Γιάννης Σουλιώτης
Τι υποστήριξαν διασωθέντες στις συμπληρωματικές καταθέσεις τους.
Νέα δεδομένα στην υπόθεση του πολύνεκρου ναυαγίου νοτιοδυτικά της Πύλου δημιουργεί το περιεχόμενο των συμπληρωματικών καταθέσεων που έδωσαν το Σαββατοκύριακο στην ανακρίτρια οι εννέα διασωθέντες που εξετάστηκαν ως μάρτυρες από την Ασφάλεια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας.
Εκτός των χθεσινών απολογιών των Αιγυπτίων που διώκονται ως μέλη του δουλεμπορικού κυκλώματος, η ανακρίτρια που προΐσταται της έρευνας ζήτησε να οδηγηθούν ενώπιόν της οι Σύροι και Πακιστανοί μάρτυρες, που στο μεταξύ είχαν μεταφερθεί στη δομή της Μαλακάσας, όπως και οι υπόλοιποι διασωθέντες.
Οι πέντε οδηγήθηκαν ενώπιόν της το Σάββατο και οι υπόλοιποι τέσσερις την Κυριακή. Με μικρές διαφοροποιήσεις υποστήριξαν ότι το ναυάγιο προκλήθηκε όταν το ελληνικό πλοίο έδεσε με σχοινί το αλιευτικό και προσπάθησε να το τραβήξει. «To ελληνικό πλοίο ξεκίνησε να μας τραβάει για να μας πάει Ελλάδα. Οταν πήγαινε σιγά σιγά ήταν εντάξει το πλοίο, όμως αντί να πλησιάζουμε το ελληνικό πλοίο απομακρυνόμασταν. Οταν πάτησαν γκάζι –και ζητάω συγγνώμη που το αναφέρω–, τότε το πλοίο μας βυθίστηκε», ανέφερε σε κατάθεσή του 23χρονος πρόσφυγας από την Παλαιστίνη.
Στις καταθέσεις που είχαν δώσει στην Ασφάλεια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, πριν από τρεις και τέσσερις ημέρες αντιστοίχως, δεν είχαν αναφερθεί σε απόπειρα ρυμούλκησής τους από το Λιμενικό. Στις 14 Ιουνίου, ενδεικτικά, ο 23χρονος Παλαιστίνιος, απαντώντας στις ερωτήσεις των ανδρών του Λιμενικού σχετικά με τα αίτια της βύθισης του αλιευτικού, είχε αναφέρει επί λέξει: «Ημασταν πολλά άτομα για ένα τέτοιο πλοίο, ήταν παλιό και σκουριασμένο, δεν υπήρχαν σωσίβια και χαλούσε συνέχεια η μηχανή. Γι’ αυτό και τελικά τούμπαρε και βυθίστηκε».
Στελέχη του Λιμενικού που κλήθηκαν να σχολιάσουν το περιεχόμενο των συμπληρωματικών καταθέσεων είτε απέφυγαν να τοποθετηθούν είτε απέδωσαν τις νέες αναφορές σε σκοπιμότητες. «Γιατί δεν το είπαν στις πρώτες καταθέσεις τους;» αναρωτήθηκε στέλεχος του Σώματος, ενώ άλλη πηγή σημείωσε ότι το συγκεκριμένο πλωτό του Λιμενικού, λόγω τεχνικών χαρακτηριστικών του, δεν έχει δυνατότητα ρυμούλκησης.
Η ανακρίτρια που προΐσταται της έρευνας ζήτησε να οδηγηθούν ενώπιόν της Σύροι και Πακιστανοί μάρτυρες.
Ενώπιον της ανακρίτριας, νεαρός Παλαιστίνιος περιέγραψε ως εξής τα γεγονότα που οδήγησαν στη βύθιση: «Το ελληνικό πλοίο έδεσε σχοινί στο μπροστινό μέρος του πλοίου μας και ξεκίνησε να μας τραβάει αργά, όμως το σχοινί κόπηκε. Μετά έδεσαν άλλο σχοινί, το έδεσαν δύο φορές αυτό. (…) Τη δεύτερη φορά που το έδεσαν, στην αρχή αισθανθήκαμε ότι μας τραβάνε, μετά το πλοίο μας πήρε κλίση. Το ελληνικό πλοίο ανέπτυξε ταχύτητα, εμείς φωνάζαμε στα αγγλικά “STOP”, όλοι φωνάζαμε, αλλά αυτοί δεν μας καταλάβαιναν. Oταν αρχικά έριξαν το σχοινί, εμείς ήμασταν ήρεμοι γιατί νομίζαμε ότι θα μας πάνε στην Ιταλία. Η πρώτη κλίση ήταν αριστερά και μετά δεξιά και μετά γύρισε ανάποδα το πλοίο μας».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ένας ακόμη διασωθείς που κατέθεσε με την ιδιότητα του μάρτυρα. «Προσπάθησε το ελληνικό πλοίο να μας τραβήξει, έκανε μια κλίση το δικό μας καράβι αναλόγως πού πήγαινε ο κόσμος. Κλίση αριστερά ο κόσμος δεξιά, στην άλλη κλίση δεξιά ο κόσμος πήγαινε αριστερά, άλλη μια κλίση και έφυγε το καράβι. Οταν έδεσε το ελληνικό πλοίο τα σχοινιά, ο κόσμος ηρέμησε. Πιστεύω ότι το τράβηξαν πιο γρήγορα και κουνήθηκε. Επεσα κάτω από το καράβι στη θάλασσα».
Ο ίδιος μάρτυρας είχε τρεις ημέρες νωρίτερα περιγράψει ως εξής τις συνθήκες βύθισης: «Κάποια στιγμή το βράδυ ήρθε ένα πλοίο του Λιμενικού για βοήθεια και ξαφνικά το πλοίο τούμπαρε και βρεθήκαμε στο νερό. Τότε αυτοί μας έσωσαν με φουσκωτή βάρκα».
Τα ίδια υποστήριξαν και οι υπόλοιποι διασωθέντες, πλην ενός που κατέθεσε ότι βρισκόταν στην καμπίνα του παλιού αλιευτικού σκάφους και επομένως δεν είχε οπτική επαφή με όσα εκτυλίσσονταν στο κατάστρωμα. Και οι εννέα καταθέσεις των μαρτύρων κοινοποιήθηκαν στους συνηγόρους των κατηγορουμένων, οι οποίοι ζήτησαν και πήραν 24ωρη προθεσμία προκειμένου να ενημερωθούν για τα νέα δεδομένα στην υπόθεση. Οι απολογίες των κατηγορουμένων είναι προγραμματισμένες για σήμερα.
Καθημερινή
Είναι σαφές το σχέδιο των Τούρκων & των Ρώσσων, , που θαυμάζουν οι μπουνταλάδες βορειελλαδιτες εχθροί του αθηναϊκού κράτους ,που τριπλασίασε με το αίμα των νοτιοελλαδιτών την πατρίδα , ΝΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΣΤΙΦΗ ΚΑΦΡΩΝ ΙΣΛΑΜΙΣΤΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΒΡΟ & ΝΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΙ ΑΠΟ ΛΙΒΥΗ ….
Συγνώμη εάν θίξω τα “ανθρωπιστικά ” αισθήματα ορισμένων αλλά οι άνθρωποι αυτοί ήταν εισβολείς
Κανείς από αυτούς δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις πρόσφυγα.
Πρόσφυγας είναι αυτός, σύμφωνα με την Σύμβαση της Γενεύης, που εγκαταλείπει την χώρα του, χωρίς την θέληση του επειδή διώκεται για τα θρησκευτικά ή τα πολιτικά φρονήματα.
Πρόσφυγας επίσης είναι αυτός που η χώρα του ούσα σε εμπόλεμη κατάσταση ή υπό το κράτος φυσικών καταστροφών δεν μπορεί να τον προστατεύσει και κινδυνεύει η ζωή του.
Στην δεύτερη περίπτωση θεωρείται πρόσφυγας στην πρώτη χώρα είσοδου του στην οποία καταφεύγει για να σωθεί.
Εάν από εκεί και πέρα ξεκινήσει τουρ ανά τον πλανήτη ,χάνει στην επόμενη χώρα που θα εισέλθει την ιδιότητα του πρόσφυγα και μετατρέπεται αυτομάτως σε μετανάστη.
Οι άνθρωποι αυτοί , ξόδεψαν ένα ουκ ευκαταφρόνητο ποσό στους διακινητες για να τους προωθήσουν πέραν της Λιβύης (αν θεωρήσουμε ότι αυτή ήταν η πρώτη χώρα είσοδου τους)
Το ποσό αυτό για να το βγάλει ένας Έλληνας και να βιοπορησει την οικογένεια του , του χρειάζονται;4-6 μήνες !!!
Επομένως μιλάμε για μετανάστες.
Οι διακινητες που τους μετέφεραν στην ουσία ήταν εντολοδόχοι τους.
Την ευθύνη παραβίασης των Ελληνικών συνόρων δεν την φέρουν μόνον οι διακινητες εντολοδόχοι αλλά κι οι εντολείς τους.
Σήμερα οι εντολείς φέρονται να καταθέτουν ως μάρτυρες !!!
Είναι το ίδιο υπεύθυνοι για αυτό που συνέβη κι εξίσου αναξιόπιστοι μ’οσους κατηγορούνται.
Ελάχιστη σημασία δίνω είτε στις πρώτες ,είτε στις συμπληρωματικές καταθέσεις τους.
Στον εισβολέα δεν αποδίδει κανείς σώφρον βαθμό αξιοπιστίας.!
Μαρία, έχεις απόλυτο δίκιο. Το ερώτημα είναι πού βρίσκουν τα λεφτά για τέτοια ταξίδια, όταν το μηνιάτικο στο Αφγανιστάν είναι $ 20.-; Τι πρόσφυγες και πράσσειν άλογα; Αεροπορικώς πήγαν από το Πακιστάν στην Λιβύη, για να στοιβαχθούν σ’ ένα σαρδελοκούτι, που θα τούς πήγαινε στην Ιταλία. Όλα τα πλοία που πάνε για Ιταλία, όταν περνούν από την Ελλάδα, πάντα παθαίνουν ζημιά και “αναγκάζονται” ν’ αποβιβάσουν τον “εμπόρευμα” στην χώρα μας. Τα πέριξ των ελληνικών ακτών ύδατα πρέπει να μελετηθούν, διότι παρουσιάζουν περίεργα πράγματα, όπως αυτά στο Τρίγωνο των Βερμούδων. Όλα τα “δουλεμπορικά” κοντά στις ελληνικές ακτές παθαίνουν βλάβη!
Μας πέταξαν σχοινί και βουλιάξαμε,,,
Δεν μας πέταξαν σχοινί και βουλιάξαμε,,,