Πρώην αεροσυνοδοί βρίσκουν δουλειά στα τρένα

19/2/21 | 0 | 0 | 95 εμφανίσεις

Η πανδημία γονάτισε τις αεροπορικές εταιρείες με αποτέλεσμα χιλιάδες να χάσουν τη δουλειά τους. Πολλοί «μεταπηδούν» στους δημόσιους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους.

    

H Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος H Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος εργάζεται στις υπερταχείες ICE

Έκλαψε όταν πληροφορήθηκε την περασμένη άνοιξη ότι η αεροπορική εταιρεία για την οποία εργάζονταν δεν θα ξαναπετούσε. Δεν μπορούσα να το πιστέψω, έλεγε μερικούς μήνες αργότερα η 45χρονη Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος. Όμως η πρώην αεροσυνοδός δεν το έβαλε κάτω. Παρά το γεγονός ότι για αρκετό διάστημα έπαιρνε το μισθό της κανονικά ρίχτηκε στη μελέτη. Επί τρεις μήνες μάθαινε τη νομοθεσία σιδηροδρόμων, τους κανονισμούς ασφαλείας και τα διάφορα κόμιστρα για μπορέσει να βρει δουλειά ως εισπράκτορας.

Από τα αεροσκάφη στα τρένα. Η Ναντίν δεν είναι η μόνη εργαζόμενη που αναγκάστηκε να αναζητήσει δουλειά μακριά από το οικείο της επαγγελματικό χώρο. Μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin το 2017, της δεύτερης σε μέγεθος αεροπορικής εταιρείας στη Γερμανία μετά τη Lufthansa, οι εργαζόμενοι είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε αρκετές άλλες αεροπορικές εταιρείες. Τρία χρόνια αργότερα όμως η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω στο χώρο της αεροπλοΐας. Οι ειδικοί είναι βέβαιοι ότι μετά το τέλος της πανδημίας θα υπάρξουν πολύ λιγότερες θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες από ότι πριν. Ενδεικτικό ότι μόνο στη Lufthansa έβαλε λουκέτο στις θυγατρικές Germanwings και SunExpress, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους περίπου 1.300 εργαζόμενοι του προσωπικού καμπίνας.

18.000 προσλήψεις στους Σιδηρόδρομους

Πολλοί βρέθηκαν χωρίς δουλειά μετά το τέλος της GermanwingsΠολλοί βρέθηκαν χωρίς δουλειά μετά το τέλος της Germanwings

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) σχεδιάζουν για φέτος 18.000 νέες προσλήψεις. Συνεργαζόμενη με αεροπορικές εταιρείες η δημόσια επιχείρηση δρομολόγησε την μετεκπαίδευση και «μετακόμιση» εργαζομένων, μεταξύ των οποίων η Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος και περίπου 70 συνάδελφοί της.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εκφράζουν ικανοποίηση για όποιον εργαζόμενο καταφέρνει να βρει δουλειά σε έναν εργοδότη όπως οι δημόσιοι σιδηρόδρομοι. Ο ειδικός σε ζητήματα αεροπλοΐας από το συνδικάτο Ver.di Μάρβιν Ρεσίνσκι δηλώνει ότι «οι αποδοχές είναι παρόμοιες και οι συνθήκες εργασίας αποδεκτές». Παράλληλα, ο γερμανός συνδικαλιστής τονίζει ότι καταβάλλονται προσπάθειες έτσι ώστε οι απολυμένοι των αεροπορικών εταιρειών να βρουν δουλειά στον γερμανικό ομοσπονδιακό στρατό ή την πανεπιστημιακή κλινική του Βερολίνου Charité.

«Οι προκλήσεις είναι λίγο πολύ ίδιες»

Η Ναντίν Πέρλινγκερ στο νέο της εργασιακό περιβάλλον, ένα τρένο ICEΗ Ναντίν Πέρλινγκερ στο νέο της εργασιακό περιβάλλον, ένα τρένο ICE

Δεν είναι ωστόσο μόνο οι αεροσυνοδοί, αλλά και οι πιλότοι για τους οποίους ενδιαφέρονται εν δυνάμει εργοδότες: «Μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα από το να πετάξουμε ένα αεροπλάνο», λέει η πιλότος της Lufthansa και εκπαιδεύτρια Λέιλα Μπελάαζρι, η οποία συμβουλεύει πρώην εργαζόμενους. Μερικές από τις δεξιότητες είναι για παράδειγμα η εργασία σε περιβάλλον με πολύ άγχος, διατήρηση της ψυχραιμίας σε αντίξοες συνθήκες καθώς και οι τεχνολογικές γνώσεις.

Ο νεαρός συγκυβερνήτης αεροσκαφών Πάτρικ Ράιχ από το Βερολίνο μετεκπαιδεύθηκε σε μηχανοδηγό υπερταχείας. Παρά τη μισθολογική μείωση είναι ικανοποιημένος. Μιλώντας στον ιστότοπο Zeit Online λέει: «Ο μισθός δεν είναι και τόσο καθοριστικός παράγοντας. Το πλαίσιο έχει μεγαλύτερη σημασία. Για μένα είναι σημαντικότερο ότι μπορώ να είμαι περισσότερο κοντά στο παιδί μου και να το βλέπω να μεγαλώνει.

Η πρώην αεροσυνοδός Ναντίν Πέρλινγκερ ντος Σάντος έχει σήμερα υψηλότερες αποδοχές από ότι παλαιότερα. Έχει περάσει επιτυχώς τις πρώτες της «εξετάσεις» όταν το τρένο, στο οποίο εργάζονταν αποκλείστηκε από την κακοκαιρία και έπρεπε να διαχειριστεί μια δύσκολη και απρόβλεπτη κατάσταση με πλήθος επιβάτες να μένουν για ώρες αναγκαστικά στο τρένο. Όπως λέει, τη βοήθησε πολύ η εμπειρία της στη καμπίνα των αεροσκαφών: «Οι προκλήσεις είναι λίγο πολύ ίδιες. Πρέπει να είμαστε ευγενικοί, ήσυχοι και ψύχραιμοι». Η Ναντίν αποκλείει πάντως μια επιστροφή σε μια αεροπορική εταιρεία μετά το τέλος της πανδημίας.

Κρίστιαν Έμπνερ, dpa

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Category: Ειδησεις

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    Ο EastMed δεν είναι, απλώς, ένας αγωγός. Είναι μια ολόκληρη διαδικασία συσπείρωσης δυνάμεων της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής ως εναλλακτική πρόταση (αντίβαρο, αν θέλετε) στον τουρκικό σοβινισμό και επεκτατισμό. Έχει ως παράμετρό του και το ενεργειακό. Και ...

Ροή Ειδήσεων

    Μετά από δικαστική διαμάχη ετών Βερολίνο και ενεργειακοί κολοσσοί συμφώνησαν σε αποζημίωση 2,4 δις ευρώ για την ταχύτερη έξοδο από τη χρήση πυρηνικής ενέργειας.      Λίγες μέρες πριν τη δέκατη επέτειο από την πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας στις 11 ...

    Μια αποτυχία στο Κυπριακό και ενδεχόμενη αναζωπύρωση της έντασης στο Αιγαίο θα οδηγούσαν πιθανότατα στην επιδείνωση των σχέσεων ΕΕ-Άγκυρας. Μια τέτοια εξέλιξη θέλει να αποτρέψει η καγκελάριος.      Την Παρασκευή το απόγευμα η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ επικοινώνησε με τον τούρκο ...

    Ο νέος στόχος που θέτει το Πεκίνο είναι το 56% της χώρας να καλύπτεται με δίκτυα πέμπτης γενιάς, δρομολογώντας παράλληλα την αύξηση των κονδυλίων που προορίζονται για έρευνα και ανάπτυξη κατά 7%. Επιπλέον, στρέφει το ενδιαφέρον του σε ...

    Φωτ. ΓΕΕΘΑ Η φρεγάτα «Κανάρης» συμμετείχε στην επιχείριση «Clemenceau 21» στην κεντρική και ανατολική Μεσόγειο. Όπως ανακοινώθηκε, η φρεγάτα ενσωματώθηκε ως πλήρες οργανικό μέλος στην γαλλική ναυτική δύναμη TF-473 με πλοίο διοικήσεως το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle». Στην επιχείρηση «Clemenceau 21» ...


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας