Μοιραία κατάληξη.

11/3/17 | 6 | 7 | 1,681 εμφανίσεις

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το σχόλιο συντάχθηκε απο Ειδικό Συνεργάτη της ιστοσελίδας.

Διάβασα, χθές, ότι το δελτίο της ΕΡΤ κυμαίνεται γύρω στο 1,6%. Για να είμαι ειλικρινής, δεν με ενδιέφερε το δελτίο της ΕΡΤ αλλά της ΕΡΤ3 στην οποία εργάσθηκα περί τα 25 χρόνια. Με λογικούς συνειρμούς, το δελτίο της ΕΡΤ3 θα κυμαίνεται στο ίδιο ποσοστό ή και παρακάτω. Δεν χρειάζεται να αναλύσω το γιατί. Θα ήμουν ευτυχής αν βρίσκεται σε υψηλοτερα ποσοστά.

Είναι θλιβερό το γεγονός και προδίδει μια αναξιοπιστία της κρατικής τηλεόρασης. Διότι, τι άλλο μπορεί να σημαίνει  να μη σε εμπιστεύονται για την ενημέρωσή τους οι πολίτες οι οποίοι, μάλιστα, καταβάλλουν από το υστέρημά τους τη λειτουργία της κρατικής τηλεόρασης.

Ήταν μια μοιραία κατάληξη. Την περιμέναμε. Διότι, από τότε που η ΝΔ έκλεισε, απαράδεκτα την ΕΡΤ, κυριάρχησε μια αντίληψη πολιτικής ταύτισης με το σημερινό κυβερνών κόμμα, το Συριζα. Και μια κυριαρχία των αναρχοαυτόνομων αντιλήψεων, που επίσης, αποδομούσαν τις λεπτές ισορροπίες που είχαν, επι χρόνια, διαμορφωθεί.

Ένα μέσο ενημέρωσης, και μάλιστα κρατικό,  προβάλει όλες τις απόψεις και δεν ταυτίζεται ούτε με κόμματα, ούτε με πρόσωπα, ούτε με κοινωνικά κινήματα.

Είναι η συνταγή που δεν ακολούθησαν στην κρατική τηλεόραση μετά το κλείσιμό της από την τότε συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ. Με δύο λόγια, ακόμη και αν η τότε κυβέρνηση ήθελε να ανοίξει την ΕΡΤ όπως ήταν πριν κλείσει, οι εργαζόμενοι, με διάφορα προσχήματα θα απέρριπταν την πρόταση γιατί είχαν αποφασίσει πως «η τηλεόραση θα ανοίξει με το Συριζα». Όπερ και εγένετο, βεβαίως, αλλά τέτοιες αντιλήψεις και τέτοιες συμπεριφορές, εγγράφονται στο υποσυνείδητο της κοινής γνώμης και, κάποτε, πληρώνονται.

Λάθος, ήταν και η ταύτιση δημοσιογράφων, παρουσιαστών και, γενικώς, της κρατικής τηλεόρασης με κοινωνικά κινήματα τύπου Σκουριές, ή με αγωνιστικές καταλήψεις κλπ. Οι προσωπικές αντιλήψεις δεν πρέπει να επηρεάζουν το δημοσιογραφικό έργο που για να αναγνωριστεί, πρέπει να είναι, κατά το δυνατόν, αντικειμενικό.

Στην κρατική τηλεόραση, πάντοτε η πολιτική εξουσία επεδίωκε να ασκήσει πολιτικό έλεγχο, και στο παρελθόν. Και, βεβαίως, αυτή η προσπάθεια την οδήγησε σε απαξίωση, περιορίζοντας και τότε, τα ποσοστά τηλεθέασης που, ποτέ βεβαίως, δεν έπεσαν τόσο χαμηλά, όσο σήμερα, αν και ο ανταγωνισμός ήταν μεγαλύτερος και ισχυρότερος.

Οι εργαζόμενοι, όμως, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, είχαν αντιληφθεί ότι έπρεπε να κάνουν όσο γίνεται καλύτερα και πιο αντικειμενικά τη δουλειά τους για να μπορέσουν να τη διατηρήσουν. Είχαν συνείδηση των λεπτών ισορροπιών.

Πίστευαν, δηλαδή, πως η κρατική τηλεόραση υπήρχε για να ενημερώνεται ο κόσμος και μέσω αυτής της ανάγκης ενημέρωσης, διατηρούσαν και αυτοί την εργασία τους.

Η αντίληψη αυτή άλλαξε, με τη νεότερη γενιά των εργαζομένων, αρκετά πριν κλείσει η ΕΡΤ και πριν εμφανιστεί, ως κυρίαρχη πολιτική δύναμη ο Συριζα. Κυριάρχησε η αντίληψη ότι η κρατική τηλεόραση υπάρχει για να έχουν οι εργαζόμενοι δουλειά και έπεται η ενημέρωση. Η οποία, ενημέρωση, θα γινόταν σύμφωνα με τις ιδεοληψίες  των εργαζομένων.

Οι ιδεοληψίες αυτές, καθώς οι παλαιότεροι σιγά σιγά αποχωρούσαν, έγιναν πλειοψηφικές. Μια αναρχοαυτόνομη αντίληψη άρχισε να κυριαρχεί που επέτρεπε στον οποιοδήποτε εργαζόμενο βρισκόταν στο στούντιο κατά τη διάρκεια μιας εκπομπής να ασκεί κριτική, κατά τρόπο προκλητικό πολλές φορές, στα όσα υποστήριζε ο προσκεκλημένος ομιλητής. Με το χρόνο, αυτό θεωρήθηκε εργασιακό δικαίωμα και στον αναρχοαυτόνομο κόσμο θεωρείται δεδομένο.

Θεωρήθηκε, επίσης, εργασιακό δικαίωμα, η διαμαρτυρία στις σκάλες κατά της επίσκεψης στην ΕΡΤ3 του Διοικητή του Γ! Σ.Σ. Σύνθημα της διαμαρτυρίας ήταν «έξω οι στρατοκράτες από την ΕΡΤ3». Σημειωτέον, ότι οτ κτήριο στο οποίο στεγάζεται η ΕΡΤ3 ανήκει στο Γ! Σ.Σ., έχει, μάλιστα, και αριθμό Μητρώου.

Μια άλλη διαλυτική παρενέργεια ήταν η διαμορφωθείσα ως κυρίαρχη αντίληψη πως το πρόγραμμα και γενικώς η διοίκηση έπρεπε να διαμορφώνεται από το σύνολο των εργαζομένων, από τη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων, δηλαδή. Αυτό, οδήγησε, κυρίως επι Συριζα, στην αναζήτηση σε καίριες διοικητικές θέσεις, ακόμη και του Γενικού Διευθυντή, όχι ανθρώπων που ήσαν ικανοί και είχαν τη γνώση να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα και να τηρήσουν τις αναγκαίες ισορροπίες αλλά, ανθρώπων, συνήθως άβουλων που ήταν αρεστοί στην πληθώρα των αναρχοαυτόνομων τάσεων.

Αντιλαμβάνεστε, ότι τέτοιου είδους οργανισμοί δεν είναι κρατικές τηλεοράσεις μια δυτικής δημοκρατίας αλλά πειραματικά εργαστήρια αναρχοαυτόνομων και αντιεξουσιαστικών αντιλήψεων.

Μπορεί η πολιτεία αλλά και η κοινωνία να αρέσκονται σ αυτήν την λογική και αυτήν την πολιτική αντίληψη. Αλλά, το αποτέλεσμα θα είναι αυτό που βλέπουμε. Η πλήρης απαξίωση της κρατικής τηλεόρασης για την οποία όλοι, όσοι περάσαμε από εκεί θλιβόμαστε. Διότι από την εργασία μας  σ αυτήν μπορέσαμε να επιβιώσουμε και να πετύχουμε ό,τι  μπορεί να πετύχει ένας εργαζόμενος κατά τη διάρκεια του εργασιακού του βίου. Διότι από αυτήν διαμορφώσαμε μια διαλεκτική σχέση με την κοινωνία η οποία, ακόμη και σήμερα διατηρείται. Και, αυτό, αν θέλετε, είναι το μείζον.

Η απαξίωση της κρατικής τηλεόρασης θα συνεχιστεί διότι σημαντικό μέρος του πληθυσμού, πλέον, αναζητά την ενημέρωση στο διαδίκτυο και διότι, όπως και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ομολογούν με ανησυχία, μια νέα κυβέρνηση, δύσκολα θα διατηρήσει αυτό το καθεστώς. Και θα τη διευκολύνει στα όποια σχέδιά της, η άσχημη εικόνα.  Κρίμα, διότι η μετάβαση στο νέο και η συνύπαρξη με το παλιό θα μπορούσε να γίνει με πιο αξιοπρεπείς όρους.

 

 

 

 

 

 

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 6 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Smith says:

    Ωστόσο, το δελτίο της ΕΤ3 εξακολουθεί να είναι, με διαφορά, το καλύτερο δελτίο ειδήσεων της ελληνικής τηλεόρασης. Λίγο παραπάνω εστιασμένο στο τι συμβαίνει στην Θεσσαλονίνη (και μάλλον αδιάφορο για το τι συμβαίνει στην υπόλοιπη μη αθηναϊκή Ελλάδα). Όμως είναι πανελληνιο κανάλι και αυτό θα έπρεπε να προβληματίσει περισσότερο τους υπευθύνους του. Αν θέλουν να κάνουν ενημερωτικές εκπομπές για την Θεσσαλονίκη, ας κάνουν όσες θέλουν, αλλά όχι την ώρα του δελτίου Ειδήσεων. Το κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων πρέπει να αναφέρεται σε θέματα που αφορούν ΟΛΗ την Ελλάδα.

    Επίσης, θεωρώ μεγάλη απώλεια το οτι πλέον δεν υπάρχουν εκπομπές για τα βαλκανικά κράτη, όπως εκείνη που είχατε εσείς, κ. Σαββίδη. Αυτό που διακρίνει την Ήπειρο, την Μακεδονία και την Θράκη από την υπόλοιπη Ελλάδα (και Ευρώπη) δεν είναι η μπουγάτσα Θεσσαλονίκης αλλά η ά μ ε σ η γειτονία της με τα Βαλκάνια και την Τουρκία.

    Ίσως θα μπορούσε η ΕΤ3 να συνεργαστεί με τις Περιφέρειες της Ελλάδας (ή και άλλες Περιφέρειες της Ευρώπης) για μια πραγματικά Περιφερειακή Ελληνική-Ευρωπαϊκή Τηλεόραση. Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι πρέπει να εγκαταληφθεί πάσα φιλοσοφία υπεροχής έναντι των άλλων πόλεων της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας).

    Τώρα που κατακάθεται ο κουρνιαχτός από το κλείσιμο της ΕΡΤ, ίσως να μπορέσουν να ομονοήσουν οι δημοσιογράφοι της ΕΤ3 και να στήσουν κάτι καλύτερο, ακόμη και από την παλιά ΕΤ3.

  2. 2
    Χ. Αλεξανδροπουλος says:

    Εγω διαφωνω πληρως με το αρθρο. Δεν ξερω τι ποσοστο τηλεθεασης εχουν οι ειδησεις της κρατικης τηλεορασης αλλα ειναι πολυ ποιοτικοτερες, αναλυτικοτερες και αντικειμενικοτερες απο αυτες των ιδιωτικων καναλιων. Απλα ο κοσμος προτιμαει να χαζεψει με ειδησεις που δειχνουν λιγο απο κουτσομπολιο διασημων, λιγο απο ριαλιτι και λιγο απο καταστροφολογικες προφητειες ψευτοδημοσιογραφων. Το ιδιο μπορει κανεις να διαπιστωσει και στο ιντερνετ. Οι σελιδες με τη μεγαλυτερη επισκεψιμοτητα ειναι και πολυ χαμηλοτερου επιπεδου πληροφορησης κτλ.

    • 2.1
      Επισκέπτης says:

      “ειναι πολυ ποιοτικοτερες, αναλυτικοτερες και αντικειμενικοτερες απο αυτες των ιδιωτικων καναλιων”

      Προσυπογράφω. Τα ιδιωτικά κανάλια και ειδικά ο ΣΚΑΪ, δεν μεταδίδουν ειδήσεις, αλλά κάνουν (κομματική)) πολιτική. Ελάχιστα ακούω ειδήσεις, ειδικά τώρα που τις έβαλαν στις 8μμ, αλλά πάντα από την ΕΡΤ, ή τοπικό κανάλι (δεν κατονομάζω, διότι μπορεί να εκληφθεί ως διαφήμιση).

  3. 3
    Suspicious says:

    Δεν ξερω ποςο μοιραία ειναι η κατάληξη. Εκείνο που καταλαβαινω ειναι οτι για την ΕΡΤ 1 όσο ειναι το δελτίο ο Χαριτος ήταν εξαιρετικό. Εξαιρετικό στα πλαίσια του κόσμου που ζούμε. Στα πλαίσια ενός κόσμου που προσφέρει είδηση του πόσες φορές συνευρίσκεται η μελάνια με τον τραμπ απο μια συνέντευξη του 1999.
    Εκείνο που αντιλαμβάνομαι ειναι οτι τουλάχιστον οι μετρήσεις ειναι… Μην πω fak… Όταν ένας λαός αναγορεύει ένα κανάλι και δη το ΣΚαι πρώτο επειδη δείχνει survivor, τότε συγγνώμη αλλα για ποιες ακριβώς μετρήσεις μιλαμε;;; Και μάλιστα με Τούρκο παραγωγό;;;
    Οτιδήποτε σοβαρό ειναι εκ των πραγμάτων καταδικασμένο. Δλδ, η πλειοψηφία του κόσμου θα προτιμήσει τον μπάτμαν στο σταρ, η μια γαλλική ταινία στην ΕΡΤ;;; Μια ιρανική ´Η μια αιγυπτιακή. Με βραβεία και δεν ξερω τι;;; Ο κοσμος¨ θέλει να δει την οικογένεια Μπελίζ ´Η τον Σούπερμαν και το ncis;;; Ο κοσμος¨ θέλει να δει ειδησεις η κουτσομπολιό;;; Έστω κιαν οι ειδησεις σημερα ειναι πλαστές. Τουλάχιστον η ΕΡΤ προσφέρει τις καλύτερες, τις πιο αληθινές. Έστω και ετσι οπως ειναι.
    Μα συγγνώμη απο τους θεσμούς βγάλαμε καλύτερες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ερώτημα… Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις ειναι θεσμός;;;;;;

    • 3.1
      Επισκέπτης says:

      Εάν μιλούμε για ειδήσεις, τότε το NCIS, ή η οποιαδήποτε άλλη ταινία/σειρά/εκπομπή, είναι άσχετη προς το θέμα.

      Π.χ. δεν νοείται σε δελτίο ειδήσεων να λέει η τηλεπαρουσιάστρια ότι στην Γαλλία σημείωσε άνοδο η “ακροδεξιά” (το κόμμα τής κ. Λε Πεν έχει όνομα) και μάλιστα να προσθέτει, … αναστενάζοντας κιόλας, την λέξη “δυστυχώς”! Αυτό ξεφεύγει από τις ειδήσεις και πάει στην πολιτική τοποθέτηση. Δεν νοείται δελτίο ειδήσεων να καταπιάνεται με ένα θέμα και να σού τα ζαλίζει επί μία ώρα, χωρίς τίποτε άλλο, ούτε για την Ελλάδα, ούτε για τον υπόλοιπο κόσμο.
      Είδηση = πληροφορία και τίποτε άλλο.
      Άσε πια εκείνα τα τηλεοπτικά παράθυρα, απ’ όπου ο κάθε καραγκιόζης λέει το μακρύ και το κοντό του, αναλόγως τής κομματικής γραμμής τού καναλιού.

      • 3.1.1
        Χ. Αλεξανδροπουλος says:

        Ακριβως αυτο που λεει ο Επισκεπτης. Οι δημοσιογραφοι των ιδιωτικων καναλιων χρωματιζουν την καθε ειδηση με ιδεοληψιες. Τι σχεση εχει αυτο με δημοσιογραφικη δεοντολογια? Δεν μιλαω φυσικα για τα δελτια που εκτος απο ιδεοληψια πουλουν και κουτσομπολιο.

        Κι αυτο που λεγεται για τη δημοσια τηλεοραση περι φιλοσυριζαικων δελτιων, ας μου επιτρεψετε αλλα δεν το εχω διαπιστωσει εως τωρα.

    • 3.2
      α.α. says:

      Είπες γιά τόν Πάνο Χαρίτο,

      δέν είπες όμως
      γιά τήν εκπομπή πού εισάγει ύπουλα καί διαβρωτικά καμώματα
      μέ τούς μισέλληνες εβραίους τής αρχαίας μήτρας τού ναζισμού

      israel über alles,

      αυτούς τούς ειδεχθείς εγκληματίες κατά τής ανθρωπότητας,
      τούς ιδρυτές τού μεγαλύτερου στρατοπέδου συγκεντρώσεως/εξοντώσεως στήν ιστορία,
      τούς σφαγείς γυναικόπαιδων καί γενοκτόνους τού Παλαιστινιακού Λαού,

      τούς σεσημασμένους σταυρωτήδες τής Ζωής
      από τότε ακόμη πού εξόντωσαν τούς προφήτες,

      τόν προφήτη Ησαΐα τόν πριόνισαν ζώντα είς τεμάχια δύο μέ ξύλινο πριόνι…

      • 3.2.1
        Χ. Αλεξανδροπουλος says:

        Επιτρεψτε μου αλλα η τοποθετηση σας ειναι ασχετη με το θεμα του αρθρου.

        • 3.2.1.1
          α.α. says:

          ρέ άντε πάγαινε από δώ χάμου πού σέ στείλανε,

          παλιοβρωμιάρη γενοκτόνε τών τόνων…

  4. 4
    anixneuseis says:

    α.α. και χαμουτζής; Τι σου φταίει το παιδί;

    • 4.1
      α.α. says:

      χαμουτζής(άλ’ όχι καταπταυλακιανός!),
      τό σωστό νά λέγεται πλήν

      τό «παλιοβρωμιάρη γενοκτόνε τών τόνων…»
      δέν είναι γραμμένο μέ συμπαθητική μελάνη,

      αγαπητές Ανιχνεύσεις!

  5. 5
    αγγελικη says:

    κρατικη τηλεοραση δεν ειναι μονο οι ειδησεις, που ετσι κι αλλοιως ειναι καλυτερες απο των ιδιωτικων καναλιων. ειναι και ψυχαγωγια και μαλιστα ψυχαγωγια ανθρωπων που μονο μεσω της τηλεορασης μπορουν να ψυχαγωγηθουν. προσωπικα δεν μπορω να παω ουτε σε θεατρο ουτε σε κινηματογραφο, γιατι χρωσταω ακομα φορο απο περυσι. πο’υ ειναι ομως οι καλες ταινιες? μετα τις 12? και για το απογευμα ελληνικος κινηματογραφος της κακιας ωρας? ποσο βεγγο, ποσο μουστακα, ποσο κωστανταρα θα υποστουμε ακομα, ξανα και ξαν? που ειναι οι καλες περιπετειες, οι ταινιες για το πλατυ κοινοι, οι βραβευμενες στα διαφορα φεστιβαλ? που ειναι το θεατρο,τα εικαστικα? η παρουσιαση του καλου ελληνικου τραγουδιου, των δημιουργων και των ερμηνευτων του? ακομα και η εκλαικευμενη παρουσιαση της κλασσικης μουσικης , της ιστοριας της των καλλιτεχνων που την υπηρετησαν. αγαπησα την κλασσικη μουσικη απο την ραδιοφωνικη εκπομπη της αθηνας σπανουδη, τη δεκαετια 55-65. ναι ειμα; 74 ετων . και θα θυμαμαι παντα τη βαθεια , αισθαντικη φωνη της, με τις πομπωδεις αλλα υπεροχες λεξεις , φρασεις και εικονες, που σχολιαζαν τα τοσα σημαντικα μουσικα γεγονοτα της εποχης. στην εκπομπη της ακουσα το νικο μοσχονα να γελαει σατανικα στο ρολο του μεμφιστοφελη στον φαουστ του γκουνο. ολα αυτ;α και πολυ περισσοτερα λειπουν απο την ελληνικη τηλεοραση. και δεν νομιζω οτι ειναι θεμα χρηματων. ειναι θεμα οραματος και προγραμματισμου. εκει που χωλαινπουμε , ωες συνηθως.

  6. 6
    Χρίστος says:

    Οι ειδήσεις των ΕΡΤ είναι κρατικές ειδήσεις , τι συζητάμε τώρα.
    Όσο κι αν το έπαιξε ‘ανεξάρτητος’ , εξαρτιόταν από άλλο κόμμα, ένας δημοσιογράφος να κάνει δική του ‘πολιτική’ στην ΕΡΤ ,πριν κλείσει , δεν τα κατάφερε. Είναι κρατικό , όχι δημόσιο, μαγαζί κι έτσι διοικείται .
    Κακώς κάκιστα αλλά έτσι διοικείται.
    Όσον αφορά την ΕΡΤ3 , την δική μας, με ήπιο τόνο έως ανούσιο ,οι ανθρώπινοι χαρακτήρες δίνουν την πνοή, δεν κατόρθωσε να φθάσει σε ενδιαφέρον την παλιά ΕΤ3.
    Η πληρότητα έχει ηρεμία αλλά οι χαμηλοί τόνοι δεν σημαίνουν πληρότητα.
    Χρειάζεται εκείνο το ιδιαίτερο που κάνει την διαφορά και που δυστυχώς η ΕΡΤ3 δεν έχει.
    Σαν ‘οπαδός’ των ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΩΝ θα έλεγα ότι όλη η σημερινή ΕΡΤ3 δεν φθάνει να συμπληρώσει τις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ.
    Όσον αφορά την συμπεριφορά των εργαζομένων είναι ακριβώς η ποιότητα του δημόσιου γενικά.
    Ο κάθε απλός υπάλληλος έχει την αίσθηση ότι την ‘κατέλαβε’ την θέση που έχει κι άρα δεν μπορεί να τον κουνήσει κανείς , είναι κτήμα του.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    14/1/21 | (0 σχόλια)
    Εκ της Συντακτικής Ομάδας. Υπάρχουν αρκετές θεωρίες σχετικά με την επανάληψη της ιστορίας στο διάβα των αιώνων. Δε γνωρίζουμε ποιες από αυτές ευσταθούν, μα αυτό για το οποίο είμαστε σίγουροι είναι ότι το 2020, δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά τη Μάχη ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας