Εμπρός για την Ελλάδα της Μελούνας

18/6/18 | 4 σχόλια | 4 απαντήσεις | 884 εμφανίσεις

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πήρε την Ελλάδα από τη Μελούνα και την οδήγησε στα σημερινά της σύνορα, έστω, στο τέλος,  ως επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας στη Λωζάννη. Η μόνη περιοχή που προστέθηκε στον ελληνικό κορμό μετά το θάνατό του ήταν τα Δωδεκάνησα.

Οι σημερινοί Έλληνες μπορεί να θέσουν τις προϋποθέσεις για επιστροφή στη Μελούνα. Το πολιτικό δέμας των ανθρώπων που την κυβερνούν φθάνει δεν φθάνει ως εκεί. Το ίδιο και της ακαδημαϊκής διανόησής της και της άρχουσας τάξης της.

Δεν είναι σχήματα λόγου αυτά. Η συμφωνία στην οποία κατέληξε ο υπουργός εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς περιέχει τα σπέρματα μιας τέτοιας συρρίκνωσης. Για να αποφευχθεί, η Ελλάδα, ίσως, χρειαστεί να ξαναδώσει τους αγώνες που έδωσε και κέρδισε στο πεδίο της μάχης . Ό,τι κέρδισε στη μάχη το παραδίδει στο πεδίο της διπλωματίας.

Κέρδισε δύσκολα, παραδίδει εύκολα. Σαν τα πλουσιόπαιδα που τα βρήκαν έτοιμα και διαλύουν ό,τι απέκτησαν ως κληρονομιά.

Πριν ασχοληθούμε με το γιατί και πως ίσως θα πρέπει να θέσουμε το ερώτημα: αξίζει τον κόπο με όλους τους χαρακτηρισμούς περί εθνικισμού, αναχρονισμού και άλλων παρόμοιων η ενασχόληση με τη συνέχεια του εθνικού κράτους; Ή, αφού η ελληνική νομενκλατούρα, πολιτική, ακαδημαϊκή, οικονομική δείχνει να θέλει να παραδώσει, αξίζει να της αντισταθούμε;

Η απάντηση είναι σαφής: αξίζει τον κόπο. Διότι οι κρατικές υποστάσεις στην εποχή που ζούμε προστατεύουν τους αδύναμους. Προστατεύουν το λαό. Για τα συμφέροντα του οποίου, υποτίθεται, αγωνίζεται η αριστερά. Το μεγαλύτερο ψέμα στην ιστορία.  Οπουδήποτε επικράτησε η αριστερά υποστήριξε τα συμφέροντα της νομενκλατούρας που διαμόρφωσε. Το ίδιο και οι άλλοι πολιτικοί φορείς αλλά, η αριστερά, υποτίθεται πως γι αυτό συγκροτείται. Για να υποστηρίζει το λαό.

Εν ολίγοις, τα εθνικά κράτη ακόμη υπάρχουν. Μακάρι να τελεσφορήσουν προσπάθειες όπως της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αποτελέσουν οι εθνότητες δημοκρατίες μιας ευρωπαϊκής ομοσπονδίας. Αλλά, μέχρι τότε θα πρέπει να διαφυλάξουμε αυτό που έχουμε.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει πως πέτυχε μια καλή συμφωνία. Και ορισμένοι αγιογράφοι της  για διάφορους λόγους συνηγορούν.  Η συμφωνία είναι κάκιστη. Οποιοσδήποτε υπουργός εξωτερικών που διαπραγματεύτηκε με τα Σκόπια θα μπορούσε να την πετύχει. Αν αποδεχόταν μακεδονική εθνότητα και μακεδονική γλώσσα. Το όνομα ήταν το ελάχιστο. Το όνομα θα είχε σημασία αν από την ονομασία του γειτονικού κράτους παρήγοντο η εθνότητα, η ιθαγένεια, η ταυτότητα και η γλώσσα. Αυτά, όμως, τα Σκόπια δεν τα συζητούσαν. Συζητούσαν μόνο το όνομα και διαπραγματεύονταν το εύρος χρήσης του. Και πέτυχαν όλα όσα ήθελαν. Δεν δίνουν τίποτε, τα παίρνουν όλα. Τα περί αποδοχής ότι η γλώσσα τους ανήκει στην οικογένεια των νοτιοσλαβικών γλωσσών ή ότι δεν έχουν σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό είναι λεπτομέρειες άνευ ουσίας που σε μια δύσκολη περίοδο μπορούν να αναθεωρηθούν αναλόγως με τις επιδιώξεις.

Γνωρίζετε το μύθο για τη σλαβική καταγωγή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που ανάγεται  στον ποιητή της Ραγούζας  Ιβάν Γκουντούλιτς-Ivan Gudulić- (1598-1683). Τον χρειάστηκαν, τότε, οι σέρβοι και τον διαμόρφωσαν. Λίγο αργότερα, ο Μέγας Αλέξανδρος έγινε Ιλλυριός. Το επέβαλε η τότε εποχή. Αν η γειτονική χώρα θελήσει κάποια στιγμή να διαμορφώσει έναν νέο μύθο θα σκεφτεί ότι κάποτε στους Ψαράδες ο Ζάεφ και ο Τσίπρας υπέγραψαν μια συμφωνία;

Εκείνο που είναι τραγικό να υπογράψει ελληνική κυβέρνηση είναι να αποδεχθεί ταυτότητα μακεδόνων για τον λαό της γειτονικής χώρας. Είναι η γένεση ενός νέου βαλκανικού προβλήματος. Όλα στα Βαλκάνια ξεκινούν από την αρχή. Οι δύο Έλληνες πολιτικοί που έθεσαν ή θα θέσουν την υπογραφή τους σε μια τέτοια συμφωνία, Τσίπρας και Κοτζιάς, γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν. Υπήρξαν και οι δύο διακεκριμένα στελέχη του ΚΚΕ του οποίου η σχέση και η ιστορία σχετικά με αυτήν την υπόθεση είναι ευρέως γνωστή. Προς τιμήν του, το σημερινό ΚΚΕ γνωρίζοντας τις επιπτώσεις που θα είχε η υλοποίηση των παλαιότερων θέσεών του, έχει ήδη αλλάξει από τη δεκαετία του 60. Ο σημερινός γραμματέας του εστίασε την κριτική του στο ότι η συμφωνία αναπαράγει τον σκοπιανό αλυτρωτισμό. Και αυτός υπάρχει. Ότι και να μας πούν οι αγιογράφοι και τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης.

Αλυτρωτισμός υπάρχει και η Ελλάδα θα τον βρει μπροστά της.

Ο κ. Τσίπρας και οι σύντροφοί του, αλλά και οι άλλοι πολιτικοί, δεν θα ακούσουν ποτέ το παράπονο των κατοίκων της Μελίτης για όσα βιώνουν στην περιοχή. Πριν μερικά χρόνια κατά τα γνωστά επεισόδια , οι κάτοικοι έβγαιναν στα μπαλκόνια και φώναζαν στους δημοσιογράφους: αργά ήρθατε. Αν πήγαμε αργά, τότε, φαντάζεστε πόσο αργά θα είναι σήμερα, ή στο άμεσο μέλλον όταν το ελληνικό κράτος αναγνωρίσει μακεδονική εθνότητα και γλώσσα και, γιατί όχι, και μακεδονική μειονότητα; Τι θα το αποτρέψει από κάτι τέτοιο;

Κάτι ανάλογο και ποιο προχωρημένο συμβαίνει και στη Θράκη. Και άνθρωποι των δύο περιοχών καλλιεργούν εδώ και χρόνια σχέσεις μεταξύ τους αλλά και με τα κέντρα εθνικής τους αναφοράς.

Η περίπτωση του βουλευτή Φλώρινας του Συριζα που είπε διάφορα στην μακεδονική , χωρίς εισαγωγικά αφού την αναγνωρίζει ως τέτοια το ελληνικό κράτος, εκπομπή της Ντόϊτσε Βέλλε είναι, απλώς, το μικρό πρόγευμα του τι θα ακολουθήσει. Στην κάμερα ήταν προσεκτικός. Η ουσία βρίσκεται στην σκιαγράφηση του πορτρέτου του στην ιστοσελίδα του Γερμανικού σταθμού.

Ο κ. Ντιμιτρόφ, θεώρησε ιστορική την ημέρα της μονογραφής της συμφωνίας στις Πρέσπες. Είναι, πράγματι, ιστορική. Διότι από το 1870, από τότε που ιδρύθηκε η Βουλγαρική Εξαρχία, γίνεται στη Μακεδονία ένας αγώνας επιβίωσης μεταξύ Βουλγάρων, Σέρβων και Ελλήνων.

Η μακεδονική ανάδυση ήταν το αποτέλεσμα των αντιθέσεων και αντιπαραθέσεων αυτής της διαμάχης. Μια ομάδα που αναζήτησε τη διαφοροποίησή της για να καταστεί συνεκτική έπρεπε να αποκτήσει μια ιστορία και μια ταυτότητα. Η απόκτηση αυτή έγινε με πολύ αίμα. Τι θα πει ο κ. Τσίπρας στους απογόνους εκείνων των ανθρώπων που αγωνίστηκαν για την ελληνική επικράτηση και σήμερα τους παραδίδει βορά στην ιστορική μήνι της γειτονικής χώρας;

Ας δούμε, όμως, και το μέλλον. Είναι ζήτημα χρόνου η συγκροτημένη και οργανωμένη ανάδυση μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα.  Προσπάθειες έγιναν και στο παρελθόν αλλά για διάφορους λόγους δεν τελεσφόρησαν. Καταλυτικός, όμως, λόγος ήταν ότι η Ελλάδα δεν αναγνώριζε μακεδονική εθνότητα, όπως κάνουν τώρα οι κκ Τσίπρας και Κοτζιάς.

Όταν στη Φλώρινα δημιουργήθηκε η Στέγη Μακεδονικού Πολιτισμού τα ελληνικά δικαστήρια απαγόρευσαν τη λειτουργία της, επικαλούμενα πως δεν υπάρχει μακεδονική μειονότητα. Οι Μακεδόνες, χωρίς εισαγωγικά, αφού έτσι θέλει ο κ. Τσίπρας και ο κ. Κοτζιάς, προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και δικαιώθηκαν.  Οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων που αισθάνεται εθνικά διαφορετική έχει δικαίωμα να εκφράζει τις εθνοτικές της απόψεις, είπε το δικαστήριο. Φυσικά, αν παρανομεί επεμβαίνει η δικαιοσύνη. Τώρα, με την αναγνώριση Μακεδονικής εθνότητας ποια παρανομία θα υπάρχει;

Η αγάπη των κκ Τσίπρα και Κοτζιά για την εξουσία είναι τόσο μεγάλη που μπροστά στην υποστήριξη του διεθνούς παράγοντα να την ξανακερδίσουν αδιαφορούν για τα μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα συμφέροντα της χώρας. Οι διεθνείς  δυνάμεις πάντοτε επεδίωκαν κατακερματισμένες οντότητες με μεγάλες εθνοτικές διαφορές για να επιβάλλουν την κυριαρχία τους.

Ο κ. Τσίπρας και ο κ. Κοτζιάς προτιμούν ένα χάιδεμα στην πλάτη από τον αμερικανό αντιπρόεδρο που μπορεί να παραβρεθεί στα εγκαίνια της ΔΕΘ, από το να υποστηρίξουν τα μακροχρόνια συμφέροντα της χώρας. Ο σπόρος για μια, ακόμη, αντιπαράθεση στην περιοχή έχει μπει με την υπογραφή της συμφωνίας την Κυριακή.

Τέλος σε όσους ευελπιστούν στην ακύρωση της συμφωνίας λόγω των δυσκολιών του κ. Ζάεφ στη χώρα του, ας εγκαταλείψουν αυτές τις ελπίδες. Οι φάκελοι τους διεθνούς παράγοντα από τα πεπραγμένα στελεχών της προηγούμενης κυβέρνησης, και του προέδρου Ιβανώφ συμπεριλαμβανομένου, είναι μεγάλοι.  Μέχρι και σε διεθνές δικαστήριο θα μπορούσαν να τους προσαγάγουν. Να επισημάνω, μόνο πως το βράδυ του μίνι πραξικοπήματος στη χώρα, όταν διαδηλωτές μπήκαν στο κοινοβούλιο, ο διεθνής παράγων εντόπισε τον Γκρούεφσκι στο αεροδρόμιο της Βιέννης, αν δεν κάνω λάθος, όπου ταξίδευε για χώρα που θα του παρείχε άλλοθι, και τον έστειλε στα Σκόπια να μαζέψει τους οπαδούς του.

Με τα Σκόπια η Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει καλές σχέσεις.  Αλλά, με όρους αξιοπρεπείς και για τους δύο.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μας είπε πως αν επιμέναμε σε κάποιες παραχωρήσεις σχετικά με την ταυτότητα και τη γλώσσα η συμφωνία δεν θα υπεγράφετο. Ε, και; Εμείς ήμασταν οι επισπεύδοντες; Και δεν γνωρίζει ο κ. Τζανακόπουλος ότι υπάρχουν πολλές άλυτες  διεθνείς διαφορές  που τα κράτη που τις έχουν διατηρούν καλές σχέσεις;

Αν η πορεία που προδιαγράφηκε την Κυριακή συνεχιστεί, οδηγούμαστε στην Ελλάδα της Μελούνας. Δυστυχώς, μέχρι εκεί φτάνει το πολιτικό δέμας των σημερινών ταγών. Πρέπει να ανατραπούν τα σχέδιά τους.  Χύθηκε πολύ αίμα για να αφεθεί στις σκοπιμότητες των τσίπρα- Κοτζιά.

 

 

 

 

 

Category: Κυριο Θεμα, Προτεινόμενα άρθρα

( 4 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Μαρία Μ. says:

    Πράγματι, το Πολιτικό ζήτημα που τίθεται είναι τοποθετηθούμε για την αξία του Κράτους και το νόημα του Έθνους.

    Σήμερα, οι Μεγάλες Δυνάμεις, απαιτούν τη νέα εκδοχή «εκμοντερνισμού» που είναι το ξήλωμα του κοινωνικού τρόπου ύπαρξης που οι ίδιες μας είχαν επιβάλει πριν δυο αιώνες:
    Τον 19ο αιώνα, θεωρήθηκε αναγκαίο να υπάρχει Πολιτικό Σύστημα & Λαός: η «σφαίρα» ενός Γεωγραφικού Κράτους και ενός Κομματικού Συστήματος που διαχειρίζεται τη «σφαίρα» των Υπηκόων του-Πολιτών κατά τις επιταγές της «σφαίρας» της οικονομίας. Η «μεταμοντέρνα κατάσταση» απαιτεί την κατάργηση και των δύο «σφαιρών» όπως τις εκλογίκευσε/νομιμοποίησε ο Διαφωτισμός (αγνοώντας την αλήθεια περί Πολιτικής και Κοινωνίας).

    Για να μείνει η «σφαίρα» της οικονομίας σκέτη, επινοήθηκε η ιδεολογία του νέου Προοδευτισμού: Οι ίδιοι οι λαοί, η ίδια η ιστορία τους, το ζωντανό Εμείς των κοινωνιών πλασάρονται σαν επινοημένες υπάρξεις.

    Για την Αριστερά, «πετάει ο γάϊδαρος», όπως τότε που στήριζε την ιδεολογία του Διαφωτισμού. Τώρα, στηρίζει την ατλαντική νοοτροπία που εχθρεύεται την Πολιτική και δεν παραδέχεται ότι υπάρχει Κοινωνίας.
    Όλοι μάλιστα οι «προοδευτικοί» (της δεξιάς, του κέντρου και της αριστεράς) σκίζονται για να υπηρετήσουν τον εκμοντερνισμό του 21ου αιώνα. Η Δεξιά όμως και το Κέντρο έχουν κρατήματα κοινής λογικής και κοινού ψυχικού αισθήματος απέναντι στον αληθινό λαό και την αληθινή ιστορία. Οι αριστεροί έχουν πάλι χάψει την κυρίαρχη «προοδευτική» ιδεολογία: όλα είναι «αφηγήματα», παραμύθια.
    [Δυστυχώς, το ΚΚΕ δεν αντιδρά από ευαισθησία απέναντι στην αληθινή Κοινωνία και την αληθινή Πολιτική, αλλά επειδή πρόκειται για επιθυμία του ΝΑΤΟ και της ΕΕ}

    Οι Σκοπιανοί, ως λιγότερο «προοδευμένοι» από εμάς πήραν τη μερίδα του λέοντος από τη μοιρασιά των αληθινών και των ψεύτικων συμβόλων κοινωνικής και υπαρξιακής αναγνώρισης. Στοχεύοντας να γίνουν κρατική «σφαίρα» στο διεθνές μπιλιάρδο των κρατών-σφαιρών, πήραν και την ουκ άνευ «σφαίρα» του «έθνους». Για εμάς, που υπάρχει το «κεκτημένο» προς τα έξω, ενώ είμαστε σε «νάρθηκα» για να το γκρεμίσουμε από μέσα, δεν γινόταν παρά να είμαστε οι χαμένοι.

    Ας βάλουμε στο τραπέζι, ως Λαοί, το κεκτημένο της “αστικής δημοκρατίας” ξεβρακώνοντας τους Μη-Κυβερνώντας για το τι πραγματικά βάζουν στο τραπέζι των Μη-Διαπραγμέτευσεων

  2. 2
    Σ.Α.Ν says:

    ”Κερδισε δυσκολα ,παραδιδει ευκολα .Σαν τα πλουσιοπαιδα ,που τα βρηκαν ευκολα και διαλυουν ο,τι απεκτησαν ως κληρονομια”εγραψε ο κ. Σαββιδης μας.
    Δεν ειναι σαν τα πλουσιοπαιδα ,κυριε Σαββιδη . Ειναι πλουσιοπαιδα στην πραγματικοτητα γιατι το 2015 τα βρηκαν ολα ετοιμα , ενω ειχαν γινει ρημαδιο στην 10ετια του 1940 και συμμαζευτηκαν με πολυ κοπο και αιματηρες -σε πολεμους- και οικονομικες θυσιες -ανειπωτη η φτωχεια στην 10ετια 1950- για να μπορουν να κινουνται με ελικοπτερα εκει που μονο τα πουλια μπορουσαν να φθασουν .
    Δεν τους θυμομαστε ολους τους διατελεσαντες πρωθυπουργους και τους θεωρουμε και ”αχρηστους παληους”, αλλα τουλαχιστον οι ηλικιωμενοι συνελληνες , που μεγαλωσαν μαζι τους μετα το 1950, ας τους αναβουν κερια ισαμε με το μποι τους και να αποκηρυσσουν τους σημερινους προπετες και αγενεις -αναιδεις , για τους οποιους θα επιβεβαιωθει και η λαικη παροιμια ”εκει που ησουν ημουνα και εκει που ειμαι θαρθεις”.

    • 2.1
      Επισκέπτης says:

      Διάβαζα προ καιρού ότι, λόγω υπερβολικής ζητήσεως, το λιβάνι έχει ακριβύνει κατά 50-60%. Πρέπει να είναι σοβαρό έξοδο για σένα, αν και είσαι μάλλον ευκατάστατος, τόσο που αναλώνεις για τούς Καραμανλήδες!

      Πρόσεξε μην τραβάς πολλά από το ΑΤΜ, διότι ο Στέφανος στέκει μπαστακας στην γωνιά.

  3. 3
    Ο Λούμπεν says:

    οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι ο Βενιζέλος ήρθε έπειτα από την “εσχάτη προδοσία” των αξιωματικών, με την οποία εκφράσθηκε η δυναμική των ανερχόμενων τάξεων της εποχής. Ήταν αυτές οι τάξεις οι οποίες αντιλήφθηκαν, ότι η χώρα και οι ίδιες δεν μπορούσαν να αλλάξουν κάτι στην μοίρα τους συνδιαλλεγόμενοι με το παλιό. Η πολιτική σκηνή χρειαζόταν ρήξη και τομή με τον παλαιοκομματισμό. Σήμερα δεν υπάρχουν αναδυόμενες τάξεις, είτε επειδή απορροφήθηκαν όσοι θα μπορούσαν να την απαρτίζουν από το σύστημα, είτε επειδή έχουν αποδημήσει στο εξωτερικό.

    • 3.1
      Επισκέπτης says:

      Σοφόν το σαφές! Εύγε Λούμεν.

    • 3.2
      Anemos says:

      Σωστα,μην ξεχναμε οτι ο ηγετης Βενιζελος πολεμησε και στην απελευθερωση της Κρητης…Αλλα ιδανικα…τι να συγκρινουμε…..

  4. 4
    Ελένη Π. says:

    Ἡ Ἑλληνικότητα ἔχει ὡς κύριο χαρακτηριστικό τήν συμμετοχή τοῦ λαοῦ, σέ ὅλες τίς ἱστορικές περιόδους του, εἴτε ὡς βασίλεια, εἴτε ὡς ἐθνικό κράτος, εἴτε ὡς αὐτοκρατορίες, πάντα νομίζω σάν ἀστική κοινωνία.

    Μεγάλοι ἡγέτες ὁδήγησαν σέ δυναμικές περιόδους, ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ὁρμώμενος καί τολμώντας γιά τούς δικούς του προσωπικούς λόγους καί μετά ἀπό κατάλληλη προετοιμασία ἀξιώθηκε ἐκπολιτιστικό τεράστιο ἔργο καί αὐτοκρατορία, ὅσο οἱ στρατιῶτες του ἐμπνέονταν ἀπό αὐτόν. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1_%CE%B7_%CE%B5%CF%80%CE%AF_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%8E%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B7#/media/File:%CE%A0%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%80%CE%BF%CF%85_%CE%B9%CE%B4%CF%81%CF%8D%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD_%CE%B1%CF%80%CF%8C_%CF%84%CE%BF%CE%BD_%CE%9C%CE%AD%CE%B3%CE%B1_%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF.svg
    Ὁ Μέγας Κωνσταντίνος ἀξιώθηκε, ὁρμώμενος κι αὐτός ἀπό τούς προσωπικούς του λόγους, μέ πίστη στόν Δία καί μέ τά χριστιανικά ὁράματα πού ὁδηγοῦσαν αὐτόν καί τούς στρατιῶτες του, νά οἰκοδομήσει τήν Βασιλεύουσα καί νά ἐγκαθιδρύσει μία περίοδο πνευματικότητας σέ μία μεγάλη αὐτοκρατορία ἀνατολική καί δυτική καί μία ἁρμονία μεταξύ κράτους, λαοῦ καί ἐκκλησίας.
    Ἡ μικρή Ἑλλάδα, τό κέντρο ἀνατολῆς καί δύσης, εἶναι περίπου ὁ κοινός τόπος μεταξύ τῶν δύο αὐτοκρατοριῶν, τό σημεῖο πού γεννήθηκαν πολιτισμοί μέ κέντρο τόν ἄνθρωπο, Μινωϊκός, Μυκηναϊκός καί οἱ ἄλλοι πολιτισμοί τῆς περιόδου αὐτῆς, πού ἀναπτύχθηκε ἡ ἑλληνική γλῶσσα, κλασσική ἀρχαιότητα μέ ὅλα τά σπέρματα τοῦ πολιτισμοῦ κλπ γνωστά.
    «…ἀπεδοκιμάσθην ἀπό τόν ἑλληνικόν λαόν, ἔγινα Ἐφιάλτης ἤ τουλάχιστον Θεμιστοκλῆς ἤ τουλάχιστον Ἀλκιβιάδης…Ἤμουν βέβαια δυστυχής, διότι ἕν ἔργον μιᾶς ὁλοκλήρου ζωῆς εἶχε σωρευθεῖ εἰς ἐρείπια». Ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος, πού ὁρμώμενος ἀπό τά ὁράματά του καί τούς δικούς του προσωπικούς λόγους, καί πάντα μέ τήν σκέψη του στόν Ἑλληνικό λαό, εὐτύχησε πάντως νά δεῖ διπλάσια τήν Ἑλλάδα.

    ΄΄Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των
    ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
    Ποτέ από το χρέος μη κινούντες·
    δίκαιοι κ’ ίσιοι σ’ όλες των τες πράξεις,
    αλλά με λύπη κιόλας κ’ ευσπλαχνία·
    γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
    είναι πτωχοί, πάλ’ εις μικρόν γενναίοι,
    πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε·
    πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
    πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.

    Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει
    όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
    πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
    κ’ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.΄΄
    Κ. Καβάφης

    Καί ἴσως σέ μία ὑποσημείωση νά χρειαστεῖ ἡ ἐπισήμανση ὅτι δίπλα σέ ἕναν ἄνδρα ἀναζητεῖστε μία γυναίκα πού τόν ἐμπνέει, ἱεραρχικά καί ὅταν, ἡ γυναίκα ἐκ τοῦ ἀνδρός καί ὄχι τό ἀντίθετο πού πολλοί προσπαθοῦν, καί πάντως ἡ γυναίκα δίπλα στόν ἄνδρα γιά τό τίκτειν ἐν καλῶ πού συμπεριλαμβάνει ἦθος, ἀξίες καί ἀγάπη. Γιατί στήν ἐποχή αὐτή ἀξίες δέν ὑπάρχουν ὅπου δέν ὑπάρχουν ἁρμονικές σχέσεις καί σχέσεις γενικά.

    • 4.1
      Σ.Α.Ν says:

      Θα προτιμουσα το ποιημα του Καβαφη με το ναι και το οχι , που καλειται να πει στην ζωη του καθε ανθρωπος, ασχετως θεσεως και μορφωσεως .
      Εδω δυστυχως για την ΠΑΤΡΙΔΑ και ολον τον Ελληνισμο -Ελλαδος και της Διασπορας- αλλα κυριως τους ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΥΣ Μακεδονες ειπαν οι τρεις -γνωστοι και μη εξαιρεταιοι αρμοδιοι το ΝΑΙ , -με κεφαλαια γραμματα- και χωρις ιδιαιτερες πιεσεις , ισως γιατι δεν διαβασαν ουτε την Ιστορια του ”ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ” και στην ζωη τους ελεγαν παντα ΝΑΙ .
      Ποιος συνελλην μπορει να ξεχασει το ΝΑΙ μετα το ΟΧΙ του δημοψηφισματος του 2015 απο το 63% περιπου των Ελληνων.
      Η Ιστορια παντως το κατεγραψε τοτε και απεδειχθη οτι ηταν προαγγελος και του ΝΑΙ στην Συμφωνια με τους Σλαβοσκοπιανους.
      Ας οψονται οι ψηφοφοροι των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στις εκλογες του Σεπτεμβριου 2015, κυριως της Βορειου Ελλαδος , που εζησαν ”στο πετσι τους” απο το 1904 – 1949 την ενοπλη επιβουλη των Σλαβων κατα της Μακεδονιας μας και στη συνεχεια την διεθνοκομμουνιστικη.

Back to Top

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    23/9/18 | (2 σχόλια)
    Η πολιτική πρέπει να έχει αρχές αλλά δεν είναι ούτε κατηχητικό ούτε δωμάτια ύπνου. Την ώρα που ο Τσίπρας δίνει μάχη για να μην περικοπούν οι συντάξεις η αντιπολίτευση καθεύδει. Στο κοινωνικό υποσυνείδητο, όμως, εγγράφεται πως ο μεν προσπαθεί ...

Ροή ειδήσεων




Καιρός