Το νέο «Σινικό Τείχος» περνά από τον Πειραιά και διασχίζει την καρδιά της Ευρώπης

26/10/19 | 0 | 0 | 270 εμφανίσεις

Το νέο «Σινικό Τείχος» περνά από τον Πειραιά και διασχίζει την καρδιά της Ευρώπης
Η σκληρή – οικονομική ισχύς της Κίνας έθεσε γερά θεμέλια επιρροής κατά μήκος της Ευρώπης μέσω της πύλης του Πειραιά
Το πρώτο Σινικό Τείχος χτίστηκε στην ενδοχώρα της Κίνας, ως μια συμπαγής δομή από τούβλα για να κρατήσει τους βαρβάρους του βορρά έξω από τα εδάφη της αρχαίας Κίνας – το δεύτερο Σινικό Τείχος που έχτισαν οι Κινέζοι, περνά από τον Πειραιά για να διασχίσει την καρδιά της Ευρώπης και είναι οικονομικό, αλλά εξίσου ισχυρό με το πρώτο.
Το Πεκίνο διεξάγει μια εντυπωσιακή εκστρατεία επιρροής, με αγγλόφωνες ειδησεογραφικές εκπομπές που εκπέμπουν στα Βαλκάνια, για να «προσεγγίσουν τις πρώην κομμουνιστικές χώρες στην περιφέρεια της ΕΕ», σύμφωνα με έκθεση που φιλοξενεί το περιοδικό Nikkei Asia Revision.
Παράλληλα η Κίνα διοργανώνει οικονομικές διασκέψεις κορυφής σε δημοφιλείς προορισμούς όπως το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας – τόπος φιλοξενίας μιας μεγάλης ετήσιας διάσκεψης τον περασμένο Απρίλιο, στην οποία συμμετείχαν τουλάχιστον 17 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η επιρροή της εκτείνεται βεβαίως και σε άλλες βαλκανικές χώρες όπως η Σερβία, οι οποίες εξακολουθούν να ξεπερνούν τον βομβαρδισμό ΗΠΑ-ΝΑΤΟ του Βελιγραδίου το 1999 και αργότερα την αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου από τις ΗΠΑ, όπου οι κρατικές κινεζικές εταιρείες δραστηριοποιούνται και αυξάνονται.
Σύμφωνα με την έκθεση του Nikkei, «υπάρχει ένας ψυχρός υπολογισμός πίσω από την πρόσφατη κίνηση της Κίνας στην Ευρώπη»- δηλαδή μια κίνηση για να προσεγγίσει τις πρώην κομμουνιστικές χώρες, παρασύροντάς τις, με εξαιρετικά σημαντικές συμβάσεις επενδύσεων οι οποίες αποτελούν κομμάτι της πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative (BRI).
Η έκθεση εντοπίζει τη γεωγραφία του «σιδηρούν παραπετάσματος» της Εποχής του Ψυχρού Πολέμου, συγκρίνοντας τα σύγχρονα σχέδια του Πεκίνου.
«Τριάντα χρόνια μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου, δημιουργείται ένα νέο Σινικό Τείχος για την Κίνα.
Στην Τεργέστη, στο νότιο άκρο του σιδερένιου παραπετάσματος του Churchill, η Κίνα επεκτείνει τον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού κάτω από την ομπρέλα της «Πρωτοβουλίας Belt and Road» (BRI).
Αν η Τεργέστη συνδεθεί με το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας που λειτουργεί τώρα από κρατική κινεζική εταιρεία, η επιρροή της Κίνας στην Αδριατική και στη Μεσόγειο θα αυξηθεί.

https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/china%20wall%20europe.jpg?itok=GIOz0QCM

Λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες σημαντικών κινήσεων της κινεζικής πρωτοβουλίας BRI, κατά τη διάρκεια του συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου, ο Λευκός Οίκος έστειλε πρόσφατα τον υπουργό Εξωτερικών Mike Pompeo στο Μαυροβούνιο και στη Βόρεια Μακεδονία, για να προειδοποιήσει τις κυβερνήσεις σχετικά με τους «πιθανούς κινδύνους που απορρέουν από την πρωτοβουλία Belt and Road.
Ο Pompeo ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη συμφωνία όπλων με το νεότερο μέλος του ΝΑΤΟ Μαυροβούνιο, με συμβόλαιο 36 εκατομμυρίων δολαρίων για την παράδοση ελαφρών τακτικών οχημάτων στο μικρό ορεινό βαλκανικό έθνος.
Το έργο κατασκευής οδικού άξονα ταχείας κυκλοφορίας χρηματοδοτούμενο από δάνεια από την Κίνα βρίσκεται σε εξέλιξη στο Μαυροβούνιο.
Αυτό και άλλα περιφερειακά έργα έχουν συναντηθεί με προειδοποιήσεις από (δυτικούς) διεθνείς οργανισμούς που επισημαίνουν τη δυνατότητα του Μαυροβουνίου να καταλήξει σε «παγίδα του χρέους», σύμφωνα με την έκθεση.
Οι ηγέτες των ευρωπαίων συμμάχων των ΗΠΑ μόλις άρχισαν πολύ πρόσφατα να εκφράζουν ανησυχία, ειδικότερα αφού η Κίνα υπέγραψε ένα μνημόνιο συνεργασίας με την Ιταλία.
Ο γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron  δήλωσε, για παράδειγμα, ότι «η περίοδος της ευρωπαϊκής αδιαφορίας έχει τελειώσει» σχετικά με την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, ενώ η Αngela Merkel προειδοποίησε ομοίως, ότι «παρά το γεγονός ότι η Κίνα είναι εταίρος, είναι και ανταγωνιστής με διαφορετικό πολιτικό σύστημα».

www.bankingnews.gr

Category: Ειδησεις

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    26/10/20 | (0 σχόλια)
    του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ Οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα προσπαθούσαν να λύσουν τις διαφορές της χώρας στις θαλάσσιες ζώνες με την κοινή λογική της ανάγνωσης του Δικαίου της Θάλασσας. Δεν τα κατάφεραν. Το γιατί είναι μια υπόθεση που χρήζει μελέτης, αν θέλουμε ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας