Έξι F-35 «δάσκαλοι» της stealth γενιάς στέλνουν μήνυμα εκτός συνόρων: Κανείς ταραξίας δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος…

17/11/20 | 1 | 1 | 457 εμφανίσεις

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ., HELLAS JOURNAL

-Δομή αεροπορικής υπεροχής 25ετίας για την Πολεμική Αεροπορία
-Τα F-35 και η συνεργασία τους με τον αεροπορικό στόλο
-Υπέρ και κατά της «6άδας»
-Απαρέγκλιτο χρονοδιάγραμμα (2021-2026) θέλει η Αθήνα για τα F-35

Μοναδικός στόχος του αεροπορικού Επιτελείου είναι η τελευταία προσγείωση της ημέρας ν’ ανήκει στα «Μπλε φτερά».

Με την αεροπορική εμπειρία τεχνικών και ιπταμένων και τα ιδιαίτερα υψηλά στάνταρ που διατηρεί η Πολεμική Αεροπορία σε όλους τους τομείς, εκείνο που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι να χτίζεται ένα σημαντικό μέρος της αεροπορίας της επόμενης 20ετίας, ίσως και παραπάνω.

Η δεύτερη ελληνική επιστολή προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για τα F-35, εξηγούν στρατιωτικές πηγές, είναι ένα βήμα πιο κοντά στο πρόγραμμα, αλλά μόνο από την ελληνική πλευρά διότι ακόμη δεν έχει υπάρξει απάντηση των Αμερικανών αν προτίθενται ν’ αποδεσμεύσουν 6 αεροσκάφη 5ης γενιάς στην Πολεμική Αεροπορία.

Και το σημαντικότερο, αν υπάρχει χώρος ώστε να μπει εμβόλιμα η Ελλάδα στο πρόγραμμα των F-35, για να πάρει σειρά προτεραιότητας που θα της δώσουν τα υπόλοιπα 18 έως το πολύ στα τέλη του 2026, διότι αν μιλήσουμε για μετά από εκείνη τη χρονιά, σίγουρα θα πρέπει να το κάνουμε με εντελώς άλλες παραμέτρους σε σχέση και με την πρώτη εξάδα που θα φτάσει νωρίτερα.

  • Το βέβαιο είναι ότι η κατασκευάστρια εταιρία εξ αρχής ήθελε την Ελλάδα μέσα στο πρόγραμμα των μαχητικών 5ης γενιάς. Μια σωρεία άλλων παραγόντων την κράτησαν για πολλά χρόνια εκτός και τώρα έχει ξεκινήσει αυτός ο μαραθώνιος.

Σε κάθε περίπτωση όπως όλα δείχνουν ή όπως σχεδιάζεται στο αεροπορικό επιτελείο, η Πολεμική Αεροπορία μέσα στη δεκαετία που διανύουμε πορεύεται με τα F-16 (Block 30, Block 50, που θα μετατραπούν σε «Μ» και τα 84 που σταδιακά θα γίνουν Viper), τα Mirage 2000-5 (όπου με την FOS που υπεγράφη θα διατηρήσουν υψηλά ποσοστά διαθεσιμότητας), τα νεοαποκτηθέντα RAFALE αλλά και τα 5ης γενιάς F-35.

  • Η συνεργασία του υφιστάμενου αεροπορικού στόλου με το stealth

Το να τροχοδρομήσουν τα 6 stealth μαχητικά σε ελληνική πίστα αεροπορικής βάσης από την μια πλευρά έχει πολλά θετικά αλλά και αρνητικά.

Στα θετικά είναι πως μέχρις ότου παραληφθούν τα υπόλοιπα 18, ήδη θα έχει αναπτυχθεί ένα σημαντικό ποσοστό τεχνογνωσίας και παράλληλα αυτά τα μαχητικά στα πολύ έμπειρα χέρια και μυαλά των Ελλήνων αεροπόρων μπορούν να δείξουν τις δυνατότητες και τον ρόλο που μπορούν να έχουν στην Ελληνική αεράμυνα και την κρούση.

Επιπροσθέτως τα ελληνικά αεροπορικά μυαλά θα μάθουν όλες εκείνες τις παραμέτρους με τις οποίες θα συνεργάζονται τα αεροσκάφη του υφιστάμενου αεροπορικού στόλου με τη νέα 5η γενιά μαχητικού.

  • Στην περίπτωση απόκτησης, όπως σημειώνεται από καλά πληροφορημένες πηγές, το F-35 θα είναι το καλύτερο φροντιστήριο για όλα τα συστήματα με τα οποία θα κληθεί να συνεργαστεί και ως stealth και με ανακλαστήρες.

Αλλά και ως ένα όπλο αεροπορικής υπεροχής είναι βέβαιο ότι προκαλεί δέος στον επίδοξο αντίπαλο ή το νευρικό γείτονα που στην περίπτωση των 6 F-35 στα Ελληνικά χρώματα, έχει έναν ακόμη πολύ σοβαρό λόγο να μην κοιμάται καθόλου ήσυχος.

Πάντως στο αεροπορικό Επιτελείο, όπως και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αμερικανική αντίδραση στο αίτημα της Ελληνικής πλευράς που έχει και την μορφή του κατεπείγοντος, διότι αν για παράδειγμα από τις ΗΠΑ έρθει μια απάντηση που θα λέει ότι σ’ αυτή την φάση δεν υπάρχουν διαθέσιμα μαχητικά και ότι όλες οι συνομιλίες οδηγούν σε μεταγενέστερο χρόνο, δεν αποκλείεται το ενδιαφέρον να στραφεί αλλού καθώς τώρα είναι που χτίζεται η αεροπορία του αύριο, όπως τονίζουν ανώτατα χείλη.

  • Επειδή πάθαμε ίσως μάθαμε και αποφεύγουμε…

Τα έξι μαχητικά F-35 σχεδόν ποτέ δεν θα πετάξουν μαζί μιας και ορισμένα θα συντηρούνται κι αυτό το γνωρίζει το αεροπορικό Επιτελείο που ζητά στην αμερικανική πλευρά να προσέλθει άμεσα σε διάλογο καθώς παθογένειες του παρελθόντος όπως σημειώνεται από αξιωματικούς, σίγουρα πρέπει ν’ αποφευχθούν.

Μια άλλη σημαντική επίσης παράμετρος που κανείς δεν ξεχνά είναι ότι η Ελλάδα μόλις έχει βγει από μια δημοσιονομική κρίση και το F-35 δεν είναι ένα εκ των γνωστών μαχητικών ούτε σε θέματα πτήσεων ούτε στην υποστήριξη.

Η ιστορία έχει δείξει ότι πολλές φορές στο παρελθόν ότι υπερεκτιμήθηκαν οι δυνατότητες που υπήρχαν, με το πιο πρόσφατο παράδειγμα, το θρίλερ γύρο από την υποστήριξη των Mirage 2000. Άλλωστε αν θέλει κανείς να δει τα πράγματα ως έχουν, η οικονομία με το μείζον θέμα του Covid-19 θα επιδεινωθεί.

  • Επιδίωξη της ελληνικής πλευράς σύμφωνα με πληροφορίες είναι μέσα από τις συζητήσεις που πρόκειται να γίνουν με τους Αμερικανικούς να τεθεί ένα σαφές απαρέγκλιτο χρονοδιάγραμμα και να μην μείνουμε μόνο στα 6. Αυτό σημαίνει ότι στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης τίθενται πολύ βασικές παράμετροι της συμφωνίας, όπως οι αρχικοί πυρήνες εκπαίδευσης, με πακέτα ανταλλακτικών, με τεχνικούς εκπαιδευμένους, το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής κ.ο.κ..

Και αυτό διότι στην Ελλάδα βρισκόμαστε όπου δεν εισακούστηκαν οι φωνές και οι ανάγκες των τόσων ετών στις Ένοπλες Δυνάμεις από τους «τσάρους» της οικονομίας. Και δεν αποκλείεται μελλοντικά να βρεθεί το Επιτελείο στο ίδιο έργο θεατής. Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τις Ένοπλες Δυνάμεις ήρθαν σε μια στιγμή σχεδόν οριακή γι’ αυτές και υπό την τουρκική προκλητικότητα σε πλήρη εξέλιξη στο Αιγαίο.

Η επιχειρησιακή κάλυψη ανάγκης σε επίπεδο σμήνους (4 μαχητικά) σίγουρα μπορεί να προσδώσει πολλά σε επίπεδο γνώσεων του αεροσκάφους και εκπαίδευσης αλλά λιγότερο επιχειρησιακά.

Και στην περίπτωση που τα 18 νέα F-35 καθυστερήσουν για τους οποιοσδήποτε λόγους, αυτό σημαίνει ότι με την άφιξή τους θα είναι 18 διαφορετικά μαχητικά από τα αρχικά 6 που ίσως παραληφθούν εντός του 2021 αν συμφωνήσουν οι Αμερικανοί.

Τα 18 νέα σαφέστατα θα έχουν βελτιώσεις μιας και το πρόγραμμα βρίσκεται διαρκώς σε εξελικτική διαδικασία, όπου λύνονται τεχνικά προβλήματα και ενσωματώνονται στα νέας κατασκευής. Για τα παλαιότερης «κοπής» αν απαιτείται να περάσουν σ’ αυτά οι τελευταίες βελτιώσεις, αυτό μεταφράζεται και σε extra κόστος ή αν αυτό δεν συμβεί τότε περνάμε σ’ ένα «γνώριμο» καθεστώς αυτό την ανομοιοτυπίας…

Μαχητικό F-35 A της ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας κατά τη διαδικασία απογείωσης από την 117 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας. Το Ιταλικό μαχητικό 5ης γενιάς ήταν το πρώτο που ήρθαν σε επαφή οι Έλληνες αεροπόροι στην διασυμμαχική άσκηση “Ηνίοχος 2019”. Δεύτερη φορά τα Ελληνικά γεράκια πέταξαν και συνεργάστηκαν με Ισραηλινά F-35 στην άσκηση “Blue Flag” στο Ισραήλ. Πηγή φωτογραφίας Hellas Journal

Έξι F-35 «δάσκαλοι» της stealth γενιάς στέλνουν μήνυμα εκτός συνόρων: Κανείς ταραξίας δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος…

Category: Ειδησεις

( 1 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Αντωνία Βασιλά says:

    Εκείνη η ιστορία ότι οι Αμερικανοί κρατούν κωδικούς μέ τούς οποίους ελέγχουν τά ελικόπτερα καί τά αεροπλάνα πού πωλούν σέ ξένες χώρες, αληθεύει? Διότι άν αποφασίσουν νά τά μπλοκάρουν εν ώρα πτήσης λόγω “συγκυριών” όπως στά Ίμια, τί γίνεται? Παρακαλώ γιά μιά απάντηση εις τρόπον ώστε νά ενημερωθώ. Ευχαριστώ

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    4/12/20 | (0 σχόλια)
    της Sylvie Kauffmann (*) Η τελευταία επίσκεψη του Τζο Μπάιντεν στην Ευρώπη χρονολογείται από τον Φεβρουάριο του 2019. Στη Διάσκεψη του Μονάχου για την ασφάλεια, ο αντιπρόεδρος Πενς τα έψελνε στους ευρωπαίους ηγέτες, καλώντας τους να αποσυρθούν, όπως και ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας