Ανεξήγητη η εμμονή της ΝΔ στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Συναντήσεις ενημέρωσης και ανταλλαγής σκέψεων στα γραφεία της ΕΥΑΘ με τον πρόεδρο της εταιρείας Άγι Παπαδόπουλο και τον Πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων Γιώργο Aρχοντόπουλο, είχε ο Υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης.

Στις διαδοχικές συναντήσεις, ευχαρίστησε για την ενημερώσεις και, τόνισε ότι:

1. Είναι ανεξήγητη η εμμονή της ΝΔ στην ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης Θεσσαλονίκης και Αθήνας, όπως και των αντίστοιχων δημοτικών. Την πρώτη απόπειρα την έκανε με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ το 2008, ο διαγωνισμός αυτός ακυρώθηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010. Η επόμενη επιχειρήθηκε στις αρχές του 2012, κάτω από την πίεση της Τρόικας, η οποία και πάλι ακυρώθηκε. Μετά το 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε, είτε άμεσα είτε έμμεσα, με το καθεστώς των ΣΔΙΤ, να ιδιωτικοποιήσει τις υποδομές, αφού τόσο η ΕΕ με Οδηγία της, όσο και το ΣτΕ, απαγόρευαν τις ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης, πάλι απέτυχε.

Ακόμη και πρόσφατα, μετά και την επιστολή συμμόρφωσης που της απέστειλε το ΣτΕ, δεν επανακτά τις μετοχές που κρατά το Υπερταμείο, το οποίο επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών, για να εισπράξει το τίμημα και να το διαθέσει στους δανειστές μας.

Μάλιστα, με τροπολογία που πρόσφατα ψήφισε στην βουλή, μεταφέρει την εποπτεία και την τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης, στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προαπαιτούμενο για την επόμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης.

2. Δεν είναι δυνατόν, ένα δημόσιο αγαθό, φυσικό μονοπώλιο, να μετατραπεί σε εμπορεύσιμο αγαθό ενός ιδιωτικού μονοπωλίου.

3. Είναι μεγάλες οι ευθύνες των κυβερνήσεων, μετά το 2012, που δεν ολοκλήρωσαν τις δύο μεγάλες επενδύσεις ύψους 80 περίπου εκ. ευρώ, του 2011: α) Την κατασκευή του δεύτερου κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, ο οποίος θα λύσει το πρόβλημα των υπερχειλίσεων, μετά από έντονη βροχόπτωση, του παντορροικού αγωγού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπως και τα πλημμυρικά φαινόμενα στις λεγόμενες “χαμηλές περιοχές”, της Δυτικής Θεσσαλονίκης. β) Την κατασκευή του έργου εκσυγχρονισμού και επέκτασης του διυλιστηρίου νερού, το οποίο, παρ’ ότι είχε ανάδοχο ακυρώθηκε, για να επαναδημοπρατηθεί μετά την καταστροφή του αγωγού της Αραβησσού το 2018.

3. Είναι άμεση η ανάγκη να καλυφθούν οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, λόγω των πολλών συνταξιοδοτήσεων, ειδικά σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως και η εγκατάσταση ψηφιακών μετρητών που θα μετρούν αυτόματα τις καταναλώσεις, όπως και αισθητήρων, που θα εντοπίζουν τις διαρροές, για την άμεση αποκατάστασή τους.

4. Είναι επιτακτική η ανάγκη να ενταχθούν στα δίκτυα της ΕΥΑΘ, περιοχές, στην περίμετρο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που χρόνια το επιδιώκουν.

5. Είναι πολύ σημαντικό ότι, την περίοδο της ενεργειακής κρίσης, παρ’ ότι τα κόστη λειτουργίας της ΕΥΑΘ αυξήθηκαν σημαντικά, η εταιρεία δεν αύξησε τις τιμές, επιτελώντας κοινωνικό έργο, καλύπτοντας τις ανάγκες της από το αποθεματικό της.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και την ανάγκη να παραμείνουν οι εταιρείες ύδρευσης και αποχέτευσης υπό δημόσιο έλεγχο και να μην μετατραπεί το νερό σε κερδοσκοπικό προϊόν.

 

 

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα