Τα επίχειρα της αδιαφορίας για την παιδεία.

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Η τρομοκρατική επίθεση κατά του πρώην Πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου είναι μια απολύτως καταδικαστέα πράξη. Απολύτως καταδικαστέα είναι και τα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο που επιχαίρουν για την ενέργεια. Διότι δύο είναι οι αρχές στις οποίες βασίζεται ο πολιτισμός και η συλλογική συμβίωση: η ελευθερία και ο σεβασμός της ύπαρξης του άλλου. Στην προκειμένη περίπτωση και τα δύο καταπατώνται.

Ακραίας μορφής αρνητικό σχόλιο ήταν του δημοσιογράφου κ. Γιώργου Φιλιππάκη που αφού επικροτούσε την ενέργεια κατά του κ. Παπαδήμου, ευχόταν να συνέβαινε κάτι ανάλογο και κατά του κ. Στουρνάρα.

Ο κ. Φιλιππάκης συνελήφθη, ύστερα απο σχετική καταγγελία του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Λανθασμένη ενέργεια σε μια διαδικτυακή δημοκρατία.

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο απο εκδηλώσεις μίσους και άλλων, ενδεχομένως, παράνομων εκφράσεων. Αν η διαδικασία που θα ακουλουθηθεί θα είναι οι συλλήψεις, τότε η μισή Ελλάδα θα καταδιώκεται.

Το κείμενο του κ. Φιλιππάκη ήταν απαράδεκτο. Ενδεχομένως, και κολάσιμο ποινικά. Αλλά και η ενέργεια των αρχών αψυχολόγητη.

Εκείνο που διαπιστώθηκε μετά την επίθεση κατά του κ. Παπαδήμου, ήταν μια ανοικτή, απροκάλυπτη, με ονοματεπώνυμο, έκφραση ικανοποίησης απο μεγάλο μέρος της διαδικτυακής κοινότητας. Και το ερώτημα είναι αν αυτό το μίσος ήταν καταχωνιασμένο στις ψυχές των Ελλήνων πάντοτε και εκδηλώνεται με τη δυνατότητα που παρέχει το διαδίκτυο ή, έχει παραχθεί απο τις πολιτικές που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Ό,τι και να είναι, η πολιτεία πληρώνει, τώρα, τα επίχειρα της αδιαφορίας της για την παιδεία. Και ειδικότερα την κλασική παιδεία, την οποία, η παρούσα κυβέρνηση θέλει να εξαλείψει, παντελώς, απο τη μέση εκπαίδευση.

Διότι ένας λαός πεπαιδευμένος με τις διαχρονικές αξίες του ανθρώπινου πολιτισμού θα είχε εδραιωμένη την πεποίθηση πως η ζωή του ανθρώπου είναι ιερή. Και όχι μόνο δεν θα επέχαιρε αλλά θα καταδίκαζε τη δημόσια υποστήριξη ενεργειών που αποβλέπουν στην αφαίρεση της ζωής οποιουδήποτε.

Οπότε, δεν θα χρειαζόταν η κατασταλτική παρέμβαση των αρχών. Με την καταστολή δεν λύνονται τα προβλήματα που δημιούργησε η χρόνια αδιαφορία για την παιδεία και την επιβίωση του λαού. Η κατασταλτική παρέμβαση είναι εκδήλωση αδυναμίας της πολιτείας.

Έστω και τώρα, ας προβληματιστούν οι αρμόδιοι φορείς πως κάτι ριζικό πρέπει να αλλάξει στην παιδεία. που δεν θα υπαγορεύεται απο τα αιτήματα των καταληψιών.

spot_img

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το αίσθημα δικαίου και η εντιμότητα χρειάζεται παιδεία,κλασσική και μή,επίσης σαββίδη μου.Δέν μισούμε κανέναν,εσείς θέλετε με το στανιό να ανακαλύψετε θέμα διχασμού εκεί που δέν υπάρχει.
    Περισσότερα δέν λέω,γιατί ποτέ δέν ξέρεις τι σου ξημερώνει σε αυτόν τον τόπο.

  2. aspic, μη φοβάσαι, εσύ είσαι πνεύμα και το πνεύμα δεν συλλαμβάνεται. Μάλλον, συλλαμβάνεται, όπως ο Μωάμεθ μιλούσε μαζί του και έγραφε τα αποσπάσματα του Κορανίου.
    Ποιά είναι η αφετηρία aspic; ¨οχι ανάκατα. Εγώ λέω πως αφετηρία είναι δύο αρχές: ελευθερία και σεβασμός στην ύπαρξη. Και του άλλου, και των ζώων και των φυτών. Και με βάση αυτά παίρνω θέση. Το να μισείς κάποιον, (ταξικό μίσος π.χ.), να θέλεις να τον εξοντώσεις για να πάρεις τη θέση του, ανήκει στην ιδεολογία και πολιτική ενός χώρου που δεν με εκφράζει. Και επειδή πολύ εύκολα όποιος διαφωνεί μαζί σου τον χαρακτηρίζεις νεοφιλελέ, θα σου έλεγα πως, μάλλον, δεν καταλαβαίνεις και πολλά πράγατα. Υπηρετείς σκοπιμότητες. Δεν σε είδα ποτέ να σχολιάζεις την καταστροφική πολιτική του Συριζα.
    Και κάτι τελευταίο: με ποιό ψευδώνυμο έγραφε ο Νικόλας για να καταλάβω ποιός ήταν, μετά την είδηση του “άφαντου’ ότι έπεσε θύμα ατυχήματος; Αν ο “άφαντος” δεν μας κάνει πλάκα.

  3. Λές δηλαδή ότι θα ήθελα να πάρω την θέση του παπαδήμου,για αυτό υποστηρίζω την τρομοκρατική ενέργεια εναντιον του;
    Και στον πόλεμο σαββίδη μου,όταν οι τούρκοι στρατιώτες εισβάλουν στην καλή μας την πατρίδα που τοσο αγαπάς,δέν θα αμυνθείς και δέν θα τους πολεμήσεις επειδή λόγω της κλασσικής παιδείας σου θα ξεκινάς απο την αφετηρία της ελευθερίας και του σεβασμου της ύπαρξης των τούρκων στρατιωτών που σε απειλούν;
    Άσχετο θα μου πείς εσύ πώς είναι το παράδειγμα επειδή όλα για σένα είναι όμορφα και ειρηνικά,για μένα όμως είναι σχετικό επειδή γίνεται πόλεμος και ο κάθε παπαδήμος είναι ο τούρκος στρατιώτης που μας επιτίθεται.

    Ήδη τον ρώτησα και εγώ τον άφαντο στο άλλο τόπικ και ελπίζω να κάνει πλάκα για τον νικόλα.
    Εσύ δέν θα το μάθαινες άν είχε πάθει κάτι;
    Ελπίζω και εύχομαι να είναι καλά.
    Να ναι καλά και εγώ δέν θα ξαναπώ τίποτα για τους νεοφιλελέδες.

    Ά και η αφετηρία μου που με ρωτάς είναι η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και η ΑΝΘΡΩΠΙΑ.Θέλω ένα κόσμο δίκαιο και ανθρώπινο και εργαλεία για να τον πετύχω θα είναι η ελευθερία και ο σεβασμος στην υπαρξη που λές.Όχι έναν κόσμο ελεύθερο και με σεβασμό στην ύπαρξη οπως υποτίθεται πώς είναι τώρα,αλλά παράλληλα τόσο άδικο και απάνθρωπο.Η ελευθερία είναι μέσο,ενέργημα,ο ανθρώπινος δίκαιος κόσμος είναι κατάσταση όμως.Τι να τα κάνω τα ενεργήματα απο μόνα τους άν δέν μπορούν να μας βγάλουν απο αυτή την κωλοκατάσταση που είμαστε;

  4. Ήμουν σίγουρος ότι αυτό πιστεύεις. Τη μαρξιστική αντίληψη οτι η φύση του ανθρώπου είναι κοινωνική κατασκευή. Το θέμα μου έχει τραβήξει το ενδιαφέρον και το ψάχνω. Θα γράψω κείμενο. Εκφράζεις δύο μεγάλα ρεύματα φιλοσοφικού προβληματισμού. Ένα κράμα θεωρητικού μαρξισμού και αναρχίας. Αλλά και αυτοί κάπου τα έσπασαν. Τα σέβη μου.

  5. Καλό μυαλό και αυτός ο άφαντος. Αλλά χαραμίζει την ενεργητικότητά του προσπαθώντας στο να πείσει τον εαυτό του ότι είναι Συριζα.

  6. Μά, γιά νά ἐνδιαφερθεῖς γιά τήν παιδεία πρέπει νά ὀνειρεύεσαι τήν ἰσότητα, τή δημοκρατία, τήν ἐλευθερία καί νά ἀγαπᾶς τόν ἄνθρωπο. Ὁπωσδήποτε νά πιστεύεις ὅτι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἱερή καί νά μήν ξεχνᾶς τό κλασσικό «τὸν ἄρχοντα τριῶν δεῖ μεμνῆσθαι· πρῶτον μὲν ὅτι ἀνθρώπων ἄρχει, δεύτερον ὅτι κατὰ νόμους ἄρχει, τρίτον ὅτι οὐκ ἀεὶ ἄρχει» ἀπό τό Συμπόσιον τοῦ Πλάτωνος.
    Ὅποιος μιλάει γιά διχασμό δέν καταλαβαίνει ὅτι τό πρόβλημα ὑπάρχει στό ἐπίπεδο κατανόησης τῆς γλώσσας κι ὁ Ἰσοκράτης θεωροῦσε τήν κατανόηση αὐτή καί πέραν τῶν Ἑλλήνων κατά τό γένος, σέ ὅσους μετεῖχαν καί ἀντιλαμβάνονταν αὐτήν τήν παιδεία.
    Πόσο σήμερα ἔχουμε τήν παιδεία πού πρέπει; Ἤ πόσο αὐτή ἡ παιδεία ἔχει ἐπιτευχθεῖ καλύτερα σέ κάποιους ἄλλους λαούς; Τί ἀντιλαμβανόμαστε ἀπό τήν ἔμπνευση τοῦ Θεόφιλου Χάνσεν, ἑνός Δανοῦ ἀρχιτέκτονα, νά ἀποτυπώσει τήν τριλογία τοῦ Αἰσχύλου γιά τόν Προμηθέα, στό κτίριο τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν, τό ἕνα ἀπό τά κτίρια τῆς λεγόμενης Ἀθηναϊκῆς τριλογίας;
    Ἔχουμε ὑποχρέωση νά μορφωθοῦμε, νά διατηρήσουμε τίς ρίζες ἀλλά καί τό νόημα αὐτοῦ τοῦ πολιτισμοῦ, τήν γλώσσα μας. Τό γιατί τό προσλαμβάνει καθένας ἐλεύθερα.
    Ζοῦμε ἴσως κατώτερα ἀπό αὐτό πού μᾶς ἁρμόζει. Σάν ὁ δάσκαλος νά βλέπει μόνο τούς χειρότερους μαθητές καί νά μήν μπορεῖ νά ἀντιληφθεῖ τί ἀντιλαμβάνονται οἱ καλύτεροι. Γιατί ὑπάρχει ἕνα μεγάλο μέρος τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας πού εἶναι ἄξιο, τίμιο, ἐργατικό καί προοδευτικό, πέρα ἀπό ταμπέλες. Ποιό εἶναι τό ὄνειρο; Τό ὄνειρο εἶναι μιά συναδελφωμένη κοινωνία καί μία ματιά πρός τό μέλλον ἐλεύθερη.
    Τό πολύ σημαντικό πρῶτο «ὅτι ἀνθρώπων ἄρχει» σημαίνει βεβαίως καί πώς χωρίς ἀνθρώπους δέν ἄρχει, μέ ἀνύπαρκτους ἀνθρώπους, ἀνύπαρκτες καί οἱ πόλεις καί ἡ κοινωνία. Ὁλόκληρη ἡ πορεία τοῦ ἀνθρώπου νά καταφέρει νά γίνει ἄξιο μέλος μιᾶς ἄξιας κοινωνίας, κι ἄς περιλαμβάνει αὐτή ἡ πορεία διαστήματα ἀπομόνωσης, περισυλλογῆς, ἀναζητήσεων, προβληματισμῶν.

  7. Οι αρχαίες κοινωνίες των ελλήνων όμως που τις παίρνετε πρότυπο ελένη,μόνο συναδελφωμένες δέν ήταν. Και όσο για σεβασμό στην ζωή,μήν σχολιάσουμε.

    ΥΓ Επειδή δέν μπορώ να βγάλω νόημα υποθέτω ότι εννοείς σαββίδη,πώς κοινωνική κατασκευή είναι η κοινωνική πραγματικότητα και όχι η φύση.

    • Μά ὁ ἄνθρωπος ἀπό τήν ἀρχαιότητα καί πρίν συνεχῶς προοδεύει. Ἄν ψάξεις νά βρεῖς μία τέλεια περίοδο σάν πρότυπο, δέν ὑπάρχει. «Και η τελειότητα ένας είναι Παράδεισος που δεν εγνωρίσαμε ποτέ. Μόνο που την ιχνηλατούμε.» Κάποιες ἰδέες θαυμάζουμε, κάποιους ἀνθρώπους. Ἡ συναδέλφωση δέν μπορεῖ νά εἶναι μία δοτή κατάσταση ἀλλά μία κατάκτηση, ἴσως ἕνας πόλεμος, ἕνας συνεχής πόλεμος, πού προϋποθέτει δύο ἤ περισσότερους, ἀλλά πῶς; «Πολύ δεν θέλει ο κόσμος.Ενα κάτι.Ελάχιστο.Σαν τη στραβοτιμονιά πριν από το δυστύχημα.Ομως ακριβώς προς την αντίθετη κατεύθυνση.» ἀπό Τα Ετεροθαλή
      Κάποιες ἰδέες θαυμάζουμε, κάποιους ἀνθρώπους καί προχωρᾶμε μέ αὐτές, καί μέ τίς πληγές πού ἔχουμε σάν παράσημο πού φέρνει ἐμπειρία, ἄν καταφέρουμε καί προλάβουμε νά τίς μετουσιώσουμε σέ γνώση καί ἀνθρωπιά.
      Τά μαθηματικά τοῦ Θεοῦ πάντα ἀνώτερα ἀπό αὐτά πού κατανοοῦμε. Πῶς νά καταλάβουμε πώς καί πῶς; «’Ο, τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα. ‘Ο,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα.»

  8. “Η κρίση του μαρξισμού θεωρητικά αποδίδεται στην αντίληψή του ότι υπάρχει μια μόνο αντίθεση, η αντίθεση εργασίας- κεφαλαίου και πως οι υπόλοιπες, π.χ. η αντίθεση άνθρωπος – φύση, άνδρας – γυναίκα, συλλογικότητα – ατομικότητα, οι αντιθέσεις που συνδέονται με το “έδαφος”, τοπικές, εθνικές, πολιτισμικές, θρησκευτικές, είναι απλώς παράγωγες, αντιθέσεις.
    Σύμφωνα με το μαρξισμό /αναρχισμό, επίσης, ο άνθρωπος διαμορφώνεται αποκλειστικά από το κοινωνικό περιβάλλον, δηλαδή, από τον ίδιο τον άνθρωπο και δεν αποτελεί μια αντιφατική σύνθεση ανθρώπινης φύσης και κοινωνίας.
    Εκεί,ίσως, βρίσκεται ο πυρήνας του μαρξιστικού και αναρχικού ολοκληρωτισμού.
    -Ο άνθρωπος αποτελεί φυσικό όν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η συγκρότησή του προϋποθέτει την ατομικότητά του, την ύπαρξή του ως όντος αυτόνομου και, ταυτόχρονα, ανταγωνιστικού. Με τη φύση και τους άλλους ανθρώπους.
    -Ο άνθρωπος τείνει από τη φύση του προς την ελευθερία. Αναζητείται η κατάκτηση μιας ιδεώδους ισορροπίας ελευθερίας- δικαιοσύνης”.

    Θα επανέλθω.

  9. Δεν θεωρώ οτι ο άνθρωπος τείνει προς την ελευθερία. Όχι πλέον. Την ελευθερία αυτη, την εννοούμε μέσα στα πλαίσια της κοινωνίας στην οποία ζούμε. Επειδη ειμαςτε κοινωνικά ζώα. Δεν μπορούμε να έχουμε ατομική ελευθερία. Τρανταχτό παράδειγμα. Οι γυναίκες οι μουσουλμάνες του 21 ου αιώνα. Στο Μπέρμιγχαμ, στο Μαρούσι, (τις είδα και τρελάθηκα) να φαίνονται μόνο τα μάτια. Πως ειναι δυνατόν να βγάζουμε ΤΟΝ σύζυγο του Λουξεμβουργου στην φωτογραφία των πρώτων κύριων, με την Ερτογαν μπροστά του, άρα καμία ντροπή κανένα αίσχος, ουτε απο τον Ερτογαν τον ίδιο προκειμενου να πετύχει στα σχέδια του, γιατι αλλιώς δεν θα το επέτρεπε βαςει της μουςουλμανικης Ιδεοληψίας του. η Μερκελ παρεπιπτόντως δεν εχει βγάλει τον άντρα της πουθενά, και να συζητάμε για ελευθερία.πως ειναι δυνατόν η ευρωπη να απλώνεται απο την Μουσουλμανια, και να συζητάμε για ατομική ελευθερία.. Δεν υπήρξε ποτε. Η ελευθερία ήταν παντα υποκείμενο των κοινονικων συνθηκών της κάθε εποχής. Και των οικονομικών βεβαίως βεβαίως.

  10. Εντελως ακυρο αυτο που εγραψες κυριε Σαββιδη, η ιεροτητα της ζωης δεν προκυπτει απο την κλασσικη παιδεια αλλα απο την ιεροτητα της καθημερινοτητας. Σου προτεινω να διαβασεις ενα εξαιρετικο βιβλιο, το περα απο την ενοχη και την εξιλεωση του Ζαν Αμερι που ειναι τ’ απομνημονευματα ενος επιζωντα απο το Αουσβιτς. Υπαρχει ενα κεφαλαιο που λεγεται “στα ορια του πνευματος” οπου ο συγγραφεας αναλυει την αδυναμια της πνευματικης του σκευης μπροστα στην πραγματικη βια του στρατοπεδου που οδηγει την πρωτη σε αποσαρθρωση. Το ιδιο συμβαινει και με την κοινωνια μας. Η βια που υφιστανται τμηματα της ‘η το αισθημα της επερχομενης βιας γι’ αλλα, οδηγει σε αποιεροποιηση τη ζωη μετατρεποντας την σε μια μιζερη ενιοτε και κτηνωδη διαδικασια επιβιωσης. Αν προσπαθησει καποιος να εγκλοβισει αυτην την πραγματικοτητα μεσα σ’ ενα κελυφος κλασσικης παιδειας εν ειδει ζουρλομανδυα το μονο που θα καταφερει θα ειναι ν’ αποκαλυψει την εκπαιδευση σαν αυτο που πραγματικα ειναι, ενας μηχανισμος απευαισθατοποιησης κι ενσωματωσης πονου.

    Στο μονο που διαφωφνω μαζι σου aspic ειναι που αποκαλεις τον Σαββιδη νεοφιλελε. Ο Σαββιδης ειναι καλο μυαλο αλλα λιγο μπερδεμενος, βλεπει παντου συριζαιους να τον κυνηγουν. Τελευταια ανακαλυψα ενα πραγματικο αντρο νεοφιλελεδων οπως τους αποκαλεις, την Athens Voice, αν δεν τη γνωριζεται αξιζει να επισκεφθειτε τη σελιδα, απλως προηγουμενως παρτε υπογλωσσια. Μιλαμε για στρατευμενη κι επιθετικη προπαγανδα που κανει το ΣΚΑΙ και το capital να μοιαζουν με γατακια. Τοσα χρονια νομιζα οτι αυτα ηταν τα εντυπα των χιπστερακιδων αλλα εκανα λαθος. Προσπαθησα να τους βρισω λιγο (κοσμια, καμια σχεση μ’ εδω) αλλα λογοκρινουν τα παντα. Πραγματικοι φασιστες με προβια φιλελευθερου. Αντιθετως ο Σαββιδης ειναι φιλελευθερος με προβια φασιστα. Με τον Στεφανο μονο το παρακανε, δεν ξερω γιατι.

    Υγ. Δυστυχως φιλε ο Νικολας δε μενει πια εδω. Ειχαμε αναπτυξει καποια τηλεφωνικη εποικοινωνια τελευταια, μ’ επαιρνε δηλαδη τα βραδια και μου λεγε για τη Μαρια. Μ’ ειχε πρηξει, δε μπορουσε να την ξεπερασει, τον τρελαιναν λεει οι εξυπνες γυναικες. Και που κολλαει η Μαρια τον ρωταγα’ δεν εχω ιδεα, αυτο ηρθε απο το πουθενα. Επινε ενα μπουκαλι βοτκα κι ετρεχε με τη μηχανη σαν κυνηγημενος. Τον βρηκανε ξημερωματα καρφωμενο σε μια κολονα. Την αλλη Κυριακη ειναι τα σαρανταμερα.

  11. Κρίμα για το Νικόλα. Ποιό ήταν το ψευδώνυμό του;
    Το διαδίκτυο μου έκανε ένα μεγάλο καλό. Έπαθα κάποιου είδους μιθριδατισμό στις ανεδαφικές κατηγορίες και χαρακτηρισμούς. Σε άλλες εποχές, π.δ (προ διαδικτύου), αν θα με έλεγαν φασίστα, (έτσω και με προβιά) θα παρεξηγιόμουν, ίσως και να το σκεφτόμουν όλη μέρα. Τώρα, το απολαμβάνω. Μόλις το διάβασα, έβαλα λίγο απο το τσίπουρο δικής μου παραγωγής, και το περιεργαζόμουν. Άφες αυτοίς… ου γαρ οίδασι τι ποιούσιν. Με άλλα λόγια, δεν πειράζει, μικρά είναι θα μεγαλώσουν.

  12. Διερωτωμαι ,αγαπητοι φιλοι, αν αξιζε τον κοπο , να καταναλωθει τοση σκεψη ,με τοσους προσωπικους υπαινιγμους ,για ενα θεμα ξεκαθαρο, που ,καθε φορα αναμενει αμεση απαντηση στο ερωτημα.”Μπορει το διποδο ζωο- ο ΛΟΓΙΚΟΣ ανθρωπος -να δικαιολογησει την βια, που αφαιρει,η, αποσκοπει να αφαιρεσει ανθρωπινη ζωη, χωρις να εμπλακει σε αμεση αντιδικια ως ατομο ,η, σε πολεμο ως Εθνος,κρατος,η λαος, ετσι ας πουμε στα καλα καθουμενα;;;. Τετοια φαινομενα υπηρξαν και ενδεχομενως υπαρχουν σε πρωτογονες κοινωνιες ,σιγουρα ομως ο σημερινος πολιτικος και κοινωνικος πολιτισμος δεν μπορει να δεχθει αυτοδικιες και μονομελη,η, πολυμελη λαικα δικαστηρια, που κασταδικαζουν σε θανατο και εκτελουν και την ποινη. Σημερα -αιωνες τωρα- στα οργανωμενα κρατη με πεπαιδευμενους ,η, απαιδευτους ανθρωπους επικρατει το κρατος δικαιου, με Αστυνομια και Δικαιοσυνη -τις οποιες οι αναρχικοι καθε αποχρωσεως χαρακτηριζουν ως δυναμεις καταστολης- οι οποιες τιμωρουν -και οπου δεν τιμωρουν κακως δεν τιμωρουν- τους δραστες , για να μη ζουγκλοποιηθουν οι κοινωνιες. Η αφαιρεση ζωης δεν δικαιολογειται- ουτε πρεπει ως αδικημα να δικαιολογειται – ασχετως τι προκαλεσε το θυμα στον δραστη. Μονο η ποινη του δραστη μετριαζεται -και νομιμως και καλως- απο την συμπεριφορα του θυματος απεναντι του. Και επειδη ενεπλακη και η παιδεια στο θεμα , χρονια τωρα , λογω της 40ετους ΑΝΟΜΙΑΣ στην πατριδα μας, σε ολες τις οργανωμενες κοινωνικες μορφες (σχολεια, οπαδικους συλλογους αθλητικων και μη σωματειων κλπ), συγκεντρωσεις,διαμαρτυριες και πορειες και για το ποιο ασημαντο θεμα ) και κυριως της ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑΣ- λογω κρατικης αδυναμιας σε προσωπικο και εργα υποδομης – αλλα κυριως λογω της ιδεολογικης συγγενειας κασι ομογενοποιησεως των περισσοτερων συνελληνων με τους υπαιτιους, εχει χαθει ,-δυστυχως οριστικα -” η μπαλα” αγαπητε κ. Σαββιδη. Ειναι η μονη περιπτωση που εχει εφαρμογη η ρηση ” το ποταμι δεν γυριζει πισω”. Τωρα ανακαλυψαμε τις ”λαιτ” μορφες βιας- το καλουμενο μπουλιγκ-, που ειναι στην φυση της παιδικης και εφηβικης ζωης ανα τους αιωνες και δεν προοκειται να εξαλειφθει, καθως και την ενδοοικογενειακη -ασχετως αν αυτη απανταται (οπως παντα) σε διαλυμενες οικογενειες- (θα αναδειχθουν,ομως, και θα βγαλουν αρκετο ψωμακι οι υποκριτες διδασκοντες, οι οποιοι -ισως και ολοι- να συμμετεχουν σε ανωτερες μορφες βιας και να την δικαιολογουν πληρως ,ιδιως στην τελευταια 7ετια) . Εχει μαζικοποιηθει η νεανικη κυριως βια στην -φτωχη πια- Ελλαδα μας απο τον Δεκεμβριο του 2008 (θανατος του νεαρου Αλεξανδρου) και των τεσσαρων θυματων της ΜΑΡΜΙΝ απο εμπρησμο και εκτοτε ”των οικιων ημων εμπιπραμμενων ημεις αδομεν”συνεχως και το μονο ,που περιμενουμε , ως πλειοψηφια κοινωνιας ειναι να ”εξοντωσουμε” τους κατα την δικη μας αποψη υπαιτιους για την οικονομκη καταντια μας- χωρις δικαστικη εμπλοκη- και να ελθουν οι επενδυσεις , με υποχωρησεις σε ολα τα θεματα -με πρωτον της παιδειας-, μηπως και ξαναφαμε με ”χρυσα κουταλια”. Ποιος κρατικος λειτουργος και πως να πεισει αυτην την κοινωνια να ηρεμησει και να εργασθει για να εχει να φαει, οπως εκαναν οι πιο προσφατοι προγονοι μας -οι παπποι μας και μερικοι γονεις μας-;;;. Το ελπιδοφορο -εστω ως οξυμωρο – για μας ειναι οτι ,καθως μεριμνησε αυτη η κυβερνηση για (99) χρονια θα ειμαστε υποταγμενοι, οποτε -οσοι επιβιωσουν ως τοτε , θα προσαρμοσθουν -κατι που αρχισε ηδη ,με την μειωση των μαζικων κινητοποιησεων-ΧΑΙΡΕΤΕ.

    • ΄’για (99) χρονια θα ειμαστε υποταγμενοι’’ κι αὐτό σηκώνει συζήτηση καί ἑρμηνεία γιά τό τί εἶναι ὑποταγμένοι.
      Σέ βία ὁδηγοῦν μερικές φορές πολλές ΄αλήθειες’
      http://www.efsyn.gr/arthro/den-ixera-pos-plates-mporoyn-na-klapsoyn
      ὅμως οἱ Γερμανοί δέν ἔκαναν πίσω μπροστά στήν δική τους μαύρη σελίδα, ἀλλά φρόντισαν νά ἐργασθοῦν γιά ἕνα καλύτερο μέλλον γιά αὐτούς καί νά καταξιωθοῦν σά λαός.
      Ὑπάρχουν πάντα φωτεινά παραδείγματα ἐλπίδας καί δράσης
      http://fanpage.gr/stories/%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%bf%cf%82-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%bc%ce%bf%cf%81%cf%86%cf%8e%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b5%ce%ba%cf%81%cf%8c-%cf%80/ καί ὅταν ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἐλεύθερος νά σκέφτεται καί νά αἰσθάνεται, μπορεῖ νά βρεῖ λύσεις.
      Οἱ Δυτικοί ἔμαθαν ἀπό τόν δικό μας πολιτισμό, τόν μελέτησαν καί προχώρησαν. Ἐμεῖς μποροῦμε νά εἴμαστε ὑπερήφανοι γιατί τόν γνωρίζουμε; Εἶναι ἐποχή νά μάθουμε νά μαθαίνουμε, νά φροντίζουμε, νά συντηροῦμε, νά ἀγαπᾶμε αὐτό πού ἔχουμε καί αὐτό πού εἴμαστε, εἴτε ἔχουμε λίγα εἴτε πολλά. Σέ τί ὁδηγούμαστε αὐτή τήν ἐποχή; Σέ φυγή, σέ ἀδιαφορία, σέ ξεπούλημα περιουσιών σέ ξένους κυρίως.
      Τί εἶναι ἠθικό, τί εἶναι δίκαιο, τί νόμιμο καί τί παράνομο, τό γνωρίζει ἡ ψυχή καί τό ἔνστικτό μας, τό φροντίζει σέ κάποιο ἐπίπεδο ἡ πολιτεία καί οἱ νόμοι τοῦ κράτους, ὅμως, ἀφοῦ εἶναι ἐπίκαιρος ὁ Προμηθέας, ἄς ἀφήσουμε χῶρο γιά τό ἱερό στή ζωή μας-τό ἐπαναστατικό φτιάχνει τόν χῶρο του- γιά τό ἐλπιδοφόρο, γιά τό ἀνέλπιστο, γιά ἀνθρώπους πού θά σεβόμαστε
      «Από τις παράνομες σχέσεις ανάμεσα στα άλογα του Paolo Uccello
      και τα νούφαρα του Claude Monet πρέπει να γεννήθηκαν τα πιο καθα-
      ρόαιμα μονόχρωμα του Rothko, ή αλλιώς η απόλυτος ζωγραφική.»
      Ο.Ε.

      • Αναγκαια η διεκρινιση για την λεξη υποταγμενοι -να την βαλουμε εντος παρενθεσεως, προς αρση καθε παρεξηγησεως-. Ακουσατε και διαβασατε οτι το υπερτσαμειο θα κατεχει την περιουσια του ελληνικου δημοσιου ,για τοσα χρονια. Θελετε το υποταγμενοι να το πουμε υποθηκευμενοι;;;. Δεκτον. Τελος για την σχετικοποιηση των υψηλων , κλασσικων δε,εννοιων , μου θυμιζετε το επιχειρημα των σοφιστων” παντων χρηματων μετρον ανθρωπος”, ο οποιος -ειρησθω εν παροδω -ειχε και εχει ευμεταβολη -συχνοτατα μαλιστα- διαθεση και γνωμη και ειναι και πεπερασμενος . Μηπως να ξαναδιαβαζαμε τους Σωκρατικους διαλογους και τα Ηθικα Νικομαχεια του Αριστοτελους;;;

        • Οσο για το ”επικαιρο” ασμα , θα προτιμουσα να το ακουσω απο τον μακαριτη Στελιο Καζαντζιδη-οπως το πρωτοακουσα- στην 10ετια του 1960 , τοτε που πραγματι ηταν πληγη η ξενητεια , για μανες, γυναικες και παιδια. Τωρα -χρονια μαλιστα- ολοι μας ειμαστε ξενητεμενοι και φευγατοι για ανωτερες σπουδες και καλυτερη ποιοτικα ζωη και για ”ελευθερια” απο τα δεσμα της οικογενειακης εστιας, οπως διδαχθηκαμε εδω και τριαντα τοσα χρονια απο τους διεθνιστες, νεωτεριστες και παγκοσμιοποιημενους και τετοια τραγουδια δεν μας αγγιζουν και ακουγονται, μονο απο την ”μηχανη του χρονου”,λογο για τον οποιο την λεξη επικαιρο την εβαλα εντος εισαγωγικων, γιατι η σημερινη ξενητεια με τις αφιξαναχωρησεις με καθημερινα τσαρτερς και συζητησεις μεσω σκαιπ των συνελληνων , που ευτυχως βρηκαν εργασια ως ισοτιμοι ευρωπαιοι πολιτες στην Ενωση μας, δεν συγκρινεται με την ξενητεια , κυριως των 10ετιας 1960, την οποιαν αρκετοι και απο τους αναγνωστες των ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΩΝ την εγνωρισαν. ΧΑΙΡΕΤΕ.

          • Τί εἶναι αὐτό πού θά κάνει τούς Ἕλληνες νά ἀντιδράσουν πιστεύετε; Τό νά διαβάσουν τούς Σωκρατικούς διαλόγους κατά τόν Πλάτωνα ἤ τά Ἠθικά Νικομάχεια; Κι ἀφοῦ τό ἐντός Ἑλλάδος εἶναι ὑποθηκευμένο καί εἶναι ὅλα καλά γιά τούς Ἕλληνες στίς ξένες χῶρες, κατά τήν γνώμη σας, καί φαίνεται πώς δέν ΄αἰσθάνονται΄ οἱ Ἕλληνες καί δέν ΄στενοχωριῶνται΄ πλέον, τί σημασία ἔχει ὁ Ἑλληνισμός, ἡ Ἑλλάδα ἅμα δέν γνωρίζουμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι;

          • Για την δευτερη απαντηση σας ,φρονω, οτι οι Ελληνες εχουν ανεκαθεν δυο τροπους να αντιδρασουν ως οικουμενικοι ,που αρχαιοθεν ειναι . Ο πρωτος ειναι με τον πολιτισμο και την παιδεια τους, που ως την Βακτριανη τους πηγανε και ο αλλος -ως πριν 70 χρονια -, με ΤΑ ”Μολων λαβε”, ”Την δε πολιν σοι δουναι ουτ’εμον … και παντες ου φεισομεθα της ζωης ημων” ,” Ελευθερια, η, θανατος ” , ”ΟΧΙ ” και αντισταση στους ΙΣΜΟΥΣ , με τελευταιο τον κοκκινο. Τι επαθε ο κατακτητης Ρωμαιος και γιατι αυτη η αποδοχη του Ελληνισμου απο τον καλουμενο πολιτισμενο κοσμο;;;. Νομιζετε απο δρασεις και αντιδρασεις αλλου τυπου, τωρα, που απο το 1922 μικρυναμε τοσο;;; Ολα αυτα ισχυροποιουνται με τα συγγραμματα, που σας συνεστησα. Καληνυχτα.

  13. Σε μια συέντευξή του ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος, είχε πει ότι η ανθρώπινη παρουσία δεν κρίνεται μονομιάς αλλά διαρκώς στο επίπεδο μιας αποφατικής Θεολογίας (σε ελεύθερη απόδοση).

    Αν σκεφτεί κανείς ότι ο Ματθαίος (πρώην τελώνης) μετανόησε, οπωσδήποτε κάποια στιγμή κάποιο δίποδο που λέει και ο ΣΑΝ θα του στερούσε αυτή την δυνατότητα.
    Γιατί θα κρινόταν από τον ίδιο πριν αποφανθεί η ίδια η ζωή για κάθε άνθρωπο χωριστά.

    Δεν αναφέρομαι στην υπόθεση με τον κύριο Λ. Παπαδήμο αλλά γενικά, για όσους επιχειρούν να αφαιρέσουν ζωές ή μετέρχονται την βία.

    Η μια πλευρά βέβαια λέει, ότι και τα ΜΜΕ, μαζί με κάποιες ελίτ (ως συνήθως) τραμπούκισαν τον κόσμο, αναζητώντας ως άλλοι ιαβέρηδες ποιοι δεν εξέφρασαν “οργή και αγανάκτηση για την επίθεση”.
    Και αυτό φυσικά επεκτάθηκε και στο πεδίο της κριτικής σο πρόσωπο του κυρίου Παπαδήμου, που μπορεί να είναι και αρνητική.
    Ευτυχώς, ακόμα ζούμε σε κάποιους στοιχειώδεις αυτοματισμούς του νεοτερικού κράτους, που δεν έχουν (ακόμα) καταργήσει την αντίθετη γνώμη από αυτή που επιβάλλεται πολλές φορές.
    Δηλαδή στο δικαίωμα να έχει δική του οπτική ο καθένας με βάση τα βιώματα και τις παραστάσεις του.
    Δεν μπορεί σώνει και καλά να συμφωνούν όλοι με την ελιτίστικη πολιτική τάξη.
    Τι να κάνουμε;

    Εν τέλει, ο κύριος Παπαδήμος κρίνεται πολιτικά, αλλά κανείς δεν είναι ο “μέγας ιεροεξεταστής” να μοιράζει συγχωροχάρτια για τον παράδεισο.
    Η ανθρώπινη ζωή (για να μην μπλέξουμε με πολυσχιδείς αναλύσεις) οφείλει να διέπεται από κάποιες σταθερές που μας βοηθούν να έχουμε κριτήριο και να προχωράμε στην ζωή με συνέπεια για να μην γίνουμε ένα περιβάλλον φόβου και ανελευθερίας.
    Αυτά που λέει και ο αρθρογράφος.
    Ελεθερία και σεβασμός στην ύπαρξη του άλλου.

    Η κριτική στις επιλογές πολιτικών είναι αδιαπραγμάτευτη και λογική υπόθεση, επίσης πολύ λογικό είναι να μην συμπαθεί κανείς τον όποιον κ. Παπαδήμο για τις πολιτικές επιλογές του, ή τις θέσεις που τον ανάγκασαν ενδεχομένως να υιοθετήσει (ποιος ξέρει, θυμάμαι είχε το μεγαλύτερο υπουργικό συμβούλιο όσο ποτέ άλλοτε) αλλά ως εκεί.
    Και αυτό αφορά τόσο τους τρομοκράτες της άμεσης βίας κατά της ανθρώπινης ζωής όσο και τους πάσης φύσεως τρομοκράτες της ενημέρωσης, της ενοχοποίησης και της απαξίωσης μιας κοινωνίας δίκην αυτόκλητων ιαβέρηδων πίσω από μανδύες “δημοκρατικής” ευαισθησίας, χωρίς να γνωρίζουν τι είναι πραγματικά δημοκρατία.

    Σε κάθε περίπτωση αφαίρεση ζωής=καφρίλα, βαρβαρότητα, απανθρωπιά.
    Τι άλλο να πει κανείς..
    Χωρίς περικοκλάδες.

    Με σταθερές, λοιπόν, τον σεβασμό και την ζωή του κάθε ανθρώπου, οφείλουμε να προχωράμε χωρίς να δεχόμαστε κάθε είδους ιδεολογική τρομοκρατία ή άσκηση βίας (οικονομικής, λεκτικής, φυσικής, ψυχολογικής…) σε όλα τα επίπεδα της ζωής, που οδηγούν στην έσχατη ανελευθερία.

  14. Τι κοινωνικές θεωρίες και παπαδήμους να λέμε τώρα,γάμησέ τα,τι έκανε ο μαλάκας,ήπιε ένα μπουκάλι βότκα και πήρε τη μηχανή μετά..τον απασχολούσε κάτι; είχε οικονομικά προβλήματα,τι ειχε; Ας μας έγραφε εδώ να του συμπαρασταθούμε να τον βοηθήσουμε όσο μπορουσαμε,γαμησέ τα,έφυγε και δέν άκουσε και ένα καλό λόγο απο την μαρία..αφού το χαμε πεί εδω μέσα δέν το χαμε πεί;άμα είναι να πεθάνουμε μιά μέρα πρίν θα ζωστούμε δυναμίτια και θα μπουκάρουμε σε μιά τράπεζα,σε ένα κανάλι,κάπου,στου σαββίδη το μαγαζί,όχι έτσι ρε πούστη μου,να πιείς ένα μπουκάλι βότκα και να στουκάρεις με την μηχανή. Δέν ξέρω τι να πώ έχω μπλοκάρει τελείως πολύ με πόνεσε αυτό δέν το περίμενα με τίποτα. Ά ρε νικόλα….τι να πώ ρε παιδιά πραγματικά νοιώθω χάλια…να κοιτάξω μήπως και ο θάνατος είναι μαρξιστική αντίληψη κοινωνικής κατασκευής και παρηγορηθώ κάπως; αυτές τις μαλακίες λέω ώρες ώρες και νοιώθω ακόμη πιο χ άλια.Κάπου είχα διαβάσει όμως μιά μεταφυσική θεωρία που λέει πώς η ζ ωή είναι ένα παιχνίδι που φτειάχνουν οι ανώτεροι εαυτοί μας απο τον άλλο ανώτερο επίσης κόσμο,ενδεδυμένο με ένα πέπλο σοβαρότητας για να γίνεται αληθοφανές και πιστευτό,το παιχνίδι, και το χιούμορ υπάρχει για να μας υπενθυμίζει την παιγνιώδη πραγματικότητα και να μας συνεφέρει όταν παίρνουμε την ζωή σοβαρά.
    Τώρα που βγήκες απο το παιχνίδι νικόλα θα γελάς που κλαίμε για σένα,αλλά όταν με το καλό ξανασυναντηθουμε εκεί πάνω θα το πληρώσεις πολύ ακριβά αυτό.
    Σαββίδη στάματα όλα τα ποσταρίσματα και ρίξε μαύρο στο σάιτ,εγώ πάντως αδυνατώ να συμμετέχω σε οποιοδήποτε θέμα εδώ μέσα όταν ξέρω ότι ο νικόλας δέν υπάρχει πιά.
    Εσύ ρε άφαντε σίγουρα δέν είσαι συννενοημένος με τον νικολα και κάνεις πλάκα; Ρε άμα κάνεις πλάκα θα έρθω να σε βρώ να σε τουφεκίσω ρε.

  15. Πως να κανω πλακα ρε aspic, κανουν πλακα με τετοια τα πραγματα; Κι εσυ Σαββιδη με ρεγουλα το τσιπουρο, το ποτο δεν ειναι η λυση στα προβληματα της ζωης. Το Νικολας ηταν ψευδωνυμο, το πραγματικο του ονομα ηταν casus belli με τρια θαυμαστικα στο τελος (???). Ξερω, ακουγεται παραξενο, αλλα οταν ειχε ερθει πρωτη φορα στην Ελλαδα ο casusbelli??? σε ηλικια εικοπεντε χρονων απο τη νοτια Αμπχαζια, γιατι ως γνωστων ο casusbelli??? ηταν ρωσοποντιος εμιγκρες, δεν ηξερε γρι ελληνικα. Ετσι οταν πηγε στο αστυνομικο τμημα για να παρει αδεια παραμονης οι αστυνομικοι του ζητησαν να γραψει στην αιτηση τ’ ονομα του αλλα επειδη ο casusbelli γνωριζε μονο το κυριλλικο αλφαβητο περιηλθε σε συγχυση, ντραπηκε για την αγνοια του και πανω στην απελπισια του αντεγραψε τα γραμματα απο κατι γκραφιτι που ειδε στον απεναντι τοιχο και για την ακριβεια το πληρες του ονομα ειναι “casus belli ??? βασανιζομαι”. Κι οντως βασανιστηκε το παλικαρι μ’ εκεινη την ελεεινη τη Μαρια Δ που ομως δεν ειχε καλυτερο τελος. Γιατι ξερω, θα σας πεσει λιγο βαρυ, αλλα ενος κακου μυρια επονται, κι η μοιρα το φερε ετσι ωστε ουτε η Μαρια να ειναι πια μαζι μας. Τον τελευταιο καιρο ειχα αναπτυξει μια ιδιομορφη επικοινωνια μεσω σηματων καπνου με τη Μαρια, στην προσπαθεια μου να μειωσω τα εξοδα απο το κινητο. Ετσι οταν της ειπα οτι ο Νικολας σκοτωθηκε σε τροχαιο εκεινη μου απαντησε χεστηκα για τον καραβλαχο, εγω εσενα θελω, εχω αγορασει ενα Σατο Ντε Κουμπερντεν (ηξερε κι απο γαλλικα κρασια η βλαχομπουρζουα), φοραω μονο το κραγιον μου κι ενα μικροσκοπικο κυλοτακι και σε περιμενω, αν δεν ερθεις θ’ αυτοκτονησω. Εγω πηρα στα σοβαρα τα λεγομενα της και πανω στον πανικο μου μην κανει καμια τρελα εριξα πολλα ξυλα στη φωτια και χτυπωντας την κουρελου με δυναμη προσπαθησα να γραψω Ερχομαι, αλλα αντ’ αυτου στον ουρανο σχηματιστηκε ενα τεραστιο ντουμανι απο συννεφα που εγραφε ΨΟΦΑ. Κι ετσι κι εγινε. Μεχρι να παω εκει η Μαρια Δ ειχε πιει ολο το Σατο ντε Κουμπερντεν μαζι με δυο κουτια ηρεμιστικα. Με εγκριση των δικων της και καθαρα για λογους σπασιματος τη θαψαμε διπλα στο Νικολα, και πανω στην ταφοπλακα γραψαμε δυο τρεις λεξεις που συγκεφαλαιωναν ολη τη ζωη της: Μαρια Δελτα, η Σωτη Τριανταφυλλου των φτωχων.

  16. Σιγά μη σε πιστέψουμε μ αυτά που γράφεις ότι ο Νικόλας μας άφησε. Aspic, ανέλαβε εσύ που ξέρεις απο ανακριτικές μεθόδους, ως παλιός…

  17. Να μη χαθεί η ευκαιρία να μνημονεύσουμε δυο σημεία περί Παιδείας = κάνει το ανθρωπο-ζώο Άνθρωπο.

    Για τον σεβασμό
    1) Ο σεβασμός δεν είναι του άλλου αλλά του εαυτού μας. Δεν γίνεται να σέβεσαι άλλον αν δεν σέβεσαι τον εαυτό σου. Γιατί ο εαυτό σου είναι το άλλο σου κομμάτι, αυτό «που παίρνει τα γράμματα». Η Παιδεία μαθαίνει στον άνθρωπο να βλέπει τον εαυτό του διπλό = να αποκτά αυτοσυνείδηση για να αποκτήσει την ανθρώπινη πλευρά του.
    2) Η ανθρώπινη πλευρά μας είναι αυτό που έλεγε μέχρι πρότινος ο απλός λαός «να γίνεις Άνθρωπος» βγαίνοντας από το ζωικό επίπεδο του εαυτούλη / «σελφ»
    3) Και μόνο με τη «μανία» των «σέλφεις» παρατηρεί κανείς ότι έχουμε κάνει ιδανικό της ζωής να μείνουμε, επιδεικτικά, στο αποκτηνωτικό ψυχολογικό επίπεδο όπου η ψυχή είναι μια κλειστή σφαίρα, ένα δι εαυτό, δηλαδή «τρελλή».

    Για τη δικαιοσύνη
    1) Το αίσθημα δικαίου είναι το πρώτο σκαλί στη μετάβαση από τον κάτω όροφο της ύπαρξής μας (τον στάβλο ας πούμε) στον πάνω όροφο (με τον Νου ξυπνητό). Κατά την Παιδεία μας είναι η «αρετή της δικαιοσύνης» ως ψυχική ενέργεια που μας κάνει να αγαπάμε το δίκαιο.
    2) Όπως στο ατομικό επίπεδο, και στο συλλογικό, οπότε και στην «Πολιτική», έχει χαθεί κάθε έννοια Ανθρωπιάς/ δευτέρου ορόφου. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ίχνος δικαιοσύνης.
    Με αποτέλεσμα, το αίσθημα δικαίου να μην ικανοποιείται και σε όποιον συντηρείται ακόμα λόγω «έξης πολιτικής» να εκδηλώνεται με αίσθημα πνιγμού – «τον πνίγει το δίκιο» λέμε. Ακόμα και πεπαιδευμένοι άνθρωποι-με αυτοσυνειδησία και αυτοέλεγχο – μονολογούν για τους πολιτικούς-«προδότες» (αδιάφορο αν το κάνουν συνειδητά ή όχι, για λεφτά/δόξα ή ηλιθιότητα.
    3) Πόσο μάλλον, οι τόσοι συμπολίτες μας που η ψυχική τους κατάσταση έχει κατρακυλήσει στη ζωώδη λειτουργία. Πχ στο ασυνείδητο του ανθρώπου οι ερωτικές επιθυμίες είναι «τρελλές» πχ ενδοοικογενειακές. Παρατηρούμε όμως πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός των πατεράδων ….κόρες τους….. Έτσι και με το να εκφράζει κανείς δημοσίως/πραγματικά το ότι θέλει να τιμωρούνται/σκοτώνονται οι «προδότες»

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,656ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα