Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται. Και δεν έχει χρώμα. Να αντιδράσουμε.

16/2/17 | 2 | 5 | 2,024 εμφανίσεις

Ο καθηγητής του Παντείου Άγγελος Συρίγος υπέστη επίθεση από οργανωμένες ομάδες που  επιδιώκουν την υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου και την μετατροπή του σε αποθήκη ψυχών.

Το ίδιο συνέβη και με τον καθηγητή Γιώργο Παύλου στην Ξάνθη.

Το κακό με τις οργανωμένες αυτές μικροομάδες που με απειλές και εκβιασμούς έχουν διαλύσει, την ήδη, διαλυμένη παιδεία και κοινωνία, έχει παραγίνει.

Δεν μπορούμε ούτε να σιωπούμε ούτε να καθόμαστε στην πολυθρόνα του σπιτιού μας. Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται στα πανεπιστήμια- και στην κοινωνία. Και το αυγό του φιδιού δεν έχει χρώμα.  Και δεν έχει χρώμα διότι η απόχρωση του ενός άκρου από το άλλο δεν είναι ορατή. Και τα δύο άκρα ασκούν βία στην κοινωνία και τα  δύο οραματίζονται ολοκληρωτικά συστήματα και πιστεύουν μόνο στη δική τους εξουσία. Είναι … «αντιεξουσιαστές» όσο δεν ασκούν αυτοί την εξουσία. Είναι, όμως άκρως εξουσιομανείς όταν την διεκδικούν και την κατέχουν.

Στα πανεπιστήμια υπάρχει αυτήν τη στιγμή ένα κλίμα τρομοκρατίας που έχουν επιβάλλει οι ακραίες αυτές ομάδες, οι ίδιες που χειροδίκησαν κατά του Συρίγου και του Παύλου. Και την κατάσταση αυτή την ανέχεται και η πολιτεία και – δυστυχώς- η κοινωνία.

Να βγούμε στους δρόμους και να διαδηλώσουμε. Γιατί ο γύψος ετοιμάζεται.  Και δεν έχει σημασία ποιοι τον ετοιμάζουν. Ο γύψος είναι γύψος.

Οι Ρουμάνοι βγήκαν κατά εκατομμύρια στους δρόμους και διαδήλωσαν εναντίον ενός νόμου που αθώωνε την διαφθορά. Στην Ελλάδα, τους νόμους αυτούς τους καταπίνουμε μαζί με το τσίπουρο στα καφενεία, ή τα ουίσκι στα μπαράκια. Και, απλώς, φιλοσοφούμε.

Η κυβέρνηση, ελπίζοντας σε λίγες ψήφους, δεν έχει καμιά διάθεση να κάνει τίποτε. Ένας σκληρός πυρήνας της προέρχεται από το χώρο αυτό.

Ο κίνδυνος είναι υπαρκτός και μεγάλος. Ας τον δούμε κατάματα. Και ας τον αντιμετωπίσουμε.  Αύριο θα είναι αργά.

 

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 2 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Ελένη Π. says:

    Ὁ ἄνθρωπος εἶναι φτιαγμένος νά ἐκπαιδεύεται. Ἄν δέν δεῖ τό καλύτερο δέν θά ξέρει ὅτι ὑπάρχει. Δέν γίνεται ὁ ἄνθρωπος ἄνθρωπος ἀπό ἀντίδραση ἀλλά μέ δράση. Παλιότερα μέ πειθαρχία αὐστηρή, τώρα δέν ἀρκεῖ. Ἴσως καί ἡ ὑπερβολική πειθαρχία προκάλεσε ἀντίδραση σέ πολλούς.
    Ἕνα χαρακτηριστικό στήν χώρα μας αὐτή τήν ἐποχή εἶναι ἡ ἔλλειψη σεβασμοῦ. Ἀπίστευτη ἡ εὐκολία τοῦ θράσους σέ πολλούς ἀρκετά νέους ἀνθρώπους, τό παρατηροῦμε στήν καθημερινότητα. Πῶς ἔχει συμβεῖ αὐτό; Τό δικαίωμα στήν παιδεία ὅλων μᾶς ἀφορᾶ ὅλους. Τό ὅτι πολλοί ἄνθρωποι δέν ἔχουν μάθει νά σέβονται, δέν διορθώνεται μέ εὐχές. Ὁ σεβασμός προκαλεῖται, χρειάζεται νά ξαναβροῦμε ἀξίες, ὅλοι θά συμφωνοῦμε σέ αὐτό.
    Ἀλλά ὑπάρχουν ἀξίες. Καί πρέπει νά τίς τοποθετοῦμε στή σωστή τους βάση. Ἡ συζήτηση γιά τήν ἐπίδειξη μόδας στόν Παρθενώνα εἶναι ἕνα παράδειγμα. Εἶναι μνημεῖο λένε, μά λένε ἄλλοι καί στό Λοῦβρο ἐπιτράπηκαν κάποιες ἀνάλογες ἐκδηλώσεις καί ἄλλα πολλά λέγονται. Ὅμως πρωτίστως ὁ Παρθενώνας εἶναι ναός. Ἐξακολουθεῖ νά εἶναι ναός κι ἄς μήν λειτουργεῖ ἔτσι. Οἱ δονήσεις σέ αὐτόν τόν χῶρο καί τόπο εἶναι διαφορετικές. Ἄν δέν τό κατανοοῦμε ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά τό μεταδώσουμε σέ ἄλλους. Κι ἄν δέν πιστεύουμε πιά σέ θεούς, ὁ σεβασμός στήν ἱερότητα αὐτοῦ ἤ ὁποιουδήποτε ναοῦ σέ ὁποιαδήποτε χώρα, πρέπει νά εἶναι ἡ δική μας ἀντίδραση.
    Τό ἴδιο καί τά σχολεῖα καί τά Πανεπιστήμια. Εἶναι χῶροι ὅπου πηγαίνουμε νά μορφωθοῦμε. Ζοῦμε ἐπί δεκαετίες τήν ἀπαξίωση τῶν δασκάλων καί τήν καταστροφή στούς χώρους αὐτούς. Μία κοινωνία πού δέν τολμάει νά ἐπιβάλλει σεβασμό, τί τύχη μπορεῖ νά ἔχει; ὄχι στόν χῶρο γιατί δέν εἶναι ὁ χῶρος μόνο ἀλλά αὐτό πού ἀντιπροσωπεύει, εἶναι οἱ χιλιετηρίδες πού χρειάστηκαν, εἶναι ὁ κόπος τόσων δασκάλων καί τόσων ἄλλων ἀνθρώπων γιά νά φθάσουμε νά ἔχουμε ὅλοι δικαίωμα στήν γνώση. Εἶναι ἡ εὐθύνη μας γι αὐτούς τούς χώρους ἀλλά καί τό δικαίωμα καί τό ὄνειρο νά τούς κάνουμε καλύτερους. Μία μεγάλη συζήτηση στήν κοινωνία μας θά βοηθήσει. Τό τί φταίει μπορεῖ νά διορθωθεῖ, ἄν διαγνωσθεῖ.
    Χωρίς ἀξίες δέν προχώρησε ποτέ κανένας ἄνθρωπος. Διάβασα πρόσφατα γιά κάποιον ἀπό τούς εὐεργέτες μας. Φωτεινά παραδείγματα.
    http://www.reporter.gr/Apopseis/Istories/239022-Kaplanhs-Zwhs-%C2%ABO-erhmiths-ths-Moschas%C2%BB
    Παραδείγματα ὑπάρχουν πάντα γύρω μας. ‘Υπάρχουν παντοῦ ἄνθρωποι, εἴτε στή χώρα μας εἴτε σέ ἄλλες χῶρες, πού ἀξίζουν τόν σεβασμό μας. Ὁ σεβασμός εἶναι μία ἀξία ἀπαραίτητη γιά τήν ψυχή κάθε ἀνθρώπου.

    • 1.1
      Σ Α Ν says:

      Αγαπητη κα Ελενη, μαλλον ειστε μανουλα και ανησυχειτε για το μελλον των παιδιων σας, αλλα με το σχολιο σας συνεχιζετε να πιστευετε οτι η επι μια 40ετια ”διαβουκοληθεισα” Ελληνικη κοινωνια , μπορει να αυτοδιορθωθει , με μεγαλες συζητησεις-που θα πραγματοποιηθουν ΠΟΥ , ΠΟΤΕ και με ΠΟΙΟΥΣ-,που ουδεποτε εγιναν και θα γινουν. Αν δεν ζησατε ,αναζητηστε τον ηθικο αυτουργο αυτης της δυσμενους εξελιξεως στα πολιτικα σχηματα, που ”συνδαυλιζαν-συνδαυλιζουν” τις εφηβικες και μετεφηβικες αντιεξουσιαστικες-φυσιολογικες σχεδον- συμπεριφορες στις οικγενειες, τα σχολεια και την κοινωνια , οχι μονο με λογια, αλλα και με νομους επικαλουμενα την μεταδιδακτορικη Δημοκρατια, που με προσεκτικα βηματα -πλησιστια προς τα ευρωπαικα- καθιερωσε με μεγαλη πλειοψηφια Βουλης και λαου ο αειμνηστος Καραμανλης το 1974.. Ηρκεσαν οκτω (8) μονον χρονια στην 10ετια του 1980 με το ολον Πασοκ και τις αλλες αυτοαποκαλουμενες δημοκρατικες δυναμεις στα περισσοτερα ποστα, να αλλαξουν οι νομοι για την εκπαδευση(η παιδεια ,παιδευση ,παιδεμα διεκοπη ) απο του νηπιαγωγειου μεχρι των πανεπιστημιων , αφου απαξιωσαν μαζι με τους γονεις ολους τους λειτουργους δασκαλους , και αφου καθιερωσαν στα πανεπιστημια το γνωστο ως καθεστως των Εξαρχειων, στα οποια κατεστρεφαν -χωρις να πληρωνουν -σχεδον τα παντα – , με αποτελεσμα και να εξασφαλιζουν την εξουσια , με αυτους τους ισοβιως εφηβους και αιωνιους, μαθητες, σπουδαστες και φοιτητες – οπαδους τους και να αποτελουν εμποδιο στην μορφωση και ενταξη των αριστων και ικανων στο Δημοσιο, απο το οποιο θα βοηθουσαν και τον απλο και μη κομματικοποιημενο πολιτη ,αλλα και το κρατος μας και τοτε και τωρα. Διερωτηθηκαμε γιατι οι περισσοτερες οικογενειες εστελναν και στελνουν στα ιδιωτικα σχολεια τα παιδια τους και μετα τα πανεπιστημια στο εξωτερικο για συνεχιση των σπουδων τους;;; Διερωτηθηκαμε ποσα απο τα παιδια, που μεταναστευουν στο εξωτερικο και αποκαθιστανται επαγγελματικα εκει εχουν αποφοιτησει απο ιδιωτικα σχολεια και ειναι ικανα και πολυγλωσσα, για επαγγελματικη αποκατασταση -”τρωγοντας” θεσεις των υπηκοοων των κρατων εκεινων -και ποσα απο δημοσια;;; Προπαντων παιδεια, αλλα επειδη αυτη ”κοιποις κταται” απαιτειται το συντομωτερο πειθαρχια στα δημοσια σχολικα ιδρυματα. Πως ελεγαν οι προγονοι μας ”δεν εχουν τα σπιτια μας ποντικια, αλλα εχουμε και μια γατα”, οχι φυσικα την ομορφη των Ιμαλαιων.

      • 1.1.1
        Ελένη Π. says:

        Ἡ πειθαρχία χρειάζεται γιά νά μάθει τήν αὐτοπειθαρχία ὁ ἄνθρωπος. Ἡ συζήτηση ὅμως εἶναι ἀπαραίτητη ἀφοῦ τό γιατί καί τό διότι εἶναι ὁ ἄνθρωπος. Καμμία πολιτισμική δράση δέν ἔγινε ποτέ χωρίς συζήτηση. Συζήτηση σημαίνει πολλά, σημαίνει ὅμως νά κατανοοῦμε τήν ἴδια γλῶσσα. Καί αὐτό προϋποθέτει θέληση καί ἀνάγκη ἐπικοινωνίας καί ὄχι μόνο. Δύο ΄γλῶσσες΄ ἔχουν καταγραφεῖ ἐδῶ ἀπό πολύ παλιά, ἀπό τά μυκηναϊκά τουλάχιστον χρόνια, κι ἄς μιλᾶμε τήν ἴδια γλῶσσα, φαίνεται ὅτι καταλαβαίνουμε διαφορετικά πράγματα. Καί ἡ συζήτηση προϋποθέτει τήν κατανόηση ἀλλά γίνεται καί μέ τόν σκοπό τῆς κατανόησης.
        Ἡ συζήτηση μοιάζει μέ ὄνειρο.

        • 1.1.1.1
          Ελένη Π. says:

          Καί ὅπως μιά μάνα δέν ἀφήνει ποτέ τά παιδιά της, ἀλλά τά ἀφήνει νά εἶναι ὁ ἑαυτός τους, ἔτσι καί ἡ κοινωνία πρέπει νά θέλει οἱ πολίτες της νά χαίρονται νά ἀνακαλύπτουν τά ταλέντα τους, νά θέλουν νά εἶναι δημιουργικοί.

          • Σ Α Ν says:

            Πρωτον ,κανεις σχολιογραφος- αυταποδεικτως λατρης της συζητησεως-δεν αρνειται την συζητηση, αλλα -θα συμφωνειτε και εσεις- οχι την αεναη συζητηση, οπως βιωνουμε ολοι μας, για τα πιο σημαντικα πραγματα,ιδιωτικα και δημοσια, ενω -παλι θα συμφωνειτε- ”η στιγμη περναει και χανεται”, (τι ωραιος στιχος και μουσικη του σπουδαιου Σπανουδακη). Δευτερον κανεις σωστος γονιος δεν θελει να κανει τα παιδια του ”σαν τα μουτρα του” ,αλλα και δεν ”τρελλαινεται” τα παιδια του να ανακαλυπτουν τα ταλεντα τους και να θελουν να ειναι δημιουργικα -απο μειρακια μαλιστα- με την φιλικη παρεμβαση ”φιλων, κομματων και ατζεντηδων πασης φυσεως”. Και σαυτο θα συμφωνειτε , γιαυτο προσεξτε τα παιδια σας , γιατι αν γινονται – χανονται τα παιδια μας ,ερμαια των ΟΦΑ (οπου φυσαει ο ανεμος), δεν θα υπαρχει ζωη για ολους και την Πατριδα μας. Αυτο δεν ζουμε και γιαυτο δεν ανησυχουμε-οσοι εχουν επαφη με τα παιδια τους, γονεις, δασκαλοι κλπ-;;;. Μπορουμε να εντοπισουμε και να αποδεχθουμε τον χρυσουν κανονα και το ”παν μετρον αριστον”;;;. Ισως ηταν μια καποια λυση.

  2. 2
    α.α. says:

    ΕκΕ

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    25/9/20 | (2 σχόλια)
    Υπάρχει μια αντίφαση στην αμερικανική πολιτική στην Ανατολική Μεσόγειο η οποία είναι αξιοσημείωτη. -Πριν λίγες ημέρες διαβάσαμε την είδηση ότι η διαδικασία περί τον EastMed μετατρέπεται σε διεθνή οργανισμό. Ερώτηση: πιστεύει κανείς ότι Ελλάδα και Κύπρος θα μπορούσαν να ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας