Β. Καρακωστάνογλου: ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΙΛΕΙΡΗΝΙΚΕΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ  ΚΑΙ ΚΡΑΥΓΑΛΕΟΣ ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΕΠΕΚΤΑΤΙΣΜΟΣ!

 

Δρ. ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΟΓΛΟΥ
ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΣ, ΝΟΜΙΚΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΣ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.

Η Διακήρυξη των Αθηνών (07.12.2023) Ελλάδας και Τουρκίας καλλιέργησε σε κάποιους αφελείς και ανιστόρητους στη χώρα μας φρούδες ελπίδες δημιουργίας καλού κλίματος μεταξύ των δύο χωρών και σταδιακής, έστω, επίλυσης των μεταξύ τους εκκρεμοτήτων και διαφορών. Η Τουρκία, αντίθετα, με ωμό και ιταμό τρόπο, εκμεταλλεύθηκε την ευκαιρία για να εμφανίσει προς τις Η.Π.Α., το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα δήθεν ειρηνόφιλο και διαλλακτικό προφίλ, το οποίο στη συνέχεια εξαγόρασε στον εξοπλιστικό της τομέα (F-16, F-35 ή/και Eurofighter) και στον τομέα των χρηματοδοτήσεών της από την Ε.Ε. μέσω του νέου Κανονισμού SAFE για την άμυνα. Και βέβαια ενισχύοντας το εικονικό προφίλ της ως διεθνούς «μεσολαβητή» στο Ουκρανικό, στο Παλαιστινιακό, στην Συρία (ελέγχοντας μεγάλο μέρος της κατακερματισμένης χώρας) και σε Αφρικανικές χώρες.

Το σαθρό οικοδόμημα της «Διακήρυξης» κατέρρευσε όμως, από το τέλος του προηγούμενου έτους (2024), όταν αναβλήθηκε επαναληπτικά η συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας των δύο χωρών και ουσιαστικά ματαιώθηκε η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Άγκυρα. Οι τουρκικές προκλήσεις και αυθαιρεσίες, που παραβίαζαν το πνεύμα της Διακήρυξης και το Διεθνές Δίκαιο, δεν επέτρεψαν ούτε καν την ετήσια διάρκειά της! Η επόμενη πράξη θα παιχθεί στην ετήσια Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, (τέλη Σεπτεμβρίου 2025),. Οψόμεθα…!

Εν τω μεταξύ  έχουμε, από 10 Σεπτεμβρίου και μετά, την αποκάλυψη της βούλησης και του ενδιαφέροντος της Chevron για τα ελληνικά θαλασσοτεμάχια Νοτίως της Κρήτης, όπως και παλαιότερα άλλων μεγάλων Εταιρειών (Εxxon Mobil) για άλλα θαλασσοτεμάχια Νοτίως της Πελοποννήσου και Δυτικά της Κρήτης. Ιδίως η απόφαση της Chevron αποδεικνύει την αποδοχή του ορίου της μέσης γραμμής μεταξύ Ελλάδας-Λιβύης, όπως την αντιλαμβάνεται η Ελλάδα , δηλ. με τρόπο που ακυρώνει, μερικώς τουλάχιστον ,το Τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Αλλωστε, και η ίδια η Λιβύη, προ μηνών, είχε δημοσιεύσει χάρτες που έδειχναν ότι σέβεται την μέση γραμμή για τον δικό της διεθνή διαγωνισμό για υποθαλάσσιες έρευνες στα δικά της θαλασσοτεμάχια ,Νοτίως της μέσης γραμμής από τα ελληνικά θαλασσοτεμάχια  Νοτίως των ακτών της Κρήτης. Είχε ακολουθήσει όμως η δημοσίευση από την Κυβέρνηση της Τρίπολης(προφανώς με τουρκική παρέμβαση) μια απαράδεκτης και άκρως παράνομης ‘’μέσης’’ γραμμής, που ακύρωνε τα δικαιώματα ΑΟΖ της Κρήτης και διαμόρφωνε γραμμή αφετηρίας για τα Λιβυκά θαλάσσια δικαιώματα, με βάση την ευθεία γραμμή βάσης που κλείνει όλο τον Κόλπο της Σύρτης, κάτι που έχει διεθνώς απορριφθεί στο παρελθόν διεθνώς, προκαλώντας μάλιστα και στρατιωτικά αντίποινα από Δυτικές χώρες κατά της Λιβύης.

Η Ελληνική Κυβέρνηση προσπάθησε να προσπορισθεί εύσημα για την επιλογή της Chevron να σεβαστεί την μέση γραμμή που χάραξε η Ελλάδα, όμως είναι πρόδηλο ότι αυτό πιστώνεται στους πλούσιους φυσικούς πόρους (υδρογονάνθρακες) που περιέχονται στο υπέδαφος των Ελληνικών θαλασσών και που πιθανολόγησαν οι μεγάλες πετρελαικές εταιρείες!  Πρόκειται απλά για ένα αντικειμενικό γεγονός, που η αξιοποίησή του ξεκίνησε με τον Νόμο 4001/2011 (άρθρο 156) ,που διεκδίκησε υπέρ της Ελλάδος όλες τις θαλάσσιες ζώνες πέριξ των ακτών της , μέχρι την μέση γραμμή με τα απέναντι ή παρακείμενα κράτη, εκτός αν αμφισβητηθεί από αυτά, οπότε επιλαμβάνεται είτε η Διπλωματία για επίτευξη συμφωνίας είτε η Διεθνής Δικαιοσύνη (Χάγη ή άλλο Δικαστικό Διεθνές Όργανο).¨Ολα αυτά αποτελούν την συνήθη και ευρύτατη διεθνή πρακτική. Μόνο η Τουρκία την αρνείται η την διαστρέφει!

Επίσης, η Κυβέρνηση του Αντ.Σαμαρά (2012-Ιαν2015) με Υπουργό Εξωτερικών τον Ευ.Βενιζέλο,  συνέβαλε στο διεθνές Εταιρικό ενδιαφέρον για τα υποθαλάσσια αποθέματα υδρογονανθράκων ,εκκινώντας προκηρύξεις διαγωνισμών στο Ιόνιο Πέλαγος και Δυτικά και Νοτίως της Κρήτης , που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν σε εντοπισμό κοιτασμάτων και εκμετάλλευση  προσεχώς. Αυτό που έλειψε τόσα χρόνια ήταν μια γενναία  και βέβαια απολύτως νόμιμη διεθνής ανακήρυξη της ΑΟΖ(που περιλαμβάνει και τον βυθό- υπέδαφός της ,δηλ. την Υφαλοκρηπίδα) ,σε όλες τις παρακείμενες θάλασσες της χώρας μας . μέχρι την μέση γραμμή, και μάλιστα με δημοσίευση των σχετικών γεωγραφικών συντεταγμένων. Ταυτόχρονα , να απευθυνθεί πρόσκληση για διαπραγματεύσεις σε όσα γειτονικά κράτη διαφωνήσουν ή να γίνει προσφυγή στη Διεθνή Δικαιοσύνη. Βεβαίως , κατά περιόδους έγιναν συζητήσεις με κράτη όπως η Αλβανία ( υπήρξε Συμφωνία το 2009 επί Κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, αλλά δεν επικυρώθηκε με ευθύνη της Αλβανίας και με Τουρκική υποκίνηση), η Λιβύη και η Αίγυπτος , χωρίς θετικά αποτελέσματα , παρά την Ελληνική καλοπιστία . Με την Κύπρο δεν επιχειρήθηκε (κακώς ) οριοθέτηση , ενώ με την Τουρκία ήταν και παραμένει αδύνατη η επίτευξη συμφωνίας επειδή αρνείται το ορθό Δίκαιο της Θάλασσας,( που έχουν επικυρώσει 170 χώρες του ΟΗΕ  ) και το οποίο διαστρέφει ανάλογα με τα συμφέροντά της και την γεωγραφία της, μολονότι αποτελεί ταυτόχρονα και εθιμικό Διεθνές Δίκαιο, δεσμευτικό για όλα τα κράτη.

Το δεύτερο μείζον θέμα θα είναι, σύντομα, η επανέναρξη των εργασιών πόντισης του ηλεκτρικού καλωδίου GSI (Great Sea Interconnector), μεταξύ Κύπρου και Κρήτης (Ελλάδος), που προβλέπεται να συνεχιστεί αργότερα προς τα ανατολικά, στο Ισραήλ. Η πολιτική των «ήρεμων νερών» δεν απέτρεψε πάντως τους έκνομους λεονταρισμούς της Τουρκίας, το 2024 στην Κάσο και  αργότερα εφέτος στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, δίπλα από το όριο των 6 ν.μ. της Ελληνικής Αιγιαλίτιδας Ζώνης!

Πώς αλήθεια η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν, σε λίγες μέρες στα Ην.Εθνη, θα λύσει τον Γόρδιο Δεσμό ; Όταν μάλιστα  η Ελληνική ηγεσία  έχει δεσμευθεί να αντιδράσει στο πεδίο, ενώ ύψωσε τους τόνους και ο Τούρκος ΥπΕξ ; Και ήδη αναγγέλθηκε, με παράνομη Τουρκική NAVTEX, δεκαήμερη ερευνητική περιοδεία του Τουρκικού σκάφους PIRI REIS στο Αιγαίο, στα Δυτικά της Λέσβου , Χίου κλπ;

πηγή: Εστία

 

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Δεν είναι αφελείς -και πολύ περισσότερο -δεν είναι ανιστόρητοι όσοι υπέγραψαν την Ελληνοτουρκική Διακήρυξη των Αθηνών το 2023 και ανέβαλαν την επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών την επομένη της υπογραφής της Συνθήκης της Λωζάνης το 1923 , για να προκόψουμε εν ειρήνη με χίλια-μύρια προβλήματα μετά την οικονομική κρίση.
    Αυτή η Διακήρυξη του 2023 ”ωχριά” μπροστά στο Σύμφωνο Ελληνοτουρκικής Φιλίας , που υπέγραψαν το 1930 ο αείμνηστος Ελευθέριος Βενιζέλος και ο σφαγέας του Ελληνισμού της Ανατολής Κεμάλ Ατατούρκ.
    Πρέπει να πεισθούμε όλοι οι Έλληνες -ό,που γης και κάθε κομματικής εκδοχής – ότι οι ελληνοτουρκικές διαφορές θα επιλυθούν ,ή με το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, ή με πόλεμο μπορεί και ”ολιστικό” από τις Καστανιές μέχρι την Αμμόχωστο.
    Μέχρι τώρα όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1930 απέφυγαν αυτόν τον πόλεμο .
    Τούτη η κυβέρνηση μάς προετοιμάζει με συμμαχίες και με αγορές οπλισμού της τελευταίος τεχνολογίας όχι μόνο για καλύτερη άμυνα ,αλλά και για νίκη σε τυχόν επίθεση από την Τουρκία.
    ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ,ασχέτως αν ορισμένοι ”παθαίνουν αλλεργία ” ακούγοντας και μόνο τα ονόματα Μητσοτάκη ,Γεραπετρίτη και Δένδια-για να μην αναφέρουμε και άλλους-;;;.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα