Στράτος Σιμιτζής: Ερανικά 

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Στράτου Σιμιτζή*
Για τον χειμαζόμενο λαό της Ουκρανίας αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται πολλοί και διάφοροι έρανοι – συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης.
Ορισμένοι που υπέπεσαν στην αντίληψή μου ζητούν προϊόντα- χύμα σε σακούλες σούπερ μάρκετ και στο σημείο θα κάνουν την διανομή. Δεν είναι και ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος, γιατί στην τόπο αυτό σε πολλές παρόμοιες περιπτώσεις μεταξύ δωρητών και παραληπτών “χάθηκε” ή δωρεά ή διοχετεύθηκε προς άλλη κατεύθυνση.
Απόλυτα γνωστής της φύσης του Έλληνα, ο Φλωρίνης Αυγουστίνος, Καντιωτης, Μητροπολίτης στην ευρύτερη περιοχή, φλογερός Ιεράρχης, αλλά ιδιόρρυθμος όταν κινητοποιήθηκαν όλοι οι Έλληνες για να συνδράμουν τους Καλαματιανούς στους φοβερούς σεισμούς που έπληξαν την περιοχή, το προϊόν ερανου που διοργάνωσε στην περιοχή της δικαιοδοσίας του, το διαχειρίστηκε ως εξής: Σ’ ένα φορτηγό αυτοκίνητο φόρτωσε όλα τα υλικά αγαθά. Για το ποσό του ερανου εξέδωσε ισόποσο τραπεζική επιταγή εις διαταγή του δημάρχου Καλαμάτας. Σε ένα δε βοηθό του ανέθεσε να συνοδεύσει το φορτηγό και να παραδώσει το προϊόν του εράνου απευθείας στο δημάρχο για να έχει το κεφάλι ήσυχο.
Εδώ που τα λέμε, ποιος καλοπροαίρετος δωρητής και φιλάνθρωπος είναι σε θέση να ελέγξει που ανήκει το νούμερο των καταθέσεων ή το κινητό στο οποίο ζητούν να απευθυνθεί;
Χέρι με χέρι λοιπόν, για να μην χαθούν οι δωρεές κάπου στκ ενδιάμεσο. Ελλάδα είναι εδώ μαι τέτοια ατυχήματα είναι δυστυχώς συνήθη.

Μια ιδέα – πρόταση στο Δ.Θ.
Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο Λονδίνο που καθημερινά ζούσε με τους ανελεείς βομβαρδισμούς των Γερμανών, όσο κι αν ακούγεται περίεργο, ανθούσε στο West End το μουσικό θέατρο ή επιθεώρηση, γιατί οι Λονδρέζοι πάνω απ’ όλα είχαν ανάγκη από ψυχαγωγία, κέφι και ξενοιασιά.
Όχι βέβαια πως παραλληλίζουμε τις δύο περιόδους, θα ήταν φαιδρό, αλλά και ο Έλληνας αυτή την περίοδο έχει ανάγκη από λίγη τόνωση, για να περάσει στην κανονικότητα.
Τι μπορεί να κάνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης;
Πολλά και διάφορα.
Ένα απ’ αυτά, να δώσει λίγο ενδιαφέρον στον κόσμο της αγοράς.
Για παράδειγμα, για την αρχομενη θερινή τουριστική περίοδο να διοργανώσει ένα διαγωνισμό μεταξύ των εμπόρων να στολίσουν τις βιτρίνες τους με ένα τουριστικό θέμα.
Ένα ακόμη θέμα που προσφέρεται ιδιαίτερα είναι η Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, λόγω του πλούτου των Βυζαντινών μνημείων που κοσμούν την πόλη.
Φυσικά, να επακολουθήσει βράβευση, δημοσιότητα και προβολή ώστε να γεμίσουν λίγο τα χείλη του κόσμου της αγοράς.
Μια τέτοια διοργάνωση πρέπει να είναι μεθοδική, οργανωμένη και να κινείται σε άλλο επίπεδο. ΟΧΙ, πανηγυριτζίδικα πράγματα. Ο νοών νοείτω.
Μια ιδέα δώσαμε και μην μας πουν για δαπάνες και κονδύλια.
Χορηγοί και δωρητές θα προκύψουν πολλοί. Για να δούμε αν ο Δ.Θ. θα μπει στο πνεύμα και θα υιοθετήσει την ιδέα-πρόταση.
Για το καλό της αγοράς της Θεσσαλονίκης.

*Δημοσιογράφος-Συγγραφέας

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα