Η ισοπέδωση ΑΕΙ – Κολεγίων

25/1/20 | 2 | 1 | 993 εμφανίσεις

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου.

Ο μύθος της Ν.Δ. περί αριστείας

Η αλήθεια είναι ότι μια ευνομούμενη κοινωνία έχει την υποχρέωση να επιβάλει κριτήρια αξιολόγησης ώστε να προστατεύει τα μέλη της. Γιαυτό, αποτελεί έσχατο λαϊκισμό να υποστηρίζεται ότι μπορεί ο καθένας να σπουδάσει ό,τι φαντασιώνεται προκειμένου να ανελιχθεί κοινωνικά αν αποδεδειγμένα δεν διαθέτει ανάλογες ικανότητες. Διότι, η ισοπέδωση των κριτηρίων αξιολόγησης μεταξύ αποφοίτων ΑΕΙ και κολεγίων από την πολιτεία, που η ίδια τα είχε θεσπίσει, έχει ευρύτατες συνέπειες. Οδηγεί στην ισοπέδωση των αξιών, στην αναξιοκρατία, υποβαθμίζει στο έσχατο επίπεδο την προσφορά των υπηρεσιών και στερεί τη νεολαία από τις αξίες που γαλούχησαν τις προηγούμενες γενιές και συνεχίζουν ν’ αποτελούν κριτήρια στις αναπτυγμένες χώρες, δηλαδή την επιβράβευση της προσπάθειας που φέρνει την κοινωνική καταξίωση και όχι την ισοπέδωσή της. Όλα αυτά στη χώρα μας των πελατειακών σχέσεων και της οικογενειοκρατίας προσλαμβάνουν στη λειτουργία του κράτους οξύτατες μορφές. Γιαυτό η σοβαρότερη παράμετρος της κρίσης που ακόμη βιώνουμε θα πρέπει να αναζητηθεί σε αυτή την απαξίωση.

Ποια είναι τα αξιοκρατικά κριτήρια που θα πρέπει να πρυτανεύουν; Ο Δ. Τριχόπουλος, καθηγητής του Harvard και ακαδημαϊκός εν ζωή, σε άρθρο του το 2010 ισχυρίζονταν: «Το επίπεδο των φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι υψηλό, κατά τη γνώμη μου υψηλότερο εκείνου των καλών αμερικανικών πανεπιστημίων. Αυτό δεν οφείλεται μόνον στην παιδειοκεντρική φιλοσοφία της ελληνικής οικογένειας αλλά και στο γεγονός ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμιά μας είναι αδιάβλητες, δίκαιες και αξιοκρατικές. Αν δεν υπήρχαν τα “παράθυρα” μετά τις εισαγωγικές, η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει παγκόσμια πρωτοπορία όσον αφορά την ποιοτική στάθμη του προπτυχιακού φοιτητικού σώματος στα πανεπιστήμια». Γιατί λοιπόν η χώρα μας με την εξίσωση ΑΕΙ – κολεγίων απεμπολεί μια παγκόσμια κατάκτηση που η ίδια θεσμοθέτησε; Διότι, ποια υλικοτεχνική υποδομή μπορούν να διασφαλίσουν τα κολλέγια έναντι των ΑΕΙ; Ποιο επίπεδο έρευνας; Γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη ότι το ακροατήριό τους απαρτίζεται από σπουδαστές που απέτυχαν να εισαχθούν με τις πανελλαδικές εξετάσεις σε ΑΕΙ; Με ποια κριτήρια επιλέγονται στη συνέχεια από τα κολέγια;

Στην προσπάθεια αποδόμησης του θεσμού των Πανελλαδικών εξετάσεων και του επιπέδου των επιτυχόντων φοιτητών επαναλήφθηκαν τον περασμένο Αύγουστο, με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι τίτλοι αποδοκιμασίας από τον ημερήσιο Τύπο της χώρας, με χαρακτηριστικότερο αυτόν που ανέφερε ότι υποψήφιος εισήχθη «στο πανεπιστήμιο με βαθμολογία 0.8». Αξιοποιούνται δηλαδή ακραίες περιπτώσεις ως αιχμή του δόρατος κατά των κρατικών πανεπιστημίων. Πουθενά όμως δεν επισημάνθηκε το γεγονός ότι για να εισαχθεί ένας υποψήφιος σε οποιαδήποτε ιατρική σχολή ή σε οποιαδήποτε σχολή του Πολυτεχνείου ή στις σχολές της Φυσικομαθηματικής, των Φιλοσοφικών και Νομικών σπουδών, κ.ο.κ.. απαιτείται υψηλό επίπεδο, αποτέλεσμα βασανιστικής προσπάθειας προκειμένου να επιτύχουν την εισαγωγή τους. Γιαυτό το επίπεδο των ελληνικών ΑΕΙ είναι υψηλό και αποδεικνύεται καθημερινά από το γεγονός και μόνον ότι εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτων τους εργάζονται στις πλέον προηγμένες οικονομίες της Ευρώπης με επιτυχία. Σε αντίθεση με τα ΑΕΙ στα κολέγια προστρέχουν κατά κανόνα όσοι απέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις. Αν λοιπόν προσπαθούν να προσάψουν μομφή κατά των κρατικών πανεπιστημίων προβάλλοντας ακραίες περιπτώσεις στο Τύπο, τότε πως θα πρέπει να σχολιάσουν τα κολέγια; Από πού λοιπόν προκύπτει η ακαδημαϊκή επάρκεια των αποφοίτων των κολεγίων ώστε η πολιτεία να τους αναθέτει τη μόρφωση των παιδιών μας;

Όμως, η υπουργός που ευαγγελίζεται την αναβάθμιση των ΑΕΙ, πώς θα την επιτύχει όταν εξισώνει επαγγελματικά τα ΑΕΙ με τα κολλέγια; Έχει αντιληφθει γιατί σπουδάζουν οι νέοι στα Πανεπιστήμια; Σπουδάζουν αποσκοπώντας στα επαγγελματικά δικαιώματα για να επιβιώσουν. Γιαυτό δεν μεταναστεύουν στο εξωτερικό; Ποιο θα είναι πλέον το κίνητρο για τη διαρκή αναβάθμιση των ΑΕΙ εκ μέρους των φοιτητών αλλά και του ΔΕΠ όταν ισοπεδώνονται επαγγελματικά με τα κολέγια;

Ανέκαθεν η επωδός κάθε προσπάθειας υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων είναι η επίκληση συγκεκριμένης Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η απειλή παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Με άλλα λόγια, η ΕΕ δεν είναι υπέρ της διαρκούς προσπάθειας αναβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης αλλά υπέρ της ισοπέδωσής της χάριν οικονομικών συμφερόντων; Διότι είναι ολοφάνερο ότι από την εξίσωση των κολλεγίων με τα ημεδαπά ΑΕΙ ενισχύονται ποικιλοτρόπως τα ξένα ΑΕΙ με τα παραρτήματά τους στη χώρα μας και όχι μόνον. Όμως αν χώρες της ΕΕ αξιοποίησαν με τα μνημόνια την κρίση στη χώρα μας χάριν των συμφερόντων τους, η κυβέρνηση και ιδιαίτερα η υπουργός, που ως αξιωματική αντιπολίτευση εμφανίζονταν ως θεματοφύλακες της αριστείας, απεμπόλησαν τόσο γρήγορα και εύκολα τις διακηρύξεις τους;

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

23-1-2020

 

 

Category: Προτεινόμενα άρθρα

( 2 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ”ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ”ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ ΑΓΑΠΗΤΕ Κ.ΜΑΚΡΟΔΗΜΟΠΟΥΛΕ ,ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΠΙΑΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΠΟ ΑΝ ΤΟ ΓΡΑΦΑΤΕ -ΚΑΙ ΣΑΣ ΑΚΟΥΓΕ Ο ΤΕΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ.ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ-ΟΤΑΝ ΜΕ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΙ ΕΓΙΝΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ (ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΛΠ)-.
    ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ .
    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΡΤ ΤΙΣ ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΟΦΩΝΩΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ -ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ- ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ 26 ΧΩΡΕΣ .
    ΓΛΥΤΩΣΕ -ΑΝ- ΜΟΝΟ Η ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΡΕΧΙΤ.
    ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2015 ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ GREΧΙΤ .

  2. 2
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Αγαπητέ ΣΑΝ, έχεις άδικο. Για τον λαικισμό του Γιαβρόγλου έχω αρθρογραφήσει. Από το 2010 και μετά έχω γράψει πλειάδα κειμένων για τις πανελλαδικές εξετάσεις που παρακάμπτονται με χίλιους τρόπους, για την αναξιοκρατία εκλογής ΔΕΠ στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ και για τα κολέγια διότι αυτή η ιστορία ξεκινά από παλαιότερα. Όλα έχουν αναρτηθεί στις Ανιχνεύσεις. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει ποιός είναι στην εξουσία εκείνο που με ενδιαφέρει πάντα είναι να επιβεβαιώνεται ότι 1+1=2, δηλαδή η απλή λογική. Η κ. Κεραμέως παραβιάζει ασύστολα το άρθρο 16 του Συντάγματος, γιαυτό δεν ενδιαφέρθηκαν πολύ για την Αναθεώρησή του. Διότι η Βουλή έχει μετεξελιχθεί σε ένα Σώμα που νομιμοποιεί τις αυθαιρεσίες τους και ξεπλένει όλα τα άπλυτα των κυβερνώντων. Θέλουν να είναι δουλικοί στους πάτρωνές τους. Η κ. Κεραμέως δεν έλαβε καν υπόψη της την τοποθέτηση του τ. ΔΙΚΑΤΣΑ (τώρα ονομάζεται ΔΟΑΤΕΠ ή κάπως έτσι) που τεκμηριωμένα κατέρριπτε την οδηγία. Διότι υπάρχει λόγος και αντίλογος. Αν η ΕΕ θέλει να μας γυρίσει στις σπηλιές εννοείται ότι εμείς δεν θα πάμε. Εγώ όμως πιστεύω ότι στην ΕΕ υπάρχει λογική και δεν κυριαρχείται η Παιδεία από το παράλογο. Η κ. Κεραμέως δεν έπεισε στη Βουλή στα όσα επικαλείτο περί οδηγίας. Δεν γνωστοποίησε ούτε το έγγραφο της Επιτροπής, ούτε την απάντηση του Υπουργείου

    • 2.1
      Σ.Α.Ν says:

      Άδικο δεν έχω γιατί η όποια αριστεία ,που και στην ζχωή και παντού πρέπει να υπάρχει -το μπράβο επιβάλλεται από την επομένη της γεννήσεως μας-,αλλά χάνεται με νόμους σαν την πανεπιστημοποίηση των ΤΕΙ -αυτήν ο κ.ΣυριζοΓαβρόγλου την έκανε νόμο – και θα συνηγορούσα υπέρ της ανισοτιμίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων με τα Παραρτήματα των ξένων -και των Ευρπαικών -πανεπιστημίων ,αν δεν υπήρχε η σχετική Οδηγία ,που δεσμεύει όλα τα κράτη μέλη για την αποδοχή της και όπως και εσείς γνωρίζετε το Ευρωπαικό Δίκαιο υπερισχύει του εσωτερικού κάθε μέλους και όταν δεν το ενσωματώνουν τακράτη μέλη πληρώνουν το πρόστιμο, όπως πληρώνουμε τα πρόστιμα για τις χωματερές ,τα πλαστικά και άλλα.
      Δεν το ”παλαιψε” και η αντιπολιτευση το θέμα με ομόφωνη απόφαση της να προσπαθήσει να αλλάξει την Οδηγία -που μάλλον έγινε επί διακυβερνήσεως των ΣυριζΑνέλ -.
      Απλώς με την κρατικίστικη αντίληψη της -γιαυτό και εξ’άλλου δεν ψήφισε το άρθρο 16 ,για να μη μας πετροβολούν με Οδηγίες -έριξε μια τουφεκιά στον αέρα για την ”φουκαριάρα την πελατεία της” και η Οδηγία έγινε νόμος.
      Πάντως τώρα που δημιουργούνται και ξενόγλωσσα Προπτυχιακά Τμήματα στα Πανεπιστήμια μας θα αναγνωρίζονται τα πτυχία μας ισότιμα των πανεπιστημίων των χωρών τους με αυτήν την Οδηγία ,όπως συμβαίνει με τα Κυπριακά ,χρόνια τώρα.
      Τους δικούς μας τους πείραξε περισσότερο γιατί οι απόφοιτοι των ξένων πανεπιστημίων θα τους ”τρώνε” τις θέσεις τους στο Δημόσιο.
      Αυτά και καλή εβδομάδα.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    1/12/20 | (1 σχόλια)
    Νίκος Χ. Βαρσακέλης Καθηγητής Βιομηχανικής Πολιτικής Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης barsak@econ.auth.gr Μετα το καλοκαίρι, και ειδικά μετά τον Οκτώβριο, η δημόσια συζήτηση και η συμπεριφορά πολιτών, πολιτικών και κομμάτων μου έφερε στον νου το ποίημα του αείμνηστου συνάδελφου Μελέτη Θεοφίλου: Λέω να ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας