Βαλκανικές συμμαχίες μετά το δημοψήφισμα

6/10/18 | 8 σχόλια | 11 απαντήσεις | 763 εμφανίσεις

ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ.

Από όλα τα επιχειρήματα που γράφηκαν για τη μικρή προσέλευση στο δημοψήφισμα της πΓΔΜ, εκείνο που έχει βαρύτητα και βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι η στεγανοποιημένη συνείδηση του λαού της γειτονικής χώρας ότι είναι Μακεδόνες και πως δεν υπάρχει μακεδονικός λαός πέραν αυτών.

Γι’ αυτό, για τη μικρή προσέλευση στο δημοψήφισμα, δεν πρέπει να επιχαίρουμε. Ούτε όσοι υποστήριζαν τη συμφωνία, ούτε όσοι ήταν κατά.

Με τους λαούς με τους οποίους γειτονεύουμε, αναγκαστικά θα συμβιώσουμε. Και συμβίωση σημαίνει πως θα πρέπει να μπορούμε να λύνουμε τις διαφορές μας. Οι γείτονές μας δεν μας αφήνουν τέτοια περιθώρια αισιοδοξίας. Τα πήραν όλα, βάζουν απλώς έναν γεωγραφικό προσδιορισμό στο όνομα του κράτους τους, και πάλι δεν είναι ικανοποιημένοι. Αυτό δείχνει αδιέξοδο γενικώς. Πήραν μακεδονική γλώσσα, μακεδονική ταυτότητα, τα δύο μαζί κάνουν μακεδονική εθνότητα, οι αναφορές που γίνονται στη συμφωνία για τη μακεδονική ιστορία είναι διφορούμενες, και πάλι είναι κατά. Εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι – συμπαθάτε με.

Λύση στο αδιέξοδο της προώθησης της συμφωνίας υπάρχει, και μάλλον αυτήν θα επιδιώξουν η κυβέρνηση των Σκοπίων και οι διεθνείς παράγοντες. Οι βουλευτές που υπολείπονται για να υπάρξει η πλειοψηφία των ⅔ θα αναζητηθούν με γνώριμους, στους πολιτικούς, τρόπους. Ο πρώην πρόεδρος του VMRO και πρώην πρωθυπουργός Νίκολα Γκρούεφσκι, αλλά και άλλα στελέχη του κόμματος, έχουν προβλήματα με τη Δικαιοσύνη και μια καλή συνεννόηση κοινοβουλευτικής υποστήριξης των αλλαγών στο σύνταγμα θα τους διευκόλυνε στις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν. Κατά πάσα πιθανότητα η διαδικασία που συμφωνήθηκε στις Πρέσπες θα προχωρήσει, και η συμφωνία θα επικυρωθεί και από την ελληνική Βουλή. Θα έχουμε, όμως, μια γέννα με καισαρική.

Πέραν της συμφωνίας, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως η εξέλιξη του Μακεδονικού ζητήματος από το 1870 ως σήμερα είναι τόσο εξόφθαλμα άδικη που αναρωτιέται κανείς γιατί δεν στάθηκε δυνατή μια καλύτερη διαχείρισή του.

Το πρόβλημα ξεκινά –με τη βοήθεια των Ρώσων– από την ίδρυση της Βουλγαρικής Εξαρχίας και την αντιπαλότητα που αναπτύχθηκε με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Αυτό το Πατριαρχείο το οποίο σε δύσκολες στιγμές στήριξε τον ελληνισμό, και τώρα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών αρνείται να συναντήσει τον προκαθήμενό του.

Η εξέλιξη περνά από τη ρωσική πάλι –ευτυχώς αποτυχημένη– προσπάθεια να δημιουργήσει τη Μεγάλη Βουλγαρία, με τη Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου. Τον Μακεδονικό Αγώνα, τους Βαλκανικούς Πολέμους, τις βουλγαρικές ωμότητες στους δυο παγκόσμιους πολέμους, την Κομμουνιστική Διεθνή και την προσπάθειά της για δημιουργία Βαλκανικής Ομοσπονδίας κατά τον Μεσοπόλεμο με αναφορά σε μακεδονικό έθνος. Και, βεβαίως, με την πολιτική του ΚΚΕ κατά τον Εμφύλιο με την υποστήριξη των αιτημάτων των σλαβομακεδονικών ταγμάτων για αυτοδιάθεση και απόσχιση. Και τέλος, με την πολιτική και δικαίωση του Τίτο να ονομάσει Μακεδονία τη Νότια Σερβία ή την Βαρντάρσκα Μπανοβίνα.

Αυτήν τη φτιαχτή ιστορική εξέλιξη δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει το ελληνικό κράτος. Και φθάσαμε, σήμερα, να τα δίνουμε όλα και πάλι να μην γίνονται αποδεκτά.

Με κομβικό σημείο τον Κριμαϊκό Πόλεμο, η Ελλάδα στο διάστημα μέχρι τις ημέρες μας είχε απέναντί της τη Ρωσία και τον πανσλαβισμό της πολιτικής της. Από το 1856 η μόνη φορά που η Μόσχα είχε θετική στάση απέναντι στη Αθήνα, ήταν η παραχώρηση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα το 1948. Οι κατά καιρούς συμπλεύσεις στο Κυπριακό είχαν τακτικό χαρακτήρα και ευνοούσαν τα ρωσικά συμφέροντα. Ακόμη και την περίοδο της τουρκικής εισβολής, η Μόσχα γνώριζε τα τουρκικά σχέδια αλλά ούτε παρενέβη ούτε ενημέρωσε, ελπίζοντας πως οι εξελίξεις θα οδηγούσαν σε ελληνοτουρκικό πόλεμο και μεγάλη κρίση στο ΝΑΤΟ. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να έχουμε τη Ρωσία απέναντί μας διπλωματικά, αλλά να αποφεύγουμε τις ψευδαισθήσεις.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ασχολήθηκαν με τα ελληνικά ζητήματα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αρχικά η στάση τους στο Μακεδονικό ευνοούσε την Ελλάδα, με τη γνωστή επιστολή του υπουργού εξωτερικών Έντουαρντ Στετίνιους, αλλά αργότερα, όταν ο Τίτο ήρθε σε ρήξη με τον Στάλιν, αποθάρρυναν την Ελλάδα από οποιαδήποτε πολιτική υπεράσπισης των δικαιωμάτων της στη Μακεδονία που θα δυσκόλευε τον Γιουγκοσλάβο ηγέτη.

Μετά την κατάρρευση των Ανατολικών καθεστώτων, οι συσχετισμοί έγειραν υπέρ των Σκοπίων παρά τη συμμετοχή της Ελλάδας στους σημαντικότερους Δυτικούς θεσμούς.

Είναι ανοικτό το ερώτημα αν αυτό οφείλεται σε κακούς χειρισμούς της ελληνικής πλευράς ή σε ειλημμένες αποφάσεις των Δυτικών.

Η Ρωσία αγωνίστηκε για την προώθηση του βουλγαρικού εθνικισμού στα Βαλκάνια, και κατά τον Μεσοπόλεμο, μέσω της Κομμουνιστικής Διεθνούς, για την τεχνητή δημιουργία μακεδονικού έθνους το οποίο θα συμμετείχε σε μια Βαλκανική Ομοσπονδία. Αυτήν την πολιτική της δεν την εγκατέλειψε. Οπωσδήποτε στα Σκόπια υπάρχουν φιλορωσικοί θύλακες, αλλά θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η μικρή συμμετοχή στο δημοψήφισμα οφείλεται σε ρωσική επιρροή. Ο σκοπιανός μακεδονισμός βρίσκεται στη ρίζα της συμπεριφοράς που είδαμε στα αποτελέσματα της Κυριακής.

Οι μόνοι θύλακες ρωσικής παρουσίας στα Βαλκάνια είναι αυτήν τη στιγμή η Σερβία και η Ρεπούμπλικα Σέρπσκα, η μία από τις δύο οντότητες της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, όπου την Κυριακή 7 Οκτωβρίου διενεργούνται εκλογές.

Η παρουσία σε αυτές τις περιοχές αλλά και η ιστορική ανάμιξη της Μόσχας στη διαμόρφωση ψευδούς μακεδονικής συνείδησης και τεχνητού μακεδονικού κράτους τής αφήνουν περιθώρια για βαλκανικό παιχνίδι, αν και η γενικότερη βαλκανική τάση είναι προς τη Δύση.

Ενδιαφέρουσα παρουσία, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αξιοσημείωτη, έχει και η Τουρκία μέσω των τουρκικών μειονοτήτων (καταλοίπων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) στις βαλκανικές χώρες.

Σ’ αυτήν τη βαλκανική δυναμική, στην οποία θα μπορούσαν να προστεθούν και προσπάθειες συνοριακών αλλαγών, είναι αμφίβολο αν η Αθήνα έχει επεξεργασμένο ολικό σχέδιο. Χρειάζεται, όμως, διότι οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι και οι παίκτες σκληροί και αποφασισμένοι.

Πέραν της Ανατολικής Μεσογείου όπου φαίνεται πως επελέγησαν ενδιαφέρουσες συμμαχίες, πρέπει κάτι ανάλογο να γίνει και στα Βαλκάνια. Όσο δύσκολο και αν μοιάζει.

Category: Διπλωματία, Κυριο Θεμα

( 8 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Χρίστος says:

    Έτσι ακριβώς και γι αυτό δεν αποχωριζόμαστε τις ανιχνεύσεις.
    Αφόρητη πίεση από βορά για αιώνες.
    Έχουμε το κύριο πρόβλημα άμυνας με την Τουρκία αλλά είμαστε σχεδόν μια συμπεριφορά . Η ανατολή βρίσκεται μέσα μας. Τα προβλήματα είναι συμφέροντα οικονομικά απο την μια και η σχέση ισχυρού αλαζόνα προς φτωχό πρώην συγγενή από την άλλη.
    Πόσο εύκολο είναι να καταλάβεις έναν ανατολίτη!
    Με τον βορά όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά.
    Ο φθόνος είναι το κύριο χαρακτηριστικό και είναι το πιο επικίνδυνο όπλο.
    Υπάρχει μίσος από βορά προς νότο.
    Η φιλία /συμμαχία με την Βουλγαρία που έφερε ο μεγάλος ΚΚ πρέπει να είναι πρότυπο. Να μη ζητάμε αλλαγή συναισθημάτων αλλά συμβίωση με τεχνικούς όρους.
    Κι αυτό νομίζω προσπαθεί ο Κοτζιάς.

  2. 2
    Σ.Α.Ν says:

    ”Κατα πασαν πιθανοτητα η διαδικασια , που συμφωνηθηκε στις Πρεσπες θα προχωρησει και η συμφωνια θα επικυρωθει και απο την Ελληνικη βουλη. Θα εχουμε ομως μια γεννα ,με καισαρικη”, γραφει” ο δικος μας”κ. Σαββιδης.
    Φρονω πως αν αντικαταστησουμε το ”κατα πασαν” με την λεξη ενδεχομενως , μαλλον πλησιαζουμε προς την πραγματικοτητα , εκτος αν καταφερουν οι Ευρωαντλαντικες γεωπολιτικες δυναμεις να αλλαξουν και τον Ελληνορθοδοξο , -αλλα και τους Ελληνες Ισραηλιτες- λαο της Ελλαδος , (που κατα 80% δεν δεχεται την Συμφωνια) και τον πολυεθνικο λαο των Σκοπιων,( που στο δημοψηφισμα κατα 65% επισης δεν δεν δεχεται την Συμφωνια).
    Οπως εχουν τα πραγματα αμφοτεροι οι λαοι ”θα περιμενουν στην γωνια” τους πολιτικους , που θα κυρωσουν αλλαγες Συντ/τος στα Σκοπια και την χειροτερη στην Ελληνικη Ιστορια και Διπλωματια -εν καιρω ειρηνης- Συμφωνια των κ. Κοτζια-Δημητρ-ωφ ,πολιτικους ,που και στις δυο χωρες , επιδιωκουν την επανεκλογη τους και κυριως την καρεκλα της εξουσιας , εκτος αν σκεφτονται μετα την βεβαία ηττα τους στις εκλογες να εγκαταλειψουν τις χωρες τους .
    Σε καθε περιπτωση οι λαοι αλλαζουν πολυ δυσκολα και αυτο αποδεικνυεται και απο την αποχη απο το δημοψηφισμα των Σκοπιων και απο τα αυξανομενα ποσοστα των αντιθετων προς την Συμφωνια Ελληνων , που μετα απο αυτο το δημοψηφισμα, ”νευριασαν” και με την εμμονη των κομμουνιστων Σκοπιανων να θελουν να φανε ολο το χερι μας ,ενω τους δωσαμε- με τους καταχαρουμενους κ.κ. Τσιπρα και Κοτζια -ολη την παλαμη μας και οριζοντιως και καθετως στις Πρεσπες .
    Υ.Γ. ”Ειναι ανοικτο το ερωτημα ,αν η- φιλοσκοπιανη- σταση των Δυτικων οφειλεται σε κακους χειρισμους της Ελληνικης πλευρας ,η, σε ειλημμενες αποφασεις των Δυτικων”, υπογραμμιζει ο κ. Σαββιδης .
    Και εδω αβιαστως η απαντηση -παρ’οτι βρισκεται στη μεση, οπως λενε οι ισορροπιστες- ειναι οτι οφειλεται ΣΙΓΟΥΡΑ σε ειλημμενες αποφασεις των Δυτικων μετα την διαλυση της Σοβιετικης Εανωσεως και της ανυψωσεως του δικεφαλου αετου των Τσαρων στην σημαια της Ομοσπονδιακης Ρωσιας (με οτι αυτο σημειολογει) και κυριως απο την διαλυση της Γιουγκολαβιας απο το 1991-1999 , με ”ειρηνικες” και πολεμικες ενεργειες.
    Τετοια και τοση επιμονη και αναλωση διπλωματικου τους κεφαλαιου-για το οποιο ”οδυρεται” και ο κ. Κοτζιας- για 28 ολοκληρα χρονια δεν εχουν επιδειξει για κανενα αλλο διεθνες ζητημα- ολοι μαζι δε- οι Δυτικοι.
    Φυσικα δεν υπολογιζουν -η μαλλον το υπολογιζουν και ισως το επιδιωκουν- οτι με αυτην την μη αποδεκτη και απο τους δυο λαους Συμφωνια δημιουργουν δυο εχθρικους λαους -διπλα ο ενας στον αλλον- ,για να τους χειραγωγησουν εν ευθετω χρονω.
    Καταφερσν με λαικιστες πολιτικους και μας χωρισαν απο το 1981-2004 και εντονωτερα μετα το 2015 σε πατριωτες και διεθνιστες , αλλα θα εκπλαγουν οταν ξαναδουν με αφορμη αυτο το θεμα-μαζικαι με αλλα εσωτερικα και εξωτερικα- το μεγα πληθος , που αλλοτε με τους αγωνες του αντιστεκοταν σε καθε τυραννια και θυσιαζοταν για το καλο της Πατριδος.
    Ο Ελληνισμος -για οσους το ξεχασαν -ειναι ακαταλυτος και γονατισμενος ακομα.

    • 2.1
      Χρίστος says:

      Δεν είναι καλό να ζούμε με όνειρα γιατί οι γείτονες έχουν κι αυτοί όνειρα ΣΑΝ.
      Ίσως ξεχνάμε την ιστορία που λέει ότι η Μακεδονία είχε καταληφθεί από την Βουλγαρική αυτοκρατορία ,
      σλάβοι ,
      ν α μη ξεχνάμε τον Συμεών τον Α που είχε και το Βυζάντιο να του δίνει χρήματα σαν φόρο αλλά ν α θυμόμαστε και ότι και την Αχρίδα αυτός την ίδρυσε .
      Πως να μπει κανείς σε συζητήσεις του ποιανού είναι η Μακεδονία αφού εμείς κατέχουμε ήδη το σύνολο σχεδόν της αρχαίας Μακεδονίας ?
      Υπάρχουν πραγματικότητες που κάνουμε πως δεν τις ξέρουμε ή μήπως πράγματι δεν τις ξέρουμε?
      Όταν οι δυτικοί ρώτησαν τον Καποδίστρια για τα όρια του ελληνικού κράτους ποια όρια τους έδωσε?
      Κι όταν ο Μυριβήλης (κάνω λάθος στο πρόσωπο?) έλεγε ότι οι κάτοικοι αυτής τη ςπεριοχής δεν ήθελαν να είναι ούτε Βούλγαροι ούτε Σερβοι ούτε Έλληνες τι εννοούσε ?
      Μήπως ότι υπήρχαν και κάτοικοι της Μακεδονίας που είχαν μέσα τους άλλο εθνικό προσανατολισμό?
      Η πλειοψηφία είχε ελληνική εθνική συνείδηση ανεξάρτητα από την γλώσσα που μιλούσε αλλά υπήρχαν κι αυτοί που δεν την είχαν.
      Όσο για το όνομα Βόρεια Μακεδονία είχε δοθεί εδώ και δυο αιώνες.
      Να είμαστε λογικοί και να κάνουμε συμφωνίες που να λύνουν το πρόβλημα όσο οδυνηρό και να είναι.
      Αν δεν λυθεί τώρα το θέμα θα το ξαναβρούμε μπροστά μας πάλι με χειρότερη ένταση.
      Την βόρεια Μακεδονία την κατοίκισαν σλάβοι εδώ και 1500 χρόνια , μάλιστα Γερμανοί πάντα μπροστά μας αυτός ο λαός, και διεκδικούν τον χαρακτηρισμό του κατοίκου της Μακεδονίας.
      Δεν λένε ότι είναι Έλληνες , το διευκρίνισε ο Γκλιγκόροφ , αλλά σλάβοι που κατοικούν αυτόν τον χώρο.
      Και εν πάση περιπτώσει όταν το ΚΚΕ δέχεται την Μακεδονική εθνότητα φταίνε αυτοί κι όχι εμείς?
      Ας κάνουμε δουλειά κι εμείς από εδώ και πέρα στην Μακεδονία αλλά και διεθνώς και να μην χαρακτηρίζονται εθνικιστές όσοι προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν την ελληνική πραγματικότητα στην περιοχή .
      Τα μυξοκλάματα δεν βγάζουν πουθενά.

      • 2.1.1
        .- says:

        Αυτό με το ΚΚΕ είναι επιχείρημα; Τι είναι ο λόγος του ΚΚΕ δηλ; Θέσφατο;

        Όσο για το άλλο που λες ότι είπε ο Γκλιγκόροφ… δε δέχονται το σλαβομακεδόνες οι Αλβανοί και γενικώς όπως λέει και ο κ. Σαββίδης, μόνο με νέτα-σκέτα Μακεδονία είναι ικανοποιημένοι.

      • 2.1.2
        Σ.Α.Ν says:

        ”Δεν ειναι καλο να ζουμε -εμεις εννοειτε-με ονειρα”γραφετε αγαπητε κ. Χριστε αλλα η ιστορικη πραγματικοτητα 30 αιωνων δεν ειναι ονειρα.
        Ονειρα εκαναν ολοι οι Σλαβοι απο το 1870 και οι Σκοπιανοι -που ζουν ακομη αρκετοι- , γνωριζουν πολυ καλα οτι ωνομασθησαν ετσι το 1944 απο τον μεγαλοιδεατη ΤΙΤΟ , που υφηρπασε την ιδεα της Παμβαλκανικης Κομουνιστικης Ομοσπονδιας απο τον Βουλγαρο Προεδρο της τοτε Κομμμουνιστικης Διεθνους συνεπωνυμο του σημερινου Σκοπιανου ΥΠΕΞ , ενω μεχρι τοτε ηταν κατοκοι της περιοχης Βαρνταρσκα της Νοτιου Γιουγκοσλαβιας .
        Επικαλεισθε τον Γκληγκορ-ωφ αλλα αυτος ουδεποτε διεκδικησε την Μακεδονικη εθνοτητα και γλωσσα , παρ’οτι οι ”Κοτζιανολατρεις” αφηγουνται τον μυθο οτι αυτη ειχε δοθει σε μια ασχετη συναντηση για τις διαλεκτους της Βαλκανικης προς τουριστικη χρηση το 1977 στην Αθηνα, επι πρωθυπουργιας του Μακεδονος αειμνηστου Καραμανλη -αν ειναι δυνατον-.
        Αλλα δεν ζει για να ”τα ψαλλει” στον κ. Κοτζια.
        Και γιατι εμεις -δηλαδη οι κ.κ Τσιπρας και Κοτζιας- υπογραψαμε στην Συμφωνια οτι εχουν Μακεδονικη εθνοτητα-υπηκοοτητα και μακεδονικη γλωσσα , οταν ουδεποτε στην Ιστορια και την γλωσσολογια δεν καταγραφηκαν αυτες οι εννοιες και ουδεποτε αναγνωρισθηκε κρατος Μακεδονων εκτος του Ελληνικου.
        Τελος η μια και μεγαλη Μακεδονια απο την εποχη του Μ.Αλεξανδρου και στην συνεχεια τις Ρωμαικη ,Βυζαντινη και Οθωμανικη περιοδους ηταν μια περιοχη σε ενιαιο κρατος-Αυτοκρατορια και για την διοικηση της -οπως και σημερα- χωρισθηκε σε Ανατολικη , Κεντρικη, Δυτικη και Ανω (βιλαετια επι Οθωμανικης) -οχι βορεια- Μακεδονια , που δεν περιελαμβανε τους Σκουπους-Σκοπια των μη Ελληνων Παιονων και αλλων αλλοφυλων”μαχαλαδων”.
        Αναλογισθειτε εσεις και οι ομοφρονές σας υποστηρικτες της Συμφωνιας οτι αφηνουμε στους νεους και τους αγεννητους Ελληνες μια χαινουσα πληγη , που για να μη επεκταθει και παθει γαγγραινα και η υπολοιπη Ελλαδα ”οι καλοι και ασπονδοι φιλοι μας”και με δικη μας αποδοχη-οπως τωρα- θα αποκοψουν ολοκληρη την περιοχη της Αλεξανδρινης Μακεδονιας , την οποιαν θα αναγνωρισουν και στον ΟΗΕ ως νεο κρατος , πυ φυσικα δεν θα αναγνωριζει η Ελλας της γνωστης μας Μελουνας, οπως συνεβη το 1916 με το Βενιζελικο κινημα της Θεσ/νικης , που αποτελει για τους σημερινους γεωπολιτικους παικτες προτυπο χωρισμου ενος κρατους.
        Γραψαμε και αλλου . Ο τυφλοποντικας της Ιστοριας δουλευει ανεξαρτητα απο τα σχεδια ηγετων και ηγετισκων ,οπως τωρα που εδω και ενα χρονο εγινε οτι δεν εγινε απο το 1944 και με τον ανταρτοπολεμο , μια που αναφερατε και το ΚΚΕ , γνησια,η, νοθα τεκνα του οποιου μας κυβερνουν και τα οποια τολμησαν -νομιμωτατα φυσικα ως πλειοψηφια με την ανοχη των υπερδεξιων ΑνΕλ -,οσα δεν τολμησαν ολες οι προηγουμενες κυβερνησεις , αλλα θα γνωριζουν οτι το προνομιο της τολμης δεν περιοριζεται μονο σαυτους .
        Οι τολμηροι και αν τωρα λιγωστεψαν θα γεννηθουν απο τον ακαταλυτο Ελληνισμο , που ειναι οικουμενικος απο την ενδοξη εποχη του Μ.Αλεξσνδρου . Κι αυτο ειναι το ευοιωνο και ταυτοχρονα ανησυχητικο για τους σημερινους προθυμους και βιαστικους εντος και εκτος Ελλαδος..

  3. 3
    .- says:

    Πιστεύω ότι ο Ζάεφ δε θα βρει τους 11 και θα πάει σε εκλογές, τις οποίες θα χάσει.

    Έτσι η όλη φάση θα είναι ως μη γενόμενη (που λένε και στη μπάλα), δηλ όλος ο πλανήτης θα τους αναγνωρίζει σαν Μακεδονία (sic), εμείς θα τους λέμε FYROM, ο χοντρός θα πανηγυρίζει και ο Τσίπας θα σηκώνει τους ώμους, ότι εγώ τουλάχιστον προσπάθησα να λύσω ένα πρόβλημα δεκαετιών και λοιπές πίπες.

    Όσο για το ΝΑΤΟ, σιγά τα ωά να πούμε…. θα βρεθεί κάποια μαγική (νομική?!) φόρμουλα του στυλ με λένε Νίκο Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω.

    My 2c fwiw.

    • 3.1
      Σ.Α.Ν says:

      Ουτε αυτοι ως Φυρομιτες , ουτε ολος ο πλανητης δεν αρκειται στην ονομασια FYROM , οπως αναγνωριζονται μεχρι τωρα στον ΟΗΕ απο το 1992 με αυτην την προσωρινη ονομασια -ασχετως των διμερων αναγνωρισεων τους για χι λογους ως ”Μακεδονες”απο 140 κρατη .
      Αν δεν τους αναγνωρισουμε εμεις -οπως η Κομμουνιστικη Κινα ουδεποτε ανεγνωρισε την Ταιβάν του Τσαγκαι Σεκ – θα εξαφανισθουν ως ενιαιο κρατος και θα ”προσκολληθουν” στους γειτονες τους -τους αναμενουν με ανοιχτες αγκαλες οι Αλβανοι και οι Βουλγαροι – με τοπικα δημοψηφισματα και θα τους μεινουν τα κλεψιτυπα και ακαλαισθητα αγαλματα των πραγματικων Μακεδονων του Ελληνικου Εθνους απο του Μ.Αλεξανδρου εως και των φωτιστων τους στην Ορθοδοξια Θεσσαλονικεων Αγιων Μεθοδιου και Κυριλλου .
      Το αξιοπεριεργο ειναι οτι οι υποστηρικτες αυτης της Συμφωνιας -το δυνατωτερο επιχειρημα του κ. Κοτζια-ανησυχουν για το ενδεχομενο να στραφουν οι Σκοπιανοι προς την Αλβανια και Βουλγαρια , λες και αυτες οι χωρες να ανηκουν ακομη στο αληστου μνημης Σιδηρουν παραπετασμα και οχι στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαικη Ενωση , οπως η Βουλγαρια και οπου ν’αναι και η Αλβανια , καθως και εμεις απο το 1952 και 1981 αντιστοιχως, στις οποιες Διεθνεις Οργανωσεις ειμαστε συμμαχοι και εταιροι και εχουμε κοινα ”αφεντικα” τις ΗΠΑ και την Γερμανια.
      Και γιαυτον τον ανυπαρκτο ουσιαστικα λογο επιμενουν οι μειοψηφουντες σημερα στον Ελληνικο λαο συγκυβερνητες μας να τους δωσουμε το ακριβο μας ονομα και εθνοτητα και γλωσσα -που και τα δυο ειναι εκτος ιστορικης πραγματικοτητος- μη χασουμε το κελεπουρι και ”η Βενετιά βελονι”.
      Αν ειναι δυνατον αυτο να υποστηριζετε απο εκλεγμενη Ελληνικη κυβερνηση , υστερα απο 28 χρονια , οταν περασαν 44 χρονια και ακομη επιμενουμε -και καλως- για την μη επιλυση οπως-οπως του Κυπριακου , παρ’οτι εχουμε το τουρκικο μαχαιρι στο λαιμο μας.
      Πως να τα δεχθουν αυτα υπερηφανα μυαλα των Ελληνων, για τα οποια επρεπε να καταχαιρονται και τα ηττημενα μυαλα των υποστηρικτων της Συμφωνιας , γιατι επιβεβαιωνεται το ανυποτακτο Ελληνικο γενος. ;;;.

  4. 4
  5. 5
  6. 6
    . says:

    4Ε: Μαθήματα τηλεοπτικής λογοκρισίας;

    του Νεκτάριου Δαπέργολα

    Αρκετός θόρυβος ξέσπασε για την εκπομπή «Γράμματα Σπουδάματα» του Δημήτρη Νατσιού στο «4Ε» που κόπηκε ξαφνικά και χωρίς καμία εξήγηση μετά από ένα κύκλο τόσων ετών. Όσοι όμως αναρωτιούνται για τους λόγους, προφανώς δεν έχουν καταλάβει ακόμη τον άθλιο ρόλο που παίζει εδώ και πολύ καιρό αυτό το κανάλι ως άντρο του Οικουμενισμού και λιβανιστήρι του τραγικού αιρεσιάρχη Βαρθολομαίου (αλλά και ετέρων πλανεμένων επισκόπων και θεολόγων της Βόρειας Ελλάδας). Ίσως και να μην έχουν παρατηρήσει ότι απάντων όσων (κληρικών τε και λαϊκών) που κινούνται στον ορθόδοξο αντιοικουμενιστικό χώρο κι έχουν περάσει στο παρελθόν από το κανάλι, έχει εδώ και πολύ καιρό εξαφανιστεί σχεδόν κάθε αρχειακό και διαδικτυακό ίχνος της εκεί παρουσίας τους.
    Η μόνη εκπομπή που πλέον είχε απομείνει και προσπαθούσε γενικά να κινηθεί έξω από αυτό το νεοταξικό και νεοεποχίτικο πλαίσιο ήταν η εκπομπή του Νατσιού – και να είστε άπαντες σίγουροι ότι ήδη εδώ και καιρό υπέβοσκε και σε βάρος του αρκετή δυσφορία. Λίγο όμως τα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης της εκπομπής, λίγο το ότι ο Δημήτρης πρόσεχε ώστε να εκφράζεται προσεκτικά (και καλώς έπραττε, προκειμένου να διαφυλαχθεί η τόσο χρήσιμη εκπομπή του), τα πράγματα δεν είχαν φτάσει στα άκρα ήδη από πέρσι ή πρόπερσι (όπως πραγματικά θα μπορούσαν). Επειδή όμως όλα έχουν και κάποια όρια, επειδή ζούμε σε καιρούς όχι μόνο πολιτικής αλλά και εκκλησιαστικής χούντας (που μπορεί να είναι και η χειρότερη), επειδή οι… φιλοπατριαρχικές υπηρεσίες προγραφών και διώξεων δουλεύουν άψογα, αλλά επειδή και ο κουμπάρος μου δεν ήταν έως τέλους τόσο… προσεκτικός (πόσο ν’ αντέξεις πια να αυτολογοκρίνεσαι) και άφησε εν τέλει να του ξεφύγουν σε κάποια κείμενά του κάποια απροκάλυπτα αντιοικουμενιστικά σχόλια (ενώ είναι φυσικά γνωστή σε αρκετούς η ανέκαθεν εξαιρετική σχέση του με αγωνιστές κληρικούς μας, όπως οι πατέρες Θεόδωρος Ζήσης, Νικόλαος Μανώλης, Φώτιος Βεζύνιας κ.α.), ήρθε λοιπόν η ώρα να πληρώσει κι αυτός το μάρμαρο. Κερασάκι στην τούρτα φυσικά (και σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι) θεωρώ ξεκάθαρα την παρουσία του Δημήτρη στη θεολογική ημερίδα «Ορθοδοξία και Κολυμπάρι: 2 χρόνια μετά» (όπου κλήθηκε και στο βήμα). Η ημερίδα αυτή (στην οποία παρέστη ως εισηγητής και ο υποφαινόμενος) είναι γνωστό πόσο πολύ ενόχλησε τους Οικουμενιστές με την τεράστια επιτυχία της και τον κόσμο που συγκέντρωσε. Και έτσι λίγο αργότερα τα «Γράμματα Σπουδάματα» κόπηκαν και δη σιωπηρώς, χωρίς να δοθεί όχι μόνο δημοσίως, αλλά ούτε καν στον ίδιο τον Νατσιό κάποια εξήγηση και κάποια σοβαρή δικαιολογία (έξω από αστείες υπεκφυγές). Ούτε καν ενημέρωση, ούτε καν ένα «ευχαριστώ» σε κάποιον που θυσίασε τόσο χρόνο και κατέβαλε τόσο μόχθο όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς να πάρει ποτέ ούτε μισό ευρώ έστω για έξοδα μετακίνησης. Χαρακτηριστικό μάλιστα ότι δεν κόπηκε μόνο εφεξής η εκπομπή, αλλά εξαφανίστηκε από τον διαδικτυακό «αέρα» και όλο το πολυετές και πολύτιμο αρχειακό υλικό της. Καταλαβαίνετε τώρα για πόση εμπάθεια και για τι είδους πογκρόμ μιλάμε σε βάρος κάθε… αντιφρονούντος, όταν ένα κανάλι φτάνει στο σημείο να θυσιάζει τη μακράν καλύτερη εκπομπή του (ή μάλλον τη μοναδική, γιατί κατά τα λοιπά εδώ και χρόνια το «4Ε» ΔΕΝ βλέπεται), επειδή ο δημιουργός της τολμά να μιλήσει απλώς για τα αυτονόητα. Κατάντια πραγματική. Αλλά – για όσους ξέρουμε τι συμβαίνει γύρω μας και δεν αιθεροβατούμε – πραγματικά καμία έκπληξη…

    https://www.katanixis.gr/2018/10/4.html?m=1

    • 6.1
      Σ.Α.Ν says:

      Παρακαμπτω την κουμπαρια του κ. Δαπεργολα με τον εξαιρετο δασκαλο -αυτη ειναι η ιδιοτητα του ,που τον καταξιωσε- κ. Νατσιό , αλλα καλα θα ηταν να μη ”εμβαθυνε” με αντιπατριαρχικα , αντιεκλησιαστικα -οι επισκοποι ορθοτομουν τον λογον της χριστιανικης αληθείας- και αρα αντιορθοδοξα μηνυματα -τωρα μαλιστα , που ”κοαζουν οι βατραχοι” της σημερινης πολιτικης εξουσιας για μελετωμενο χωρισμο Κρατους και Εκκλησιας και την”αρπαγη” της υποθηκευμενης στους δανειστες περιουσιας της .
      Οταν δεν εξηγουνται -οπως εδω- οι λογοι της απομακρυνσεως ενος προσωπου απο καποια Υπηρεσια,η, δραστηριοτητα υποκρυπτονται λογοι μη ανακοινωσιμοι σημερα ,- αλλα που θα ανακοινωθουν εν καιρω επειδη ουδεν κρυπτον υπο τον ηλιον- και σχεδον παντα σχετιζονται με πολιτικες παρεμβασεις προς την Ιερασρχια εν προκειμενω ,αλλα και απ’ευθειας προς τον 4Ε ,με υποσχεση σπουδαιοτερου ενδιαφεροντος κερδων και παροχων , πραγμα ”που σιγουρα παιζει” και στην περιπτωση του κ. Νατσιού, που -αν δεν σφαλλω-δεν απεκλεισε την καθοδο του και στην πολιτικη και αυτο στην αρξαμενη μακρα προεκλογικη περιοδο δεν ”αντεχεται” απο το επισημο Καναλι της Εκκλησιας .
      Ας αποκλεισουμε παντως-και πρεπει – την παρεμβαση του Οικουμενικου πατριαρχου , για να μη επωφεληθουν οι ασπονδοι φιλοι του .
      Το ευχαριστο ειναι οτι θα ”εκπεμπει” απο την ΔΙΟΝ τηλεοραση και δεν θα χαθει η τιμια φωνη του κ.Νατσιού ,που στην σημερινη πραγματικοτητα μακαρι να ακουσθει και στην Βουλη μετα τις εκλογες.

  7. 7
    Χρίστος says:

    …ορθόδοξο αντιοικουμενιστικό χώρο …
    Τι πρεσβεύει αυτός ο χώρος?

  8. 8
    Ο Λούμπεν says:

    Η ανάλυση του άρθρου είναι εύστοχη όσον αφορά την περιγραφή του προβλήματος.
    Αυτό το οποίο με απογοήτευσε ήταν η κατάληξή του. Δεν έχουμε ένα ολικό σχέδιο και χρειαζόμαστε ένα. Δυστυχώς, όπως και όλα στην ζωή, τα σχέδια δεν απορρέουν από θεωρητικές αναζητήσεις. Θέλουν αιτίες για να εκπονηθούν. Οι αιτίες για πολιτικά σχέδια είναι πολιτικά αναστήματα, στηριζόμενα σε οικονομικά μεγέθη. Η χώρα μας υπολείπεται καί στα δύο.

    • 8.1
      Χρήστος says:

      Οι αιτίες δεν χρειάζονται θεωρητική ανάλυση? Πώς θ αναλυθεί χωρίς εργαλεία?

      • 8.1.1
        Ο Λούμπεν says:

        Για να έχεις σχέδιο πρέπει να έχεις το αντίστοιχο πολιτικό ανάστημα. Δεν βλέπω σε τί θα βοηθήσει μια θεωρητική αναζήτηση αιτιών. Μπορούμε ευχαρίστως να συζητήσουμε για τους τρόπους ανάκτησης του ευκταίου αναστήματος.

        • 8.1.1.1
          Επισκέπτης says:

          Θα μ’ ενδιέφερε ν’ ακούσω την άποψή σου για το θέμα τής ανάκτησης του ευκταίου αναστήματος, που συμφωνώ ότι δεν υπάρχει.

          • Ο Λούμπεν says:

            Η ανάκτηση του ευκταίου αναστήματος θα επιτευχθεί μόνο εάν επιστρέψουμε στον ελληνικό πολιτισμό. Είναι ο φυσικότερος τρόπος να απελευθερωθούν οι δημιουργικές μας τάσεις κάτι το οποίο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας μεσαίας τάξης, αυθεντικά ελληνικής.

          • Επισκέπτης says:

            Και πώς φαντάζεσαι ότι μπορεί να γίνει η επιστροφή αυτή; Όλα αυτά ακούγονται ωραία από θεωρητικής πλευράς, αλλά συγκεκριμένες προτάσεις, πρακτικές και εφαρμόσιμες, υπάρχουν;

Back to Top

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    7/12/18 | (1 σχόλια)
    Γιώργος Ρωμανός Συγγραφέας, ιστορικός ερευνητής Συγκλονισμένο το πανελλήνιο παρακολουθεί όσα συμβαίνουν με την «Συμφωνία των Πρεσπών». Το περί δικαίου αίσθημα του λαού έχει εκδηλωθεί καταλυτικά εναντίον της «Συμφωνίας» με τα γιγαντιαία συλλαλητήρια. Από την Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2018, εκδικάζεται στην ολομέλεια ...

Ροή ειδήσεων

    10/12/18 | (0 σχόλια)
    Η εκδήλωση για την αναθεώρηση του Συντάγματος με κεντρικό ομιλητή τον Ομότιμο Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Αντώνη Μανιτάκη, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου, αναβάλλεται για ευθετότερο χρόνο. Την εκδήλωση θα συνδιοργανώσουν, και πάλι, ο Σύλλογος Αποφοίτων ΑΠΘ ...

    10/12/18 | (0 σχόλια)
    Μια διεθνής ακαδημαϊκή συνάντηση-συνέδριο υπό τον τίτλο "Comparing genocide and mass atrocities" θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 13 και 14. Θα επιχειρηθεί η συγκριτική παρουσίαση διαφορετικών μορφών βίαιης συμπεριφοράς και η διασαφήνιση των εννοιών. Το συνέδριο οργανώνεται από την ...

    10/12/18 | (0 σχόλια)
    Η Δημοτική Κίνηση  Θεσσαλονίκης “ΥΨΙΠΟΛΙΣ” θα παρουσιάσει στους εκπροσώπους των μέσων μαζικής επικοινωνίας τον υποψήφιο της για τον κεντρικό δήμο του πολεοδομικού συγκροτήματος  Γρηγόρη Ζαρωτιάδη: Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2017, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα της Λέσχης Πολιτισμού ΕΝΕΚΕΝ ...

    10/12/18 | (0 σχόλια)
    Το βιβλίο του Νίκου Ιγγλέση "Στρατηγικές επιλογές επιβίωσης του ελληνισμού θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 7μμ στην ΕΣΗΕΑ, Ακαδημίας 20. Για το βιβλίο θα μιλήσουν: -Διονύσης Χιόνης, καθηγητής Οικονομικών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. -Κωνσταντίνος Γρίβας, Αναπληρωτής Καθηγητής Γεωπολιτικής στην Στρατιωτική ...




Καιρός


Το σκίτσο της ημέρας