Γιατί το κακό έρχεται από πιο μακριά;

8/11/20 | 5 | 14 | 581 εμφανίσεις

 

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου

Ο Αλαίν Μπαντιού με αφορμή τις επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι, στο θέατρο Μπατακλάν, στο Σταντ ντε Φρανς, στο Ιλ ντε Φρανς και αλλού είχε μιλήσει στο δημοτικό θέατρο του Ομπερβιγιέ  προσπαθώντας να ερμηνεύσει τα αίτια των τρομοκρατικών επιθέσεων. Είχε υποστηρίξει ότι θα πρέπει να σκεφθούμε όσα συνέβησαν με αφετηρία την αρχή ότι καμία πράξη δεν είναι ακατανόητη. Το να πούμε, είχε συμπληρώσει, ότι κάτι είναι “αδιανόητο” συνιστά ήδη ήττα της σκέψης, και η ήττα της σκέψης είναι πάντα νίκη για τις άλογες και εγκληματικές συμπεριφορές. Tο 2017, μετά την τρομοκρατική επίθεση στο Μάντσεστερ ο τότε ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν έθεσε το θέμα των σχέσεων της τρομοκρατίας με την εξωτερική πολιτική της Βρετανίας: «Πρέπει να είμαστε σκληροί με την τρομοκρατία αλλά και με τις αιτίες της, είπε. Πολλοί ειδικοί, περιλαμβανομένων και αναλυτών των δικών μας μυστικών υπηρεσιών, υποδεικνύουν τη σύνδεση ανάμεσα στους πολέμους που έχει υποστηρίξει ή έχει συμμετάσχει η χώρα μας στο εξωτερικό και στα τρομοκρατικά πλήγματα στο εσωτερικό».  Στην ίδια διαπίστωση είχε καταλήξει και ο Μπαντιού στο Ομπερβιγιέ: «Τα τελευταία σαράντα χρόνια, οι στρατιωτικές επεμβάσεις της Γαλλίας στην Αφρική  ξεπερνούν τις πενήντα! Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Γαλλία βρίσκεται σε συνεχή στρατιωτική εγρήγορση προκειμένου να διατηρήσει τον έλεγχο των πρώην “εδαφών της” στην Αφρική». Αυτό επιβεβαίωσε η υψηλού συμβολισμού κίνηση του Μακρόν να επισκεφθεί στην πρώτη εκτός Ευρώπης επίσκεψή του το Μάλι όπου η Γαλλία έχει συνολικά 4000 στρατιώτες ενώ διατηρεί ένοπλες δυνάμεις και σε άλλα κράτη της Αφρικής, όπως η Νιγηρία, το Τσαντ, η Μπουργκίνα Φάσο και η Μαυριτανία.

Ανάμεσα στις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη, πολύνεκρες βομβιστικές επιθέσεις συνταράσσουν καθημερινά τον Τρίτο Κόσμο έχοντας ως επίλογο εκατοντάδες νεκρούς και τραυματίες αθώους πολίτες.  Τα γεγονότα αυτά καταγράφονται, όπως πάντα, ως μια απλή είδηση. Διότι «ένας θάνατος στη Δύση, μας λέει πάλι ο Μπαντιού, είναι κάτι το τραγικό. Χίλιοι νεκροί στην Αφρική, στην Ασία, στη Μέση Ανατολή, είναι απλώς μια είδηση που τη διαβάζουμε ή την ακούμε στην τηλεόραση. Αυτή η συνήθεια να ταυτίζουμε ουσιαστικά τη Δύση με την ανθρωπότητα και τον ανθρώπινο πολιτισμό, δεν είναι παρά κατάλοιπο του αποικιοκρατικού ιμπεριαλισμού». Υπάρχουν, λοιπόν, τμήματα της ανθρωπότητας που είναι πιο “ανθρώπινα” από τα άλλα; Πώς μετουσιώνονται όλα αυτά σε τρομοκρατικές επιθέσεις; Με τους μετανάστες δεύτερης γενιάς που βουλιάζουν στα γκέτο στην ανεργία και στην περιθωριοποίηση;

Όμως η Ευρώπη πάντα είχε έναν εσωτερικό εχθρό που δημιουργούσε η ίδια. Η ισλαμοφοβία παίζει σήμερα, κατά γενική παραδοχή,  τον ρόλο που έπαιζε ο αντισημιτισμός από τον 19ο αιώνα έως τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, όντας ένας από τους πυλώνες των ευρωπαϊκών εθνικισμών σε σημείο που να μη βρίσκουμε μια εθνική κουλτούρα του παλιού κόσμου που να μην επηρεάστηκε από αυτή την προκατάληψη.  Ο αντισημιτισμός τροφοδοτούνταν από τον αντικομουνισμό: Ο εβραίος ταυτίζονταν με τον μπολσεβικισμό, με τη Σοβιετική Ένωση, με κείνο το επαναστατικό κύμα που συγκλόνισε την Ευρώπη στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο εβραϊσμός πέρασε από τον Τρότσκι και τη Λούξεμπουργκ στον Κίσινγκερ, με τη δημιουργία του Ισραήλ και τη μαζική μετανάστευση από την Ευρώπη στις ΗΠΑ.   O  Σλόμο Σαντ, καθηγητής ιστορίας στο Τελ Αβιβ, έχει δίκιο όταν υπογραμμίζει πως η ισλαμοφοβία αποτελεί σήμερα τον συνδετικό ιστό της Ευρώπης ακριβώς όπως ο αντισημιτισμός έπαιξε βασικό ρόλο τον 19ο αιώνα στη διαδικασία οικοδόμησης των εθνικισμών. Το μίσος για τους Εβραίους, γράφει ο Μισέλ Βιβιορκά, Γάλλος κοινωνιολόγος, “πήγαζε από μια λογική του γκέτο, ένα συνδυασμό κοινωνικού αποκλεισμού και ρατσιστικών διακρίσεων” που ενισχύονταν από “ένα βαθύ αίσθημα περιθωριοποίησης και εγκλεισμού σε μια υποβαθμισμένη περιοχή”. Το ίδιο συμβαίνει σήμερα με τους μουσουλμάνους μετανάστες δεύτερης γενιάς στην Ευρώπη

Πώς όμως “πήγασαν” όλα αυτά από τον ευρωπαϊκό πολιτισμό για τις αρχές του οποίου όλοι επαίρονται στη Γηραιά ήπειρο;  Γράφει ο Terry Eagleton: «Για τον Μαρξ ο πολιτισμός έχει έναν μόνο γονέα και αυτός είναι η εργασία – που γι’ αυτόν είναι ισοδύναμη με την εκμετάλλευση». Διότι ο πολιτισμός, ιστορικά, άρχισε να δημιουργείται από τη στιγμή που η αύξηση της παραγωγής εξασφάλιζε την επιβίωση των κοινωνιών και η δημιουργία πλεονάσματος επέτρεπε την ενασχόληση μέρους της κοινωνίας με μη παραγωγικές δραστηριότητες. Γι αυτό, για να αντιληφθεί κανείς πώς δημιουργήθηκε η Ευρώπη δεν αρκεί να επισκεφθεί το Παρίσι, το Λονδίνο και το Βερολίνο. Πρέπει να μεταβεί και στην Ινδία, στο Πακιστάν, στο Μπαγκλαντές, στην Ινδοκίνα και στην Αφρική. Διότι τα δείγματα του πολιτισμού που κοσμούν ολόκληρη της Ευρώπη είναι τόσα πολλά που υπερβαίνουν σε πλούτο κατά πολύ το μόχθο της εργασίας των ευρωπαίων εργαζομένων διαχρονικά. Γι αυτό ο Ιμμάνουελ Βαλλερστάιν  έλεγε ότι “Η ανάπτυξη των πλούσιων χωρών της Δύσης είναι το είδωλό της υπανάπτυξης του υπόλοιπου κόσμου”

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

7-11-2020

 

 

Category: Διπλωματία

( 5 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν. says:

    Καλημέρα σας κ.Μακροδημόπουλε .Το διάβασα εξαρχής το άρθρο σας ,που στηλιτεύει την ”ισλαμοφοβία”-η οποία πάντως δεν είναι φοβία της θρησκείας του Ισλάμ ,αλλά φοβία του πολιτικού Ισλάμ ,το οποίο στηριζόμενο στις εντολές του Προφήτη (για φωτιά και τσεκούρι στους απίστους έφθασε στα Πυρηναία ,στην Βιέννη και στις στέπες της Ρωσίας) ,αλλά σήμερα ύστερα από 148 αναγνώστες θα σας γράψω κάποιες σκέψεις μου .
    Συμφωνώ απολύτως με τον Γάλλο Μπαντιού ότι” η ήττα της σκέψης είναι πάντα νίκη για τις άλογες και εγκληματικές συμπεριφορές” και επειδή και εσείς -δεν αμφιβάλλω ότι θεωρείτε εγκληματικές τις τρομοκρατικές πράξεις των Ισλαμιστών- ,πρέπει σκεπτόμενος να δεχθείτε ότι οι δράστες έπαυσαν να σκέπτονται ,ως ομάδες και άτομα που έχουν την ατομική και προσωπική ευθύνη (ο Θεός ελευθέρους τους ανθρώπους εποίησεν) για τα εγκλήματά τους ,τα οποία επιβάλλεται και να καταδικάζονται από όλους-για να μη αποτελέσουν παραδείγματα προς μίμηση-και από την Δικαιοσύνη των κρατών των θυμάτων ,που πάντως δεν κόβει χέρια ,μύτες κλπ στις φυλακές, -όπως στην Ισλαμοκρατία- καιη οποία ,μάλιστα τους” λυπάται” και τους αφήνει και ελεύθερους όπως στην Αυστρία τον δολοφόνο των τεσσάρων αθώων πολιτών.
    Εσείς-και όχι μόνος-ερευνάται το θέμα κοινωνιολογικώς και θα καταλήξετε σκεπτόμενος στην ευθύνη του Δημιουργού ,που έκανε τον άνθρωπο ,ο οποίος από την επομένη σκότωσε και τον αδελφό του.
    Εν τέλει , ο κόσμος δεν αποτελείται από” ίσους και όμοιους ανθρώπους”, αλλά από λαούς διαφορετικούς και ανόμοιους ,από θρησκείες ποικίλες και φανατικές, από συμφέροντα αλληλοσυγκρουόμενα και από πολιτιστικές αξίες τελείως διαφορετικές.
    Μη πιστεύετε στην πολυπολιτισμική κοινωνία ,που είναι προιόν του αριστερού βολονταρισμού που δέχεται και ‘επικοινωνεί” τα δόγματα ότι΄΄ μπορείς να συνυπάρξεις με άλλους πολιτισμούς, αρκεί να το θέλεις” και ότι ”η φύση υποτάσσεται στην επιθυμία σου”.
    Καλή συνέχεια.

  2. 2
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Πάντα οι θρησκείες αξιοποιούνταν και αξιοποιούνται για πολιτικές σκοπιμότητες. Ειλικρινά δεν γνωρίζω ποιά εγκληματα ήσαν μαζικότερα. Από χριστιανούς ή από μουσουλμάνους ή από άλλες θρησκείες. Υπήρξε η μακρά περίοδος τους αραβικού επεκτατισμού για να ακολουθήσει του δυτικού αποικιοκρατισμού, των πολέμων, του ιμπεριαλισμού που ακόμη υφίσταται

    • 2.1
      Σ.Α.Ν. says:

      Κανένας δεν σε αξιοποιεί ”άμα δεν τώχει η κούτρα σου να κατεβάζει ψείρες” ,αλλά άμα καταργείται η σκέψη -κατά τον Μπαντιού- σε εκμεταλλεύονται πλήρως-το ”γουστάρεις” και ο ίδιος- όλοι οι λαικιστές ηγέτες και ηγετίσκοι και έτσι διαπράττονται όλα τα οργανωμένα εγκλήματα κατά των ανθρώπων και της ανθρωπότητος.
      Άρα μοναδικός σκοπός της οικογένειας ,εκπαίδευσης ,κράτους και κοινωνίας η δημιουργία κατά το δυνατόν περισσοτέρων σκεπτομένων ανθρώπων ,για να στερήσουμε τους λαικιστές-πολιτικούς ,θρησκευτικούς και λοιπούς ‘ηγέτες” -από πελατεία.
      Μάλλον σαυτό δεν θα έχετε αντίρρηση.

    • 2.2
      Επισκέπτης says:

      Καίτοι ο Βουδισμός δεν είναι θρησκεία, διότι στερείται τού κυριοτέρου τεκμηρίου γι αυτό, τού θείου, τής θεότητος, πολλοί την βάζουν με τις θρησκείες. Έστω. Ποια εγκλήματα έκανε ο Βουδισμός, ο Ινδουϊσμός, ο Ιουδαϊσμός, το 12θεο κλπ;

      «Τα τελευταία σαράντα χρόνια, οι στρατιωτικές επεμβάσεις της Γαλλίας στην Αφρική ξεπερνούν τις πενήντα! Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Γαλλία βρίσκεται σε συνεχή στρατιωτική εγρήγορση προκειμένου να διατηρήσει τον έλεγχο των πρώην “εδαφών της” στην Αφρική»

      Ο Καστοριάδης για Ισλάμ και Τουρκία

      “Ο αντισημιτισμός τροφοδοτούνταν από τον αντικομουνισμό: Ο εβραίος ταυτίζονταν με τον μπολσεβικισμό, με τη Σοβιετική Ένωση, με κείνο το επαναστατικό κύμα που συγκλόνισε την Ευρώπη στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου”

      Δηλαδή, στα πρώην κομμουνιστικά κράτη δεν υπήρχε αντισημιτισμός και ιδιαιτέρως στην ΕΣΣΔ και την Πολωνία; Οι Σλάβοι, είτε στην τσαρική Ρωσία, είτε στον σταλινικό “παράδεισο”, ήσαν και είναι φοβεροί αντισημίτες. Το έχουν κληρονομήσει, μαζί με τον Χριστιανισμό, από το Βυζάντιο. Δεν τα γράφει αυτά ο … Μπαντιού;

      “Η ισλαμοφοβία παίζει σήμερα, κατά γενική παραδοχή, τον ρόλο που έπαιζε ο αντισημιτισμός από τον 19ο αιώνα έως τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο”

      Καμμία σχέση. Τα εγκλήματα τού Ισλάμ στην Δύση είναι γεγονότα και πρέπει ν’ αντιμετωπισθούν, αν δεν θέλομε την Δύση να καταρρεύσει. Ο αντισημιτισμός, ξεκίνησε σαν θρησκευτικό ρατσισμός κι εξελίχθηκε σε φυλετικό. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο;

      Καταβάλλεις απέλπιδα προσπάθεια να δικαιολογήσεις τα εγκλήματα τού Ισλάμ, κατηγορώντας την αποικιοκρατική Δύση, τον καπιταλισμό, τούς Αριανούς, εκτός από τούς δράστες. Όταν θα φθάσει η σειρά σου, ίσως καταλάβεις ότι οι “χρήσιμοι ηλίθιοι” την πληρώνουν πρώτοι, διότι είναι πια άχρηστοι.

    • 2.3
      Επισκέπτης says:

      Και βέβαια, οι δήθεν δικαιολογίες για τις επιθέσεις τού Ισλάμ στην Ευρώπη, δεν εξηγούν τις επιθέσεις και τα εγκλήματά του σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Η κραυγή είναι «Αλλάχ ου ακμπάρ» και όχι, ας πούμε, κάτω οι αποικιοκράτες κλπ.

  3. 3
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Οι νοοτροπίες δεν ξεριζώνονται από τους λαούς. Έγινε η επανάσταση του 17 και ξεριζώθηκε ο αντισημιτισμός; Ασφαλώς όχι. Τα ανατολικά κράτη ήσαν πρώτα στον αντισημιτισμό, γιαυτό από τα τέλη του 19ου αιώνα άρχισαν να μεταναστεύουν μαζικά σε άλλες χώρες της Ευρώπης και κυρίως στις ΗΠΑ. Στη Γερμανία ήσαν αποκλεισμένοιαπό κάθε δημόσιο αξίωμα γιαυτό στράφηκαν με την bildug στην παιδεία όπου απογειώθηκαν. Αυτο δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική τοποθέτηση των εβραίων. Επειδή ήσαν στο περιθώριο κυνηγημένοι ήταν φυσικό να είναι επί κεφαλής κάθε επανασταστικής κίνησης. Ακόμη και στη Θεσ/νίκη επικεφαλής της φεντερασιόν ήταν ο Μπεναρόγια. Μη μου πείς ότι ο μουζίκος που ήταν αντισημίτης ήταν και πολιτικοποιημένος. Ούτε μετά το 1917 απέρριψε τον αντισημιτισμό και τις προκαταλήψεις του.Ο αντισημιτισμός στην Πολωνία π.χ που αναφέρεις ήταν στο έπεκρο.
    Οι Άραβες σίγουρα διακρίθηκαν για τον επεκτατισμό τους μέχρι το τέλος του 15ου αιώνα. Ας μη ξεχνάμε ότι οι θρησκείες ήσαν οι πολιτικές θεωρίες μέχρι να εμφανιστούν οι κάθε είδους -ισμοί. Το Ισλάμ και ο χριστιανισμός ως οι πλέον διαδεδομένες θρησκείες αξιοποιήθηκαν για τα μεγαλύτερα εγκλήματα.
    Σαφέστ

    • 3.1
      Επισκέπτης says:

      “Οι νοοτροπίες δεν ξεριζώνονται από τους λαούς. Έγινε η επανάσταση του 17 και ξεριζώθηκε ο αντισημιτισμός; Ασφαλώς όχι”

      Αυτό δεν λέω κι εγώ; “Ο αντισημιτισμός τροφοδοτούνταν από τον αντικομουνισμό: Ο εβραίος ταυτίζονταν με τον μπολσεβικισμό…” διάβασε ξανά τι γράφεις, στο οποίο απάντησα.

      Δεν μού απάντησες ποιες άλλες θρησκείες, εκτός από τον Χρσιτιανισμό και το Ισλάμ, και πότε χρησιμοποίησαν βία για την επιβολή των. Κι εν πάση περιπτώσει, σήμερα το θέμα είναι το Ισλάμ, το οποίο κατασφάζει κυρίως τούς Χριστιανούς όπου γης. Η Ευρώπη δέχεται επίθεση από το Ισλάμ, η οποία δεν έχει σχέση με την γαλλική αποικιοκρατία, όπως σού απέδειξα. Μην παριστάνεις τον απολογητή της.

  4. 4
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Δεν παριστάνω τίποτα. Ούτε γνωρίζω για τις άλλες θρησκείες. Δεν είμαι παντογνώστης. Σαφώς και έχει σχέση η επίθεση που δέχεται η Γαλλία από το Ισλάμ με την αποικιοκρατία. Στο πρώτο κείμενο μου “Τί συμβαίνει στη Γαλλία” παραθέτω την άποψη του Τραβέρσο για το θέμα αυτό, την οποία ασπάζομαι απόλυτα. Ούτε τώρα έχει ξεκολλήσει η Γαλλία από το παρελθόν της. Υπάρχει ένα βιβλίο του Φανόν “Της γης οι κολασμένοι” για τα εγκλήματα της Γαλλία στην Αλγερία μέχρι πριν 60 χρόνια. Αυτά δεν παίζουν σήμερα ρόλο; Η ευρώπη δέχεται επίθεση σήμερα από το Ισλάμ και καταμετρά μέχρι τώρα κάποιες εκατοντάδες νεκρούς, ο μουσουλμανικός κόσμος, σήμερα!! δεχεται επίθεση από τη Δύση και μετρα εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς. ΑΥΤΈς ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΑΠΌΨΕΙς ΜΟΥ.

    • 4.1
      Επισκέπτης says:

      Τον απολογητή της κάνεις και αν δεν το καταλαβαίνεις, τι να πω;

      Μόλις σού απέδειξα παραπάνω ότι δεν έχει σχέση με την αποικιοκρατία, διότι αν είχε, θα έπρεπε να κάνουν πολύ περισσότερες στην Τουρκία, κάτω απόν ζυγό τής οποίας έζησαν 500 χρόνια. Άρα, αυτό που γράφεις στερείται βάσεως. Γνωστό πια είναι ότι ο Ερντογάν, έχει τούς Ισλαμιστές μαζί του και όχι απέναντί του. Επιθέσεις τελευταίως δέχτηκαν η Γαλλία και η Αυστρία, οι δύο χώρες που αντιτίθενται στην πολιτική Ερντογάν.

      Δεν ξέρω τι ακριβώς έχεις με την Γαλλία και όχι, ας πούμε, με την Αγγλία, αλλά, όπως σού κατέδειξα παραπάνω, το Ισλάμ δεν σφάζει μόνο στην Γαλλία, αλλά και στην Αφρική. Τούς Κόπτες γιατί τούς ξεκάνουν οι “Αδελφοί Μουσουλμάνοι”; Σκίτσα τού Μωάμεθ ζωγραφίζουν, ή τούς ενοχλούν αλλοτρόπως;

      • 4.1.1
        Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

        Συνεχώς “αποδεικνύεις” επισκέπτη αλλά δεν παραθέτεις και στοιχειωδώς κάποια βιβλιογραφία για να τεκμηριώσεις αυτά που λες διότι τις περισσότερες φορές δίνουν την εντύπωση προσωπικών επινοήσεων. Ο Τραβέρσο, ο Άγκαμπεν, η Άρεντ και πλειάδα άλλων συνδέουν την αποικιοκρατία με όσα συμβαίνουν στη Δύση τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την ισλαμική τρομοκρατία. Εσύ που στηρίζεις τους ισχυρισμούς σου; Για πες μας. Όχι μόνο λόγια. Μάλιστα όλοι αυτοί μαζί με τον Μαρκούζε, τον Μπένζαμιν, κ.α. Λένε και κάτι πολύ χειρότερο. Συνδέουν τα μεγαλύτερα εγκλήματα που διαπράχθηκαν, Χιροσίμα, Ναγκασάκι, Ολοκαύτωμα, δουλεμπόριο, κ.α. με τη δυτική νεωτερικότητα. Ξέρεις, η Ιστορία δεν έχει αγκυλώσεις ούτε συρματοπλέγματα εκτός κι αν τα τοποθετούμε εμείς. Σε όλα τα κείμενα προσπαθώ να τεκμηριώνω τις απόψεις μου σε σχετική βιβλιογραφία, αυτό είναι το χαρακτηριστικό των κειμένων μου. Γιαυτό αν θέλεις να έχεις διάλογο μαζί μου θερμή παράκληση να τεκμηριώνεις τις απόψεις σου. Διαφορετικά δεν έχει κανένα νόημα ο διάλογος. Γνωρίζω τις απόψεις σου, τις σέβομαι, δικαίωμά σου να τις έχεις Και να μην το ξεχάσω. Για άλλη μια φορά θα πω ότι διάλογος με ανώνυμους δεν είναι διάλογος. Εσύ και ο ΣΑΝ το βιολί βιολάκι.

        • 4.1.1.1
          Σ.Α.Ν. says:

          Καλημέρα σας φίλε ”επώνυμε”, που δεν διαλέγεστε με ανώνυμους -καθώς τελειώνετε στην προηγούμενη απάντηση σας, αλλά ΚΑΙ έπρεπε να τους ευχαριστείτε -με ευγένεια που σας διαβάζουν ΚΑΙ που διαλέγονται μαζί σας για θέματα που έχετε-και συνεχίζετε- μια παγιωμένη άποψη όπως και το προκείμενο, βασιζόμενος στα γραπτά κείμενα συγγραφέων στους οποίους στηρίχθηκε και στηρίζεται το ”ανακάτεμα” των-κατά το κομμουνιστικό δόγμα- απάτριδων ανθρώπων στην γη ,που φυσικά οφείλεται και στους πολέμους- από της επομένης της εμφανίσεως του ανθρώπου-,αλλά και σε πολλές άλλες αιτίες ,που εκκινούν από την βεβαιότητα ανά τους αιώνας του homo hominis lupus.
          Σε ότι με αφορά τα ίδια θα σας έγραφα και επωνύμως ,γιατί πάντοτε εκφράζω επεξεργασμένες απόψεις που στηρίζονται στις κλασσικές αξίες της Ελληνορθοδοξίας ,αλλά και της καθημερνής επίγειας ζωής μας ,που βιώνουμε όχι μια ιδεατή και ανύπαρκτη ισότητα ,αλλά ισορροπία ,που από της δημιουργίας του κόσμου υπάρχει σε όλα τα έμβια όντα.
          Δυστυχώς τα θέλω-βολονταρισμός- των ανθρώπων σπανίως γίνονται πραγματικότητα και στην προσωπική μας ζωή και γιαυτό δεν μας φταίει το σύμπαν.
          Πολλοί είναι φτωχοί ,αλλά λίγοι κλέπτες ,όπως πολλοί είναι έγχρωμοι και μουσουλμάνοι ,αλλά λίγοι εκδικούνται τους λευκούς και τους χριστιανούς για προπατορικά αμαρτήματα τους-τους οποίους εσείς και οι αγαπημένοι συγγραφείς σας δικαιολογείτε- ,χωρίς να καταγγέλλετε την βία οθενδήποτε προερχομένην.
          Εξαντλήσαμε το θέμα ,να είμαστε όλοι καλά και μην αποκλείετε να σας τηλεφωνήσω όταν βρεθώ στην ωραία Αλεξανδρούπολή μας.

          • Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

            Μακάρι ΣΑΝ, να μου τηλεφωνήσεις, να βρεθούμε και να τα πούμε.

        • 4.1.1.2
          Επισκέπτης says:

          Σε τι στοιχεία αναφέρεσαι; Δεν σού έχω ήδη δώσει γι αυτά που λέω; Τι βιβλιογραφία θέλεις; Άνοιξε καμμιά ιστορία και διάβασε. Πάντως, αν θέλεις κάτι συγκεκριμένο, πες μου. Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, “βιβλιογραφία” για σένα σημαίνει ό,τι πει ο κάθε μαρξιστής. Οι άλλοι δεν παίζουν και ίσως μάλιστα δεν μπαίνεις καν στον κόπο να διαβάσεις αυτά που σού παραθέτω. Άλλως, για παράδειγμα, δεν θα έγραφες ότι το δουλεμπόριο το προήγαγαν οι Άραβες και όχι η … δυτική νεωτερικότητα και πράσσειν άλογα.

          Ου με πείσεις καν με πείσεις. Δεν θα σε πείσω, ούτε καν το προσπαθώ, διότι ξέρω τι είσαι. Αν έγραψα αυτά που έγραψα, το έκαμα γι αυτούς που διαβάζουν -αν διαβάζουν- τον διάλογο και ίσως είναι άτομα νέα.

          • Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

            Πότε ανέφερες βιβλιογραφία; Θυμάσαι κανένα βιβλίο;Σε ρωτάω ακριβώς επειδή διαβάζουν και οι νέοι και θα τους ενδιαφέρουν οι πηγές. Μάλλον ψυχολόγος θα είσαι αφου καταλαβαίνεις από τα γραπτα τους ανθρώπους. Να σου πω τί είμαι. Είμαι πολιτης με όνομα επίθετο, δ/νση κατοικίας που ο καθένας μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου. Εσύ ποιός είσαις Μάλλον αυτό θα είναι το αίνιγμα των Ανιχνεύσεων.

          • Επισκέπτης says:

            Δηλαδή, πρέπει να είναι βιβλίο και κατά προτίμηση τού … Μπαντιού; Άρθρο με πηγές, ιστορία κλπ. δεν σού κάνουν;

            Όταν εσύ γράφεις χωρίς κανένα στοιχείο για ισλαμιστές, που ζουν σε γκέτο στην Γαλλία, πού το βασίζεις; Στο … Μπαντιού; Αν αυτοί οι μουσουλμάνοι από το Μαγκρέμπ δεν θέλουν/μπορούν να προσαρμοστούν στον γαλλικό/ευρωπαϊκό τρόπο ζωής, ποιος τούς φταίει; Μήπως οι Τσιγγάνοι, που ευρίσκονται στον ελληνικό χώρο 500-600 χρόνια, δεν εξακολουθούν να μην μπορούν να ενταχθούν κοινωνικά; Ποιος τούς φταίει που ζουν σε καταυλισμούς. Εμείς;

            Σε ρώτησα και παραπάνω, πες τι βιβλιογραφία θέλεις και δεν απαντάς, όπως δεν απαντάς και σε αρκετές ερωτήσεις που σού έθεσα, διότι απλούστατα δεν ξέρεις. Η μόρφωσή σου είναι μονομερής, περιορίζεται σε μαρξιστές, δεν διαβάζεις την αντίθετη άποψη, συνεπώς είσαι ημιμαθής.

            Άντε, πολύ ασχολήθηκα μαζί σου και χάνω τον καιρό μου. Συνέχισε να παριστάνεις τον χρήσιμο ηλίθιο των Ισλαμιστών, δικαιολογώντας τα εγκλήματά των.

            ΥΓ: Όταν κάποιος δεν ξέρει τι να απαντήσει, το έχομε δει συχνά αυτό, το ρίχνει στο ότι δεν συνδιαλέγεται με … ανωνύμους, λες κι ένα τυχαίο ονοματεπώνυμο θα άλλαζε κάτι.

        • 4.1.1.3
          Κοντοδημόπουλος Δημήτριος says:

          “Για άλλη μια φορά θα πω ότι διάλογος με ανώνυμους δεν είναι διάλογος”

          Όμφακες εισίν…

  5. 5
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Τα περί ηλιθίων να τα κρατήσεις για τον εαυτό σου που βλέπεις τα πράγματα μονόπλευρα.. Δεν σε έβρισα. Σε βολεύε8ι να αναφέρεις μόνον τον Μπαντιού; Είναι ο Τραβέρσο, ο Άγκαμπεν, η Άρεντ, ο Μαρκούζε, ο Μπάουμαν, ο Ούλριχ Μπεκ, όχι η καθε φυλλάδα που χαιδεύει το θυμικό και νομίζουμε ότι μαθαίνουμε. Όλοι είναι άνθρωποι. Ο ευρωπαίος, ο Ασιάτης, ο Άραβας, ο Αφρικανός, ο λευκός, ο μαύρος, ο κίτρινος. Δεν υπάρχει θρησκεία που να κάνει διαχωρισμούς. Καμία!!Πολιτικά είναι τα κίνητρα των εγκλημάτων εκατέρωθεν. Όταν αποκτήσεις ταυτότητα μπορείς να επανέλθεις!!

    • 5.1
      Επισκέπτης says:

      Ούτε εγώ σε έβρισα. Σαν καλός μαρξιστής, θα έπρεπε να γνωρίζεις τι σημαίνει “χρήσιμος ηλίθιος”, χαρακτηρισμός που πρωτοχρησιμοποίησε ο Λένιν. Δεν υπάρχει θρησκεία να κάνει διαχωρισμούς, γράφεις. Υπάρχει, ο Ιουδαϊσμός, αλλά τι σχέση έχουν αυτά που γράφεις με το θέμα; Φυλλάδες χαϊδεύουν το θυμικό; Εγώ βλέπω μονόπλευρα τα πράγματα; Η αναίδειά σου (ή βλακεία;) ξεπερνά τα όρια.

      Αν έχεις αντίρρηση, τότε διάψευσε το άρθρο αυτό:

      https://www.antibaro.gr/article/28602

      Άντε και άνοιξε κανένα βιβλίο Ιστορίας, αφού θέλεις άρον-άρον βιβλία. Δεν είναι ανάγκη να είναι τού Χόμπσμπάουμ. Υπάρχουν κι άλλοι ιστορικοί, εκτός τού εν λόγω σταλινικού.

      Δεν θα επανέλθω. Αρκετές ανοησίες διάβασα για ένα πρωί.

      • 5.1.1
        Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

        Είπε κανείς ότι δεν υπάρχει ισλαμιστική τρομοκρατία; Τις αιτίες αναζητούμε. Όπως υπάρχει και η δυτική τρομοκρατία με άλλες μορφές στον Τρίτο κόαμο (πόλεμοι Κόλπου, Λιβύη,….) Και εκεί τις αιτίες ψάχνουμε. Ή μάλλον εκεί είναι προφανείς: οικονομικοί, οι άνισες ανταλλαγές. Ξέρεις εσύ κανέναν ιστορικο περιωπής που να είναι δεξιός, ακροδεξιός ή φασίστας; Τον Χομπσμπάουμ δεν τον ανέφερα. Μου διέφυγε. Όμως όλοι αυτοί που ανέφερα είναι ή ήσαν καθηγητές σε δυτικά πανεπιστήμια όχι σε ισλαμιστικά.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    4/12/20 | (0 σχόλια)
    της Sylvie Kauffmann (*) Η τελευταία επίσκεψη του Τζο Μπάιντεν στην Ευρώπη χρονολογείται από τον Φεβρουάριο του 2019. Στη Διάσκεψη του Μονάχου για την ασφάλεια, ο αντιπρόεδρος Πενς τα έψελνε στους ευρωπαίους ηγέτες, καλώντας τους να αποσυρθούν, όπως και ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας