιοφόρου του Θεού (ﷺ)!’ Αυτό συνέβη ανήμερα της ʿΙντ, και ο Αγγελιοφόρος του Θεού (ﷺ) είπε: ‘Ω Άμπου Μπακρ! Υπάρχει μια ʿΙντ για κάθε έθνος και αυτή είναι η δική μας ʿΙντ.’» (Sahih al‑Bukhari 952)

Όμως, αν όντως πιστεύει ότι το Ισλάμ απαγορεύει τη μουσική, γιατί παίζει μουσική τώρα; Μπορεί να το κάνει για σκοπούς νταούαχ (προσήλυτισμού). Είναι πολύ πιο πιθανόν να προσελκύσει ανθρώπους προς το Ισλάμ παίζοντας μουσική παρά επιμένοντας ότι αυτή είναι απαγορευμένη.

Επιπλέον, ο Stevens/Islam δεν είναι απόλυτα ειλικρινής σχετικά με τις δηλώσεις του για τον Salman Rushdie. Όπως υπενθύμισε η Washington Post το 2021, όταν ο Cat Stevens επανεμφανίστηκε μετά από δεκαετίες σιωπής ως νέος μουσουλμάνος, υποστήριξε με ενθουσιασμό τη θανατική fatwa κατά του Salman Rushdie για δήθεν βλασφημία κατά του Μωάμεθ, του προφήτη του Ισλάμ. Το 1989, «μετά την επίσημη στοχοθέτηση του Rushdie εξαιτίας της απεικόνισης του προφήτη Μωάμεθ στο μυθιστόρημά του The Satanic Verses, ο Stevens είχε με αφέλεια επιβεβαιώσει ότι το Κοράνι ορίζει τον θάνατο ως τιμωρία για τη βλασφημία.» Δεν ήταν απλώς μια επιβεβαίωση ότι η ποινή θανάτου για βλασφημία ήταν διδασκαλία του Ισλάμ.

Όταν τον αντιμετώπισαν σε εκπομπή του BBC, «ερωτήθηκε ευθέως ο Stevens αν ο Rushdie άξιζε να πεθάνει. ‘Ναι, ναι,’ απάντησε, χωρίς πολύ δισταγμό. Αν ο Rushdie, ως στοχοθετημένος άνδρας, ερχόταν σ’ αυτόν για βοήθεια, πώς θα αντιδρούσε; Με αυτό που στη συνέχεια υποστήριξε ότι δεν ήταν παρά μια άστοχη προσπάθεια ξηρού χιούμορ, ένας σοβαροφανής Stevens είπε: ‘Ίσως να καλέσω κάποιον που μπορεί να του προκαλέσει περισσότερο κακό απ’ ό,τι θα ήθελε. Θα προσπαθούσα να τηλεφωνήσω στον Αγιατολάχ Χομεϊνί και να του πω ακριβώς πού βρίσκεται αυτός ο άνθρωπος.’ Όταν τον ρώτησαν αν θα συμμετείχε στην καύση ομοιώματος του συγγραφέα, απάντησε ότι αντ’ αυτού θα ελπίζε ότι θα ήταν ‘το πραγματικό πράγμα.’»

Όταν ξέσπασε η αναμενόμενη θύελλα αντιδράσεων, ο Κατ Στίβενς / Γιουσούφ Ισλάμ εξέδωσε δελτίο τύπου «υποδεικνύοντας ότι τα σχόλιά του είχαν παραποιηθεί στην αίθουσα μοντάζ και είχαν αποσπαστεί από το συμφραζόμενό τους (αυτό, παρά το γεγονός ότι η New York Times ανέφερε ότι ο Στίβενς είχε “παρακολουθήσει μια προεπισκόπηση της εκπομπής σήμερα και δήλωσε σε συνέντευξη ότι υποστηρίζει τα σχόλιά του”).» Στην επίσημη ιστοσελίδα του, ο Στίβενς κάνει έναν εμφανώς ψευδή ισχυρισμό: «Ποτέ δεν κάλεσα για το θάνατο του Σαλμάν Ρούσντι· ούτε υποστήριξα τη Φάτουα που εξέδωσε ο Αγιατολάχ Χομεϊνί – και ακόμα δεν το κάνω.»

Στην αμέσως επόμενη πρόταση, ρίχνει την ευθύνη στο βιβλίο του Ρούσντι, όχι στη φάτουα του Χομεϊνί, για όλα τα προβλήματα: «Το ίδιο το βιβλίο κατέστρεψε την αρμονία μεταξύ ανθρώπων και εθνών και δημιούργησε μια διεθνή κρίση.»

Ο ίδιος ο Σαλμάν Ρούσντι δεν αποδέχθηκε τις αρνήσεις του Στίβενς, λέγοντας: «Για πολλά χρόνια, ο Γιουσούφ Ισλάμ προσποιείται ότι δεν είπε τα πράγματα που είπε το 1989, όταν υποστήριξε με ενθουσιασμό το ιρανικό τρομοκρατικό διάταγμα εναντίον μου και άλλων. Ωστόσο, τα λόγια του είναι καταγεγραμμένα, σε έντυπες συνεντεύξεις και σε τηλεοπτικά προγράμματα… Φοβάμαι ότι ο Κατ Στίβενς έχει κατεβεί από το τρένο της ειρήνης εδώ και πολύ καιρό.»

Πράγματι. Μόλις το 2011, ένας χρήστης δημοσίευσε στο YouTube ένα νασίντ στο οποίο ο δημιουργός του «Peace Train» τραγουδούσε, «Προσεύχομαι στον Αλλάχ να μας δώσει νίκη επί των κουφφάρ» (απίστων). Συνεχίζει ο Γιουσούφ / Κατ να προσεύχεται για νίκη επί των απίστων; Τι είδους νίκη;

«Ο Γιουσούφ / Κατ Στίβενς στο ‘Road to Findout’ του,» από τον Σετε Ντόουν, CBS News, 5 Οκτωβρίου 2025:

…Τον ρώτησα, «Τι δοκίμασες πνευματικά;»

«Ξέρεις, το βιβλιοπωλείο είναι γεμάτο από πολλές διαφορετικές απόψεις ζωής και πεποιθήσεις και φιλοσοφίες, οπότε έψαχνα παντού. Νομίζω ότι το πιο σημαντικό ήταν όταν τελικά έφτασα στο Κοράνι στο τέλος. Και αυτό απλώς ένωσε τα πάντα.»

Πήρε το όνομα Γιουσούφ Ισλάμ, και – πιστεύοντας ότι η μουσική ήταν χαράμ, δηλαδή απαγορευμένη – ανακατεύθυνε τα έσοδά του από δικαιώματα για να χρηματοδοτήσει φιλανθρωπικές δράσεις του, πούλησε τα μουσικά του όργανα σε δημοπρασία, επικεντρώθηκε στην οικογένεια, και για σχεδόν 30 χρόνια εγκατέλειψε τη μουσική.

Γιατί πίστευε ότι η μουσική ήταν απαγορευμένη; «Μου πήρε καιρό να συνειδητοποιήσω ότι πολλά από όσα μου είπαν στην αρχή, όταν έγινα μουσουλμάνος, δεν ήταν ακριβώς σωστά», είπε. «Ξέρεις, το Ισλάμ δεν απαγορεύει τίποτα που είναι υγιές και ηθικώς καλό.»…

Δίνει ένα πλαίσιο σε ένα αμφιλεγόμενο κεφάλαιο που αφορά το μυθιστόρημα του Σαλμάν Ρούσντι «Οι Σατανικοί Στίχοι», το οποίο εξαγρίωσε τον μουσουλμανικό κόσμο – και τη φάτουα που καλούσε σε θάνατο του συγγραφέα. Το 1989, σε εμφάνισή του σε βρετανικό τηλεοπτικό πρόγραμμα όπου του τέθηκαν υποθετικά ερωτήματα, ρωτήθηκε αν θα πήγαινε σε καύση ομοιώματος του Ρούσντι, στην οποία απάντησε: «Θα ήλπιζα να ήταν το πραγματικό πράγμα, αλλά στην πραγματικότητα όχι, αν είναι απλώς ένα ομοίωμα δεν νομίζω ότι θα με συγκινούσε ιδιαίτερα να πάω.»

«Εννοώ, έχω βρετανικό χιούμορ», είπε ο Γιουσούφ. «Το πήρα σε έναν κάπως κωμικό δρόμο. Δεν ήταν καλή ιδέα, επειδή κανείς δεν γέλασε. Οπότε, ξέρεις, κάπως, έκανα λάθος νομίζοντας ότι οι άνθρωποι μπορεί να καταλάβαιναν το αστείο. Αλλά ήταν ένα σοβαρό ζήτημα, οπότε δεν έπρεπε πραγματικά να το κάνω.»

«Το αστείο εννοείς, το ότι είπες πως προτιμούσες το πραγματικό πράγμα, όχι το ομοίωμα;»

«Ό,τι, ό,τι, ό,τι.»

«Όταν είδες τα πρωτοσέλιδα μετά από αυτό, ανησυχείς ακόμη και σήμερα ότι – »

«Ας αφήσουμε αυτό το θέμα, σε παρακαλώ», είπε ο Γιουσούφ.

«Το αναφέρεις στο βιβλίο, οπότε φαίνεται – »

«Όχι, ήταν μόνο ένα μικρό μέρος του βιβλίου.»

Είπα, «Αλλά φαίνεται πως με αυτό το βιβλίο ήθελες εν μέρει να αποκαταστήσεις την αλήθεια από τη δική σου σκοπιά.»

«Ακριβώς», απάντησε ο Γιουσούφ. «Νομίζω ότι το έκανα.»…

jihadwatch.org

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα