13/06/2016
Επειδή πρόσφατα έγινε ντόρος σχετικά με την Αγία Σοφία Κωνσταντινουπόλεως ας παραθέσουμε από τουρκική πηγή ποιες είναι οι πιο γνωστές εκκλησίες ή μοναστήρια που μετά από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και στους αιώνες που ακολούθησαν, μετατράπηκαν από χώροι χριστιανικής λατρείας σε τζαμιά. Τα στοιχεία είναι από το βιβλίο ¨Κωνσταντινούπολη-πόλη στην οποία συναντώνται τρεις θρησκείες¨ των Σενούρ Σεζέρ και Αντνάν Οζγιαλτσινλέρ (Εκδόσεις İnkılap Y 2003) :
Αγία Σοφία – Η εκκλησία αυτή κατασκευάστηκε με την σημερινή της μορφή από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό τον 6ο αιώνα και αμέσως μετά από την άλωση της Κωνστανινούπολης μετατράπηκε σε τζαμί από τον σουλτάνο Μωάμεθ. Και κατασκεύασε και τον πρώτο μιναρέ. Τον δεύτερο τον έκανε ο Βαγιαζήτ ο Β΄, ο Σελίμ Β΄ κατασκεύασε άλλο μιναρέ στην θέση του πρώτου, ενώ δύο ακόμη κατασκεύασε ο σουλτάνος Μουράτ ο Γ΄. Στα ΝΑ του ναού υπάρχουν τάφοι σουλτάνων και συγγενών τους. Eπί περιόδου Μαχμούτ του Α΄ έγιναν κτίρια δίπλα στο τζαμί. Στο διάστημα του Αμπντουλμετζίτ με εντολή του καζασκέρη Μουσταφά Εφέντι κρεμάστηκαν πινακίδες Αλλάχ, Μωάμεθ, Αλή, Ομέρ, Οσμάν, Εμπουμπεκίρ, Χασάν και Χουσεΐν και οι εξωτερικοί τοίχοι βάφτηκαν κίτρινοι. Στις 1/2/1935 έγινε μουσείο.
Τζαμί Κοτζά Μουσταφά Πασά- Πριν να γίνει τζαμί, το όνομα της ήταν Ανδρέα εν τη Κρίση και βρίσκεται στην συνοικία Κοτζαμουσταφά. Μετατράπηκε σε τζαμί το 1486.
Τζαμί Φέτχιγιε (σημ. μεταφρ : τζαμί της Κατάκτησης, προς ανάμνηση της κατάκτησης της Γεωργίας) Η παλιά ονομασία ήταν Παμμακάριστος και βρίσκεται στο προάστιο Τσαρσαμπά. Μετατράπηκε σε τζαμί το 1590 επί Μουράτ του Γ΄.Το κτίριο έγινε μουσείο στην δεκαετία του 30 και έγινε πάλι τζαμί το 1960.
Τέμενος Μουλά Φενερί Ισά-Το μοναστήρι Λιπς βρίσκεται στην περιοχή Φάτιχ. Έγινε τζαμί στην περίοδο του Βαγιαζήτ Β΄τον 15ο αιώνα.
Παλιό Ιμαρέτ Τζαμί- Η παλιά του ονομασία ήταν Μοναστήρι Παντεπόπτη και βρίσκεται κοντά στο Ζεϊρέκ. Μετατράπηκε σε τζαμί τον 15ο αιώνα.
Τζαμί Ζεϊρέκ- Η παλιά ονομασία ήταν Παντοκράτωρ. Βρίσκεται στην συνοικία που πήρε το όνομα της από το τζαμί.
Τζαμί Ατίκ Μουσταφά Πασά-Δεν είναι γνωστή η ονομασία που είχε πριν γίνει τζαμί. Το κτίσμα βρίσκεται στην περιοχή Αϊβάνσαράι και μετατράπηκε σε τζαμί επί Βαγιαζήτ του Β΄. Σημείωση μεταφραστή : Πιθανολογείται πως ήταν η εκκλησία της Αγίας Θέκλας.
Τζαμί Εκκλησίας Βεφά- Η παλιά ονομασία ήταν Άγιος Θεόδωρος και βρίσκεται στην συνοικία Βεφά. Μετατράπηκε σε τζαμί την εποχή του σουλτάνου Μωάμεθ του Πορθητή.
Τζαμί Γκιούλ-Η παλιά ονομασία ήταν Αγία Θεοδοσία και βρίσκεται στο Αγιάκαπι. Μετατράπηκε σε τζαμί το 1499.
Μουσείο Καριγιέ-Η παλιά ονομασία ήταν Χώρα του Χριστού Σωτήρα και βρίσκεται στην Εντίρνεκαπί. Μετατράπηκε σε τζαμί επί Βαγιαζήτ του Β΄και έγινε μουσείο το 1948.
Τζαμί Καλεντέρχανέ- Παλιά ονομασία Θεοτόκος Κυριώτισσα και βρίσκεται στο Βεζνετζιλέρ. Μετά από την άλωση παραχωρήθηκε για θρησκευτικούς και κοινωνικούς σκοπούς, Μετατράπηκε σε τζαμί τον 18ο αιώνα.
Τζαμί Ιμραχόρ-Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη και βρίσκεται στο Γεντίκουλε, Μετατράπηκε σε τζαμί επί Βαγιαζήτ του Β΄.
Μεστζίτ του Χιραμί Αχμέτ Πασά-Η παλιά ονομασία ήταν Άγιος Ιωάννης και βρίσκεται στην συνοικία Τσαρσαμπά. Μετατράπηκε σε τζαμί το 1586.
Τζαμί Μικρής Αγίας Σοφίας – Η παλιά ονομασία ήταν Άγιος Σέργιος και Βάκος και βρίσκεται στο Τσατλαντίκαπί. Μετατράπηκε σε τζαμί επί Βαγιαζήτ του Β΄.
Μεστζίτ Ισάκαπι. Η παλιά ονομασία δεν είναι γνωστή. Το κτίσμα βρίσκεται στην περιοχή Τσεράχπασά και μετατράπηκε σε τζαμί το 1560. Σημ. μεταφραστή: Πρόκειται για την μονή Μανουήλ
Μεστζίτ Κεφελί- Η παλιά ονομασία δεν είναι γνωστή. Μετατράπηκε σε μεστζίτ το 1626. Βρίσκεται στο Καραγκιουμρούκ.
Μεστζίτ Σαντζακτάρ. Πιστεύεται πως ήταν η μονή Γαστρίων. Βρίσκεται στην περιοχή Τσεράχπασά.
Μεστζίτ Μοναστηριού. Η παλιά ονομασία είναι άγνωστη. Βρίσκεται κοντά στο Τόπκαπί.
Τζαμί Μπόντρουμ. Η παλιά ονομασία ήταν Μυρελαίου. Μετατράπηκε σε τζαμί τον 15ο αιώνα.
Τζαμί Αράπ-Η παλιά ονομασία ήταν καθεδρικός του Αγίου Δομίνικου και παρεκκλήσι Αγίου Παύλου και βρίσκεται στο Γαλατά. Έγινε τζαμί μετά την άλωση.
Όταν λοιπόν τολμήσουν και μιλήσουν ξανά οι Τούρκοι για ¨θρησκευτική ελευθερία¨ στην ελληνική Θράκη ας ζητήσουμε και εμείς να επιστραφούν ΟΛΕΣ αυτές οι εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Οι χριστιανοί γκρέμισαν τα Ελληνικά Ιερά και έκτισαν αποπάνω εκκλησίες, τις οποίες οι μωαμεθανοί με την σειρά τους τις μετέτρεψαν σε τζαμιά.
Θέμις έστί!
Με τη διαφορά φίλε Φώτη, οπαδέ του αντιχριστιανικού εθνοελληνισμού, ότι οι χριστιανοί δεν είναι εθνικότητα, αλλά είναι οι συνεχιστές των αρχαίων Ελλήνων της ύστερης αρχαιότητας οι οποίοι προοδευτικά στο χρόνο έγιναν χριστιανοί από τις θρησκείες στις οποίες τις οποίες ασπάζονταν (ο 12θεϊσμός ήταν ήδη πολύ παρωχημένος στην ύστερη αρχαιότητα και ήδη το αρχαιοελληνικό θρησκευτικό ιδεώδες είχε μετατραπεί σε αιγυπτιακο/ρωμαϊκό/ελληνικό…)
Και με τη διαφορά επίσης ότι αυτές οι εκκλησιές ως χριστιανικές και μόνο έδωσαν ελληνική ταυτότητα στην ελληνική φυλή σου, την εκδίκηση της οποίας αποζητάς έναντι του χριστιανισμού!
Φίλε γιοάναν, είμαι οπαδός του Έλλην και όχι του αβραάμ! Ο Ελληνισμός εκχριστιανίστηκε με την πλάνη της απελευθέρωσης και της δημιουργίας εθνικού κράτους. Τα αποτελέσματα γνωστά και ορατά. Παρακμή, άγνοια, μοιρολατρία και αδιαφορία. Ταυτότητα μου έδωσαν οι Αχαιοί πρόγονοι μου και όχι κάποιο χριστιανικό μόρφωμα του διαφωτισμού.
O Ελληνισμός δεν εκχριστιανίστηκε ποτέ, διότι άλλο Ελληνισμός (ελληνικός πολιτισμός) και άλλο χριστιανισμός (μία θρησκεία).
Οι Έλληνες εκχριστιανίστηκαν από τον 1ο μ.Χ. αιώνα, μετά την έλευση τού Απ. Παύλου στην Ελλάδα και κυρίως την Αθήνα. Ο εκχριστιανισμός αυτός δεν έγινε πάντα με τις … χριστιανικότερες μεθόδους, ειδικά την περίοδο τού ούτως καλουμένου Βυζαντίου.
Ως Ελληνισμός, ελληνικό πνεύμα κι ελληνικός τρόπος ζωής, θα μπορούσε να ορισθεί το φιλέρευνο πνεύμα, που αναζητεί την αλήθεια στην γνώση (σοφία) και αυτήν αγαπά (φιλεί), ήτοι είναι φίλο τής σοφίας, φιλόσοφο. Δεν δέχεται δόγματα, όπως αυτά που τού έφερε η μεσανατολική, γιαχβική (μονοθεϊστική) θρησκεία. Ακριβώς γι αυτό χριστιανισμός και ελληνισμός δεν παντρεύονται, διότι είναι εξ ορισμού αντίθετα ρεύματα.
Ελληνισμό εννοούσα τον φορέα και όχι τις αξίες. Σαούλ και Θαλής δεν συνάδουν επ’ουδενί.
Η ελληνική απάντηση όφειλε να είναι … αυστριακή, αλλά …
Γιατί έγιναν οι Έλληνες χριστιανοί;
https://teteleste.wordpress.com/2013/02/09/γιατί-οι-έλληνες-έγιναν-χριστιανοί/
hi, there(Χαίρ’ εσύ, πού καμακώνεις τό θεριό μέ τό καμάκι τού ήλιου τής δικαιοσύνης, θά πεί!)!
http://www.ag-vasilios.gr/images/sampledata/gallery/efippoi/ag-dimitrios.jpg
Διατί ἡμεῖς οὐκ ἠδυνήθημεν ἐκβαλεῖν αὐτό;
ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς• Διὰ τὴν ἀπιστίαν ὑμῶν. ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν,
ἐὰν ἔχητε πίστιν ὡς κόκκον σινάπεως,
ἐρεῖτε τῷ ὄρει τούτῳ, μετάβηθι ἐντεῦθεν ἐκεῖ, καὶ μεταβήσεται•
καὶ οὐδὲν ἀδυνατήσει ὑμῖν.
τοῦτο δὲ τὸ γένος οὐκ ἐκπορεύεται εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ.
Κατά Ματθαίον, ιζ΄, 21.
Νηστεία,
ήτις εκτέμνει από καρδίας πάσαν κακίαν, έ;!
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
(«…η οποία είναι αφιερωμένη στην εκδίωξη των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο της τρυφής, ολοκληρώνεται ο εόρτιος εκκλησιαστικός κύκλος του Τριωδίου και
εισερχόμαστε στην περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής…»)
Ἦχος πλ. α’.
Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται,
οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε,
ἀναζωσάμενοι τὸν καλὸν τῆς Νηστείας ἀγῶνα,
οἱ γὰρ νομίμως ἀθλοῦντες, δικαίως στεφανοῦνται, καὶ
ἀναλαβόντες τὴν πανοπλίαν τοῦ Σταυροῦ, τῷ ἐχθρῷ ἀντιμαχησώμεθα,
ὡς τεῖχος ἄῤῥηκτον κατέχοντες τὴν Πίστιν,
καὶ ὡς θώρακα τὴν προσευχήν,
καὶ περικεφαλαίαν τὴν ἐλεημοσύνην,
ἀντὶ μαχαίρας τὴν νηστείαν, ἥτις ἐκτέμνει ἀπὸ καρδίας πᾶσαν κακίαν. (17:54)
Ὁ ποιῶν ταῦτα,
τὸν ἀληθινὸν κομίζεται στέφανον, παρὰ τοῦ Παμβασιλέως Χριστοῦ, ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς Κρίσεως