Σβήνει από το μαυροπίνακα τα «διαγωγή κοσμία» ο Γαβρόγλου

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Ανακοίνωσε ότι θα κατατεθεί εντός των επόμενων ημερών με αφορμή ερώτηση 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που υποστηρίζουν ότι κάποια σχολεία χρησιμοποιούν ακόμα το μέτρο.

Ρύθμιση για την κατάργηση του μέτρου του χαρακτηρισμού διαγωγής των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Παιδείας, κάνοντας λόγο για μία «αναχρονιστική διάταξη» που χρησιμοποιήθηκε όπως είπε «ενάντια στους αριστερούς και δημιουργικούς πολίτες αυτής της χώρας».

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Γαβρόγλου η εν λόγω ρύθμιση θα κατατεθεί στη Βουλή εντός των επόμενων ημερών.

Αφορμή αποτέλεσε ερώτηση 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία υποστήριζαν πως παρότι το «εκδικητικό και αυταρχικό» – όπως το χαρακτηρίζουν – μέτρο έχει καταστεί ανενεργό τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνεται ότι αρκετά ιδιωτικά και δημόσια σχολεία εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την υποβάθμιση της διαγωγής μαθητών ως «τιμωρία» χωρίς μάλιστα να λαμβάνουν υπόψη τους τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ.

«Αυτό το μέτρο χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κλπ. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές του Κοινοβουλίου έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με το χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας» σημείωναν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος στην ερώτησή τους.

Παράλληλα, ο Υπουργός Παιδείας, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να ανακοινώσει τις προσεχείς ημέρες μέτρα για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, καθώς όπως υπογράμμισε «τελευταία παρατηρούνται καταστάσεις που έχουν ξεφύγει από το πλαίσιο της νομιμότητας».

 Nikos Libertas / SOOC
spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Στην απολιτική-αγγλική σκέψη των βουλευτών του Σύριζα, «διαγωγή» δεν μπορεί παρά να σημαίνει conduct, οπότε φαντασιώνονται αυθαιρεσίες και αναχρονισμό αγγλικού τύπου, ενάντια μάλιστα στους “δημιουργικούς” πολίτες.

    α)αγνοούν ότι στην ελληνική πολιτική παράδοση η Διαγωγή αφορά ακριβώς το αντίθετο: την προστασία της δημιουργικότητας των ελεύθερων ανθρώπων

    β) αγνοούν πως στην δημοκρατική παιδεία προηγούνται οι πολιτικές αρετές, τα πολιτικά ήθη από τη μόρφωση: «πρότερον τοῖς ἔθεσιν ἢ τῷ λόγῳ
    παιδευτέον εἶναι»

    γ) αγνοούν ότι τὸ «ζητεῖν πανταχοῦ τὸ χρήσιμον ἥκιστα ἁρμόττει τοῖς μεγαλοψύχοις καὶ τοῖς ἐλευθερίοις»
    (Αριστοτέλης, Πολιτικά 1338b)

    Στην ελληνική Σκέψη, που μεριμνά για την Ελευθερία του Ανθρώπου, η Διαγωγή είναι το μισό μέρος του Σχολείου!

    Το ελληνικό σχολείο προέκυψε από τη σύνθεση ΣΧΟΛΗΣ και ΔΙΑΓΩΓΗΣ.

    Η μεν Σχολή ήταν ο υποχρεωτικός-νομοθετημένος χρόνος για εκπαίδευση στη Σοφία και η Διαγωγή ο νομοθετημένος-υποχρεωτικός χρόνος για εκπαίδευση στη Φρόνηση.

    ( τῷ τε ἀρίστῳ ἀνδρί καί πολιτείᾳ, φανερόν ὅτι δεῖ τάς εἰς τήν σχολήν ἀρετάς ὑπάρχειν…φιλοσοφίας δέ πρός τήν σχολήν, σωφροσύνης δέ καί δικαιοσύνης ἐν ἀμφοτέροις τοῖς χρόνοις, Πολιτικά, 1334 α11-25)

    Σχολή και Διαγωγή ήταν δηλαδή ανέκαθεν συνώνυμα!

    Η Διαγωγή υπήρξε πάντα τόσο σημαντικό στοιχείο της ελληνικής παιδείας επειδή αφορά την προαίρεση για την Φρόνηση, δηλαδή την Πολιτική, αφού στην ελληνική παράδοση πολιτική και φρόνηση «ἡ αὐτή ἕξις ἐστίν»
    (Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια ΙΙ. Ι. 1103b, 3-6).

    Υ.Γ.
    Ας κάνουν τουλάχιστον (πριν την ψηφοφορία) ένα ταχύρυθμο σεμινάριο με τη γνωστή σχολική σύμβουλο Φιλολόγων, Πηνελόπη Τζιώκα, που έχει ασχοληθεί με την πολιτική σημασία της διαχείρισης του χρόνου/σχολής στον Αριστοτέλη: Την ελεύθερη δραστηριότητα του ελεύθερου ανθρώπου, η οποία δεν υπακούει σε καμιά εξωτερική ανάγκη σε καμία βιολογική λειτουργικότητα (όπως η Α-σχολία). Την ελευθερία δημιουργικής διαχείρισης του χρόνου.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,656ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα