Το «Σύνδρομο του Ναυαρίνου» και πόσο επικίνδυνο είναι

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Γράφει ο Παντελής Σαββίδης

spot_img

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. «Σύνδρομο του Ναυαρίνου»…, ποιος είναι άραγε ο νονός τού ορισμού; Εξαιρετικά επιτυχημένος!

    Συμφωνώ με το άρθρο, αλλά δεν έχω αυταπάτες. Η Ελλάδα δεν πρόκειται να κάνει τώρα αυτά που δεν έκανε εδώ και 200 χρόνια.

  2. Πολύ σωστά! Κάποιος να σε σώσει…Σύνδρομο με μορφή θρησκοληψίας…

    Υπάρχουν και λεπτομέρειες γιατί οι Δυνάμεις είναι δύο ειδών : Αλλιώς βλέπουν την Ελλάδα οι ordoliberal Γερμανόφωνοι και αλλιώς οι liberal Αγγλόφωνοι.

    Οι “εκσυγχρονιστές” με τους “διανοούμενους” και το ΕΛΙΑΜΕΠ περιμένουν τη σωτηρία από την ΕΕ, σημερινή εκδοχή της Ιεράς Συμμαχίας (τότε η Αυστρία, σήμερα η Γερμανία). Αρνούνται να παραδεχτούν τη σταθερή υπερτίμηση της Τουρκίας και μόνιμη υποτίμηση της Ελλάδας εκ μέρους των Καθολικών ατομικιστών.

    Οι υπόλοιποι αισιοδοξούν με την “ουδετερότητα” της Αμερικής, στη συνέχεια της “ουδετερότητας” της Αγγλίας. Εδώ, το ζήτημα είναι πάντα η Ρωσία αλλά η Ελλάδα είναι υπαρκτή, αναγνωρίζεται ως οντότητα με δικαιώματα. Δεν υπάρχει σκέτος-στείρος Εξαναγκασμός (όπως με τους Γερμανούς). Συνυπάρχει η Φιλία/ Σεβασμός =αναγνώριση της Ταυτότητας!!!….

  3. Όχι, ένα τέτοιο κράτος δεν έχει ελπίδα.

    Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η δημιουργία
    ενός κράτους χωρίς αυτές τις δουλείες.

    Της ανεξάρτητης και ελέυθερης Μακεδονίας
    με πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη.

    • Σχετικά μ’ αυτό που γράφεις, θα σού αναφέρω ένα περιστατικό, το οποίο όντως δικαιώνει τον κ. Σαββίδη. Το 2007, η ΕΕ ενέκρινε κονδύλι € 750 εκατομμ. για την περιφέρεια τής Κρήτης. Το κονδύλι εστάλη μέσω Αθηνών και στην Κρήτη κατέληξαν … € 300 εκατομμ. Η κυβέρνηση Καραμανλή και μάλιστα προσωπικά οι ίδιος , είπαν ότι άλλες περιφέρειες είναι φτωχές και χρειάζονται τα χρήματα περισσότερο από την Κρήτη (!). Βεβαίως, η Περιφέρεια Κρήτης κατέφυγε στην ΕΕ, η οποία εντόλευσε την Αθήνα να δώσει τα υπόλοιπα χρήματα στην Κρήτη και μάλιστα τής επεβλήθη πρόστιμο για αδικαιολόγητη κατακράτηση των € 450 εκατομμ. Λίγο αργότερα, ο κηφήνας τής Ραφήνας επεσκέφθη την Κρήτη, όπου τον γιουχάισαν αγρίως και τού άπλωσαν σημαίες τής Κρητικής Πολιτείας, εις ένδειξιν διαμαρτυρίας. Είναι απολύτως αληθές ότι το κράτος μας είναι αθηναϊκό και όχι ελληνικό.

  4. Δε συμφωνώ με τις απόψεις σας σε όλα τα θέματα που αναφέρατε. Μπορώ να πώ μάλιστα ότι είμαι κάθετα αντίθετος με μερικά απ’ αυτά. Όμως γιά το αθηνοκεντρικό κράτος συμφωνώ απόλυτα. Αν δεν καταλαμβανόταν το 1912 η Θεσσαλονίκη, θα είχαμε μία πόλη-κράτος, την Αττική.
    Όμως, τουλάχιστον κι έτσι, υπάρχει ένας πνεύμονας, ο ανατολικός ηπειρωτικός άξονας όπου εκεί συγκεντρώνεται η οποιαδήποτε παραγωγική πρωτοβουλία και δραστηριότητα, ή μάλλον ο κεντρικός άξονας του κράτους στη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα- Χαλκίδα, Λαμία, Βόλος, Λάρισα, Θεσσαλονίκη. Ο δυτικός άξονας είναι επιδεικτικά εγκαταλειμμένος από την αρχή της ίδρυσης του ελληνικού κράτους, αφού ούτε τα στοιχειώδη συγκοινωνιακά έργα δεν έχουν επιτρέψει ούτε την επικοινωνία μεταξύ των πόλεων με εξαίρεση τον αυτοκινητόδρομο. Αεροπορικώς και σιδηροδρομικώς οι πόλεις δε συνδέονται μεταξύ τους ώστε ν’ αποτελέσουν ένα ενιαίο σύνολο κι έχουν πάντα την αναφορά τους στο λεκανοπέδιο Αττικής. Οι μεγάλες συνδέσεις γίνονται όπως και πριν από 200 χρόνια, δηλαδή με το πλοίο σε συνδυασμό βέβαια με το αυτοκίνητο.
    Από εκεί και πέρα, η αποτυχία του μεγαλύτερου αστικού κέντρου της περιοχής, της Πάτρας να λειτουργήσει ως εμπροσθοφυλακή της ανάπτυξης λόγω της ταχύτατης αποβιομηχάνισής της, την οδηγεί σε πολιτική και οικονομική συμπεριφορά, ακριβώς σαν της Αθήνας. Ειδικά από το Πανεπιστήμιο Πατρών επιδεικνύεται ήδη από το 1998 ένας συγκεντρωτισμός όταν μεταφέρεται το Οικονομικό του Αγρινίου στο Ρίο και συνεχίζεται στη συρρίκνωση που προκαλείται από το σχέδιο Αθηνά το 2013 και τη συγχώνευση του Γαβρόγλου το 2019, γιά να επιβεβαιωθεί πρόσφατα με την κατάργηση των τμημάτων της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας. Ο τομέας της υγείας και της Παιδείας είναι κυριολεκτικά εξαφανισμένος έξω από τις μεγάλες πόλεις Πάτρα και Ιωάννινα, ενώ και οι οδικές συνδέσεις είναι θανατηφόρες ειδικά από Πάτρα έως Καλαμάτα.
    Η ειρωνεία είναι ότι αυτή η χώρα έχει δυτικό προσανατολισμό όπως εύστοχα αναπτύσσετε, αλλά αυτό στην πράξη δεν ισχύει. Η σιδηροδρομική Εγνατία που θα ευνοούσε τη σύνδεση της Δύσης με την Ανατολή, είναι ακόμα στα χαρτιά. Η αεροπορική σύνδεση με τα υδροπλάνα γιά την ανάπτυξη του τουρισμού σαμποταρίστηκε γιά δήθεν περιβαλλοντικούς λόγους το 2004-5 και δύσκολα θα πάρει μπροστά, ξεκινώντας από Κέρκυρα όμως κι όχι από Πάτρα. Ολόκληρος παραγωγικότατος νομός, η Αιτωλοακαρνανία κρατιέται με το ζόρι στην υπανάπτυξη όπως και η Ηλεία. Μας λένε δέκα χρόνια γιά το ξεκίνημα των εξορύξεων γιά φυσικό αέριο και πετρέλαιο στο Ιόνιο και σήμερα το αποτέλεσμα είναι μηδέν ενώ έχουν περάσει τόσες κυβερνήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα