Το αθηναϊκό κρατίδιο και η Θεσσαλονίκη – Με αφορμή την επίσχεση στον ΟΑΣΘ

23/5/17 | 13 | 14 | 2,514 εμφανίσεις

Η Θεσσαλονίκη παρά το μέγεθος και τις ανάγκες της είναι η πόλη που έχει έναν μόνο φορέα αστικής συγκοινωνίας. Υποτίθεται ότι της έριξαν στάχτη στα μάτια για τη δημιουργία μετρό αλλά το έργο, ενώ στην Αθήνα για ανάλογου μήκους επέκταση «ωριμάζει» σε έναν χρόνο, στη Θεσσαλονίκη είναι άγνωστο πότε θα τελειώσει. Οι κατά καιρούς υποσχέσεις δεν τηρούνται, οπότε δεν λαμβάνονται υπόψη.

Το μετρό θα γίνει… όταν και εάν ευαρεστηθεί η Αθήνα.

Ο αρμόδιος υπουργός για τις συγκοινωνίες (και ο ΣΥΡΙΖΑ Αθηνών) δεν ξέρουν κατά πού πέφτει η πόλη. Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης το πιθανότερο είναι να βγάλει μια ανακοίνωση και να ζητά να αναλάβει το φορέα ο ίδιος, ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση (που δεν μπορεί να μαζέψει τα σκουπίδια), ή ακόμη και το κράτος, για να έχουμε να διορίζουμε.


Ο Αλέξης Τσίπρας στο γραφείο του στη Θεσσαλονίκη (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ο πρωθυπουργός διατηρεί για τα μάτια του κόσμου γραφείο στη Θεσσαλονίκη, έτσι για να έρχεται καμιά βόλτα. Οι περίφημοι εργαζόμενοι με το προλεταριακό τους δίκιο ενδιαφέρονται, και ως ένα βαθμό δικαίως, να πληρωθούν. Αλλά αν θέλουν τη συμπαράσταση της κοινωνίας πρέπει και αυτοί να σκεφτούν πως υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που θέλουν να μετακινηθούν προς τις εργασίες τους, και η απεργία στον ΟΑΣΘ τους κοστίζει πολύ ακριβά.

Ο λαός επί της ουσίας έχει δίκιο –δεν μπορεί να μετακινηθεί–, αλλά κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Θέλει, λέει, κάποιον ηγέτη να τον ξεσηκώσει. Οι ηγέτες, όμως, τελείωσαν. Η Κίνηση Πολιτικής Πίεσης «δέλτα», πραγματοποίησε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη εκδήλωση για τα Βαλκάνια, με μεγάλη προσέλευση κόσμου.

Ήμουν στο πάνελ και στον προβληματισμό τους για περικύκλωση της Ελλάδας από την Τουρκία, και είπα πως από άποψη ασφαλείας η «περικύκλωση» αυτή δεν ενέχει κανέναν κίνδυνο. Για την πολιτική και οικονομική παρουσία της Τουρκίας στα Βαλκάνια δεν μπορεί να πει κανείς τίποτε. Η γειτονική χώρα έχει κάθε δικαίωμα να αναπτύξει τις πολιτικές και οικονομικές σχέσεις της.

Ανάλογη δραστηριότητα είχε την ευκαιρία να αναπτύξει και η Ελλάδα στα Βαλκάνια, κυρίως τη δεκαετία του 1990 και του 2000 μέχρι που ενέσκηψε η κρίση. Δεν το έκανε με την οργάνωση και τη μεθοδικότητα που έπρεπε.

Το αθηναϊκό κρατίδιο προτιμά η Ελλάδα να μην παίξει κανένα ρόλο στα Βαλκάνια παρά να ανατεθεί κάποιος ρόλος στη Θεσσαλονίκη.

Ένας έντονος αθηναϊκός επαρχιωτισμός και μια μεγαλομανία σε αναντιστοιχία με το αστικό της εκτόπισμα οδήγησε την κυβέρνηση Σημίτη και το αστικό απαράτ της εποχής να αναλάβουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Κίνηση καταστροφική που συνέβαλε τα μέγιστα στην κρίση που διανύουμε σήμερα. Δεν γνωρίζει κανείς πόσο κόστισαν οι Αγώνες.


Άδεια στάση στην πλατεία Αριστοτέλους (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σωτήρης Μπαρμπαρούσης)

Όταν τέθηκε θέμα δημιουργίας στην Ελλάδα ενός μεγάλου αεροδρομίου, πρόκριναν την Αθήνα. Αυτό ακούγεται λογικό. Όταν, επίσης, ετέθη θέμα δημιουργίας ενός μεγάλου λιμανιού πρόκριναν τον Πειραιά. Γιατί όχι τη Θεσσαλονίκη; Τα θέλουν όλα. Και οι υπόλοιποι Έλληνες κάθονται και τα αποδέχονται αδιαμαρτύρητα. Μέχρι πότε;

Υπάρχουν μερικοί ακόμη μικρότεροι θεσμοί που το ολοκληρωτικής νοοτροπίας αθηναϊκό κρατίδιο δεν μπορεί να ανεχθεί την παρουσία τους στη Θεσσαλονίκη. Για να είμαστε σαφείς, αθηναϊκή ταυτότητα δεν υπάρχει. Υπάρχει ένα αμάλγαμα επήλυδων στην Αθήνα, ο μέσος όρος του οποίου παράγει αυτήν την νοοτροπία που μπορεί να χαρακτηριστεί «αθηναϊκή ιδεολογία».

Πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ένα πανελλήνιο κίνημα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι ώρα να αναπτυχθεί.

Παντελής Σαββίδης

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 13 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    α.α. says:

    Τό πραγματικά σημαντικό

    είναι η διαφορά μεταξύ τού Πολιτισμού τών Ελλήνων
    (όχι τών χανουκατζήδων τού Δαυΐδ Σαλτιέλ καί τού israel über alles πού αυτοί απεργάζονται…)
    καί τής χυδαιότατα προβαλλόμενης ιστορικής βιαιότητας τών €υρωπαίων,

    όπως αυτή(η διαφορά, λέμε!) καθίσταται σαφής
    μέ τά σύμβολα στήν κορυφή τών κοντών τών δύο σημαιών

    πού έχει ό πρωθυπουργός στά δεξιά καί πίσω του.

  2. 2
    Smith says:

    Χαϊδεύετε τα αυτιά αυτών που θέλουν να νοιώθουν αδικημένοι Θεσσαλονικείς (ή Μακεδόνες), αλλά στην πραγματικότητα θα έπρεπε να τραβάτε το αυτί όλων των “Μακεδόνων” που μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στα Σκόπια ή την Βουλγαρία, όλων εκείνων που πηγαίνουν στο Γκότσε Ντέλτσεβ για να ακουμπήσουν την σύνταξή τους και να αγοράσουν από τα Lidl Βουλγαρίας τροφή για τα πετ, να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους με φτηνή βενζίνη Βουλγαρίας, να αγοράσουν ό,τι ψεκασμένη σαβούρα βρουν και να επιστρέψουν μασουλώντας βουλγαρική τυρόπιτα.
    Αφήστε τα αυτά τα κλαψιάρικα περί “κράτους των Αθηνών”!
    Οι Θεσσαλονικείς δεν αξίζουν κάτι καλύτερο, γιατί αν το άξιζαν θα το είχαν ήδη καταφέρει μόνοι τους. Είχατε και πρωθυπουργό (Κωστάκη) και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης (Βενιζέλο) και τα πάντα όλα είχατε!
    Και για να μην νομίζετε ότι υποστηρίζω τους Αθηναίους, δηλώνω ότι ούτε οι Αθηναίοι αξίζουν κάτι καλύτερο. Αν το άξιζαν θα το είχαμε ήδη δει και θα το είχαμε βιώσει.

    Κ. Σαββίδη, η παρακμή δεν καταπολεμάται με τοπικιστικά άρθρα! Δυστυχώς, η γενιά μας θα πρέπει να πιει το πικρό ποτήρι μέχρι τέλους. Ίσως κάποιοι επόμενοι να αποκτήσουν τις προϋποθέσεις για κάτι καλύτερο. Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε την όποια δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούμε και … τίποτε παραπάνω!

    • 2.1
      Χρίστος says:

      Πολύ σωστός

    • 2.2
      Επισκέπτης says:

      “Όποιος είναι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια ξέρει”.

      Δηλαδή τι θέλεις να κάνουν οι επιχειρήσεις; Ν’ αφήσουν την έδρα τους στην Ελλάδα και να υφίστανται την άγρια και αλόγιστη φορολογία, μέχρι να κλείσουν, όπως τόσες άλλες; Και σε τι και ποιον θα ωφελήσει αυτό; Αν έπρεπε να τραβηχτούν τ’ αυτιά και όχι μόνον, είναι αυτών των ανίκανων και ηλιθίων, που δεν καταλαβαίνουν ότι με την υπέρμετρη φορολογία, είτε κλείνουν τις επιχειρήσεις και αυξάνουν την ανεργία και την ανέχεια, είτε τις διώχνουν στην Βουλγαρία, με αποτέλεσμα οι Βούλγαροι να τρίβουν τα χέρια των. Και φυσικά πρέπει να τραβηχτούν τ’ αυτιά αυτών που τούς στηρίζουν και επιδοκιμάζουν την καταστροφική των πολιτική. Εξίσου ηλίθιοι και περισσότερο ακόμη αυτοί, αν δεν είναι καλοβολεμένα κομματόσκυλα.

      Τα ίδια ισχύουν και για όποιους πηγαίνουν να ψωνίσουν και να βάλουν βενζίνη εκεί. Με πενιχρούς μισθούς και συντάξεις πείνας τι θέλεις να κάνουν; Πρέπει να επιβιώσουν. Δεν έχουν όλοι την δική σου άνεση, να το παίζουν “πατριώτες-Ιφιγένειες”. Κάτσε εσύ εδώ και πλήρωνε υπερφορολογημένμη βενζίνη, σαν μαλάκας, ενώ ο βουέυτής σου την έχει τσάμπα, από την τσέπη τού Έλληνας φορολογουμένου.

      Καθόλου κλαψιάρικα δεν είναι αυτά τα περί “κράτους των Αθηνών”, αρκεί να μην ζει κανείς στην Αθήνα, μία υδροκέφαλη πόλη, που χρόνια τώρα απομυζά την υπόλοιπη Ελλάδα.

      • 2.2.1
        Στέφανος says:

        Το γιατί μπορούν και το κάνουν οι επιχειρήσεις έχει να κάνει με τις θεμελιώδεις αρχές της ΕΕ.
        Οι μετακινήσεις καταναλωτών συνέβαιναν πολύ πριν την όποια περικοπή και οι τιμές δεν είναι τόσο διαφορετικές όσο θέλουν κάποιοι να το παρουσιάζουν και ειδικά στα καύσιμα, όπου και η Βουλγαρία ακολουθεί την πάγια Ευρωπαική τακτική των υψηλών φόρων ώστε να μην προκύπτουν άγαρμπα σκαμπανεβάσματα στις όποιες διακυμάνσεις του αργού και φυσικά να έχουν έσοδα σίγουρα στα ταμία τους.
        Αυτοί με τους πενιχρούς μισθούς και συντάξεις, δεν βλέπω να σκέπτονται αυτούς που δεν έχουν κάτι..πενιχρό, ειδικά οι συνταξιούχοι μας.

        Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της κεντρικής Μακεδονίας, στα επόμενα λίγα χρόνια θα γνωρίσει πρωτοφανή ανάπτυξη και θα είναι η ατμομηχανή της χώρας μας!
        Ακριβώς, λόγω του ότι θέτονται οι νέες σταθερές του αύριο και κάποιοι μάλλον θα χάσουν μη μπορώντας να προσαρμοστούν, έχουν ξεσπαθώσει λαικίζοντας και κατηγορώντας τους υπόλοιπους πως λαϊκίζουν..
        Η Θεσσαλονίκη μέχρι τώρα και ειδικά τα τελευταία χρόνια της ανάπτυξης, φέρεται ακριβώς όπως φέρεται η Αθήνα ή όπως η Δράμα έναντι των χωριών και των κωμοπόλεων γύρω της…

        Είναι επικίνδυνη η ρητορική του Παντελή και απορώ για τη διαχρονικότητα των τοποθετήσεών του επί του θέματος.

    • 2.3
      Στέφανος says:

      Συμφωνώ μέχρι κεραίας!

  3. 3
    anixneuseis says:

    Κύριε Smith, στο παρελθόν είχα ταυτοποιήσει το ψευδώνυμο με το όνομά σας αλλά το έχω ξεχάσει. Δεν έχει, όμως, σημασία.
    Το θέμα είναι λίγο πιο σύνθετο απο ό,τι το έχετε προσλάβει.
    Έκανα σαφή διάκριση μεταξύ αθηναϊκής ταυτότητας και αθηναϊκής ιδεολογίας. Αθηναϊκή ταυτότητα δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ο κλασικός αθηναίος. Οι “αθηναίοι” είναι ένα αμάλγαμα επήλυδων απο όλη την Ελλάδα.
    Δεύτερον, και σημαντικότερον, στο κείμενο μιλώ για την εφαρμογή της αθηναϊκής ιδεολογίας που έχει κάποια χαρακτηριστικά, μερικά απο τα οποία περιγράφω. Εφαρμογή, όμως, μιας ιδεολογίας σε επίπεδο εξουσίας δεν μπορεί να κάνει ο καθε πολίτης μιας πόλης, αλλά αυτοί που ασκούν εξουσία.Συνεπώς, το κείμενο δεν καταφέρεται κατά των “αθηναίων” αλλά κατά των ασκούντων εξουσία (του Κωστάκη και του Βαγγέλη περιλαμβανομένων) που εφαρμόζουν μια ιδεολογίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αποκάλεσα “αθηναϊκή”. Τα υπόλοιπα με τις βενζίνες κλπ είναι για λαϊκή κατανάλωση. Οτι υπάρχει ΄πολιτική λειψανδρία στη Θεσσαλονίκη είναι αλήθεια. Φεύγουν για να συμμετάσχουν στην “αθηναϊκή ιδεολογία” στο “αθηναϊκό όνειρο.

    • 3.1
      Smith says:

      Ξεχάσατε όμως να αναφέρετε γιατί ονομάσατε “αθηναϊκή” αυτήν την ιδεολογία. Γιατί δεν την βαφτίσατε κεντρική ή εξουσιαστική ή απλώς αντιπεριφερειακή.
      Είναι πολύ εύκολο να υιοθετούμε διχαστικές λογικές ή να αφήνουμε διχαστικές υπόνοιες. Ίσως να είναι το ευκολότερο πράγμα απ’ όλα, χαίρεται με αυτό κατάκαρδα ο διά-βολος. Αλλά, ας μην κρυβόμαστε, όλοι οι βορειοελλαδίτες βολεύονται με αυτό το όνομα, έτσι δεν είναι;
      Εγώ πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο οι άνθρωποι με κρίση να διαλέγουν με προσοχή τις λέξεις με τις οποίες περιγράφονται οι παθογένειες της πατρίδας μας. Έχουμε ήδη αρκετούς και φανερούς εχθρούς γύρω μας. Ας μην προσθέσουμε και άλλον έναν από μέσα.

  4. 4
    α.α. says:

    μπά,
    όλα καλά εκεί ‘σ’ απάν΄, νά:

    «Με 78 θέματα στην Ημερήσια Διάταξη πραγματοποιείται στις 16.00 το μεσημέρι η 9η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, στο Δημαρχείο (Βασ. Γεωργίου Α΄ 1, 1ος όροφος).

    Η συνεδρίαση θα ξεκινήσει με την απονομή του αργυρού μεταλλίου της πόλης στον George S. Bissell,
    για την προσφορά του στην εκπαίδευση, την έρευνα, την καινοτομία και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών δομών της Θεσσαλονίκης.», αμέε(ξέρετε τίποτα;)
    βλ. http://www.zougla.gr/greece/article/sinedriazi-to-dimotiko-simvoulio-8esalonikis,

    κι έν τώ μεταξύ κάποιοι από τούς Αθηναίους,
    Λόγιους καί βάλε,
    Χαλκοκονδύληδες(Δημήτριος + Λαόνικος),
    τῇ παροτρύνσει μάλλον τής Αγίας Φιλοθέης τής Αθηναίας,
    μάς στέλνουν <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yXywq7Y6DaA&quot; αθηναίϊκο χαιρετισμό!

    • 4.1
      α.α. says:

      αγιοτικός, λοιπόν

      ό αθηναίϊκος χαιρετισμός τών Χαλκοκονδύληδων
      κι έτσι δέν πέρασε η κακία τού ταγκαλακίου,

      φώς φανάρι, έ;!

  5. 5
    anixneuseis says:

    Αν ζούσατε εκτός Αθηνών θα καταλαβαίνατε αυτά που έγραψα. Εν πάση περιπτώσει την πολιτική και κοινωνική ηρεμία δεν θα την πληρώνει η περιφέρεια με την παθητικότητά της. Φτάνει, ως εδώ.

  6. 6
    Smith says:

    Πλέον, ζω εδώ και πέντε χρόνια εκτός Αθηνών, και για την ακρίβεια, στην Μακεδονία. Άρα δεν είναι εντελώς στον αέρα τα λεγόμενά μου.
    Την όποια ενεργητικότητά μας πρέπει να την στρέφουμε εκεί που απαιτείται και με τον τρόπο που απαιτείται. Το πρόβλημά μας δεν είναι η “αθηναϊκή” ιδεολογία (η οποία απλώς δεν υπάρχει), αλλά η έλλειψη της ιδεολογίας που χρειαζόμαστε, η έλλειψη των δομών που θα την αναδείξουν και θα την καλλιεργήσουν.

  7. 7
    anixneuseis says:

    Απλώς, διαφωνούμε. Είναι θέμα εμπειριών και παρακολούθησης του φαινομένου. Είστε απο τους ελάχιστους που δεν βλέπει και κυρίως, δεν ενοχλείται απο τον απόλυτο συγκεντρωτισμό. Χοντρά παραδείγματα αυτού του συγκεντρωτισμού ανέφερα στο κείμενο. Για τα καθημερινά, ρωτήστε τους ανθρώπους που κατεβαίνουν σχεδόν, κάθε ημέρα, στην Αθήνα.

    • 7.1
      Smith says:

      Από πού συμπεραίνετε ότι δεν ενοχλούμαι από τον συγκεντρωτισμό του ελληνικού κράτους (και όχι του “Αθηναϊκού κρατιδίου”); Ενοχλούμαι και παλεύω για να τον αντιμετωπίσω. Όμως ο αγώνας μου είναι για να νικηθεί ο ίδιος ο συγκεντρωτισμός και όχι για να αντικατασταθεί ο συγκεντρωτισμός των Αθηνών με εκείνον της Θεσσαλονίκης.
      Όλοι οι Έλληνες θέλουμε και ονειρευόμαστε να ολοκληρωθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης. Πατρίδα μας είναι και η Θεσσαλονίκη, και το κάθε χωριό στην παραμεθόριο αλλά και κάθε φτωχογειτονιά της Αθήνας. Ζητάτε να δημιουργηθεί ένα πανελλήνιο κίνημα κατά του αθηναϊκου κρατιδίου (sic!), όμως απώτερος σκοπός ενός τέτοιου κινήματος είναι, προφανώς, να ωφεληθεί κυρίως η Θεσσαλονική. Αν θέλατε έναν δίκαιο διαμοιρασμό της ανάπτυξης για όλη την Ελλάδα και το ψάχνατε λίγο, τότε θα διαπιστώνατε με έκπληξη ότι η Θεσσαλονίκη είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ευνοημένη έναντι όλη της υπόλοιπης Β. Ελλάδος ΜΑΖΙ. Είναι σκάνδαλο να κλαψουρίζουν οι Θεσσαλονικείς, το κρατίδιο των οποίων είναι ΥΠΕΥΘΥΝΟ για την αφαίμαξη των πόρων της Β. Ελλάδος για λογαριασμό του.

      Είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπουμε το δημοσιογραφικό κεφάλαιο της Θεσσαλονίκης να προσεταιρίζεται το ελεεινό στρατόπεδο των Μισαθηναίων. Αυτοί που εξυπηρετούνται από αυτή την διχαστική ιδεολογία όμως είναι (και θα συνεχίσουν να είναι) υπεύθυνοι για πολύ χειρότερα πράγματα.

  8. 8
    Στέφανος says:

    Ναι, θα έπρεπε να ζούμε στις Σέρρες και να είμασταν μέλη του εκεί ΤΕΙ και να λαμβάναμε τα χάδια των εκπροσώπων του ΤΕΙ Σίνδου και να υποστηριζόμασταν και από τους τοπικούς δημοσιογράφους..όπως παρουσιάστηκε το θέμα πριν λίγα χρόνια στο ιστολόγιο..

    Φυσικά υπάρχει και η άλλη λύση, να φύγουμε όπως το πράξαμε χιλιάδες τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό ώστε να πληρώνουμε τις εσωτερικές φορολογικές μας υποχρεώσεις και να πληρώνονται αυτοί που κατοικούν στη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο και είναι συνδεδεμένοι με το αστήρευτο βυζί του δημοσίου..της τσέπης μου δηλαδή!

  9. 9
    Αφαντος says:

    Ολη η ουσια βρισκεται στη φραση: “Υπάρχει ένα αμάλγαμα επήλυδων στην Αθήνα, ο μέσος όρος του οποίου παράγει αυτήν την νοοτροπία που μπορεί να χαρακτηριστεί «αθηναϊκή ιδεολογία»”. Δηλαδη ολοι εμεις που ζουμε στην Αθηνα, απο τον Βαρδινογιαννη μεχρι το φουρναρη της γειτονιας συγκροτουμε ενα μεσο ορο και μ’ αυτον τον τροπο η ευθυνη γινεται συλλογικη. Θα μπορουσε να πει κανεις οτι αυτο το σκεπτικο ειναι απλως μια ανοησια αλλα δεν ειναι τοσο απλο. Ο Σαββιδης για ιδεολογικους λογος (δηλαδη συμφεροντολογικους) δε μπορει να πραγματοποιησει καθετες τομες στην κοινωνια, γι αυτο πραγματοποιει οριζοντιες και μαλιστα χονδροειδεις. Δε μπαινει στον κοπο να διακρινει ποιος κερδιζει απο το κρατιδιο των Αθηνων ‘η απο το υποκρατιδιο της Θεσσαλονικης, υποδεικνυοντας ως προβλημα μια ιδεολογια που δεν υπαρχει, την αθηναικη, εναντι μιας ιδεολογιας που υπαρχει, αυτης της κοινωνικης απομυζησης, που εντοπιζεται παντου. Αυτο μου θυμιζει κατι που ειχε πει ο συνονοματος του Ιβαν, οτι θελει λεει να καταστρεψει το αθηναικο ποδοσφαιρο, αλλα εκ του αποτελεσματος κρινοντας θελει απλως να το αντικαταστησει μ’ ενα εξισου παρακμιακο Σαλονικιοτικο.

    • 9.1
      Στέφανος says:

      Και πού να έβλεπες και την ιδιόμορφη γιουροβίζιον α λα σοβιεσταν πού έστησαν προ διετίας στην παραλία, αυτοί οι νεοευργέτες..δε γνωρίζω εάν το συνεχίζουν..
      Μεγάλο κατήφορο έχουν πάρει κάποιοι στη Θεσσαλονίκη!

      • 9.1.1
        Αφαντος says:

        Γεια σου Στεφανε. Ο παλιος Στεφανος δεν εισαι; Καλως ηρθες.
        Καποιοι αποσταθεροποιηθηκαν και δυστυχως πολυ ασχημα. Οι ανθρωποι που συγκροτουσαν το προηγουμενο καθεστως ειχαν ταυτιστει τοσο με τις θεσεις τους που δε μπορουσαν να διανοηθουν οτι μπορει να εμφανιστουν αλλοι που θα τους τις υφαρπαξουν. Και ειναι φοβερο να βλεπεις τη λυσσα και την επιμονη με την οποια αγωνιζονται για να τις ανακτησουν ‘η εστω για να εκδικηθουν. Ειναι σοκαριστικο γιατι συνειδητοποιεις οτι τα ατομα που πλαισιωνουν τα καθεστωτα εχουν ενστικτα σαρκοβορων. Ειναι πολυ καλα οργανωμενα γυρω απ’ τα συμφεροντα τους μ’ εναν τροπο που οι κατωτερες κοινωνικες ομαδες δε διαθετουν. Αντιθετα, εκεινοι οταν τους επιτιθονται σκορπιζουν, τρεχουν απο δω κι απο κει για να σωθουν κι αν γλιτωσουν αμεσως χαλαρωνουν κι αρχιζουν παλι να μασουλουν το χορταρι τους.

  10. 10
    anixneuseis says:

    Ως ιδεολογία ο “αθηναϊσμός” υπάρχει, απλώς, δεν πιστοποιήσαμε τον όρο σε κάποιο αθηναϊκό γραφείο. Ξέρετε κ. “άφαντε” τη διεύθυνση να μας το συστήσετε; Και αν έχετε και κανένα μέσον, ακόμη καλύτερα.
    Βεβαίως, άλλο ιδεολογία και άλλο πρακτική. Πολλοί ήταν σταλινικοί στην ΕΣΣΔ, αλλά ο Στάλιν ένας. Δεν πιστεύω πως την εφαρμόζουν όλοι όσοι ζούν στο λεκανοπέδιο. Αλλά, αυτοί που ασκούν εξουσία. Οπότε, για τους αντιεξουσιαστές δεν τίθεται ζήτημα.
    Σας ενόχλησε ποτέ το ότι 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι (στη Θεσσαλονίκη) δεν έχουν αστική συγκοινωνία; Και ξέρετε ποιοί την χρησιμοποιούν; Οι αστοί της πόλης. Έτσι, για να ζορίζονται σε κάτι.

  11. 11
    Αφαντος says:

    Φυσικα και θελω να εχουν συγκοινωνια οι ανθρωποι της Θεσσαλονικης. Και τα λεωφορεια να λειτουργουν θελω και μετρο να φταχτει και τραμ και τρολει και τελεφερικ και τα παντα θελω για τη Θεσσαλονικη. Εχεις καμια αμφιβολια γι’ αυτο; Και μονος σου τελικα κανεις σωστα τη διακριση, η διαφορα δε βρισκεται αναμεσα στους επηλυδες των Αθηνων και στους επηλυδες της Θεσσαλονικης αλλα σ’ αυτους που πανε στη δουλεια τους με λεωφορειο και σ’ εκεινους που πηγαινουν με συνοδεια και θωρακισμενες μερσεντες. Για την ολυμπιαδα που λες ποτε δε ρωτηθηκα αν τη θελω, η Γιαννα Αγγελοπουλου και ο Σημιτης του εκσυγχρονιστικου ΠΑΣΟΚ την εκαναν. Αν τωρα πιστευεις οτι επειδη εμεινε πισω ενα μετρο και μια Αττικη οδος εμεις περναμε καλα, κανεις μεγαλο λαθος, στα ιδια σκατα με ‘σας ειμαστε. Και δεν εχει καμια σχεση μ’ αντεξουσιαστες αυτο, οι περισσοτεροι ανθρωποι που κατοικουν στο λεκανοπεδιο το μονο που παρεχουν στην εξουσια ειναι μαζικη, φθηνη εργασια, δε μετεχουν ουσιαστικα στη ληψη αποφασεων. Τωρα αν εσυ αυτο θελεις να το πεις Αθηναισμο κανενα προβλημα, θα ηταν ομως καλυτερο να το πεις Κολωνακισμο.

    • 11.1
      Smith says:

      Ξέχασες τον ρόλο του θεσσαλονικέως Βενιζέλου στους Ολυμπιακούς της ΑΘήνας.

  12. 12
    anixneuseis says:

    Απορώ πως ένας ευφυής άνθρωπος σαν και σένα δεν κατανόησε το κείμενο. Περιέχει όλα όσα υποστηρίζεις. Τις αποφάσεις τις παίρνουν όσοι ασκούν εξουσία και τις υλοποιούν, όπως θέλουν, οι γραφειοκράτες. Ο λαός που περιγράφεις όχι μόνο δεν συμμετέχει στο παιχνίδι αλλά και υποφέρει. Αλλά, εδώ το ζήτημα δεν ήταν αυτό. Αλλά, να αναδείξει πόσο διαφορετικά δρα η πολιτεία όταν αφορά κάτι την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Προτίμησαν να μην δραστηριοποιηθούν στα Βαλκάνια παρά να δώσουν ρόλο σε άλλες πόλεις. Τα υπόλοιπα είναι σαφή στο κείμενο.

  13. 13
    Σ Α Ν says:

    Αγαπητε κ. Σαββιδη εντυπωσιασμενος απο την ”επιθετικοτητα” των μη Θεσσαλονικεων-προφανως-συσχολιαστων-θα κατεθεσω και εγω τις αποψεις μου για το θεμα , που θιξατε. ”Πειραξε” ασυζητητι η φραση σας ”αμαλγαμα επηλυδων”, για τους τεσσεραμιση εκατομμυρια Αθηναιους , που εφθασαν εκει- οι περισσοτεροι- με ενα σακουλι ψωμοτυρι και ενα κοτοπουλο-αλλα Θυμιο Χατζηχρηστο-στην 30ετια 1950- 1980,ιδιως απο την καλουμενη παληα Ελλαδα και αφου κατελαβαν τις περισσοτερες κρατικες θεσεις , εκαναν λαχανοκηπους την Στερεα Ελλαδα μεχρι την Λαμια και ολη την Βορειοανατολικη Πελοποννησο , για την καθημερινη διατροφη τους και με τους (71)-αν δεν σφαλλω βουλευτες τους – ανεβοκατεβαζουν κυβερνησεις πασης κομματικης αποχρωσεως, αρκουμενοι ”στο οποια δωσει τα περισσοτερα”. Ειναι και θα συνεχισει να ειναι η Αθηνα το χταποδι της Ελληνικης Πατριδος. Αυτη ειναι η σκληρη πραγματικοτητα και θα πρεπει να την δεχθουν οι Θεσσαλονικεις και ολοι οι Βορειοελλαδιτες και να αισθανονται υπερηφανοι οτι απο την εποχη του Φιλιπου και του Μ.Αλεξανδρου, που δημιουργησαν το ενιαιο Ελληνικο κρατος ,- γιατι μεχρι τοτε επαιζαν οι νοτιοελλαδιτες πετροπολεμο γειτονιες με γειτονιες-, φυλλασσουν Θερμοπυλες στα συνορα προς Βαρρα και Ανατολας και ζουν στην συμβασιλευουσα και εχουν κοντυτερα την αδικοχαμενη Βασιλευουσα του γενους Κωνσταντινουπολη. Δεν αξιζουν στους Θεσσαλονικεις και γενικα τους βορειοελλαδιτες κλαψες και παραπονα για την απαθεια των περιτυλιγμενων στο χταποδι Αθηναιων. Θα γυρισει ο τροχος -που λεμε- και θα εμφανισθει καποιος Καραμανλης απο την Πρωτη -Σερρων ,για να ξαναδει με δυο ματια -οπως στις δυο κυβερνητικες 8ετιες του-την ομορφη – και την ερωτικη για τους Αθηναιους – Θεσσαλονικη μας. Να καταληξουμε για οσους ”σφιχταγκαλιαζουν” την Θεσ/νικη, λοιπους τοπικιστες συνελλαδιτες με την φραση των προωρως και αδικοχαμενων Παυλου Μελα και Ιωνος Δραγουμη. ” Σωστε την Μακεδονια ,γιατι η Μακεδονια θα σωσει ολη την Ελλαδα” και με την ευχη να μη ξαναζησει η Ελλας τον Εθνικο διχασμο του 1915 και τα δυο κρατη στην 2ετια 1916-17, απο τα οποια το κρατος των Αθηνων λιμοκτονουσε. Ο Θεος να βαλει το χερι του και ας υπαρχουν και Λακεδαιμονιοι, που δεν ακολουθησαν τον Μ.Αλεξσνδρο στην πανεθνικη εκστρατεια του να τιμωρησει τον ιταμο Περση εισβολεα και να δημιουργηθουν απο το 323 -146 π.Χ και απο το 323 μεχρι το 1453 μ.Χ οι δυο μοναδικες παγκοσμιως Ελληνικες Αυτοκρατοριες. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ . Να αυξησουμε ολοι οι συνελληνες την αγαπη και το ενδιαφερον μας για την Θεσσαλονικη μας, που πραγματι υστερει σε βασικες υποδομες απο την Αθηνα ,ενω εχει και το μεγαλυτερο Πανεπιστημιο και τις περισσοτερες εξαγωγικες βιομηχανιες και επιχειρησεις, μαζι με την μοναδικη το καλοκαιρι Χαλκιδικη ,καθως και το περιβολι της Παναγιας μας -το Αγιο Ορος. ΧΑΙΡΕΤΕ.

    • 13.1
      Smith says:

      Όλες οι ελληνικές πόλεις είναι αμαλγάματα επήλυδων. Κανένα συμπέρασμα δεν βγαίνει από αυτό το γεγονός.

      • 13.1.1
        Σ Α Ν says:

        Αφου δεν ”πειραξε” η φραση αμαλγαμα επηλυδων-κοινο -καθως λετε-για ολες τις ελληνικες και οχι μονο πολεις- τοτε προς τιη επιθετικη φρασεολογια -που βγαινει απο τα σωθικα ολων των αλλων συσχολιαστων- προς τον κ. Σαββιδη, που κατεγραψε μια πραγματικοτητα για τη Θεσ/νικη , ασχετως σε ποιες αιτιες οφειλεται αυτη. Παντως οι σωφρωνες Θεσ/νικεις και γενικα βορειοελλαδιτες -οπως και εσεις, μια που κατοικειτε στην Μακεδονια-ουτε καν ομολουν για Λεγκα του Βορρα -οπως στην Ιταλια-γιατι βλεπουν ευοκολωτερα απο τα συνορα ,τις Ελλαδες του Μ.Αλεξασνδρου και του Μ.Κων/νου, αλλα πότε -πότε ,ως συμπρωτευουσιανοι και τωρα με πρωθυπουργικο γραφειο στην Θεσ/νικη τολμουν να ζητησουν κατι παραπανω, αλλα δυστυχως ξεσηκωνουν μεχρι το διαδικτυο, οπως φανηκε απο τα σχολια των Ανιχνευτων. Πρεπει ΟΛΗ την Πατριδα να αγαπας και να την υπερασπιζεσαι για να μη χωριστει στα δυο και δεν θα ξερεις ποια απο τα δυο κομματια πρεπει να αγαπας, οπως συνεβη το 1916-17 ,- επι του Ελ.Βενιζελου χωρις το επιθετο των φανατικων του φιλων, που βουλωσαν τα στοματα του Ιωνος Δραγουμη το 1920 και των εξι εκτελεσθεντων στο Γουδι το 1922 -και απο το 1974 στην Κυπρο μας.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    27/2/21 | (0 σχόλια)
    Σε μια επίδειξη αλαζονείας- κάτι που δεν τον διέκρινε- ο κ. Δένδιας δεν έκανε δεκτή καμιά ουσιαστική πρόταση για αλλαγή του νομοσχεδίου για το υπουργείο εξωτερικών. Δημιουργεί μια δυσλειτουργική υπηρεσία με φοβισμένους και απαξιωμένους υπαλλήλους- όχι διπλωμάτες. Ο ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας