Ελληνοτουρκικά: Η επιστολή της Τουρκίας στον ΟΗΕ – Τι αναφέρει για τα νησιά

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Tους ισχυρισμούς ότι η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αν. Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, από τη Σαμοθράκη μέχρι το Καστελλόριζο, αποτελεί όρο για την κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά επαναλαμβάνει με επιστολή του, στις 17 Σεπτεμβρίου, προς τον ΟΗΕ ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Τουρκίας στον Οργανισμό, Φεριντούν Σινιρλίογλου.

Στην επιθετική αντίληψη ότι η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου αποτελεί απαράβατο όρο παραχώρησής τους στην Ελλάδα με τις Συνθήκες της Λωζάννης και των Παρισίων (1923 και 1947) αντιστοίχως επιμένει η Αγκυρα, με τη νέα επιστολή του μόνιμου αντιπροσώπου της στον ΟΗΕ Φεριντούν Σινιρλίογλου. Αν και από την ελληνική πλευρά αναμένεται να υπάρξουν νέες διευκρινίσεις, οι ισχυρισμοί που επαναλαμβάνει η Αγκυρα μέσω αυτού του πολύ επίσημου διαύλου του ΟΗΕ έχουν απορριφθεί εν τω συνόλω τους και στην τελευταία επιστολή της μόνιμης αντιπροσώπου της Ελλάδας στον ΟΗΕ Μαρίας Θεοφίλη τον περασμένο Μάιο.

Με την επιστολή του της 17ης Σεπτεμβρίου προς τον γ.γ. του ΟΗΕ, ο κ. Σινιρλίογλου κατηγορεί την Ελλάδα ότι με τις πράξεις της «απειλεί τη σταθερότητα των ζωτικά σημαντικών εδαφικών καθεστώτων που συμφωνήθηκαν με τις Συνθήκες Ειρήνης της Λωζάννης και των Παρισίων». Παραβίαση των όρων αποστρατιωτικοποίησης θα μπορούσε πράγματι «να αποτελέσει απειλή στη διεθνή ασφάλεια και όλες οι χώρες έχουν συμφέρον να το αποφύγουν», προστίθεται.

 

Πέντε σημεία

Η επιστολή του κ. Σινιρλίογλου έχει πέντε σημεία. Πρώτον, αποκρούει ως «υπεραπλουστευμένη» την ελληνική ερμηνεία περί «εγκαθίδρυσης μόνιμων συνόρων» με τις Συνθήκες της Λωζάννης και των Παρισίων.

Δεύτερον, ο κ. Σινιρλίογλου αναφέρει ότι κατά την Αγκυρα η σωστή ερμηνεία των άρθρων 14 (1) και 14 (2) της Συνθήκης των Παρισίων και των άρθρων 12 και 13 της Συνθήκης της Λωζάννης είναι πως «η παραχώρηση εδάφους έγινε υπό τον όρο του θεμελιώδους περιορισμού στην εδαφική κυριαρχία της Ελλάδας: την αποστρατιωτικοποίηση των εν λόγω νησιών. Το καθεστώς της αποστρατιωτικοποίησης, τόσο στενά συνδεδεμένο με τον σκοπό των συνθηκών και την εδαφική διευθέτηση που ορίζεται από αυτές ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής της εδαφικής διευθέτησης, χαρακτηρίζεται από την ίδια μονιμότητα όσο και η παραχώρηση του εδάφους».

Τρίτον, ο κ. Σινιρλίογλου ισχυρίζεται ότι στο καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης εντάσσονται τόσο η Λήμνος όσο και η Σαμοθράκη, αποσυνδέοντάς τες από τη Σύμβαση του Μοντρέ του 1936 και τις προβλέψεις περί αποστρατιωτικοποίησης των Στενών. Μάλιστα υποστηρίζει ότι η επαναστρατιωτικοποίηση των Στενών ήταν σε πλήρη γνώση και αποδοχή της Ελλάδας.

Τέταρτον, αναφερόμενος στη Συνθήκη των Παρισίων (1947) για τα Δωδεκάνησα, όπου, όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δεν αποτελούσε υπογράφον μέλος, ο κ. Σινιρλίογλου ισχυρίζεται πως βασικός στόχος ήταν η «προστασία της ασφάλειας της Τουρκίας».

Πέμπτον, ως προς τα Δωδεκάνησα, ο κ. Σινιρλίογλου ισχυρίζεται ότι η Τουρκία έχει δικαίωμα να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά, διότι «από τη δεκαετία του 1960, οι τίτλοι κυριαρχίας έχουν επιβαρυνθεί με αδυναμίες ως αποτέλεσμα των πράξεων στρατιωτικοποίησης των συγκεκριμένων νησιών από την Ελλάδα, σε πρακτική παραβίαση των υποχρεώσεων της Ελλάδας από τις συνθήκες».

Ο κ. Σινιρλίογλου καταλήγει δηλώνοντας τη «δέσμευση» της Τουρκίας για «ειρηνική διευθέτηση στις διαφορές με την Ελλάδα», τονίζοντας, βέβαια, ότι γι’ αυτό απαιτείται ειλικρινής διάλογος και όχι «χρήση επιθετικής πολιτικής ρητορικής και πράξεων κλιμάκωσης σχεδόν σε καθημερινή βάση».

Ελληνογαλλική άσκηση «Αργώ 2022»

Ελληνοτουρκικά: Η επιστολή της Τουρκίας στον ΟΗΕ – Τι αναφέρει για τα νησιά-1
«Απόβαση» στη Σκύρο έκαναν Ελληνες και Γάλλοι κομάντος στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Αργώ 22». [INTIME NEWS]

Το βάθος και τις δυνατότητες της ελληνογαλλικής σχέσης στον τομέα της άμυνας αναδεικνύει η άσκηση «Αργώ 2022», η οποία ολοκληρώθηκε χθες με αποβατικό σενάριο στις ακτές της Σκύρου. Η διακλαδική άσκηση, με βασικό στοιχείο τη συνεργασία μεταξύ των Ειδικών Δυνάμεων Ελλάδας και Γαλλίας, αποτυπώνει στην πράξη πτυχές της στρατηγικής συμφωνίας (που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει η ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής). Μάλιστα, αποτελεί την πρώτη κοινή άσκηση Ελλάδας – Γαλλίας σε επίπεδο Ειδικών Δυνάμεων. Τις προηγούμενες ημέρες οι γαλλικές δυνάμεις, με αιχμή του δόρατος το ελικοπτεροφόρο «La Tonnerre» κινήθηκαν σε όλο το εύρος του βόρειου και κεντρικού Αιγαίου και εκτέλεσαν σενάρια της «Αργούς 2022» και στον Αγιο Ευστράτιο, νησί το οποίο πολλές φορές παρουσιάζεται ως αποστρατιωτικοποιημένο από την Τουρκία. Στη χθεσινή τελική φάση της άσκησης στη Σκύρο εκτός από το γαλλικό ελικοπτεροφόρο και τις Ειδικές Δυνάμεις των δύο χωρών, αναπτύχθηκαν αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού, μονάδες επιφανείας και ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού.

Καθημερινή

spot_img

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν κατάλαβα , η Τουρκία έχει αναγάγει τον ΟΗΕ σε άτυπο δικαιοδοτικό όργανο ?!!!?

    Αν είναι τόσο σίγουρη η Τουρκία για τις νομικές ερμηνείες της επί των Συνθηκών επί των οποίων στηρίζει τις αξιώσεις της για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μας ή για το δικαίωμα κυριαρχίας μας σε αυτά, ας υπογράψουμε ένα ειδικό συνυποσχετικο από κοινού προσφυγής μας στο Μόνιμο Δικαστήριο Διεθνούς Δικαιοσύνης της Χάγης ως προς τα θέματα που θίγει, για να πάρει επισήμως τις απαντήσεις που της πρέπουν και να τελειώνει αυτό το παραμύθι .

    ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΟΗΕ :
    https://unric.org/el/%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83-%CE%BF%CE%B7%CE%B5/

    ΆΡΘΡΟ 2:
    Ο Οργανισμός και τα μέλη του, κατά την επιδίωξη των Σκοπών που αναφέρονται στο Άρθρο 1, θα ενεργούν σύμφωνα με τις παρακάτω Αρχές:………………
    3. Όλα τα Μέλη θα ρυθμίζουν τις διεθνείς διαφορές τους με ειρηνικά μέσα, έτσι ώστε να μην μπαίνουν σε κίνδυνο η διεθνείς ειρήνη και ασφάλεια, καθώς και η δικαιοσύνη.
    4. Όλα τα Μέλη στις διεθνείς τους σχέσεις θα απέχουν από την απειλή ή τη χρήση βίας, που εκδηλώνεται εναντίον της εδαφικής ακεραιότητας ή της πολιτικής ανεξαρτησίας οποιουδήποτε κράτους είτε με οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ασυμβίβαστη προς τους Σκοπούς των Ηνωμένων Εθνών.

    ΆΡΘΡΟ 4 :
    1. Μέλη των Ηνωμένων Εθνών μπορούν να γίνουν όλα τα ειρηνόφιλα κράτη τα οποία αποδέχονται τις υποχρεώσεις που περιέχονται σí αυτόν το Χάρτη και, κατά την κρίση του Οργανισμού, είναι ικανά και πρόθυμα να εκπληρώσουν αυτές τις υποχρεώσεις…………………………

    ΆΡΘΡΟ 7:
    1. Ιδρύονται ως κύρια όργανα των Ηνωμένων Εθνών: η Γενική Συνέλε4υση, το Συμβούλιο Ασφαλείας, το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο, το Συμβούλιο Κηδεμονίας, το Διεθνές Δικαστήριο και η Γραμματεία.

    2. Επικουρικά όργανα που θα θεωρηθούν αναγκαία μπορούν να ιδρυθούν σύμφωνα με το Χάρτη αυτόν.

    ΆΡΘΡΟ 33:
    1. Σε κάθε διαφορά που η παράτασή της μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη διατήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας, τα ενδιαφερόμενα μέρη θα προσπαθούν πρώτα από όλα να λύσουν τη διαφορά τους με διαπραγματεύσεις, έρευνα, μεσολάβηση, συνδιαλλαγή, διαιτησία, δικαστικό διακανονισμό, προσφυγή σε τοπικούς οργανισμούς ή συμφωνίες ή με άλλα ειρηνικά μέσα της εκλογής τους.

    2. Το Συμβούλιο Ασφαλείας, όταν το κρίνει αναγκαίο, θα ζητά από τους διαδίκους να λύνουν τη διαφορά τους με τέτοια μέσα.

    ΆΡΘΡΟ 36:
    1. Το Συμβούλιο Ασφαλείας μπορεί σε οποιοδήποτε στάδιο μιας διαφοράς του είδους που αναφέρεται στο Άρθρο 33 ή μιας τέτοιας κατάστασης, να συστήνει τις κατάλληλες ενέργειες ή μεθόδους διακανονισμού.

    2. Το Συμβούλιο Ασφαλείας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του όλες τις διαδικασίες που έχουν ήδη υιοθετηθεί από τα ενδιαφερόμενα μέρη για τη ρύθμιση της διαφοράς.

    3. Το Συμβούλιο Ασφαλείας, όταν κάνει συστάσεις σύμφωνα μí αυτό το Άρθρο θα πρέπει, επίσης να λαβαίνει υπόψη του ότι οι νομικές διαφορές θα πρέπει, κατά γενικό κανόνα, να υποβάλλονται από τα ενδιαφερόμενα μέρη στο Διεθνές Δικαστήριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καταστατικού του Δικαστηρίου.

    ΆΡΘΡΟ 92:
    Το Διεθνές Δικαστήριο αποτελεί το κύριο δικαστικό όργανο των Ηνωμένων Εθνών. Θα λειτουργεί σύμφωνα με το προσαρτημένο εδώ Καταστατικό, που βασίζεται στο Καταστατικό του Μόνιμου Διεθνούς Δικαστηρίου και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτού του Χάρτη.

    ΆΡΘΡΟ 94:
    1. Κάθε Μέλος των Ηνωμένων Εθνών αναλαμβάνει την υποχρέωση να συμμορφώνεται με την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου σε κάθε υπόθεση στην οποία είναι διάδικος.

    2. Αν ένας αντίδικος σε μία υπόθεση δεν εκτελέσει τις υποχρεώσεις που του επιβάλλονται σύμφωνα με απόφαση του Δικαστηρίου, ο άλλος αντίδικος δικαιούται να καταφύγει στο Συμβούλιο Ασφαλείας, το οποίο μπορεί, αν το κρίνει αναγκαίο, να κάνει συστάσεις ή να αποφασίσει για τα μέτρα που θα ληφθούν, ώστε να εκτελεστεί η δικαστική απόφαση.

    ΆΡΘΡΟ 96:
    1. Η Γενική Συνέλευση ή το Συμβούλιο Ασφαλείας μπορούν να ζητούν από το Διεθνές Δικαστήριο να γνωμοδοτεί για οποιοδήποτε νομικό θέμα.

    2. Άλλα όργανα των Ηνωμένων Εθνών και ειδικευμένες οργανώσεις, που οποιαδήποτε στιγμή θα έπαιρναν τέτοια εξουσιοδότηση από τη Γενική Συνέλευση, μπορούν επίσης να ζητούν γνωμοδότηση του Δικαστηρίου για νομικά θέματα που ανακύπτουν στα πλαίσια των δραστηριοτήτων τους

    *”*”*”

    Ιδου η Ρόδος λοιπόν, ιδού και το πήδημα.
    Το να πρωτοκολλεί τις διαφορές αξιώσεις της η Τουρκία στον ΟΗΕ , δεν συνεπάγεται ότι αυτές είναι βάσιμες ή ότι αυτές δεν είναι απαράδεκτες.

    Ούτε νομικό προηγούμενο μπορούν να δημιουργήσουν οι Επιστολές αυτές που να δικαιολογούν το πολεμικό κλίμα που επιχειρεί η Τουρκία.
    Γεμίζει απλώς με γραφειοκρατική σαβούρα την Γραμματεία του ΟΗΕ.

    Η Ελλάδα πρέπει να ζητήσει σύμφωνα με τα άρθρα 7, 33 και 36 του Κ.Χ. ΟΗΕ από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ να συστήσει στην Τουρκία να υπογράψει μαζί μας συνυποσχετικο για παραπομπή διερεύνησης της νομιμότητας ή μη τών ισχυρισμών της περί αποστρατιωτικοποίησης νησιών κι αμφισβήτησης της Ελληνικής Κυριαρχίας τους, στο Μόνιμο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ή σε οποιοδήποτε άλλο Μόνιμο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο.

    Σε περίπτωση που η Τουρκία απέχει να εκπληρώσει αυτά που της συστήνονται από τα αρμόδια όργανα του ΟΗΕ, τότε εκ των πραγμάτων μόνη της συνομολογεί εμπράκτως ότι η ίδια πιστεύει ως αβάσιμες τις αξιώσεις που προβάλλει και χρησιμοποιεί τον ΟΗΕ απροκάλυπτα με σκοπό να συγκαλύψει τις παράνομες επεκτατικές και φιλοπολεμικες αξιώσεις της.

    Διαφορετικά,. αφού, παρά ταύτα και τις συστάσεις των αρμοδίων οργάνων του ΟΗΕ, η Τουρκία συνεχίζει να υποβάλει Επιστολές , τότε σύμφωνα με το άρθρο 96 Κ.Χ.ΟΗΕ μπορούμε να ζητήσουμε από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ή το Συμβούλιο Ασφαλείας του να ζητήσει μόνο του από το Διεθνές Δικαστήριο να γνωμοδοτήσει σχετικά , εκθέτοντας, σε αυτήν την περίπτωση,από μόνοι μας λεπτομερώς όλες τις διατάξεις Διεθνών Συνθηκών που στοιχειοθετούν το καθ’ όλα νόμιμο του δικαιώματος μας κυριαρχίας και στρατιωτικοποίησης των νησιών μας κι αποδομούν πλήρως τα επιχειρήματα της Τουρκίας επί των οποίων στηρίζει τις έκνομες απαιτήσεις της.

    Έχουμε άριστους νομικούς που μπορούν βάσιμα να θεμελιώσουν την νομιμότητα των ισχυρισμών μας και σας διαβεβαιώ ότι με βάση την ερμηνεία των υφιστάμενων Διεθνών Συνθηκών και των Διεθνών Κανόνων Δικαίου η γνωμοδότηση ενός Διεθνούς Δικαιοδοτικού Οργάνου στην συντριπτική πλειοψηφία των πιθανοτήτων θα ήταν υπέρ μας , αποδομώντας στο σύνολο τους , τους Τουρκικούς ισχυρισμούς και θ κατεδεικνύοντας διεθνώς το παρελκυστικό των παρερμηνειών τους που επιχειρείται με τις Επιστολές που στέλνει η Τουρκία.

    Το γιατί δεν το κάνουμε επίσημα και δεν προτείνουμε ως τώρα με τις Επιστολές μας στον ΟΗΕ την νόμιμη οδό , όπως αυτή προκύπτει από τον Καταστατικό του Χάρτη, προσωπικά θεωρώ ότι είναι ζήτημα αυθαίρετων πολιτικών επιλογών, που αφήνουν εκτεθειμένη την χώρα μας στα Τουρκικά παζάρια και θέτουν , χωρίς βάσιμο λόγο ,σε κίνδυνο τα εθνικά μας δικαιώματια και συμφέροντα και την αδιαπραγματευτη, από τα ίδια τα πράγματα ,βάσει των Διεθνών Κανόνων, Ελληνική Κυριαρχία.

    Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει , δέκα μέρες κοσκινίζει !
    Καιρός να λάβει τέλος αυτός ο εμπαιγμός.

    Οποιεσδήποτε, θεωρητικά, πιέσεις και να δεχτεί ένας ηγέτης από ξένα κέντρα, αυτό που υποχρεωτικά θα έπρεπε να προέχει στην συνείδηση του, οφείλει να είναι η προάσπιση της Εθνικής Κυριαρχίας.
    Εάν βλέπει ότι είναι ανικανός να αντισταθεί κι επίκειται να ενδώσει στα ξένα συμφέροντα, τότε απλώς αντιποιείται το ρόλο του ηγέτη αυτής της χώρας .
    Σε αυτή την περίπτωση το καλύτερο είναι να μας αδειάσει το συντομότερο δυνατόν την θέση.

    Ένα Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας θα μπορούσε άριστα να κάνει την δουλειά που αποφεύγει αυτός, θέτοντας το αναγκαίο μέτρο για την προάσπιση της Εθνικής μας Κυριαρχίας μέσω νομίμων οδών.

  2. “ή για το δικαίωμα κυριαρχίας μας σε αυτά, ας υπογράψουμε ένα ειδικό συνυποσχετικό από κοινού προσφυγής μας στο Μόνιμο Δικαστήριο Διεθνούς Δικαιοσύνης της Χάγης ως προς τα θέματα που θίγει”

    Αυτό θα ήταν έγκλημα! Με την Τουρκία έχομε δύο μόνο διαφορές, για τις οποίες μπορούμε να προσφύγομε στην Χάγη:

    α) Την υφαλοκρηπίδα των νήσων και
    β) Την οριοθέτηση ΑΟΖ

    TIΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!

    Τα νησιά εξοπλίζονται μετά το 1974, όταν οι Τούρκοι, αφού κατέλαβαν το 38% τής Κύπρου, έγιναν απειλή για την χώρα μας. Άλλωστε, η Συνθήκη τής Λωζάννης παραβιάστηκε πρώτα απ’ αυτούς, με τα πογκρόμ και τις διώξεις/απελάσεις των Ελλήνων τής Πόλης.-

    Άλλωστε, ουδείς σού εγγυάται ότι η Τουρκία θα συμμορφωθεί με την απόφαση/διαιτησία τής Χάγης, αν δεν είναι 100% υπέρ της. Το ίδιο δεν έγινε και με την Κίνα και τις Φιλιππίνες;

  3. @Επισκεπτης

    Η απόφαση που ανέφερες (Κινα- Φιλιππίνες) έχει να κάνει με ζητήματα ΑΟΖ . Εκδόθηκε το 2016 κι είχε να κάνει με ζητήματα κάποιων τεχνητών νησιών που κατασκεύασε η Κίνα στις Νότιες Θάλασσες για να κλέψει τμήμα της ΑΟΖ των Φιλιππίνων. Οι Φιλιππίνες προσέφυγαν στο Μόνιμο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης και δικαιώθηκαν.
    Πράγματι η συγκεκριμένη νομολογία είναι ad hoc και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως νομικό προηγούμενο στις διάφορες μας με την Τουρκία τις σχετικές με την ΑΟΖ.

    Το θέμα όμως που διαοραγματευομαστε στην προκειμένη περίπτωση δεν αφορά θέμα ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΏΝ δικαιωμάτων (πχ ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα κλπ) αλλά αμφισβήτηση ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ,αυτής καθ’ αυτής ΜΛμεσω της απαίτησης αποστρατιωτικοποίησηςβτων νησιών μας.

    Αυτό είναι ένα εντελώς άλλο ζήτημα στο οποίο προσπαθεί συστηματικά να μας εκθέσει η Τουρκία, μέσω των επιστολών της στον ΟΗΕ κι εάν εμείς το θεωρούσαμε άνευ ουσίας, τότε δεν είχαμε κανένα λόγο να το συζητάμε , ανταπαντωντας στον ΟΗΕ με δικές μας επιστολές κι αντικρούοντας το περιεχόμενο των δικών της επιστολών .

    Επομένως ήδη αναγνωρίζουμε πως υπάρχει ζητημα. Αυτή η κίνηση μας δηλαδή , από μόνη της δηλώνει ότι πέραν της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας, εκ των πραγμάτων αναγνωρίζουμε κι ακόμα ένα ζήτημα που θέτει η Τουρκία. Δηλαδή την
    αμφισβήτηση κυριαρχία μας στα νησιά, που τελεί υπό την αίρεση της αναγνώρισης της μόνον εφόσον τα αποστρατιωτικοποιησουμε.
    Εσύ μπορεί -κι ευλογως- να λες “ΤΊΠΟΤΑ ΆΛΛΟ!” , αλλά με συγχωρείς η ίδια η πράξη δείχνει πως δεν είναι έτσι..
    (Εγώ δεν το κατηγορώ που στην πράξη δεν είναι έτσι. Όταν ο άλλος έρχεται να μπει στο σπίτι σου ή λέει παντού ότι το σπίτι σου του ανήκει ,εσύ δεν μπορείς να σφυρίζεις αδιάφορα και να λες αυτό δεν είναι μεταξύ μας θέμα! Αυταπόδεικτα κάτι πρέπει να κάνεις !Πριν τον αρχίσεις στις μπουνιές το καλύτερο είναι να σκεφτείς άλλες πιο ειρηνικές λύσεις…)

    Εάν δεν το αναγνωριζαμε ως ζήτημα , βρίσκεις εσύ κάποιον άλλο λόγο που στέλνουμε ανταπαντητικες επιστολές στον ΟΗΕ ?
    Κάνει κανείς συζήτηση για ανύπαρκτα ζητήματα ?

    Πρόσεξε τώρα που βρίσκεται ο κίνδυνος :
    Όλοι οι σοβαροί παίκτες διεθνώς αναγνωρίζουν ότι “τα νησιά αποτελούν Ελληνική Επικράτεια” .
    Εκείνο που δεν συμπληρώνει προς το παρόν κανείς είναι ότι έχουμε δικαίωμα να τα στρατιωτικοποιήσουμε.

    Άλλο πράγμα να δηλώνεται ότι τα νησιά ανήκουν στην Ελληνική κυριαρχία κι εντελώς διαφορετικό να μην γίνεται νύξη ότι έχουμε το δικαίωμα να τα στρατιωτικοποιήσουμε ελεύθερα.

    Το να μην μπορείς να στρατιωτικοποιήσεις τα νησιά σου ελεύθερα κι όπως θέλεις συνιστά αυτοδικαίως περιορισμό της κυριαρχίας σου .

    Σε αυτό ειδικά το ζήτημα (που για ευνόητους λόγους είναι και το τελικό ζητούμενο της Τουρκίας, γιατί νησιά χωρίς στρατό κι αμυντικά οπλικά συστήματα , συνεπάγεται ότι μένουν εντελώς απροστάτευτα σε μια αποβατικη επιχείρηση της Τουρκίας) όχι μόνον δεν έχουν πάρει ξεκάθαρη θέση υπέρ μας μέχρι τώρα οι διεθνείς παίκτες , αλλά στο παρελθόν πχ οι ΗΠΑ μιλούσαν ξεκάθαρα ,για “μείωση του στρατιωτικού αποτυπώματος’
    (βλhttps://www.kathimerini.gr/politics/561080092/protropes-se-ellada-kai-toyrkia/amp/ και .https://www.ethnos.gr/Politics/article/125446/maikpompeonameiotheitostratiotikoapotypomapantoy )
    η δε Γερμανία ξεκάθαρα πίεζε για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μας ( βλ. https://www.middleeastmonitor.com/20200922-germany-calls-on-greece-to-demilitarise-islands-near-turkey/ και https://elasyn.com/2020/09/20/germanikes-pieseis/ )

    Κάθε φορά που η Τουρκία στέλνει μια επιστολή -σαβουρα στον ΟΗΕ πιέζει για αυτό που εμμέσως πλην σαφώς κανείς δεν το απέρριψε , δηλαδή για περιορισμό της κυριαρχίας μέσω αποστρατιωτικοποίησης νησιών .

    Και κάθε φορά που εμείς ανταπανταμε στον ΟΗΕ (ασχέτως τι λέμε περί δύο διαφόρων μας με την Τουρκία κλπ) αναγνωρίζουμε εν τοις πράγμασι ως μεταξυ μας υφιστάμενη διαφορά το θέμα της αξίωσης της Τουρκίας για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μας, μην κοροϊδευόμαστε.

    Εαν ποτέ μας επιτεθεί η Τουρκία , αυτό το ζήτημα θα χρησιμοποιήσει.

    Τώρα , σε διαβεβαιώ στον λόγο της τιμής μου ότι οι αιτιάσεις της Τουρκίας , στερούνται παντελώς νομικού περιεχομένου με βάση τις υφιστάμενες Διεθνείς Συνθήκες που επικαλείται και τους Διεθνείς Κανόνες Δικαίου.

    Εάν ποτέ το στείλουμε το ζήτημα περί αποστρατιωτικοποίησης νησιών στα Διεθνή Δικαστήρια,εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι θα κερδίσουμε την υπόθεση κατά κράτος και θα στείλουμε τις αξιώσεις της Τουρκίας που αμφισβητούν την κυριαρχία μας στα νησιά επειδή δεν τα αποστρατιωτικοποιησουμε κυριολεκτικά περίπατο στο καλάθι των αχρήστων.

    Είναι τόσο ξεκάθαρα αυτά που προκύπτουν από την Συνθήκη της Λωζάνης 1923, της Άγκυρας 1932, , του Μοντρέ 1936, των Παρισίων 1947 και της Βιέννης 1969 και το άρθρο 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ, που ξεβρακωνουν κυριολεκτικά τις αξιώσεις της Τουρκίας για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μας.
    Χρειάζεται ανάλυση ενός ολόκληρου άρθρου για να στο εξηγήσω και να το στοιχειοθετήσω αυτό διεξοδικά και να γίνει πλήρως αντιληπτό , όμως αυτή την στιγμή, ειλικρινά, δεν έχω χρόνο.

    Παρόλα αυτά , δεν είναι στο χαρακτήρα μου να επικαλούμε αβάσιμα πράγματα , φαντάζομαι αυτό το έχεις καταλάβει…

    Ή εμείς δεν επικοινωνουμε σωστά και δεν δίνουμε σε αυτούς που πρέπει να το αντιληφθούν (βλ. ΗΠΑ, Γερμανία κλπ) τους λόγους που οι ισχυρισμοί της Τουρκίας είναι παντελώς παρελκυσρικοί κι αβάσιμοι με βάση τις υφιστάμενες μεταξύ μας Διεθνείς Συνθήκες και τους ισχύοντες κανόνες Διεθνούς Δικαίου…
    Ή καίτοι αυτοί γνωρίζουν σαφώς το βάσιμο των θεμελιώσεων μας , εντούτοις η απόφαση τους να μας περιορίσουν, μέσω αποστρατιωτικοποίησης νησιών , την εθνική μας κυριαρχία στα νησιά με το πρόσχημα των ψευδεπίγραφων ισχυρισμών της Τουρκίας, είναι προειλημμενη κι ο μόνος τρόπος , σε αυτή την περίπτωση για να το σταματήσουμε είναι μια δικαστική γνωμοδότηση, που θα τους κόψει την φορά.
    Στην Β’ περίπτωση είμαστεεκ των πραγμάτων από χέρι χαμένοι , ώστε δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε ρισκάροντας την έκδοση μιας δικαστικής απόφασης.

    Σε αυτή την περίπτωση μια δικαστική απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης έχει μεγαλύτερα ποσοστά πιθανοτήτων επιτυχίας από αυτά που θα μας εξασφαλίσουν πολιτικού τύπου συνεννοήσεις . Στις πολιτικού τύπου συνεννοήσεις , θα αναγκαστούμε να κάνουμε υποχωρήσεις και να πέσουμε στις εκπτώσεις.
    Μια υπέρ μας δικαστική απόφαση ή γνωμοδότηση όμως θα κλείσει τα στόματα όλων .

    Υστ: Η μόνη φορά που η Τουρκία προσέφυγε στο Μόνιμο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ήταν για να διεκδικήσει την Μοσούλη κι έχασε την υπόθεση.
    Έκτοτε δεν έχει ξαναπάει.
    Ούτως ή άλλως οι ισχυρισμοί που προβάλλει γενικώς είναι ασυμβατοι προς το Διεθνές Δίκαιο για αυτό και το αποφεύγει.
    Εάν όμως την φέρουμε τώρα εμείς προ τετελεσμένων, σε αυτό το ζήτημα (αποστρατιωτικοποίηση νησιών) θα τα βρει σκούρα και θα πεσουν τα προκαλυμματα που επιχειρούν μέσω παρερμηνειών του Διεθνούς Δικαίου να νομιμοποιήσουν την στρατιωτική σύγκρουση στην οποία αποβλέπει.
    Στην περίπτωση που προβεί στο απονεννοημένο , μια βλ απόφαση διεθνούς δικαστηρίου που θα αναγνωρίζει το δικαιο και βάσιμο των ισχυρισμών μας θα θέσει αναγκαστικά πλέον όλη την διεθνή κοινότητα απέναντι από την Τουρκία και θα έχουν πέσει οι μάσκες που επιχειρεί να χρησιμοποιήσει. Θα προκύπτει ξεκάθαρα, όχι επειδή το επικαλουμαστε εμείς, αλλά επειδή το αναγνωρίζει το Διεθνές Δικαιοδοτικό όργανο του ΟΗΕ ότι η Τουρκία είναι η μόνη υπεύθυνη για την κατάρρευση της ΝΑ πτέρυγας του ΝΑΤΟ κι ότι ο ρόλος της είναι τόσο διαταρρακτικός κι επιζήμιος ώστε δεν υπάρχει κανείς λόγος για να συνεχίσει να τον κατέχει. Η προοπτική αυτή, από μόνη της , θα καταδειξει σαφώς ότι εμείς είμαστε οι αμυνόμενοι και μπορεί ταυτόχρονα να αποδειχθεί ικανή να ακυρώσει τα σχέδια της Τουρκίας για μια εις βάρος μας στρατιωτική επιχείρηση της .

    • Το παράδειγμα Κίνας-Φιλιππίνων ανέφερα για δείξω ότι κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει την Τουρκία να σεβαστεί την ετυμηγορία τής Χάγης, αν δεν θέλει. Η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η Τουρκία είναι αυτή τής ισχύος των όπλων.

      Δεν διαπραγματευόμαστε τίποτε από την εθνική μας κυριαρχία (παγία πολιτική μας από το 1974), εκτός από την υφαλοκρηπίδα νησιών (η Τουρκία ισχυρίζεται ότι τα νησιά δεν έχουν υφαλοκρηπίδα, δηλαδή … τουρκικό διεθνές δίκαιο) και μετά προστέθηκε και η οριοθέτηση τής ΑΟΖ. Για την τελευταία πρέπει πρώτα ν’ ανακηρύξομε ΑΟΖ και μετά να πάμε στην Χάγη, αν διαφωνούμε στην οριοθέτηση με οποιονδήποτε γείτονα, τής Τουρκίας συμπεριλαμβανομένης. Εδώ εγείρεται το ερώτημα τι θα γίνει με τις οριοθετήσεις-μαϊμού που κάναμε με τούς Ιταλούς και τούς Αιγυπτίους, κάνοντας απαράδεκτες παραχωρήσεις.

      Το 1999, στο Ελσίνκι, για πρώτη φορά ο Σημίτης μίλησε για διευθέτηση στην Χάγη “τού συνόλου των διαφορών”, πράγμα βεβαίως εντελώς απαράδεκτο. Το 2006, ο πρώην πρόεδρος τής Δημοκρατίας, Κωστής Στεφανόπουλος, με άρθρο-παρέμβασή του στην “Καθημερινή τής Κυριακής”, υποστήριξε περίπου τα ίδια με τον Σημίτη. Υπήρξαν πολλές απαντήσεις, αλλά η καλύτερη ήταν αυτή τού επίσης πρώην προέδρου τής Δημοκρατίας, Χρήστου Σαρτζετάκη, η οποία έκλεισε και το θέμα:

      ΛΟΓΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΘΝΙΚΩΣ ΕΠΙΖΗΜΙΟΥ ΑYTOΠΑΓΙΔΕΥΣΕΩΣ

      Αυτά εν “ολίγοις” περί Χάγης. Άλλωστε, όποιος διεκδικεί προσφεύγει στα δικαστήρια και όχι αυτός που κάποιος τού διεκδικεί την περιουσία. Οι επιστολές στον ΟΗΕ δεν έχουν κανένα νόημα και δείχνουν πόσο αναποφάσιστα, άτσαλα και άστοχα χειρίζονται οι κυβερνώντες τα εθνικά μας θέματα. Προπαθούν να επαναφέρουν την πολιτική Σημίτη, ο οποίος είναι μέντορας τού Μητσοτάκη, μαζί με το ΕΛΙΑΜΕΠ, που στηρίζει παγίως τις τουρκικές θέσεις. Η Ελλάδα πρέπει να προετοιμαστεί οπλικά και προπαντός ψυχικά για πόλεμο, το οποίον εγώ βλέπω αναπόφευκτό, είτε με Ερντογάν, είτε δίχως.

  4. @Επισκεπτης

    Και πάλι να σου τονίσω αυτό που ανέφερα εξαρχής:

    Μια επιστολή στον ΟΗΕ που θα αναπτύσσουμε τους λόγους που η αξίωση της Τουρκίας είναι απαράδεκτη, επικαλούμενοι λεπτομερώς τα άρθρα των Διεθνών Συνθήκων & τους Κανόνες επί των οποίων στηρίζονται οι ισχυρισμοί μας, θα δώσει την ευκαιρία αυτοι να γίνουν στην ουσία τους κατανοητοι και να τους επικοινωνήσουμε προς όλους.

    Συνδυασμένη με ένα αίτημα μας , ο ΟΗΕ (μέσω Σ.Α ή ΓΣ) να συστήσει στην Τουρκία την προσφυγή της από κοινού με την Ελλάδα (απαιτείται συνυποσχετικο) στο Διεθνές Δικαιοδοτικό του Όργανο, δηλαδή το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης , μια επιστολή μας στον ΟΗΕ με ανάλογο περιεχόμενο είναι ικανη να καταδείξει την ένδεια των επιχειρημάτων της Τουρκίας και των δήθεν αξιώσεων της προς αποστρατιωτικοποίησης των νησιών μας,, εφόσον αυτή αρνηθεί να υπογράψει συνυποσχετικο και να προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο.
    Η τυχόν όμως άρνηση της αυτή σε κάθε περίπτωση θα αποκαθηλώσει και θα απομυθοποιήσει τους ισχυρισμούς της διεθνώς καταδεικνύοντας το παρελκυστικό και ψευδεπίγραφο τους, αποδομώντας την επιχειρηματολογία της κι υποδηλώνοντας ότι ούτε η ίδια πιστεύει ως νόμιμους τους ισχυρισμούς που προβάλλει αφού φοβάται να τους θέσει στην κρίση του Δικαστηρίου, αλλά το μόνο που κάνει είναι να απασχολεί την διεθνή κοινότητα κάνει με – προβολατορικες αιτιάσεις ώστε να βρει έρεισμα στην επίθεση που προπαρασκευάζει.

    Η επίθεση αυτή μπορεί να στρέφεται εκ πρώτης εις βάρος μας, αλλά αφορά άμεσα κι όλη την ισορροπία της αρχιτεκτονικής της ΝΑ πτέρυγας του ΝΑΤΟ κι επομένως δεν περιορίζεται σε διακρατικές και μόνον διαστάσεις…

    Επιπλέον μια νόμιμη επιφύλαξη μας,με την ίδια επιστολή, ως προς το δικαίωμα μας περί μελλοντικού αιτήματος μας για άσκηση της κατ’αρθρο 96 του ΚΧ ΟΗΕ διαδικασίας, με την οποία τα αρμόδια όργανα του ίδιου του ΟΗΕ , θα ζητούν γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης ως προς την νομιμότητα της αξίωσης της Τουρκίας, , για την περίπτωση που δεν δεχτεί το αίτημα μας για υπογραφή συνυποσχετικου και κοινής προσφυγής, θα βάζει ήδη την Τουρκία στην γωνία που θα αντιληφθεί ότι το παιχνίδι των εντυπώσεων φεύγει πλέον από τον έλεγχο της , γεγονός που συνεπάγεται τον άμεσο κίνδυνο όλη η – δήθεν μου τάχα μου -επιχειρηματολογια της περί υποχρέωσης της Ελλάδας για αποστρατιωτικοποίηση νησιών , σύντομα να καταρρεύσει.

    Από την άλλη μια επίθεση της Τουρκίας και προσπάθεια κατάληψης Ελληνικού νησιού την ώρα που θα έχει ήδη αρνηθεί την ειρηνική επίλυση των διαφορών μέσω δικαστικής προσφυγής , θα την αφήσει εντελώς αστήρικτη και περιθωριοποιημένη στα μάτια της διεθνούς κοινότητας

    Και τέλος εάν αναγκαστικά η Τουρκία δεχθεί την κοινή προσφυγή, .τότε θα έχουμε αποφύγει το ενδεχόμενο άμεσου πολέμου, θα βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση καθώς το βάσιμο των ισχυρισμών μας, θα μας φέρει να προσδοκούμε βάσιμα στην έκδοση θετικής για τα εθνικα συμφέροντα μας δικαστικης αποφάσης .
    Επιπλέον εάν ποτέ αμφιβάλλουμε για την δίκαια κρίση του Διεθνούς Δικαστηρίου , τότε για την εξασφάλιση της, προς αυτήν την κατεύθυνση θα στρέψει τις προσπάθειες του το πολιτικό προσωπικό της χώρας κι όχι για να αναλώνεται σε συνεννοήσεις μέσω των οποίων ο καθένας συνομιλητής μας θα κοίτα ενδεχόμενα να εξασφαλίσει τα δικά του εθνικά συμφέροντα παίζοντας στα ζάρια την δική μας εθνική κυριαρχία κι ασκώντας μας πιέσεις. .

    Όπως σου είπα εάν τυχόν κάποιοι,για να εξυπηρετηθούν τα δικά τους συμφέροντα, επιδιώκουν εμείς να απωλεσουμε (μέσω την αποστρατιωτικοποίησης των νησιών μας) μέρος από την εθνική μας κυριαρχία , τότε δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε εάν επιδιώξουμε να ανοίξουμε την πόρτα του Διεθνούς Δικαστηρίου. Γιατί θα είμαστε ήδη από χέρι χαμένοι και το μόνο φως που θα προσδοκούμε θα έρχεται από το τελευταίο καταφύγιο μας, δηλαδή την διεθνή δικαιοσύνη..

    Σε αυτήν δε, μπορεί ποτέ να μην χρειαστεί εντελει να καταφύγουμε , εάν κάνουμε κλιμακωτά τις σωστές κινήσεις, που θα καταδείξουν την απόπειρα μιας αρνούμενης τις νόμιμες διαδικασίες Τουρκίας να παραπλανήσει την διεθνή κοινότητα μεσω δικολαβιστικων επιχειρημάτων που μόνο στόχο τους έχουν να προσδώσουν νομιμοφανεια σε μια επικείμενη έκκνομη επίθεση της προς την Ελλάδα.
    Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε το λιγότερο επιτύχει το βάρος των διεθνών πιέσεων να μετατοπιστεί καθ’ολοκληριαν πλέον προς την Τουρκία.
    Κι αυτό γιατί κανείς δεν θέλει εν εξελίξει του Ουκρανικού, να βρεθούν σε εμπόλεμη κατάσταση δύο μέλη του ΝΑΤΟ, γιατί το ένα από αυτά δεν επιθυμούσε ποτέ την ειρηνική επίλυση των διαφορών.
    Όσο για εμάς θα έχουμε να επικαλουμαστε προς αποφυγήν πιέσεων, ότι προτείναμε μέσω του ΟΗΕ στην Τουρκία ειρηνική επίλυση της διαφοράς κι αυτή δεν θέλει ! Τι άλλο να κάνουμε ?

  5. @Επισκεοτης

    Για το θέμα ΑΟΖ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

    Για το ότι στο παρελθόν έχει αυτοαναιρεθεί η εθνική γραμμή , επίσης συμφωνώ μαζί σου.

    Για το θέμα των Επιστολών στον ΟΗΕ , όπως είδες τις χαρακτήρισα κι εγώ σαβούρα και γραφειοκρατικά σκουπίδια.

    Ωστόσο δημιουργούν κλίμα και το κλίμα στοχεύει στην νομιμοποίηση της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών και της κατάληψης Ελληνικών νησιών και πρωτίστως προσβολής της Ελληνικής ΚΥΡΙΑΡΧΊΑΣ.

    Κι υπάρχουν διεθνώς φωνές που δεν απορρίπτουν απερίφραστα το ενδεχόμενο αλλά εκαναν λόγο για μείωση στρατιωτικού αποτυπώματος’ ή μας άσκησαν πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

    Σε αυτά τα θέματα δεν μπορείς να σφυρίζεις αδιάφορα .
    Η Τουρκία δεν έθεσε θέμα αποστρατιωτικοποίησης νησιων το 1974 αλλά το 2020.

    Το ότι ακόμα και την δεκαετία του 2000 δηλώσαμε ότι δεν πηγαίνουμε ζητήματα εθνικής μας σε διεθνή δικαιοδοτικά όργανα, δεν μας λύνει το ζήτημα σήμερα.

    Δεν χρειάζεται να λειτουργούμε με φοβικά σύνδρομα κι εμμονικα προσκολλημένοι στις ιδέες μας , όταν τα γεγονότα αλλάζουν κι όταν έχουμε πολλά όπλα στην φαρέτρα μας για να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας αποτελεσματικά.

    Αν με διαβεβαίωνε ότι ένας πόλεμος με την Τουρκία , θα μας φέρει χωρίς αμφιβολία το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα σου έλεγα κι εγώ μαζί σου.
    Όμως αφού ,οι διεθνείς φωνές δεν παίρνουν -καθοδηγουμενες από τα δικά τους συμφέροντα- ξεκάθαρα θέση , κανείς δεν μου βεβαιώνει ότι μετά από ένα θερμό επεισόδιο δεν θα βρεθώ στο τέλος της ημέρας με περιορισμένη κυριαρχία στα νησιά μας, δίνοντας από μόνος /η μου την δικαιολογία για αυτό και μάλιστα την ώρα που είχα τρόπους για να την προστατεύσω και δεν έκανα τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση γιατί ήμουν κολλημένος/η στα εθνικά μου αξιώματα.

    Οι πολιτικοί έρχονται κι αλλάζουν. Ο ένας σήμερα σου λέει θα προστατέψω ακόμα και με πόλεμο την εθνική μου κυριαρχία κι άλλος αύριο σου λέει θα πάω να παζαρεψω με την Τουρκία και θα τα βρούμε.
    Οι πολιτικοί ήταν αυτοί που έβγαλαν τα εθνικά δόγματα κι οι ίδιοι ήταν που τα αναιρεσαν στο παρελθόν.
    Πόσο μπορείς να στηριχθείς σε αυτά που επικαλούνται ?

    Χρειαζόμαστε ένα Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας , που να μετρά τις καταστάσεις και να οδηγείται σε συμπεράσματα πολιτικών βασισμένο στις εκάστοτε παρούσες συγκυρίες.

    Οι λεύκες έχουν προσαρμοστικότητα και στον σφοδρό άνεμο οι κορμοί τους ελίσσονται και δεν σπάζουν. Τα άκαμπτα πλατάνια στο σφοδρό άνεμο πέφτουν ολόκληρα μονομιάς .
    Δεν μπορούμε να παραμείνουμε άκαμπτοι , πρέπει να βρούμε τον τρόπο να προσαρμόζουμε τις εξελίξεις προς όφελος μας.

    Μακάρι με πολιτικές διαπραγματεύσεις να επιτύχουμε
    ξεκάθαρη αναίρεση των θέσεων που εξέφρασαν στο παρελθόν διεθνείς παράγοντες.
    Αλλά απάντησε μου πόσο το βλέπεις αυτό εσύ πιθανόν ?

    Εννοείται ότι η θέση μας για την ακωλυτη άσκησης της εθνικής μας κυριαρχίας παραμένει σταθερή.
    Το ζητούμενο δεν είναι αυτό, αυτό παραμένει αδιαπραγματευτη.
    Αλλά πες μου εσύ τον τρόπο που θα το πετύχουμε?

    Σε ξαναρωτώ , θεωρείς ότι η εμπλοκή μας σε μια πολεμική σύρραξη (την οποία ειρήσθω εν παρόδω , σου δηλώνω ότι ως τέτοια δεν την φοβάμαι) μας εξασφαλίζει την επιδίωξη του στόχου με απόλυτη βεβαιότητα , συγκριτικά με άλλες λύσεις ???

    Γιατί θεωρείς ότι άλλου τύπου ελιγμοί μας , μας εξασφαλίζουν λιγότερα ποσοστά επιτυχίας ?!

    • Αν αρχίσομε να παζαριάζομε τα κεκτημένα μας, ζήτω που καήκαμε! Θεωρώ ότι ακόμη και με Χάγη, ο πόλεμος είναι αναπόφευκτός. Μετά την πρώτη παραχώρηση, διότι μόνον οι Τούρκοι ζητούν και όχι εμείς, θα ζητήσουν κι άλλα. Χθές και προχθές, τουρκικό μαχητικό έφθασε 50 χλμ. από την Αθήνα, ως δήθεν παρατηρητής τής ελληνογαλλικής άσκησης. Η κυβέρνηση το αποσιώπησε.

      “Αλλά πες μου εσύ τον τρόπο που θα το πετύχουμε?”

      Μα τον είπα ήδη. Με τις ΕΔ μας, όπως κάθε σοβαρό και κυρίαρχο κράτος. Με το κλέφτη δεν κουβεντιάζεις. Τον πετάς έξω από το σπίτι σου.

  6. @ Επισκέπτης
    Α! Ναι, ξέχασα να το πω..

    Πιστεύω κι εγώ ότι η Τουρκία είτε με Ερντογάν, είτε χωρίς αυτόν την ίδια παρτιτούρα θα περπατήσει.

    Να μην σου πω πολύ πιο γρήγορα και χειρότερα δίχως αυτόν θα ακούσουμε το μαρς.

    Συμφωνώ και σε αυτό απόλυτα μαζί σου.

  7. @Επισκεοτης

    Με τον κλέφτη δεν κάθεσαι να κουβεντιάσεις.
    Τελεία και παύλα!
    Ή τον πλακώνεις στο ξύλο ή τον πας στα δικαστήρια.

    Δεν έκανα καμία νύξη για διαπραγμάτευση με την Τουρκία.

    Γιατί ειλικρινά τώρα δεν πιστεύεις ότι κάτω από το τραπέζι ,αυτή την ώρα που μιλάμε, γίνονται παζαρεματα ?

    Τι συζητάμε κάθε φορά που λέμε ότι είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο με την Τουρκία ???????

    Εάν μας καταλαβαίνουν οι Τούρκοι ένα νησί ας περιμένουμε, όπως η Κύπρος, 49 χρόνια για να το πάρουμε πίσω !
    Σε αυτή την περίπτωση τουλάχιστον θα είμαστε
    ευχαριστημένοι που μείναμε άκαμπτοι στα εθνικά μας δόγματα!

    Σε ρώτησα κάτι και δεν κατάλαβα να πήρα σαφή απάντηση …
    Γιατί θεωρείς ότι ένας πόλεμος -αν γίνει – είναι πιο ενδεδειγμένος να μας οδηγήσει στον στόχο, συγκριτικά με άλλους ελιγμούς και λύσεις ?

    • Έγραψες “Γιατί θεωρείς ότι άλλου τύπου ελιγμοί μας , μας εξασφαλίζουν λιγότερα ποσοστά επιτυχίας ?!”. Ίσως να μην κατάλαβα τι εννοείς, γι’ αυτό έγραψα εκείνο το “Αν αρχίσομε να παζαριάζομε τα κεκτημένα μας, ζήτω που καήκαμε!”

      “Γιατί ειλικρινά τώρα δεν πιστεύεις ότι κάτω από το τραπέζι ,αυτή την ώρα που μιλάμε, γίνονται παζαρεματα ?”

      Δυστυχώς, πιστεύω κάτι χειρότερο, δηλαδή ότι τα παζαρέματα έχουν ήδη τελειώσει από την συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στο Βερολίνο υπό το βλέμμα τού Βούδα (Μέρκελ). Ουδείς έμαθε ποτέ τι ακριβώς ελέχθη. Τώρα απλώς ζητούν τρόπο εφαρμογής, για να μην αναγκασθεί ο Μητσοτάκης και το σόι του να φύγουν νύχτα από την Ελλάδα. Κι ένας τρόπος που σκέφτηκαν για να χρυσώσουν το χάπι, είναι και η προσφυγή στην Χάγη. Στο μεταξύ τα πράγματα ίσως δεν βαίνουν και τόσο καλά, γι αυτό ο “εκνευρισμός” τής Τουρκίας. Βλέπεις, μεσολαβούν τόσοι απρόβλεπτοι παράγοντες…

      Μαρία, ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα συζήτηση και ειλικρινά εύχομαι να βρεθεί τρόπος ν’ αποφευχθεί η σύρραξη με την Τουρκία, αν και δεν το βλέπω.

  8. @Επισκεπτης

    Πάντως εγώ δεν άκουσα -ειλικρινά- να γίνεται από κάποιους κύκλους συζήτηση για προσφυγή στην Χάγη, όσον αφορά το ζήτημα της αποστρατιωτικοποίησης μέσω προσφυγής μας στο Δ Δ Χάγης.
    .
    Προσωπικές μου καθαρά απόψεις εκφράζω, γιατί πιστεύω κι εγώ, όπως εσύ ότι, το παιχνίδι είναι στημένο κι υπαινιγμοί περί εθνικών δογμάτων έχουν ενταχθεί σε αυτό υποβοηθώντας για να μας το σερβίρουν .

    Για αυτό σκέφτομαι και ψάχνω να βρω αστάθμητους παράγοντες που θα ανατρέψουν το στήσιμο του παιχνιδιού Τίποτα άλλο.

    Κι εγώ σε ευχαριστώ για την συζήτηση.
    Καλή συνέχεια

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,750ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
23,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα