Τα γαϊδούρια, η συγνώμη και ο σανός

- Advertisement -
Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης  Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017 liberal.gr

Στα ελληνικά χωριά λένε ότι από τότε που βρέθηκε η συγνώμη πληθύναν τα γαϊδούρια. Προφανώς το λέγανε όταν ακόμα τα γαϊδούρια ζητάγανε συγνώμη. Τα πράγματα άλλαξαν. Σήμερα τα γαϊδούρια περάσανε στην αντεπίθεση και ρίχνουνε το φταίξιμο σε άλλους. Φυσικό. Όλα τα είδη προοδεύουν με το χρόνο. Ιδίως όταν βρίσκουν τροφή για να θεριεύουν και να αναπαράγονται. Σανός υπάρχει άφθονος.

Η πολιτική ευαισθησία δεν ήταν ποτέ ίδιο της πολιτικής οικογένειας στη χώρα μετά τον Β’ Παγκόσμιο. Φαίνεται ότι στον πόλεμο σκοτώθηκε και η τσίπα που υπήρχε στον τόπο. Με έκρηξη την περίοδο της «εκσυγχρονιστικής» διακυβέρνησης και με αποκορύφωμα την αριστερά με το ηθικό μειονέκτημα.

Προχτές, ο υπουργός Σπίρτζης, σε μια καθαρόαιμη πασοκική θεατρική παράσταση, στην οποία έχει θητεύσει, ζήτησε συγνώμη από «όσους ταλαιπωρήθηκαν» στις ουρές της υπερηφάνειας για μια κάρτα- εισιτήριο στις συγκοινωνίες. Οι λόγοι για τους οποίους ζητάει συγνώμη αναζητιούνται ακόμα! Γιατί;

Μα, γιατί στη συνέχεια ο υπουργός ξεκαθαρίζει ότι ο ίδιος δεν φταίει σε τίποτε για το αλαλούμ των εισιτηρίων. Για το οποίο φταίνε η προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ, η γραφειοκρατία, η αντιπολίτευση και τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων!

Είναι απορίας άξιο πώς ο υπουργός κατονομάζει διαρκώς αυτά τα κυκλώματα, που αποτελούνται από υπαλλήλους των συγκοινωνιών, τους οποίους έχει βρει η έρευνα που έχει γίνει (με λεία πάνω από 1 εκατομ. σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα), αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν και να δρουν σε βάρος των συγκοινωνιών και του έργου του υπουργού!

Τελικώς, ο υπουργός έχει ξηλώσει τα κυκλώματα (άρα δεν υποσκάπτουν το έργο του) ή τα διατηρεί;

Προχτές ο υπουργός Τόσκας, μετά από 4 χοντρές ληστείες, τη θανάτωση ενός ληστή από πολίτη, την πυρπόληση ενός αστυνομικού τμήματος,  τη δολοφονία ενός δικηγόρου, την βασανισμό ηλικιωμένων στα σπίτια τους από κλέφτες, τον ξυλοδαρμό πολιτών από χρυσαυγίτες, τον ξυλοδαρμό ΑΜΕΑ από τραμπούκους, τη δολοφονία μιας εφοριακού σε μεγάλο νεκροταφείο, το φόνο 2 γυναικών στα σπίτια τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον εμπρησμό αστυνομικών και αυτοκινήτων πολιτών από άλλους τραμπούκους, τη ληστεία σε κεντρικό περίπτερο με πυροβολισμούς εναντίον πολιτών, τον ξυλοδαρμό ευέλπιδων από άλλους τραμπούκους, την ένοπλη ληστεία στο Π Φάληρο με σύλληψη του δράστη από πολίτες, και μετά από δεκάδες κλοπές σε σπίτια σε όλη τη χώρα σ αυτό το μικρό διάστημα διαβεβαίωσε τους Έλληνες ότι ζουν σε μια ασφάλεια που δεν έχει προηγούμενο στη χώρα!

Αυτός, σε αντίθεση με τον προηγούμενο που ξέρει τα κόλπα, είναι και εντελώς ανίκανος και εντελώς αδαής και αναίσθητος. Γιατί, μόνο μ αυτά τα ελάχιστα που παρέθεσα πιο πάνω, καθένας με στοιχειώδη τσίπα θα είχε πάει στο σπίτι του. Αν μη τι άλλο, για να μην ξεφτιλίζεται.

Χτες το αρμόδιο Κέντρο Ερευνών ανακοίνωσε ότι οι θάλασσες της Αττικής εξακολουθούν να είναι μολυσμένες από το μαζούτ του «Αγία Ζώνη ΙΙ» μέχρι και τη Βούλα. Παρ όλα αυτά, ο υπουργός Κουρουμπλής με μια κουστωδία από παρατρεχάμενους του υπουργείου και, δυστυχώς, και του Λιμενικού, παρελαύνει σε φιέστες … παράδοσης ακτών (αλλά όχι θαλασσών!!) αντί να έχει παραιτηθεί για την ανικανότητα και την αναισθησία με την οποία αντιμετώπισε εξ αρχής την καταστροφή.

Πριν λίγες μέρες ο υπουργός προπαγάνδας Βερναρδάκης ομολόγησε κυνικά ότι παρακολουθεί και φακελώνει ιστοσελίδες ανάλογα με τις ιδεολογικές τους κατευθύνσεις! Αυτό από μόνο του, σε μια οποιαδήποτε χώρα της δύσης θα έστελνε τον υπουργό στο σπίτι του και μάλιστα διωκόμενο, ενώ θα δημιουργούσε μείζον πρόβλημα στην κυβέρνηση. Στην Ελλάδα, ο μεν υπουργός καμάρωσε για τη δραστηριότητά του, την οποία συνεχίζει με τις πρωθυπουργικές ευλογίες (!), η δε κυβέρνηση αντέδρασε λες και το φακέλωμα είναι φυσιολογικό της δικαίωμα!

Φυσικά, σ αυτή την ανοχή παίζουν πρωτεύοντα ρόλο τα ΜΜΕ, που αντιμετώπισαν το γεγονός περίπου σαν … φυσιολογικό, αλλά και οι πολίτες, οι οποίοι έχουν πλέον δημοκρατικά και δικαιωματικά αντανακλαστικά όσα είχαν και επί χούντας.

Χτες ο υπουργός Καμμένος, που πιάστηκε να παίζει σε ιδιωτικά καζίνο σε επίσημο ταξίδι στο Λονδίνο, με χρήματα που άλλοτε ήταν δικά του σε κάρτα και άλλοτε μετρητά δικά του και της συζύγου του (που κατά διαβολική σύμπτωση συμπλήρωναν εκ των υστέρων το ποσό που επιτρέπεται να εξαγάγει κάθε Έλληνας, με τα υπερήφανα capital controls της κυβέρνησής του) απείλησε με … μήνυση τον βουλευτή που τον κατήγγειλε μέσα στη Βουλή ότι άλλα έλεγε όταν πιάστηκε και άλλα σήμερα!

Για συγνώμη και παραίτηση ούτε να το συζητάει κανείς από τον Καμμένο των ευγενικών και δημοκρατικών συναισθημάτων… Για τη φρασεολογία και τον λεκτικό τραμπουκισμό όσων τον κρίνουν ας μη μιλήσουμε.

Χτες στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ εκλήθη ο κ Μουζάλας να εξηγήσει τι γίνεται με τους πρόσφυγες. Στην πράξη δεν χρειαζόταν ο κ Μουζάλας για να ξέρουν οι κομματικοί εγκέφαλοι ότι οι πρόσφυγες ζουν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης υπό άθλιες συνθήκες και ότι κάθε λίγο πεθαίνει κι από ένα παιδάκι ή ένας άρρωστος μέσα στις λάσπες και στα κουρέλια, χωρίς φαϊ, νερό, περίθαλψη. Σαν ζώα εγκαταλειμμένοι στα νησιά του Αιγαίου.

Ο υπουργός Γαβρόγλου, αφού προανήγγειλε την εκπαιδευτική του μεταρρύθμιση και κατάργησε δύο (2) φορές με δηλώσεις του τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ, ανέκρουσε πρύμναν, κάνοντας άνω κάτω την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ ταυτόχρονα έχει αφήσει έρμαια τα Πανεπιστήμια στα χέρια του κάθε τραμπούκου και σε κατάσταση αλαλούμ τις σχέσεις τους με τα ΤΕΙ! Επιπλέον, ο νόμος για τα λύκεια καρκινοβατεί στην πράξη, ενώ οι ελλείψεις σε καθηγητές παραμένουν σε όλα τα επίπεδα. Φυσικά, ούτε μία συγνώμη για τα πισωγυρίσματα και το χάος στα σπίτια μαθητών και φοιτητών. Για παραίτηση, ούτε λόγος.

Ευτυχώς, στην περίπτωσή του, για όλα αυτά δεν του έχει φταίξει κανείς άλλος, εκτός από έναν: Το ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα που δε λέει να κάνει την εμφάνισή του για να λύσει τα προβλήματα. Για την ακρίβεια, όταν την κάνει με τη ρώμη του πληθαίνει τα προβλήματα.

Για το δίδυμο Ξανθό- Πολάκη είναι ίσως περιττό να μιλήσει κανείς. Πριν λίγες βδομάδες, και ενώ ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Πάκης εγκαινίαζε με φανφάρες αίθουσα στο νοσοκομείο Καλαμάτας, στο ίδιο το νοσοκομείο την ίδια ώρα (!) εμείς παίρναμε ακτινογραφία συγγενούς μας στο χέρι για να φύγουμε, χωρίς φάκελλο (!), γιατί «το νοσοκομείο δεν έχει λεφτά ούτε για φακέλλους εξετάσεων»! Εδώ δεν έχει για γάζες.

Φυσικά, δεν περιμένει κανείς από τραμπούκο να έχει συναίσθηση της θέσης του έξω από το φυσικό του χώρο. Και κάθε απαίτηση σ αυτή την περίπτωση είναι ουτοπική.

Όλοι αυτοί οι ευαισθητούληδες για κάθε τι που δεν ευθύνονται, μετατρέπονται στα πιο αναίσθητα όντα όταν τους ακουμπάνε οι ευθύνες μιας δουλειάς, μιας υποχρέωσης που είναι επιφορτισμένοι να διεκπεραιώσουν. Και είτε προπαγανδίζουν τη διαστροφή της ολοφάνερης πραγματικότητας, είτε ρίχνουν τις ευθύνες οπουδήποτε αλλού εκτός από τους εαυτούς τους.

Στην πραγματικότητα κάθε ευθύνη, απαίτηση δημοκρατικότητας, ευαισθησίας, ευθιξίας και ηθικής που δεν υπάρχει, καθρεφτίζει τον πρωθυπουργό και κανέναν από τους παραπάνω ή τους υπόλοιπους υπουργούς και φαρισαίους. Ο πρωθυπουργός τους επέλεξε, εκείνος τους καθοδηγεί, εκείνος τους αξιολογεί, εκείνος τους διατηρεί ή τους παύει.

Όπως λένε και στα χωριά μας , απ όταν βρέθηκε η συγνώμη πληθύναν τα γαϊδούρια. Εδώ, όμως,  δεν υπάρχει τσίπα ούτε για συγνώμη. Ακόμα και τα γαϊδούρια ωχριούν. Και να με συμπαθάνε τα γαϊδούρια.

 

spot_img

37 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιατι χαλασε ο εχων δυο επωνυμα κ. Παπαδοπουλος – Τετραδης την καλη περιγραφη με καλους σχολιασμους των ζητουντων συγχωρεση κ.κ. υπουργων,- χωρις καμια παραιτηση τους για παραλειψεις τους- , με την φραση του ”ο Προεδρος της Δημοκρατιας ΠΑΚΗΣ ”, αντι ο Προεδρος της Δημοκρατιας κ. Προκοπης Παυλοπουλος ;;;. Δικαιουται αυτος ο εγκριτος και εγκυρος δημοσιογραφος ,απο την 10ετια του 1980 , να απαξιωνει ετσι τον υψιστο θεσμο του κρατους μας και προφανως αντιθετο πολιτικως με αυτον και την παραταξη την οποιαν υποστηριζε και υποστηριζει;;;. Ειναι παραδειγμα προς εκτιμηση,η, αποστροφη , περαν της αγενειας του ;;;.

    • Δεν απαξιώνει τον θεσμό, αλλά τον καραγκιόζη που τον κατέχει. Δεν κάνει ο θεσμός τούς ανθρώπους, αλλά οι άνθρωποι τον θεσμό, κατάλαβες;

    • Άλλο τα λόγια και άλλο οι πράξεις.

      Επιπλέον ο πρόεδρος της πολιτείας είναι πρόσωπο υπό αξιολογική κρίση δεν είναι υπέρτατο ον.

      Φιλοξενείται ένα ενδιαφέρον άρθρο της Ν. Λυγερού στις ανιχνεύσεις σήμερα, πραγματικά ενδιαφέρον.

      Δεν θα πω για την πολιτική πράξη, για την οποία δεν έχω καλή γνώμη για τον τότε υπ.εσ.

      Θα πάω στην περίφημη “πατριωτική” συνεισφορά του.
      Εκτός από αξιόλογα (ωστόσο) λογύδρια με τα οποία συμφωνώ (περί κράτους δικαίου κλπ), ποια ήταν η συνεισφορά του κύριου ‘πάκη’ στο να μην επικρατήσει αυτή η εθνομηδενιστική εφιλατική μεταγλώσσα των νεοταξικών ελίτ στην παιδεία, στην δημόσια διοίκηση και αλλού;

      Μάλλον υπόχρεος και συνοδοιπόρος τους είναι ο νυν πρόεδρος της πολιτείας.
      Άλλωστε τον εκαμάρωναν από πριν γίνει πρόεδρος ήδη από το 2014, γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο υποθέτω.

      Επομένως, με τους διάφορους δεκάρικους δεν υποκαθίσταται η πραγματικότητα.
      Από την θέση του μπορούσε να συμβάλλει στον πλουραλισμό και στον εκδημοκρατισμό του συστήματος, να ακούγεται και καμιά φωνή για “πίστη του γένους” “έθνος” “ελληνική οικογένεια” που ενώ είναι συνθήκες ελευθερίες για κάθε κοινωνία απέναντι στην παντοδυναμία των αγορών, στο “αριστερό” (εντός πολλών εισαγωγικών αν κρίνει κανείς τις συνθήκες ζωής της κοινωνίας) κονκλάβιο, φαντάζει αφόρητη.

      Είναι δε, η καταψήφισή του ως ΠτΔ, από τις ελάχιστες οξυδερκείς πράξεις του επικεφαλής της αξ. αντιπολίτευσης για τον οποίο μόνο καλά λόγια δεν λέω συνολικά.

      Αυτά τα ζητήματα λοιπόν, δεν μπορούμε να τα βλέπουμε με κομματικά φίλτρα και “παραταξιακά” αλλά ως ελεύθερα σκεπτόμενοι πολίτες (και όχι υπήκοοι του κράτους).

      • Ελπιζω ,κ.Γιωργη , να σας ικσανοποιησε ΠΛΗΡΩΣ η απαντηση μου στο σχολιο-ερωτημα των Ανιχνευσεων. Μη ειστε στενοκαρδος και ”διχαστικος”. Ειναι αξιολογικη κριση η λεξη Πακης αντι Προκοπης ,η, αναμειξη αγενειας και απαξιας στο προσωπο του εκαστοτε Προεδρου της Δημοκρατιας;;; Οσον αφορα στην αρνητικη ψηφο του κ. Κυριακου Μητσοτακη, που υποκρτυπτει και” υψηλη” πολιτικη σκοπιμοτητα και επαρκως την αιτιολογησε ο ιδιος -ισχυει για εσας και αλλους ομοφρονες σας το ”ειμαι φιλος του εχθρου του γειτονα σου”. Χαρειτε τους ΕΛΛΗΝΕΣ συνελληνες ,χωρις αστερισκους.Υ.Γ. Θα χαρω για αντιλογο δικο σας και αλλων .

        • Τα σχόλιά σας κ. ΣΑΝ διαπνέονται από ένα “σύμπλεγμα” ανωτερότητας και μεροληπτικής θα έλεγα χολερικής συμπεριφοράς, επομένως συνδυάζουν μακαρθικές και γκαιμπέλικες τακτικές απαξίωσης του συνομιλητή.

          Θα χαρώ όταν αποκτήσουν επιχείρημα, δηλαδή περιεχόμενο.

          Δεν σημαίνει ότι όταν κάποιος είναι επίδοξος γκρούεζας και επιχειρεί μέσα από μια ελιτίστικη στάση να μειώσει το νόημα και την προαίρεση του συνομιλητή του, που τυγχάνει μη ανθρωπάκι ή υπήκοος κάθε εξουσίας, να δικαιούται έντιμο διάλογο.

          Αυτό το λέω γιατί το “είμαι φίλος του εχθρού του γείτονά σου”, θα είχε βάση αν συμπαθούσα τις πολιτικές του επικεφαλής της αξ. αντιπολίτευσης εξαιτίας αυτού του μεμονωμένου γεγονότος.
          Επίσης στην επιχειρηματολογία μου ξεκαθαρίζω για ποιον λόγο, χωρίς μάλιστα να απαξιώνω κατά καιρούς σωστές παρεμβάσεις του, δεν τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση στους δεκάρικους του νυν προέδρου της πολιτείας.

          Μην εκλαμβάνετε λοιπόν ως αδυναμία την ευγένεια απέναντι στα χολερικά σας σχόλια, ή το γεγονός ότι δεν λειτουργούμε όλοι με κομματικά γυαλιά και μεροληπτική “παραταξιακή” ανάγνωση του κόσμου.

          Υπάρχουν και άνθρωποι σκεπτόμενοι πέρα από τέτοια στεγανά ξέρετε.
          Όσο και αν αυτό σας σοκάρει.

          Κατά τα λοιπά συνεχίστε τον διάλογο με όσους επιθυμούν.
          Από μέρους μου ο διάλογος δεν θα συνεχιστεί μαζί σας και με συμπεριφορές ομοίων σας.

          Αυτά.

      • Γιώργη,

        Από το άρθρο τής Νεφέλης Λυγερού, που αναφέρεις:

        ” Όραμά τους, άλλωστε, είναι να μετατρέψουν την Ελλάδα σε πολυπολιτισμική, πολυεθνική και πολυθρησκευτική χώρα”

        Από ανέκαθεν. Και μάλλον η κοινωνία δεν έγινε καλύτερη, όπως ήθελε ο περί ου ο λόγος φαφλατάς.

        • Εδώ τίθενται λοιπόν δύο-τρία πολύ ουσιαστικά ερωτήματα, πρακτικής σημασίας και εξόχως ανθρωπιστικής.

          1ον, από που προκύπτει ότι η έννοια του έθνους είναι ‘ακροδεξιά’ υπόθεση;
          Αυτή η σαχλαμάρα απορρέει ακριβώς από την οργουελικά διατυπωμένη άψογα, “μεταγλώσσα” του συστήματος.
          Τόσο, ώστε να δέρεται ένας πιτσιρικάς εύελπις επειδή …είναι κοντοκουρεμένος ή ένας άλλος μακρυμάλλης -αυτή τη φορά- νεαρός που του επιτέθηκαν επειδή φορούσε …λάθος μπλούζα, καθώς έχουν εκχωρίσει οι διάφορες ελίτ της νέας τάξης πραγμάτων την έννοια του έθνους και όχι μόνο στην ακροδεξιά.

          Η 2η επισήμανση, έχει να κάνει με το αυτονόητο.
          Με τις συνθήκες ζωής λχ των προσφυγόπουλων και των γυναικών κλπ.
          Οι λογικές “να σε κάψω Γιάννη μου να σ’ αλείψω λάδι”, πόρρω απέχουν από την “ουμανιστική” -a posteriori- ρητορική όλων αυτών των ελίτ της νέας τάξης πραγμάτων.
          Εξ ου και η αποδόμηση της εθνικής και κοινωνικής συνοχής με πρόσχημα μια συλλογική ρετσινιά που αντανακλά στο δίλλημα: “ανθρωπισμός” που μετατρέπει την κοινωνία σε …πληθυσμό αποδεχόμενη τετελεσμένα ή “απανθρωπιά”, που συνάδει με εξαναγκασμούς τόσο η μια όσο και η άλλη εκδοχή λόγω των συνθηκών που επιβάλλονται.
          Και αυτό γιατί θεώρησαν ότι μια κοτσιλιά τόπος (που λέει ο λόγος), μπορούμε να γίνουμε το κέντρο διερχομένων των συνεπειών του παγκόσμιου καπιταλισμού.

          Τέλος, θεωρώ ότι επειδή ακριβώς ο νεοφιλελευθερισμός (πολιτισμικά και οικονομικά) συμβαδίζει με αυτούς τους “ανθρωπισμούς” οι λόγοι του προέδρου της πολιτείας περί “μινώταυρου” κλπ είναι δεκάρικοι, ακριβώς επειδή μια διασπασμένη κοινωνία χωρίς εθνική συνοχή εύκολα γίνεται πιο εύκολα ‘τροφή’ των αγορών.
          Και απλώς όλα αυτά τα λογύδρια εντάσσονται στο πεδίο του “τσιγκλίματος” του συλλογικού θυμικού και φιλότιμου του έλληνα με βαθύτερη αναφορά σε κομματικούς ανταγωνισμούς και σκοπιμότητες ή κομματικές συμπάθειες του προέδρου της πολιτείας.
          Θεωρώ τον κύριο αυτό, τον περιώνυμο ‘πάκη’ (όχι τον θεσμό) ως έναν καμουφλαρισμένο νεοφιλελεύθερο πολιτικό “αριστερό” με “δεξιά” ενδυμασία εξ αυτών των λόγων πιο πάνω(τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία).

          Έστω, και αν κατά καιρούς αναπτύσσει με ενδιαφέροντα τρόπο ζητήματα που άπτονται του κράτους δικαίου κοκ…
          Δεν τον απαξιώνω ως ρήτορα ή ως ομιλητή.
          Εξαιρετικός είναι.
          Ίσως αυτό το τελευταίο όμως να αποδεικνύει ότι ΓΝΩΡΙΖΕΙ, δεν είναι ούτε αφελής, ούτε παραπλανημένος.

          • Σχολίασα συγκεκριμένη πρόταση τού άρθρου, Γιώργη. Είπα εγώ πουθενά “ότι η έννοια του έθνους είναι ‘ακροδεξιά’ υπόθεση”;

          • Όχι φίλε μου, η αναφορά μου υπήρξε γενική με αφορμή το σχόλιό σου, εσύ μια χαρά τα λες.

    • ΑΠΟΛΥΤΩΣ ,οπως ”φωνασκησε” προ 4ετιας ο κ. Ευαγγελος Βενιζελος, επειδη -σε καθε ευκαιρια- αναφερεται στην Πατριδα, στην επικρατουσα ,βασει του Συνταγματος του 1975 Ορθοδοξο Εκκλησια μας και επειδη εναντι εσωτερικων και εξωτερικων κινδυνων εκφραζεται με το αρχαιοθεν ελληνικο φρονημα του ”Μολων λαβε”, επικαλουμενος και την Υπερμαχο Στρατηγο Παναγια μας ,ενω μονιμως -ως καθηγητης του Διοικητικου δικαιου- προτρεπει για την επαναδημιουργια του κρατους Δικαιου ,εκσυγχρονισμενου με τα ευρωπαικα κεκτημενα . Οταν ενας -οποιοσδηποτε- Ελλην εκφραζεται με αυτους τους τροπους παρελκει να αναζητουμε σε ποια παραταξη ανηκεικαι πως εκφραζεται σΕ εκλογες. Ειναι ομοφρων ,γιατι ανηκει στην Πατριωτικη παραταξη . Αυτοι οι Ελληνες μας ελειψαν απο την 10ετια του 1980 και πρεπει να τους αναζητουμε και να τους υποληπτομεθα -οπου και αν δηλωνουν οτι ανηκουν- , γιατι αυτοι -και μονο αυτοι- θα φερουν την ελπιδοφορο Ανοιξη στην ΠΑΤΡΙΔΑ μας. ΧΑΙΡΕΤΕ.

      • Το Σύνταγμα σε μάρανε. Η κυβέρνηση που έχομε από το 2015, δεν έχει εξ ολοκλήρου ορκισθεί βάσει Συντάγματος, διότι το τελευταίο δεν προβλέπει, καλώς ή κακώς, το πολιτικό όρκο. Το ίδιο ισχύσει και για κάποιους βουλευτές. Άρα κυβερνώμεθα, ευθύνη τού Πάκη, ενώπιον τού οποίου ορκίστηκαν με πολιτικό (αντισυνταγματικό) όρκο, από μη ορκισμένη κυβέρνηση και βουλή. Αν ο περί ου ο λόγος πολιτικάντης τής δεκάρας είχε συνείδηση, θα αρνούνταν να τούς ορκίσει. Αλλά χάρη στον ΣΥΡΙΖΑ είναι η πιο ακριβοπληρωμένη γλάστρα στην χώρα. Να τούς χαλάσει χατήρι; Καλύτερα στέλνει το Σύνταγμα στο διάολο.

        Θυμούμαι και τον Πάκη, τής “πατριωτικής παράταξης” (sic), που ευχαριστούσε τους λαθρομετανάστες που επέλεξαν την χώρα μας, για να … δώσουμε τον κοινό αγώνα. Τι να σεβαστώ, λοιπόν; Έναν καραγκιόζη;

        • Για την μη νομιμότητα του όρκου συμφωνώ χωρίς να και θεωρώ τον όρκο επαρκές δεδομένο για την αξιοπιστία του ομνύοντος .
          Όσον αφορά όμως την θέση σε σχέση με το πρόσωπο την αξία την δίνουμε εμείς σεβόμενοι ή όχι την θέση και εξ αυτής το πρόσωπο.
          Ποιος άγγλος αποκεφάλισε τον βασιλιά γιατί σεβόταν την βασιλεία κι αυτός, ο βασιλιάς, ήταν ανάξιος; Ο Κρόμβελ ή κάπου εκεί.

          • Χρίστο, διάβασε το σχόλιό μου προσεκτικά. Δεν σχολιάζω τα περί θρησκευτικού όρκου. Λέω ότι ο πολιτικός όρκος δεν προβλέπεται από το ισχύον Σύνταγμα, άρα μέρος των βουλευτών και ακόμη μεγαλύτερο μέρος τής κυβερνήσεως δεν έχουν ορκισθεί σύμφωνα με το Σύνταγμα, ευθύνη τού Παυλόπουλου, που δέχτηκε να τους ορκίσει. Κατάλαλαβες;

            Ένας βασιλιάς αποκεφαλίστηκε στην Αγγλία, ο Κάρολος Α’, επί Κρόμγουελ, επειδή δεν σεβόταν (τάχα) τις ελευθερίες τού λαού. Οι λόγοι ήσαν θρησκευτικοί.

          • Δεν αναφέρθηκα στον θρησκευτικό όρκο , άλλωστε δεν υπάρχει τέτοιος όρκος στον χριστιανισμό και ιουδαϊσμό .Υπάρχει όρκος στο όνομα του θεού που πιστεύεις με νομική απόφαση !!!
            Αναφέρθηκα στο παράτυπο και αντισυνταγματικό που αναφέρθηκες κι εσύ.

            Για τον Κρόμγουελ ευχαριστώ, πάνε πολλά χρόνια από τότε που το έμαθα.

  2. Ας αρκεσθουμε ολοι οι σχολιαστες στις αναγνωσεις του αρθρου και των σχολιων μας απο (220) περιπου ,μεχρι στιγμης, αναγνωστες,που σιγουρα , δεν θα αρεσαν τις προσωπικες και αποαξιωτικες φρασεις στο προσωπο μου απο τους δυο αλλους σχολιαστες. Προσωπικως ,σε καθε περιπτωση , απεχθανομαι την αγενεια και την μισαλλοδοξια .Ειναι κακο;;;.

    • Άντε χάσου
      βαλτέ παλιάνθρωπε,

      γενοκτόνε τών τόνων καί

      τζοχανταραίε τού Αχιλλέα Καραμανλή, πού
      σέ βάλανε νά φυλάς πόρτες Προξενείων
      κι έκτοτε τήν είδες πρέσβης ε.α.

      • Έπιασες το νόημα, ως συνήθως, αλλά μην τον αποπαίρνεις έτσι και μάς φύγει. Μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε στην μαούνα μας για να δουλεύει την τρόμπα.

  3. Πώς ακριβώς ευθύνεται ο καπιταλισμός για τη μετανάστευση Γιώργη;
    Εκτός κι αν εννοείς πως φταίει το διαδίκτυο μέσω του οποίου μπορούν να βλέπουν σε ζωντανή σύνδεση την καθημερινή ζωή στις πόλεις της πατρίδος μας και της υπόλοιπης Ευρώπης και θεωρούν και πολύ σωστά κάνουν πως ακόμη και βιοπορισμός στους δρόμους και διατροφή από τα σκουπίδια, είναι καλύτερα από τη δική τους πατρίδα..Αν είναι έτσι, να συμφωνήσω κι εγώ εάν όχι, παρακαλώ διαφώτισέ μας..

    Πώς θα περίοριζες εσύ αγαπητέ επισκέπτη τη μετανάστευση;
    Μήπως θα έπρεπε ο Παυλόπουλος ή ο κάθε Παυλόπουλος να βγει πρώτος πρώτος σε τούτο τον πλανήτη και να το παίξει ο σκληρός του κόσμου;
    Ακριβώς αυτό επιδιώχθηκε και με τη Γερμανία και πολύ έξυπνα το χειρίστηκε η Μέρκελ κάνοντας ακριβώς το ίδιο που έπραξε κι ο Παυλόπουλος.
    Τώρα που εκτέθηκαν οι ΗΠΑ και η Βρετανία και λοιποί πονόψυχοι, θα είναι ευκολότερο για όλους τους από κάτω, να σφίξουν το λουρί…
    Το να το σταματήσουν το φαινόμενο όμως..ΕΊΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ!

    Όσο για τα γεγονότα το 2008 κι εγώ είχα σοκαριστεί, όμως με την πάροδο του χρόνου γίνεται εύκολα αντιληπτό το γιατί επέλεξε η τότε Κυβέρνηση να παίξει άμυνα για να μην πω πως και αυτοί που υπόκινησαν τα επεισόδια το έπραξαν ως συμπληρωματική πολιτική αυτών που από ΤΌΤΕ αρνούνταν να αναλλάβουν την ευθύνη του εξορθολογισμού της υπερστρεβλωμένης οικονομίας μας και τα μηνύματα τα είχαν ήδη λάβει για το τί έρχεται!
    Και ήρθε και επιτέλους δηλαδή!!

    ΥΓ: Υγιή και αξιοπρόσεκτη δημοσιογραφία θα επιτελούσε έστω ΈΝΑΣ λεγόμενος εγχώριος δημοσιογράφος ο οποίος θα τολμούσε να παρουσιάσει τα συμπεράσματα των παλαιότερων εκοφιν και νεώτερων γιουρογκρουπ και το τί ζητούσαν και εν τέλει απαιτούαν από το πολιτικό μας σύστημα.

    • Αυτό το “παίξει άμυνα”, μπορείς να το σπάσεις σε πενηνταράκια;

      Σε έχασα εντελώς στη συγκεκριμένη παράγραφο.

    • Καλησπέρα Στέφανε,

      αναφέρομαι στα απόνερα του παρασιτικού συστήματος της οικονομικής ολιγαρχίας και στις επιδιώξεις της (κινητικότητα κεφαλαίου και ανθρώπων) και όχι με μεταφυσικούς όρους στον “καπιταλισμό” ως συστήματος.

      Επιπλέον, κανένα σύστημα που διακτινώνεται με ισχύ διεθνική δεν αντιμετωπίζεται στα πλαίσια ενός κράτους.
      Αυτό που δεν είναι σώφρον πάντως να κάνει κανείς είναι τον Πόντιο Πιλάτο και τον διαιτητή των απανταχού εκπατρισμών.

      Εδώ ταιριάζει το ρητό: “τραβάτε με και ας κλαίω” για τους ρήτορες ενός νεοκαπιταλιστικού φαντασιακού του ανθρωπισμού.

      Από εκεί και ύστερα τα έθνη λειτουργούν ως ανάχωμα στην ασυδοσία των αγορώς αυτής της παρασιτικής αεριτζίδικης φυσιογνωμίας.
      Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα (μιας και μιλάμε για εθνοκράτη), αλλά και για τις χώρες όπου διεισδύει αυτό το μοντέλο κινητικότητας και προξενεί αυτές τις καταστάσεις.
      Δε νομίζω λχ ο Μαρξ να έλεγε στον …ας πούμε πακιστανό, “φύγε από την χώρα σου για να μπορέσει κάποια δυτική χώρα να επιτελέσει την ανθρωπιστική της ευθύνη αποδιαρθρώνωντας και αποξενώνοντας τον κοινωνικό της ιστό για να μπορεί το κεφάλαιο να λειτουργεί ασύδοτα από εκεί που εσύ έφυγες”.

      Δεν είμαι …λουδίτης ούτε φοβάμαι την εξέλιξη, απλώς προβληματίζομαι για τον ρόλο των κοινωνιών, των αγορών και τελικά τον σκοπό της πολιτικής.
      Που θα όφειλε να είναι το καλό των κοινωνιών και όχι ένα ασύδοστο ελιτίστικο οικονομικό σύστημα που κρύβεται πίσω από την εξέλιξη.

      • Ένα απλό παράδειγμα για τον καπιταλισμό.

        Η έρευνα πάνω σε ένα φάρμακο που θεραπεύει τον καρκίνο ας πούμε ή κάποια άλλη ανίατη ασθένεια.

        Αν ο καπιταλισμός παρέχει τα μέσα για να συμβεί αυτό και η πολιτική το διαχέει στην κοινωνία με όρους ισότιμης πρόσβασης επενδύοντας στην υγεία του πληθυσμού, τότε μόνο κομπλεξικός θα ήταν κανείς να αναιρέσει την εξέλιξη ή να την εγκαλεί.

        Αν αντίθετα η πολιτική δεν υπαγορεύει τέτοιες κατευθύνσεις αλλά το “χρήμα” απλώς ανακυκλώνεται και καθιστά πλούσιο όποιον κερδοσκοπεί αέρα, λειτουργώντας ανεξέλεγκτα, ή αποκλείοντας από το δικαίωμα στην υγεία για λόγους αντικοινωνικούς και απληστίας την πρόσβαση, τότε υπάρχει πρόβλημα.

        Η απληστία έχει ταυτιστεί με την εξέλιξη των κοινωνιών και την τεχνολογική πρόοδο.
        Όμως το ρημάδι το στομάχι δεν μπορεί να φάει παραπάνω από όσο έχει κορεστεί.
        Από ένα σημείο και μετά σκάει, όπως όλες οι φούσκες.

        Δεν μπορεί μέρη ανά τον κόσμο πχ Αφρική κάποιες χώρες, να είναι ζάπλουτες αλλά να θεωρούνται χαμηλού εισοδήματος.
        Κάτι δεν πάει καλά προφανώς.
        Η λύση δεν είναι οι άνθρωποι να φύγουν από τις εστίες τους για να αποδιοργανωθούν τα εθνοκράτη αλλά να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους στην ζωή.

        Όλα αυτά τα προβλήματα δεν τα προεξενεί η εξέλιξη αλλά η ανισότητα, η απλησία, η ασυδοσία.
        Την οποία η νεοφιλελεύθερη αριστερά στρουθοκαμηλίζοντας “ανθρωπιστικά” θεωρεί ότι καταπραϋνει για να δικαιολογήσει την ταμπέλα της.

        Το κίνητρο οφείλει να εξαντλείται εκεί που

        • ……Αν ο καπιταλισμός παρέχει τα μέσα για να συμβεί αυτό και η πολιτική το διαχέει στην κοινωνία με όρους ισότιμης πρόσβασης επενδύοντας στην υγεία του πληθυσμού, τότε μόνο κομπλεξικός θα ήταν κανείς να αναιρέσει την εξέλιξη ή να την εγκαλεί……..

          Μπράβο Γιώργη.

          • Καλημέρα Χρήστο, να είσαι καλά.

            Κυρίως χαίρομαι όταν διαβάζουμε σχόλια αλλήλων και μένουμε στην ουσία των επιχειρημάτων χωρίς να τρολάρουμε, όπως κατ’ εξαίρεση συνέβη.

            Ευτυχώς πλην μιας περίπτωσης που πήγε να πουλήσει τρελίτσα, άντλησα χρήσιμα συμπεράσματα και ενδιαφέροντες συνειρμούς από τα ερωτήματα που προέκυψαν.

    • “Πώς θα περίοριζες εσύ αγαπητέ επισκέπτη τη μετανάστευση;”

      Σίγουρα όχι ενθαρρύνοντάς τη.

      • Να συμπληρώσω:

        Σίγουρα όχι ενθαρρύνοντάς την, για να χαϊδεύω αριστερά αυτιά. Διότι αυτό κάνει ο φτηνοπολιτικάντης.

    • Τολμησατε κ. Στεφανε να μη αποκαλεσετε τον Προεδρο της Ελληνικης Δημοκρατιας Πακη, αλλα Παυλοπουλο και να ταυτισετε την σταση του , με την σταση της κας Μερκελ;;;. Να δειτε τι θα παθετε απο τους κ.κ . Γιωργη, Διερχομενο και Επισκεπτη, οπως ”παθαινω” εγω. Ειστε Ελλην της διασπορας-αν ενθυμουμαι καλως-.Στην Ελλαδα συνεχιζουμε να ειμαστε αψεις και αγενεις και ας γιναμε γνωστοι , απο την καθημερινη σχεδον επαφη μας στις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ. Να ειστε-να ειμαστε ολοι καλα.

      • Ντροπή τόση κακοήθεια πια.

        Και η μικροπρέπεια έχει όρια…

        Η συζήτησή μου με τον Στέφανο δεν αφορούσε κανέναν ‘πάκη’.
        Μην λαϊκίζεις και μην διαστρέφεις τα πράγματα.

        Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.

        • Τον κ. Παυλοπουλο -ομως -ο κ. Στεφανος τον ανεφερε ως Παυλοπουλο και οχι ως Πακη, οπως τον ανεφερε ο δημοσιογραφος κ. Παπδοπουλος-Τερτραδης , λογο για τον οποιον εκανα το σχολιο μου εγω και εσεις και οι αλλοι δυο ”,με πηρατε στο κατοπι” -που λεμε-πετωντας την μπαλα σε αλλα θεματα εκτος του δημοσιευματος του προαναφερθεντος δημοσιογραφου.. Νομιζω οτι και οι Ανιχνευσεις ”δεν σηκωνουν” προσωπικες επιθεσεις, αλλα προσβαλουμε και τον κ. Σαββιδη. Ας τις αποφευγουμε. Παρακαλω.

          • Τα τρολ δυστυχώς δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε, απλώς να τα αγνοήσουμε.

            Όπως προτίθεμαι να πράξω εφεξής.

          • Ενώ εσύ με το σχόλιο για τον Παυλόπουλο … πέταξες την μπάλα εντός δημοσιεύματος, έτσι;

  4. παράγει αποτελέσματα και ικανοποιεί συνθήκες κοινωνικής αναπαραγωγής.

    Παραπέρα λειτουργεί αποσταθεροποιητικά.

    Και εδώ είναι ο ρόλος της πολιτικής με φίλτρο λογοδοσίας την κοινωνία, τους ανθρώπους.

    Αν η αγορά λειτουργεί πέρα και πάνω από τα κράτη και τις κοινωνίες, τότε απλώς γεμίζει στομάχια και καταστρέφει όπου περνάει.

    Και το καλύτερο πέρασμα γίνεται πάντοτε από διαλυμένα κράτη χωρίς εθνική και κοινωνική συνοχή.

    Αυτό παραγνωρίζει η ‘αριστερά’ χείρα της νεοδεξιάς.

  5. Γειά σου Στέφανε, χαίρομι που ξαναδιαβάζω τα σχόλιά σου.
    Αυτοί λοιπόν που δημιούργησαν το τεράστιο πρόβλημα της προσφυγιάς αυτοί θα το περιορίσουν ή θα το εκμηδενίσουν; Πώς; Θα αλλάξουν την πολιτική τους; Είναι ο ιμπεριαλισμός τους, το ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού, αν και πιστεύω ότι υπάρχει ανώτερο στάδιο και από τον ιμπεριαλισμό. Γιατί όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ δεν υπήρχε αυτή η πλημμυρίδα των μεταναστών και των προσφύγων; Υπήρχε η δυνατότητα των σημερινών ή των πρόσφατων πολέμων σε Εγγύς και Μ. Ανατολή, σε Β. Αφρική κ.α. που δημιουργεί αυτή την ανεξέλεγκτη ροή προς την Ευρώπη; Γιατί μεταναστεύουν οι νέοι από τη χώρα μας; Δεν ευθύνεται ο νεοφιλελευθερισμός; Δεν είναι ο νεοφιλελευθερισμός ακραία έκφραση του καπιταλισμού;

    • “Γιατί όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ δεν υπήρχε αυτή η πλημμυρίδα των μεταναστών και των προσφύγων;”

      Γιατί όταν κατέρρευσε ο “υπαρκτός” γεμίσαμε λαθρομετανάστες από τις πρώην Ανατολικές Χώρες; Μα διότι απλούστατα πριν δεν μπορούσαν να φύγουν μαζικά (κάποιοι κατάφερναν να την κοπανήσουν από τούς κομμουνιστικούς … παραδείσους) και στην συνέχεια, πιεζόμενοι από την φτώχεια εκεί, ήλθαν προς τα εδώ. Από το 1990 έως το 2004 (περίπου) δεν είχαμε μετανάστες από χώρες τής Ασίας και τής Αφρικής.

      Κύριε (σύντροφε;) Μακροδημόπουλε,

      Επειδή πολλάκις έχετε επικαλεσθεί το έωλο αυτό επιχείρημα, θα ήθελα μα μού (μάς) ξεκαθαρίσετε: Τι θα θέλατε, τελικά, να ζει η μισή Ευρώπη κάτω από στυγνά, κομμουνιστικά καθεστώτα, για να μην πάνε οι Αμερικανοί να βομβαρδίσουν το Αφγανιστάν, Ιράκ και τα αραβικά κράτη, όπου πράγματι δημιούργησαν χάος, το οποίο συνεχίζεται ακόμη στην Συρία;

  6. Για να ξαναθυμηθουμε ΑΓΑΠΗΤΟΙ μου τον τιτλο του αρθρου .”Τα γαιδουρια,η συγγνωμη και ο σανος”. Γιατι ξεφυγαμε;;; Εγω ξεκινησα με το περιεχομενο του αρθρου , που το επηνεσα ,καταληγοντας με τον σχολιο για τον Προεδρο της Δημοκρατιας Πακη, που το θεωρησα αδικαιολογητα απαξιωτικο για τον Ανωτατο Αρχοντα της Χωρας μας . Και εκει ,που περιμεναμε απαντηση απο τον κειμενογραφο δημοσιογραφο , οι αλλοι ακομη ”παιζουμε μπαλα” εκτος γηπεδου. Υ.Γ. Στον καλο συνανιχνευτη κ. Μακροδημοπουλο ,ας μου επιτραπει μια απαντηση στο ερωτημα του.” Γιατι οσο υπηρχε η ΕΣΣΔ δεν υπηρχε αυτη η πλημμυριδα των μεταναστων και των προσφυγων”, οτι πραγματι δεν υπηρχε προς την Δυση ,αλλα εκει η μεταναστευση γινοταν με εσωτερικες εξοριες στην απεραντη χωρα-τι τραβηξαν οι Ελληνες της Μαυρης θαλασσας- και με επικινδυνες εξοδους προς την Ελευθερη Δυση χιλιαδων αντιφρονουντων απο το 1952 , παρα τα ηλεκροφορα συρματα ,κυριως στο τειχος του αισχους του Βερολινου. Αληθεια οι πολεμοι στο Αφγανισταν της ΕΣΣΔ , με τους Ταλιμπαν ποτε αρχισαν και ποτε ηλθαν στην Ελλαδα οι πρωτοι Αφγανοι και Πακιστανοι;;;.Μεχρι στιγμης η μονη αναμαρτητος ειναι η Κινα , η οποια ομως προωθει τεχνηεντως τους περισσευουμενους της προς την Αυστραλια και την Ν.Ζηλανδια, γιατι τα δισεκατομυρια των Κινεζων πρεπει να ζησουν , οπως ολοι οι ανθρωποι, που δεν χορταινουν με μια χουφτα ρυζι.

    • Ξεχάσατε τις εξορίες δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων στην Ελλάδα ακόμη και επί Κων/νου Καραμανλή, τις δεκάδες πραξικοπήματα των ΗΠΑ με την επιβολή στυγνών δικτατοριών στη Λατινική και στην Κεντρική Αμερική, στο Ιράν κ.ο.κ. με χιλιάδς θύματα. Τότε υπήεχε ισορροπία, έστω του τρόμου λόγω των πυρηνικών, απειλή που υπάρχει και σήμερα. Δεν τολμούσε η Ουάσνφκτον να κάνει όσα έκανε μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ στο Ιράκ, το Αφγανιστάν, στη Β. Αφρική, στη Συρία, κ.ο.κ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
38,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα