Αποτροπή δεν επιτυγχάνεται μόνο με το στρατό. Χρειάζεται και η κοινωνία.

12/10/20 | 3 | 2 | 382 εμφανίσεις
Οι “Ανιχνεύσεις” αναδημοσιεύουν σήμερα από την εφημερίδα “Μακεδονία” δύο εξαιρετικά άρθρα για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Του υποναυάρχου ε.α. Δημήτρη Τσαϊλά και του υποστρατήγου ε.α. Γιώργου Χατζηθεοφάνους. Διαβάστε τα, αξίζουν. Από δω και πέρα θα γίνει πολλή συζήτηση για την νέα δομή.
Η ανάλυση της νέας δομής προϋποθέτει πολύχρονη στρατιωτική εμπειρία. Θα αφήσουμε τους κατεξοχήν αρμόδιους να την κάνουν.
Την ερχόμενη Τετάρτη, μάλιστα, στην εκπομπή “Πρίσμα” της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης TV-100 θα ασχοληθούμε με το θέμα αυτό με τους δύο παραπάνω πρώην στρατιωτικούς και τον επίτιμο αρχηγό Στρατιάς και αρχηγό της Εθνικής Φρουράς Κύπρου Ηλία Λεοντάρη. (Ωρα 9μμ-10μμ).
Με αφορμή αυτήν την συζήτηση η στήλη θα ήθελε να θίξει ένα άλλο πολιτικό και, κυρίως, κοινωνικό ζήτημα.
Είναι γνωστή η τιμή με την οποία η στήλη περιβάλλει τις Ένοπλες Δυνάμεις και τους ανθρώπους που τις υπηρετούν. Αξίζουν τον σεβασμό και την εκτίμησή μας.
Με βάση τα παραπάνω, θα έλεγα να συνηθίσουμε ότι επιχειρήσεις σαν και αυτήν με τα τσαρτσαρίσματα (επακουμβίσεις) ανοικτά του Καστελόριζου με αφορμή τις έρευνες του Ορούτς Ρέις πρέπει να αντιμετωπίζονται ως business as usual. Ως συνηθισμένα γεγονότα.
Έχει γίνει, πλέον, συνείδηση ότι η Τουρκία δεν θα σταματήσει να προκαλεί και, μάλιστα, να κλιμακώνει την απειλή της. Και δεν υπάρχει άλλος τρόπος αποτελεσματικής υπεράσπισης της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας από την αντιπαράθεση μαζί της και στρατιωτικά. Δεν μιλάω για πόλεμο αλλά μέχρι τον πόλεμο υπάρχουν αρκετά στάδια αντιπαράθεσης.
Η επιτυχής αντιπαράθεση, όπως έγινε και στο Καστελλόριζο θα αυξήσει την αποτρεπτική δύναμη των Ε.Δ. με την βελτίωση, φυσικά, των υποδομών, των εξοπλισμών και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Οι Τούρκοι άλλα περίμεναν και στον Έβρο (κατά την κρίση που προκάλεσαν με τους μετανάστες) άλλα, επίσης, στην κρίση του Ορούτς και άλλα εισέπραξαν. Και αυτό καταγράφεται ως επιτυχία.
Φαντάζομαι πως άνθρωποι περισσότερο ειδικοί από μένα θα αναλύσουν κάποια στιγμή ότι αποτροπή δεν σημαίνει, απλώς, ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και λαϊκό φρόνημα και προετοιμασία για υπεράσπιση των συμφερόντων της χώρας.
Και εδώ θα ήθελα να φτάσω.
Καθώς η κρίση με το Ορούτς εξελισσόταν και ενώ η κυβέρνηση ήθελε να αποκλιμακώσει για να πάει σε συνομιλίες, μεταξύ των πολλών μέσων για να πεισθεί η κοινή γνώμη να αποδεχθεί την αποκλιμάκωση και τις συνομιλίες ήταν και διάφορες διαρροές και ρεπορτάζ περί κόπωσης των μονάδων που συμμετείχαν στην ελληνοτουρκική ένταση και το πόσο ακριβά κοστίζει η κάθε μέρα παρουσίας του στόλου στην περιοχή.
Να σημειώσω πως ούτε η ένταση, ούτε το θερμό επεισόδιο, ούτε πολύ περισσότερο ο πόλεμος είναι αυτοσκοπός. Και αν η κυβέρνηση κρίνει ότι πρέπει να οδηγηθεί σε αποκλιμάκωση υπερασπιζόμενη, παραλλήλως, τα συμφέροντα της χώρας, βεβαίως να το κάνει.
Δεν χρειάζεται, όμως, να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους μέσα σαν και αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω (κόστος, κόπωση κλπ) για να πείσει την κοινή γνώμη.
Πρέπει να διαμορφωθεί μια κοινή γνώμη φιλειρηνική αλλά και αποφασισμένη να υπερασπιστεί τη χώρα αν παραστεί ανάγκη. Και τέτοιου είδους λογικές και πολιτικές δεν βοηθούν.
Όποιος υπηρετεί στις Ένοπλες Δυνάμεις γνωρίζει πως αν παραστεί ανάγκη και θα κουραστεί και θα μείνει 36 ημέρες κάτω από τη θάλασσα και θα ξενυχτήσει και θα κρυώσει και όλα αυτά.
Σε επίπεδο κοινωνίας θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως κλιμακώσεις με την Τουρκία θα αντιμετωπίζουμε συχνά. Και δεν χρειάζεται να ψάχνουμε ούτε το φουστάνι της γυναίκας μας για να κρυφτούμε, ούτε να αδειάζουμε τα ράφια των καταστημάτων, ούτε να δημιουργούμε κλίμα φόβου και πανικού.
Σας θυμίζω κάτι απαράδεκτο που είπε ο Τούρκος πρόεδρος και το θεωρεί, φοβάμαι πως είναι πράγματι, πλεονέκτημά του.
Απευθυνόμενος στις δυτικές ηγεσίες είπε πως η Τουρκία είναι έτοιμη να μπει σε στρατιωτικές αντιπαραθέσεις χωρίς να υπολογίζει το κόστος σε ανθρώπινες ζωές.
Δυστυχώς, έτσι είναι και ευτυχώς για τον δικό μας πολιτισμό, η πολιτεία και η κοινωνία υπολογίζουν ακόμη και το νυχάκι του Έλληνα στρατιώτη. Γι αυτό προτιμάμε να ζούμε εδώ και όχι στην Τουρκία.
Αλλά για να κρατήσουμε αυτόν τον τρόπο ζωής μας πρέπει στις κρίσιμες στιγμές να φροντίζουμε να μην χάσουμε ούτε έναν στρατιώτη ή συμπολίτη μας αλλά και να επιδείξουμε αποφασιστικότητα. Αυτή η επίδειξη αποφασιστικότητας από την κοινωνία θα βοηθήσει στην επιτυχία του στόχου αλλά δεν είναι και τόσο δεδομένη. Πρέπει να καλλιεργηθεί ως συνείδηση στην κοινωνία.
Τα είπε πολύ καλά ο Περικλής στον Επιτάφιο.

Category: Προτεινόμενα άρθρα, Το σχόλιο της ημέρας

( 3 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν. says:

    Με αφορμή ,παράκληση να θιγεί στην εκπομπή και ο σκοπός της συνδικαλιστικής εκπροσωπήσεως των ”ενστόλων”, που επέβαλαν στις Ένοπλες Δυνάμεις οι ”προοδευτικές” κυβερνήσεις και που ”κατ’αυτάς” γίνεται θέμα η παραίτηση ενός ”αρχισυνδικαλιστή”-του κ.Κουντούρη- στον Βόλο και ας μη ορκιζόμαστε ότι οι στρατιωτικοί δεν κουράζονται -ξεχάστηκε το σύνθημα ”ο στρατιώτης δεν πεινά ,δεν διψά” .
    Υπάρχει και η πίεση των μανάδων και των συζύγων -που βομβνρδίζουν με τα κινητά τους τα παιδιά τους και που οι περισσότερες τα μεγάλωσαν με μερέντα και τώρα συμφωνούν στις καταλήψεις γιατί δεν αντέχουν τα βλαστάρια τους τις μάσκες λόγω του κορωνο-ιού και τα μαθήματα σε τμήματα των 25 μαθητών ,ενώ πρέπει να γνωρίζουν-δεν τους το λέει κανείς- ότι όλοι οι σημερινοί καθηγητές Πανεπιστημίων σε Ελλάδα και Δύση και όλοι οι προκομένοι Έλληνες μάθαιναν γράμματα σε τάξεις άνω των 40 παιδιών.
    Καλύτερη λύση σαυτά θα δώσει μόνο η στράτευσή τους από τα 18 χρόνια τους .
    Ας το ”διαχειριστούν” και αυτό οι συνομιλητές ,χωρίς να χαιδέψουν αυτιά.

  2. 2
    Γιώργος says:

    Κύριε Σαββίδη συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Πρέπει ο λαός να είναι αποφασισμένος να συμμετέχει σύσσωμος στην υπεράσπιση της πατρίδας όταν χρειαστεί. Όμως η νοοτροπία και η διαπαιδαγώγησή του τις τελευταίες δεκαετίες, δεν προϊδεάζουν για κάτι τέτοιο. Αν θέλουμε να αλλάξει ο τρόπος που η κοινωνία μας βλέπει το έθνος και την πατρίδα πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που αυτές οι έννοιες παρουσιάζονται στα σχολεία. “Από παιδείας άρξασθαι” λοιπόν. Ίσως μετά από χρόνια φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

    • 2.1
      Επισκέπτης says:

      Σωστή η επισήμανση. Όμως, ως ευνόητο, θα χρειαστούν πολλά χρόνια πάλι, τουλάχιστον 40, για να έλθει η κοινωνία (ο λαός, όπως θέλεις πες τον) εκεί που ήταν π.χ. το ’40. Πολλά χρόνια, πολύς κόπος και προπαντός οι κατάλληλες κυβερνήσεις, που θα δώσουν την κατευθυντήρια γραμμή στα σχολεία. Προς το παρόν, δεν έχομε τέτοιες κυβερνήσεις και πολιτικούς, ενώ τούς χρειαζόμαστε επειγόντως, αν δεν είναι ήδη πολύ αργά. Ελπίζω, αν και πολύ το φοβούμαι, να μην πληρώσομε ακριβά την ανεμελιά, την προδοσία των ιερών και οσίων και την ανταλλαγή των με τον καταναλωτισμό των τελευταίων 46 χρόνων.

  3. 3
    Μαρία Μ. says:

    Πράγματι, ο Περικλής μιλάει για τέτοια πράγματα με τον καλύτερο τρόπο:

    Αυτό που λέτε «ανάγκη αποφασιστικότητας», ο Περικλής το λέει ανάγκη Προ-θυμίας. Και η Ενεργητική αυτή στάση χρειάζεται ενεργό Θυμικό, το οποίο για τη Δυτική Κοινωνία είναι πλέον απαγορευμένο!!!

    Ένα ακμαίο Θυμικό/Ηθικό προκύπτει από μια ισχυρή Θέληση που διαμορφώνουν σχετικές κοινωνικές Αξίες.
    Το σημερινό κοινωνικό περιβάλλον διαμορφώνει τα άτομα έτσι ώστε να μοιάζουν με τους «άθυμους» μουσουλμάνους. Μάλιστα, να βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση αφού οι μουσουλμάνοι διαθέτουν πίστη.

    Ο Περικλής λέει ότι οι Έλληνες πρέπει πρώτα από όλα να τιμάνε τους προγόνους γιατί σε αυτούς οφείλεται το Ήθος τους.
    Η διαφορά της ελληνικής κοινωνίας από όλες τις άλλες, λέει, έγκειται στο Ήθος και αυτό στον ΤΡΟΠΟ του να υπάρχει ως «τέλεια ΚΟΙΝΩΝΙΑ» = ένα ψυχικό ΚΟΙΝΩΝΕΙΝ που κάνει τους Έλληνες να ζουν ως ΕΜΕΙΣ, όχι ως ατομάκια.

    Όμως, ο δυτικός «πολιτισμός» έπεισε τους Έλληνες ότι η κοινωνία είναι μια «ιδέα» και η «μετανεωτερικότητα» έκανε τους πάντες αντικοινωνικούς νάρκισσους.

    Η ελληνική δημοκρατία δεν είναι πολίτευμα όπως η ισχύουσα «αστική ρεπούμπλικα» αλλά ο τρόπος μεταμόρφωσης του ανθρώπινου έμβιου σε αληθινό Άνθρωπο μέσω της Ανιδιοτέλειας.
    Λέει ο Περικλής ότι κανένας άσημος ή φτωχός δεν εμποδίζεται για ανδραγάθημα προς την Πατρίδα του.
    Πόση σημασία δίνουμε άραγε στο γεγονός ότι η Επανάσταση του 21 οφείλεται σε τρεις φτωχούς και άσημους πατριώτες που παρίσταναν τους «επιτρόπους» της Ρωσίας για να αναπτερώσουν το Ηθικό/Θυμικό των Ελλήνων;;;;;;;

    Γράφετε: «να καλλιεργηθεί στην κοινωνία» η αποφασιστικότητα ως συνείδηση. Και η συνείδηση όντως διαμορφώνεται μέσα στην κοινωνία από τον Τρόπο που περιλαμβάνει τη ΔΙΑΓΩΓΗ στις Αρετές της Κοινωνίας.
    Στη δική μας παράδοση ισχύει το «από θεού άρξασθαι» (που θα πει αρχίζω με Επίκληση του Δημιουργού) και το αντίστοιχο είναι αυτό που κάνει ο Περικλής με την Επίκληση των Προγόνων-Δημιουργών.
    Το «από παιδείας άρξασθαι» είναι προϊόν του αντικοινωνικού Διαφωτισμού-Εκκοσμίκευσης και με την παιδεία εννοείται η λατινική παράδοση της «κουλτούρας».
    Στον Επιτάφιο Λόγο του, ο Περικλής συνοψίζει: «παίδευσις» είναι ο τρόπος της ελληνικής Κοινωνίας, ο πολιτικός τρόπος βίου (η φιλοκαλία-ανιδιοτέλεια) για την καθημερινή ζωή και ο φιλοσοφικός βίος (το θεωρείν το καθολικό Είναι) για τις ώρες της Σχολής/Παιδείας.

    • 3.1
      Σ.Α.Ν. says:

      Όμως ο δυτικός ”πολιτισμός” έπεισε τους Έλληνες ότι η κοινωνία είναι μια ”ιδέα”και η ”μετανεωτερικότητα”,έκανε τους πάντες αντικοινωνικούς νάρκισσους”.
      Φράσις κλισέ και για το θέμα μας ”από την πόλιν έρχομαι και στην κορφή καν’έλα”.
      Προφανώς γεννηθήκατε στον 21ο αιώνα ,για να ενοχοποιείτε τον δυτικό πολιτισμό για την σημερινή γενική παρακμή των Ελλήνων ,που οφείλεται φυσικά και στην τηλεόραση που έριξε το Σοβιετικό καθεστώς- και στο πολυπλόκαμο διαδίκτυο ,αλλά κυρίως (οφείλεται) στους ηγέτες του που δίδαξαν και έζησαν τον πολυεθνικό πολυπολιτισμικό και πολυθρησκευτικό -και πάντως όχι τον πατριωτικό-πολιτισμό ,ο οποίος επηρέασε σχεδόν όλους τους Έλληνες, με πλήρη απουσία των πατριωτών πνευματικών ανθρώπων ,από τους οποίους έμεινε μόνον ο Μίκης Θεοδωράκης.
      Δεν ευθύνεται αφηρημένα ο δυτικός ”πολιτισμός”, αλλά τα μυαλά των Ελλήνων ,που ξέχασαν-τους επέβαλλαν να ξεχάσουν -την Ελληνορθόδοξη παιδεία και τον πολιτισμό της(αντίθετο του δυτικού) ,εφόδια και τρόπο ζωής ,που είχαν προ της 10ετίας του 1960, όπως προκύπτει από ιστορικά γεγονότα σε Ελλάδα και Κύπρο.
      Τώρα όσο νωρίτερα ”εκσυχρονισθούμε” γυρνώντας πίσω στην ”βρυσομάνα” του Ελληνισμού ,τόσο το καλύτερο για το Έθνος των Ελλήνων.
      Αλλοιώς ο Θεός να βάλει το χέρι του.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    19/10/20 | (1 σχόλια)
    ΠΕΤΡΟΣ ΛΙΑΚΟΥΡΑΣ* 18.10.2020 • 09:59 Η νέα ΝAVΤEX της Τουρκίας για την έξοδο του «Ορούτς Ρέις» κατέδειξε τα όρια της δεσμευμένης περιοχής, που εκτείνονται νοτίως του σημείου που απέχει 6,5 ν.μ. από το σύμπλεγμα Μεγίστης/Καστελλορίζου. Πρόκειται για περιοχή υφαλοκρηπίδας από ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας