Ο αλυτρωτισμός των Σκοπίων.

5/12/18 | 3 σχόλια | 2 απαντήσεις | 575 εμφανίσεις

του Νίκου Μέρτζου.

Επί εβδομήντα και πλέον χρόνια το Κράτος των Σκοπίων διδάσκει τον επιθετικό αλυτρωτισμό του σε βάρος της Ελλάδος  σε όλα τα σχετικά διδακτικά βιβλία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι το επίσημο κρατικό ιδεολόγημα του «Μακεδονισμού» με το οποίο έχουν γαλουχηθεί όλες οι γενεές των πολιτών του από το 1944 μέχρι σήμερα. Κλειδί είναι το όνομα Μακεδονία. «Είναι το όχημα του αλυτρωτισμού σε βάρος της Ελλάδας» δήλωσε ο Ανδρέας Γ. Παπανδρέου πριν 26 χρόνια. Αυτή η συστηματική διδαχή του «Μακεδονισμού» επί 75 χρόνια, με απαγορευμένο κάθε αντίλογο είναι ο κώδικας για να κατανοήσει κανείς τους ηγέτες και τους Σλάβους πολίτες των Σκοπίων

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2018 δημοσιεύθηκε στα Σκόπια η είδηση ότι η κυβέρνηση Ζάεφ αποσύρει ήδη 22 σχολικά εγχειρίδια από τα οποία θα αφαιρέσει τις σχετικές επιθετικές αναφορές. Παραμένει, όμως, άγνωστο αν τούτο εφαρμόσθηκε ήδη.

΄Ολα τα σχολικά βιβλία  των Σκοπίων διδάσκουν μέχρι και σήμερα ότι δήθεν: * Οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήσαν ΄Ελληνες. * Τον Μακεδονικό Αγώνα 1903-1908 διεξήγαγαν κατά των Ελλήνων οι Μακεδόνες και όχι οι Βούλγαροι κομιτατζήδες.* Υπό τους Οθωμανούς υπήρχε μια (ανύπαρκτη στα οθωμανικά Αρχεία)  «Ενιαία Μακεδονία» την οποία στους Βαλκανικούς Πολέμους  1912-1913 κατέκτησαν  και  διεμέλισαν οι κατακτητές της ΄Ελληνες, Βούλγαροι και Σέρβοι..* Η Βαρντάρσκα Μακεντόνια «απελευθερώθηκε από τον ζυγό των Σέρβων χάρις στους αγώνες των Μακεδόνων» και το 1991 ανακηρύχθηκε ανεξάρτητη «Δημοκρατία της Μακεδονίας», «η οποία είναι το μοναδικό ελεύθερο τμήμα της Ενιαίας Μακεδονίας και έχει το καθήκον να μεριμνά για τους υπόδουλους Μακεδόνες των γειτονικών της Κρατών».* «Το 52% της Ενιαίας Μακεδονίας  είναι η Εγκέϊτσκα (Αιγαιατική) Μακεντόνια την οποία  η Ελλάδα το 1923 αποίκισε με ΄Ελληνες πρόσφυγες της Ανατολής και νόθευσε την εθνική ομοιογένεια των Μακεδόνων». * «Οι Αιγαιάτες Μακεδόνες πολέμησαν για να απελευθερώσουν την  Εγκέϊτσκα Μακεντόνια το 1941-1944 κατά την Κατοχή και το 1944-1949 κατά τον Ελληνικό Εμφύλιο. Όταν ηττήθηκαν, κατέφυγαν στην ελεύθερη Μητέρα Μακεδονία που τους  χορήγησε πολεμική σύνταξη για την συμμετοχή τους στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα ενάντια στους ΄Ελληνες κατακτητές».* «Στην  Εγκέϊτσκα Μακεντόνια μέχρι σήμερα ζουν ακόμη άλλοι 250.000 Αιγαιάτες Μακεδόνες στους οποίους η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει αλλά υποχρεούται να αναγνωρίσει ως εθνική μακεδονική μειονότητα».

Τα επιθετικά μυθεύματα των Σκοπίων τεκμηρίωσε αδιάσειστα και δημοσίευσε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών στην μελέτη της «Μακεδονισμός». Η αγγλική της έκδοση “Macedonism” επεδόθη σε όλες τις αντιπροσωπείες των κρατών μελών του ΝΑΤΟ, που είχαν συνέλθει τον Απρίλιο 2008 σε Σύνοδο Κορυφής στο Βουκουρέστι και είχαν ήδη προαποφασίσει να εντάξουν στη Συμμαχία τα Σκόπια με το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Ωστόσο, όταν διάβασε την μελέτη  “Macedonism”, η Σύνοδος Κορυφής απεφάσισε ομόφωνα, χωρίς κανένα βέτο της Ελλάδος, ότι προϋπόθεση της εντάξεως είναι η προηγουμένη συμφωνία Αθηνών-Σκοπίων. Αυτήν την ομόφωνη απόφαση επαναλαμβάνει σταθερά κάθε έξη μήνες όλα τα επόμενα εννέα χρόνια κάθε Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ και, επίσης, της Ε.Ε.

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών έχει αποδελτιώσει και μετέφρασε στα ελληνικά και στα αγγλικά όσα επίδικα διδάσκουν στα Σκόπια περί τα 25 σχετικά σχολικά βιβλία και παρέδωσε την σχετική μελέτη στον υπουργό των Εξωτερικών Ν.Κοτζιά. Με αυτήν την ισόβια διδασκαλία το ολοκληρωτικό καθεστώς του «Μακεδονισμού» μετέβαλε σε ναρκοπέδιο την χώρα του και τις προοπτικές της. Ενδεικτικά δημοσιεύονται σε ελληνική μετάφραση  εδώ αυτούσια τα ακόλουθα αποσπάσματα βιβλίων που διδάσκουν ακόμη σήμερα τα εξής:

«Έτσι στις 30 Ιουνίου 1913 ξεκινά ο Β΄ Βαλκανικός Πόλεμος. Η Βουλγαρία ηττήθηκε και η Μακεδονία στις 30.VII.1913 με τη Συνθήκη του Βουκουρεστίου διαιρέθηκε σε τέσσερα τμήματα μεταξύ των εμπολέμων: της Σερβίας (Μακεδονία του Βαρδάρη), της Ελλάδας (Μακεδονία του Αιγαίου), της Βουλγαρίας (Μακεδονία του Πιρίν) ενώ ένα μικρό τμήμα παραχωρήθηκε στο νεοσύστατο κράτος της Αλβανίας. Με την πράξη αυτή διασπάσθηκε η ενότητα της Μακεδονίας γεγονός που επιβεβαίωσε και η Συνθήκη Ειρήνης των Βερσαλλιών το 1919».

«Η σύναψη της τετραμερούς Βαλκανικής Συμμαχίας εξέφρασε τις κατακτητικές διαθέσεις της βουλγαρικής, σερβικής και ελληνικής μπουρζουαζίας εις βάρος της Μακεδονίας. Στον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο “οι απελευθερωτές” έσπευσαν να αρπάξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα της Μακεδονίας αλλά, επειδή ήρθαν σε σύγκρουση για τη διανομή, οδηγήθηκαν στο Β΄ Βαλκανικό Πόλεμο. Η Βαλκανική Συμμαχία είχε κατακτητικό χαρακτήρα ως προς τη Μακεδονία Θεωρούσε ότι η τουρκική κυριαρχία πρέπει να αντικατασταθεί από τη σερβική, τη βουλγαρική και την ελληνική εξουσία και η εθνική ακεραιότητα της Μακεδονίας να διασπασθεί.»[1]

«Στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο παρόμοια ήταν και η κατάσταση στη Μακεδονία του Αιγαίου όπου επιστρατεύθηκαν περίπου 20.000 Μακεδόνες από τον ελληνικό στρατό. Χωρίς καμία στρατιωτική προετοιμασία τους οδήγησαν απευθείας στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Έτσι οι επιστρατευθέντες Μακεδόνες σε διάφορους στρατούς ήταν αναγκασμένοι να πολεμήσουν ο ένας εναντίον του άλλου»

»Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος είχε πολύ σοβαρές και εκτεταμένες συνέπειες για τη Μακεδονία, την οικονομική της ανάπτυξη και το εθνικοαπελευθερωτικό της κίνημα. Πολλές πόλεις και πολλά χωριά υπέστησαν τρομερές καταστροφές.»[2]

«Χάρη σε αρχαιολογικές έρευνες ανακαλύφθηκαν υπολείμματα αρχαίων πόλεων όπως οι Αιγές, η Πέλλα, το Δίον κ.ά. καθώς επίσης η πολύ σημαντική νεκρόπολη στο Τρεμπένιστε (6ος αι. π.Χ.), η νεκρόπολη στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης, οι βασιλικοί τάφοι στο Κούτλες (Βεργίνα) κ.ά. Η ανασκαφή των βασιλικών τάφων αποδεικνύει ότι στη Μακεδονία είχε αναπτυχθεί ένας ξεχωριστός αρχιτεκτονικός τύπος νεκροταφείου που δεν συναντάται καθόλου στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες.» [3]

«Η σημερινή επικράτεια της γεωγραφικής ενότητας της Μακεδονίας στο παρελθόν κατοικούνταν από διάφορες φυλές. Μεταξύ αυτών, ασφαλώς τον σημαντικό ρόλο στην αρχαιότητα είχαν οι αρχαίοι Μακεδόνες Οι αρχαίοι Μακεδόνες διέφεραν από τους Έλληνες τόσο ως προς τη γλώσσα, όσο και ως προς τα έθιμα, τη θρησκεία, την κοινωνική ζωή και την πολιτειακή οργάνωση.

»Η έννοια Ελληνισμός είναι ένας τεχνητός και κατασκευασμένος όρος στην ιστοριογραφία του 19ου  αιώνα για να χαρακτηρίσει μία μακρά περίοδο στα ιστορικά και πολιτιστικά δρώμενα των μη ελληνικών λαών από την εποχή των μεγάλων κατακτήσεων του Αλεξάνδρου Γ’ του Μακεδόνα (334-323 π.Χ.) μέχρι το 30 π.Χ. όταν και καταλύθηκε η τελευταία μακεδονική δυναστεία. Σε αυτό το πλαίσιο, η ονομασία δόθηκε από την ελληνική λέξη Ελληνισμός.

»Ο όρος Ελληνισμός θα έπρεπε να δίδει την έμφαση σε κάθε τι ελληνικό στην Ιστορία και τον πολιτισμό των μη ελληνικών λαών. Ωστόσο, με τις μεγάλες κατακτήσεις του Αλεξάνδρου Γ’ του Μακεδόνα στην πραγματικότητα αναμίχθηκαν ο μακεδονικός και ο ελληνικός πολιτισμός με τους αρχαίους πολιτισμούς της Ανατολής. Ως εκ τούτου ο νέος πολιτισμός, που προέκυψε από τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις και τις αναμίξεις, αναφέρεται στην ιστοριογραφία ως ελληνιστικός πολιτισμός ή μακεδονο-ελληνιστικός σε αντίθεση με τον ελληνικό και τον μακεδονικό πολιτισμό. Παρόλα αυτά, ο όρος θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τον όρο αλεξανδρισμός (aleksandrizam) ή μακεδονισμός (makedonizam).»[4]

Ν.Ι.Μέρτζος

[1]Blaže Ristovski, Šukri Rahimi, Simo Mladenovski, Todor Čepreganov, Stojan Kiselinovski, Istorija za vtora godina gimnazisko obrazovanje, Skopje, 2014.

Εγχειρίδιο Ιστορίας της Β΄ Γυμνασίου, Σκόπια 2006, επανέκδοση 2014. Σελ. 177-8

[2]Blaže Ristovski, Šukri Rahimi, Simo Mladenovski, Todor Čepreganov, Stojan Kiselinovski,

Istorija za treta godina gimnazisko obrazovanje, Skopje, 2015.

Εγχειρίδιο Ιστορίας Γ’ Γυμνασίου, Σκόπια 2006, επανέκδοση 2015. Σελ. 30

[3] Blaže Ristovski, Šukri Rahimi, Simo Mladenovski, Todor Čepreganov, Stojan Kiselinovski,

Istorija za treta godina gimnazisko obrazovanje, Skopje, 2015.

Εγχειρίδιο Ιστορίας Γ’ Γυμνασίου, Σκόπια 2006, επανέκδοση 2015. Σελ. 30

4 Blaže Ristovski, Šukri Rahimi, Simo Mladenovski, Todor Čepreganov, Mitko B. Panov,

ISTORIJA ZA PRVA GODINA GIMNAZISKO OBRAZOVANJE, Skopje 2014.

Ιστορία A΄ Γυμνασίου, Σκόπια 2014. Σελ. 59, 74, 78

ΠΗΓΉ: Εστία.

Category: Προτεινόμενα άρθρα, Το σχόλιο της ημέρας

( 3 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    Ελπιζουμε να επανελθει ο κ. Μερτζος , με αναλογα μαθηματα στο Ανοιχτο Διαδικτυακο Πανεπιστημιο για να ”ξεστραβωθουν” οι ανιστορητοι συνελληνες , που αγκαλιασαν εξαρχης την προχειρη -οπως την Συμφωνια με τον Αρχιεπισκοπο και τις πρωτροφανεις σκοπιμες συλληψεις ”των εγκληματιων με το λευκο κολλαρο”- Συμφωνια των κ.κ. Κοτζια- Δημητρ-ωφ.
    Ειναι εκδηλη η αιχμη του κ. Μερτζου κατα του κ. Κοτζια , στον οποιον παρεδοθησαν απο την γεραρη Εταιρεια Μακεδονικων Σπουδων , ολα τα αποδελτιωθεντα επιδικα ιστορικα στοιχεια και τα μυθευματα τους στα σχολικα βιβλια των Σκοπιων , οπως ειχαν δοθει -προφανως με μεριμνα των κ.κ. Καραμανλη και Μπακογιαννη το 2008 στο Βουκουρεστι – στις αντιπροσωπειες ολων των κρατων μελων του ΝΑΤΟ και ειχαν το γνωστο εθνωφελες αποτελεσμα, που αφησε τους Σκοπιανους στα σκαλια του ΝΑΤΟ δεκα ολοκληρα χρονια ,παρ’οτι προσεφυγαν στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης, στο οποιο οπως διεπιστωθη απο προσσφατες δηλωσεις του πρεσβεως κ. Μαλλια η τοτε κυβερνηση του κ.ΓΑΠαπανδρεου το 2011 ,απεφυγε να αντιδρασει νομικως και διπλωματικως για απορριψη του Σκοπιανου αιτηματος για καταδικη μας επι παραβιασει της Ενδιαμεσης Συμφωνιας τωνσ Παπουλια-Τσεβερνκοφσκι-Χολμπρουκ το 1995.
    Γιατι ομως δεν ειχε αναλογη επενεργεια το υλικο της ΕΜΣ, που παρδεδοθη στον κ.Κοτζια και στην Συμφωνια , που υπεγραφη στις σημαδιακες απο το 1949 Πρεσπες;;;.

    • 1.1
      PAVLOS ALTINIS says:

      Ο Μέρτζος ήταν ένας από αυτούς που την “αγκάλιασαν”!!! Έγραψε άρθρα, έκανε ομιλίες, εμφανίσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές (νομίζω και των Σκοπίων) υποστηρίζοντας την εν λόγω συμφωνία!!!!! Π.χ. http://www.kathimerini.gr/942106/article/epikairothta/politikh/entimos-symvivasmos-me-to-kratos-twn-skopiwn

      • 1.1.1
        Σ.Α.Ν says:

        Δεν σας απαντω για να στηριξω τον κ. Μερτζο , αγαπητε κ. Αλτινη, αλλα θαρρω πως δεν εδωσε τα στοιχεια -που αναφερει- της Εταιρειας Μακεδονικων Σπουδων , στον κ. Κοτζια για να τα ξεχασει κατα τις διαπραγματευσεις του με τον Σκοπιανο συναδελφο και συνωνυμό του Δημητρ-ωφ και μαλλον στον εντιμο συμβιβασμο -που ανεφερε στο αρθρο του στην Καθημερινη- δεν θα μπορουσε να εννοουσε -αυτος ο σημαιοφορος του αντιμακεδονισμου των Σκοπιων- την παραχωρηση των ανυπάρκτων ιστορικως Μακεδονικης Εθνοτητος και Μακεδονικης γλωσσης.
        Ισως να μη υπελογισε την εμμονη των Κομμουνιστογενων αριστερων – του κ. Κοτζια εν προκειμενω- στις διεθνοκομμουνιστικες και πανσλαβιστικες εμμονες τους της 10ετιας του 1940 ,ουτε και στην διαφοροποιηση της κας Παπαρηγα του ΚΚΕ -του οποιου ηταν μελος ο κ.Κοτζιας- κατα την συσκεψη των πολιτικων αρχηγων υπο τον αειμνηστον Καραμανλη τον Απριλιον του 1992 και κατα την οποιαν -ως γνωστον- ειχεν αποφασισθει να μη δοθει στους Σκοπιανους ουτε το ονομα της Μακεδονιας .
        Φαντασθειτε την εκπληξη της κας Δαμανακη, προεδρου του Συριζα το 1992 -που συμφωνησε με την κοινη αποφαση- για την ανυπακοη του διαδοχου της κ. Τσιπρα.
        Σε καθε περιπτωση -και αυτο ειναι ευχαριστο- θα ισχυσει το ”καθε θαμα και τρεις μερες” και γιαυτην την συγκεκριμενη Συμφωνια , για να ξαναρχισουμε απο την αρχη ,οταν θα εκλειψουν -λογω των επερχομενων εκλογων – απο τις κυβερνησεις οι κ.κ. Ζαεφ και Τσιπρας , με πιο ωριμη, καλυτερα προετοιμασμενη Ελληνικη ομαδα και με δογμα της το ”σπευδε βραδεως”, για να υπαρξει-για οσους βιαζονται να υπαρξει- μια λειτουργικη λυση ,οπως λεμε και για το Κυπριακο.

  2. 2
    PAVLOS ALTINIS says:

    Ο Ν. Ι. Μέρτζος “ξαναχτύπησε”!!!! Έγραψε άρθρο για τον “αλυτρωτισμό των Σκοπίων”!!!! Αυτά δεν τα ήξερε όταν το ξεπούλημα του ονόματος της Μακεδονίας το βάφιζε “έντιμο συμβιβασμό”;;;;; Προβλέπω ότι οι αμερικάνοι αρχίζουν να “μαζεύουν τα ασυμμάζευτα”!!!! Δεν τους βγαίνει το ξεπούλημα της Μακεδονίας!!!!

  3. 3
    Χρίστος says:

    Δεν θυμάμαι καλά αλλά νομίζω σ ένα βιβλίο του Μέρτζου η Μακεδονία χωρίζεται σε τρεις ζώνες νότια κεντρική και βόρεια με απαρίθμηση των πόλεων απ΄ όπου διέρχεται η κάθε ζώνη.
    Θυμάται κανείς ; Κάνω λάθος;

Back to Top

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    16/12/18 | (0 σχόλια)
     ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ Υ​​πάρχουν θετικές και αρνητικές εκτιμήσεις (πιθανολογήσεις και προγνωστικά) για την εξέλιξη της εξέγερσης των «κίτρινων γιλέκων» στη Γαλλία. Εχει την ιδιαιτερότητα να είναι μια εξέγερση χωρίς ιδεολογία (χωρίς κίνητρα ή προσχήματα θεωρητικών πεποιθήσεων ή «οραμάτων»). Την κινεί μόνο ...

Ροή ειδήσεων




Καιρός


Το σκίτσο της ημέρας