Τα τραγικά λάθη του «αθηναϊκού κράτους» στη Θράκη. Γιατί η ΕΡΤ3 πρέπει να αναπτύξει σοβαρό πρόγραμμα στα τουρκικά και πομακικά.

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Όσο και αν διαφωνούν μερικοί κήνσορές του, «αθηναϊκό κράτος» υπάρχει και είναι αυτό που οδήγησε σε παρακμή και σε μερική διάλυση την ελληνική κοινωνία.

Οι ανήσυχοι ακρίτες της Θράκης το γνωρίζουν πολύ καλά γιατί καθημερινά αντιμετωπίζουν προβλήματα για τα οποία στην Αθήνα είτε αδιαφορούν, είτε λοιδορούν.

Είναι ο «επαρχιωτισμός της πρωτεύουσας», για τον οποίο θα μιλήσουμε άλλη φορά.

Προχθές στις «Ανιχνεύσεις» αναδημοσιεύθηκε από το slpress ένα άρθρο του γνωστού για τη δράση του Δημοτικού Συμβούλου Κομοτηνής με την παράταξη «Σπάρτακος»,  Κώστα Καραϊσκου στο οποίο τόνιζε τη συμπαράσταση σημαντικού μέρους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην ελληνική πολιτεία και τις δυνάμεις ασφαλείας στην προσπάθεια που καταβάλλουν για την αντιμετώπιση της υβριδικής απειλής του Ερντογάν.

Με δύο λόγια ο Καραϊσκος τόνιζε πως όσοι ΔΕΝ βρίσκονται στην άμεση επιρροή του προξενείου , στάθηκαν θετικά απέναντι στην προσπάθεια που καταβάλλεται για αντιμετώπιση της Ερντογανικής απειλής ενώ οι του προξενείου αναπαρήγαγαν τις τουρκικές θέσεις.

Ποιο είναι το πρόβλημα με το «αθηναϊκό κράτος»; Ότι είναι ψοφοδεές.

Υπάρχουν πολλοί από τη μουσουλμανική μειονότητα που θέλουν να απεγκλωβιστούν από τις δαγκάνες του τουρκικού προξενείου. Το ελληνικό κράτος αντί να τους βοηθήσει, τους αποθαρρύνει.

Ο Καραϊσκος μιλούσε στο άρθρο του για ένα ιστολόγιο στην τουρκική γλώσσα, το azinlikca, το οποίο ασκεί αντικειμενική δημοσιογραφία, μακριά από τις επιρροές του τούρκου προξένου στην Κομοτηνή που καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να χειραγωγήσει τα Μέσα Ενημέρωσης της Θράκης.

Το ιστολόγιο διαβάζεται, πάει καλά, και από ό,τι μαθαίνω αφήνει και κάποιο κέρδος στους διαχειριστές του. Μακάρι.

Η ελληνική πολιτεία, μακριά από λογικές χειραγώγησης έπρεπε να ενθαρρύνει Μέσα Ενημέρωσης που προσπαθούν να ενημερώσουν έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος που διαβάζουν τουρκόφωνες ιστοσελίδες.

Προσέξτε τη μικρή ιστορία δύο εκ των διαχειριστών της ιστοσελίδας.

Eργάζονταν στην ΕΡΑ Κομοτηνής και απελύθησαν. Και η παραμικρή βοήθεια που έδινε το ελληνικό κράτος ως ενίσχυση του τοπικού τύπου διακόπηκε και αυτή.

Η Τουρκία απαγόρευσε την είσοδό τους στη γειτονική χώρα και η Αθήνα την είσοδο συγγενών τους στην Ελλάδα για να συναντώνται μια φορά το χρόνο.

Με δυσκολία, επίσης, διαβάζεται η ιστοσελίδα τους στην Τουρκία γιατί της δημιουργεί, συνέχεια, προβλήματα η ηλεκτρονική λογοκρισία και οι δύο δημοσιογράφοι αναγκάζονται να αλλάζουν συνεχώς τον κωδικό για να ξεγελούν τους Τούρκους λογοκριτές….

Αλήθεια, πρέπει να έχει κανείς ισχυρή θέληση για να μην υποκύψει στις δελεαστικές προτάσεις του τουρκικού προξενείου.

Η ελληνική πολιτεία έχει υποχρέωση να απασχολεί ανθρώπους και της μειονότητας στους θεσμούς του κράτους που λειτουργούν στη Θράκη. Και οφείλει να δώσει εξηγήσεις γιατί απέλυσε από την ΕΡΑ τους δύο προαναφερθέντες δημοσιογράφους που το επιτυχές ιστολόγιό τους μαρτυρά την ικανότητά τους. Έχουμε υπόψη και άλλα ζητήματα που τους απασχολούν και η Αθήνα τους συμπεριφέρεται σαν εχθρούς. Ενώ, έπρεπε να κάνει το αντίθετο.

Σελίμ Ισά

Ο Καραϊσκος αναφέρθηκε, επίσης, και στον πρόεδρο της  Διαχειριστικής  Επιτροπής Μουσουλμανικῆς Περιουσίας (ΔΕΜΠ) Κομοτηνῆς και την αντίστοιχη της Αλεξανδρούπολης Σελήμ Ισά ο οποίος με το πολύπλευρο έργο του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του μέσου μουσουλμάνου στην Θράκη. Να θυμίσω πως η Επιτροπή παρέδωσε φακούς και γάντια μιας χρήσεως για χρήση των ενστόλων στον Έβρο, σε μια κίνηση συμβολική μα και ουσίας, που δεν έτυχε ιδιαίτερης προβολής. Γιατί να το κάνουν; Στην Αθήνα δεν καταλαβαίνουν από τη σημασία τέτοιων λεπτών κινήσεων. Ή, δεν ενδιαφέρονται.

Τον Σελίμ Ισά το τουρκικό προξενείο  δεν μπορεί να τον πειράξει λόγω του κύρους που απολαμβάνει στους μουσουλμάνους και τον αντιμετωπίζει με μια προσπάθεια περιθωριοποίησής του.

Την ίδια, δυστυχώς, συμπεριφορά απέναντί του έχουν και ορισμένοι χριστιανοί ιθύνοντες οι οποίοι προσβλέπουν στην υποστήριξη του τούρκου προξένου για να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας από τους δύο διαχειριστές του ιστολογίου που αναφέρθηκε, είναι αποκλειστικός συνομιλητής  του Οργανισμού της Ισλαμικής Διάσκεψης από την Ελλάδα, όπως  ήταν και  ο μουφτής Κομοτηνής   Μέτσο Τζαμαλή, πριν πεθάνει.

Και κάποιες προτάσεις.

Σε μια περίοδο που στην Ελλάδα δεν λειτουργεί ούτε ένα ιστολόγιο στα τουρκικά μήπως θα πρέπει να ενθαρρυνθεί από την επιχειρηματική κοινότητα το εγνωσμένης αξίας και αντικειμενικής ενημέρωσης ιστολόγιο azinlikca;

Μήπως θα πρέπει να ξαναβγεί στον αέρα η πετυχημένη εκπομπή των τριών δημοσιογράφων της μειονότητας στην ΕΡΑ Κομοτηνής η οποία άφησε πολύ καλές εντυπώσεις πριν λίγα χρόνια, συνδεδεμένη με τον αντίστοιχο ραδιοσταθμό του Διδυμοτείχου;

Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής.

Μήπως θα πρέπει στο κρατικό ραδιόφωνο της περιοχής να υπάρξει εκπομπή και στην πομακική γλώσσα; Για να τονιστεί ότι η μειονότητα δεν είναι, μόνο, τουρκόφωνη; Η περίπτωση του Σεμπαεδίν Καραχότζα με το πετυχημένο δελτίο στο «Κανάλι 6», μέχρι που σταμάτησε με γνωστές παρεμβάσεις , είναι χαρακτηριστική.

Μήπως πρέπει να δοθεί εκπομπή ακόμη και στην κ. Σουλεϊμάν Σαμπιχά, μουσουλμάνα Ρομά την οποία τόσο κατάφωρα προσέβαλε ο Συριζα;

Αλλά, το πιο σημαντικό.

Η χώρα διαθέτει τρία δημόσια κανάλια τα οποία πρέπει να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους. Δεν την δικαιολογούν αλληλοκαλυπτόμενα.

Μήπως στην ΕΡΤ3 πρέπει να λειτουργήσει ένα σημαντικό τμήμα παραγωγής εκπομπών στην τουρκική γλώσσα ώστε να ενημερώνεται για την πολιτική της χώρας και το τι γίνεται σ αυτήν η μουσουλμανική μειονότητα;

Μήπως αυτή η ενημέρωση πρέπει να είναι τόσο σοβαρή ώστε να συντονίζονται με την ΕΡΤ3 (σε δορυφορική εκπομπή) ακόμη και τούρκοι πολίτες της γειτονικής χώρας όχι, μόνο, για να ενημερώνονται για την πολιτική της Αθήνας αλλά και για τις άλλες διεθνείς εξελίξεις;

Θα είναι μια προσφορά της Ελλάδας προς τον τουρκικό λαό ο οποίος στενάζει κάτω από την μπότα του δικτάτορα.

Μήπως, τέλος, θα πρέπει από την ΕΡΤ3 να υπάρξουν εκπομπές και σε άλλες βαλκανικές γλώσσες;

Ας το σκεφθούν βαθύτερα οι ιθύνοντες.

 

 

 

spot_img

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριε Σαββίδη οι εισηγήσεις-απόψεις σας είναι εξαιρετικές και αναμφίβολα χρειάζεται να ληφθούν υπόψη από τους αρμόδιους ή ιθύνοντες όπως τους αποκαλείτε, αλλά ποίους αρμόδιους-ιθύνοντες όμως.
    Οι του Νότου ή των Αθηνών επί δεκαετίες το πολιτικό τους ενδιαφέρον είναι τόσης μικρής ακτινοβολίας που δεν φθάνει μέχρι τα βόρεια, οι δε του Βορρά είναι εγκλοβισμένοι στα ψηφαλάκια που ελέγχονται από εξωτερικό παράγοντα. Εδώ έφτασε η Περιφέρεια να είναι ισχυρότερη από το αρμόδιο τοπικό Υπουργείο ή μάλλον Υπουργό ,γιατί Υπουργείο δεν φαίνεται να υπάρχει, που υποτίθεται αντιπροσωπεύει την κυβέρνηση άρα την εξουσία με ό τι αυτό συνεπάγεται , το δε τοπικό κρατικό κανάλι που κάποτε είχε σημαντικές και αξιόλογες εκπομπές, μετατράπηκε σε εργοστάσιο παραγωγής βουλευτών.
    Ελλάς το μεγαλείο σου.

  2. Κυρίες και Κύριοι έχουμε τη “τιμή” να “διοικούμαστε” από ότι χειρότερο έχει αναδείξει ποτέ χώρα στην οικουμένη.
    Η λύση είναι στάση πληρωμών, όποιος δεν καταλαβαίνει, ή τα παίρνει, ή είναι χαζός.
    Παραμύθια περί ακυβερνησίας σε ένα προτεκτοράτο που παίρνουν τηλέφωνο την οποιαδήποτε Μέρκελ ή Τραμπ για να “πάρουν” μια απόφαση είναι υποτιμητικό για την νοημοσύνη μας.
    Η σήψη έχει εισχωρήσει παντού και πρέπει να γίνει επανεκκίνηση από κάτω προς τα πάνω.

  3. Χωρίς καμιά διάθεση να γίνουμε απολογητές αυτού του ”Αθηναικού κράτους” οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι λειτουργεί στην Θράκη μας και όπου δεν λειτουργεί ,ή, δεν λειτουργεί καλά, ευθύνονται αποκλειστικώς οι υπηρέτες του -λειτουργοί και υπάλληλοί του-.
    Μάλιστα από το 1964 αυητό το κράτος διατηρεί εκεί και τα 2/3 του στρατού και των εθνοφυλάκων του και όπως απέδειξε στο τελευταίο 20ήμερο στις Καστανιές τα καταφέρνει πλήρως .
    Οι ‘οποιες διαφορές μας με το σύνοικο αλλόθρησκο στοιχείο, που μας έμεινε ”αμανάτι” με την Συνθήκη της Λωζάνης είναι παληές.
    Ποιός περίμενε μετά το Σύμφωνο Φιλίας και Συμμαχίας του 1930 μεταξύ Βενιζέλου-Κεμάλ και την ταυτόχρονη ένταξή μας στην Συμμαχία του ΝΑΤΟ το 1952, ότι θα είχαμε τα Σεπτεμβριανά του 1955 ,λόγω ΕΟΚΑ ,η τα Αυγουστιάτικα του 1964 ,λόγω της Κοφινούς στην Κύπρο ,ή, τέλος με την ανακάλυψη των υδρογονανθράκων στο Αιγαίο την μόνιμη έκτοτε έχθρα με την Τουρκία ,που συνεχίζει να μας απειλεί;;;.
    Ας ελπίσουμε ότι τώρα με την παρέμβαση και των εταίρων μας στην Ευρώπη-που άρχισαν να την φοβούνται – θα περιορίσουμε τις εθνικές απαιτήσεις της και αν χρειασθεί θα τις αποκρούσουμε και μόνοι μας .όταν μετά τον κορονο-ιό ,που θα την ταλαιπωρήσει και αυτήν, τις εμφανίσει.

  4. Απόσπασμα από το εξαιρετικό άρθρο Project Θράκη: Το έγκλημα πλησιάζει στο τέλος του

    Με διαταγή του κράτους επιβάλλεται η χρήση της λέξης Τουρκικός

    «Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως, παρακαλούμεν όπως εφεξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρου «Τούρκος – τουρκικός», αντί του τοιούτου «μουσουλμάνος – μουσουλμανικός». Επί τούτοις δέον να μεριμνήσετε δια την αντικατάστασιν των εν τη περιφέρεια υμών υφισταμένων διαφόρων επιγραφών, όπως «Μουσουλμανικόν σχολείον, Μουσουλμανική κοινότης» κ.τ.λ. δια της ταύτης «Τουρκικόν».
    Διαπιστώνοντας ο Φεσσόπουλος, ότι κάποιοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες δεν φάνηκαν και τόσο πρόθυμοι να εκτελέσουν τις εντολές του διατάγματος, αποφασίζει να τους «τραβήξει το αυτί», κι έτσι, έναν χρόνο αργότερα, στις 5 Φεβρουαρίου 1955, εκδίδει και δεύτερη διαταγή, με την οποία τους υπενθυμίζει το «καθήκον» τους:
    «Παρά τας αυστηράς διαταγάς της κυβερνήσεως περί της αντικαταστάσεως και χρησιμοποιήσεως του λοιπού των όρων «μουσουλμάνος – μουσουλμανικός» δια των τοιούτων «Τούρκος – τουρκικός», εις το χωρίον Άρατος επί της δημοσίας οδού Κομοτηνής-Αλεξανδρουπόλεως, υφίσταται επιγραφή εμφανέστατη αναγράφουσα «μουσουλμανικό σχολείο». Να αντικατασταθεί αμέσως, τόσον αυτή, όσο και πάσα άλλη τυχόν υπάρχουσα εις την περιοχή του νομού Ροδόπης»

    Βγάλαμε τα μάτια μας μοναχοί μας και ρίξαμε τον μουσουλμανικό πληθυσμό τής Θράκης στην αγκαλιά τής Τουρκίας. Και το κακό συνεχίστηκε και επιδεινώθηκε από το αθηναϊκό κράτος, όταν τον Δ/μβριο τού 2007, η τότε κυβέρνηση Καραμανλή εγκαινίασε τις επισκέψεις στην Θράκη Τούρκων επισήμων, ωσάν να επρόκειτο για τουρκικό έδαφος.

    Πρόκληση Μπαμπατζάν στη Θράκη

    Τι γύρευε ο Μπαμπατζάν στη Θράκη;

  5. Πολλοί οι ΄΄θρακολόγοι΄΄ και οι ΄΄θρακόφιλοι” -και αυτό είναι και καλό και κακό.
    Καλό γιατί ”κτυπούν κουδούνια” για τον σίγουρο κατ’αυτούς κίνδυνο αυτονομήσεως της Θράκης και κακό γιατί δημιουργούν ανασφάλεια στους Ελληνορθόδοξους και τους ”εξασκούν” να καθυβρίζουν και αυτοί το κράτος- για κομματικούς λόγους-,το οποίο όμως εκεί εκπροσωπείται στην πλειοψηφία με υπαλλήλους από την Θράκη ,η, γαμβρούς και νύφες της Θράκης.
    Προφανώς δεν υπολογίζουν ότι τυχόν αυτονόμηση της Θράκης θα συμπεριλάβει και τους 800.000 περίπου Τούρκους της νοτίου Βουλγαρίας και αυτής μέλους του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαικής Ενώσεως και αυτό αν δεν είναι πανδύσκολο θα γίνει όταν συμπέσουν τα γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ ,,ή, της Ρωσίας με τα Τουρκικά και με μια Νέα Γιάλτα για όλα τα κράτη της Βαλκανικής .
    Και σαυτήν την περίπτωση θα προηγηθεί ,η, θα γίνει ταυτοχρόνως και η αυτονόμηση της Μακεδονίας ,τώρα που από πέρυσι υπάρχει κράτος με την ονομασία -με υπογραφή Ελληνική-Βόρειος Μακεδονία.
    Στην Θράκη μας -όση μας απέμεινε μετά την Συμφωνία των Μουδανιών- λειτουργεί Ελληνική διοίκηση με τις πρόνοιες της Συνθήκης της Λωζάνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και από το 1981 και του Ευρωπαικού κεκτημένου ,δεδομένα που δεν λαμβάνουν υπ’όψιν τους σχεδόν όλοι οι ”θρακολόγοι” αναλυτές.
    Όσα λάθη έγιναν μέχρι το 1955 έγιναν στα πλαίσια της από του 1930 και 1952 Ελληνοτουρκικής φιλίας και συμμαχίας.
    Τα αδικαιολόγητα λάθη δεν έγιναν όταν μετωνομάασθηκαν οι τουρκογενείς μουσουλμάνοι σε Τούρκους (από το 1999 έγινε δεκτός ο αυτοπροσδιορισμόςκάθε πολ΄του μιας χώρας) ,αλλά όταν ”τους έβαλαν στον κόρφο τους” οι ”δημοκρατικές” κυβερνήσεις μετά το 1981 για να ”γκρεμίσουν” την φασιστική Δεξιά και κυρίως όταν με τον ”Καλλικράτη” του τέως Δημάρχου Νάξου κ.Ραγκούση, παρέδωσαν τους Δήμους και τις Κοινότητες ,λόγω της πληθυσμιακής συνθέσεως στο σύνοικο στοιχείο σε μουσουλμάνους Δημάρχους παντοτινά .

  6. Κύριε Σαββίδη,

    Πριν σχολιάσω το άρθρο σας, θεώρησα καλό, κυρίως για τούς συναναγνώστες, να παραθέσω ένα πολύ τεκμηριωμένο και εμπεριστατωμένο άρθρο, γραμμένο από ανθρώπους που γνωρίζουν καλά την κατάσταση στην Θράκη.

    Οι σκέψεις σας είναι ορθότατες, πολλά θα μπορούσαν να γίνουν για να επανορθωθεί, αν και το βλέπω κάπως αργά πια, το λάθος που έθιξα κι εγώ παραπάνω, αλλά μία προσπάθεια θα άξιζε τον κόπο. Δυστυχώς, δεν πρόκειται να γίνει, διότι όλα τα κόμματα ανεξαιρέτως, όπως καλά γνωρίζετε, διαγκωνίζονται ποιο θα βάλει στο ψηφοδέλτιό του περισσότερους μουσουλμάνους υποψηφίους, οι οποίοι να έχουν την “ευλογία” τού διαβόητου Προξενείου Κομοτηνής, άλλως δεν έχουν καμμία πιθανότητα εκλογής. Κι εδώ ισχύει, δηλαδή, το οι ψήφοι πρώτ’ απ’ όλα. Έτσι, διαιωνίζεται το ιδιότυπο καθεστώς συγκυβερνήσεως στην Θράκη, το οποίο κάποτε θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην Ελλάδα. Δυστυχώς, το αθηναϊκό κράτος, όπως είπα, έχει άλλες προτεραιότητες.

    Σωστά φέρατε το παράδειγμα τού γνωστού για τούς αγώνες του Σεμπαϊδήν Καραχότζα και την κατάληξη τού δελτίου ειδήσεων στην πομακική από το «Κανάλι 6», όπως θα μπορούσατε να θυμηθείτε τις περιπέτειες τής Χαράς Νικοπούλου, που αντί να στηριχθεί από την Αθήνα, κατεδιώχθη (!!).

    Η ΕΡΤ3 θα εκπέμψει και στην τουρκική, αν το επιτρέψει η Τουρκία μέσω του διαβόητου Προξενείου, το οποίο προσκυνούν οι πολιτικοί μας, οπότε καλύτερα να μην εκπέμψει… Μάς φθάνει ο ΣΚΑΪ με τον Κωστίδη….

Leave a Reply to Σ.Α.Ν. Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,656ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα