Στράτος Σιμιτζής: Να, μία από τις κύριες αιτίες

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

του Στράτου Σιμιτζή*

Αν τα ποσοστά τηλεθέασης και κυρίως οι αριθμοί των τηλεθεατών- κάτι εκατομμύρια ειρήσθω εν παρόδω- που παρουσιάζουν τα μηχανάκια της Nielsen είναι ειλικρινή, τότε έχουμε μπροστά μας μία από τις κύριες αιτίες που οι Έλληνες είναι χάος υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων.

Ως προς τους Έλληνες έχουμε την πρωτιά ανάμεσα στους λαούς της Ε.Ε.

Μα, είναι δυνατόν να αφιερώνουμε τόσο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση;

Αυτό το πολύχωρο καθισιό είναι κίνδυνος-θάνατος για την υγεία μας.

Και να βλέπαμε και κάτι χρήσιμο, πρακτικό, διασκεδαστικό. Μυθοπλασία, μόνο παραμύθι, κάτι σαν χιούμορ και ψυχαγωγία και άλλα ανούσια τινά.

Όμως, εκείνα που έχουν παγκόσμιες διακρίσεις είναι τα παιδιά μας. Στην κλίμακα των υπέρβαρων και παχύσαρκων στέκουν πολύ, μα πάρα πολύ ψηλά.

Η κυρία αιτία στην περίπτωση αυτή διαφέρει. Είναι οι ατελείωτες ώρες που κάθονται μπροστά στα κομπιούτερ, τα τάμπλετ και ότι άλλο συναφές.

Και να φανταστεί κάποιος πως ζούμε σε μια όμορφη χώρα με το πιο ήπιο και ευχάριστο κλίμα.

Δεν είναι κρίμα να στηνόμαστε μπροστά σε οθόνες με τις ώρες όταν έξω λάμπει ήλιος;

Πιο συχνή συντήρηση

Σε πολλές οδικές αρτηρίες, κυρίως στις δευτερεύουσες η σήμανση στη διαβάσεις των πεζών η γνωστή διεθνής Zebra Line, ίσως από τη χρήση, ίσως από την ποιότητα των υλικών, χρειάζονται πολύ συχνά ανανέωση, γιατί “σβήνουν” και εξαφανίζονται οι διαγραμμίσεις.Όμως είναι και το άλλο. Όταν η σήμανση είναι ζωντανή την υπολογίζουν και οι οδηγοί των αυτοκινήτων που δεν είναι όλοι και τόσο ευαίσθητοι ώστε να δώσουν προτεραιότητα στους πεζούς.

Αλλά και ο πεζός έχει έρεισμα για να στηρίζει την απαίτησή του για προτεραιότητα. Ούτως ή άλλως η Zebra Line πρέπει να συντηρείται συχνά για να έχει εμφανή παρουσία.

Ας σημειωθεί πως στην Βρετανία τουλάχιστον η Zebra Line τηρείται ως χώρος ιερός για τους πεζούς, πραγματικό άσυλο.

History ή αναμόχλευση παθών και τραγικών βιομάτων;

Προσπαθώ να καταλάβω σε τι ωφελεί αυτή η αναμόχλευση των παθών που προκαλείται από γεγονότα και περιστατικά που συνέβησαν 80 χρόνια πριν. Αυτά, μεταξύ άλλων πραγματεύεται η εκπομπή History της COSMOTE TV.

Και βγαίνουν στον φακό και αφηγούνται εκείνα τα τραγικά περιστατικά, που συνέβησαν την περίοδο 1941-1944 κατά τη Γερμανική Κατοχή.

Όπως είναι φυσικό, οι εκπομπές δεν κομίζουν γλαύκα εις Αθήνας αλλά εξατομικεύουν περιστατικά και δεινά λες και οι υπόλοιποι Έλληνες ζούσαν…πριγκιπικά.

Επίσης δεν ξέρουμε αν ποτέ η εν λόγω εκπομπή έχει μετρήσει την τηλεθέαση αυτών των επεισοδίων ή ακόμη ποιους ενδιαφέρει.

Γεγονός είναι πως αν κάθε τόπος και οικογένεια αρχίζει να αφηγείται τα δεινά του πολέμου και τι περιπέτειες που έζησε, πρέπει όλα τα κανάλια του εν λόγω οργανισμού να καλυφθούν απ’ αυτά.

Όμως η απορία και το ερώτημα θα παραμένουν. Σε τι ωφελούν αυτές οι εκπομπές που αναμοχλεύουν πάθη, βιώματα και δεινά του λαού μας, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω υπέστησαν ίσως σε χειρότερο βαθμό και πολλοί άλλοι λαοί στην κατεχόμενη από τους Ναζί Ευρώπη.

Όμως υπάρχει και το άλλο, το πιο σημαντικό.

Άραγε θέλουν όσοι ακόμη κατοχικοί επιζούν αλλά και οι απόγονοι τους, να θυμούνται εκείνες τις τραγικές ώρες ή θέλουν να τις αφήσουν πίσω;

Είναι μια από τις παθογένειες του λαού μας, να βλέπει περισσότερο πίσω πάρα μπροστά.

*Συγγραφέας, Δημοσιογράφος

 

 

 

 

 

 

 

Ημέρα ερωτευμένων- εμπορική γιορτή

Αν κάποιος δει προσεκτικά το Ημερολόγιο θα διαπιστώσει πως συχνά- πυκνά οι ημέρες είναι αφιερωμένες σε κάτι. Πολλές απ’ αυτές είναι αφιερωμένες από τον ΟΗΕ, την UNESCO, την UNICEF και άλλες από τις διάφορες συντεχνίες.

Πολλές απ’ αυτές έχουν ευμενή επίδραση στην οικονομία, δεδομένου ότι συνδέονται άμεσα με την αγορά.

Για παράδειγμα την 14 Φεβρουαρίου, ημέρα αφιερωμένη στους ερωτευμένους (Άγιος Βαλεντίνος) είναι δεδομένου ότι θα δουλέψουν ιδιαίτερα τα ανθοπωλεία, τα ζαχαροπλαστεία, τα χρυσοχοεία, αλλά και γενικά η αγορά μια και όλοι θα πάρουν ένα δώρο, ή θα προσφέρουν λουλούδια στους αγαπημένους τους.

Γιατί δεν φανταζόμαστε να υπάρχουν ερωτευμένοι με ένα αγνό, ειλικρινή και ρομαντικό έρωτα που θα περιμένουν την 14 Φεβρουαρίου για να εκδηλωθούν.

Απλούστατα η ημέρα αυτή λειτουργεί σαν υπενθύμιση και σαν καμπανάκι για να εκδηλωθούν εμπράκτως και όχι μόνο με αγκαλιές και φιλιά.

Κάτω απ’ αυτή την θεώρηση τονώνεται και η αγορά.

spot_img

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,739ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
21,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα