ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΟΤΖΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΝΕΞΗ ΣΟΦΙΑΣ-ΣΚΟΠΙΩΝ

4/12/20 | 4 | 1 | 544 εμφανίσεις
Η εγχείρηση πέτυχε. Ο ασθενής πέθανε. Συμφωνώ με την ανάλυση Κοτζιά στο άρθρο του για τη διένεξη Σόφιας- Σκοπίων. Διαφωνώ με το δια ταύτα. Ο Κοτζιάς διακατέχεται από την αγωνία να δικαιολογήσει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Κάθε του ανάλυση που, όπως αυτή, έχει στοιχεία ιστορικής αλήθειας και σωστής, κατ εμέ, εκτίμησης, καταλήγει στο μοιραίο: “η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί δικαίωση”
Δεν θα αποστεί κατά τη διάρκεια του πολιτικού του βίου, ή και του βιολογικού ίσως, από αυτήν την εμμονή διότι ως ευφυής άνθρωπος γνωρίζει καλά πως με την Συμφωνία των Πρεσπών αναγνώρισε δύο πράγματα: ύπαρξη “Μακεδονικής εθνότητας” και “Μακεδονικής γλώσσας”. Αυτό το φορτίο το συναισθάνεται βαρύ.
Με διάφορα τεχνουργήματα προσπαθεί να μας πείσει πως η αναγνώριση “μακεδονικής εθνότητας” ξέχωρης από τους Έλληνες Μακεδόνες που αποτελούν μέρος του ελληνικού έθνους, δεν έχει αναφορά στην ελληνική ιστορία.
Από το ιστορικό αυτό βαρύ φορτίο δεν θα τον σώσει, ούτε αυτόν, ούτε τον Σύριζα και όσους τον υποστήριξαν , τίποτε.
Από τις πολιτικές και γεωπολιτικές συνέπειες της αναγνώρισης μπορεί να τον σώσει- και να μας σώσει- το τέλος των εθνικών κρατών.
οι συνέπειες θα λειανθούν, μέχρι και θα εξαφανισθούν, σε μια Ομοσπονδιακή Ευρώπη που μπορεί να αποτελέσει το νέο πολιτικό όραμα της χώρας.
Τα εθνικά κράτη επιτέλεσαν τον ιστορικό ρόλο τους και το ελληνικό εθνικό κράτος έχασε τις δυνατότητες που θα είχε το 1922 στις μικρασιατικές πεδιάδες.
Από τότε διαμόρφωσε μια μικροελλαδική νοοτροπία που το ταλανίζει ακόμη και σήμερα.
Για να καταλήξω: σωστή η ανάλυση Κοτζιά. Επικίνδυνη η υποστήριξη του βουλγαρικού μεγαλοϊδεατισμού από ορισμένα κέντρα που τα χαρακτηρίζει, αυθαίρετα, ακροδεξιά. Αλλά ατυχής η κατάληξη περί δικαίωσης της Συμφωνίας των Πρεσπών. Με σύνδρομα και αγκυλώσεις δεν βγαίνουν σωστά συμπεράσματα.
Στο δίλημμα υποστήριξη των βουλγαρικών θέσεων ή αποδοχή των τετελεσμένων των Πρεσπών, η απάντηση είναι: όχι στον βουλγαρικό μεγαλοϊδεατισμό. Είναι πιο επικίνδυνος. Το άλλο, παλεύεται. Και η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί. Αλλά οι Πρέσπες αποτέλεσαν μια θλιβερή στιγμή της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 4 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν. says:

    Ο όποιος μεγαλοιδεατισμός (Ελληνικός ,Βουλγαρικός, Αλβανικός ) θα προκύψει μόνο μετά την διάλυση της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ και κυρίως εφόσον θα συμπέσουν τα συμφέροντά του με τα συμφέροντα των μεγάλων γεωπολιτικών παικτών ΗΠΑ ,ή, Ρωσίας).
    Πολύ ορθώς τονίζετε, αγαπητέ κ.Σαββίδη ότι” οι Πρέσπες αποτέλεσαν μια θλιβερή στιγμή της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής’, μόνο που αυτό πρέπει να ‘το πετάτε” αμέσως και κάθε φορά ,που ακούτε από οποιονδήποτε και οπουδήποτε για τα ”καλά ” της Συμφωνίας των Πρεσπών.
    ΘΕΛΕΙ ΜΑΧΗΤΕΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ.

  2. 2
    Grantaire says:

    Από ένα τύπο σαν τον Κοτζιά, που αλλάζει τα κόμματα σαν τα πουκάμισα, τί να περιμένει κανείς; Από το ένα άκρο, (υποστήριξη στην επιβολή στρατιωτικού νόμου στην Πολωνία το 1981, όταν ήταν στο ΚΚΕ..), στο άλλο, (λιβανωτοί στο ΝΑΤΟ). Αυτοί οι άνθρωποι των άκρων πάντα ήταν επικίνδυνοι γιατί όπως έγραψε και ο αείμνηστος Κονδύλης, οι δήθεν ιδεολογικές θέσεις αυτών των “διανοουμένων δέν είναι τίποτε άλλο παρά οι προσπάθειες τους να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής για να βρεθούν με τον εκάστοτε ισχυρό, έχοντας οι ίδιοι ηγετικές φιλοδοξίες.
    Ως προς το άν το εθνικό κράτος έχει περατώσει τον ιστορικό του ρόλο, όπως υποστηρίζει ο κύριος Σαββίδης, είναι νομίζω παρακινδυνευμένο να είμαστε σίγουροι για κάτι τέτοιο. Ο αείμνηστος Κονδύλης συνέδεσε το ρόλο του κράτους στην πλανητική εποχή με τη γεωπολιτική του δυναμική: Ένα κράτος με την ισχύ της Κίνας μπορεί να είναι αυτόνομο πολιτικό υποκείμενο στον 21ο αιώνα, ένα κράτος σαν την Γαλλία ή τη Γερμανία όχι πλέον.

  3. 3
    anixneuseis says:

    Είναι κλασικό εθνικό κράτος η Κίνα;

    • 3.1
      Grantaire says:

      Είναι κύριε Σαββίδη, με την έννοια ότι οι Χάν, η κυρίαρχη εθνότητα αποτελεί το 90% του πληθυσμού της. Κλασσικό μή εθνικό κράτος στην εποχή του ήταν η Αυστροουγγαρία που συγκέντρωνε πλήθος εθνών σε ανάλογα ποσοστά, (Γερμανούς, Μαγυάρους, Σλαύους, Ρουμάνους), υπό ενιαίο στέμμα. Δέν σημαίνει ότι τη διαπίστωσή σας δέν την ασπάζονται πολλοί, απλώς η υπέρβαση του έθνους κράτους ίσως καταστεί αναγκαία μόνο όταν το μέγεθος των εθνών κρατών δέν τους επιτρέπει να είναι σημαντικοί πλανητικοί γεωπολιτικοί παίκτες. Αυτό συμβαίνει με το σύνολο των σημερινών ευρωπαικών κρατών.

  4. 4
    θ.Γ says:

    ΜΕ ΣΑΔΙΣΤΗ ΕΙΧΑΜΕ ΜΠΛΕΞΕΙ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ! ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΤΟΥ ΨΟΦΟΥ. ΑΘΑΦΤΟΝ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΣΤΑ ΣΚΥΛΙΑ, ΝΑ ΤΟΝ ΦΑΝΕ ΤΑ ΟΡΝΙΑ. ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΣ ΝΑ ΠΑΕΙ, ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΣ, ΟΥΤΕ ΙΕΡΕΥΣ ΝΑ ΜΗ ΒΡΕΘΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙ… ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΟΣΑ ΙΕΡΑ, ΟΣΑ ΘΕΣΦΑΤΑ, ΕΧΟΥΜΕ

    Υ.Γ: «Ομοσπονδιακή Ευρώπη που μπορεί να αποτελέσει το νέο πολιτικό όραμα της χώρας»: Αυτοί που ονειρεύονται ευρωπαϊκές ομοσπονδίες είναι ακριβώς αυτοί που δεν πιστεύουν στις δυνατότητας του ελληνισμού και ευελπιστούν στην προστασία από την δύναμη μιας νέας ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Ξεχνούν δε ό,τι στο μεταξύ η δημοκρατία εγκαθιδρύθηκε μέσω των εθνικών κρατών, και δεν θα ευδοκιμούσε αν δεν υπήρχαν αυτά. Η δημοκρατία υπάρχει εξαιτίας εθνικών κρατών. Πλην των πολυεθνικών κρατών του νέου κόσμου όπου εκκαθαρίστηκαν οι ντόπιοι πληθυσμοί τους για να δημιουργηθούν σ΄ αυτά νέες πολυεθνικές δημοκρατίες. Αυτό λέει η ιστορία: ή αμιγές εθνικό κράτος, ή ξεπάστρεμα των ντόπιων. Αλλιώς δημοκρατία γιοκ! Μια ευρωπαϊκή ομοσπονδία προαπαιτεί αντικατάσταση της ομοφωνίας με πλειοψηφία, όπου ο δημογραφικά ισχυρός διαφεντεύει. Μια πολιτική ένωση θα είναι χειρότερη της σημερινής συνομοσπονδίας ανεξάρτητων κρατών, όπου τουλάχιστον υφίσταται η αρχή ομοφωνίας. Ευτυχώς οι ευρωπαίοι δεν θα επιτρέψουν ποτέ αυτόν την φαντασίωση, που επί δεκαετίες προπαγανδίζεται στην Ελλάδα. Και όσοι ζούνε Ευρώπη γνωρίζουν ότι η ιδέα αυτή δεν ευδοκιμεί εδώ έξω. Οι ευρωπαίοι πολίτες δεν θα το επιτρέψουν ποτέ αυτό να γίνει. ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΟΤΕ ΤΩΝ ΠΟΤΩΝ ΝΑ ΥΠΟΒΙΒΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑΣ ΚΑΛΠΙΚΗΣ ΥΠΟΣΧΕΣΗΣ ΓΙΑ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    Επειδή θεωρούμε τον σεβασμό της ζωής, της ύπαρξης, δηλαδή, ως την απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη αξία, είμαστε απολύτως αντίθετοι με τις πράξεις του Κουφοντίνα. Πρόκειται για έναν κατά συρροή δολοφόνο. Για τον ίδιο, ακριβώς, λόγο, επειδή αποδίδουμε απόλυτη αξία στη ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας