ΓΡ. ΣΤΑΦΥΛΙΔΗΣ: η υπαρξη μιας μοναδικης πηγης για την αγορα πολεμικου υλικου ειναι επικινδυνη

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
του Γρηγόρη Σταφυλίδη, Πτεράρχου ε.α. Μηχανικού
24 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974
Σαν σημερα, 49 χρονια πριν, αποκατασταθηκε η Δημοκρατια μας,οχι χωρις πονους τοκετου,υστερα απο επτα χρονια και τρεις μηνες Δικτατοριας. Δυστυχως η πτωση της Δικτατοριας δεν ηρθε μονη της,συνοδευτηκε απο την εισβολη των Τουρκων στην Κυπρο της οποιας κατελαβαν το 40% και συνεχιζουν ακομη να το κατεχουν. Ο ηρωισμος των ολιγων υπερασπιστων απο την Ελλαδα και την Κυπρο δυστυχως δεν υπηρξε επαρκης για να αποτρεψει το κακο. Παρα την υπαρξη σχετικων σχεδιων η Ελλαδα δεν ενεπλακει στον Πολεμο ανοικτα,προφανως λογω της επεμβασης των ΗΠΑ. Το μονο που μπορεσαμε να κανουμε ηταν να προετοιμαστουμε για να επεμβουμε, αν χρειαστει, για να προλαβουμε κατι χειροτερο.!!
Υπηρετουσα στην 30 ΔΑΥ ως Τμηματαρχης Προδιαγραφων,που αν και ειχαμε ενισχυθει με αρκετους εφεδρους απο την επιστρατευση, δεν ειχαν εργασια να επιτελεσουν. Μου ανεθεσαν τοτε να μεριμνησω για τα <κρισιμα> ανταλλακτικα των αεροσκαφων,που η επαρκεια τους επηρεαζει κατ’ουσιαν και την διαρκεια των πολεμικων επιχειρησεων στον αερα. Με την βοηθεια ενος πολυ καλου Μονιμου Υπαλληλου (κ.Κοτρωτσος) της Δ/νσης Εφοδιασμου επρεπε να ελεξουμε ολες τις πιθανες κρισιμες ελλειψεις κατα τυπο αεροσκαφους.
Η συγκενρωση των στοιχειων ηταν σχετικα ευκολη λογω του μηχανογραφικου συστηματος που ειχε εγκατασταθει και χρησιμοποιειτο απο το Κεντρο Εφοδιασμου Αεροποριας (ΚΕΦΑ). Το δυσκολο ηταν να εξετασουμε ενα ενα ολα τα ανταλλακτικα που παρουσιαζαν ελλειψη,να αξιολογησουμε την αναγκαιοτητα τους και σε σχεση με το κοστος να προβουμε σε αυξηση των αποθεματων ,ειδικα στα κρισιμα υλικα,που αφορουσαν κυριως στα συστηματα ελεγχου πυρος των αεροσκαφων.
Η εργασια αυτη ηταν κοπιωδης αλλα περα απο αυτο και πολυ υπευθυνη. Την καναμε με τον καλυτερο τροπο,κατα την κριση μας,με συνδρομη και Συναδελφων που εργαζονταν στις Μοναδες. Εντυπωσιακα ομως ηταν τα αποτελεσματα !!!
Φαινεται οτι ειχαμε κτυπησει διανα,αφου οι αρμοδιες Υπηρεσιες της περαν του Ατλαντικου Δυναμης,αντι να ικανοποιησουν τις αιτησεις μας για τις οποιες θα πληρωναμε μετρητα μας ζητησαν να τους αιτιολογησουμε πληρως και για καθε ανταλλακτικο χωριστα το λογο που ζητουσαμε αυξηση διαθεσιμοτητας.
Δεν χρειαζεται ιδιαιτερη ευφυια για να καταλαβει κανεις οτι ηθελαν να ελεγχουν τον χρονο που θα μπορουσαμε να διατηρησουμε τις αεροπορικες πολεμικες επιχειρησεις !!! 
Ολοι γνωριζουμε. Η ομοιοτυπια ειναι σημαντικο στοιχειο μιας Πολεμικης Αεροποριας,αλλα υστερα απο το παραπανω κατανοεις οτι
η υπαρξη μιας μοναδικης πηγης για την αγορα πολεμικου υλικου ειναι αρκετα επικινδυνη.
Το γεγονος αυτο δικαιολογει γιατι και η ΠΑ ειχε και εχει και σημερα ακομα δυο διαφορετικες πηγες. Δεν γνωριζω αν ολα οσα ανεφερα ειναι γνωστα, που μαλλον ειναι,παντως ειναι οπωσδηποτε επετειακα για να μην ξεχνιωμαστε.!!!
spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,748ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
25,800ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα