Κράτος και Εκκλησία.

15/11/18 | 5 σχόλια | 6 απαντήσεις | 467 εμφανίσεις

Με τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας ασχολήθηκε η εκπομπή “Τομές στην Επικαιρότητα” της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης TV-100 την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018. Προσκεκλημένοι ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος καθηγητής στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και ο καθηγητής Εκκλησιαστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ Κ. Παπαγεωργίου.

Category: Videos

( 5 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Χρίστος says:

    Εξαιρετικό δίδυμο Παντελή πολύ καλή συζήτηση.
    Άλλη θέση πάντως περίμενα από τον π Νικόλαο.
    Ο π Νικόλαος υποστήριξε ότι η πολιτεία πρέπει να φροντίζει την θρησκεία σαν συστατικό της κοινωνικής σταθερότητας. Αυτή είναι η ουσία της τοποθέτησης του.
    Συμφωνούμε απόλυτα σ αυτό γιατί αυτή είναι η φύση τη ς θρησκείας . Είναι ο ενωτικός λόγος των πολιτικών κοινωνικών εθνικών παραδόσεων και ο τοποτηρητής της ηθικής που προκύπτει από αυτά. Πάντα βέβαια όλα αυτά στηρίζονται πάνω σε μια πίστη ανεξάρτητα της αλήθειας της πίστης.
    Έτσι έζησε το Βυζάντιο.
    Άρα η πολιτεία πρέπει να σέβεται και να φροντίζει την επίσημη θρησκεία , γιατί αυτή φέρει μαζί της όλα τα παραπάνω , και να την στηρίζει οικονομικά.

    Από αυτό το σημείο μέχρι το να ορκίζεται ο ιεράρχης στον πρόεδρο της δημοκρατίας και το εσωτερικό νομικό καθεστώς της εκκλησίας να ψηφίζεται από την βουλή είναι υπάρχει μεγάλη απόσταση.

    Το σύνταγμα πρέπει ν αναφέρει , όπως πολύ σωστά είπε ο κ καθηγητής, την ιστορική επίδραση της εκκλησίας πάνω στο έθνος και να αναγνωρίζει τιμητικά ότι το σύνταγμα γίνεται στο όνομα της Αγίας Τριάδος γιατί αυτό έλεγαν αυτοί που έστησαν αυτό το κράτος αλλά και ότι κρατούσα θρησκεία είναι το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα προς τιμή της πλειοψηφίας του λαού που πιστεύει σ αυτό το δόγμα.

    Όλα τα άλλα όμως τι λόγο έχουν να έχουν να συνδέονται τόσο στενά;
    Το κράτος οφείλει την χρηματική επιδότηση της εκκλησίας ανεξάρτητα από τις οφειλές του προς αυτήν αφού το εθνικό νόμισμα εκδόθηκε με την περιουσία της εκκλησίας δηλαδή των δωρεών των πιστών της.
    Κι εδώ είναι η απαίτηση των μη πιστών που απαιτούν να εισπράξουν τις δωρεές των πιστών όταν φωνάζουν για την εκκλησιαστική περιουσία.
    Οι ιερείς όμως με πια λογική απαιτούν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι;
    Αρκεί να έχουν τα έξοδα της οικογενείας τους απ όπου κι αν προέρχονται.

  2. 2
    afrwnios says:

    Πολύ ωραία εκμπομπή αλλά θα διαφωνήσω με όλους τους ομιλητές της ακόμα και με τον κ. Σαββίδη. Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα θέματα που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Πάνω από το 70% της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι καταπατημένο όχι μόνο από τους δήμους αλλά και από ιδιώτες. (χρησικτησία)που με τον μανδύα της ασάφειας κάνουν ότι θέλουν και συνεχίζουν να καταπατούν και με την βοήθεια παπάδων, πολιτικών και δημάρχων. Μέσα στην κρίση που πέρασε ο ελληνικός λαός, η εκκλησία θα μπορούσε να δώσει περισσότερα στο ποιμνιό της αλλά δεν μπόρεσε ενώ θα είχε τις δυνατότητες. Αυτή η συμφωνία βγάζεί μόνο έναν κερδισμένο τον ελληνικό λαό. Γιατί η εκκλησία είναι εγγυητής της μη διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Καταρχήν δεν πουλάει όπως το κράτος και δεν υπάγεται η περιουσία της σε κανένα ΤΑΙΠΕΔ. Με αυτόν τον τρόπο βγαίνει μόνο κερδισμένη η εκκλησία και ο λαός. Δεν χάνει αλλά κερδίζει. Το ελληνικό μπροστά στην Βουλιαγμένη είναι μια απλή οδοντόκρεμα. Γιατί να μην επωφεληθεί ο ελληνικός λαός από μια τέτοια συμφωνία.

    Αναφορικά με τη διαχείριση ο καλύτερος τρόπος είναι η συνεργασία εκκλησίας και κράτους. Πήγαινε εσύ κυριε Σαββίδη σε ένα δήμο να ζητήσεις μια πλατεία(οικοπεδο) που ανήκει στην εκκλησία. Η πήγαινε να ζήτησεις μια έκαταση που εχεί κομματιαστεί σε διαφόρους ψηφοφόρους του δημάρχου και της ενορίας. Έτσι χτιστηκε η Αθήνα και όλη η Ελλάδα. Δεν πρέπει νατο ξεχνάμε αυτό.

    Αν πραγματικά λειτουργήσει αυτή η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας και πάρουν πίσω την περιουσία από τους καταπατητές. Αυτό θα ήταν Ανάσταση για τους Έλληνες. Γιατί πραγματικά πιστεύω ότι όχι μόνο μπορεί να χρηματοτοδοτήσει την μισθοδοσία των κληρικών αλλά και το βιοτικό επίπεδο των ελλήνων. Και αυτά τα λέω γιατί οι ομιλητές της εκπομπής δεν είναι τεχνοκράτες για να γνωρίζουν σε βάθος τα ζητήματα της περιουσίας της εκκλησιάς.

    Εγώ με τους Συριζαίους δεν τα πηγαίνω καλά τους θεωρώ λούμπεν. Αλλά ούτε με τους παπάδες στις ενορίες. Αλλά για το όραμα του Αρχιεπισκόπου μπορώ να πω ότι τον θαυμάζω. Οτι αξίζει στον τόπο μας να έχουμε έναν τόσο μεγάλο πνευματικό ηγέτη. Που μπορεί να δει τόσο μπροστά.

    • 2.1
      Χρίστος says:

      Σήμερα είναι Κυριακή του άφρωνα πλούσιου όμως εσύ μιλάς με φρόνηση.
      Το δίδυμο Ιερωνύμου Τσίπρα είναι ότι καλύτερο για την χώρα. Ο Τσίπρας αγανακτισμένος αριστερός δέχεται ότι η εκκλησία είναι ο γεννήτορας αυτού του κράτους έθνους και στήριξε την γνώση για την υπόσταση μας με τους παπαδασκάλους. Μεγάλη αλλαγή αυτού του ανθρώπου που δείχνει την υπακοή του στην προσωπικότητα του Ιερώνυμου .Όσο κι αν φανεί παράδοξο αυτή την στιγμή υπάρχει σύμπνοια κράτους εκκλησίας προς όφελος του έθνους για τις επόμενες δεκαετίες.Υπαχθηκε επιτέλους η κυβερνητική αριστερά στην έννοια της εθνικής παράδοσης.

      • 2.1.1
        Επισκέπτης says:

        Όπως γράφω παρακάτω, ο πιτσιρικάς δουλεύει τον γέρο-Λιάπη, αριστερό από τα γεννοφάσκια του, κι αυτό τον λέει … σύγχρονο Σαούλ !!!

        Κάπου γράφαμε σχετικά με τα προνόμια τής Εκκλησίας (ΕΜΦΙΑ κλπ) και ότι πρέπει να καταργηθούν, διότι είναι σκάνδαλο.

        Ακόμη ένα προνόμιο των παπάδων είναι ότι, ενώ είναι Δ.Υ. σαν παπάδες, επιτρέπεται να διορίζονται και δάσκαλοι/καθηγητές πάλι στα Δημόσιο. Διπλοθεσίτες, δηλαδή, με την βούλα τού κράτους!

        Θυμάσαι την γράφαμε εδώ; Αφού έχουν επάγγελμα, ας ασκούν το λειτούργημα τού ιερέως αμισθί, όπως γράφω για τούς ραββίνους και τούς ιερείς τής αγγλοφώνου ορθοδόξου εκκλησίας.

        Μ’ ενοχλεί επίσης ότι το κράτος στέλνει τιμητικά αγήματα για την υποδοχή τού Αγίου Φωτός(*), ιερών λειψάνων κλπ. Να σταματήσει πλέον αυτή η στενή σχέση εκκλησίας κράτους.

        _______________________________

        (*) Ο Γιανναράς, όλη αυτήν την χριστεμπορία την αποκαλεί -και δικαίως- θρησκευτικό πρωτογονισμό.

  3. 3
    anixneuseis says:

    Το σχόλιο του Επισκέπτη αφαιρέθηκε. Μη φθάσουμε στο σημείο να τον αποκαλούμε και “τσογλάνι”. Αίσθηση ορίων.

    • 3.1
      Επισκέπτης says:

      Δεν είναι, κ. Σαββίδη; Εγώ έτσι βλέπω τον επαγγελματία καταληψία, που έγινε όλως τυχαίως πρωθυπουργός, άλλαξε κυνικότατα δέκα φορές στάση και περιπαίζει έναν γέρο αρχιεπίσκοπο, τραβώντας τον από την μύτη, ενώ αυτός τον αποκαλεί … Σαούλ (!).

  4. 4
    Χρίστος says:

    Βέβαια το λέει η ΝΔ ότι ο αρχιεπίσκοπος δεν έχει μυαλό και τον παρασύρει ο Τσίπρας!
    Όσοι συμφωνούν είναι δικό τους θέμα.
    Όμως αυτός που έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια είναι ο Τσίπρας αυτός που βγάζει στη σέντρα τους απατεώνες είναι ο Τσίπρας αυτός που πήρε μεγάλες αποφάσεις είναι ο Τσίπρας.
    Από εκεί και μετά όλοι έχουμε την άποψη μας για τα γεγονότα.

  5. 5
    Χρίστος says:

    Επισκέπτη σκέφτηκες ποτέ γιατί χρησιμοποιείς τέτοιες λέξεις για άλλους ανθρώπους?

    • 5.1
      Επισκέπτης says:

      Διότι νομίζω ότι είναι οι μόνες που τούς ταιριάζουν. Όπως και θεωρώ κομματόσκυλο αυτόν που εξυμνεί έναν κοινό απατεωνίσκο, εκτός πια κι αν είναι τόσον αφελής.

      Δεν απάντησες στο σχόλιό μου 2.1.1

Back to Top

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    16/12/18 | (0 σχόλια)
     ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ Υ​​πάρχουν θετικές και αρνητικές εκτιμήσεις (πιθανολογήσεις και προγνωστικά) για την εξέλιξη της εξέγερσης των «κίτρινων γιλέκων» στη Γαλλία. Εχει την ιδιαιτερότητα να είναι μια εξέγερση χωρίς ιδεολογία (χωρίς κίνητρα ή προσχήματα θεωρητικών πεποιθήσεων ή «οραμάτων»). Την κινεί μόνο ...

Ροή ειδήσεων




Καιρός


Το σκίτσο της ημέρας