Αλλάζει η Ιστορία στα σχολεία

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Ευρύτατες αλλαγές προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στη διδασκαλία της Ιστορίας από την Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.

Ο υπουργός κ. Κώστας Γαβρόγλου παρέλαβε επισήμως την πρόταση για τα νέα προγράμματα σπουδών στο μάθημα – τον βασικό κορμό της οποίας παρουσίασε η «Κ» στις 27/9 – από τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γεράσιμο Κουζέλη και τα μέλη της επιτροπής που είχε συσταθεί για τον λόγο αυτό επί υπουργίας Νίκου Φίλη.

Όπως δήλωσε χθες στην «Κ» ο ιστορικός, καθηγητής του Παν. Αιγαίου κ. Γεώργιος Κόκκινος και μέλος της επιτροπής, οι στρατηγικής σημασίας στόχοι των υπό συζήτηση νέων προγραμμάτων της Ιστορίας είναι οι εξής:

1) Μύηση των παιδιών στην επιστημολογική και μεθοδολογική ιδιαιτερότητα της ιστορίας (τα είδη πηγών και τα εργαλεία του αρχαιολόγου και του ιστορικού), καθώς και επίγνωση εκ μέρους των του κοινωνικού της ρόλου που αλλάζει διαχρονικά.

2) Η συνάρτηση της εθνικής ιστορίας με υπάλληλους (=τοπική), αλλά και επάλληλα διευρυνόμενους ομόκεντρους κύκλους (=βαλκανική, μεσογειακή, ευρωπαϊκή, παγκόσμια ιστορία).

3) Η σφαιρική-ολιστική θεώρηση των γεγονότων και των ιστορικών φαινομένων: πολιτικο-στρατιωτικο-διπλωματική, περιβαλλοντική, κοινωνική, οικονομική, πολιτισμική, διανοητική ιστορία με επίκεντρο όχι μόνο τα εξαιρετικά άτομα αλλά και τις κοινωνικές ομάδες, ιδίως αυτές που υφίστανται ιστορικά πολιτική καταπίεση, διώξεις και αποκλεισμούς (μια μορφή αναδρομικής ιστορικής δικαιοσύνης), αλλά και πολύ χειρότερα εθνοκαθάρσεις και γενοκτονίες.

4) Ανάληψη πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς κυρίως μέσω των θεματικών φακέλων.

5) Συνοχή και λογική συνέπεια των προγραμμάτων από την Γ’ Δημοτικού έως και το Λύκειο.

6) Ευθυγράμμιση με τα ακαδημαϊκά ειωθότα στον Δυτικό κόσμο αναφορικά με το μάθημα της ιστορίας (με γνώμονα τις εξελίξεις στη Διδακτική της Ιστορίας και τη σύγχρονη ιστοριογραφία), αλλά και με τις Οδηγίες-Συστάσεις της UNESCO, του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

kathimerini.gr

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οι ανακοινωσεις του καθηγητου της Ιστοριας -ποσους τετοιους αληθεια εχουμε και ποτε ”παρηχθησαν” και ποσα ιστορικα βιβλια εγραψαν -κ. Κοκκινου του Πανεπιστημιου Αιγαιου, θυμιζουν τις ακατανοητες εννοιες της 10ετιας του 1980 στα αμφιθετρα και στις ”μαζωξεις” του ευρεος φασματος των προοδευτικων κοινωνικοπολιτικων συλλογικοτητων ,απο τις οποιες γαλουχηθηκαν και οι απειραριθμοι σημερινοι ιστορικοι επιστημονες , που ομιλουν και γραφουν σε εφημεριδες και ιστοτοπους τα παντα ολα , για να διαπαιδαγωγησουν την Ελληνικη κοινη γνωμη ,που αντιστεκεται και επιμενει στις συνεχιση των Ελληνοχριστιανικων παραδοσεων και των εθιμων , για να ”ξεμπλεξουν μια και καλη” με την παραδοσιακη συντηρηση και θρησκευτικοτητα των νεοελληνων αφ’ενος και να δημιουργησουν την νεα ”προοδευτικη” πλειοψηφια και μονιμη εκλογικη πελατεια τους,αφ’ετερου.
    Οσοι αμφεβαλλαν μεχρι τωρα, για τις μακροπνοες και σταθερες προθεσεις τους , διαπιστωνουν οτι οι πασης φυσεως αριστεροι και ”προοδευτικοι” Ελληνες απο το 1981 αγωνιζονται -υπογειως και ανωγειως-να ανατρεψουν ο,τι ελληνικο εμαθαν απο το 1821 δεκα γενηες Ελληνων , με βαθειες βουτιες και στις μοναδικες ιστοριες των Ηροδοτου και Θουκιδιδη για τους αρχαιους , που εκτισαν-οπως λενε και γραφουν- Παρθενωνες με τους δουλους και κατεκτησαν την Ανατολη με τον αιμοβορο Μ.Αλεξανδρο ,καθως και στους ανιστορητους χρονικογραφους για να αναδειξουν το σκοτεινο Βυζαντιο .

    Υ.Γ Φυσικα αγνοουν ,η , παραβλεπουν οι απλως Ελληνωνυμοι οτι, ο Παρθενωνας και τα αλλα μοναδικα εργα τεχνης και μνημεια μας εγιναν οχι απο παραγιους και ατζαμηδες δουλους ,αλλα απο ανεπαναληπτα Ελληνικα μυαλα -και θελουν να τα χαρισουν σε ολους τους λαους του κοσμου ως παγκοσμια κληρονομια ,χωρις να αναφερουν καν τα ονοματα των Ελληνων δημιουργων και ας ειναι πασιγνωστο οτι οι περισσοτεροι των λαων αυτων ζουσαν την εποχη εκεινη στα βουνα και στα ορη.
    Ομως ετουτη η γη και ο 3000 χρονων πολιτισμος ειναι δικα μας και θα συνεχισουμε να αντιστεκομαστε στην εξαφανιση τους ,απο λιγους και ανιστορητους Ελληνες , που στην επομενη 4ετια δεν θα τους εχουμε ,γιαυτο και αυτοι τρεχουν να προλαβουν να τελειωσουν το εργο που ανελαβαν , ποτε για τα εξωτερικα μας θεματα και τωρα με την παιδεια των Ελληνοπαιδων απο του Νηπιαγωγειου μεχρι του Λυκειου.
    Αμ μεχρι κρυφα σχολειά θα ξανακανει ο Ελληνισμος , οπως στα 400 χρονια της Οθωμανικης σκλαβιας ,για να διατηρησει το προζυμι ,που σε χρονο που θα επιλεξει ο Παναγαθος να φουσκωσει την μοναδικη ζυμη του Ελληνισμου με τα πρωτινα φτερα του τα μεγαλα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα