Η «Νίκη» και οι δεσμοί της με το Αγιον Ορος

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Τουλάχιστον έξι μοναστήρια φέρονται να δίνουν την «ευλογία» τους στο κόμμα του θεολόγου Δημήτρη Νατσιού, που διεκδικεί με αξιώσεις την είσοδό του στην επόμενη Βουλή. ● Δεν αποδέχονται τους αρχαιολάτρες, ούτε τους χρυσαυγίτες, είναι κατά των μεταναστών, αλλά εκείνο που αποτέλεσε την ισχυρή συγκολλητική ουσία είναι οι σκληρές και ανυποχώρητες αντιεμβολιαστικές θέσεις. ● Πάνω απ’ όλα όμως είναι ακραιφνείς ρωσόφιλοι.

Ούτε μία ούτε δύο ούτε τρεις είναι οι μονές του Αγίου Ορους που «έδωσαν την ευλογία τους» στο κόμμα «Νίκη» του θεολόγου Δημήτρη Νατσιού. Είναι τουλάχιστον έξι και η απόφαση είναι πολυπαραγοντική.

Η κοσμική και πολιτική ένταση εισχώρησε στο «Περιβόλι της Παναγιάς» εδώ και καιρό, συνήθειες αιώνων θρυμματίστηκαν ή υπερκεράστηκαν και η πανδημία παράλληλα με τη ρωσο-ουκρανική διαμάχη που εξελίχθηκε σε πόλεμο έδωσαν την τελική βολή. Η οποία, ως άλλη μια παραδοξότητα του καιρού μας, βρίσκει κατάστηθα… τη Ν.Δ., με το Αγιον Ορος να μετατρέπεται σε αχίλλειο πτέρνα της απρόσβλητης επικοινωνιακά κυβερνώσας παράταξης που αναζητά την αυτοδυναμία.

Ασφαλείς πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν πίσω από το κόμμα «Νίκη» να συντάσσονται οι μονές Φιλοθέου, Καρακάλλου, Κωνσταμονίτου, Ξηροποτάμου και κατά το ήμισυ οι μονές Βατοπεδίου και Διονυσίου. Εκτός του «ακροδεξιού τόξου» και των στοχεύσεών του βρίσκονται σίγουρα οι μονές Μεγίστης Λαύρας, Σιμωνόπετρα, Ξενοφώντος, Κουτλουμουσίου, Σταυρονικήτα, το Χιλανδάρι και η νόμιμη κοινότητα της Εσφιγμένου. Οι Ζηλωτές της τελευταίας (αυτοί που είναι αποκλεισμένοι στο κτίριο της μονής) είναι ταυτισμένοι από καιρό με το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου…

Στο Αγιον Ορος έχουν ακτινογραφήσει από καιρό την κεντρική ιδεολογική ταυτότητα των μονών και του κόμματος Νίκη: δεν αποδέχονται τους αρχαιολάτρες (γι’ αυτό και έχουν εχθρικές σχέσεις με τον Κ. Βελόπουλο), δεν αποδέχονται τους χρυσαυγίτες και τη δράση τους που τη θεωρούν εγκληματική, είναι με το κίνημα των αντιεμβολιαστών, κατά των μεταναστών, ασπάζονται συνωμοσιολογικές θεωρίες, πορεύονται με το σύνθημα «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια» και πάνω απ’ όλα είναι ακραιφνείς ρωσόφιλοι.

Συγκροτήθηκαν σε σχεδόν ενιαίο σχηματισμό την περίοδο της πανδημίας, με σκληρές και ανυποχώρητες αντιεμβολιαστικές θέσεις οι οποίες έδεσαν, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, αυτό το ιδιόμορφο «πολιτικό κουρασάνι». Οπως τονίζουν στην «Εφ.Συν.» Αγιορείτες: «Προσέξτε γιατί διαπιστώνουμε ότι μάλλον δεν έχετε καταλάβει ακριβώς τι συμβαίνει. Το κόμμα Νίκη δεν είναι φαιδρό, έχουν πάρει μαθήματα από όλη την προηγούμενη περίοδο, μπορεί οι άνθρωποι που το πλαισιώνουν να είναι άσχετοι, κι αυτό να φανεί όταν βγουν στη Βουλή, αλλά μέχρι τότε έχουν να φάνε ψωμί».

Η συζήτηση άνοιξε με ιδιαίτερη ένταση, σενάρια ενέπλεκαν και μητροπολίτες και προχθές πήρε θέση ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Δεν πρόκειται να ανεχθώ ούτε τη χυδαία απόπειρα χρησιμοποίησης της Εκκλησίας μας ως εργαλείου για την επιδίωξη των αλλότριων σκοπών οιωνδήποτε και της οικειοποίησής Της από τους οιουσδήποτε παραχαράκτες της πίστης μας, που, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων, επιζητούν να δημιουργήσουν οπαδούς και στρατούς, ούτε όμως την ομοίως βλάσφημη απόπειρα στοχοποίησης της Εκκλησίας μας ως δήθεν παράγοντα “υπόγειας” ή “μυστικής” ανάμιξης σε διαδικασίες και σε ζητήματα απολύτως αλλότρια με την αποστολή Της. Ως εδώ». Το γεγονός ότι μητροπολίτες επιτίθενται στη λογική της πολιτικής εμπλοκής (Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος) ή σπεύδουν να αποποιηθούν την εμπλοκή (Κατερίνης Γεώργιος) δείχνει το μέγεθος της αναταραχής.

Από κοντά προσπάθησε να μαζέψει την ένταση η μονή Καρακάλλου με ανακοίνωση στην οποία σημειώνει: «Δηλώνομεν υπευθύνως, και πάλιν, ότι η Ιερά ημών Μονή ουδεμίαν σχέσιν έχει με τας οιασδήποτε δηλώσεις που εκυκλοφόρησαν οπουδήποτε, ούτε είμεθα ενήμεροι διά την σύνταξιν και διάδοσιν αυτών. Διά τούτο ενυπογράφως διαψεύδομεν αυτάς, προκειμένου να σταματήση κάθε άλλη περαιτέρω συζήτησις και να δοθή τέλος εις το, ως μη ώφειλε, ανακύψαν ζήτημα».

Μοναχοί άλλων μοναστηριών σχολίαζαν όμως ότι τα ίδια έγιναν και όταν την Καρακάλλου επισκέφθηκε προ μηνών ο Πατριάρχης, τον οποίο δέχτηκαν αλλά «μόλις έφυγε, άλλαξαν τα πράγματα» (σημ.: μεταφέρουμε την ευγενική εκδοχή του σχολίου).

Οσοι γνωρίζουν σε βάθος τα γενόμενα στο Ορος σημειώνουν ότι το κακό για την Αθωνική Πολιτεία ξεκίνησε από την εξέλιξη του φαινομένου του γεροντισμού. Σπάρθηκε από τον Ιωσήφ τον Ησυχαστή και γιγαντώθηκε σιωπηλά αλλά σταθερά. «Η Εκκλησία και η κοινότητα είναι σκανδαλισμένη με όσα γίνονται αυτό το διάστημα», λένε στην «Εφ.Συν.», σημειώνοντας πως «όλα αυτά είναι αίρεση, είναι απαράδεκτο να γίνεται προεκλογική προπαγάνδα υπέρ κόμματος ακόμη και σε μαθητές της Αθωνιάδας Σχολής, όπως μας καταγγέλθηκε από μαθητές μετά από πρόσφατη εκδρομή. Δεν μπορεί να λένε ότι αυτά τα ήθελε ο Αγιος Παΐσιος».

Και καταλήγουν: «Δυστυχώς όλα ετούτα θα τα εισπράξει το Αγιον Ορος σε δυσμένεια και μείωση του κύρους του, μας εκθέτουν ανεπανόρθωτα, η σχέση του Ορους για αιώνες με την κοσμική εξουσία ήταν πάντα προσεκτική, ήμασταν πάντα υπό κρατική προστασία, αυτή η ομαλότητα έχει διαταραχθεί. Πού είναι εκείνο το “τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τα του Θεού τω Θεώ”;».

…Και η επίσκεψη Μητσοτάκη

Τα μηνύματα τα έλαβε στην κάλπη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλαδή αργά, καθώς την πάτησε υποτιμώντας την εθιμοτυπία. «Το γάλα χύθηκε και πότισε τη Νίκη», λένε, όταν λίγο πριν από τις εκλογές τέθηκε σε προσκύνημα στην Αθήνα η εικόνα του Αξιον Εστί. Ως είθισται, η Ιερά Κοινότητα ζήτησε συνάντηση με τον πρωθυπουργό, η οποία αρχικά συμφωνήθηκε, ύστερα το πρόγραμμα μπερδεύτηκε, ακυρώθηκε, επαναλήφθηκε, στριφογύρισε, για να καταλήξει στο ότι ο πρωθυπουργός δέχτηκε μόνο τέσσερα άτομα, δηλαδή αντιπροσωπεία, την Ιερά Επιστασία. «Αυτό δημιούργησε μεγάλη δυσαρέσκεια, ήταν ανώμαλη προσγείωση για όλους μας, για να το πούμε απλά, για εμάς ήταν σκάνδαλο, κι αυτό το γεγονός το εκμεταλλεύθηκαν όσο δεν πάει αυτοί που συντάσσονται με τη Νίκη».

Οταν ρωτάμε αν με την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη, η οποία φημολογείται πιθανότατα για το ερχόμενο Σάββατο, όταν θα βρίσκεται στη Βόρεια Ελλάδα, είναι δυνατόν αυτή η δυσαρέσκεια να «μαζευτεί», η απάντηση είναι αιχμηρή, εκπλήσσει σίγουρα όσους δεν γνωρίζουν την πολυπλοκότητα σκέψης και δράσης των Αγιορειτών: «Ναι, έρχεται, αλλά δεν έρχεται ως πρωθυπουργός, έρχεται ως αρχηγός κόμματος, ε λοιπόν… ας τον πάει ο κ. Μαρτίνος (διοικητής μέχρι σήμερα στο Ορος)… στην Καρακάλλου…». Καμία φράση δεν είναι αθώα στο διπλωματικό φρασεολόγιο του Ορους. Οποιος δεν ξέρει και δεν προσέχει μπορεί να βρεθεί αίφνης σε βάραθρο.

Η αναφορά στον πολιτικό διοικητή του Αγίου Ορους, τον εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνο, δεν είναι τυχαία (παρά τις επίμονες ερωτήσεις μας κανένας από όσους μιλήσαμε δεν επιβεβαίωσε με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή άλλων εφοπλιστών στην υπόθεση). Μέσα στην προεκλογική περίοδο διακινήθηκε η πληροφορία ότι ο κ. Μαρτίνος είχε στείλει επιστολή παραίτησης. Ο ίδιος με δήλωσή του (19.4.23, voria.gr) αναφέρει ότι τα είχε συζητήσει με τον Παναγιώτη Πικραμμένο και «δεν θα υπέβαλλα παραίτηση εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, το διαψεύδω κατηγορηματικά.

Δεν θα το έκανα όσο διαρκεί η προεκλογική περίοδος, ωστόσο έχω ενημερώσει αρμοδίως πως μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος της τετραετούς θητείας μου, τον Σεπτέμβριο, θα αποχωρήσω. Θα είμαι όμως πάντα κοντά στην Ιερά Κοινότητα και στο Αγιον Ορος». Πίσω από το «δεν παραιτούμαι, αποχωρώ» δεν είναι λίγοι εκείνοι που διαβάζουν πιέσεις των Αμερικανών στην κυβέρνηση σχετικά με τη δραστηριότητα του στόλου του κ. Μαρτίνου για το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. Ο κ. Μαρτίνος τήρησε τις ισορροπίες στο Ορος και βοήθησε τις μονές στη διάρκεια της πανδημίας, τι θα σημάνει όμως η αποχώρησή του μένει ανοιχτό.

Μέχρι σήμερα είναι άγνωστο το πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη στο Ορος. Εννοείται ότι θα τον υποδεχτούν, αλλά όχι με τελετουργικό πρωθυπουργού. Μπορεί η σημερινή ψυχρότητα να σπάσει; Το σχόλιο που μας μεταφέρθηκε είναι χαρακτηριστικό: «Ετσι όπως ήρθαν τα πράγματα, όταν θα τον ξεπροβοδίζουμε δεν μπορούμε να του ευχηθούμε στο καλό και… με τη Νίκη».

efsyn.gr

spot_img

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μου προξενεί κατάπληξη το μένος που εκδηλώνεται πανταχόθεν κατά της ΝΙΚΗΣ. Μ’ εντυπωσιάζει ο βαθμός μηδέν κριτικής και μόνο ερμηνείες επί ερμηνειών. Το υπαρκτό λιβάνισμα των Ρώσων από τον Βελόπουλο δεν ενοχλεί, ενοχλεί μια υποτιθέμενη ρωσοφιλία.

    Στα μάτια μου είναι μεγαλύτερη αυτή η έκπληξη από τον “θάνατο του συριζάκου” (που λέει ο Γ. Τετράδης). Κανένας “προοδευτικός” δεν χάρηκε που η “κοινωνική διαθεσιμότητα” έδειξε σημάδια ύπαρξης!
    Παριστάνουν τον Σερλοκ Χομς για κάτι ξεκάθαρο, προφανώς απειλητικό για το Σύστημα: ότι, αντί για κόμμα ιδεολογικό, είναι πολιτικό-δημοκρατικό έχοντας για σύνθημα τον αγώνα της Κοινωνίας κατά της Κομματοκρατίας.
    Προσωπικά μ’ ενοχλεί ο τόσος ελιτισμός, η τόσο μεγάλη υποτίμηση του λαού: “ο λαός αγαπάει τον θύτη του”, ” τι θα γίνουμε χωρίς τον έλεγχο της κοινωνικής δυναμικής”, “ο λαός άγεται και φέρεται από τα συμφέροντα εφοπλιστών, παραεκκλησιαστικών οργανώσεων, του ίδιου του Πούτιν”

  2. Ο ΣΥΡΙΖΑ πάει για εκλογές με την Ράνια την Κατερίνα και την Πόπη!
    Λες και πάνε πενταήμερη στα Κουφονήσια. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. Στο 17% και πολύ είναι.

  3. Εμετικό δημοσίευμα που προσπαθεί να ανακαλύψει φανταστικές διασυνδέσεις με την Ρωσία. Τις ίδιες μεθόδους των δεξιών (ΝΔ) χρησιμοποιούν και οι κατ επίφαση αριστεροί της ΕΦΣΥΝ. Το άρθρο αποτελεί μνημείο της τραγικής πραγματικότητας του δημοσίου διαλόγου που παραπέμπει σε οχετό. Ο εμπαιγμός των Μονών του Αγίου Όρους και εν γένει του θρησκευτικού αισθήματος μεγάλης μερίδας συμπολιτών θυμίζει καθεστώτα που και η ίδια η ιστορία απεχθάνεται να επαναφέρει στη μνήμη.

    κ. Σαββίδη γνωρίζουμε το σεβασμό που τρέφετε για το Άγιο Όρος και τους ιερούς θεσμού του. Προκαλεί έκπληξη η επιλογή αναδημοσίευσης του εν λόγω κειμένου. Είναι φανερό ότι απώτερος στόχος του αρθρογράφου είναι η χολή έναντι της Ορθοδοξίας διαμέσου του κόμματος που σχολιάζει, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η ΕΦΣΥΝ άλλωστε…

  4. Ἡ ΝΔ στοχοποιεῖ τά κόμματα «Νίκη» καί «Πλεύση Ἐλευθερίας»

    Άλλο ένα δείγμα.

    Ας δούμε τι λέει και ο ίδιος: «Νίκη»: Γεροντάδες του Αγίου Όρους, αντιεμβολιαστές και ρωσοφιλία

    Προσωπικά και σε πολλά μπορεί να μην συμφωνώ με τον Δάσκαλο (με κεφαλαίο δέλτα), όμως τον εκτιμώ πολύ, διότι είναι ένας αξιόλογος άνθρωπος και αγωνιστής. Τον παρακολουθώ από το 2006, όταν αυτός πρώτος παρετήρησε την αθλιότητα τού “πονήματος” τής Ρεπούση (βιβλίο Ιστορίας Στ’ Δημοτικού), το οποίο διένειμε η τότε κυβέρνηση στα σχολεία, υπό την φανατική στήριξη τής τότε ΥΠΕΠΘ, Μαριέτας Γιαννάκου, κι έτσι ξεκίνησε ο αγώνας, αρχικά από το “Αντίβαρο”, μέχρι την απόσυρσή του τον Σεπτέμβριο τού 2007. Δίδοντας εντολή για την απόσυρσή του, ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είπε … “δεν είχα αντιληφθεί ότι είναι τόσο σοβαρό το θέμα”(!!). Έναν χρόνο χάλαγε ο κόσμος κι αυτός … δεν είχε τίποτε αντιληφθεί…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα