Στρατηγικός στόχος της Κίνας ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού»

4/3/17 | 2 | 0 | 1,091 εμφανίσεις

Ομιλία του Πλάμεν Τόντσεφ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

«Ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού και η Κίνα στα Βαλκάνια: Ευκαιρίες και προκλήσεις για την Ελλάδα» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο επικεφαλής του Τμήματος Ασιατικών Σπουδών του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Πλάμεν Τόντσεφ, στην εκδήλωση την οποία διοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Δίκτυο Ναυαρίνο, μια Πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος.

Στη διάρκεια της ομιλίας του στο ΕΒΕΘ, ο κ. Τόντσεφ ανέλυσε τους στρατηγικούς στόχους της Κίνας κατά τον σχεδιασμό και την προώθηση του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, ενώ παρουσίασε τα κυριότερα έργα υποδομής και τους υπό κατασκευή διαδρόμους μεταφορών που χρηματοδοτούνται στα Βαλκάνια από την Κίνα.

«Ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού» που σχεδιάζει η Κίνα αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Τόντσεφ, ένα γιγαντιαίο και φιλόδοξο σχέδιο, έναν συνδυασμό χερσαίων και θαλάσσιων διαδρομών που ενδέχεται να καλύψει έως το 55% του παγκόσμιου ΑΕΠ, περισσότερες από 66 χώρες και από 65% ώς 70% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο 75% των ενεργειακών αποθεμάτων του πλανήτη. «Μιλάμε για οικονομική επανάσταση παγκοσμίων διαστάσεων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τόντσεφ προσθέτοντας πως το συγκεκριμένο project ξεκινά με μια αρχική «προίκα» πλέον των 140 δισ. δολαρίων, καθώς έχουν ήδη συσταθεί η αρμόδια Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης Υποδομών με αρχικό κεφάλαιο 100 δισ. δολ., καθώς και το ειδικό Ταμείο για τον «Δρόμο του Μεταξιού» με 40 δισ. δολ.

Όπως εξήγησε ο κ. Τόντσεφ, ο νέος «δρόμος» αποτελεί προσωπικό στοίχημα του Κινέζου προέδρου κι έχει στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων, την τόνωση της ζήτησης κινεζικών προϊόντων σε κρίσιμους οικονομικούς τομείς (πχ χαλυβουργία και τσιμεντοβιομηχανία) που επηρεάστηκαν από την παγκόσμια οικονομική κρίση, τη διοχέτευση των τεράστιων συναλλαγματικών αποθεμάτων και σε άλλες επενδύσεις, την καθιέρωση του κινεζικού νομίσματος, του renminbi, ως διεθνούς αποθεματικού νομίσματος και τη σύναψη συμμαχιών με μικρά κράτη.

Ιδιαίτερη θέση στα σχέδια την Κίνας κατέχει η σιδηροδρομική σύνδεση Πειραιά –Βουδαπέστης, η δημιουργία της οποίας καθυστερεί σημαντικά. Ωστόσο, όπως εκτίμησε ο κ. Τόντσεφ, «παρά τις καθυστερήσεις οι Κινέζοι δεν θα τα παρατήσουν». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις σημαντικές ευκαιρίες που προκύπτουν για την Ελλάδα και που σχέση με την:

– Προώθηση της περιφερειακής ολοκλήρωσης

– Μείωση μεταφορικού κόστους (σιδηρόδρομος)

– Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών

– Στενότερη διασύνδεση με κεντρική/δυτική Ευρώπη

– Διαφοροποίηση των ελληνικών εξαγωγών

– Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, π.χ. logistics

– Αφομοίωση νέων τεχνολογιών

– Αλλα παράπλευρα οφέλη (spin-offs)

– Εξοικείωση με το κινεζικό management

Τέλος, αναφερόμενος στα βασικά χαρακτηριστικά των κινεζικών επενδύσεων ο κ. Τόντσεφ επισήμανε ότι αφορούν κυρίως στη χορήγηση δανείων σε κυβερνήσεις για έργα υποδομής. Τα δάνεια χορηγούνται, κυρίως, από τις τράπεζες Exim Bank ή την CDB και καλύπτουν έως το 85% των χρηματοδοτικών αναγκών με μακρά περίοδος αποπληρωμής, συνήθως 20 ετών και χαμηλά επιτόκια, συνήθως 2%. Ωστόσο, ένας από τους βασικούς όρους είναι η υποχρεωτική χρήση εξοπλισμού και εργατών από την Κίνα.

 

Category: Ειδησεις

( 2 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ Α Ν says:

    Δυο σημεια της ομιλιας του κ. ΤΟΝΤΣΕΦ -αραγε ποιας εθνικοτητος-υπηκοοτητος ειναι;;-,. ΠΡΩΤΟΝ ”Παρα τις καθυστερησεις οι Κινεζοι δεν θα τα παρατησουν”, εννοωντας την σιδηροδρομικη συνδεση Πειραιως-Βουδαπεστης. Μονο που επειδη αυτη η συνδεση διερχεται απο την Θεσσαλονικη . η οποια απο το 1870, αλλα κυριως απο τον Α’ Παγκσμιο πολεμο, θεωρειται- καιειναι- ο μοναδικος γεωστρατηγικος κομβος για την ενδοχωρα της Ευρωπης -Δυτικης και Ανατολικης-καλυτερα ειναι να τα παρατησουν-ξεχασουν απο τωρα τα ονειρα τους αυτα και μαλιστα επι ΤΡΑΜΠ , οπως η Ελλαδα ξεχασε την συμφωνια του 2008 Μπουργκας- Αλεξ/πολης , για την μεταφορα του Ρωσικου φυσικου αεριου προς την Ευρωπη, δια της Ιταλιας και απο τοτε ”χασαμε” και τον Καραμανλη και τον Μπερλουσκονι. ΔΕΥΤΕΡΟΝ ” Ωστοσο ενας απο τους βασικους ορους της χαμηλοτοκης (2%) δανειοδοτησεως -ας πουμε της Ελλαδος- απο την Κινα ειναι η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ χρηση εξοπλισμου και εργατων απο την Κινα” . Οποτε-οποτε οι Κινεχικες επιχειρησεις θα πληρωνουν μονο τους οποιους φορους τους στην Ελλαδα -ισως οσο τα τοκοχρεωλυσια των δανειων τους -και εμεις θα συνεχισουμε να γινομαστε πραγματι πολυπολιτισμικη κοινωνια , και με την κιτρινη φυλη , μονο και μονο ”για το φαι”. Αυτες οι συμφωνιες δεν ειναι λεοντειες;;;

  2. 2
    α.α. says:

    Από τά διαδικτυακά περιεχόμενα
    τής Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος
    μιάς αστικής μή κερδοσκοπικής εταιρείας μέ πλατφόρμα… καί
    μέ Γενικό Διευθυντή τόν Κώστα Μπλιάτκα
    (600 εβραίοι τής Θεσσαλονίκης πήγαν στή Νάουσα κι έσφαξαν κι εξανδραπόδισαν
    καί πούλησαν σκλάβους τούς συμπατριώτες τού Κώστα Μπλιάτκα, τόν μαύρον Απρίλη τού 1822):

    Η Θεσσαλονίκη των Εβραίων

    Χρίστος Ζαφείρης*

    Η Θεσσαλονίκη των Εβραίων είναι μια συνοπτική και εικονογραφημένη παρουσίαση της ιστορικής πορείας και παρουσίας του εβραϊσμού της Θεσσαλονίκης. Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης, με διακυμάνσεις ακμής και παρακμής μέσα στον χρόνο, πορεύτηκαν αρμονικά με τα άλλα δύο πολυπληθή σύνοικα στοιχεία της πόλης (Τούρκους και Έλληνες) για πέντε αιώνες, ως τα μέσα του […]
    https://www.peebe.gr/istoria/i-thessaloniki-ton-evreon/

    ΟΤΑΝ
    (δέν είναι τό ΝΑΤΟ στά σεφαραδίτικα τών εισβολέων τού 1492…
    είναι τό κουκούλωμα τής ιστορίας από τούς μισέλληνες εβραίους χανουκατζήδες…):

    ό ιστορικός Misha Glenny υπογραμμίζει ότι η Θεσσαλονίκη ήταν
    «η μόνη πόλη στην αυτοκρατορία, όπου οι Εβραίοι άσκησαν βία κατά του χριστιανικού πληθυσμού ως μέσον παγιώσεως της πολιτικής και οικονομικής τους ισχύος»,
    βλ. Glenny M., The Balkans: nationalism, war and the great powers 1804-1999.
    New York: Viking Penguin 2000, σελ. 236

    *
    Ο Χρίστος Ζαφείρης είναι δημοσιογράφος
    και συγγραφέας δώδεκα βιβλίων ιστορικής έρευνας για την Θεσσαλονίκη,
    τον περιφερειακό ελληνισμό και ελληνικούς τόπους.
    Γεννήθηκε στην Κρανιά Ελασσόνας το 1945 και
    είναι πτυχιούχος του τμήματος Αρχαιολογίας και Ιστορίας του Α.Π.Θ..
    Εργάστηκε στο Ραδιόφωνο, την Τηλεόραση και τον Τύπο ως συντάκτης και διευθυντικό στέλεχος. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το ντοκιμαντέρ, ως ερευνητής και σεναριογράφος, σε θέματα για τη Θεσσαλονίκη και τον μείζονα ελληνισμό.
    http://www.biblionet.gr/author/20420/Χρίστος_Ζαφείρης

    -στά χνάρια του μάλλον περπατά καί η Αρχαιολόγος-Σκηνοθέτρια τής Μαούνας μας·
    έτσι πού εδώ καί χρόνια μαθαίνουμε τά νέα τού ΑΠΘ
    από τό αστυνομικό καί τό δικαστικό δελτίο ειδήσεων,
    δέν είναι ν’ απορεί κανείς πού απόφοιτοί του αγνοούν ή δέν ξέρω τί, ότι

    έξ εισβολέων τού 1492, οί έν Θεσσαλονίκη εβραίοι, πού
    μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες, μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα,
    τού στρατηγικού συμμάχου τους αιώνων,
    τού τουρκομογγόλου…

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    26/9/20 | (0 σχόλια)
    Protagon Team 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 «Μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με έναν τρόπο πραγματιστικό», ισχυρίζεται η αρμόδια επίτροπος. Θα είναι ευθύνη εκείνων που οραματίζονται μια «Ευρώπη-φρούριο» ο επαναπατρισμός όλων όσοι αποβιβάζονται ή ξεβράζονται στα ελληνικά νησιά ή στην ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας