Έξι χώρες του ΝΑΤΟ υπογράφουν συμφωνία συνεργασίας για την επόμενη γενιά ελικοπτέρου.- Μεταξύ τους και η Ελλάδα.

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Τρίτη 16 Ιουνίου

Η Lockheed Martin και η Boeing έδωσαν την απάντησή τους σε έναν διαγωνισμό ελικοπτέρων επόμενης γενιάς του αμερικανικού στρατού στις αρχές του 2021. Η Ευρώπη ακολουθεί το παράδειγμα με έξι χώρες του ΝΑΤΟ να συναντώνται για να εξετάσουν ιδέες για ένα νέο σχέδιο αεροσκάφους. (Η καλλιτεχνική απόδοση είναι ευγενική προσφορά των Lockheed Martin και Boeing)
ΠΑΡΙΣΙ — Έξι χώρες του ΝΑΤΟ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης στις 16 Ιουνίου για να εργαστούν από κοινού σε ιδέες για ένα ελικόπτερο επόμενης γενιάς σε μια συνάντηση των υπουργών Άμυνας της συμμαχίας στις Βρυξέλλες.

Η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύουν 26,7 εκατομμύρια ευρώ, ή περίπου 28 εκατομμύρια δολάρια, για το έργο Επόμενης Γενιάς Rotorcraft Capability (NGRC), σύμφωνα με δήλωση του ΝΑΤΟ. Ο Καναδάς πιθανότατα θα είναι χώρα παρατηρητής.

«Σε συνεργασία με τη βιομηχανία, οι συμμετέχοντες θα ξεκινήσουν από ένα clean sheet ( απουσία υφιστάμενων περιορισμών ή δεσμεύσεων) για να εξερευνήσουν πώς να ταιριάξουν τις ανάγκες τους με την τελευταία τεχνολογία στην αγορά, εξετάζοντας επιλογές όπως η υβριδική και ηλεκτρική πρόωση, μια συστηματική αρχιτεκτονική ανοιχτού συστήματος και η παράδοση ριζικά βελτιωμένων χαρακτηριστικών πτήσης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Η μετάβαση στη φάση της σύλληψης της ιδέας θα καθορίσει πραγματικά τις απαιτήσεις με βάση τις απειλές που θα αντιμετωπίσουμε παγκοσμίως», δήλωσε στο Eurosatory ο συνταγματάρχης Alex Willman, σπόνσορ της πολεμικής αεροπορίας στη διεύθυνση μελλοντικών εκπληρώσεων του Ηνωμένου Βασιλείου είπε στην εμπορική έκθεση άμυνας Eurosatory, μόλις μία ώρα αφότου οι χώρες υπέγραψαν τη συμφωνία.
«Αυτό που είναι συναρπαστικό για μένα είναι ότι αυτό είναι ένα από τα πρώτα αεροσκάφη καθαρού σχεδιασμού» (σσ χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις), είπε, προσθέτοντας: «Το NGRC για μένα έχει να κάνει με την ικανότητα μετασχηματισμού, την παράδοση ενός αεροσκάφους ή της ατράκτου του ή ενός συστήματος που βασίζεται σε αρχιτεκτονική ανοιχτού συστήματος σε ψηφιακές ραχοκοκαλιές και έχει ως στόχο εμείς ως στρατιώτες και αεροπόροι να μπορέσουμε να τροποποιήσουμε αυτό το αεροσκάφος για να συμβαδίσουμε με τον ρυθμό της απειλής».

Οι χώρες θα εξετάσουν βελτιώσεις εμβέλειας και ταχύτητας για ένα ελικόπτερο μεσαίας ανύψωσης, την ικανότητα να λειτουργεί σε σενάριο ηλεκτρονικού πολέμου και μια ποικιλία άλλων χαρακτηριστικών που θα βελτιωθούν τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια. Οι προβλεπόμενες αποστολές περιλαμβάνουν μεταφορά, ιατρική εκκένωση, έρευνα και διάσωση και επίθεση.

Η Ολλανδία είναι η πιο πρόσφατη χώρα που υπέγραψε στο πρόγραμμα NGRC, καθώς η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο υπέγραψαν επιστολές πρόθεσης να συμμετάσχουν στην προσπάθεια στα τέλη του 2020. Πολλές από τις εμπλεκόμενες χώρες θα δουν ελικόπτερά τους να φτάνουν στο τέλος της αναμενόμενης διάρκειας ζωής τους και ο στόχος είναι να βρεθούν με αεροσκάφη που θα τα αντικαταστήσουν έως το 2035.

Το νέο αεροσκάφος πρέπει να έχει αυτονομία χωρίς καύσιμα άνω των 1.650 χιλιομέτρων, με στόχο οκτώ ώρες αντοχής και χωρητικότητα φόρτωσης μεταξύ 10.000 και 17.000 κιλών (22.000 και 37.400 λίβρες, αντίστοιχα).

Ο στόχος είναι επίσης να αναπτυχθεί μια κοινή άτρακτος αεροσκάφους τόσο για χερσαίες, όσο και για εναέριες και θαλάσσιες παραλλαγές, αν και ο οργανισμός επιτρέπει τη δυνατότητα χωριστών πλατφορμών εάν μια κοινή άτρακτος αποδειχθεί πολύ αμφιλεγόμενη.

Η εργασία σε πολλά διαφορετικά έθνη είναι πρόκληση, δήλωσε ο Cyril Heckel, διευθυντής εξαγορών και ανάπτυξης του ΝΑΤΟ, στο συνέδριο.

«Μπορείς να μιλήσεις για αυτό και να το δεις σε ένα θεωρητικό αφηρημένο επίπεδο, το καταλαβαίνουν όλοι», είπε, αλλά «γίνεται λίγο πιο περίπλοκο και δύσκολο όταν προσπαθείς να μεταφράσεις αυτήν τη θεωρητική έκκληση σε πραγματική πρακτική δράση. Έξι κυρίαρχα έθνη μαζί, έχουν όλα διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας των ομοσπονδιακών γραφείων, προσέγγισης του θέματος, διαφορετικές δημοκρατικές προκαταλήψεις, διαφορετικούς μηχανισμούς χρηματοδότησης, διαφορετικές χρηματοδοτήσεις, διαφορετικούς κύκλους, ίσως και διαφορετικές σκέψεις για τις απαιτήσεις».

Ωστόσο, οι ευρωπαϊκοί εμπλεκόμενοι φορείς της αεροπορίας λένε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για τα προγράμματα ελικοπτέρων να αυξηθούν ξανά στην ήπειρο.

«Βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής για περιστροφικές πτέρυγες ή για κάθετη πτήση εδώ στην Ευρώπη», δήλωσε ο Roberto Garavaglia, ανώτερος αντιπρόεδρος στρατηγικής της Leonardo Helicopters, κατά τη διάρκεια πάνελ στις 15 Ιουνίου στην έκθεση Eurosatory.

Όχι μόνο τα ελικόπτερα πολλαπλασιάζονται στους στρατούς σε όλο τον κόσμο, αλλά είναι η πρώτη φορά από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν θεσπίστηκε το πρόγραμμα NH-90, που τα ευρωπαϊκά έθνη συζητούν νέες απαιτήσεις αεροσκαφών, σημείωσε.

Αναγνώρισε ότι για οποιοδήποτε μελλοντικό πρόγραμμα ελικοπτέρων, οι βιομηχανικοί εταίροι θα πρέπει να εργαστούν σκληρά για να ξεπεράσουν τις αναπόφευκτες διαφωνίες που έχουν προκαλέσει πολλά κοινά ευρωπαϊκά προγράμματα στο παρελθόν.

«Είναι πιο εύκολο να συνδυάσεις τις ικανότητες που μπορείς να αναπτύξεις στην Οκλαχόμα και το Μίσιγκαν από αυτές που μπορείς να αναπτύξεις μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, επειδή έχουμε εκατοντάδες χρόνια ιστορίας και… δεν είμαστε ομοσπονδιακή ένωση», σημείωσε.

Ο Jerome Combe, επικεφαλής της Airbus για την πολιτική και τη στρατηγική προϊόντων, χαρακτήρισε το πρόγραμμα NGRC μια ευκαιρία για «επαναφορά καλύτερων συνεργασιών» και ανάπτυξη ενός πιο «γραμμικού» τρόπου συνεργασίας μεταξύ των εταίρων του κλάδου.

Η προσπάθεια υπό την ηγεσία του ΝΑΤΟ να τοποθετήσει ένα ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων θα μπορούσε να προετοιμάσει τη βάση για έναν ανταγωνισμό μεταξύ των βιομηχανιών στροφείων με έδρα τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Ο στρατός των ΗΠΑ σχεδιάζει να επιλέξει έναν νικητή μεταξύ της Bell και μιας ομάδας Sikorsky-Boeing για να κατασκευάσει το μελλοντικό αεροσκάφος επίθεσης μεγάλης εμβέλειας ή FLRAA, γύρω στον Σεπτέμβριο. Η υπηρεσία σχεδιάζει να θέσει το αεροσκάφος σε πεδίο το 2030.

defensenews.com

spot_img

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,749ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
22,700ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα