Κοσμοπολιτισμός

28/11/20 | 6 | 3 | 346 εμφανίσεις



Η Μαρία Μαγγιώρου Δρ Πολιτικών Επιστημών και Συγγραφέας αναλύει στην εκπομπή “Πολιτική Φιλοσοφία” της Διαδικτυακής Τηλεόρασης Ανιχνεύσεις web tv το τι είναι Κοσμοπολιτισμός και ποιες οι επιδράσεις του.

Category: Videos

( 6 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν. says:

    Ερωτήματα από την ωραία συζήτηση .
    Εάν ο κοσμοπολιτισμός είναι ιδεολογία γιατί δεν εκφράσθηκε ακόμη σε πολιτική κίνηση-όπως όλες οι ιδεολογίες- και πως θα επιβληθεί με πειθώ ,ή, με τα Οργουελινά ”φάρμα των ζώων και 1984΄”,ή, με το διαδίκτυο και πότε χρονικώς στην πεπερασμένη ζωή των ανθρώπων, διαφορετικών φυλών ,γλωσσών και πολιτισμών, τους οποίους μεριμνά τώρα ο πανδημικός ιός για ταχύτερο αφανισμό τους.
    Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι υπάρχουν άνθρωποι που νυχθημερόν βυσσοδομούν για να επιβάλλουν τον κοσμοπολιτισμό ,που αν επιβληθεί ,πως θα επιβληθεί και πόσο θα διαρκέσει;;;.
    Μήπως τελικώς είναι μια πολιτικοφιλοσοφική τάση ,σαν τις πολλές που εκφράσθηκαν ,εκφράζονται και θα εκφράζονται μετά τους κλασικούς προσωκρατικούς και μετασωκρατικούς φιλοσόφους μας ,που ουδέποτε εξελίχθηκαν σε πολιτικές κινήσεις και ουδέποτε επιβλήθηκαν σε κοινωνίες ,πλην του κομμουνισμού και των άλλων …ισμών.
    Φυσικά οι επιστήμονες θα συνεχίσουν να ερευνούν και να ”ανησυχούν” για τα πάντα ,όταν μάλιστα δεν αγωνίζονται για τον επιούσιον ,όπως τα δισεκατομμύρια -πια- των απλών ανθρώπων.
    Στην Ιστορία πάντως δεν υπάρχουν νομοτέλειες ,εν γνώσει των οποίων θα μπορούσε κανείς να προβλέψει τι θα συμβεί στο μέλλον.

  2. 2
    Μαρία Μαγγιώρου says:

    Συμβολή στον στόχο της εκπομπής
    που είναι το να βρούμε μια Νέα πολιτική αντίληψη για να κατανοήσουμε το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε (και προφανώς να εξετάσουμε πώς θα το αλλάξουμε).

    Περιλαμβάνεται δηλαδή η ερώτηση του “Τί” (που χαρακτηρίζει την λατινική και αριστερή παράδοση σκέψης) και το “Πώς” (που χαρακτηρίζει την αγγλοσαξονική και φιλελεύθερη). Δεν περιλαμβάνεται το “Γιατί” (που χαρακτηρίζει την πολιτική σκέψη, την ελληνική).

    Η κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας μετά τη σύνθετη “δομή” με Δημόσια και Ιδιωτική “σφαίρα”, ξεκινάει με το Τί είναι μια κοινωνική δομή με μόνο Ιδιωτική σφαίρα; Οπότε ψάχνουμε το Πώς υπάρχει; Ποιός άρχει; υποχρεωτικά με όρους Προνεωτερικούς/Μεσαιωνικούς
    Το Γιατί μας απασχολεί αφορά τον οραματισμό μιας καλής συνθήκης για τον άνθρωπο. Ποιόν όμως; Τον Βόρειο/Δυτικό που έχει Θέληση αλλά δεν έχει Νου ή τον Νότιο/Ανατολίτη που έχει Νου αλλά δεν έχει Θέληση;
    Με διαφορετικά λόγια, τον θέλουμε δήθεν ελεύθερο Υπήκοο με τους όρους της Liberty (libertates = δικαιώματα); δηλαδή δουλοπρεπή-δικαιωματιστή;
    ή μήπως τον θέλουμε ελεύθερο Ιδιώτη/φιλελεύθερο με τους όρους της Freedom (Ιδιωτικά δικαιώματα); δηλαδή Υποκείμενο-με θέληση για δύναμη που έχει για αντικείμενα τους άλλους, την κοινωνία, τη φύση;

    Αν θέλουμε αληθινή Ελευθερία, αληθινή Κοινωνία, αληθινή Ευτυχία, θα πρέπει να καταλάβουμε Τί είναι ο ολοκληρωμένος άνθρωπος = πολίτης; Πώς τον διαμορφώνει η Πολιτική Κοινωνία; Γιατί ο ελληνικός πολιτισμός αποτελεί Νόημα-Τρόπο της ευτυχισμένης ζωής=της Ανθρωπιάς;

  3. 3
    Μαρία Μαγγιώρου says:

    Συμβολή στην εκπομπή (2)

    Ο δρόμος για την Αλήθεια είναι η Κρίση = Διάκριση
    Διάκριση μεταξύ των τριών ερωτήσεων (τί-πώς-γιατί), Διάκριση μεταξύ των τριών τύπων κοινωνιών: α) Δημόσιας Δεσποτείας/σοσιαλισμός & αυτοκρατορία, β) Ιδιωτικής Δεσποτείας/φιλελευθερισμός & κρατικός ή παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός γ) αρχαίας ελληνικής και βυζαντινής Δημοκρατίας.

    Αλλά και διάκριση μεταξύ των τριών ανθρώπινων τύπων + τρόπων ψυχικής/νοητικής ύπαρξης: α) Εγωιστή-αντικοινωνικού (πρώτο+δεύτερο ψυχικό επίπεδο), β) Κομφορμιστή-χειραγωγούμενου (πρώτο+τρίτο ψυχικό επίπεδο), γ) Ωραίου & Αγαθού (Καλοκαγαθία)= Ελεύθερου-Ολοκληρωμένου Ανθρώπου (πρώτο+δεύτερο+τρίτο).

    Για να μπορούμε να κάνουμε Διακρίσεις, χρειάζονται οι ελληνικές Έννοιες.
    Τις οποίες πρέπει πάσει θυσία να διακρίνουμε από αυτές που δανείστηκαν οι Δυτικοί προσδίδοντάς τους άλλο νόημα!!!

    πχ πατρίδα για όλους τους άλλους σημαίνει χώρα (είτε ως patria: χώρα-μητέρα είτε ως home-land), ενώ για τους Έλληνες σημαίνει τα ΠΑΤΡΙΑ = τους πατροπαράδοτους θεσμούς που κάνουν συνειδητό το αόρατο αλλά υπαρκτό ΕΜΕΙΣ.
    Πατριωτισμός θα πει να πεθαίνεις για τον ΤΡΟΠΟ ΥΠΑΡΞΗΣ, όχι για τα εδάφη που κατοικείς!!!!!!

    Ο ελληνικός τρόπος ύπαρξης, αληθινής ελευθερίας-δημοκρατίας-δικαιοσύνης, θεμελιώνεται στην ερώτηση του Γιατί, του Νοήματος.

    Γιατί, άραγε,αγνοούμε τα μυστικά του ελληνικού τρόπου;
    Γιατί εγκλωβιζόμαστε ανάμεσα α) στο Πώς μιας “αποτελεσματικής” (αγγλοσαξονικής) κοινωνίας που θέτει την Τεχνική ως Υποκείμενο και τους ανθρώπους για το αντικείμενο της; και β) στο Τί μιας “ισότητητας-αδελφότητας” που έχει τον αφηρημένη έννοια του Ανθρώπου σαν ιερή εικόνα για να κρύβει την κατάντια των συγκεκριμένων ανθρώπινων υποστάσεων;

  4. 4
    Μαρία Μαγγιώρου says:

    Συμβολή (3) και απάντηση στον ΣΑΝ

    Ένα πράγμα είναι η κυρίαρχη Ιδεολογία = Προπαγάνδα = ψυχικός χειρισμός για χειραγώγηση της σκέψης (πράγμα διαχρονικό)
    Και ένα άλλο είναι οι “πολιτικές” ιδεολογίες μιας συγκεκριμένης εποχής, που είναι ενεργούμενα-συνυφασμένες με την κυρίαρχη Ιδεολογία και τις Έννοιες-Παραστάσεις του πολιτισμού που ηγεμονεύει.

    Ο κοσμοπολιτισμός είναι μια κεντρική έννοια της Προπαγάνδας περί Πολυπολιτισμικότητας και τον πλασάρουν οι διανοούμενοι με τη μορφή “πολιτικής θεωρίας” όπως κάνουν με θεωρίες “εθνομηδενισμού”.

    Ως “φιλοσοφικο-πολιτική” κίνηση εντάσσεται τόσο στον νεοφιλελευθερισμό όσο και στην νέα αριστερά και είναι η αιτία που έχει χαθεί η παλιά καθαρή διάκριση των παρατάξεων. Υπάρχει ο κοσμοπολιτισμός των Φυσικών Δικαιωμάτων και ο κοσμπολιτισμός της ψευδο-Ανθρωπότητας. Καμία εκδοχή του πάντως δεν έχει σχέση με Φιλοσοφία και Πολιτική

  5. 5
    Σ.Α.Ν. says:

    Δεν πρόλαβα να σας απαντήσω στην πρώτη επεξήγηση-όχι απάντηση στα ερωτήματά μου ,αγαπητή κ.Μαρία Μαγγιώρου- και επανήλθατε με δύο μακροσκελείς επεξηγήσεις ,που και αυτές δεν απαντούν στον ορισμό σας-σεις είπατε- ως ιδεολογίας του κοσμοπολιτισμού, που τελικώς είναι ιδεολογία-όπως οι άλλες-με αρχή, μέση και τέλος και μπορεί να επιβληθεί δημοκρατικώς και να εφαρμοσθεί στις σημερινές ανθρώπινες κοινωνίες, με σκοπό να δημιουργήσει καλούς κ’αγαθούς -ή- με άλλη ενδελέχεια ανθρώπους ,ή, είναι μια πολιτική εντός παρενθέσεως θεωρία-όπως την γράψατε ανωτέρω-που τη πλασάρουν-και εσείς την πλασάρατε- ως ιδεολογία – και που προπαγανδίζει υποδορίως και τεχνηέντως την διεθνιστική πολυπολιτισμικότητα και τον εθνομηδενισμό;;;.
    Θα γνωρίζετε και εσείς ότι η πολιτική θεωρία της πολυπολιτισμικότητας είναι προιόν του αριστερού βολανταρισμού-ουδέποτε ασχολήθηκε ο ανύπαρκτος νεοφιλελευθερισμός με αυτήν ως πολιτική θεωρία- που πιστεύει και διακηρύσσει ότι ”η κοινωνία θα αλλάξει, επειδή κάποιοι θέλουν να την αλλάξουν”,”μπορείς να συνυπάρξεις με άλλους πολιτισμούς, αρκεί να το θέλεις”,”η φύση υποτάσσεται στην επιθυμία σου” κλπ.
    ΥΓ. Νομίζω πως εκφράζεστε δογματικά στον διαχωρισμό των εννοιών, τις οποίες εναργώς μας έδωσαν οι Πλάτων και Αριστοτέλης ,άντε και οι Σοφιστές και όλους αυτούς όλοι άλλοι αντέγραψαν και αντιγράφουν ,γιαυτό και παραμένουν κλασικοί.
    Καλό μήνα από αύριο.

  6. 6
    Μίλτος says:

    iu (1280×720) (duckduckgo.com)

    «Στο «Εκκρεμές του Φουκώ» του Ουμπέρτο Έκο,
    ο επιμελητής εκδόσεων Τζιάκοπο Μπέλμπο και η παρέα του
    αποφασίζουν να εκμεταλλευτούν
    την ανερχόμενη στα τέλη της δεκαετίας του ’70 δυναμική των θεωριών συνωμοσίας
    —και, μαζί με αυτήν, εκμεταλλεύονται και διάφορα ψώνια που αναζητούν εκδότη:
    ο εκδοτικός τους οίκος στο Μιλάνο θησαυρίζει χάρη στους Ναΐτες·
    τα κορόιδα, αναγνώστες και «ιδίοις αναλώμασιν» συγγραφείς*,
    αυξάνουν με ταχείς ρυθμούς, μέχρι που…
    κατά λάθος αποκαλύπτουν το πραγματικό «Σχέδιο».
    Και εκεί αρχίζουν τα ολέθρια προβλήματα…»
    από: Ουμπέρτο Έκο – Το εκκρεμές του Φουκώ – Αντικλείδι (antikleidi.com)

    κι εγώ τό μόνο πού θέλω νά πώ είναι ότι
    καθώς ό «συγγραφέας» αναζητά τόν ξαφνικά εξαφανισμένο φίλο του
    -μέσα στήν πλοκή τού ύπερθεν μυθιστορήματος, έ;!-
    όντας βέβαιος ότι αυτός γνώριζε στοιχεία σχετικά μέ ό,τι τού έχει συμβεί
    κι ότι αυτά βρίσκονται στόν υπολογιστή του,
    προσπαθεί νά τόν ανοίξει,
    μάταια όμως, καθώς
    τό μηχάνημα τού ζητά password…
    έχοντας λοιπόν εξαντλήσει
    κάθε πιθανό καί απίθανο συνδυασμό ονομάτων, ημερομηνιών, διευθύνσεων κ.λπ.,
    πληκτρολογεί, απελπισμένος, ένα

    γιατί [1]

    καί τότε ό υπολογιστής ανοίγει…

    *
    «ιδίοις αναλώμασιν» συγγραφείς =
    κάτι απόστρατοι, κάτι συνταξιούχοι δικαστικοί, τραπεζικοί…
    μέ προδομένες τίς ελπίδες καί τίς προσδοκίες μιάς ζωής, αλλά
    μέ γερό «εφάπαξ»
    καί κάποιοι ακόμη έκ τών λοιπών ανώριμων καί διαψευσμένων τού κόσμου τούτου
    -καληώρα, κ.ό.μ.α…

    [1]
    έκ τών ελληνοπρεπών τής Ιταλίας,
    ό Ουμπέρτο Έκο,
    οί αδελφοί Ταβιάνι,
    ό Πυράγγελος…

    Io sono ancora Italiano. E lo sono ancora,
    sento ancora questa tremenda, disperante appartenenza
    perchè nel decadimento di oggi,
    nell’inesorabile catasfrofe a cui il mio paese va incontro,
    posso ancora dire che un Italiano ha fatto questo film,
    che un Italiano ha composto questa musica che ferma il tempo.
    Nonsochenickdevomettere la placa Πριν από 7 χρόνια

    «άμα είναι όλα άγραφα, κάτι θά βγεί», λέγει ό ποιητής, έ;!
    νά:
    Διονύσης Σαββόπουλος & Φίλοι ~ Ας κρατήσουν οι χοροί – YouTube

    • 6.1
      Μίλτος says:

      πού νά σκάσει τό ταγκαλάκι τού κόσμου τούτου
      (όχι ό βραβευμένος εδώ μέσα μέ τό “πούλιτζερ” ἄ.γ.ῥ.μ. Banned Member, όχι):

      γιά
      iu (1280×720) (duckduckgo.com),
      όρα(δέν λέει «καί ακροάσου», έ;!):
      https://www.youtube.com/watch?v=TWLNsUsjtnM

      γιά
      Ουμπέρτο Έκο – Το εκκρεμές του Φουκώ – Αντικλείδι (antikleidi.com),
      όρα:
      https://antikleidi.com/2017/02/10/foucaults-pendulum/

      γιά
      Διονύσης Σαββόπουλος & Φίλοι ~ Ας κρατήσουν οι χοροί – YouTube,
      όρα + ακροάσου:

    • 6.2
      Μίλτος says:

      Πλήν άλλου «απροόπτου»,
      καθώς ό σχεδιασμός εδώ μέσα έχει περάσει στή νέα εποχή,
      πάμε καί γιά Πυράγγελο(Pirandello*, έ;!)!

      *
      Σε συνάντησή του με τον Κώστα Ουράνη, δήλωσε πως είχεν ελληνική καταγωγή,
      ότι το οικογενειακό του όνομα ήταν Πυράγγελος
      κι ύστερα από φωνητική παραφθορά γίνηκε Πιραντέλο.
      Είχε πει ακόμη:
      «Την Ελλάδα τη φέρω μέσα μου.
      Αυτής το πνεύμα φωτίζει τη σκέψη μου και παρηγορεί τη ψυχή μου…
      »
      Ως απόδειξη της ελληνικότητάς του, ανέφερε ότι το σημαντικότερο από τα έργα του, το
      Έξι Πρόσωπα Ζητούνε Συγγραφέα
      το συνέλαβε ως αρχαία τραγωδία.
      «Έβαλα σ’ αυτό το χορό, που γεννήθηκε, καθώς ξέρετε, στη Σικελία με τον Στησίχορο.
      Ο χορός στο έργο μου, είναι οι ηθοποιοί. Κορυφαίος του χορού είναι διευθυντής του θεάτρου
      και τα έξι πρόσωπα είναι τα πρόσωπα της τραγωδίας…
      »,
      από: https://astrosparalio.gr/2020/06/27/402/

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    21/1/21 | (1 σχόλια)
    του Max Boot (*) Η πρόκληση - και η ευκαιρία - για τον Τζο Μπάιντεν είναι ότι διαδέχεται τον χειρότερο πρόεδρο στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Η θητεία του Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίστηκε από κολοσσιαία ανικανότητα και αδιαφορία για το δημόσιο ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας