Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Alex Aiken 24 May 2023

ΝΑΤΟ Review

Η δύναμη της πληροφορίας στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας σε έναν ασταθή κόσμο

Πέδρο Σάντσεθ (Πρωθυπουργός της Ισπανίας), Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Πρόεδρος της Τουρκίας), Μπόρις Τζόνσον (Πρωθυπουργός, Ηνωμένο Βασίλειο), Τζο Μπάιντεν (Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών), Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ και Βολοντίμιρ Ζελένσκι (Πρόεδρος της Ουκρανίας).

Ενόψει της «διάχυτης αστάθειας και της απειλής» που περιγράφεται στη Στρατηγική Αντίληψη του ΝΑΤΟ, οι Σύμμαχοι πρέπει να κάνουν περισσότερα για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των κοινωνιών μας. Αντιμετωπίζουμε αυξημένες προκλήσεις, όπως φαίνεται από την Ολοκληρωμένη Επιθεώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου που περιγράφει τον κόσμο ως «άστατο και αμφισβητούμενο». Όπως ορίζει το Εθνικό μας Πλαίσιο Ανθεκτικότητας, χρειαζόμαστε μια προσέγγιση ολόκληρης της κοινωνίας για να προετοιμαστούμε καλύτερα για την αστάθεια – και η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη αυτού του στόχου μέσω της ενημέρωσης, της κινητοποίησης και της προετοιμασίας των πληθυσμών.

Το, ολοένα και περισσότερο χωρίς σύνορα, τοπίο των μέσων ενημέρωσης έχει δημιουργήσει ευκαιρίες για τους αντιπάλους μας να αμφισβητήσουν τον χώρο της πληροφόρησης, να υπονομεύσουν την παγκόσμια συνεργασία και να αποδυναμώσουν την υποστήριξη της φιλελεύθερης δημοκρατίας. Ωστόσο, μπορούμε ακόμα να φέρουμε το κοινό μαζί μας.

Έχω δει τη δύναμη της επικοινωνίας για την προετοιμασία, τον μετριασμό και την ανάκαμψη από τεράστιους κραδασμούς. Είτε αντιμετωπίζουμε μια άμεση κρίση είτε πείθουμε τους ανθρώπους να αλλάξουν νοοτροπίες και συμπεριφορές που έχουν καθιερωθεί εδώ και καιρό, η αλήθεια που λέγεται δυναμικά παραμένει ένα ουσιαστικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των αντιπάλων μας.

Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου μπορούν να διεκδικήσουν έναν βαθμό επαγγελματικής αριστείας χάρη στην πολυετή εμπειρία, τη συνεργασία με συμμάχους και τη διδαχή από τα λάθη μας. Ενεργούμε και επικοινωνούμε προληπτικά με βάση σταθερά στοιχεία και μαθαίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος. Μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο μπορούμε να ενισχύσουμε την ατομική και συλλογική ανθεκτικότητα των κρατών μελών, έτσι ώστε όταν έρθει η επόμενη κρίση να είμαστε όλοι καλύτερα προετοιμασμένοι.

Επικοινωνία σε μια κρίση

Τα τελευταία χρόνια, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αντιμετωπίσει μια σειρά από καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτούν προσαρμοσμένες απαντήσεις. Έχουν περάσει πέντε χρόνια από την τρομακτική δηλητηρίαση στο Σάλσμπερι, για παράδειγμα, όταν η Ρωσία επέδειξε την κατάφωρη περιφρόνησή της για τους διεθνείς κανόνες μέσω της αδιάκριτης χρήσης ενός νευρολογικού παράγοντα που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ζωών. Απαντήσαμε με αδιάψευστα στοιχεία και σαφή μηνύματα, όπως αποδεικνύεται από την επιστολή του τότε Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας Sir Mark Sedwill προς τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ. Αυτή η τυπική, επίσημη αλληλογραφία βασίστηκε σε αποχαρακτηρισμένες πληροφορίες για να καθορίσει πώς «μόνο η Ρωσία» είχε τα «τεχνικά μέσα, την επιχειρησιακή εμπειρία και το κίνητρο» για να πραγματοποιήσει την επίθεση του Μαρτίου 2018. Οδήγησε τελικά στη μαζική απέλαση Ρώσων αξιωματικών πληροφοριών από χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η ιατροδικαστική σκηνή, που καλύπτει τον πάγκο όπου βρέθηκαν ο Σεργκέι Σκριπάλ και η κόρη του Γιούλια, επανατοποθετείται από αξιωματούχους με προστατευτικές στολές στο κέντρο του Σάλσμπερι.
Μεγάλη Βρετανία, 8 Μαρτίου 2018. © Reuters

Καθώς ανακύπτει κάθε νέα κατάσταση, μέρος του ρόλου μου ως επικεφαλής επικοινωνίας για διακυβερνητικά ζητήματα εθνικής ασφάλειας είναι να αποκτήσω σαφήνεια των στόχων από τον αρμόδιο Υπουργό. Έχω διαπιστώσει ότι οι πολιτικοί ηγέτες έχουν ένα ισχυρό ένστικτο για αυτό που πραγματικά έχει σημασία σε αυτές τις τεταμένες στιγμές. Η εξουσία τους πηγάζει από τη δημοκρατική τους νομιμοποίηση, η οποία με τη σειρά της αντανακλά την κατανόηση και την ανταπόκρισή τους στη δημόσια αντίληψη.

Σε μια κρίση, χρειάζονται συμβουλές ειδικών που υποστηρίζονται από αξιόπιστα δεδομένα. Η πανδημία Covid-19 υπογράμμισε πόσο χρήσιμο είναι ένα συντονισμένο κέντρο επικοινωνίας για τη συλλογή αυτών των πληροφοριών. Κατασκευάσαμε έναν διακυβερνητικό κόμβο επικοινωνιών από την αρχή που συνδύαζε τα μέσα ενημέρωσης, το μάρκετινγκ, το ψηφιακό, την οπτικοποίηση δεδομένων, τη διορατικότητα και την τεχνογνωσία της επιστήμης της συμπεριφοράς. Η ομάδα εργάστηκε από έναν ιστότοπο και ανταποκρίθηκε γρήγορα με αποφάσεις βασισμένες σε στοιχεία καθώς ξεδιπλώθηκε η πανδημία. Για παράδειγμα, τα δεδομένα μας έδειξαν ότι ο διστακτικός εμβολιασμός –ειδικά μεταξύ ορισμένων κοινοτήτων και ομάδων– παρουσίαζε πραγματική πρόκληση στην αρχή της πανδημίας. Δημιουργήθηκε μια συντονισμένη εκστρατεία για να μειώσει την παραπληροφόρηση και να εξηγήσει πώς λειτουργούσαν τα εμβόλια, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των ποσοστών δισταγμού. Το μοντέλο του κόμβου επικοινωνίας μάς έδωσε τα μέσα για να παρέχουμε γρήγορα υψηλής ποιότητας και έγκαιρα μηνύματα χωρίς να θυσιάζουμε την αυστηρότητα αυτού που κάποτε θα μπορούσαμε να ονομάζαμε επικοινωνία «σε καιρό ειρήνης».

Σκοποί, τρόποι και μέσα

Το πιο ισχυρό μας εργαλείο για τον μετριασμό των κρίσεων κάνοντας τις κοινωνίες πιο ανθεκτικές παραμένει αυτή η μακροπρόθεσμη στρατηγική επικοινωνία. Εξουσιοδοτεί τα άτομα να αναλάβουν δράση μειώνοντας τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν αυτοί και άλλοι, προετοιμάζοντάς τα πριν από την επόμενη έκτακτη ανάγκη για να τα βοηθήσει να παραμείνουν ασφαλή.

Μία από τις επιστολές που έλαβα με μεγάλη υπερηφάνεια είναι από έναν ανώτερο αξιωματικό της Μητροπολιτικής Αστυνομίας που επαινούσε μια κυβερνητική εκστρατεία, η οποία ενθάρρυνε τους ανθρώπους να αναφέρουν ύποπτα αντικείμενα ή συσκευασίες. Βοηθώντας τους αξιωματικούς να αποκαλύψουν τρομοκρατικά σχέδια, μας είπαν ότι είχε σώσει ζωές.

Υπάρχει ένα όριο στο τι μπορεί να επιτύχει η επικοινωνία, αλλά εάν εκτελεστεί σωστά, βρίσκεται δίπλα στα άλλα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να αποτρέψουμε τα χειρότερα.

Ο στρατηγός Σερ Νικ Κάρτερ, ο πρώην αρχηγός του επιτελείου άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου, μου υπενθύμισε κάποτε ότι στρατηγική σημαίνει να συγκεντρώνεις τους «σκοπούς, τρόπους και μέσα» για την επίτευξη ενός στόχου. Στις στρατηγικές επικοινωνίας, ο στόχος μας είναι συνήθως να εμπνεύσουμε αλλαγή συμπεριφοράς σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Για να γίνει αυτό, αναπτύσσουμε μια συνεχή, συντονισμένη και ενιαία σειρά δημοσίων παρεμβάσεων, οι οποίες αξιοποιούν όλους τους κλάδους της επικοινωνίας.

Το αποτέλεσμα είναι η έγκαιρη, σχετική επικοινωνία, η οποία λειτουργεί ως βοηθητικός παράγοντας. Η παράδοσή της πρέπει να έχει τις ρίζες της σε δημοκρατικές αξίες εμπιστοσύνης και διαφάνειας. Πάνω απ ‘όλα, πρέπει να είναι σταθερά στο πλευρό του λαού, όπως καταδεικνύει η ουκρανική απάντηση στην ευρείας κλίμακας εισβολή της Ρωσίας.

Οι άνθρωποι περνούν δίπλα από τις πινακίδες σχετικά με τα μέτρα COVID-19 στο Slough της Μεγάλης Βρετανίας. © Reuters

Οι κανόνες Zelenskyy: μια περίπτωση μελέτης

Ο πρόεδρος, η κυβέρνηση και ο λαός της Ουκρανίας μας έχουν δείξει τα οφέλη της οικοδόμησης ενός ενιαίου σκοπού βασισμένου στις αξίες. Συγκεκριμένα, έχω παρατηρήσει επτά τακτικές που χρησιμοποιούνται από τον Πρόεδρο Zelenskyy και την ομάδα του για να πρωτοστατήσουν σε ένα νέο μείγμα δημόσιας επικοινωνίας.

Τόνος. Η φύση της σύγκρουσης απαιτεί επικοινωνία «πάντα σε εξέλιξη».
Άνοιγμα στον κίνδυνο. Ο Πρόεδρος Ζελένσκι αποδέχεται δικαίως τα μειονεκτήματα που αναπόφευκτα έρχονται με αυτήν την προσέγγιση υψηλού ρυθμού – μεταξύ άλλων τους κινδύνους για τη δική του ασφάλεια όταν επισκέπτεται την πρώτη γραμμή.
Άμεση επικοινωνία. Ο Πρόεδρος Zelenskyy έχει προβάλει την υπόθεση της Ουκρανίας σε αναρίθμητες εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο, επικοινωνώντας προληπτικά με το κοινό που η Ουκρανία επιθυμεί να επηρεάσει.
Σαφήνεια. Φράσεις όπως «με ή χωρίς εσένα» και «Χρειάζομαι πυρομαχικά, όχι βόλτα» βοηθούν να συμπυκνωθεί το μήνυμα. Αυτή η προσαρμοσμένη προσέγγιση ενισχύει τους δεσμούς και αποσαφηνίζει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εμπνευσμένα μηνύματα. Η συνάφεια και η επικαιρότητα των μηνυμάτων που μεταδίδονται επίσης δημιουργούν επιρροή και λειτουργούν ως κίνητρο.
Πρόκληση για τη Μόσχα. Ταυτόχρονα, ο Πρόεδρος Zelenskyy απευθύνεται απευθείας στους αντιπάλους του με λογικό, επιτακτικό τρόπο.
Τα τρία «Vs»: βίντεο, οπτικό, φωνή. Όλα τα παραπάνω μεταφέρονται μέσω ενός προεπιλεγμένου πακέτου επικοινωνίας το οποίο οδηγείται σε βίντεο και παραδίδεται μέσω των social media με αξιόπιστη φωνή και μεγάλο οπτικό αντίκτυπο.
Συνολικά βλέπουμε μια νέα προσέγγιση στο παγκόσμιο περιβάλλον ψηφιακών μέσων. Ο Πρόεδρος Zelenskyy και η ομάδα του έχουν υιοθετήσει μια υπολογισμένη ευκινησία που λειτουργεί τόσο ως αποτρεπτικό για τον αντίπαλο της Ουκρανίας όσο και ως έμπνευση για τους υποστηρικτές της. Όπως δείχνει το παράδειγμα της Ουκρανίας, ο τρόπος με τον οποίο είμαστε έτοιμοι να επικοινωνούμε έχει σημασία όσο και η ώθηση των μηνυμάτων μας.

Πέδρο Σάντσεθ (Πρωθυπουργός της Ισπανίας), Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Πρόεδρος της Τουρκίας), Μπόρις Τζόνσον (Πρωθυπουργός, Ηνωμένο Βασίλειο), Τζο Μπάιντεν (Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών), Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ και Βολοντίμιρ Ζελένσκι (Πρόεδρος της Ουκρανίας). ) κατά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη της Ισπανίας, που πραγματοποιήθηκε στις 28-30 Ιουνίου 2023.
© NATO

Σωστή στρατηγική επικοινωνία

Η αποτελεσματική στρατηγική επικοινωνία ή επικοινωνία κρίσης είναι δυνατή μόνο εάν παρέχεται σε ένα επαγγελματικό και ενιαίο πλαίσιο επικοινωνίας. Οι κυβερνητικές και στρατιωτικές ομάδες επικοινωνίας πρέπει να αποφεύγουν να είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένες, να μην διαθέτουν δεξιότητες ή να λειτουργούν σε σιλό. Αυτές οι ελλείψεις καθιστούν την πρακτική της επιτυχημένης στρατηγικής επικοινωνίας σχεδόν αδύνατη, εκτός αν πετύχουν τυχαία. Εάν οι επικοινωνιολόγοι στην κυβέρνηση και τον στρατό θέλουν να λάβουν σοβαρά υπόψη τις στρατηγικές επικοινωνίας, πρέπει να λάβουν υπόψη τρία βήματα.

1 – Υιοθετήστε τα καλύτερα πρότυπα

Η προσέγγιση του σημερινού κοινού σημαίνει χρήση όλου του φάσματος των επικοινωνιακών προσεγγίσεων. Δεν μπορούμε να βασιστούμε στην παλιά αναμονή αυτού που αποκαλώ SOS – «αποστολή πραγμάτων». Οι αντίπαλοί μας έχουν επενδύσει πολλά στη μαζική ψηφιακή επικοινωνία για να δημιουργήσουν μια βιομηχανία αναταραχής, η οποία κάνει πιο δύσκολο να διακρίνει κανείς την αλήθεια. Οι επικοινωνιολόγοι μας χρειάζονται τις δεξιότητες για να ακούγονται μηνύματα σε ένα περιβάλλον πληροφοριών όπου όλοι έχουν φωνή και οι αλγόριθμοι επηρεάζουν ποιες φωνές φθάνουν τελικά στα άτομα.

2 – Εργαστείτε μαζί

Αυτή η επαγγελματική αριστεία πρέπει να διοχετεύει το υλικό της σε ολόκληρη την επικοινωνιακή κοινότητα. Η εστίαση πρέπει να γίνεται στον καθένα που επιδιώκει κοινούς στόχους για την προστασία του κοινού, όχι στην προώθηση στους επικεφαλής ή στην προστασία του οργανισμού. Ακριβώς όπως οι κοινωνίες μας λειτουργούν τώρα μέσω μιας πληθώρας ολοκληρωμένων συστημάτων και δικτύων, έτσι και οι φορείς επικοινωνίας μας πρέπει να παραμερίσουν τα οργανωτικά και γεωγραφικά όρια και να αναγνωρίσουν την ενότητα των στόχων μας. Όπως έγραψε πρόσφατα η Elizabeth Kennedy Trudeau για το NATO Review, οι φορείς επικοινωνίας του ΝΑΤΟ θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση μόνο «μέσω μιας συνολικής και συντονισμένης προσπάθειας». Με την εξάσκηση και την προετοιμασία για απρόοπτα και την διαδαχή του ενός απο τον άλλο μπορούμε να αυξήσουμε τη συνολική μας αποτελεσματικότητα.

Ακόμη και όταν ενεργούμε σε εθνικό επίπεδο, μπορούμε να συνεργαστούμε. Στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ 2030, οι Σύμμαχοι εργάζονται για την επίτευξη «εθνικά ανεπτυγμένων στόχων ανθεκτικότητας» δεσμευόμενοι να «αναπτύσσουν μια πρόταση για τη δημιουργία, αξιολόγηση, επανεξέταση και παρακολούθηση στόχων ανθεκτικότητας». Το Πλαίσιο Ανθεκτικότητας της ίδιας της Κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου αναγνωρίζει ότι γεγονότα που επηρεάζουν άλλες χώρες και ακυβέρνητους χώρους μπορεί να εξελιχθούν γρήγορα και να επηρεάσουν τη χώρα μας. Αλλά μάθαμε πώς να μετριάζουμε τους κινδύνους που διαχέονται στα δίκτυα και τα συστήματα της κοινωνίας μας. Η εθνική εκστρατεία Cyber Aware της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, για παράδειγμα, έχει μειώσει τον συστημικό κίνδυνο χτίζοντας την κατανόηση και τη συμπεριφορά των ατόμων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

3 – Ακολουθήστε μια προσέγγιση εκστρατείας

Τρίτον, οι κυβερνητικοί και στρατιωτικοί φορείς επικοινωνίας θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα μοντέλο εκστρατείας στο οποίο κάθε παρέμβαση συμβάλλει σε ένα ευρύτερο σχέδιο. Η καμπάνια πρέπει να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ισχυρές αντικρούσεις. θα πρέπει να παραδοθεί σε ένα χρονοδιάγραμμα, δίνοντάς την αίσθηση του επείγοντος· και πρέπει να είναι δημιουργικό, να βασίζεται στην ανθρώπινη διορατικότητα για να προσδιορίσει τι θα υποκινήσει τους ανθρώπους να αναλάβουν οι ίδιοι δράση.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούμε τη μορφή OASIS, η οποία υιοθετείται επίσης από το ΝΑΤΟ για να πούμε ότι κάθε επικοινωνιακή δραστηριότητα πρέπει να έχει έναν σαφή «στόχο». ένα συγκεκριμένο «κοινό»· μια καθορισμένη «στρατηγική»· βήματα για την «υλοποίηση»· και αυστηρή «βαθμολόγηση» και αξιολόγηση.

Η Ομάδα Επικοινωνιών Εθνικής Ασφάλειας του Υπουργικού Συμβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου υλοποίησε πρόσφατα μια σειρά από στοχευμένες εκστρατείες. Η καμπάνια του «Don’t Feed The Beast» “Μην ταϊζετε τοι τέρας” έδωσε στο κοινό πέντε εύκολα τεστ για τον εντοπισμό επικίνδυνης παραπληροφόρησης που οδήγησε σε αύξηση κατά 21% στους ανθρώπους που ελέγχουν ιστορίες δεδομένων πριν τις κοινοποιήσουν. Μια καμπάνια DigiTech ώθησε το ένα τρίτο του κοινού-στόχου να υιοθετήσει τις «χρυσές συμπεριφορές» της εκστρατείας για συναλλαγές με την Κίνα. Η καμπάνια Trusted Research οδήγησε σε αύξηση κατά 56% στην ικανότητα του κοινού-στόχου να εντοπίζει απειλές.

Αυτές οι καμπάνιες καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες. Η συμβολή τους είναι μετρήσιμη και απτή. Αλλά η καθεμιά έχει μόνο μια μικρή συμβολή στον γενικό στόχο της αύξησης της συλλογικής μας ανθεκτικότητας. Όταν επεκτείνουμε αυτόν τον στόχο για να καλύψουμε και το ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε όλους τους πληθυσμούς των χωρών μελών του ΝΑΤΟ – και τα εκατομμύρια ακόμη που ζουν σε χώρες εταίρους του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας – γίνεται σαφής η κλίμακα του έργου που αντιμετωπίζουμε.

Συμπέρασμα

Η απάντηση, με βάση το πρόσφατο παρελθόν, είναι ναι. Οι Σύμμαχοι και οι εταίροι του ΝΑΤΟ θα πρέπει να είναι περήφανοι για τον ρόλο που παίξαμε στην υποστήριξη της Ουκρανίας. Η αποτελεσματική επικοινωνία έπαιξε το ρόλο της σε αυτή την προσπάθεια – η απόφαση να αποκαλυφθούν ανοιχτά πληροφορίες σχετικά με την επικείμενη εισβολή της Ρωσίας «προέβλεψε» την αφήγηση του Κρεμλίνου, για παράδειγμα. Δημιουργώντας ευαισθητοποίηση και κατανόηση μεταξύ των δικών μας πληθυσμών, έχουμε αυξήσει την εμπιστοσύνη στην εθνική απάντηση και την απάντηση του ΝΑΤΟ.

Όταν έρθει η επόμενη έκτακτη ανάγκη, οι κυβερνήσεις του ΝΑΤΟ θα χρειαστεί για άλλη μια φορά να χρησιμοποιήσουν τις επικοινωνίες κρίσεων για να επιδείξουν δράση, να δώσουν στους ανθρώπους την αίσθηση ενέργειας, να τους πείσουν ότι έχουν ένα σχέδιο και να δώσουν ελπίδα για το μέλλον. Μέχρι τότε, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματική στρατηγική επικοινωνία για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να ανθίσει η ανθεκτικότητα σε ολόκληρη την κοινωνία. Καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση σχετικά με την υπεροχή πιθανών γεγονότων που μπορούν πλέον να αμφισβητήσουν την οικονομική και κοινωνική μας ευημερία, θα βλέπουμε όλο και περισσότερους πολίτες να αναζητούν προληπτικά τα εργαλεία και την υποστήριξη που χρειάζονται. Όλη η ανθεκτικότητα είναι τοπική, αλλά η πρόσφατη ιστορία δείχνει ότι είμαστε πιο δυνατοί όταν την προωθούμε μαζί.

Ο κόσμος μπορεί να αλλάζει γρήγορα, αλλά η αλήθεια, που λέγεται δυνατά, θα διατηρεί πάντα τη δύναμη και την ισχύ της. Τον Απρίλιο του 2018, ο σερ Μαρκ έγραψε στον Γενικό Γραμματέα: «Γνωρίζω ότι το ΝΑΤΟ θα ανταποκριθεί στην ανάγκη να αντιμετωπίσει το ολοένα και πιο επιθετικό μοτίβο της ρωσικής συμπεριφοράς». Πέντε χρόνια μετά, η εμπιστοσύνη στην ικανότητα του ΝΑΤΟ παραμένει σταθερή, παραμένει τόσο ισχυρή όσο ποτέ.

——————————————————————————————————

Ό,τι δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση ΝΑΤΟ δεν αποτελεί επίσημη θέση ή πολιτική του ΝΑΤΟ ή των κυβερνήσεων μελών.
Το NATO Review επιδιώκει να ενημερώσει και να προωθήσει τη συζήτηση για θέματα ασφάλειας. Οι απόψεις που εκφράζονται από τους συγγραφείς είναι δικές τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Alex Aiken είναι Εκτελεστικός Διευθυντής Επικοινωνίας της Κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Διορίστηκε τον Δεκέμβριο του 2012 και ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία της Υπηρεσίας Κυβερνητικής Επικοινωνίας (GCS) και την ανάπτυξη διακυβερνητικών εκστρατειών.

Υπηρέτησε ως επικεφαλής του GCS, υπεύθυνος για την κυβερνητική επικοινωνιακή στρατηγική, διαχειριζόμενος τη συνδυασμένη ομάδα επικοινωνίας του Γραφείου του Πρωθυπουργού και του Υπουργικού Συμβουλίου μέχρι το 2021. Πριν ενταχθεί στο Westminster εργάστηκε στο Κοινοβούλιο και στο Κεντρικό Γραφείο των Συντηρητικών, επικεφαλής της Μονάδας Εκστρατειών του κόμματος και του Γραφείου Τύπου . Έχει εκπαιδεύσει και συμβουλεύσει πολιτικούς και αξιωματούχους σε χώρες και κράτη σε όλο τον κόσμο στην πρακτική διακυβέρνησης και επικοινωνιών.

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Τι μας ετοιμάζουν;;;;
    Γιατί Εθνικά Σχέδια Ανθεκτικότητας ;;;;

    Η Ανθεκτικότητα (resilience) είναι ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ όρος και σημαίνει το ψυχικό σθένος, το αν υπάρχει ή όχι η ικανότητα να ξεπεράσει κανείς τραυματικές καταστάσεις.
    Το ελληνικό Σχέδιο («Ελλάδα 2.0») αναφέρεται ρητά ως θεμελιώδης Μετασχηματισμός που επιδρά στις ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ (εκτός από τους θεσμούς και την οικονομία).
    Στο αγγλικό Σχέδιο, αναφέρεται η ανάγκη προετοιμασίας της κοινωνίας απέναντι στην αστάθεια. Και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Μεγάλης Βρετανίας Alex Aiken βλέπει την εκεί οριζόμενη «προσέγγιση ολόκληρης της κοινωνίας για την Προετοιμασία των πληθυσμών» ως Επικοινωνία με «αλήθειες που λέγονται δυνατά». Αλλά στη νατοϊκή του σκέψη, η ρευστότητα περιορίζεται στον ρωσικό κίνδυνο. Υπερήφανος για τον ρόλο της Αγγλίας στην υποστήριξη της Ουκρανίας, προτείνει για την Επόμενη Κρίση την «επικοινωνία κρίσεων» ώστε να δοθεί μια «αίσθηση δυναμισμού» και «ελπίδα για το μέλλον» μέσω μιας πεποίθησης ότι «υπάρχει σχέδιο»…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα